Siemens WT48RT70NL - Reviews

tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht
Droogsysteem
condensdroger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 13 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WT48RT70NL op Kieskeurig.nl.

Otto Buitendijk 05-12-2019

Warmtepompdroger

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Wat een prachtig model. We waren gelijk verliefd in de winkel. Super zuinig in het energie verbruik. Je kelding slijt een stuk minder! Een stuk stiller als onze vorige droger. Kortom een echte aanrader!

Pluspunten

• Energie zuinig
  • Makkelijk in de bediening (zelfs ik kan het!)
  • Kleding slijt veel minder
  • Service van Afternet Leerdam (+++ ranking)

R Kruidenier 26-02-2020

Super Warmtepompdroger

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Wat een schitterend apparaat, super stil en super zuinig. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Peter 07-12-2019

Wasdroger

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Goed product, eenvoudig te bedienen. Zelfs voor een man alleen zoals ik, die door omstandigheden plots klaps zelf de was moet gaan doen. Liever had ik het niet zo gehad. Maar door de aankoop van dit product, wordt het voor mij wel wat makkelijker. Top.

Wil S 18-11-2019

Royale , zuinige en energie vriendelijke warmtepom

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Eenvoudige bediening , ruime deuropening , royale keuze in programma's , geruisarm , eenvoudige installatie , energiezuinig [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 16-11-2019

Zeer fijne machine

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Deze droger bevalt heel goed. Er zit een grote deur in, waardoor de was er gemakkelijk in en uit te halen is. De programma's zijn duidelijk aangegeven op de machine. De was wordt goed droog. En de machine is zeer energiezuinig. Wat ook heel fijn is, hij maakt weinig geluid [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 16-11-2019

Zeer fijne machine

Echtpaar Ricken 15-11-2019

Een echte was droger

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Op onze tamelijk hoge leeftijd, waarbij wij per 14 dagen de was doen is het niet mogelijk om een machine op duurzaamheid te beoordelen want hij zou ons in alle
redelijkheid ruimschoots moeten overleven.
De mogelijkheid om kreukherstellend te drogen zou zijdelings zeer te wensen zijn als wij als 80 jarigen uit bad komen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Fam Marten 14-11-2019

Prima wasdroger

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Fijne machine met veel programma's en mogelijkheden (ik gebruik echter wel bijna altijd dezelfde 2).
Hij was snel aangesloten en de afvoerslang was al meegeleverd.
De pluizenvanger is degelijk en stevig en makkelijk te openen.
Het filter is goed te bereiken om schoon te maken.
De machine droogt aanzienlijk sneller dan mijn vorige warmtepompdroger. De was komt er prima uit. Ik ben er blij mee.

Pluspunten

• Filter goed bereikbaar
  • Afvoerslag aanwezig
  • Droogt prima

Marion 13-11-2019

Siemens Warmtepompdroger

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Sinds zaterdag deze nieuwe warmtepompdroger. Erg tevreden, was eerst niet helemaal droog maar met aanpassing van het programma nu wel. Die mogelijkheid is er dus ook! Handig bij grote stukken zoals dekbedhoezen

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • makkelijk stoffilter

Klara van beek 13-11-2019

Energiezuinig.

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Om het merk, goede naam. Kwaliteit en prijsverhouding. Service dealer. Goed beoordeeld. Ziet er mooi uit. Maakt weinig geluid. Makkelijk te bedienen. Zittende veel programma,s op.

E W Ricken 12-11-2019

Een warmte pomp droger met meer capaciteit.

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Een zeer stille machine die doet wat je mag verwachten, bovendien met een kreukherstellend programma.
Daarom spijtig alleen dat wij ons zelf hier mee kunnen drogen, want als je de 80 voorbij bent......................................

Pluspunten

• Bovenlade voor handmatige waterafvoer

Minpunten

• bijj deze intern geen lichtpuntje

Brammeke 11-11-2019

Warmtepompdroger

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Nu 1 week in gebruik, ter vervanging oude Bosch condensdroger. We merken geen verschil in droogtijd, het nieuwe apparaat is veel stiller en zuiniger, A+++ voor een goede prijs!

