Omron M7 Intelli IT - Reviews

Onderdrukmeting
Bovendrukmeting
Pulssnelheid meting

Theo B 30-08-2018

Prima meter maar waardeloze app.

Het is een fijne bloeddrukmeter die eenvoudig in gebruik is. Duidelijke weergave van het resultaat door groene (indien goed) of oranje (te hoog) lampjes. Twee gebruikers kunnen apart bijgehouden worden. Maar owee als je de schakelaar per ongeluk in de verkeerde stand zet. Dit kun je niet meer ongedaan maken. De enige optie is dan om alle opgeslagen metingen te verwijderen! Erg knullig.

Nauwkeurigheid is prima in orde en de meting bij de dokter kwam vrijwel overeen.
Grootse probleem is de werking met de telefoon. Ik had hem juist gekozen voor de link naar de telefoon om zo snel gegevens over te kunnen zetten. Dat werkt zeer matig met mijn telefoon. Het werkt vaker niet dat wel. Support van Omron is bagger (alleen website met info geen contact). Twee andere telefoons hadden hetzelfde probleem. Een derde poging met een oude Samsung Tablet werkt wel betrouwbaar. Probleem lijk te zijn dat nieuwe Android versies (7) niet ondersteund worden. Met de een Omron Cloud account zijn wel alle toestellen te synchroniseren. Dus het is een een beetje een gok of het werkt.

Pluspunten

• Nauwkeurig
  • Duidelijk weergave
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Synchroniseren met app werkt niet goed
  • Verkeerde meting kan niet verwijderd worden
Geschreven voor: Omron M7 Intelli IT