Dyson Cyclone V10 Fluffy - Reviews

stofreservoir
Type
steel
Draadloos

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 15 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Wouter 30-03-2018

Mooi stuk veel te dure techniek met best wat tekortkomingen

Zuigt krachtig en maakt alles erg goed schoon. Ook is hij vrij wendbaar en draadloos, wat wel heel handig is. Prachtig stukje techniek. Het stofreservoir laat zich ook eenvoudig boven de prullenbak legen.

Onder de bank of onder het bed door stofzuigen gaat niet omdat de stang niet vlak genoeg tegen de grond gedrukt kan worden (het apparaat zelf met daaronder de accu zit dan in de weg en het apparaat 'vlak' draaien kan niet). Ook is de accuduur echt teleurstellend op de hoogste stand terwijl dat wel de stand is die je het meest zou willen gebruiken vanwege het resultaat. Ik kon met een volle accu de luxaflex van welgeteld 1 raam schoonzuigen en toen was hij al leeg (ongeveer 10 minuten). Verder raken haren nogal verstrikt in de borstels dus die moet je er met veel gedoe weer uit peuteren. Ik vind het overigens ook jammer dat er 4 extra accessoires worden meegeleverd maar er maar 2 in de wandhouder geklikt kunnen worden. Die andere 2 moet je dan alsnog ergens anders opbergen. Het apparaat is trouwens vrij zwaar dus als je er je hele huis mee doet dan voel je dat best in je arm, ook omdat je het knopje constant ingedrukt moet houden. Het is een prachtig apparaat maar ik vind het zeker geen volledige vervanger van de normale stofzuiger. Ook is de aanschafprijs echt een afknapper. De Dyson V10 is echt veel te duur, zeker vanwege de tekortkomingen.

Pluspunten

• Zuigt zeer goed schoon
  • Draadloos
  • Wendbaar
  • Prachtig stuk techniek

Minpunten

• Accuduur
  • Kan niet goed onder bed/bank zuigen
  • Te weinig plek in de houder voor alle accessoires
  • Best zwaar en knopje constant indrukken
  • Véél te duur

Eric 28-03-2018

Krachtig en compact

Voor testpanel heb ik dit product mogen testen. Zelf gebruik ik al wel een cyclone stofzuiger maar niet van Dyson en ook met draad.

Deze dyson is erg krachtig en zuigt dus ook zonder problemen alles op, dit hebben ze goed voor elkaar. De kop heft ook goeie draaiende borstels wat helpt om stof nog sneller op te zuigen. Waar de kop niet voor werkt zijn veel opzetstukjes die ook erg makkelijk te verwisselen zijn.

Omdat de accu lang mee gaat en makkelijk oplaad heb je weinig problemen met het stofzuigen. Wat ik zelf vooral heel fijn vond is hoe gemakkelijk je even deze stofzuiger pakt, ik heb zelf 2 kleine kinderen en dan blijf je stofzuigen, maar omdat hij zo wendbaar is doe je dat erg gemakkelijk.

In het begin was het even wennen dat de kop zo wendbaar is, maar uiteindelijk heb ik het als erg prettig ervaren omdat het ervoor zorgt dat je makkelijk overall komt. Zelf heb ik geen last ervaren van het gewicht van de stofzuiger, maar ik kan me wel voorstellen dat als je moeite hebt om dingen te dragen het als lastig kan worden ervaren. Het scheelt al wel heel erg als je de stofzuiger op de grond houd, dan is het een stuk lichter.

Een puntje van kritiek die ik wel had was dat je de aanknop ingedrukt moet houden, bij kleine stukjes zuigen is dat ideaal omdat hij dan niet voor niks heel de tijd aan blijft (goed voor de accuduur) als je echter heel het huis doet wordt het een beetje vervelend.

Al met al vind ik de V10 een uitkomst doordat je niet meer aan een draad vast zit zonder dat je hiermee aanzuigkracht verliest of dat hij alleen maar in de oplader hangt. Erg knap van Dyson. Zelf houd ik ook van het modern design, maar dat is vrij subjectief natuurlijk.

Pluspunten

• Krachtig
  • Wendbaar
  • Modern uiterlijk
  • Veel opzet stukken

Minpunten

• Vrij prijzig

Anne 30-03-2018

Mijn trouwe hulp

Super stofzuiger, voldoet totaal aan mijn wensen. Zelfs op de lage stand doet hij wat ik verwacht. Tevens is hij licht en handzaam.

