Veloci Spirit black / dames / 48 / 2021 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de Veloci Spirit black / dames / 48 / 2021 op Kieskeurig.nl.

k**n@h**t.nl 08-05-2021

Test ervaringen Veloci Spirit black

Geschreven voor: Veloci Spirit black / heren / 51 / 2021

Na 4 weken testen tijdens diverse fietstochten, zonder voorliggende ervaringen met een E-bike, heb ik een goede indruk van deze fiets. De prijs kwaliteit verhouding van deze fiets is goed, immers ca. € 1.500 is niet duur.
De volgende onderdelen bevielen mij goed tot zeer goed: de oplaad snelheid van de accu, de rijdafstand met volle accu (ca. 100 km), de geveerde zadelpen, het zadel, de geveerde voorvork, de automatisch geschakelde verlichting, de zeer goed werkende velgremmen, de trapondersteuning in zijn algemeenheid, de eenvoudig te bedienen display met een heel handige USB-poort voor het opladen van in mijn geval mijn mobiel met de routeplanner, de gehele zithouding geen rugklachten tijdens of na het fietsen en de 7 versnellingen.
De volgende onderdelen bevielen mij minder: de E-motor maakte tijdens fietsen regelmatig een tikkend geluid ik heb niet kunnen ontdekken wanneer het tikken ontstond maar na 1 of meerdere malen je trappers stil te houden was het tikken weg, de stand aanduiding van de 7 versnellingen op het stuur is vanaf de fietspositie niet te lezen.

Pluspunten

• geveerde zadelpel
  • geveerde voorvork
  • het zadel
  • automatisch geschakelde verlichting
  • velgremmen

Minpunten

• tikkende motor
  • standaanduiding versnellingen niet te lezen

Marleen 07-05-2021

Mooie en fijne fiets die ik zeker kan aanraden.

Geschreven voor: Veloci Spirit black / dames / 52 / 2021

De Veloci Spirit Black, dames in maat 52, heb ik de afgelopen vier weken mogen testen voor het testpanel van Kieskeurig.nl.
Ik ben zelf al een paar jaar in het bezit van een elektrische fiets en heb daarom ook al ervaring met een elektrische fiets. Het is een mooie fiets met een goede prijs-kwaliteit verhouding.

Ik heb de fiets tijdens de test gebruikt voor zowel korte en lange afstanden en ben erg positief over de fiets. Vooral de stille midden-motor, waarvan meestal wordt gezegd dat deze meer geluid maakt dan een motor in het voorwiel, viel mij positief op. De accu heeft het goed volgehouden, ook bij een lange toertocht met koud weer. Het aanzetten van de accu door middel van het kleine knopje achterop de accu vond ik wel lastig.

Het scherm is mooi groot, helder en overzichtelijk. De fiets geeft een goede ondersteuning die snel reageert onder verschillende omstandigheden zoals wegfietsen bij een stoplicht, tegen een steile helling fietsen en fietsen op een dijk met veel tegenwind.

De fiets is voorzien van een derailleur met 7 versnellingen, wat voor mij niet zoveel toevoegt. Het schakelen gaat wel soepel, maar in tegenstelde richting van wat ik normaal gewend ben en daar moest ik wel even aan wennen. Een derailleur brengt ook meer onderhoud met zich mee.

Ik heb met veel plezier deze fiets getest en zal hem zeker overwegen bij de aanschaf van mijn volgende fiets. Ik kan de Veloci Spirt Black dan ook zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Mooie fiets
  • Stille middenmotor
  • Groot en helder display
  • Goede ondersteuning
  • Prijs-kwaliteit verhouding

Minpunten

• Derailleur
  • Aan- en uitzetten van de accu

Henriëtte 07-05-2021

Fijne eerste e-bike ervaring

Geschreven voor: Veloci Spirit black / dames / 52 / 2021

Ik heb de Veloci fiets een aantal weken mogen testen voor een Kieskeurig.nl Testpanel. Voorheen had ik nog nooit gefietst op een elektrische fiets, dus dit was mijn eerste ervaring hiermee. De Veloci e-bike is een prima fiets. De prijs staat goed in verhouding met de kwaliteit van de fiets.

Fietsen gaat erg vlot met de Veloci e-bike als je een normale fiets gewend bent. Het fietst lekker vlot en ik heb in tijden niet meer zo ver gefietst als met deze e-bike. De trapondersteuning werkt prima, ook wanneer je tegen een steile helling op moet fietsen, zoals een dijk. Ik heb de fiets getest op verschillende wegen en omstandigheden, zoals hellingen en afdalingen. Dat pakt de fiets goed op.

