Philips EP5365 - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart, rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 16 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Petra86 12-06-2018

Gebruiksvriendelijk, mooie uitstraling en heerlijke koffie

Ik heb dit product inmiddels 2 weken in gebruik en ik ben er erg enthousiast over. Via een heel handig stappenplan had ik binnen 15 minuten mijn eerste kopje koffie al.

Er zitten erg veel functies op dit apparaat, naast de espresso kun je ook koffie, thee, cappuccino, hete melk, lattee Macchiato en americano bereiden.

Mocht je niet van hele sterke koffie houden kun je ook eenvoudig de sterkte van de koffie aanpassen.Naast het automatische reinigen voor en na een kopje koffie, is dit apparaat ook erg eenvoudig schoon te maken.

Kortom, een aanrader voor de echte koffieliefhebber.

• Veel verschillende mogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Veel geluid bij het malen van de bonen

Vijftal 10-06-2018

Mooi apparaat een echte aanrader

Welke koffie je ook zet alles smaakt lekker
Espresso is seker een aanrader
Jammer dat de inhoud van het water wat aan de kleine kant is
Makkelijk schoon te maken met een goed begrijpbaar menu erop
Een echte aanrader

Pluspunten

• Elke variant koffie smaakt prima
  • Mooie uitstraling
  • Makkelijk in gebruik en onderhoud

Minpunten

• Waterbak is aan de kleine kant

Henkie1704 10-06-2018

Lekkere koffie!

Koffiemachine was toen die bezorgd was zo geïnstalleerd. Binnen enkele minuten maakte hij al mijn eerste kop koffie en er volgden er nog velen. Enorm makkelijk in gebruik, makkelijk te verstellen. Een kind kan de was doen! Waterresevoir is wel aan de kleine kant en de koffie is niet heel heet. Wel biedt de machine heel veel opties.

Pluspunten

• Veel opties
  • Makkelijk verstelbaar

Minpunten

• Klein waterresevoir
  • Koffie niet heel heet.

Dijkrijs 10-06-2018

Makkelijk te bedienen machine en heerlijke koffie

Mooie nette machine die makkelijk te bedienen is.
Vele varianten koffie te zetten en veel keuze in sterktes.
En dan heerlijke koffie !

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Veel koffie varianten
  • Veel smaakinstelingen

Minpunten

• Niet in Nl taal
  • Voor Americano zit er geen aparte knop
  • Watertuit iets te krap op koffie tuit

Rimar 19-06-2018

Prima machine

Mooie machine die makkelijk in gebruik is. Makkelijk is het codewoord hier: makkelijk in onderhoud, installatie en onderhoud. Koffie is ook echt warm en blijft warm. Enige minder goede punt is dat je de programma's niet naar eigen smaak/verhouding aan kan passen.

• Makkelijk in gebruik
  • Makkelijk in onderhoud

Minpunten

• Koffieprogramma's niet aan te passen

frank200 13-06-2018

lekkere koffie

de eerste plaats goeie koffie zette en de bonen zelf maalde, verder zocht ik een apparaat wat in staat was meerde soorten drankjes te bereiden vooral de op melk gebaseerde zoals latte macchiato en cappuccino dit vooral om mijn gasten mee te verwennen.Een andere eis was dat het makkelijk schoon te maken was en eenvoudig te bedienen.
Zoals met alles wat nieuw is is het in het begin even wennen maar dat ging in dit geval erg snel, het apparaat is eenvoudig te bedienen en een heldere menu structuur.In dat menu kan je overigens erg veel zonder de weg kwijt te raken, variërend van hoe fijn of grof je de bonen gemaald wilt hebben, de temperatuur van je koffie, de waterhardheid instellen etc etc mogelijkheden te over.
Wat ook erg prettig is zijn het ruime water en bonen reservoir die ook erg makkelijk toegankelijk zijn zoals dit eigenlijk voor alles geld bij deze machine zoals het maalgedeelte wat ook via de zijkant eenvoudig toegankelijk is.Het schoonmaken is ook eenvoudig de voorkant laat zich er afschuiven waarna je het overtollige vocht en de losse koffie die de machine na het gebruik in een apart bakje deponeert kan weggooien.
Wat zijn voor mij de pluspunten van deze machine:
+Hij start erg snel op en is dan gelijk klaar voor gebruik en op temperatuur dit duurt minder dan een minuut waarin die zichzelf ook nog even reinigt, dit doet die overigens ook na elk gebruik.
+Enorm veel mogelijkheden en manieren om je koffie te personaliseren, dit zal voor andere misschien juist als een nadeel worden ervaren maar voor mij is het een pluspunt.
+Ruim water en bonen reservoir zodat je niet constant loop bij te vullen.
+Waterhardheid filter, dit is een functie die ik nog niet eerder ben tegengekomen in deze vorm en iets wat zeker de levensduur van dit apparaat zal verlengen en dat lijkt me een grote plus.
+Goed en eenvoudig schoon te maken en te houden,alle onderdelen die je af en toe moet schoonmaken zijn eenvoudig en goed bereikbaar zodat het onderhoud makkelijk en tot een minimum beperkt word.
+Overzichtelijk en intuïtief menu , het werkt allemaal erg logisch en makkelijk.
+Het belangrijkste hij zet enorm lekkere koffie ,espresso,cappuccino en latte macchiato en uiteindelijk gaat het daarom

