Philips SHAVER Series 7000 SensoTouch RQ1155

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 SensoTouch RQ1155 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

CFB 04-02-2017

Mager scheerresultaat

Ik had een Philips Smart Touch XL waarvan de scheerkoppen aan vervanging toe waren. Scheerkoppen vervangen was best duur dus na lang dubben besloten een nieuw apparaat te kopen. Philips beloofde nl. dat hun nieuwe technologie een nog beter resultaat gaf. Niet dus. De niet goed geld terug-actie bleek alleen voor de 9000-serie te gelden en niet voor de 7000-serie. Ik heb hem toch nog twee jaar gebruikt maar heb nu toch maar nieuwe scheerkoppen voor mijn Smart Touch XL gekocht. Die scheert weer fantastisch. Had ik dat maar eerder gedaan.
Nadelen:
* beroerd scheerresultaat, zelfs als je lang doorgaat
* geen ingebouwde tondeuse; als je de bijgeleverde losse baardtrimmer op de kortste stand zet werkt hij niet goed als tondeuse.
* Maakt heel veel geluid; je verstaat het niet als iemand tegen je praat als je aan het scheren bent
* Philips heeft duidelijk een zuinig design gemaakt; klein, opgevoerd lawaaiig motortje, weinig onderdelen, goedkoop materiaal.
Voordelen:
* Volledig waterbestendig; kop kan eraf; makkelijk schoonmaken
* Platte vorm van de kop is prettig

Pluspunten

• Waterbestendig, makkelijk schoonmaken
  • Platte kop

Minpunten

• Beroerd scheerresultaat
  • Lawaaiig
  • Geen tondeuse, alleen losse baardtrimmer

bezoek 06-07-2015

Ik ben nu zo’n 3 maanden in het bezit van RQ1155-16 scheerapparaat, maar ik ben niet echt tevreden over het scheerresultaat. Ik scheer me de laatste tijd om de twee tot vier dagen en de stoppels gaan er met dit apparaat maar heel moeizaam af. Hij scheert wel met een “zachte touch” en goed glad. Ik gebruik als ik stoppels heb de laatste tijd vaak weer m’n oude Remington die scheert de stoppels er sneller af maar hij scheert niet zo glad als de Philips.
Ik vind het niet zo handig dat er een losse tondeuse bij zit. Deze doet trouwens niet goed waarvoor hij gemaakt is.
Qua prijs is dit scheerapparaat aan de dure kant (in vergelijking met een Remington).

Hoewel hij een stuk duurder is zou ik achteraf kiezen voor een scheerapparaat uit de 9000 serie (andere scheerkop) daar die apparaten (denk ik) voor stoppels een betere scheerkop hebben.

Mido63 09-02-2015

Ik ben eerlijk gezegd niet al tevereden over het scheerresultaat. 'S morgens scheer ik mij, en 's avonds heb ik al heel veel stoppels. Qua prijs vind ik dit scheerapparaat wel iets aan de dure kant. Verder vind ik het wel handig dat er een tondeuse bij zit. Alleen nog niet gebruikt

Tim1994 14-01-2015

Goed scheerresultaat, handig dat die aangeeft wanneer hij bijna leeg is. Fijn dat er een hoesje bij zit om hem handig mee te nemen.

nummer 1949 13-01-2015

Ik ben zeer tevrede van mijn nieuw scheermachine,scheert zeer glad,ligt goed in de hand en is zeer gebruiksvriendelijk,makkelijk op te bergen in de bij geleverde houder, goede aankoop.

Jesse_159863 12-01-2015

Ik heb dit scheerapparaat voor mijn vriend gekocht en het resultaat is gladder dan hij ooit gehad heeft. Hiervoor hoeft hij meer één, hoogstens 2, keer over de huid te gaan. Zeker een aanrader!

fons1925 08-01-2015

handige scheermachine,met perfect resultaat.Al jarenlang gebruiker van philips scheermachines en nog steeds zeer tevreden

jhogenstijn 04-01-2015

Scheert makkelijk maakt weinig herrie is alleen even wennen vergeleken met een mesje
de precisie trimmer werkt lekker en is makkelijk in gebruik
mooi ontwerp en slim design

5629ab 02-01-2015

Mooi handzaam apparaat gebruiks vriendelijk glad scheer resultaat ik scheer al jaren met Philips scheer apparaten met name de nat scheer apparaten bevallen mij goed.

Stoppel35 30-12-2014

Geen ingebouwde tondeuse / bakkebaard-trimmer.
Hoewel ik geen erg sterke baardgroei of stugge baardharen heb, blijven talrijke baardhaartjes staan. Het scheren duurt erg lang en het gewenste resultaat wordt niet gehaald. Mijn voorgaande Philips, die 7 jaar oud is en waarvan ik nog nooit de scheerkop verwisseld heb, scheert beter. Helaas is de accu ervan defect. Vandaar mijn aankoop. Het lijkt alsof alleen op design wordt gelet en de ontwikkeling van de scheertechnologie zelfs achteruit gegaan is. Helaas Philips. Ik zal dit apparaat aan iemand cadeau doen en op zoek gaan naar iets beters.

