Epson EcoTank ET-2750

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson EcoTank ET-2750 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

c**********@m****** 13-07-2023

Slechte printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2750

Nog nooit zo een slechte printer gehad. Niets anders dan ellende. Mijn advies is koop een goedkope printer. Dit is zonde van je geld. Al 3x terug voor reparatie.

Minpunten

• Vaak kapot
  • Printer constant probleem met goed uit printen

m*************@g******** 08-12-2022

geen aanrader

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2750

Ik heb deze printer 2 jaar geleden gekocht.

Nu is hij waardeloos, want het is onmogelijk om hem te hervullen.
Ik heb van alles geprobeerd.

Ingrid1975 18-06-2022

Afrader

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2750

Waardeloos! Printen gaat in het geheel niet automatisch, moet zo ongeveer voor elke opdracht wachtwoord wifi opnieuw invullen en dan maar hopen dat de printer het doet. Steeds weer spannend en ik stel het printen uit. Kortom, geen goede zaak..

f*********@c******** 27-11-2021

Valt tegen

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2750

De Epson ET-2750 aangeschaft om zijn grote inkttank zodat ik niet iedere keer weer dure cartridges moest kopen en er op rekende dat ik voor dit bedrag eindelijk eens een goede thuis all in one printer zou hebben.
Helaas valt deze printer erg tegen, reageerd traag of helemaal niet, alle aangeboden update's zijn geinstalleerd, maar scannen doet hij geheel niet, nu moet ik nog via omwegen op een oude scan/printer inscannen. Ik snap niet dat Epson matige software gebruikt voor dit product, ik ben zeker niet tevreden.
Een ieder moet voor zich zelf weten wat hij van mijn review vindt, maar ik raad deze all in one printer niet echt aan.
Een ieder die mogelijk een oplossing kan bieden, stuur mij dan een mogelijke oplossing,
Ik heb toch nog wel enige hoop dat de problemen worden opgelost.
Heb hem nu ongeveer 9 maanden in bezit.

Pluspunten

• Ontwerp
  • Grote inkttank

Minpunten

• Software
  • Traag

c*************@y******** 16-09-2021

Epson EcoTank ET-2750 drukt prima af!

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2750

De Epson Ecotank 2750 is een mooi compact apparaat dat alles doet wat een 'ouderwetse' inktjet printer ook doet, maar dan zonder die dure cartridges. De inkt wordt geleverd in flesjes van 70 ml (CMY) en 127 ml (zwart). Het vullen van de tankjes is schoon een super eenvoudig. Dat geld ook voor de installatie en het toevoegen van de printer aan het wifi-netwerk. Punt van aandacht is wel dat alleen wifi op 2,4 GHz kan worden ingesteld. Dus 5GHz is niet bruikbaar. Ander punt is dat de installatie een keuze laat tussen wifi of USB verbinding, maar die laatste aansluiting is er niet.
Verder prima prints en scans. En automatisch dubbelzijdig afdrukken. Wat betreft de term ECO kan er nog wel wat aan de verpakking van de flesjes inkt gebeuren. Veel plastic voor de plasticbak. Misschien kan dat anders.
Positief oordeel met enkele verbeterpuntjes.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • prima afdruk
  • eenvoudige installatie
  • eenvoudige bediening
  • compact formaat

Minpunten

• geen USB
  • veel plastic verpakking

jan 22-11-2020

werkte meteen onder ubuntu, ook draadloos

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2750

werkt met tankjes ipv cartridges, veel goedkoper in gebruik, werkt uitstekend onder ubuntu. goede afdruk kwaliteit.

Pluspunten

• ubuntu compatible
  • goedkoop in gebruik
  • makkelijke installatie

Minpunten

• kleine display op printer

JH Slootmaekers 29-04-2020

Matige printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2750

In zijn totaliteit toch een matige printer. Blijkbaar trekt Epson zich weinig aan van de kritiekpunten die in het verleden al zijn gemaakt en dat belooft niet veel goeds. Afdrukkwaliteit is goed en het navullen gaat prima door middel van flesjes, die zo ontworpen zijn dat er niet geknoeid kan worden.

