Miele WSG363 WCS PWash&9kg - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele WSG363 WCS PWash&9kg op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

p***********@u********* 24-07-2022

Beperkte opties

Geschreven voor: Miele WSG363 WCS PWash&9kg

Gebruik al jarenlang Miele echter deze wasmachine kan mij niet als mijn voorgaande wasmachine bekoren, ook al heb ik de optie ‘extra water’ aangezet en nog minder vloeibaar wasmiddel gebruik merk ik toch geregeld dat er nog een witte waas op donker goed zit. Ook heeft dit type geen programma ‘extra spoelen en centrifugeren’ wat ik echt onmisbaar vind. Dit zou duidelijker bij de soeps van de machine vermeld moeten worden. Ben benieuwd waarom Miele ervoor heeft gekozen dit programma zoals als bij voorgaande machines heeft weggelaten

Pluspunten

• Kort wasprogramma mogelijk

Minpunten

• Witte waas op wasgoed ondanks extra watertoevoer
  • Geen apart spoelprogramma
  • Geen apart centrifuge programma
  • was natter dan bij voorgaand Miele wasmachine

c***********@g******** 06-07-2022
Geschreven voor: Miele WSG363 WCS PWash&9kg

Onze Miele WSG 363 WCS wast erg schoon en is heel stil en makkelijk in gebruik.

MJ 25-06-2020

Mooi design,makkelijk te bedienen,veel programma keuzes

Geschreven voor: Miele WSG363 WCS PWash&9kg

Mijn vorige wasmachine was ook een Miele.
Deze zijn in aanschaf wat prijziger maar zeer degelijk en betrouwbaar.
Mijn vorige machine had een vulgewicht van 6 kilo dus ga er nu in ruimte een heel stuk op vooruit!
Dit is fijn voor beddengoed en slaapzakken,en wast super schoon.
Veel keuze in programma’s , hoog toerental en daardoor de was al bijna droog
Kortom schone was en energiezuinig

Pluspunten

• Grote vulopening
  • Geluidsvriendelijk
  • Zuinig in gebruik
  • Veelzijdige wasprogramma’s
  • Met telefoon te bedienen op afstand

Henneke 25-04-2020

YES eindelijk een Miele

Geschreven voor: Miele WSG363 WCS PWash&9kg

Na de zoveelste miskoop en de wens om steeds een Miele te kopen is die er nu dan eindelijk, en wat een super fijne en mooie machine, ik moet even wennen dat zeker zoveel keuze opties en zoveel in te stellen maar dit komt de was echt ten goede, nog nooit zulke schone was resultaten gezien, hou me echt aan de adviezen op het scherm van de machine en mijn was is brandschoon en heerlijk fris. Zelf vandaag ook de droger besteld van deze serie....... :0)

Pluspunten

• duidelijk info op scherm
  • via app op afstand info over je was ontvangen
  • mooi die zwarte deurrand
  • super schone was

Minpunten

• laagje water in rubberrand, is expres gedaan
  • aangeven van max gewicht

Marieke 24-04-2020

Mooie wasmachine

Geschreven voor: Miele WSG363 WCS PWash&9kg

Een prettige wasmachine die van alle gemakken is voorzien, dat is deze machine van Miele. Je hebt allerlei verschillende functies, kunt de wasmachine zelfs met een app bedienen en dat is verdraaide handig. Je kunt snel je wasjes draaien en er kan ook nog eens veel was in de machine. Zo is die wasmand wel heel snel leeg! Je kunt de wasmachine pauzeren, dat is heel handig als je eens een shirtje of broek bent vergeten die je graag de volgende dag wil gaan dragen. Het nadeel aan deze machine vind ik het lage toerental. De was komt vrij nat uit de machine en dat is jammer, want de lekkere geur verdwijnt dan omdat het wasgoed langere tijd nodig heeft om te drogen. Mocht er een 1600 toeren van deze wasmachine komen, dan houd ik mij van harte aanbevolen. Het kan dan echt niet meer beter wat mij betreft.

zwaantje1970 16-04-2020

Blij met deze machine

Geschreven voor: Miele WSG363 WCS PWash&9kg

Sinds een aantal weken mag ik deze topper testen en ik ben super tevreden.