Ook het schakelen gaat prima, alleen werkt het opschakelen in tegenovergestelde richting dan ik gewend ben, wat in het begin even wennen was. De accu van de fiets is vrij zwaar en best snel leeg. Ook is deze niet echt mooi weggewerkt, wat wel jammer is voor het uiterlijk van de fiets. De fiets voelt soms wat instabiel aan door de zware accu die achterop de fiets geplaatst is. De Veloci remt goed. Wanneer je stopt met trappen, remt de fiets al behoorlijk wat af.

Ik heb genoten van deze fiets tijdens de testperiode. De Veloci is een aanrader als je op zoek bent naar een instap-ebike en nog geen ervaring hebt met fietsen op een elektrische fiets. De prijs-kwaliteit van de fiets is goed, wat het laagdrempelig maakt voor iedereen om een eerste elektrische fiets aan te schaffen.

Pluspunten

• Goede prijs-kwaliteit verhouding
  • Goede trapondersteuning
  • Remt goed

Minpunten

• Zware accu, vrij snel leeg
  • Schakelen even wennen

Anniek1980 06-05-2021

Fijne fiets voor woon werkverkeer

Geschreven voor: Veloci Spirit black / dames / 52 / 2021

De fiets heeft een makkelijk menu om tijdens het fietsente bedienen . Je ziet hier de snelheid en kan makkelijk de ondersteuning van de motor aanpassen. De ondersteuning is heel goed. Let wel op want bij 25 kilometer valt de ondersteuning weg. Ik vond dit zelf minder fijn omdat je dan geremd word. In stand 1 ( minste ondersteuning) vond ik het het fijnste fietsen. Voor mij was de fiets aan de lage kant ( ik ben 1.85 met lange benen). Dit was wel op te lossen door het zadel en stuur te verzetten.

Het linkerhandvat aan het stuur is door de bediening links wat kort. Hierdoor heb ik regelmatig per ongeluk met de fietsbel gebeld. Ik heb vrij grote handen, maar dit mag wel iets beter worden afgewerkt. Mijn werk is 23 kilometer fietsen per dag. Ik heb de fiets wel twee keer in de week op moeten laden. De fiets fietst soepel en het zadel is prima.

Na een paar dagen trilde het schroefje van mijn display af. De eerste dag viel de snelbinder van de bagagedrager. Na twee weken ging de anti lekband lek door een steentje. DIt werd opgelost door het sturen van een monteur die de binnenband kwam vervangen. Maar al met al vind ik dit toch wel heel snel als je de fiets zo kort in gebruik hebt.

Al met al is voor mij toch de keuze op een andere e bike gevallen. Dit heeft vooral te maken met de afwerking van de fiets en de beperkte actieradius op een volle accu. Als je niet zo veel kilometers maakt en vooral in de stad rijd is dit wel een fijne fiets.

Pluspunten

• bediening is gebruikskvriendelijk
  • fiets fietst fijn
  • opladen gaat makkelijk

Minpunten

• hoogste framemaat is aan de lage kant
  • de bel zit niet op een fijne plek
  • het schakelen gaat soms stroef
  • kabels zijn niet mooi afgewerkt

Wistri 05-05-2021

Plezierig verrast

Geschreven voor: Veloci Spirit black / heren / 51 / 2021

Testresultaten voor deze fiets,
Allereerst begonnen met lekker fietsen, de accu was opgeladen. Gaandeweg me verdiept in de display en het gebruik ervan dat was allemaal lekker simpel en goed overzichtelijk. Doordat de fiets zowel voorvork vering als zadelvering heeft is het fietscomfort heel aangenaam. Na enkele ritten moet de accu natuurlijk opgeladen worden dat vergt wel wat tijd. Indien de accu tijdens het fietsen bijna leeg is gaat de fiets niet meer lekker mee in de ondersteuning en je moet dus zelf wat harder trappen maar wel acceptabel. Door de afmontage van de onderdelen waarmee de tandwielen en ketting worden bedoeld kom je nooit in grote onkosten hetgeen ook weer een voordeel is
Over het algemeen een leuke fiets voor een leuke prijs met een sportieve uitstraling

Pluspunten

• Prijs kwaliteit verhouding
  • Comfort
  • Onderdelen goedkoop

Minpunten

• Open ketting vergt meer onderhoud
  • Batterij indicator niet helemaal accuraat

Henk 17-04-2021

prima fiets

Geschreven voor: Veloci Spirit black / dames / 46 / 2021

Rijdt lekker rustig stille motor schakelt perfect range 120 km 1 jaar in bezit geen probleem goede service

Pluspunten

• accu
  • rustig stille motor