Pluspunten

• Navultankjes
  • Afdrukkwaliteit
  • Zuinig in gebruik.
  • Neemt weinig ruimte in beslag

Minpunten

• Veel te klein, dus slecht leesbaar schermpje.
  • Wifi-installatie zeer lastig en tijdrovend
  • Papierlade achterin en is verticaal.

BeaBerkenbosch 28-12-2018

Multifunctionele printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2750

Makkelijk te installeren printer, duidelijke beschrijving. Ik met matige computer kennis had alles in mijn eentje geklaard binnen de 1.5 uur, gebruiksklaar. Het vullen van de inkt ging ook heel handig met de geleverde flesjes. Geen geknoei heel handig. Verbinding maken met de smartphone en laptop via wifi. Print opdrachten geven op afstand werkt prima. Heldere en scherpe prints. Ook het kopiëren werkt goed. Als je wilt scannen heb je een geheugenkaart of een USB kabel nodig, deze wordt helaas niet mee geleverd. Jammer dat het papier niet via een lade kan, het zit achter in de printer ziet er een beetje ouderwets uit. ook een nadeel vind ik het kleine display.

Pluspunten

• compact
  • makkelijk in gebruik
  • zuinig in gebruik inkt

Minpunten

• papier achter laden
  • klein display

Nienkenijn 27-12-2018

Fijne printer die doet wat hij zegt

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2750

Ik vind dat de epson ecotankprinter een fijne printer is. Hij print op mooie kwaliteit. Wel is hij met afdrukken wat traag, maar daarentegen is de afdruk wel mooi. Ook op fotopapier is deze printerkwaliteit erg goed. Je kan de foto’s niet van echt onderscheiden. Wel heb ik af en toe met het fotopapier een vastloper gehad, maar deze was makkelijk te herstellen. Het scannen en kopiëren gaat moeiteloos, mede door deze 3 in 1 functie is deze printer fijn, compact en multifunctioneel inzetbaar. De bijgeleverde software werkt ook goed. De printer is makkelijk te installeren. Enig nadeel vind ik de aanschafprijs, deze is wel pittig, maar daar staat tegenover dat je de nieuwe inkt voordelig kan aanschaffen.

Pluspunten

• Goede afdrukkwaliteit
  • compact model

Minpunten

• pittige aanschafprijs

Kaylie 21-12-2018

Duurzame Mooie Printer!

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2750

Mooi apparaat, handig in gebruik. Het installeren ging prima, direct gekoppeld aan mijn smartphone en laptop. De inktflesjes in de tanks gieten was ook makkelijker dan ik eerst had gedacht. Ik dacht dat het flink zou knoeien maar kan haast niet door het kliksysteem. Voordeel van de inktflesjes is dat ze erg goedkoop zijn in vergelijking tot cartridges. Er zijn heel veel mooie functies, maar ik heb ze nog niet allemaal ontdekt omdat het beeldscherm zo klein is. Een ander nadeel is dat het scherm geen touchscreen is. Verder zijn de prints wel van mooie kwaliteit. Het kopieren is ook erg goed, mits je niet groter dan A4 hoeft in te scannen. Een ander nadeel vind ik dat er geen usb kabel bij geleverd wordt, want daardoor ben je erg afhankelijk van het internet.
Verder is het een hele mooie printer, erg aan te raden!

