Philips SHAVER Series 7000 SensoTouch RQ1155

Philips SHAVER Series 5000 S5550

• Scheren met snoer Nee
Philips SHAVER Series 5000 S5550
8,0 (6)

Beoordeling op basis van 54 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

bramgra 27-02-2014 Product paar dagen in bezit

Ik ben al jaren een zeer tevreden gebruiker van de Coolskin scheerapparaten. Onlangs maakte het scheerapparaat HS8440 een vreemd geluid. Bleken de tandwieltjes van de scheerkop versleten te zijn. Naar 3 jaar mag dat wel. Omdat de scheerkoppen los tegen de €50 kosten en een nieuw RQ1155 € 99 kost heb ik maar een nieuw apparaat gekocht. De Coolskin apparaten zijn blijkbaar niet meer verkrijgbaar.

Mijn bemerkingen na 5 dagen scheren:

Het scheerresultaat is mijns inziens aanzienlijk minder dan met de oude Coolskin. Het oude apparaat was zeer compact en de scheerkop was zeer compact ontworpen. Het nieuwe heeft weer een veel grotere scheerkop. Ik gebruikte met de Coolskin altijd Nivea Active 3 i.p.v. de dure navullingen. Het resultaat was hetzelfde met het gebruik van Active 3, maar een stuk goedkoper in gebruik. Ik heb met de RQ1155 geschoren met de Nivea alsmede met Gilette scheerschuim. De kop glijd een heel stuk minder. IK kon het niet geloven, slechter dan een oud scheerapparaat. Normaal ben ik iemand die niet voor elk ding een review schrijft, maar ik denk dit moet ik toch posten.

Door deze tegenvaller had ik contact opgenomen met de Philips Consumer Chat. Ze betreurden het en zeiden dat ik het apparaat terug kon brengen naar de winkel. Dit ga ik dan ook maar doen. Wellicht toch een oude scheerkop kopen of de Braun CoolTec eens proberen.

Wat ik wel nog even wil melden: Ik had een review geplaatst op de Philips website. Deze was natuurlijk kritisch. Maar bij Philips houden ze niet van kritische berichten. Dus de review werd geweigerd. Dit is toch wel het toppunt! Als je achter een product staat moet je ook negatieve berichten voor lief nemen. Dit is echt triest. Dus beste lezers. Kijk op Kieskeurig en nooit naar reviews op de Philips website want dan kom je bedrogen uit.

Officiele reactie van Philips Nederland 04-03-2014

Beste, Jammer dat u niet geheel tevreden bent met de werking van uw scheerapparaat. De eerste scheerbeurten kunnen u mogelijk niet het verwachte resultaat geven. Dit is niet ongewoon, aangezien uw huid zich nog moet aanpassen aan het nieuwe scheersysteem. Het wordt aangeraden rekening te houden met een gewenperiode van 3 weken. Gedurende deze periode moet u zich regelmatig (ten minste 3 keer per week) scheren, zodat uw haar en huid zich kunnen aanpassen aan het nieuwe scheerapparaat. Daarnaast raden wij aan om bij het scheren zowel rechte als cirkelvormige bewegingen te maken. Op die manier kunt u het gladst scheren. Ten slotte raden we u aan om te experimenteren met nat en droog scheren. U kunt dan ontdekken wat u het prettigst vindt en hoe u het beste resultaat verkrijgt.
Bij deze willen we u daarnaast verzekeren dat uw review niet door ons is verwijderd omdat dit een negatieve review is. We nemen namelijk alle feedback op onze producten serieus en geloven ook dat we door eerlijke en onpartijdige reviews het maximale kunnen bieden en andere klanten een gebalanceerde keus kunnen laten maken over hun aankopen. Een extern team is daarom verantwoordelijk voor het beoordelen van reviews aan de hand van vooraf gestelde richtlijnen die bepalen of een review geplaatst moet worden of niet. Een review kan bijvoorbeeld geweigerd worden door het vernoemen van andere merken, onacceptabel taalgebruik of kritiek op de klantenservice die niet met het product te maken heeft. Als u graag wil weten waarom uw review geweigerd is, neem dan gerust contact met ons op. Met vriendelijke groet- Philips Webcare (www.facebook.com/PhilipsNederland - Twitter @PhilipsCare_NL)

