De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 59 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WT7U4600NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Richard Ivens 21-11-2022

Een aanrader

Geschreven voor: Siemens WT7U4600NL

Ik heb deze wasdroger gekocht door de goede reviews. Heb er geen spijt van want het is een zeer goede wasdroger, hij is stil en onderhouds vriendelijk. Een goed product

Hendrik 19-11-2022

Erg blij met de aankoop

Geschreven voor: Siemens WT7U4600NL

Heel erg tevreden over deze droger.
Hij is erg stil en past de droogtijd zelf aan als de was droog is zodat hij niet kwakkeloos 2 uur doordraaid, dus ook snel.
Kortom :ZEKER GEEN MISKOOP !!

Pluspunten

• stil
  • snel
  • goed droog
  • licht in de trommel

Minpunten

• geen

frank van der Laan 16-11-2022

Siemens wasdroger, een goede keuze

Geschreven voor: Siemens WT7U4600NL

Na langduring zoeken en vergelijken, ben ik tot de slotsom gekomen dat de Siemens WT7U4600 het perfecte apparaat voor ons is. De rede dat ik tot deze conclusie ben gekomen waren zijn o.a. met zijn stilte van slechts 64db, zelfreinigend, direct aangesloten op het afvoer, wat betekent geen geloop met water, maar vooral de energiezuinigheid was voor mij 1 van de hoofdredenen. Dus nu wel iets meer betalen en op langere tijd die dubbel en dwars terug verdienen. Ook het merknaam van Siemens gaf mij vertrouwen...

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Laag geluidsniveau
  • voelt stabiel aan
  • Aansluiten ging kinderlijk eenvoudig

Minpunten

• nog niet kunnen vinden

Lyanne 13-11-2022

Super tevreden

Geschreven voor: Siemens WT7U4600NL

Mijn dochter heeft deze voor mij uitgezocht. Zelf heeft zij ook een Siemens droger en wasmachine. Ik moet zeggen prima machine, eigenlijk eerst niet zo enthousiast over een warmtepomp droger maar deze is super. Als ik een nieuwe wasmachine nodig heb ga ik ook voor een Siemens.

Pluspunten

• Energie zuinig
  • Droogt prima

Henk 25-10-2022

Top product.

Geschreven voor: Siemens WT7U4600NL

Een prijzige wasdroger, maar de eenvoud van bediening en de uitstekende uitvoering van haar taken vergoed heel veel. Daarnaast zou de energie zuinige wasdroger een must moeten zijn deze tijd. Als laatste is de wasdroger opvallend stil, waardoor hij geen eisen stelt aan zijn plek.

Pluspunten

• Energie zuinig
  • Verlichting in de trommel
  • Erg eenvoudige bediening
  • Uiterst stabiel

Minpunten

• Prijzig

Pevan 15-10-2022

Wasdroger

Geschreven voor: Siemens WT7U4600NL

Ik heb deze wasdroger gekocht omdat mijn oude wasdroger (ook van Siemens) al ouder was en niet energie zuinig was. Het voordeel is ook dat hij veel stiller is merk ik nu. Win win situatie

Pluspunten

• Energie zuinig

Im 30-04-2021

Niet voor niets draagt deze wasdroger de naam iQ

Geschreven voor: Siemens WT7U4600NL

Deze Siemens iQ500 wasdroger kan veel meer dan alleen maar drogen. Het denkt smart mee met de gebruiker. Is gebruikersvriendelijk en het heeft zelfs verlichting in de trommel. Voor elk soort stof, van zijde tot katoen, heeft deze iQ500 een mogelijkheid om het wasgoed zo goed mogelijk, volgens de wens van gebruiker, te drogen. En dan is deze wasdroger met zijn A+++ ook nog eens milieuvriendelijk.

Robbie 08-03-2021

geweldige droger

Geschreven voor: Siemens WT7U4600NL

Mooie en fijne droger met prima programmakeuzes. Prijs kwaliteit van dit product is uitstekend. En handig dat water via afvoer gaat.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • bedieningsgemak
  • Programmakeuzes

Miranda 15-02-2021

Super fijne warmtepompdroger

Geschreven voor: Siemens WT7U4600NL

We moesten er eerst aanwennen. De was kwam er koud uit. Maar nadat we het goede programma hadden gevonden zijn we echt super tevreden. Ook de service van Coolblue was helemaal top!

Pluspunten

• Geluidsarm, je hoort hem bijna niet.
  • verlichting in de trommel
  • energie zuinig
  • Duurzaam

Minpunten

• duurt langer als een condensdroger
  • duurder in aanschaf

Wes 29-01-2021

Goede Wasdroger

Geschreven voor: Siemens WT7U4600NL

Wij hebben bewust voor een warmtepomp wasdroger gekozen voor het lage verbruik. Daarbij hebben wij geaccepteerd dat het wasdrogen langer zou duren. Dit is echter niet waar. Veelal droogt de wasdroger ruim binnen de aangegeven tijd. Soms tot wel een half uur sneller.
Wij zijn zeer tevreden over onze aankoop.