Pluspunten

• multifunctioneel
  • snelheid
  • kwaliteit
  • goedkoper dan cartridges

Minpunten

• klein scherm, geen touchscreen
  • geen usb kabel erbij geleverd

TIMFAJansen 13-12-2018

Lage kosten, grote opofferingen

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2750

Ik heb de Epson EcoTank ET-2750 nu ongeveer 2 weken in huis en ik moet zeggen dat ik niet overtuigd ben. De printer is gemakkelijk bij te vullen d.m.v. de bijvul flesjes. Door de afsluiting op de flesjes, wordt voorkomen dat inkt gemorst kan worden, dit is een pluspunt. ik heb echter ook een aantal min-punten voor deze printer. Allereerst vind ik het LCD-scherm erg klein. Tevens bevat de printer geen touchscreen, waardoor je installatie van b.v. WIFI langer duurt. Je mag anno 2018/19 toch wel verwachten van een printer van bijna 300 euro dat deze een touchscreen scherm heeft. Ook ben ik niet tevreden over de snelheid waarmee deze printer dubbelzijdig print. Enkelzijdig printen gaat met een goede snelheid, echter wanneer je snel en dubbelzijdig wil printen komt deze printer echt te kort. Verder ondervond ik soms strepen door mijn afbeeldingen heen en vind ik het een minpunt dat het papier zo'n stuk boven de printer uitsteekt. Ook maakt deze printer behoorlijk wat herrie! Normaliter ben ik niet zo zeurderig wat betreft geluid, maar dit was wel iet wat veel van het goede.

Pluspunten

• gebruikskosten

Minpunten

• herrie
  • traag
  • strepen door afbeeldingen heen
  • geen Touchscreen
  • papierlade

Gerrie 12-12-2018

Fijne printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2750

Het is een hele mooie printer. De installatie is gemakkelijk als je het volgens de handleiding doet. Alle apparaten die ik heb werken met deze printer. Wanneer ik de printer heb geïnstalleerd in mijn netwerk doet de printer het prima via wifi. Ik heb geen printer kabel hoeven aansluiten. Het vullen van de inkt ging heel makkelijk zonder te knoeien. Je moet de tanks wel helemaal vullen anders kon je de printer niet installeren. Het is een hele snelle printer als je zwart/wit print. In kleur doet hij er wat langer over maar wel heel mooi scherp. Ook de foto's zijn heel mooi. Een hele fijne printer.

Pluspunten

• Gemakkelijke installatie
  • goede wifi

MauriceS 07-12-2018

Super apparaat

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2750

Ik heb deze printer nu ruim 2 weken thuis staan en doordat hij via WIFI werkt maakt het hele gezin er veel gebruik van. Schoolwerkstukken, kleurplaten en foto's vanaf de smartphone kunnen eenvoudig worden afgedrukt.
Het vullen van de inkt reservoirs was iets waar ik mijn bedenkingen bij had maar het is zo eenvoudig en te doen zonder rommel of vieze vingers dat ik daar geheel van ben terug gekomen.
De prints zijn van goede kwaliteit en de afdrukken van foto's zien er ook top uit. Ik zou dit apparaat zeker aanraden.

Pluspunten

• mooi design
  • zuinig met inkt
  • mooie prints
  • handig vulsysteem

Justindf 07-12-2018

Printen met eenvoudig en uniek inkt systeem

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2750

De printer is anders dan andere door zijn vul systeem. De ingebouwde tankjes vul je eenvoudig met de inkt flesjes. Dit gaat makkelijk en zonder vlekken en knoeien.

De printer heeft alle functies die je mag verwachten van een compacte Wi-Fi printer. Printen, scannen en kopiëren. En dit alles gaat makkelijk en draadloos. Daarnaast heeft de Epson printer ook nog een eigen mail adres. Hierdoor kan je zelfs altijd en overal een printje naar je printer sturen via email.

Pluspunten

• Kleuren beeldscherm
  • Inkt vul systeem
  • Eenvoudige installatie

Willem 26-07-2018

Onduidelijke papierinstelling

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2750

Als op de PC een papiersoort en afdrukmethode wordt ingesteld, wordt dit niet door de printer herkend. Die moet dan nog eens apart ingesteld worden via een ongelofelijk klein schermpje.
Als je vaak van papiersoort en/of afdruk methode wisselt is deze printer een crime.

