• DEC 2023
  • NOV 2022

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Intergas Xtreme 36 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,2

g*************@h****** 17-03-2024
Geschreven voor: Intergas Xtreme 36

Dit apparaat moet via telefoon e.d. aangestuurd worden. Werkt absoluut niet. Koop hem niet !!! Zeer gecompliceerd. Je moet hoogwaardige computer cursussen gevolgd hebben wil je met dit apparaat om kunnen gaan

P. S. de Jong 06-01-2024

koop dit niet

Geschreven voor: Intergas Xtreme 36

ik heb het gekocht om mijn 30-jarige Nefit Ecomline HR te vervangen. Daar was overigens niets verkeerd me. Maar ik verwachte een hoger rendement van de intergas. Dat werd een ontgoocheling.
IK gebruik momenteel 10 m^3 gas per dag. Mijn Nefit gebruikte precies dezelfde hoeveelheid gas en had het voordeel dat het huis comfortabeler was.
De oude Nefit warmde veel snelle op met hogere circulatie water temperatuur, Het opwarmen duur de plm 1 uur.
De Intergas Xtreme loopt heel erg lanzaam op . Het circulatie water wordt niet warmer dan 40 graden., ondanks dat het maximum is ingesteld op 80 graden. Dat is wat te verbeteren door in de ochtend de thermostaat op 35 graden te zetten. Dan duurt het plm 1-1/2 uur om van een ruimte temperatuur van 16 tot 18.5 graden de komen. Als ik de thermostaat op de gewenste 18.5 graden zet, duurt het 2-1/2 uur voor de kamer deze temperatuur heeft bereikt. Mijn vloerverwarming werkt ook veel slechter. Door de lage water temperatuut komt de vloer nooit goed op temperatuur.

Ik heb spijt dat ik deze ketel heb gekocht. Een email welke ik naar Intergas stuurde, is (nog) niet beantwoord.
Ik zal deze ketel nooit aanbevelen

m**************@g******** 12-02-2023

Intergas xtreme veel zuinig en comfort

Geschreven voor: Intergas Xtreme 36

We hebben de Intergas xtreme nu een jaar en hij werkt perfect.
De douche is snel warm en de verwarming ook.
Deze ketel is ook nog eens zeer stil.
Handig is de app voor het bedienen van de thermostaat en instellingen van de ketel.
De thermostaat is ook makelijk te bedienen.
Wij zijn zeer tevreden.

Pluspunten

• Veel en snel warm water
  • Stil
  • Fijne thermostaat en app

Minpunten

• Iets duurder dan de gemiddelde ketel

Willem 11-12-2022

Ketel is wel goed, wel te luidruchtig naar mijn idee.

Geschreven voor: Intergas Xtreme 36

Ketel sinds mei 2022 in gebruik, in de zomer maanden niets negatief gemerkt alleen voor warm water.
Nu het kouder wordt vind ik de warmwater temperatuur ingesteld op 60 graden voordat het bij het tappunt is te ver afgekoeld, dus op 65 graden ingesteld is nu beter.
Een behoorlijk minpunt nu de ketel veel vaker aanslaat om te verwarmen omdat het kouder wordt
dat de ventilator zo een rotherrie maakt in de vorm van een irritante fluittoon. Waardeloos!
Ik ga m'n instructie boek er nog eens op na lezen maar heb een vermoeden dat daar niets aan te doen is.
Had hier voor een Remeha ketel die was veel stiller, maar wel iedere keer problemen met 3 weg klep.
Van de regen in de drup zo gezegd.

Pluspunten

• Nette vorm.
  • Laag verbruik
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Luidruchtige ventilator

d*************@g******** 30-09-2022

WAARDELOZE C.V. KETEL, WORDT NIET WARM.

Geschreven voor: Intergas Xtreme 36

Ik heb deze ketel nog geen 14 dagen. Een ramp deze ketel, wordt totaal niet warm. Een paar dagen geleden moest ik 7 1/2 uur wachten voordat de temperatuur een halve graad opwarmt. De c.v. installateur kan het probleem ook niet oplossen. Hij had de ketel op 90 graden ingesteld, mag helemaal niet van de fabrikant, die hij gebeld heeft. Ik heb van armoede maar een ventilator kacheltje aangeschaft.
Deze ketel is ondeugdelijk, dus moet weg, onacceptabel. De doucheruimte is de dichtstbijzijnde plek waar de c.v. ketel staat, is ongeveer 3 meter, wordt ook niet warm, absurd.