Pluspunten

• Sneller droog dan verwacht
  • Zuinig
  • Stil

Wilco 17-01-2021

SUPERDROGER

Geschreven voor: Siemens WT7U4600NL

Wat een verschil met onze oude droger!
Heerlijke grote trommel, weinig geluid en supersnel droog.
Voor ons een perfecte droger.

Pluspunten

• Stil
  • grote trommel met licht
  • Makkelijk filter reinigen

Minpunten

• tot nu toe nog geen minpunten gevonden

Mennie 17-01-2021

Stil en energiezuinig!

Geschreven voor: Siemens WT7U4600NL

We waren op zoek naar een energiezuinige, stille en gebruiksvriendelijke droger en dit apparaat maakt al onze verwachtingen waar! Energieverbruik kan ik checken op onze Toon-app en ten opzichte van onze vorige (condens)droger scheelt dit aanzienlijk, in positieve zin! :-) ! Bovendien: zelfde programma is ruim eerder klaar in vergelijking met onze vorige droger. Voor ons belangrijk: hij is stil! Dus dat maakt 't ook mogelijk om 'm 's nachts te draaien. De programma's zijn middels draaiknop en touchscreen eenvoudig in te stellen: veel mogelijkheden, maar overzichtelijk weergegeven. Vocht wordt, net als bij een condensdroger, opgevangen in een uitschuifbare bak, die na paar droogbeurten eenvoudig geleegd kan worden. Afvoer via (bijgeleverde slang) zou kunnen, maar wij hebben geen plek voor afvoer in de buurt van de droger. En ten slotte: het droogresultaat is zoals je van een droger verwacht (en daar koop je 'm uiteindelijk voor).
Kortom: best een flinke investering, maar geeft op bovenbeschreven punten zo'n voldoening, dat wij 't het geld meer dan waard vinden!

Pluspunten

• Stil!
  • Energiezuinig
  • Prima droogresultaat
  • Eenvoudige bediening

Adriaan 14-01-2021

Alle noodzakelijke funkties, no nonsense

Geschreven voor: Siemens WT7U4600NL

Door de A+++ certificering kon ik 60 euro RRE subsidie voor de aanschaf aanvragen, sommige gemeenten bieden die mogelijkheid. De condensor is zelfreinigend, bij mijn vorige droger verzuimde ik wel eens die te reinigen, maar nu blijft de droger vanzelf optimaal zuinig werken. De automatische waterafvoer via een slang is ook erg handig omdat ik de droger bovenop de wasmaschine heb staan en het legen van de condenswaterlade bovenin de machine dan wat lastiger is (boven je hoofd). Je kunt eenvoudig zelf de condensbak of de condensslang aansluiting installeren.
Het lage geluidsnivo is ook zeer welkom want een warmtepompdroger is welliswaar zuiniger maar het duurt iets langer om te drogen, dus per saldo toch minder lawaai. Koolborstelvrije (onderhoudsvrije) motor was voor mij ook een must, dat verlengt de levensduur zonder de bekende "kleine" koolborstel reparaties. Dus alle noodzakelijke funkties en geen onnodige dingen waar de was toch echt niet droger van wordt. Ik heb geen verschillen met de Bosch variant van deze machine kunnen vinden dus gekozen voor de Siemens ivm een iets gunstigere tijdelijke cashback aktie.

Pluspunten

• zelfreinigende condensor voorkomt mindere werking
  • afvoerslang of condensbak installatie mogelijk
  • geen koolborstel vervanging nodig
  • laag geluidsnivo
  • A+++ subsidie soms mogelijk

Rob 14-01-2021

Doorontwikkeld

Geschreven voor: Siemens WT7U4600NL

Top product. Alvorens hadden we warmtepompdroger 1q700. Nu hebben we 1q500 aangeschaft. De knoppen zijn duidelijk verbeterd. Ook is alles beter benaderbaar en nog zuiniger. Maar goed, de basis is dat deze doet wat hij moet doen en dat is drogen met verschillende programma's . We zijn er erg blij mee!

Pluspunten

• Simpel en overzichtelijk paneel
  • Gebruiksvriendelijk
  • Goed droogresultaat

Minpunten

• Deur uitsluitend rechtsdraaiend

Marcel van Stuivenberg 12-01-2021

Warmtedroger WT7U4600NL

Geschreven voor: Siemens WT7U4600NL

Mooi apparaat, droogt uitstekend en de verlichting in de trommel is erg handig. Een minpunt is het drogen van beddengoed, dit wordt in elkaar gedraaid en moet tijdens het drogen uit elkaar gehaald worden om goed te drogen.

