Samsung Galaxy Watch4

Bekijk 24 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy Watch4 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,3

AlfonsoNl 13-02-2023
Geschreven voor: Samsung Galaxy Watch4

Ik ben na een week na de aankoop vooralsnog tevreden. Ik wist dat de accuduur een zwak punt is en ook de beperking in functionaliteit buiten de Samsungfamilie. Dat laatste speelt niet bij mij. Wat de gebruiksduur betreft, bevindt mijn horloge zich nog in de proeffase en experimenteer ik ermee. Als het bij normaal gebruik de dagelijkse oplaadperiode niet haalt dan is hij onbruikbaar. Wel laat ik het scherm niet de hele tijd aan. Dat heeft toch geen zin, zeker als je het met een beweging van de pols of door op het scherm te tikken, alsnog zichtbaar maakt.
In het dagelijks gebruik, buitenshuis, kijk ik af en toe naar de tijd net als bij een gewoon horloge. Ik meet de afstand en tijd van mijn dagelijkse wandeling en soms enkele malen per dag de bloeddruk. Let wel, dat gebeurt via calibratie die toegesneden is op slechts één individu. Ook probeer ik hem uit zonder smartphone, dus voor gebruik op het internet via wifi. Tot nu haal ik het etmaal wel. De opvolger van mijn smartwatch4, de smartwatch5 pro, zal wel een langere gebruiksduur hebben maar is bijna drie maal zo duur. Over het scherm van de smartwatch4 heb ik niks te klagen en ook niet over het gebruiksgemak, als je er na een paar dagen aan gewend bent. De diversiteit in functionaliteit is goed. De uitdaging zit voor mij in om uit te vinden wat de toegevoegde waarde is t.o.v. een smartphone die je buitenshuis altijd bij je hebt, mijn bloeddrukmeter thuis en GPS apparatuur. Tot nu toe valt per saldo de balans gunstig uit. Verder worstel ik met de apps van het besturingssysteem Wear OS. Zo heb ik nog geen radio app gevonden voor Nederlandse zenders, alleen voor buitenlandse. Vind ik een gemis. De genoemde app Myradio NL en Belgie werkt niet. Je kan alleen kiezen uit een lijst met voornamelijk Amerikaanse radiozenders. Het lukt me wel via de ingebouwde Samsung internetbrowser teletekst te vinden en ook bijv. NPO radio 1, maar dat is lang niet ideaal. Ben benieuwd of er toekomst is voor Wear OS apps...

Pluspunten: veel mogelijkheden; relatief gunstige prijs
Minpunten: beschikbare wear os apps; beperkte accuduur

a*******@q********** 01-01-2023
Geschreven voor: Samsung Galaxy Watch4

als smartwatch is deze goed maar ondermeer bloeddruk en ecg werken niet als je geen Samsung smartphone heb.

M1986 12-02-2022

Top horloge!

Geschreven voor: Samsung Galaxy Watch4

Na met plezier gebruik gemaakt te hebben van de watch 2 nu overgestapt naar watch 4. Ik ben erg tevreden en had niet zo hoeven te twijfelen. Hij is sneller, meer functies, sport en health is voor mij een belangrijk onderdeel maar ik wilde ook een mooi horloge. Het nieuwe design spreekt me aan, robuust maar niet lomp.

Pluspunten

• Snelle interface
  • Nieuwe functies
  • Health en sport

e********@g******** 15-01-2022

Jammer leek een mooi produkt

Geschreven voor: Samsung Galaxy Watch4

Leek een mooi product, echter batterij snel leeg nog geen 24 uur display word aan rand vaag. Rechtstreeks gekocht bij Samsung hele slechte service, lange wachttijden ca 12 medewerkers gesproken 3 x belofte om retour te nemen ging 3 xniet door bij de volgende medewerkers ben zeer teleurgesteld. Voor mij geen Samsung meer!

Minpunten

• Slechte accu
  • Slecht display
  • Waardeloze klantenservice

AlfonsoNl 13-02-2023

ik heb uw review nauwkeurig gelezen. Hoewel mijn ervaringen met de service van Samsung gunstig zijn heb ik besloten een watch via Coolblue te kopen. Daar kan je volgens mijn ervaringen in de regel van op aan. Inderdaad is de accuduur een van de meest genoemde minpunten. Op dat vlak bevindt mijn horloge zich nog in de proeffase en experimenteer ik ermee. Als hij bij normaal gebruik de dagelijkse oplaadperiode niet haalt dan is hij onbruikbaar. Wel laat ik het scherm niet de hele tijd aan. In de regel kijk ik af en toe naar de tijd. Ik meet de afstand en tijd van mijn dagelijkse wandeling en enkele malen per dag de bloeddruk. Ook probeer ik hem uit, zonder smartphone, dus voor gebruik op het internet via wifi. Tot nu haal ik het etmaal wel. De smartwatch5 pro zal een langere gebruiksduur hebben maar is bijna drie maal zo duur. Over het scherm heb ik niks te klagen. De diversiteit in functionaliteit is behoorlijk goed. De uitdaging zit voor mij in de apps. Zo heb ik nog geen radio app gevonden voor Nederlandse zenders, alleen voor buitenlandse. Vind ik een gemis. Het lukt me wel via de Samsung browser teletekst te vinden en ook bijv. NPO radio 1 maar dat is niet ideaal. Ben benieuwd of er toekomst is voor Wear OS apps...