Sparta R5Te Ltd grey matte / dames / 61 / 2019 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de Sparta R5Te Ltd grey matte / dames / 61 / 2019 op Kieskeurig.nl.

Kai 29-05-2019

Fijne sportieve fiets

Geschreven voor: Sparta R5Te Ltd grey matte / dames / 61 / 2019

Mijn eerste ervaring met een elektrische fiets. Mijn vrouw en ik hebben een aantal modellen (uitgebreid) getest, in Ede bij de Fietser, maar ook bij de plaatselijke rijwielhandel. Dat laatste heeft het grote voordeel dat je een aantal dagen met de fiets op pad kunt, heel wat beter dan een inpandig rondje bij de Fietser.
Na 150 km rijervaring heb ik de volgende voor en nadelen ontdekt.
Voordelen:
Zeer soepele en stille ondersteuning. Deze fiets heeft alleen een rotatiesensor. Het voordeel daarvan is dat je minder een aan-uitgevoel hebt dat bij een motor met krachtsensor. Daar krijg je bij niet zeer constante pedaalkracht een schokkiger ondersteuning. Verder voordeel van de rotatiesensor is dat je ook zo der enige krachtsinspanning kunt vooruitkomen. Fijn als je moe bent! De boostknop is fijn om even "tussengas" te geven als je niet op de hoogste ondersteuning staat.
Zeer stabiel frame en daardoor fijn weggedrag.
Fraai uiterlijk met brede banden. Die moeten wel voor de vering zorgen want verder heeft de fiets geen vering. Dit betekent dat op slecht wegdek de bandenspanning niet te hoog moet zijn, want dan is de vering nul. Wat lucht uit de banden laten lopen dus voor iets meer comfort.
Fraai en sportief uiterlijk. Prima als je nog niet als een opa door het leven wilt gaan!
Nadelen:
Het originele zadel is niet erg comfortabel, dus laten leveren met een sparta 3-zone zadel dat zeer comfortabel is.
De computer heeft helaas geen actieradius aanduiding. Na verloop van tijd zal je het bereik wel kennen, maar in het begin zou het toch wel fijn zijn om precies te weten hoe ver je nog kan bij een bepaalde ondersteuning.
Je moet wat meer nadenken bij het fietsen, schakelen, ondersteuning kiezen, boosten, het gaat niet allemaal automatisch, maar zolang je geen 70 bent is dat wel zo sportief!
Door de motor in het achterwiel is de achterhand wel wat zwaarder. De accu zit gelukkig wel in het frame.
De fietsenmaker gaf aan dat deze e-motion achterwielaandrijving niet zo betrouwbaar is als de Bosch middenmotor, dat moeten we nog gaan ontdekken!
Kortom, een fijne fiets voor de wat sportievere fietser, al levert de motor maar 40nm, dus voor in de bergen is dat wat te weinig, maar op de Veluwe heb je die niet veel...

Pluspunten

• Soepele, stille aandrijving
  • Mooi uiterlijk
  • Accu in het frame
  • Stabiel weggedrag

Minpunten

• Geen vering
  • Zware achterhand
  • Geen aanduiding actieradius

a**a@d**s.nl 13-09-2021

Prima, tot de accu versleten is!

Geschreven voor: Sparta R5Te Ltd grey matte / dames / 61 / 2019

Op zich een prima fiets. Maar...... Slechte remmen, een display dat niet is af te lezen bij een beetje zon. De 500 wh (series 500) accu houd het slechts 80 kilometer vol op standje 2 (van 5).
En het ergste van alles...... Nu, 3 jaar na introductie van deze fiets is er nergens meer een accu te koop voor deze fiets. Dus is je accu versleten dan kan de hele fiets naar de schroot! Even vragen bij Sparta via de site over eventuele accu's levert nul antwoord op.
Top! Ik denk dat ik dit merk voortaan oversla!

Pluspunten

• Fantastische ondersteuning
  • Accu heel makkelijk uitneembaar
  • Prima verlichting

Minpunten

• Slechte afleesbaarheid display
  • Slechte remmen
  • Accu's niet meer verkrijgbaar!!!!!!!!!!

t**k@g**l.com 28-07-2021

Sparta r5te smart

Geschreven voor: Sparta R5Te Ltd grey matte / dames / 61 / 2019

Waardeloze fiets. Weggedrag is hopeloos. "shimmy-gedrag" continue aanwezig. Veel accu problemen en Sparta geeft niet thuis. Fiets veelal opgebouwd uit "made in China" componenten. Fiets heeft na aankoop 20 maand geleden ca. 12x bij de dealer gestaan. Problemen komen steeds terug. Zelfs binnen de garantietermijn ben 8k meer geld kwijt aan onderhoud dan aan mijn stadsautootje. Wat een f***king slechte fiets. Altijd wat. Als E-bike slechter dan een fiets uit de bouwmarkt. Nooit meer een Sparta.

Minpunten

• Alles aan deze fiets