Intergas Xtreme 36 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de Intergas Xtreme 36 op Kieskeurig.nl.

6,4

jan 16-05-2019

Extreme 36

Geschreven voor: Intergas Xtreme 36

Inmiddels enkele maanden gasketel in gebruik. Bevalt uitstekend met dien verstande dat er regelmatig (minimaal 1 keer per twee weken ) een storingsmelding is. Ketel moet dan gereset worden en gaat weer verder. Waterdruk is ok en geen lucht in de leidingen dus daar ligt het niet aan.

Pluspunten

• lager gasverbuik dan mijn vorige ketel
  • stille ketel

Minpunten

• regelmatig storingsmelding

John 20-11-2020

Problematische ketel.... Vervolg!

Geschreven voor: Intergas Xtreme 36

Probleem verholpen. Het scherm/touchscreen liep "vast" en niets werkte meer. De ketel kon alleen worden opgestart door de stekker eruit te halen. Wederom melde de monteur dat het een krakkemikkerig gebouwd apparaat was! Deze keer moest er een printkaartje vervangen worden. Aangezien dit ook weer veel te snel is hoeven we dit niet te betalen. Het bezoek van de monteur wel en dat was wederom € 130 Euro. En zo gaan we maar door. Belachelijk!!!

------------------------------------------------------
Review 3-11-2020:

Weer een jaar verder en naar de winter toe. Hierboven al een aantal problemen beschreven. Nu het derde probleem binnen 2 jaar! Warm water en verwarming werken niet en display slaat op tilt. Op geen enkele manier is er iets uit te lezen, foutcodes te zien etc. Mijn Nefit was 30 jaar oud en alleen weggedaan omdat mij dit aangeraden was. Die deed het tenminste nog perfect. We gaan maar weer bellen. In praktijk zal het wel zuiniger zijn alhoewel mij dat niet echt was opgevallen maar qua kosten is dit een enorme miskoop aan het worden. INTERGAS Wat is er aan de hand? Kwaliteitscontrole nog in de hand? Mijn monteur vertelde mij dat de ketel klungelig en slordig in elkaar was gezet!
Ik kan niet op vakantie gaan tenzij er iemand dagelijks mijn Intergas ketel gaat controleren zodat tijdens koude dagen mijn huis niet gaat bevriezen!

-------------------------------------------------------
Review 11-1-2020:

Inderdaad ook ik heb regelmatig problemen.
Na 1 jaar het plastic reservoir in de cv moeten laten vervangen. Was dan wel weer garantie maar lijkt mij niet meer als logisch. Voorrijkosten eerste monteur zijn wel voor mijn rekening. Vervolgens regelmatig temperatuurswisselingen tijdens douchen. Eerst helemaal geen warm water maar ook geen foutmelding! Cv uitgezet en toen konden we weer douchen. Uiteindelijk toch regelmatig problemen met warmteafgifte cv ketel en dus de monteur maar weer laten komen. Sensor moest vervangen worden. De winst voor minder gasverbruik ben ik direct weer kwijt aan voorrijkosten monteur en reparaties!!

Loodgieter Leiderdorp 18-10-2020

Erg stil

Geschreven voor: Intergas Xtreme 36

Absoluut briljante boiler, fluisterstil, warmwaterstroom is zeer indrukwekkend. Zeer slimme touchscreen, maak gewoon tijd om de handleiding te bestuderen en de parameters die deze ketel te bieden heeft in zijn bedieningsmenu te leren kennen.
Gr, Loodgieter uit Leiderdorp

Pluspunten

• Fluisterstil
  • Touchscreen

Intergas extreme 26-01-2019

prima ketel

Geschreven voor: Intergas Xtreme 36

ketel in januari gekocht en nu enkele weken in gebruik. Prima product tot nog toe. Uitermate stil en doet wat het moet doen.

Pluspunten

• stil
  • laag gasverbruik

Harm 22-02-2021

Xtreme36

Geschreven voor: Intergas Xtreme 36

De Xtreme 36 hangt nu een aantal maanden in mijn woning. De ketel heeft op de laagste stand nog teveel vermogen voor mijn huis, waardoor de ketel regelmatig aan- en uit gaat. De anti-pendeltijd op het maximum van 15 minuten gezet, maar daar trekt de ketel zich af en toe niets van aan. Vind ik vreemd.
Bij het aanslaan van de ketel blaast de ventilator op vol vermogen even de laatste restjes rookgassen weg en gaat dan na een aantal seconden weer uit. De ventilator maakt hierbij veel lawaai, ik vind het erg storend. En zeker als je ‘s nachts slaapt, maar toch de cv op 18 graden hebt staan tijdens een zeer koude week. Al een aantal keren een monteur bij gehad en ook Intergas gebeld, dit kan niet worden aangepast. Evt. kan de installateur een verzoek indienen bij Intergas dat er een monteur van Intergas naar kont kijken. Ga ik zeker nog doen.
Op zich is het behaaglijk warm in huis en levert vlot zeer warm water (in vergelijking met mijn vorige 16 jaar oude Vaillant). Vanwege de rumoerige ventilator raad ik de ketel niet aan. Een Remeha is veel stiller.

Pluspunten

• Vlot zeer warm water
  • Behaaglijk warmte

Minpunten

• Zeer rumoerige ventilator
  • Anti-pendeltijd werkt volgens mij niet goed