John 29-03-2018

Krachtig, veelzijdig en wendbaar

Ik heb dit product mogen testen. Zoals je van Dyson gewend bent (waarmee ze adverteren) is het een krachtig apparaat. Hij zuigt goed. Doordat hij snoerloos is, is hij makkelijk overal te gebruiken. Hij is snel en makkelijk om te bouwen tot een soort van kruimeldief, waardoor zuigen van de trap of even snel ergens in een hoekje of de auto handig is.

De accu lijkt wat minder lang mee te gaan dan beloofd wordt. Na het volledig opladen haal ik de stekker eruit (bv. 's avonds) als ik dan de volgende dag het huis wil zuigen, houdt hij het niet lang uit; het lijkt of de accu leegloopt zodra deze niet aan de stroom hangt. Het apparaat stopt tijdens het zuigen als het leeg is, geen signaal een minuut vooraf. Dus je staat letterlijk midden in de kamer stil.

De stang van de zuiger loopt schuin op en hierdoor kom je minder makkelijk onder bank of bed. Je kan het handvat niet draaien (ook de zuigmond kan niet 45 graden draaien).

Lange haren (dochters) gaan rondom de borstel in de zuigmond en rondom de aanzuiging in het reservoir zitten.

Het apparaat is erg wendbaar, waardoor je goed en makkelijk in hoekjes komt. Soms (bij bv. het maken van lange banen op een recht stuk) gaat die wendbaarheid tegenstaan.

Ik vind het een krachtig en handig apparaat, maar had voor die prijs wel iets meer verwacht van de simpele dingen, met name accuduur. Het apparaat werkt niet met de snoer eraan.

Het apparaat lijkt zichzelf op de ondergrond aan te passen en zuigt zich niet vast aan vinyl, een mat, etc.

Qua degelijkheid, zuigkracht en mobiliteit is het apparaat zijn geld waard, de accu is echt een minpunt.

Pluspunten

• Krachtig
  • Wendbaar
  • Makkelijk om te bouwen naar kruimeldief
  • Snoerloos
  • Mobiel

Minpunten

• Accu gaat niet lang mee
  • Te wendbaar
  • Werkt niet met snoer
  • Haren blijven in de borstels en reservoir hangen

PB 28-03-2018

Net niet het.....

De Dyson fluffy V10 cyclone wordt aan de man gebracht als zijnde DE snoerloze stofzuiger.
Echter dat valt te bezien.
De Dyson doet zeer futuristisch aan ligt lekker in de hand en misstaat niet in elk modern huishouden.
Het mondstuk is erg flexibel en volgt goed langs alle randen en obstakels in het huis.
Wat opviel tijdens het eerst gebruik is het hoog gillend motor geluid, onze huisdieren gingen gelijk op tilt en vielen de Dyson gedurende de test periode continue aan..onze conclusie..niet diervriendelijk.
Dan de zuigkracht, die is echt substantieel als je de stuifzuiger op max zet de andere standen neemt de zuigkracht behoorlijk af.
Honden en katten haren blijven een groot probleem, de Dyson heeft het liefst een glad vloer oppervlak dan is ie op z'n best.
De Dyson komt met verschillende erg handige hulpstukken ...maar waar laat je die als je af en toe onder het zuigen de hulpstukken wil verwisselen , onhandig dus .
De accu tijs is absoluut ontoereikend als je je hele huis wilt stofzuigen op de max stand.
Nadeel hij geeft geen signaal wanneer die bijna leeg is ...dus hij stopt er gewoon mee..jammer.
Tijdens het laden werd de kleine lader enorm heet , voor mij een indicatie dat de lader niet helemaal compatible is met het accu pakket.

Al met al is de Dyson te goed om een kruimeldief te worden genoemd , maar presteerd niet genoeg om echt een stofzuiger te zijn ....gewoon een handig dingetje voor er bij ..echter de prijs laat daarvoor te wensen over.

