Miele Blizzard CX1 Red EcoLine rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele Blizzard CX1 Red EcoLine rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Ivo Peeters 19-09-2021

Gebrekkige zuigkracht

Waardeloze stofzuiger met heel beperkte zuigkracht.
Wel heerlijk stil.
Hiervoor hadden we een Cat and dog van Miele. Die werkte perfect.
Deze cx1 heeft zelfs problemen om een kattenbabbel op te zuigen.
Haren rolt hij wel samen in rolletjes, maar zuigt ze nauwelijks op.
Af te raden voor wie huisdieren heeft.

Pluspunten

• stille stofzuiger

Minpunten

• zuigt slecht

Johan 31-08-2020

waardeloze stofzuiger van Miele

Van Miele verwacht je een goed product en niet een stofzuiger die na 2 jaar de pistoolgreep afbreekt en een maand later van de telescoop buis de onderdelen eraf vallen waardoor hij niet meer zuigt. nieuwe onderdelen kopen gaat rond de 150,00 euro kosten.....
zuigt ook niet sterker dan een gemiddelde goedkope stofzuiger....

Pluspunten

• kleur rood is mooi

Minpunten

• psitoolgreep breekt uit elkaar
  • onderdelen vallen van de telescoop buis
  • zuigt niet bar beter als een goedkope

Roelof 18-06-2020

Niet Mielewaardig

Volgt slecht, staat altijd op zijn snoer. Lekkage van de zuigslang op meerdere plekken. Hulpstukken passen niet, vallen van de zuigslang af.

Ko C 10-01-2020

Miele stofzuiger Blizzard CX1

We hebben deze stofzuiger nu 4 jaar en deze begon na net 3 jaar een heel hoog geluid te maken.
Deze laten repareren voor 514 euro, gelukkig was miele coulant en moesten we maar 23 euro vervoerskosten betalen. Maar het probleem is niet opgelost. Er zit namelijk over alle afdichtingen een lichte lekkage. Het stof van deze lekkage gaat dan rechtstreeks naar het hepo filter en dit raakt verstopt en daar krijg je dat hoge geluid door. de stofzuiger kan dan zijn lucht niet meer weg en loopt warm. Het probleem is dat je daar niet bij kunt en deze niet los te verkrijgen zijn. Het is ook begrijpelijk dat een filter niet een levenlang mee kan.
Hier is schijnbaar door Miele niet over nagedacht.

Pluspunten

• zuigt goed als deze nieuw is.
  • wendbaarheid

Minpunten

• zuigkracht wordt na verloop van tijd minder
  • reactie van Miele is slecht

AJJ DE JONG 15-06-2019

ZEER GOEDE STOFZUIGER

GEWOON OMDAT MIELE STOFZUIGERS DE BESTE EN EEN LANG LEVEN HEEFT DE VORIGE STOFZUIGER DE 228 I EN DEZE HEEFT HET 25 JAAR GEDAAN TOCH KLASSE VAN HUN MERK MIELE ER IS GEEN BETERE

Willem Sodenkamp 07-02-2019
  • Product gekregen

Prima Stofzuiger

Prima stofzuiger, alleen een minpunt is dat als je tapijt moet zuigen het hulpstuk niet lekker werkt.
Je moet de zuigkracht verminderen anders kan je niet een op een normale manier stofzuigen.
Heeft iemand een tip voor een ander type opzetstuk voor tapijt.

Pluspunten

• Prima zuigkracht
  • De opvangbak is makkelijke te verwijderen.

Minpunten

• tapijt zuigen is niet makkelijk

Ro 01-12-2017

Prima stofzak vrije stofzuiger

Deze stofzuiger nu enkele maanden in gebruik. Hiervoor hadden we een model van Philips eveneens zonder stofzak. Het zuigvermogen van die stofzuiger liep altijd snel terug. Daarom sceptisch bij de aanschaf van deze stofzuiger. Kan zeggen dat de stofzuiger niet teleurstelt. Zuigkracht blijft meer dan goed. Makkelijk te reinigen. Kortom tevreden.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Makkelijk de stofopvangbak te ledigen.

Minpunten

• Snoer had langer gemogen.

Tamara 26-10-2016

Prima apparaat

We hebben de Miele een paar weken kunnen testen en hadden vooraf hoge verwachtingen. Bij binnenkomst waren we ook onder de indruk van de vormgeving: prachtig.
Het viel echter meteen op dat de stofzuiger groot en vrij zwaar is. Bij gebruik op de trappen was dit niet zo handig.
De zwenkwieltjes waren erg prettig en verhogen het gebruiksgemak al had het snoer langer gemogen. De zuigkracht viel ons een beetje tegen. In de hoogste stand hadden we meer vermogen gewild.

Een heel fijn punt is het geluid: de Miele is veel minder luid dan de stofzuiger(s) waar we ervaring mee hebben.

Al met al een fijne stofzuiger maar blijkbaar zijn we al erg verwend met onze huidige stofzuiger.