Minpunten

• nieuwe ketel, wordt niet warm
  • zit daardoor in de kou

J.Engeringh 21-07-2022

Deze Intergas ketel bewijst na 2 jaar prima ketel te zijn.

Geschreven voor: Intergas Xtreme 36

Mijn oude remeha ketel had steeds lekkage. Blijkt dat diverse buizen in de ketel met een soort Gardena rubber ringetjes “lekvrij” aan elkaar zitten.
Deze intergas ketel nu 2 jaar in gebruik. Hij werkt stil, geeft direct veel warm water en verwarmt het huis prima. De watertemperatuur is eenvoudig lager te zetten met de handleiding er bij. Tot nu vol lof over deze ketel. Minpuntje is de wat lastige sluiting van het deurtje, maar wanneer doe je nu deze open.

Pluspunten

• Bedrijfszeker
  • Geeft veel warmte en warm water.
  • Stil
  • Makkelijk instelbaar

Minpunten

• Deurtje sluit lastig

John 29-04-2022

Hopeloze ketel als beste getest!

Geschreven voor: Intergas Xtreme 36

In navolging op review problematische ketel.

NOOIT MEER.
Ik ben de tel kwijt maar volgens mij bezoek nummer 7 voor reparatie.
Vanwege alle problemen nu direct contact met intergas.
Als laatste de Chifon vervangen. Helaas kom ik vandaag een paar maanden na de vervanging van de Cghifon tot de conclusie dat de ketel weer lekt.
Ik ben er nu klaar mee, de ketel gaat er uit na 4 jaar gebruik en ellende.
Wel zal ik Intergas een mededeling doen en mogen ze een compleet nieuwe ketel plaatsen maar dan volledig gratis.
Ik ben ervan overtuigd dat ze het kunnen maar deze ketel is een maandagochtend ketel en gaat het niet worden.

Review 21-8-2021:
Zeer slechte ketel en al 4 keer gerepareerd in 2 jaar!!

Review 26-07-2021:
Storing F008 -- Ventilator probleem.
Ze gaan een nieuwe ventilator bestellen en deze dan vervangen. Deze verwachten ze pas op 24 augustus binnen dus tot die tijd dus geen warm water! En dat met een nagenoeg nieuwe ketel!
Onderdelen zijn dus ook slecht te leveren.

Titel: Problematische ketel.... Vervolg!

Probleem verholpen. Het scherm/touchscreen liep "vast" en niets werkte meer. De ketel kon alleen worden opgestart door de stekker eruit te halen. Wederom melde de monteur dat het een krakkemikkerig gebouwd apparaat was! Deze keer moest er een printkaartje vervangen worden. Aangezien dit ook weer veel te snel is hoeven we dit niet te betalen. Het bezoek van de monteur wel en dat was wederom € 130 Euro. En zo gaan we maar door. Belachelijk!!!

Review 3-11-2020:

Weer een jaar verder en naar de winter toe. Hieronder al een aantal problemen beschreven. Nu het derde probleem binnen 2 jaar! Warm water en verwarming werken niet en display slaat op tilt. Op geen enkele manier is er iets uit te lezen, foutcodes te zien etc. We gaan maar weer bellen. In praktijk zal het wel een zuinige ketel zijn alhoewel mij dat niet echt was opgevallen maar qua kosten is dit een enorme miskoop aan het worden. INTERGAS Wat is er aan de hand? Kwaliteitscontrole nog in de hand? Mijn monteur vertelde mij dat de ketel in de fabriek klungelig en slordig in elkaar was gezet!

Review 11-1-2020:

Inderdaad ook ik heb regelmatig problemen.
Na 1 jaar het plastic reservoir in de cv moeten laten vervangen. Was dan wel weer garantie maar lijkt mij niet meer als logisch. Voorrijkosten eerste monteur zijn wel voor mijn rekening. Vervolgens regelmatig temperatuurswisselingen tijdens douchen. Eerst helemaal geen warm water maar ook geen foutmelding! Cv uitgezet en toen konden we weer douchen. Uiteindelijk toch regelmatig problemen met warmteafgifte cv ketel en dus de monteur maar weer laten komen. Sensor moest vervangen worden. De winst voor minder gasverbruik ben ik direct weer kwijt aan voorrijkosten monteur en reparaties!!