Pluspunten

Minpunten

• zie mijn beschrijving

Veenendaal6 28-03-2018

Compacte multizuiger

Twee weken mogen testen van de V10 Fluffy. Zuigkracht van de stofzuiger is geweldig. Stofzuiger is zeer compact en met de accessoires heb je zowel een stofzuiger als een kruimeldief. Met de motor op minimale stand, is de accuduur ruimschoots voldoende. Voor vloerbedekking is dit echte niet altijd voldoende en op de hoogste stand is de accu snel leeg. Bij het zuigen moet je de aan/uitknop steeds ingedrukt houden en dat is niet altijd even prettig. Gewicht moet je aan wennen. In tegenstelling tot een gewone stofzuiger heb je nu het hele apparaat in de hand. In mijn huis gaat mijn voorkeur uit naar een traditionele stofzuiger. Bij de vervanging van de stofzuiger zal ik zeer zeker een Dyson overwegen, maar dan met snoer.

Pluspunten

• zuigkracht
  • accessoires

Minpunten

• aan/uit knop
  • gewicht

TheSnowman 28-03-2018

Zeer Krachtig en mooi Compact en Goed Batterij

Voor Dyson heb ik dit product mogen testen. Ik gebruik zelf nog een oude normale stofzuiger met snoer.

De Dyson Cyclone V10 Fluffy is een zeer krachtig stofzuiger en zuigt dus ook zonder problemen echt alles op (stand 3). De kop heeft ook goede mee draaiende borstels en dit helpt om de stof nog sneller op te zuigen. Wat ook handig is zijn de vele opzetstukjes die ook erg makkelijk te verwisselen zijn.

Omdat de accu op stand 1 best lang mee gaat heb je weinig problemen met het dagelijks stofzuigen.

Het was even wennen dat de kop van de Dyzon zo erg wendbaar is, maar heb dit als erg prettig ervaren vergeleken met mijn normale stofzuiger. De wendbare kop zorgt ervoor dat je gemakkelijk overall komt.

Een groot punt was wel de aan knop die je ingedrukt moet houden om te zuigen, bij kleine stukjes zuigen hier en daar is dit ideaal omdat hij dan niet de gehele tijd aan blijft, dit komt ten goede voor de accuduur.

Al met al vind ik de Dyson V10 een goed product omdat je niet meer aan een stroomkabel vast om een kracht te hebben, de Dyson weet dit zonder stroomkabel ook voor elkaar te krijgen.

Helaas is het product aan de iets te hoge kant voor mij. Maar als ik het geld had zou ik hem 100% kopen.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Krachtig
  • Modern Design
  • Veel opzet stukken (Accessoires)

René 28-03-2018

Groot gebruiksgemak en geweldig zuigresultaat

Geweldig lichte snoerloze stofzuiger met goede en snel te wisselen hulpstukken. Gebruiksgemak erg goed en zuigresultaat boven verwachting. Accuduur voldoende, mede omdat voor alles behalve tapijt de max. Stand niet nodig is. Ga hem aanschaffen.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Stil en sterk

Dinand 03-04-2018

Uitmuntende zuigkracht, flexibel door de vele hulpstukken

Prima flexibele compacte stofzuiger, zonder snoer dus ideaal wat je kunt echt overal bij, zitten praktische hulpstukken bij voor elk te zuigen plekje in huis of bijvoorbeeld de auto.
Erg goede zuigkracht, voor gemiddelde zuigbeurt voldoende accuvermogen met een korte oplaadtijd, mocht je tussendoor een keer willen opladen. Bij langdurig op max stand stofzuigen toch wel snel de accu bijladen.
Geen muffe lucht meer vanuit een stoffilter, filter spoel je zelf schoon onder de kraan, of een stof zak, daar deze niet meer langer nodig is. Het opgezogen vuil gaat zo in de afvalemmer.

Pluspunten

• flexibel door de diverse hulpstukken
  • overal praktisch bij daar je geen snoer nodig hebt
  • erg goede zuigkracht
  • geen stofnesten meer

Minpunten

• accu cappaciteit bij lang op max zuigen
  • wat zwaarder in de hand bij lang gebruik

Koos 03-04-2018

Wendbaar en zichtbaar resultaat

De stofzuiger is redelijk snel opgeladen en gaat ook in de hoogste zuigstand lang mee. Alleen het indrukken van de aan-knop wordt op een gegeven moment pijnlijk aan de vingers. Jammer dat er geen automatische in- en uitschakeling op zit.