Scholtens 13-06-2018

Snel en simpel diverse soorten koffie zetten

Na jaren een senseo gebruikt te hebben nu sinds twee weken in het bezit van een Philips
Serie 5000 Volautomatische espressomachine.

De installatie.

Na de doos uitgepakt te hebben , kon het installeren beginnen
Er zit in de doos een duidelijke snelstart handleiding waarmee je stap voor stap door middel van plaatjes snel door de installatie van alle onderdelen inclusief water filter wordt geleid en daarna hoe je je eerste kopje espresso of cappuccino kan zetten.

Het gebruik.

Het gebruik van de espresso machine is zeer eenvoudig bij het indrukken van de aan knop
gaat de machine zich eerst opwarmen en daarna even kort spoelen en is daarna klaar voor gebruik.
Standaard kan er gekozen worden voor 4 soorten koffie door middel van druktoetsen espresso, koffie, cappuccino en latte macchiato en onder de menu knop nog voor americano, warm water en opgeschuimd melk.
Daarnaast kan er ook nog gekozen worden voor sterkte en temperatuur van de koffie en door twee keer op de keuze knop te drukken voor twee kopjes koffie.
Om een cappuccino of latte te bereiden is er een losse melkkan meegeleverd die met een simpele klik aan het apparaat bevestigd kan worden en na gebruik schoon gespoeld wordt en zo weer in de koelkast gezet kan worden.

Onderhoud.

Als de machine aangezet en uitgezet wordt gaat die automatisch even kort door spoelen.
Verder geeft de machine zelf aan als de lekbak en de koffiedikbak geleegd dient te worden.
En de zetgroep is simpel te verwijderen om schoon te maken .

Oordeel.

Kan niet anders zeggen dat ik zeer blij ben met deze machine.
Het gebruik is simpel en je zet snel een heerlijke kop koffie of espresso.
De cappuccino heeft een heerlijke schuimlaag en is te vergelijken met wat op een terras word geserveerd.

Het enige nadeel wat ik tot nu toe vind is dat het bonenreservoir wat aan de kleine kant is en een beetje lastig is bij te vullen, maar dit is geen reden om hem niet te kopen.

Uiteindelijk is dit voor mij een zeer goede espresso machine en kan deze aanbevelen.

Pluspunten

• simpele bediening
  • makkelijk schoon te houden

Minpunten

• bonen reservoir aan de kleine kant

Irine 10-06-2018

Ik wil zeggen dat het apparaat uitstekend is.