• Hygiënisch reinigen
  • Zwenkwieltjes
  • Stil

Minpunten

• Zuigkracht
  • Groot apparaat
  • Zwaar

Leon 25-10-2016

Fijn apparaat

De Blizzard is een fijne stofzuiger die een goed alternatief is voor onze oudere Dyson. Hij is stiller dan onzeDyson. De zuigvoet maakt zuigen onder het bed gemakkelijker. En hij is een stuk praktischer vormgegeven. De voet is iets aan de hoge kant, waardoor de Blizzard net niet overal lekker onder kan komen wat wel jammer is.

De zuigkracht is goed en het schoonmaken doet de Blizzard prima. Het gescheiden verzamelen van het grove vuil en het fijne stof is top. Het loshalen van de opvangbakken was even zoeken maar is op zich makkelijk.

Het is wel jammer dat de ronde borstel niet vast te maken is aan de stofzuiger om deze mee te nemen, aangezien deze borstel veel gebruikt wordt.

Pluspunten

• stille motor
  • vier wielen

Minpunten

• borstel niet vast te maken aan stofzuiger
  • dikke voet

Kirsten 25-10-2016

Een aanwinst!

De Blizzard CX1 Red Ecoline is een aanwinst voor ons huishouden.
Met gezinsleden met een huisstofmijtallergie is het erg fijn dat er door deze stofzuiger minder stof in huis blijft rondhangen. Ik ben nooit goed geweest in het op tijd verwisselen van een stofzuigerzak, dat ook te maken zal hebben met meer rond blijven hangen van stof...

Een stofzuiger met een goede zuigkracht, die ook instelbaar is. Wanneer je de bijvoorbeeld de bank wilt stofzuigen, kun je de zuigkracht lager zetten zodat hij niet de stof van de bank vacuüm wil zuigen. Deze functies is simpel te bedienen via een draaiknop aan de bovenkant.
De twee opzetstukken die op de stofzuiger zelf opgeborgen kunnen worden gebruik ik het meeste, vooral voor tussen de bank, achter de kasten en de stofkop voor de bank zelf. Er is een opzetstuk die niet op de stofzuiger kan (ik heb lang gezocht), dit is jammer maar deze gebruik ik persoonlijk ook minder vaak. Wel is het onhandig dat je hem ergens anders vandaan moet halen wanneer joh hem wel nodig hebt.
De stofzuiger is wendbaar, maar helaas wel wat zwaarder dan de Bosch die we nu hebben. Ook is het snoer minder lang, maar dit is een luxe probleem.

Kortom, wij zijn erg tevreden met deze aanwinst!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Wendbaarheid
  • Simpele bediening
  • Minder rondhangend stof in huis
  • Makkelijk en hygiënisch legen van de stofbak

Minpunten

• Zwaarder dan onze vorige stofzuiger
  • Minder lang snoer (10 ipv 15)
  • Niet alle opzetstukken passen op de stofzuiger

Matthijs 24-10-2016

Absolute concurrent voor de Dyson!

De Blizzard is een prettige stofzuiger die zich goed kan meten aan de Dyson. Hij is "heerlijk stil" vergeleken met de Dyson en wat praktischer vormgegeven (minder excentrieke vormen) De zuigvoet maakt zuigen onder het bed (met allerlei snoeren) een minder grote klus, vanwege de vormgeving (Dyson heeft uitsteeksels waardoor je regelmatig blijft hangen). De voet is iets aan de hoge kant, waardoor je net niet overal lekker onder kan komen.

Qua zuigkracht en schoonmaken doet hij het perfect, het gescheiden verzamelen van het grove vuil en het fijne stof geeft minder rommel bij het legen van de opvangbak. Het loshalen van de opvangbakken gaat ook soepel, alleen het terug plaatsen moet wel een beetje oplettend gebeuren, de bak wordt net niet helemaal lekker begeleid in het begin. De 4 zwenkwieltjes zorgen er wel voor dat de stofzuiger uiterst prettig volgt en erg makkelijk even aan de kant te duwen is (omdat hij alle kanten op kan rollen).

Ik het wat jammer dat de reliefborstel niet vast te maken is aan de stofzuiger om deze mee te nemen, aangezien ik deze borstel toch regelmatig gebruik (kastjes afstoffen of de traptreden zuigen).
De rest van de accessoires is wel makkelijk te pakken en weer op te bergen. De meubel zuigmond heeft een prettige borstel waar ik meer vertrouwen in heb qua levensduur (deze is van rubber, niet van stof.) Ook is de mogelijkheid de stofzuigvoet + stang aan de zijkant van de stofzuiger te parkeren een prettige optie. Hierdoor zet je deze makkelijker even weg.

Het was wel even wennen dat je niet gelijk hoort dat je de stofzuiger aan hebt gedrukt, deze moet even op gang komen waardoor ik deze bij eerste gebruik meteen uit gedrukt had omdat ik dacht dat ik niet goed op de knop gedrukt had. Het instellen van de zuigkracht is wel erg makkelijk en is een prettige functie (mijn Dyson heeft deze optie niet)

Pluspunten

• "lekker stil"
  • gescheiden zakloos stofsysteem
  • goede zuigkracht
  • 4 zwenkwieltjes voor goede bewegelijkheid
  • mooie moderne, praktische vormgeving

Minpunten

• reliefborstel moet je los meenemen en opbergen
  • snoer had iets langer gemogen
  • het snoer oprollen gaat wat lomp snel.