Siemens WT48RT70NL - Reviews

tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht
Droogsysteem
condensdroger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WT48RT70NL op Kieskeurig.nl.

9,1

Brammeke 11-11-2019

Warmtepompdroger

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Nu 1 week in gebruik, ter vervanging oude Bosch condensdroger. We merken geen verschil in droogtijd, het nieuwe apparaat is veel stiller en zuiniger, A+++ voor een goede prijs!

Pluspunten

• Energieverbruik
  • Gelluid

Minpunten

• Pluizenfilter zit op een minder handige plek

jeroen 10-11-2019

Eenvoudig in gebruik,superzuinige droger

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Na er een hele studie van gemaakt te hebben, zij wij uitgekomen op deze droger. Heel opvallend is zijn bedieningsgemak. Deze machine is direct te gebruiken. Ook zal de energierekening fors lager uitvallen. Onze oude droger gebruikte 650 kWh, en deze 176 kWh per jaar. Het kan dus best lonen dat een afvoer of condensdroger preventief wordt vervangen. Het enige minpunt is dat een warmtepompdroger er wat langer over doet, maar dat is nu eenmaal relevant aan een warmtepompdroger.

Pluspunten

• superzuinig
  • makkelijke bediening
  • robuuste solide afwerking

Minpunten

• tijdsduur

R. de Ruijter 08-11-2019

Uitstekende warmtepompdroger voor een nette prijs.

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Toen onze 'oude' Miele condensdroger het na 6 jaar al voor gezien hield moesten we op zoek naar een nieuwe droger.
Diverse modellen en merken vergeleken. Voordeel van Siemens is dat je niet de extra schoonmaak handelingen moet doen die bij de meeste warmtepomp drogers nodig zijn.
Aantal voorwaarden waren : Minimaal a++, 7kg inhoud en timer om de start uit te stellen.
Bij toeval kwam dit model in de aanbieding + nog een cashback actie van 75 euro.
Alles wat we wilde zit er op en nog veel meer.

Aansluiten is heel simpel. Wanneer je de mogelijkheid hebt de droger aan te sluiten op de afvoer is het een slang aan de achterkant verwisselen met de bijgeleverde slang die de afvoer in gaat.
Daarna stekker er in en drogen maar.

Droger doet waar hij voor gekocht is. Drogen.
Een warmtepomp droger zou er langer over doen dan de condensdroger maar dat vind ik nog wel mee vallen.
In vergelijking met onze oude Miele is hij wel een stuk stiller. Ook komt er veel minder warmte vrij in de wasruimte.
Voordeel van de uitstelfunctie is dat je hem instelt op de eindtijd en niet de begin tijd.
Was komt er goed droog uit. Veel functies maar in praktijk gebruik je er maar 2 of 3.

Enige twijfel heb ik bij de levensduur van het filter. Deze moet je openklappen om het vuil eruit te halen maar dit is met een plastic verbinding. Ik heb het idee dat dit wel eens het eerste onderdeel zou kunnen zijn wat vervangen moet worden.

Verder zou ik de droger iedereen aanraden die dezelfde wensen heeft.

Pluspunten

• Zuinig
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Simpele installatie
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Kleine vraagteken bij de duurzaamheid filter

GEhome 06-11-2019

Energiezuinige machine én uitstekende resultaten

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Energiezuinig en eenvoudige bediening en het droogresultaat is uitstekend. Het weergeven op het display van de tijd is ook een goede optie.

Jenneke S. 06-11-2019

Goede droger

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Een fijne droger. Hij droogt goed,er kan een grote hoeveelheid was in. Hij maakt weinig lawaai.
Veel keuzeprogramma's, zodat alle soorten was erin gedroogd kunnen worden.

Pluspunten

• Verbruikt weinig energie
  • Duidelijke programma aanduiding
  • Weinig lawaai

Minpunten

• Lange droogtijd

Moon 31-10-2019

Fijn bedieningspaneel zeer geluidsarm mooi design

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Zeer zuinig ,geluidsarm ,fijn bedieningspaneel ,moderne technologie ,mooi design
Dit maakt hem de perfecte warmtepompdroger voor een gezin.
Aangezien we ook het milieu niet te veel willen belasten was dit voor ons de optimale keuze door zijn technologie en energielabel A+++
Veilig voor de was en goed voor de portemonnee door zijn zuinigheid maar vooral ook goed voor milieu en klimaat. Een keuze die een goed gevoel geeft en tijdens de gebruik ook bevestigd.

Pluspunten

• Zuinig
  • Geluidsarm
  • Veilig voor was en Milleu

H. Hopman 29-10-2019

warmtepompdroger

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Moet nog geleverd worden maar heb bij voorkeur producten van 1 merk Nu Siemens dus met 10 garantie en goede kwaliteit. Heb referenties nagelezen en de laatste jaren alleen goed nieuws over Siemens. Niet de goedkoopste, maar kwaliteit is belangrijker bij dit soort producten, dan de prijs.