Ik wil graag vertellen over het koffiezetapparaat, waarop ons hele gezin verliefd is geworden. Het gaat om Philips 5000(EP5365/10).
Het apparaat is heel stijlvol en mooi. Roestvrije staal ziet er presentabel uit en zal er daarom altijd harmonieus en gepast uit zien.
Bij het apparaat hoort een reinigingsborstel, een maatlepel voor gemalen koffie, smeermiddel voor interne onderdelen en een melk-container voor de bereiding van Cappuccino en Latte Macchiato. Ook is er een kraantje voor warm water aan de linker kant van het koffiezetapparaat.
✔ AquaClean-filter
De fabrikant biedt bescherming aan tegen kalk in de vorm van een filter. Deze staat geplaatst in het waterreservoir. Periodiek moet de filter worden vervangen (deze wordt op de officiële website verkocht). Het display van het koffiezetapparaat geeft aan hoeveel % er nog over is voordat de filter moet wordt vervangen.
✔ Keramische molenstenen
Het apparaat maalt bonen direct tijdens het bereiden. Keramische molenstenen zijn duurzamer dan staal, maken minder lawaai en worden minder snel oververhit. Over het algemeen wordt de koffie ideaal gemalen.
✔ Mogelijkheid om gemalen koffie te gebruiken
Het moet in een afzonderlijk compartiment worden bijgevuld.
✔ Ingebouwde container voor melk
Deze kan in de koelkast worden bewaard samen met melk erin. Volume 500 ml. Heel handig.
✔ Voorkeursinstellingen
Met is mogelijk om elke drank naar eigen smaak bij te stellen en deze op te slaan in het geheugen van het koffiezetapparaat.
Mogelijke aanpassingen:
• volume van koffie en melk
• 3 temperatuurmodi
• 5 opties voor sterkte
• 5 opties voor het malen.
✔ Diversiteit van de koffiedranken voor elke smaak:
• Espresso
• Americano
• Latte Macchiato
• Cappuccino
• Koffie
• Melkschuim
• Heet water
✔ Eenvoudige bediening
Wat ik heel fijn vond, was eenvoudige bediening. Geen hendels of regelaars, alleen maar knoppen, waarop alles staat beschreven, hoe en wat. En alles wordt ook duidelijk weergegeven op het display. Heel handig voor ouderen. Over het algemeen is het een plezier om dit koffiezetapparaat te gebruiken.
Het enige wat er wordt vereist – een druk op de knop op het display!
En de mogelijkheid van heet water is ook erg handig. Als u een kopje thee nodig hebt, hoeft u niet te wachten op de waterkoker, het koffiezetapparaat maakt water onmiddellijk heet (en het blijft doorgieten totdat u het zelf stopt door op het knopje te drukken).
In de handleiding staat elke drank beschreven en hoe deze dient te worden bereiden. Over het algemeen is de instructie heel begrijpelijk en gemakkelijk.
✔ Automatisch wassen en schoonmaken
Wat ook behaagt is dat het apparaat na elke kopje zichzelf kan reinigen. Op het display verschijnt dan een melding dat het apparaat wordt gereinigd als u op het knopje drukt. Er zijn ook instructies voor een diepe ontkalking, enz.
✔ Onderhoudsvriendelijk
Binnenin wordt het apparaat zelf gereinigd, je hoeft alleen maar periodiek het water uit het afvoer en de koffiedik uit het reservoir te halen. Behalve het algemene wassen en smeren. De fabrikant beveelt het gebruik van hun eigen schoonmaak middelen aan (antikalk tabletten, tabletten om te ontvetten, tabletten voor het reinigen van het glas).
✔ Snelle voorbereiding
Het belangrijkste is dat er geen moeite of veel tijd voor nodig is.
Het enige wat er nodig is het bijvullen van water, melk, koffie en op de gewenste knop te drukken. Het apparaat maalt bonen - verwarmt water - zet koffie - slaagt melk - geeft het allemaal in een kopje - maakt zichzelf schoon van binnen. Wat is er nog meer nodig voor geluk?
Ik wil zeggen dat het apparaat uitstekend is. Het bereidt een heerlijke koffie, Cappuccino en Latte Macchiato. Melkschuim is luchtig en volumineus. Drankjes zijn erg lekker. Maar dit is het beste koffiezetapparaat dat we ooit hebben gehad! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

mh1977 10-06-2018

Met gemak heerlijke koffievarianten

Na installatie en uitproberen van de verschillende mogelijkheden heb ik veel plezier van dit espressoapparaat. De bediening is gemakkelijk als je eenmaal weet hoe het werkt.
7 varianten en alles in te stellen naar je eigen smaak (sterkte) en gewenste kopjes (hoeveelheid). Lekkere koffie met de koffiebonen. Voor filterkoffie is het apparaat minder handig.
Machine geeft zelf aan als er iets moet gebeuren (bijvullen, onderhoud). We hebben even moeten zoeken naar een pictogram dat niet terug te vinden was in de handleiding, maar ook daar uitgekomen. Gemakkelijk te demonteren voor schoonmaken.
Apparaat spoelt zichzelf elke keer door bij inschakelen en na koffie te hebben gezet. Hier moet je wel even aan wennen, want als je je kopje er al onderzet of te lang laat staan, komt het spoelwater in je koffie.
Verwarmt zich snel. Ook geschikt om een snel kopje thee te zetten, maar water is dan niet helemaal goed afgekookt (kun je ook niet verwachten). Heet water spettert wel wat meer.
Melkreservoir gemakkelijk aan- en af te koppelen, zodat je het tussendoor in de koelkast kunt bewaren.
Kortom, ons bevalt hij erg goed

Pluspunten

• smaak naar wens in te stellen
  • lekkere koffie
  • gemakkelijk in gebruik
  • voldoende varianten