Hij is energiezuinig, stil in gebruik en heeft een diversiteit aan programma mogelijkheden.
Met zijn 9 kg inhoud kan hij heel wat in 1x verstouwen. Dit betekent dat je minder vaak hoeft te wassen en dit scheelt ook weer energie.

Je kan hierbij gewoon je eigen vertrouwde wasmiddel gebruiken en je hebt ook de mogelijkheid om Miele was capsules te gebruiken. Deze lijken me vooral fijn als je speciale dingen wilt doen met de machine, bijvoorbeeld je regenkleding impregneren. Hiervoor is een apart programma en kan je ook een losse capsule aanschaffen met impregneer.
Er zijn verschillende soorten capsules te verkrijgen.

Het instellingen menu is makkelijk te bereiken en hier kan je nog verschillende dingen aanpassen. Ook kan je hier de zoemer bij einde was zachter zetten maar ook helemaal uitschakelen.

Bij deze machine kan je ook een app gebruiken, hiermee kan je op afstand de machine bedienen (je moet hem wel zelf vullen of laten vullen) en hierop krijg je ook een melding als de machine klaar is, voor mij erg handig want de machine staat op zolder en ik heb de zoemer uitgeschakeld.

Ook heb je de mogelijkheid om op bepaalde momenten nog een vergeten stuk wasgoed toe te voegen. Dacht dat ik dit niet nodig had, maar toch al een paar keer gebruikt. Best handig

Pluspunten

• Energiezuinig
  • app
  • later toevoegen van wasgoed

Joshua D. 14-04-2020

Zuinige wasmachine

Geschreven voor: Miele WSG363 WCS PWash&9kg

Op basis van mijn specifieke wensen, heb ik de Miele wasmachine aangeschaft. Ik zocht naar een mooie wasmachine met een strak design. Daarnaast wilde ik een makkelijk te begrijpen wasmachine, maar wel één die zuinig zou zijn. Deze wasmachine heeft het allemaal!
Het design van deze wasmachine is erg mooi. Hij heeft zowel een display met touchscreen, als een draaiknop met verschillende wasprogramma’s. Daarnaast heb je de mogelijkheid jouw gekozen wasprogramma zelf nog aan te passen, als je bijvoorbeeld vindt dat het wasgoed heter gewassen moet worden. Wanneer je een wasprogramma kiest, geeft het display zelf het aantal toeren en het aantal graden aan. Met de pijltjestoetsen daarboven heb je de mogelijkheid dit aan te passen.
Wil je een aantal kledingstukken snel gewassen hebben, dan heb je de mogelijkheid de Powerwash-knop te gebruiken. Je was is dan sneller klaar.
De wasmachine heeft een energielabel A+++, erg zuinig dus. Ook heb je de mogelijkheid de wasmachine te koppelen aan je smartphone. Je kunt zo de wasmachine op afstand bedienen, bijvoorbeeld wanneer je aan het werk bent. Zo zorg je ervoor dat de was klaar is wanneer je thuiskomt. Van alle gemakken voorzien dus!

Pluspunten

• zeer zuinig
  • Stil maar toch krachtig
  • mooie design
  • heel veel wasprogramma's

