Philips FC8780 - Reviews

Stofopvang
stofzak
A+ energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de Philips FC8780 op Kieskeurig.nl.

Siebje68 08-04-2019

Complete stofzuiger

Geschreven voor: Philips FC8780

Nette en complete stofzuiger, met diverse hulpstukken voor tapijt, harde ondergronden, spleten en kleinere oppervlaktes. Wel vrij lomp en zwaar, met name het zuigstuk voor tapijt is super zwaar. Je moet echt de zuigstand laag zetten en de opening in de steel open zetten, anders kom je haast niet vooruit. De kwaliteit en robuustheid is daarmee natuurlijk wel goed.

Pluspunten

• compleet
  • stevige kwaliteit
  • het uitschuifbare borsteltje

Minpunten

• heel zwaar om mee te zuigen
  • oprolmechanisme gaat niet erg soepel
  • geen plek om de kleine hulpstukken te bewaren

Zelfzorg47 06-03-2019

Stille stofzuiger met goede prestaties

Geschreven voor: Philips FC8780

Zeer stil, grote zuigkracht, lekker lang snoer (soms wel even helpen met oprollen), mooi design. Borsteltje in steel is handig, maar voor diepe vensterbanken en kastplanken is de steel dan te kort. Ik mis dan ook een extra borsteltje dat je op het eind van de telescoopbuis zou kunnen zetten. Spleetmondstuk ook iets te kort.
De filters zijn prima, je 'ruikt' niets. Rolt en zwenkt makkelijk. Gewicht redelijk, door de twee handgrepen is de stofzuiger goed te verplaatsen.
Minpunt: op laagpolig tapijt en kleden zuigt het wat logge TriActive mondstuk zich vast waardoor het heen en weer bewegen erg zwaar gaat. Is grotendeels op te lossen door een lage zuigkracht te kiezen en de telescoopbuis te verlengen zodat deze in een schuinere stand komt te staan. Op gladdere vloeren, parket en tegels bevalt de stofzuiger zeer goed, zeker met het slanke parketmondstuk.
De hulpstukken zijn niet in de stofzuiger op te bergen, maar dat vind ik geen bezwaar omdat ik niet elke keer elk mondstuk gebruik.
Ik heb de filters nog niet vervangen, maar dat lijkt me ondanks de wat kleine tekeningetjes in de gebruiksaanwijzing goed te doen.

AnastasiaI 27-02-2019

Compacte en stil stofzuiger

Geschreven voor: Philips FC8780

Ik heb de stofzuiger nu een paar manden in gebruik.
De stofzuiger is heel compact en licht. Ik kan op trap makkelik met mij halen.

Er zitten twee mondstukken bij. Ik hebruik een mondstuk voor parketvloeren, wij hebben geen tapijten. De zuigkracht is ook sterkt.

De stofzuiger is erg stil. Mijn zon slaapt door terwijl ik stofzuigt in de dichtbij kamer! Met de andere stofzuiger kunt hij niet.
Ik ben zeer tevreden met de stofzuiger. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Man74 25-02-2019

Kwalitatief goede en stille stofzuiger

Geschreven voor: Philips FC8780

Prima stofzuiger. Is stil maar zuigkracht is zeer sterk. Onhandig is dat bijgevoegde hulpstukken niet aan of in de stofzuiger kan worden geplaatst. Is zeer wendbaar. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Nadinekiki 18-02-2019

Prima stofzuiger

Geschreven voor: Philips FC8780

Prima stofzuiger. Goede prijs/kwaliteit verhouding! Vooral meubelborstel is handig en het is heel stil! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

AlidaM 06-02-2019

Compacte goede stofzuiger

Geschreven voor: Philips FC8780

Ik heb de stofzuiger nu een paar weken in gebruik. De stofzuiger heeft een mooie vormgeving, is lekker compact en komt stevig over. De zuigkracht is zeer goed. De sterkte hiervan is in verschillende standen te zetten. Er zitten twee mondstukken bij. Het reguliere mondstuk kan je via een knop op het mondstuk overzetten naar een andere stand, wat ik erg handig vind, omdat ik zowel parket als tapijt heb liggen en niet van mondstuk hoef te wisselen. Het nadeel van dit mondstuk is, dat het redelijk hoog is, en daardoor niet onder alle kastjes kan. Ook is er nog een afzonderlijk mondstuk voor parketvloeren bij, deze is wel lager/smaller en past nagenoeg overal onderdoor.

Wat ook handig is, is de beugel die op de stofzuiger zit, waaraan je even snel het apparaat kunt verplaatsen. Zo hoef je niet aan de slag de stofzuiger mee te sleuren, maar pak je hem eenvoudig via de beugel op.

