Siemens WT48RT70NL - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 59 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WT48RT70NL op Kieskeurig.nl.

Otto Buitendijk 05-12-2019

Warmtepompdroger

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Wat een prachtig model. We waren gelijk verliefd in de winkel. Super zuinig in het energie verbruik. Je kelding slijt een stuk minder! Een stuk stiller als onze vorige droger. Kortom een echte aanrader!

Pluspunten

• Energie zuinig
  • Makkelijk in de bediening (zelfs ik kan het!)
  • Kleding slijt veel minder
  • Service van Afternet Leerdam (+++ ranking)

R. de Ruijter 08-11-2019

Uitstekende warmtepompdroger voor een nette prijs.

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Toen onze 'oude' Miele condensdroger het na 6 jaar al voor gezien hield moesten we op zoek naar een nieuwe droger.
Diverse modellen en merken vergeleken. Voordeel van Siemens is dat je niet de extra schoonmaak handelingen moet doen die bij de meeste warmtepomp drogers nodig zijn.
Aantal voorwaarden waren : Minimaal a++, 7kg inhoud en timer om de start uit te stellen.
Bij toeval kwam dit model in de aanbieding + nog een cashback actie van 75 euro.
Alles wat we wilde zit er op en nog veel meer.

Aansluiten is heel simpel. Wanneer je de mogelijkheid hebt de droger aan te sluiten op de afvoer is het een slang aan de achterkant verwisselen met de bijgeleverde slang die de afvoer in gaat.
Daarna stekker er in en drogen maar.

Droger doet waar hij voor gekocht is. Drogen.
Een warmtepomp droger zou er langer over doen dan de condensdroger maar dat vind ik nog wel mee vallen.
In vergelijking met onze oude Miele is hij wel een stuk stiller. Ook komt er veel minder warmte vrij in de wasruimte.
Voordeel van de uitstelfunctie is dat je hem instelt op de eindtijd en niet de begin tijd.
Was komt er goed droog uit. Veel functies maar in praktijk gebruik je er maar 2 of 3.

Enige twijfel heb ik bij de levensduur van het filter. Deze moet je openklappen om het vuil eruit te halen maar dit is met een plastic verbinding. Ik heb het idee dat dit wel eens het eerste onderdeel zou kunnen zijn wat vervangen moet worden.

Verder zou ik de droger iedereen aanraden die dezelfde wensen heeft.

Pluspunten

• Zuinig
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Simpele installatie
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Kleine vraagteken bij de duurzaamheid filter

J Bak 15-08-2021

Super fijne Warmtepompdroger

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Veel beter voor het milieu dan mijn vorige droger.

J Bak 15-08-2021

Super fijne Warmtepompdroger

Peter 20-07-2021

Nieuwe droger

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wij zijn zeer tevreden met onze nieuwe droger

Randolph81 15-07-2021

Super warmtepomp droger

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Onze droger was aan vervanging toe. Deze gekocht. Mooie grote droger en energie zuinig. Absolute aanrader

Veronique 16-04-2021

Siemens droger

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Droger werkt prima. Alleen de anti kreuk programma's geven niet gewenst resultaat want de was is nog nat als het apparaat zegt dat hij klaar is.

Hans 13-03-2021

Mooie en energiezuinige warmtepompdroger!

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Nu enige maanden in gebruik. Fijne en stille energiezuinige wasdroger! Doet precies waarvoor deze is gemaakt. Inmiddels een aantal programma's uitgeprobeerd en het werkt uitstekend.

Pluspunten

• stil
  • zuinig

Minpunten

• Geen!

Janssen 09-02-2021

3 maanden in gebruik en zeer tevreden

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

We zijn na 3 maanden zeer tevreden , de was is goed droog en de droger is stil , vorige droger was ook een siemens die we 17 jaar zonder mankementen hebben gebruikt.

• Erg zuinig
  • Droogt goed

Melvin 03-02-2021

Fijne uitgebreide functie's

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Heb het apparaat een paar weken in gebruik, kan niet anders zeggen dan dat de droger erg goed bevalt. Droogt relatief snel en de was komt er droog uit. Per programma nog aan te passen naar wens indien nodig.

Wij zijn erg blij met Siemens!

• Zuinig
  • Mooi vormgegeven

Gerie 28-01-2021

Mooie, zuinige wasdroger gemakkelijk te bedienen

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Omdat ik 83 jaar oud ben zocht ik een gemakkelijk te bedienen wasdroger. Dat is deze. Een ander groot voordeel is dat deze rechtstreeks op de wasmachine-afvoer is aangesloten zodat ik geen (zware) watercassette hoef leeg te maken.

Een prima aankoop!

Pluspunten

• gemakkelijk te bedienen
  • aangesloten op afvoer wasmachine
  • zuinig

Dea 25-01-2021

Dekbedovertrek

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Na een veelbelovende start van de droger moeten we vaststellen dat het droogresultaat tegenvalt en met name het drogen van een dekbedovertrek. Het drogen van het grote overtrek resulteert in een opgepropt stuk katoen. Zelfs het mee laten draaien van twee tennisballen geeft geen oplossing. Oorzaak: de machine draait maar één kant op.

• Droogt meestal goed

Minpunten

• Drogen dekbedovertrek

A.Rem 19-01-2021

Doet wat ie moet doen

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Eerste droogbeurt even zoeken naar het juiste programma, maar inmiddels helemaal blij met de droge was. Had jaren eerder deze droger moeten kopen.

RicKov 19-01-2021

Uitstekende oplossing

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Een week in gebruik en zeer tevreden, droogt snel , geluidsarm en was komt er zachter uit gevoelsmatig tov onze vorige ( condens) droger

Toon Meeuwissen 18-01-2021

Energiezuinige Droger

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Onze vorige wasdroger van Siemens heeft 14 jaar zonder storingen gedraaid. Onze nieuwe wasdroger WT48RT70NL van Siemens draait nu een aantal weken en we zijn erg tevreden. De machine is eenvoudig te programmeren en er zijn diverse programma's om de verschillende soorten was, zoals fijne en wolwas in te stellen. Daarnaast is de droger stil en en zuinig

Pluspunten

• Eenvoudig te programmeren
  • stil

S.van den Hoogen 16-01-2021

Glazen deur, energie zuinig en geen geluid

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Top machine, mooie glazen deur. Energie zuinig en geluidloos. Super veel droogfuncties. Ik zou deze machine echt aan iedereen aanraden. Snelle levering van de leverancier EP Schalkwijk uit IJsselstein. Netjes 2 hoog naar bovengebracht en aangesloten. Oude machine namen zij kosteloos mee retour.

Henny 11-01-2021

Siemens warmtepomp droger

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Zijn erg blij met de machine
Vrij stil en ziet er mooi uit

Jan B 11-01-2021

Zuinig en Stil

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wij zijn erg blij met deze nieuwe Warmtepompdroger.
De stroomverbruik is aanzienlijk lager dan een "normale'droger.
Ook is het geluidsniveau erg laag.
Al met al een echte anrader.

Leo 05-01-2021

futuristisch en zuinig

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

Futuristisch uitziend en energie zuinige droger met een grote capaciteit en een eenvoudige bediening

Pluspunten

• weinig gedoe
  • geen lucht afvoer
  • grote capaciteit

Marc 30-12-2020

Overzichtelijke display met alle functies bijeen

Geschreven voor: Siemens WT48RT70NL

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Machine heeft overzichtelijke display met alle functies bijeen. De tijd indicatie is handig en sinds al eerder klaar dan de eerdere inschatting door gewicht en droog resultaat meting .