Miele Blizzard CX1 Red EcoLine - Reviews

A
Draadloos

Tamara 26-10-2016 Product paar weken in bezit

Prima apparaat

We hebben de Miele een paar weken kunnen testen en hadden vooraf hoge verwachtingen. Bij binnenkomst waren we ook onder de indruk van de vormgeving: prachtig.
Het viel echter meteen op dat de stofzuiger groot en vrij zwaar is. Bij gebruik op de trappen was dit niet zo handig.
De zwenkwieltjes waren erg prettig en verhogen het gebruiksgemak al had het snoer langer gemogen. De zuigkracht viel ons een beetje tegen. In de hoogste stand hadden we meer vermogen gewild.

Een heel fijn punt is het geluid: de Miele is veel minder luid dan de stofzuiger(s) waar we ervaring mee hebben.

Al met al een fijne stofzuiger maar blijkbaar zijn we al erg verwend met onze huidige stofzuiger.

• Hygiënisch reinigen
  • Zwenkwieltjes

Minpunten

• Zuigkracht
  • Groot apparaat
  • Zwaar

Leon 25-10-2016 Product paar weken in bezit

Fijn apparaat

De Blizzard is een fijne stofzuiger die een goed alternatief is voor onze oudere Dyson. Hij is stiller dan onzeDyson. De zuigvoet maakt zuigen onder het bed gemakkelijker. En hij is een stuk praktischer vormgegeven. De voet is iets aan de hoge kant, waardoor de Blizzard net niet overal lekker onder kan komen wat wel jammer is.

De zuigkracht is goed en het schoonmaken doet de Blizzard prima. Het gescheiden verzamelen van het grove vuil en het fijne stof is top. Het loshalen van de opvangbakken was even zoeken maar is op zich makkelijk.

Het is wel jammer dat de ronde borstel niet vast te maken is aan de stofzuiger om deze mee te nemen, aangezien deze borstel veel gebruikt wordt.

Pluspunten

• stille motor
  • vier wielen

Minpunten

• borstel niet vast te maken aan stofzuiger
  • dikke voet

Kirsten 25-10-2016 Product paar weken in bezit

Een aanwinst!

De Blizzard CX1 Red Ecoline is een aanwinst voor ons huishouden.
Met gezinsleden met een huisstofmijtallergie is het erg fijn dat er door deze stofzuiger minder stof in huis blijft rondhangen. Ik ben nooit goed geweest in het op tijd verwisselen van een stofzuigerzak, dat ook te maken zal hebben met meer rond blijven hangen van stof...

Een stofzuiger met een goede zuigkracht, die ook instelbaar is. Wanneer je de bijvoorbeeld de bank wilt stofzuigen, kun je de zuigkracht lager zetten zodat hij niet de stof van de bank vacuüm wil zuigen. Deze functies is simpel te bedienen via een draaiknop aan de bovenkant.
De twee opzetstukken die op de stofzuiger zelf opgeborgen kunnen worden gebruik ik het meeste, vooral voor tussen de bank, achter de kasten en de stofkop voor de bank zelf. Er is een opzetstuk die niet op de stofzuiger kan (ik heb lang gezocht), dit is jammer maar deze gebruik ik persoonlijk ook minder vaak. Wel is het onhandig dat je hem ergens anders vandaan moet halen wanneer joh hem wel nodig hebt.
De stofzuiger is wendbaar, maar helaas wel wat zwaarder dan de Bosch die we nu hebben. Ook is het snoer minder lang, maar dit is een luxe probleem.

Kortom, wij zijn erg tevreden met deze aanwinst!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Wendbaarheid
  • Simpele bediening
  • Minder rondhangend stof in huis
  • Makkelijk en hygiënisch legen van de stofbak

Minpunten

• Zwaarder dan onze vorige stofzuiger
  • Minder lang snoer (10 ipv 15)
  • Niet alle opzetstukken passen op de stofzuiger

Matthijs 24-10-2016 Product paar weken in bezit

Absolute concurrent voor de Dyson!

De Blizzard is een prettige stofzuiger die zich goed kan meten aan de Dyson. Hij is "heerlijk stil" vergeleken met de Dyson en wat praktischer vormgegeven (minder excentrieke vormen) De zuigvoet maakt zuigen onder het bed (met allerlei snoeren) een minder grote klus, vanwege de vormgeving (Dyson heeft uitsteeksels waardoor je regelmatig blijft hangen). De voet is iets aan de hoge kant, waardoor je net niet overal lekker onder kan komen.

Qua zuigkracht en schoonmaken doet hij het perfect, het gescheiden verzamelen van het grove vuil en het fijne stof geeft minder rommel bij het legen van de opvangbak. Het loshalen van de opvangbakken gaat ook soepel, alleen het terug plaatsen moet wel een beetje oplettend gebeuren, de bak wordt net niet helemaal lekker begeleid in het begin. De 4 zwenkwieltjes zorgen er wel voor dat de stofzuiger uiterst prettig volgt en erg makkelijk even aan de kant te duwen is (omdat hij alle kanten op kan rollen).

Ik het wat jammer dat de reliefborstel niet vast te maken is aan de stofzuiger om deze mee te nemen, aangezien ik deze borstel toch regelmatig gebruik (kastjes afstoffen of de traptreden zuigen).
De rest van de accessoires is wel makkelijk te pakken en weer op te bergen. De meubel zuigmond heeft een prettige borstel waar ik meer vertrouwen in heb qua levensduur (deze is van rubber, niet van stof.) Ook is de mogelijkheid de stofzuigvoet + stang aan de zijkant van de stofzuiger te parkeren een prettige optie. Hierdoor zet je deze makkelijker even weg.

Het was wel even wennen dat je niet gelijk hoort dat je de stofzuiger aan hebt gedrukt, deze moet even op gang komen waardoor ik deze bij eerste gebruik meteen uit gedrukt had omdat ik dacht dat ik niet goed op de knop gedrukt had. Het instellen van de zuigkracht is wel erg makkelijk en is een prettige functie (mijn Dyson heeft deze optie niet)

Pluspunten

• "lekker stil"
  • gescheiden zakloos stofsysteem
  • goede zuigkracht
  • 4 zwenkwieltjes voor goede bewegelijkheid
  • mooie moderne, praktische vormgeving

Minpunten

• reliefborstel moet je los meenemen en opbergen
  • snoer had iets langer gemogen
  • het snoer oprollen gaat wat lomp snel.