Pluspunten

• Grote inktreservoirs

Minpunten

• weinig doordachte bediening

Jo Gijsberts 19-01-2018

het betreft het type ET-2550 (nu uit het arsortimenent???)

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2750

Te traag zeer slecht te koppelen met Wifi aan Mac staande papier opslag.
Kan niet printen op 10x15 photo papier alleen A4.
zeer luidruchtig
Wil ook geen opdrachten uitvoeren via toetsenbordje printer (scannen naar PC/Mail/PDF)
Slechte Service via Epson
Ecotank is prima
Printer is niet meer verkrijgbaar na een goed half jaar???

Pluspunten

• twee

Minpunten

• zeven

Gadget79 21-12-2017

Voldoet niet aan verwachting

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2750

Printer kan helaas geen grote opdrachten aan en moet regelmatig reinigen. Bij grote opdrachten print hij regelmatig halve of blanco pagina's. Had hoger verwachtingen van deze machine gezien ik al eerder Epson producten heb gehad. Voordeel is wel dat de inkt voordelig is.

• Hoeveelheid inkt
  • Goedkope inkt

Minpunten

• Traag
  • Print geen epson kwaliteit
  • Slaat pagina's over
  • Veel misprints

Frank03 28-11-2017

Goede printer, zuinig met inkt

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2750

Na een paar weken testen ben ik best tevreden! De kwaliteit is goed en het verbuik van inkt is laag. Het enige echt lastige was de installatie op het wifi netwerk. Toen dat eenmaal up-and-running was, had ik niks meer te klagen. Zowel enkelzijdig als dubbelzijdig doet hij erg goed. Hoge kwaliteit foto's op a4 is geen probleem en komt er erg goed uit. De bediening is redelijk goed, als je eenmaal de plek gevonden hebt van alle instellingen. Al met al ben ik er best goed over te spreken. Het design is best mooi en ook handig voor op de kleinere kantoren of kamers. Als hij eenmaal staat heb je geen gedoe van lastige draden. De ecotank is erg fijn, het bijvullen gaat vlug en netjes. Voordat je weer moet bijvullen duurt overigens wel even, want hij is echt zuinig met inkt.

Pluspunten

• design
  • zuinig
  • hoge kwaliteit printen

Minpunten

• installatie

LBSchip1973 27-11-2017

Goede printer.....een aanrader!!!

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2750

Het is een super goede printer die erg zuinig is in het gebruik qua inkt. Ook de vele mogelijkheden zoals kopiëren en scannen zijn prima. De printer kan prima via wifi of een app op je mobiel worden bedient. En de flessen inkt zijn relatief veel voordeliger omdat deze langer mee gaan dan cardtridges. Al met al een top printer die zijn geld meer dan waard is. Een echter aanrader!!!!

Pluspunten

• Zuinig in gebruik
  • duidelijke printen

Samantha 23-11-2017

Aanrader!

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2750

Wat een mooie printer met eindeloos veel mogelijkheden.
Je hoeft je inkt niveau niet continu in de gaten te houden door het inkt reservoir.
Je kan zo veel printen met de inkt tank echt geweldig.
Je betaald voor dit product in eerste instantie misschien wat meer maar dat haal je er makkelijk weer uit omdat je zo bespaard met je cartridges.
Het is een mooi design en makkelijk te gebruiken.
De printer print de prachtigste foto’s uit.
Als je ander papier in de printer hebt zitten als wat je heb ingesteld geeft de printer dat aan en vraagt je of je de instelling wilt gebruiken die je zelf hebt ingesteld of de instellingen die bij het papier horen. Dit zorgt er voor dat je fouten daarmee uit de weg gaat.
Je kan met deze printer printen, scannen, kopiëren en briefpapier afdrukken.
Er staan verschillende soorten briefpapier standaard in de printer ingesteld dit vond ik erg makkelijk.
Ik vind deze printer een echte aanrader.

