Ebike Das Original TOUR 004 Wave white - black glossy / dames / 50 / 2021 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de Ebike Das Original TOUR 004 Wave white - black glossy / dames / 50 / 2021 op Kieskeurig.nl.

annemiek collignon 09-03-2021

fijne stabiele fiets

Geschreven voor: Ebike Das Original TOUR 004 Wave gold graphite - black matt / dames / 50 / 2021

Ebike Das Original TOUR 004 Wave is door zijn brede banden een fijne stabiele fiets. Hij rijdt heel comfortabel. Met de grote accu kan je vele veilige kilometers maken. Ook in wisselende weersomstandigheden blijven de prestaties goed.
Het display is heel duidelijk, overzichtelijk en heel makkelijk te bedienen.
De accu laadt snel op. Het enige dat ik miste was een indicatorlampje op de oplader.
Het zadel voelt stevig aan, maar is toch comfortabel.
Zithouding op de fiets is heel prettig.
Zowel voor woon-werkverkeer als voor recreatieve tochten is deze fiets zeker een aanrader

Pluspunten

• brede banden
  • heel duidelijk display
  • goede accu
  • stabiliteit en wegligging

Minpunten

• indicatorlampje accu-oplader ontbreekt
  • geen jasberschermers
  • accu uit frame halen is een uitdaging

m**2@h**e.nl 09-06-2021

Zeker een fiets voor degene die veel km maakt

E-Nike bevalt zeer goed zowel op de verharde weg als op een zandweg. Dit komt door de brede banden. Min puntje is dat het enige handigheid vereist om de accu uit in het frame te plaatsen. Je kunt met een volle accu zeer vele km fietsen. Gemiddeld haalde ik 160 km met een volle accu.

Pluspunten

• Mooie stabiele fiets
  • Met volle accu maak je vele km,s

Minpunten

• Accu eruit en erin vergt enige handigheid

f**r@g**l.com 08-05-2021

Krachtige combi motor en accu met ruime actieradius.

Deze fiets heeft een combinatie van krachtige motor en accu met zeer ruime actieradius.

De zware 625Wh accu en motor combinatie presteren erg goed in zowel vlak en heuvelachtig landschap, bij mooi en regenachtig winderig weer. Met brede banden geschikt voor woon/werk en recreatief fietsplezier.
Robuuste fiets, uitstraling van het middensegment met zichtbare lasnaden.
Het testen was vooral in Limburg, flinke heuvels op en af en plezier.

Gebruiksgemak van de fiets.

De brede banden maken hem geschikt voor recreatief en woon/werk verkeer, waarbij je ook naast het fietspad off-road kan fietsen zonder problemen.
De fiets is niet in balans, wellicht doordat het een damesframe is en de accu een behoorlijk gewicht heeft. Ik heb een licht zwabberend stuur en overstuur in de bochten ervaren, vooral met volle fietstassen aan de bagagedrager.
De 5 versnellingen hebben een klein bereik, je zou tussen de 2e en 3e en tussen de 3e en 4e nog een stap willen. Voor een fiets in deze prijsklasse verwacht je een andere keuze.
Het display geeft simpel de juiste informatie duidelijk aan en de bediening is goed bereikbaar op handvat en display. Het display is eenvoudig te verwijderen van het stuur.
De bel is goed bereikbaar, maakt voldoende geluid, maar ziet er wat breekbaar en goedkoop uit.
De verende voorvork, zadelpen en het gelzadel geven veel comfort bij lange fietstochten.

Actieradius.

Er is een ruime actieradius die je kan verwachten van de zware 625Wh accu, ondanks de krachtige motor. De berekening, die de fietscomputer tijdens de rit maakt van de actieradius, is betrouwbaar.

Trapondersteuning.

De Eco stand en bij heuvellandschap de Tour stand, bieden goede ondersteuning bij het fietsen. De standen Sport en Turbo alleen in de Limburgse heuvels gebruikt, die geven echt heel veel kracht. De accu en motor zijn een krachtige combinatie.

De accu

De accu uit het frame halen is wel een behoorlijke klus.
De laadaansluiting zit achter een rubberen flapje net boven de trapas, vrij laag om de steker van de lader er simpel in te krijgen. De accu laadt snel op en heeft een grote 625Wh capaciteit.

De afwerking

De afwerking zou nog iets mooier kunnen, zeker qua lasnaden.

Pluspunten

• Prestaties motor met accu combi
  • Grote actieradius met 625Wh accu
  • Brede banden
  • Comfortabele vering en zadel
  • Duidelijk display met USB aansluiting

Minpunten

• 5 versnellingen te klein bereik
  • Damesframe instabiel ervaren
  • Lasnaden ruim zichtbaar
  • Geen koppeling met smartphone app
  • Accu uit frame halen moeilijk

Ans 11-04-2021

Duitse degelijkheid geruisloze Bosch middenmoter, comfortZit

Geschreven voor: Ebike Das Original TOUR 004 Wave white - black glossy / dames / 55 / 2021

Zeer stabiele en comfortabele EBIKE met geruisloze Bosch middenmoter en grote accu ,
Gratis verlengde garantie is mooi meegenomen