1965anoniem 30-12-2014

Gekocht voor een beginnend scheerder, lijkt makkelijk in gebruik. Mogelijkheid tussen nat en droog scheren.

tstaekenborg 30-12-2014

Pas enkele keren gebruikt met prima resultaat.
Zeer gemakkelijk in gebruik.
Ziet er zeer degelijk uit.

idswitteveen 29-12-2014

heb een zware baard maar hij scheert erg goed en is erg gemakkelijk in de hand tevens kun je er mee spoelen

007Han 28-12-2014

Het scheerresultaat valt me tot nu toe tegen, maar wellicht moet ik er mee leren scheren. Toe nu toe is het resultaat het zelfde als met mijn oude coolskin.

Ik ben echter benieuwd of de nieuwe series met de dunnere scheerkappen een beter resultaat zullen hebben.

GJ_Wemeyer 25-12-2014

Het oplaadstation valt makkelijk om,vergeleken bij mijn vorige Philips scheerapparaat,het beschermkapje is moeilijk te verwijderen.

Dokklop 18-12-2014

Heb me 50(!) jaar met Braun geschoren, maar was minder enthousiast over het resultaat de laatste jaren, en ze gingen steeds meer herrie maken.
Wat een verademing is deze Philips: erg stil en twee keer zo snel glad. Hoe het over langere tijd is weet ik niet, maar ben nu erg blij met deze shaver. Braun is in de kast met reserves gegaan.

Dokklop 17-12-2014

Germ. 1900 14-12-2014

Is goed te gebruiken ook makelijk in gebruik goed schoon te maken licht goed in de hand gebruiksaanwijzing is goed te lezen

tifo 24-06-2014

gekocht in okt 2013 na een maand of 3 werd het scheren steeds lastiger de mesjes zijn volgens mij veel te vroeg versleten
dit is het eerste scheer apparaat van philips wat mij zeer
tegen valt jammer €100 weggegooid

bramgra 27-02-2014

Ik ben al jaren een zeer tevreden gebruiker van de Coolskin scheerapparaten. Onlangs maakte het scheerapparaat HS8440 een vreemd geluid. Bleken de tandwieltjes van de scheerkop versleten te zijn. Naar 3 jaar mag dat wel. Omdat de scheerkoppen los tegen de €50 kosten en een nieuw RQ1155 € 99 kost heb ik maar een nieuw apparaat gekocht. De Coolskin apparaten zijn blijkbaar niet meer verkrijgbaar.

Mijn bemerkingen na 5 dagen scheren:

Het scheerresultaat is mijns inziens aanzienlijk minder dan met de oude Coolskin. Het oude apparaat was zeer compact en de scheerkop was zeer compact ontworpen. Het nieuwe heeft weer een veel grotere scheerkop. Ik gebruikte met de Coolskin altijd Nivea Active 3 i.p.v. de dure navullingen. Het resultaat was hetzelfde met het gebruik van Active 3, maar een stuk goedkoper in gebruik. Ik heb met de RQ1155 geschoren met de Nivea alsmede met Gilette scheerschuim. De kop glijd een heel stuk minder. IK kon het niet geloven, slechter dan een oud scheerapparaat. Normaal ben ik iemand die niet voor elk ding een review schrijft, maar ik denk dit moet ik toch posten.

Door deze tegenvaller had ik contact opgenomen met de Philips Consumer Chat. Ze betreurden het en zeiden dat ik het apparaat terug kon brengen naar de winkel. Dit ga ik dan ook maar doen. Wellicht toch een oude scheerkop kopen of de Braun CoolTec eens proberen.

Wat ik wel nog even wil melden: Ik had een review geplaatst op de Philips website. Deze was natuurlijk kritisch. Maar bij Philips houden ze niet van kritische berichten. Dus de review werd geweigerd. Dit is toch wel het toppunt! Als je achter een product staat moet je ook negatieve berichten voor lief nemen. Dit is echt triest. Dus beste lezers. Kijk op Kieskeurig en nooit naar reviews op de Philips website want dan kom je bedrogen uit.