Minpunten

• heet water spettert wat
  • geluid
  • neemt vrij veel ruimte in beslag in de keuken

henk 09-06-2018

prima product, maar

prima machine. warme dranken, veel variatie.
nadeel kleine waterreservoir en bonenreservoir.
klein formaat, past bijna overal

Pluspunten

• warme dranken
  • afneembaar melkkan

Minpunten

• kleine waterbak
  • kleine bonenbak

Henk1970 09-06-2018

prima product, maar

prima machine.
warme dranken.
diversen soorten, dus lekker variëren. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

petraah 09-06-2018

Super apparaat

Ik heb in het begin een beetje staan klungelen met de filter alleen als je goed het boekje leest kan er bijna niks mis gaan.
Het is verder een heel makkelijk apparaat die van alle gemakken voorzien is.
Makkelijk in gebruik en om schoon te maken en als je visite krijgt heb je de luxe om behalve koffie of thee ook eens lekker een cappuccino of een latte aan te bieden.

Linda 08-06-2018

Overtreft al onze verwachtingen

Met de duidelijke handleiding heb je het apparaat zo aan de gang en kun je genieten van heerlijke koffie. We drinken vooral latte macchiato en cappuccino en je proeft meteen de smaak van koffiebonen en verse melk. De kwaliteit is vergelijkbaar met de koffie die je krijgt in een koffiebar.
Het apparaat is makkelijk te bedienen via het menu in het schermpje. Je kunt ‘m helemaal naar eigen smaak instellen. Denk hierbij aan de sterkte van de koffie en de temperatuur. Echt ideaal!
Met de automatische zelfreinigingsfunctie wordt de melktoevoer na gebruik schoongemaakt en 1x per week maken we het gehele melkreservoir schoon onder de kraan. Dit werkt prima. Het melkreservoir is makkelijk los te koppelen van het apparaat, zodat je het restant van de melk tijdelijk in de koelkast kunt bewaren. Je hoeft dus nooit melk weg te gooien.
Het geluidsniveau (door het malen van de koffiebonen en het opschuimen van de melk) is heel acceptabel.
Ook niet geheel onbelangrijk, het apparaat is mooi en praktisch vormgegeven. Een echte eye-catcher in onze keuken! En ook leuk om te demonstreren aan gasten!
We zijn meer dan tevreden over dit apparaat en kunnen ‘m iedereen aanbevelen!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Uitstekende kwaliteit koffie
  • Automatische reiniging melktoevoer
  • Koffie naar eigen smaak aan te passen

Eric 08-06-2018

Prima aankoop

Ik ben erg tevreden met dit apparaat. De verschillende soorten koffie zijn perfect. Daarbij is het apparaat ontzettend makkelijk te bedienen en ook nog eens bijna onderhoudsvrij. Na 5000! kopjes koffie pas ontkalken klinkt mij als muziek in de oren.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Lekkere koffie
  • Weinig onderhoud

Linda74 08-06-2018

Overtreft al onze verwachtingen

Een nieuwe espressoautomaat, met de duidelijke handleiding hadden we ‘m zo gebruiksklaar. We drinken vooral latte macchiato en cappuccino en je proeft meteen de smaak van koffiebonen en verse melk. De kwaliteit is vergelijkbaar met de koffie die je krijgt in een koffiebar. Het apparaat is makkelijk te bedienen via het menu in het schermpje. Je kunt ‘m helemaal naar je eigen smaak instellen qua (bijvoorbeeld) sterkte en temperatuur. Met de automatische zelfreinigingsfunctie wordt de melktoevoer na gebruik schoongemaakt en 1x per week maken we het gehele melkreservoir schoon onder de kraan. Dit werkt prima. Het melkreservoir is makkelijk los te koppelen van het apparaat, zodat je het restant van de melk tijdelijk in de koelkast kunt bewaren.
Het geluidsniveau (door het malen van de koffiebonen) is van een acceptabel niveau.
Ook niet geheel onbelangrijk, het apparaat is mooi en praktisch vormgegeven. Leuk om te demonstreren aan gasten!
We zijn meer dan tevreden over dit appraat en kunnen ‘m iedereen aanbevelen! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Pedro31 08-06-2018

Super product

Ik ben erg blij met dit apparaat. Hij is erg makkelijk in gebruik. De koffie is lekker en fijn dat hij naar eigen wens en sterkte ingesteld kan worden. Daarnaast vind ik het een erg groot voordeel dat hij erg onderhoudsvriendelijk is.
Wat ik ook een groot voordeel vind is dat hij geen geluid blijft maken, wat bij andere apparaten van vrienden wel het geval is.
De melkschuimer maakt verassend lekker en dik schuim. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]