Minpunten

• Prijs

MimpieLa 14-04-2020

Fijne degelijke machine, grote trommel en veel opties

Geschreven voor: Miele WSG363 WCS PWash&9kg

Wij mogen deze wasmachine een maand lang testen en waren binnen een paar dagen al groot fan. Het is een degelijke Miele machine, alles voelt stevig aan.
Heerlijk grote trommel van 9kg dus ook geen problemen bij het wassen van kussens en grote dekens. Door de fijne gladde binnenkant van de trommel blijft je wasgoed netjes en is er veel minder kans op beschadigingen. Wat ons opviel is dat de machine heel erg stil is! Echt een groot plusunt. Ook het centrifugeren is echt een stuk stiller dan bij onze oude machine.
De wasprogramma's zijn echt super uitgebreid, misschien wel té. Dit kan een minpunt zijn, waarschijnlijk ga je de helft niet eens gebruiken. En de complete gebruiksaanwijzing doorlezen doet ook bijna niemand.
De app is daarentegen een stuk duidelijker! Je moet eerst zelf de wasmachine vullen en dan kun je met de app het programma kiezen. Ook geeft de app een seintje als je was klaar is. Zeer handig aangezien onze wasmachine op zolder staat en je dus niet altijd de piep hoort als hij klaar is.
De quick power wash is ook ideaal, als je geen volle trommel hebt en geen geduld hebt om een volledig wasprogramma af te wachten. Je kunt een halfvolle trommel wassen in kortere tijd.
Al met al een fijne machine met veel opties die we nog lang niet allemaal hebben kunnen uitproberen. De was komt er goed schoon en fris uit. Wij zijn er blij mee!

Pluspunten

• zeer stil
  • 9kg trommel
  • fijne schone was zonder beschadigingen
  • bediening met de app
  • mogelijkheid tot kortere wasprogramma's

Minpunten

• misschien iets teveel opties?

samsam 14-04-2020

Top machine, een aanrader !

Geschreven voor: Miele WSG363 WCS PWash&9kg

De Miele wasmachine is degelijk en van hoge kwaliteit. De trommel is lekker groot, 9kg, waardoor wij veel minder vaak hoeven te wassen.
En dat de machine veel energie-zuiniger is dan onze oude is ook een groot voordeel.

Er zijn veel keuzes in de te kiezen wasprogramma's. Zo gebruiken wij het katoen programma en het fijnwasprogramma veel. Maar ook het wolwasprogramma voor een mooie wollen trui vind ik belangrijk dat het erop zit, evenals het outdoor programma wat er voor zorgt dat bij dure outdoorkleding (maar ook bij skikleding bijvoorbeeld) de membranen van de kleding in tact blijven.

Binnen de wasprogramma's kan je nog voor extra functies kiezen, bijvoorbeeld de eco stand of juist extra water. Bij vieze kleding vindt ik de extra water functie een uitkomst, dan spoelt de wasmachine nog een keer extra.
Voor mij ook een must is dat bij deze machine nog kleding kan worden toegevoegd als de wasmachine al is aangezet. Ik vergeet nog wel eens wat en dan zou het weer een tijd in de wasmand liggen. Zolang er nog niet heel veel water in zit en de temperatuur is niet te hoog kan je op een knop op het display drukken en de deur ontgrendeld zich dan.

Met de ronde knop stel je het wasprogramma in wat je wilt gaan draaien en op het display ernaast geef je daarna aan op welke temperatuur je wilt wassen en de extra functies.
De bediening is dus heel eenvoudig.
De voor mij vervelende zoomer die afgaat als de wasmachine klaar is kan helemaal uitgezet worden, omdat er een hele handige app op je telefoon geïnstalleerd kan worden. Je krijgt dan een melding als de wasmachine klaar is (en ik hoef dus niet gelijk naar zolder te snellen om de zoomer uit te zetten. Je kunt de was dus niet meer vergeten op deze manier, dat vind ik super handig.

Wat als minpunt wordt omschreven is dat er geen twin-dos op de wasmachine zit. Wij vinden dit juist een pluspunt. Ik kan zelf bepalen hoeveel en welk wasmiddel ik wil gebruiken bij welke soort was. Bij de witte handdoeken gebruik ik waspoeder en de gekleurde was weer vloeibaar. De was van mijn allergische kind was ik weer apart met een ander wasmiddel, zonder wasverzachter.

Kortom wij zijn erg tevreden met deze Miele wasmachine, een echte aanrader wat ons betreft.

Pluspunten

• zeer zuinig
  • grote trommel van 9 kg
  • handige app-bediening