Officiele reactie van Philips Nederland 04-03-2014

Beste, Jammer dat u niet geheel tevreden bent met de werking van uw scheerapparaat. De eerste scheerbeurten kunnen u mogelijk niet het verwachte resultaat geven. Dit is niet ongewoon, aangezien uw huid zich nog moet aanpassen aan het nieuwe scheersysteem. Het wordt aangeraden rekening te houden met een gewenperiode van 3 weken. Gedurende deze periode moet u zich regelmatig (ten minste 3 keer per week) scheren, zodat uw haar en huid zich kunnen aanpassen aan het nieuwe scheerapparaat. Daarnaast raden wij aan om bij het scheren zowel rechte als cirkelvormige bewegingen te maken. Op die manier kunt u het gladst scheren. Ten slotte raden we u aan om te experimenteren met nat en droog scheren. U kunt dan ontdekken wat u het prettigst vindt en hoe u het beste resultaat verkrijgt.
Bij deze willen we u daarnaast verzekeren dat uw review niet door ons is verwijderd omdat dit een negatieve review is. We nemen namelijk alle feedback op onze producten serieus en geloven ook dat we door eerlijke en onpartijdige reviews het maximale kunnen bieden en andere klanten een gebalanceerde keus kunnen laten maken over hun aankopen. Een extern team is daarom verantwoordelijk voor het beoordelen van reviews aan de hand van vooraf gestelde richtlijnen die bepalen of een review geplaatst moet worden of niet. Een review kan bijvoorbeeld geweigerd worden door het vernoemen van andere merken, onacceptabel taalgebruik of kritiek op de klantenservice die niet met het product te maken heeft. Als u graag wil weten waarom uw review geweigerd is, neem dan gerust contact met ons op. Met vriendelijke groet- Philips Webcare (www.facebook.com/PhilipsNederland - Twitter @PhilipsCare_NL)

gradje57 21-01-2014

Ik scheer al vele jaren met een Philips, maar dit apparaat is echt van een nieuwe generatie. Dit apparaat scheert makkelijker (glijdt over de huid), beter en sneller. Ben gewend om droog te scheren dus weet niet of met schuim scheren nog prettiger is. De vormgeving van de kop maakt het op de een of andere manier toch makkelijker om overal snel te komen.
Een klein nadeeltje t.o.v. vorige modellen is dat je de gehele kop moet verwijderen om "de trimmer" te kunnen installeren. Bij een ouder model is dat een druk op de knop.

r123 08-02-2013

Sluit mij aan bij de vorige reviews. Snel , effectief, geen huidirritaties, batterij gaat heel lang mee, makkelijk schoon te maken en tot nu toe heel degelijk gebleken. Meer heb je niet nodig.

SebasR84 08-01-2013

Na jaren van nat scheren ben ik overgegaan op het scheren met een apparaat en wel de Philips SensoTouch RQ1155/16.

Wanneer we naar de features van de SensoTouch kijken valt mij op dat je zowel nat als droog kunt scheren. Dit heeft voor mij twee betekenissen, namelijk; wel/niet onder douche en met/zonder scheerschuim. Doordat ik de SensoTouch pas kort in bezit heb ik nog niet getest hoe hij scheert met scheerschuim. Wel heb ik de SensoTouch getest onder de douche en ook buiten de douche, op beide “plaatsen” scheert het apparaat voldoende. Ik gebruik met opzet “voldoende” omdat je vrij hard moet drukken om een glad resultaat te krijgen. Als je een baardje hebt van 3 dagen ben je snel 10 minuten aan het scheren om een glad resultaat te krijgen. Met “glad” bedoel ik glad voor een scheerapparaat, het resultaat is in mijn geval niet zo goed als het scheren met een scheermesje.

Een groot voordeel van de SensoTouch is de SkinGlide functie. Dit zorgt ervoor dat ik weinig tot geen last heb van irritatie in mijn nek terwijl dit wel het geval is bij nat scheren
Wat verder opvalt aan de SensoTouch is dat hij mooi is, nou begrijp ik dat functie voor vorm gaat maar de SensoTouch nodigt echt uit tot scheren door zijn vorm en kleurstelling. Fris en schoon.

Bij de SensoTouch wordt een docking station geleverd waarin je het scheerapparaat kunt opladen. Het opladen gebeurd doordat de SensoTouch verbinding maakt via twee bolletjes aan de zijkant van het apparaat. Voordeel hiervan is dat er geen openingen zitten in de SensoTouch en dat scheert voor mijn gevoel toch prettiger onder de douche.

Ook levert Philips en (reis)etui mee waarin je de SensoTouch kunt opbergen, jammer is dat deze alleen plaats biedt voor het scheerapparaat en niet voor de accessoires zoals het docking station, oplader en precisietrimmer.

Bij elkaar opgeteld is het een prettig apparaat voor de dagelijkse scheerbeurten en ga ik niet meer terug naar nat scheren, ondanks dat dit een gladder scheerresultaat geeft.

Corso 06-01-2013

In december heb ik dit scheerapparaat gekregen. Ik scheer al meer dan 40 jaar met elektrische scheerapparaten van Philips, die toch altijd wel minimaal 10 jaar meegaan. Ik durf te zeggen dat de RQ1155 het beste apparaat is dat ik tot nu toe heb gebruikt! Naast het gladde resultaat (zonder irritatie), biedt de 2 D scheerkop veel comfort omdat hij de contouren van mijn gezicht goed volgt. Ook langere baardharen pikt de scheerkop makkelijk mee. En het valt me op hoe stil deze apparaten tegenwoordig zijn. De tondeuse kan je er los opklikken, wat ook prima werkt.

Al met al dus een aanrader!

Nico van Bakel 02-01-2013

Ligt erg goed in de hand tijdens het scheren, effectief scheer effect zonder de huid te beschadigen, het flexibel scheerhoofd
raakt alle oppervlakten op het gezicht goed.