Franke 119.0480.711

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Franke 119.0480.711 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Martijn 23-02-2018

Werkt goed, maar helaas maar voor een jaar

Geschreven voor: Franke 119.0480.711

installatie ging prima, heerlijk kokend water in een seconde, alhoewel het een beetje spettert. Na 13 maanden was het ineens over met de pret. Franke gebeld en het eerste wat ze vroegen is of ik er al een nieuwe filter a 90 euro op had geplaatst.... Stond in de kleine lettertjes dat je ieder jaar dit moet doen. Ik heb mijn agenda zelf niet bijgehouden, een email reminder van F

xxxx zou wel service gericht zijn...
Dus, 1 maand te laat, geen garantie, voor 372 + 90 euro voorrij kosten kunnen ze het komen vervangen.... En bedankt.
Voor de trouwe vervangers komen de jaarlijkse kosten van 87 euro. sowiezo uit op een meerprijs uit van 870 euro bij een gebruik van de keuken voor 10 jaar.

Beetje het 'printer effect', je koopt een geode printer, maar de cartridges kosten je een godsvermogen.....
Niet kopen dus, kat in de zak!

Pluspunten

• mooi design
  • geeft snel kokende water
  • kraan wordt niet heet

Minpunten

• werkt maar voor een jaar
  • veel extra kosten
  • kraan spettert een beetje

AM uit Nijmegen 27-09-2017

Niet kopen, snel stuk!

Geschreven voor: Franke 119.0480.711

De kokend waterkraan is na 1 jaar en 9 maanden stuk gegaan. (Dus de kraan geeft geen kokend water meer, wel warm en koud water) Ik krijg geen garantie omdat ik het filter niet binnen een jaar vervangen heb. Ik ben geen grootverbruiker van kokend water en het water bij mij is niet heel erg kalkrijk. Die filters kosten per jaar minstens € 87. Dat is mij vooraf niet verteld. Franke luistert niet naar argumenten en wijst plompverloren af met een beroep op algemene voorwaarden. Er wordt niet eens gekeken waar het defect zit. Geen service.

Martijn 23-02-2018

Hier precies hetzelfde verhaal, snel stuk, filter 1 maand te laat vervangen, kosten lopen op tot 354 euro!!!
dus jaarlijkse kosten zijn idd 87 euro. dit komt op een meerprijs uit van 870 euro bij een gebruik van de keuken voor 10 jaar.
beetje het printer effect, je koopt een geode printer, maar de cartridges kosten je een godsvermogen.....