Pluspunten

• goedkoop inkt
  • inkt tank

vincent251 22-11-2017

mooi desing

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2750

mooie printer makkenlijk in gebruik en heel handig qua inkt geen losse cartridges maar een inkt ressevoir.
de print kwaliteit is zeer goed en ook lekker snel

Pluspunten

• mooi design
  • makkenlijk in gebruik
  • werkt ook goed met de app
  • goede print kwaliteit

Minpunten

• wat lawaaig met papier invoer

Vinootje 21-11-2017

Fijne printer met te klein display

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2750

Fijne (thuis-) printer, die makkelijk aan te sluiten is en ook makkelijk op je eigen wifi-netwerk te krijgen is (in tegenstelling tot slechte ervaringen hiermee met andere thuisprinters), zodat je al snel aan de slag kunt en kunt printen vanaf je laptop/telefoon en tablet. Het printen zelf gaat vervolgens lekker snel en als je dat wilt zelfs dubbelzijdig.
De kwaliteit (vd buitenkant) vd printer doet wat goedkoop aan voor zo’n toch wel prijzige printer (in vergelijking met andere thuisprinters).
Wat wel jammer is is het (te) kleine schermpje aan de voorkant, om af te lezen/gebruiken moet je er recht voor gaan zitten, een iets groter en kantelbaar schermpje (of schermpje aan de bovenkant ipv voorkant) had fijner geweest. Zo ook met de papier invoer, als je de printer in een kast hebt staan is het niet handig dat het papier er achterin in zit.
De inkt is makkelijk en zonder knoeien te vullen.
Hè wisselen tussen papiersoorten is ( door kleine schermpje) niet echt gemakkelijk

Pluspunten

• Makkelijk installeren
  • Snel & dubbelzijdig

Minpunten

• Schermpje

Csinka 15-11-2017

Compacte printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2750

Deze printer is zeer compact en neemt dus niet zoveel ruimte in. Het nstalleren is goed te doen. Wel moet gezegd dat het display erg klein is, waardoor de aanwijzingen moeilijk te zien zijn. Bovendien zit het display aan de voorkant, niet bovenop. Dat zou makkelijker zijn.
De afdrukken zijn duidelijk en mooi. Printen vanaf je mobiele apparaten is eenvoudig.
Klein nadeel is dat er geen liggende, afgesloten papierlade is. Papier moet aan de achterkant ingevoerd worden en moet bij niet gebruik liggend worden opgeslagen.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Makkelijk te bedienen
  • Neemt niet al te veel ruimte in beslag
  • Inkt is makkelijk bij te vullen

Minpunten

• Erg klein display
  • Geen liggende papierlade

Neirod 14-11-2017

Veel printen zonder steeds bij vullen.

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2750

De printer is makkelijk te installeren en is in mum van tijd gebruiksklaar. Duidelijke handleiding. Het vullen van de inkt tankjes gaat zonder geknoei en dat was iets waar ik niet zeker over was. De flesjes passen naadloos op de tankjes en lopen dan zonder geknoei hierin leeg. Ook bij een tweede keer vullen. Printen kan gemakkelijk via wifi vanaf telefoon, tablet of pc. Printjes komen er duidelijk uit.
Nadeel van de printer is een te klein bedienings schermpje, geen dichte printerlade waardoor je na gebruik je papier weer op moet ruimen. En vind hem vrij prijzig.
Voordelen zijn je kunt heel veel printen voor je nieuw inkt nodig hebt, nieuw inkt is goedkoper dan de standaard cartridges van andere printers.

Pluspunten

• veel printen voor inkt op is
  • printen via wifi

Minpunten

• geen dichte papierlade
  • bedienings schermpje is klein