De stang is in lengte verstelbaar, wat ook handig is als mijn partner het apparaat gebruikt. Het snoer is ook erg lang, dat is heel fijn! Ik kan mijn hele benedenverdieping stofzuigen, zonder van stopcontact te wisselen. Een nadeel is wel, dat het snoer niet heel goed terugrolt. Dit lukt wel, echter moet je daar wel bij helpen door het opnieuw wat uit te trekken, zodat het weer kan terugrollen. Het apparaat belooft ook erg stil te zijn. Het maakt ook niet onwijs veel geluid, toch vind ik het ook niet opvallend stil. Nu is dat voor mij geen bezwaar, ik had echter verwacht dat de stofzuiger wat stiller was. Al met al, ben ik tevreden met de stofzuiger, met name vanwege de zuigkracht en het mondstuk op twee standen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Camiel 06-02-2019

Fijne stille stofzuiger

Geschreven voor: Philips FC8780

Als je deze stofzuiger op half vermogen zet is deze echt behoorlijk stil en toch nog voldoende zuigkracht om vrijwel alles goed op te zuigen.
In de hals waar de stand op aangesloten wordt zit een uitschuifbare borstel, op zich handig om zo te zuigen met de hals, maar bij het plaatsen van de stang kan deze wel in de weg zitten omdat je 'm dan per ongeluk weer uitschuift.
Ook jammer dat je de losse opzetstukken los moet bewaren.
Al met al een fijne goede en degelijke stofzuiger. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Pieter84 03-02-2019

Zeer goede stille stofzuiger

Geschreven voor: Philips FC8780

Deze stofzuiger doet wat hij beloofd: goede instelbare zuigkracht, lekker stil en wat ik heel fijn vond was het lange snoer, zodat je niet om de haverklap moet stoppen om de stekker te wisselen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

NicoB 30-01-2019

Stille stofzuiger met uitstekende zuigkracht

Geschreven voor: Philips FC8780

De Philips performer silent stofzuiger doet wat de naam belooft: stofzuigen met een wezenlijk stillere motor. Hij is makkelijk te bedienen en zowel op parket als vloerbedekking zuigt hij al het vuil van de grond. Hij is voorzien van slimme functionaliteiten, zoals ingebouwd borstelstuk wat ideaal is voor bijvoorbeeld de plinten. Maar daarnaast worden ook andere opzetstukken bijgeleverd. Je hebt ruim voldoende kabel die met een druk op de knop weer soepel wordt opgerold. Van stofuitstoot is in het geheel geen sprake. Ideaal. Deze stofzuiger heeft ons zeker niet teleurgesteld! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Mirte85 29-01-2019

Idee is leuk, uitvoering minder

Geschreven voor: Philips FC8780

Ja, deze stofzuiger maakt minder geluid dan anderen en de zuigkracht is prima, maar daar is zo'n beetje alles mee gezegd.
Allereerst is hij veel te zwaar. Bijna niet de trap op te tillen en ik ben nog niet eens de 35 gepasseerd!
Het design is prima, al vind ik dat niet belangrijk bij een stofzuiger, alleen jammer dat er toch weer een zak nodig is, vind ik niet meer van deze tijd.
Het borsteltje wat aan de slang is bevestigd (ipv een los opzet stuk zoals normaal gesproken) is niet handig. Dit zit precies op de plek waar je de stofzuiger vastpakt, waardoor het borsteltje continu op en neer schiet, wat de haren van de borstel niet ten goede komen!
Vervolgens de zuigkracht. Deze is prima in orde, misschien wel te prima want door de flinke kracht en de onduidelijke uitleg van de plaatjes is t moeilijk in te schatten hoe je deze moet instellen. Hierdoor is de stofzuiger regelmatig bijna niet van zijn plaats te krijgen en dit in combinatie met het zware apparaat maakt het dus niet gebruiksvriendelijk.
Terug naar de tekentafel helaas [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 29-01-2019

Stille stofzuiger, met goede zuigkracht en fijne extra’s

Geschreven voor: Philips FC8780

Voor plavuizen en laminaat is deze stofzuiger een goede koop. Hij zuigt makkelijk alle kattenharen (en kattengrind) op van de vloer zonder het eerst vooruit te duwen. Hiervoor is de platte stofzuigerkop gebruikt. De haren kunnen met het bijgeleverde opzetstukje makkelijk van de suède bank gehaald worden. De trap op ligt hij met de hendel goed in de hand. Het enige nadeel dan is het gewricht, hij is tamelijk groot waardoor hij zwaarder wordt. Al met al een goede prijs-kwaliteitsverhouding. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Rob70 29-01-2019

Stil en sterke zuigkracht

Geschreven voor: Philips FC8780

Fijne stofzuiger. Goed wendbaar. Motor geeft weinig herrie terwijl zuigkracht goed is. Trekt zelfs het kamerkleed omhoog. Hulpstukken zijn er voldoende. Jammer is dat deze niet in of aan de stofzuiger opgeborgen kunnen worden. Snoer is voldoende lang maar rolt niet soepel op. Moet af en toe wat hulp hebben [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Wout127 29-01-2019

Goede stevige stofzuiger

Geschreven voor: Philips FC8780

De Philips Performer Silent Stofzuiger is erg stil vergeleken met oudere modellen. De opzetstukken die meegeleverd worden zijn erg handig. Er zit een kleinere zuigkop bij en een grote stevige. Met name die laatste is erg prettig in gebruik. De verschillende standen waarin je de stofzuiger kunt instellen is met name fijn als je een stukje harde vloer en een stuk tapijt hebt. Al met al een prima stofzuiger. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]