Pluspunten

• Droogt uitstekend
  • Verlichting trommel

Minpunten

• Dekbedovertrek moet uit elkaar gehaald worden

Cbek 10-01-2021

Mooie display

Geschreven voor: Siemens WT7U4600NL

Mooie droogtrommel, doet zijn werk prima, veel keuze programma's en best geruisloos! ik heb de droogtrommel pas een paar dagen in bezit, maar ik heb hoge verwachtingen.

Im 10-01-2021

Daarom heeft deze droger de naam iQ

Geschreven voor: Siemens WT7U4600NL

Deze Siemens iQ500 wasdroger kan veel meer dan alleen maar drogen. Het denkt smart mee met de gebruiker. Is gebruikersvriendelijk en het heeft zelfs verlichting in de trommel. Voor elk soort stof, van zijde tot katoen, heeft deze iQ500 een mogelijkheid om het wasgoed zo goed mogelijk te behandelen. En dan is deze wasdroger met zijn A+++ ook nog milieuvriendelijk.

Pluspunten

• stil
  • milieuvriendelijk

Minpunten

• prijs

Sander 10-01-2021

Keurig apparaat

Geschreven voor: Siemens WT7U4600NL

Apparaat is vandaag geleverd en netjes aangesloten op de trekschakelaar. Zojuist de eerste droogbeurt afgerond. Apparaat is erg stil en super makkelijk in gebruik. Voor zover zeker een aanrader!

Pluspunten

• Stil
  • Overzichtelijke programma's
  • Fijn bedieningsgemak

Minpunten

• Prijzig

Vampeta 09-01-2021

Perfecte combi

Geschreven voor: Siemens WT7U4600NL

Topapparaat die perfect past op en bij de wasmachine van Siemens. Ziet er mooi en strak uit, werking is stil en snel.

Jacqueline B. 08-01-2021

Waar voor zijn geld!

Geschreven voor: Siemens WT7U4600NL

Na 16 jaar hield mijn oude wasdroger net voor het nieuwe jaar er mee op. Ga ik voor een condens- of warmtepompdroger?
Tevreden met mijn wasmachine ging ik weer voor een Siemens en heb gekozen voor een warmtepomp met energielabel A+++.
Genoeg keuzemogelijkheden, verlichting in ruime trommel en gebruiksvriendelijk display. En niet te vergeten, het staat mooi!

Robbert 06-01-2021

Siemens wasdroger WT7U4600NL werkt top

Geschreven voor: Siemens WT7U4600NL

Wasdroger heeft een perfecte prijs-kwaliteit verhouding. Het apparaat werkt goed, was makkelijk te installeren en is zuinig. Ik zie geen verschil met een bijvoorbeeld duurdere Miele wasdroger.

Pluspunten

• Grote doorzichtige deur
  • Werkt goed

Minpunten

• Plastic voorkantje op de deur is niet mooi

ML 06-01-2021

Mooi apparaat

Geschreven voor: Siemens WT7U4600NL

Geen goedkope aankoop maar droogt wasgoed naar tevredenheid. Duur van drogen is helaas wel aan lange kant (bekend van warmtepompdrogers). Veel opties op machine die zeker niet allemaal nodig zijn. Vooralsnog tevreden!

Pluspunten

• Droge was
  • Betrouwbaar merk Siemens
  • Niet te lawaaiig

Minpunten

• Duurt lang
  • Wellicht teveel opties

Brockie 05-01-2021

Snel goed droog, erg stil

Erg tevreden.
Was is geheel droog.
Duurt niet langer dan bij onze vorige condensdroger
Heel stil tijdens het drogen
Ruime trommel.

Pluspunten

• Erg stil
  • Snel droog

Marianne T.T. 05-01-2021

nieuwe droger Siemens

Geschreven voor: Siemens WT7U4600NL

Ik had een Siemens condens droger. Na16 jaar in gebruik was hij aan vervanging toe. Wilde weer een nieuwe Siemens.
Na veel speurwerk is het een Siemens warmtepompdroger geworden. Makkelijke programma's. Binnenverlichting. Kortom
precies wat ik verwachtte! Blij met deze aankoop.

Pluspunten

• energie zuinig
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• nog niet ontdekt

Gerrie 04-01-2021

Weer 16 jaar?

Geschreven voor: Siemens WT7U4600NL

Zijn oudere broer heeft het 16 jaar prima gedaan. In ruil voor zijn geweldig werk, hebben we hem vertroetelt met regelmatige schoonmaakbeurtjes en kleine onderhoudsbeurtjes. Aan de nieuwe droger hoeven we minder aandacht te geven. Hij heeft een hoop bijgeleerd de afgelopen jaren en kan al heel veel zelf. Weer top geregeld door Siemens!

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • oooh, dat lampje in de trommel, heel leuk
  • lekker stil
  • geeft geen warmte af aan de ruimte
  • dus ook geen wasem

Minpunten

• we hebben hem nog te kort
  • maar die zijn er vast niet (haha)