Geen aanrader

Minpunten

• Storingsgevoelig
  • Lekt

Harm 22-02-2021

Xtreme36

Geschreven voor: Intergas Xtreme 36

De Xtreme 36 hangt nu een aantal maanden in mijn woning. De ketel heeft op de laagste stand nog teveel vermogen voor mijn huis, waardoor de ketel regelmatig aan- en uit gaat. De anti-pendeltijd op het maximum van 15 minuten gezet, maar daar trekt de ketel zich af en toe niets van aan. Vind ik vreemd.
Bij het aanslaan van de ketel blaast de ventilator op vol vermogen even de laatste restjes rookgassen weg en gaat dan na een aantal seconden weer uit. De ventilator maakt hierbij veel lawaai, ik vind het erg storend. En zeker als je ‘s nachts slaapt, maar toch de cv op 18 graden hebt staan tijdens een zeer koude week. Al een aantal keren een monteur bij gehad en ook Intergas gebeld, dit kan niet worden aangepast. Evt. kan de installateur een verzoek indienen bij Intergas dat er een monteur van Intergas naar kont kijken. Ga ik zeker nog doen.
Op zich is het behaaglijk warm in huis en levert vlot zeer warm water (in vergelijking met mijn vorige 16 jaar oude Vaillant). Vanwege de rumoerige ventilator raad ik de ketel niet aan. Een Remeha is veel stiller.

Pluspunten

• Vlot zeer warm water
  • Behaaglijk warmte

Minpunten

• Zeer rumoerige ventilator
  • Anti-pendeltijd werkt volgens mij niet goed

John 20-11-2020

Problematische ketel.... Vervolg!

------------------------------------------------------
Review 3-11-2020:

Weer een jaar verder en naar de winter toe. Hierboven al een aantal problemen beschreven. Nu het derde probleem binnen 2 jaar! Warm water en verwarming werken niet en display slaat op tilt. Op geen enkele manier is er iets uit te lezen, foutcodes te zien etc. Mijn Nefit was 30 jaar oud en alleen weggedaan omdat mij dit aangeraden was. Die deed het tenminste nog perfect. We gaan maar weer bellen. In praktijk zal het wel zuiniger zijn alhoewel mij dat niet echt was opgevallen maar qua kosten is dit een enorme miskoop aan het worden. INTERGAS Wat is er aan de hand? Kwaliteitscontrole nog in de hand? Mijn monteur vertelde mij dat de ketel klungelig en slordig in elkaar was gezet!
Ik kan niet op vakantie gaan tenzij er iemand dagelijks mijn Intergas ketel gaat controleren zodat tijdens koude dagen mijn huis niet gaat bevriezen!

-------------------------------------------------------
Review 11-1-2020:

Inderdaad ook ik heb regelmatig problemen.

Loodgieter Leiderdorp 18-10-2020

Erg stil

Geschreven voor: Intergas Xtreme 36

Absoluut briljante boiler, fluisterstil, warmwaterstroom is zeer indrukwekkend. Zeer slimme touchscreen, maak gewoon tijd om de handleiding te bestuderen en de parameters die deze ketel te bieden heeft in zijn bedieningsmenu te leren kennen.
Gr, Loodgieter uit Leiderdorp

Pluspunten

• Fluisterstil
  • Touchscreen

jan 16-05-2019

Extreme 36

Geschreven voor: Intergas Xtreme 36

Inmiddels enkele maanden gasketel in gebruik. Bevalt uitstekend met dien verstande dat er regelmatig (minimaal 1 keer per twee weken ) een storingsmelding is. Ketel moet dan gereset worden en gaat weer verder. Waterdruk is ok en geen lucht in de leidingen dus daar ligt het niet aan.

Pluspunten

• lager gasverbuik dan mijn vorige ketel
  • stille ketel

Minpunten

• regelmatig storingsmelding

Intergas extreme 26-01-2019

prima ketel

Geschreven voor: Intergas Xtreme 36

ketel in januari gekocht en nu enkele weken in gebruik. Prima product tot nog toe. Uitermate stil en doet wat het moet doen.

Pluspunten

• stil
  • laag gasverbruik