Pluspunten

• Energieverbruik
  • Gelluid

Minpunten

• Pluizenfilter zit op een minder handige plek

jeroen 10-11-2019

Eenvoudig in gebruik,superzuinige droger

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Na er een hele studie van gemaakt te hebben, zij wij uitgekomen op deze droger. Heel opvallend is zijn bedieningsgemak. Deze machine is direct te gebruiken. Ook zal de energierekening fors lager uitvallen. Onze oude droger gebruikte 650 kWh, en deze 176 kWh per jaar. Het kan dus best lonen dat een afvoer of condensdroger preventief wordt vervangen. Het enige minpunt is dat een warmtepompdroger er wat langer over doet, maar dat is nu eenmaal relevant aan een warmtepompdroger.

Pluspunten

• superzuinig
  • makkelijke bediening
  • robuuste solide afwerking

Minpunten

• tijdsduur

R. de Ruijter 08-11-2019

Uitstekende warmtepompdroger voor een nette prijs.

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Toen onze 'oude' Miele condensdroger het na 6 jaar al voor gezien hield moesten we op zoek naar een nieuwe droger.
Diverse modellen en merken vergeleken. Voordeel van Siemens is dat je niet de extra schoonmaak handelingen moet doen die bij de meeste warmtepomp drogers nodig zijn.
Aantal voorwaarden waren : Minimaal a++, 7kg inhoud en timer om de start uit te stellen.
Bij toeval kwam dit model in de aanbieding + nog een cashback actie van 75 euro.
Alles wat we wilde zit er op en nog veel meer.

Aansluiten is heel simpel. Wanneer je de mogelijkheid hebt de droger aan te sluiten op de afvoer is het een slang aan de achterkant verwisselen met de bijgeleverde slang die de afvoer in gaat.
Daarna stekker er in en drogen maar.

Droger doet waar hij voor gekocht is. Drogen.
Een warmtepomp droger zou er langer over doen dan de condensdroger maar dat vind ik nog wel mee vallen.
In vergelijking met onze oude Miele is hij wel een stuk stiller. Ook komt er veel minder warmte vrij in de wasruimte.
Voordeel van de uitstelfunctie is dat je hem instelt op de eindtijd en niet de begin tijd.
Was komt er goed droog uit. Veel functies maar in praktijk gebruik je er maar 2 of 3.

Enige twijfel heb ik bij de levensduur van het filter. Deze moet je openklappen om het vuil eruit te halen maar dit is met een plastic verbinding. Ik heb het idee dat dit wel eens het eerste onderdeel zou kunnen zijn wat vervangen moet worden.

Verder zou ik de droger iedereen aanraden die dezelfde wensen heeft.

Pluspunten

• Zuinig
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Simpele installatie
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Kleine vraagteken bij de duurzaamheid filter

GEhome 06-11-2019

Energiezuinige machine én uitstekende resultaten

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Energiezuinig en eenvoudige bediening en het droogresultaat is uitstekend. Het weergeven op het display van de tijd is ook een goede optie.

Jenneke S. 06-11-2019

Goede droger

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Een fijne droger. Hij droogt goed,er kan een grote hoeveelheid was in. Hij maakt weinig lawaai.
Veel keuzeprogramma's, zodat alle soorten was erin gedroogd kunnen worden.

Pluspunten

• Verbruikt weinig energie
  • Duidelijke programma aanduiding
  • Weinig lawaai

Minpunten

• Lange droogtijd

Moon 31-10-2019

Fijn bedieningspaneel zeer geluidsarm mooi design

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Zeer zuinig ,geluidsarm ,fijn bedieningspaneel ,moderne technologie ,mooi design
Dit maakt hem de perfecte warmtepompdroger voor een gezin.
Aangezien we ook het milieu niet te veel willen belasten was dit voor ons de optimale keuze door zijn technologie en energielabel A+++
Veilig voor de was en goed voor de portemonnee door zijn zuinigheid maar vooral ook goed voor milieu en klimaat. Een keuze die een goed gevoel geeft en tijdens de gebruik ook bevestigd.

Pluspunten

• Zuinig
  • Geluidsarm
  • Veilig voor was en Milleu

H. Hopman 29-10-2019

warmtepompdroger

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Moet nog geleverd worden maar heb bij voorkeur producten van 1 merk Nu Siemens dus met 10 garantie en goede kwaliteit. Heb referenties nagelezen en de laatste jaren alleen goed nieuws over Siemens. Niet de goedkoopste, maar kwaliteit is belangrijker bij dit soort producten, dan de prijs.