bezoek 06-07-2015 Product kwartaal in bezit

3,5
Ik ben nu zo’n 3 maanden in het bezit van RQ1155-16 scheerapparaat, maar ik ben niet echt tevreden over het scheerresultaat. Ik scheer me de laatste tijd om de twee tot vier dagen en de stoppels gaan er met dit apparaat maar heel moeizaam af. Hij scheert wel met een “zachte touch” en goed glad. Ik gebruik als ik stoppels heb de laatste tijd vaak weer m’n oude Remington die scheert de stoppels er sneller af maar hij scheert niet zo glad als de Philips.
Ik vind het niet zo handig dat er een losse tondeuse bij zit. Deze doet trouwens niet goed waarvoor hij gemaakt is.
Qua prijs is dit scheerapparaat aan de dure kant (in vergelijking met een Remington).

Hoewel hij een stuk duurder is zou ik achteraf kiezen voor een scheerapparaat uit de 9000 serie (andere scheerkop) daar die apparaten (denk ik) voor stoppels een betere scheerkop hebben.

nummer 1949 13-01-2015 Product maand in bezit

Ik ben zeer tevrede van mijn nieuw scheermachine,scheert zeer glad,ligt goed in de hand en is zeer gebruiksvriendelijk,makkelijk op te bergen in de bij geleverde houder, goede aankoop.

1965anoniem 30-12-2014 Product paar dagen in bezit

Gekocht voor een beginnend scheerder, lijkt makkelijk in gebruik. Mogelijkheid tussen nat en droog scheren.

007Han 28-12-2014 Product paar dagen in bezit

Het scheerresultaat valt me tot nu toe tegen, maar wellicht moet ik er mee leren scheren. Toe nu toe is het resultaat het zelfde als met mijn oude coolskin.

Ik ben echter benieuwd of de nieuwe series met de dunnere scheerkappen een beter resultaat zullen hebben.

Dokklop 17-12-2014 Product maand in bezit

Heb me 50(!) jaar met Braun geschoren, maar was minder enthousiast over het resultaat de laatste jaren, en ze gingen steeds meer herrie maken.
Wat een verademing is deze Philips: erg stil en twee keer zo snel glad. Hoe het over langere tijd is weet ik niet, maar ben nu erg blij met deze shaver. Braun is in de kast met reserves gegaan.

CFB 04-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Mager scheerresultaat

Ik had een Philips Smart Touch XL waarvan de scheerkoppen aan vervanging toe waren. Scheerkoppen vervangen was best duur dus na lang dubben besloten een nieuw apparaat te kopen. Philips beloofde nl. dat hun nieuwe technologie een nog beter resultaat gaf. Niet dus. De niet goed geld terug-actie bleek alleen voor de 9000-serie te gelden en niet voor de 7000-serie. Ik heb hem toch nog twee jaar gebruikt maar heb nu toch maar nieuwe scheerkoppen voor mijn Smart Touch XL gekocht. Die scheert weer fantastisch. Had ik dat maar eerder gedaan.
Nadelen:
* beroerd scheerresultaat, zelfs als je lang doorgaat
* geen ingebouwde tondeuse; als je de bijgeleverde losse baardtrimmer op de kortste stand zet werkt hij niet goed als tondeuse.
* Maakt heel veel geluid; je verstaat het niet als iemand tegen je praat als je aan het scheren bent
* Philips heeft duidelijk een zuinig design gemaakt; klein, opgevoerd lawaaiig motortje, weinig onderdelen, goedkoop materiaal.
Voordelen:
* Volledig waterbestendig; kop kan eraf; makkelijk schoonmaken
* Platte vorm van de kop is prettig

Pluspunten

• Waterbestendig, makkelijk schoonmaken
  • Platte kop

Minpunten

• Beroerd scheerresultaat
  • Lawaaiig
  • Geen tondeuse, alleen losse baardtrimmer

Droger 06-12-2015

Twee keer terug voor garantie

Losse "tandwielen" in aandrijving.

Ratelend geluidmin scheerkop.