Pluspunten

• Oplaadsnelheid
  • Gebruiksduur

Minpunten

• Inschakeling wordt pijnlijk

Luuk 03-04-2018

Nog geen vervanger van mijn Miele

Ik heb het product getest en ben zeer enthousiast over de ontwikkeling die Dyson heeft ingezet: lichte, draadloze stofzuigers. Ik heb nog nooit zo vaak gestofzuigd en dit maakt dat het product ervoor zorgt dat mijn huis schoner is. De zuigkracht is handmatig in te stellen en er zijn zeer veel handige hulpstukken waardoor je op de meeste plekken in je huis makkelijk komt. Ook je automatten schoonmaken of hondenharen van de bank zijn voor deze stofzuiger geen enkel probleem. Echter, doordat het zuigstuk behoorlijk hoog is, was ik niet in staat om onder iedere bank te stofzuigen. Hiermee slaat het eigenlijk zijn doel voorbij, namelijk op iedere plek in het huis stofzuigen.

Pluspunten

• Goede accu
  • Gemakkelijk

Minpunten

• Te dikke zuigkop

RichieB 30-03-2018

Dyson V10 op en top gemak

Ookik heb de V10 mogen testen. Terwijl wij zelf een V8 in huis hebben, was ik erg benieuwd naar de verschillen tussen deze 2. Al met al, zijn er toch weer verbetering doorgevoerd. Zo is de accuduur verlengt. Wij zelf hebben genoeg aan 40 minuten stofzuigen, maar mensen met een groter huis, of wanneer ze allerlei stofzuigklusjes willen doen (naast huis ook auto), kan ik me voorstellen dat de V10 weer geschikt zou zijn. Voor ons gevoel is de zuigkracht ook toegenomen. Je hebt nu ook de keuze uit 3 standen, waar de V8 2 standen kent. Maar wat wij vooral als verbetering hebben ervaren is de gewichtsverdeling. Bij de V8 is de stofbak verticaal geplaatst en dat 'hangt' wat op je pols/arm. Als je langere tijd aan het stofzuigen bent, kan dat vervelend zijn. Dit hebben ze bij de V10 opgelost om de stofbak horizontaal te plaatsen. Je merkt gelijk het verschil en ook na xx minuten stofzuigen, kregen wij geen 'last'. van pols en/of arm. Al met al, een uitstekende stofzuiger/kruimeldief.

Pluspunten

• Accu/draadloos
  • Plaatsing stofbak
  • Zuigkracht
  • Wendbaar

Minpunten

• Opbergruimte hulpstukken
  • Gewicht

Henk 28-03-2018

Zuigkracht en gemak

Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk. Het is wendbaar, heeft voldoende accukracht en een voldoende groot reservoir. De roterende borstels zorgen voor een goed schoonmaakresultaat op tapijt en vloerbedekking. Ook deurmatten zijn in een oogwenk schoon.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Gebruiksgemak
  • Wendbaarheid
  • Schoonmaakresultaat

• Geen continu knop

EdgarB 28-03-2018

Draadloos en krachtig

De Dyson V10 Fluffy doet wat ie moet doen! Is erg makkelijk in gebruik. De stofzuiger wordt vaker gebruikt doordat hij draadloos is.
Het reservoir is eenvoudig te legen en de indicator geeft aan wanneer dat nodig is. De hulpstukken zorgen ervoor dat je ook eenvoudig bijvoorbeeld de auto kunt stofzuigen en de trappen in huis.

Pluspunten

• Draadloos
  • Krachtig
  • praktisch

Minpunten

• Voelt wat zwaar
  • Duur

Tweazle 27-03-2018

Krachtig, wendbaar en goede accu

Mooi nieuwe stofzuiger van Dyson. Krachtig, maar wel voor een kortere periode. De 2 minder krachtige standen voldoen zeker ook en houden het een stuk langer vol.
Erg wendbaar, veel accessoires.

Heb hem nu 2 weken in gebruik en hij voldoet aan alle verwachtingen. De accu is in 3,5uur opgeladen.
Op de hoogste stand doet hij het ongeveer 10 minuten, maar in de laagste stand, die ook voldoende is bijna een uur.

Pluspunten

• Krachtig
  • Wendbaar
  • Lichtgewicht

Minpunten

• Hoogste stand snel leeg
  • Geen verwisselbare accu