Onder garantie vervAngen door een nieuwe Philips.

jitskem 06-07-2015

Slecht scheerresultaat bij langere stoppels.

Ik ben nu zo’n 3 maanden in het bezit van RQ1155-16 scheerapparaat, maar ben niet tevreden over het scheerresultaat. Ik scheer me de laatste tijd om de twee tot vier dagen en de stoppels gaan er met dit apparaat maar heel moeizaam af. Hij scheert verder wel wel met een “zachte touch” en goed glad. Ik gebruik als ik langere stoppels heb de laatste tijd vaak weer m’n oude apparaat (lijkt me niet de bedoeling als je een nieuwe Philips hebt gekocht) die scheert de stoppels er veel sneller af.
Ik vind het niet zo handig dat er een losse tondeuse bij zit. Deze doet trouwens ook niet goed waarvoor hij gemaakt is.

Aquarius2 22-06-2015

Dit product voldoet volledig aan de productomschrijving

Prachtig ontwerp, mooie kleur, scheert uitstekend glad. Accu gaat vele scheerbeurten mee. Goed reinigbaar. Scheert nat met scheergel nog gladder.

Stalloon 24-05-2015

Lekker ding, deze Philips.

Géén trekkerig gevoel bij het scheren, maar een apparaat dat de contouren van je gezicht volgt en na een minuut zie je er gladgeschoren uit.

Adrie45 11-04-2015

Goed scheerapparaat.

Goed scheerapparaat.Ligt goed in de hand.
Scheerresultaat prima.
Maakt weinig geluid.
Opladen onnodig gecompliceerd door verplicht gebruik standaard.

Mido63 09-02-2015 Product paar weken in bezit

5,8
Ik ben eerlijk gezegd niet al tevereden over het scheerresultaat. 'S morgens scheer ik mij, en 's avonds heb ik al heel veel stoppels. Qua prijs vind ik dit scheerapparaat wel iets aan de dure kant. Verder vind ik het wel handig dat er een tondeuse bij zit. Alleen nog niet gebruikt

Tim1994 14-01-2015 Product paar weken in bezit

Goed scheerresultaat, handig dat die aangeeft wanneer hij bijna leeg is. Fijn dat er een hoesje bij zit om hem handig mee te nemen.

Jesse_159863 12-01-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb dit scheerapparaat voor mijn vriend gekocht en het resultaat is gladder dan hij ooit gehad heeft. Hiervoor hoeft hij meer één, hoogstens 2, keer over de huid te gaan. Zeker een aanrader!

fons1925 08-01-2015 Product paar dagen in bezit

handige scheermachine,met perfect resultaat.Al jarenlang gebruiker van philips scheermachines en nog steeds zeer tevreden

jhogenstijn 04-01-2015 Product paar dagen in bezit

Scheert makkelijk maakt weinig herrie is alleen even wennen vergeleken met een mesje
de precisie trimmer werkt lekker en is makkelijk in gebruik
mooi ontwerp en slim design

5629ab 02-01-2015 Product paar dagen in bezit

Mooi handzaam apparaat gebruiks vriendelijk glad scheer resultaat ik scheer al jaren met Philips scheer apparaten met name de nat scheer apparaten bevallen mij goed.

Stoppel35 30-12-2014 Product paar dagen in bezit

Geen ingebouwde tondeuse / bakkebaard-trimmer.
Hoewel ik geen erg sterke baardgroei of stugge baardharen heb, blijven talrijke baardhaartjes staan. Het scheren duurt erg lang en het gewenste resultaat wordt niet gehaald. Mijn voorgaande Philips, die 7 jaar oud is en waarvan ik nog nooit de scheerkop verwisseld heb, scheert beter. Helaas is de accu ervan defect. Vandaar mijn aankoop. Het lijkt alsof alleen op design wordt gelet en de ontwikkeling van de scheertechnologie zelfs achteruit gegaan is. Helaas Philips. Ik zal dit apparaat aan iemand cadeau doen en op zoek gaan naar iets beters.

tstaekenborg 30-12-2014 Product paar dagen in bezit

Pas enkele keren gebruikt met prima resultaat.
Zeer gemakkelijk in gebruik.
Ziet er zeer degelijk uit.