De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 52 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bissell CrossWave op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

e**********@h********** 02-02-2023

Slechte service bij ondeugdelijk pruduct

Geschreven voor: Bissell CrossWave

Crosswave gekocht via Boll.com. Na ong jaar ging er een rubber dopje in de water tank los waardoor hij niet meer vacuüm was en niets meer deed.Na veel zoeken op Bissell site niks te vinden van losse tank.Bij klanten service gemeld en we kregen nieuwe toegestuurd onder garantie .Echter net na 2 jaar en 4 maanden een klap en een chemisch luchtje van het apparaat maar de motor draaide nog ,maar de rolborstel niet meer .Dus weer defect deed niets meer !Klanten service gebeld ene Luke hoorde mijn verhaal en beaamde dat dat niet goed was en stelde me gerust en dat het wel nog wel onder garantie gerepareerd zou worden ,en dst hij er snel op terug zou komen .Echter 2 weken later niks gehoord .Zelf mail gestuurd ,kreeg snel mail terug met excuses ,en met de mededeling dat er geen garantie bepaling meer was en het apparaat niet kosteloos gerepareerd werd!! Kon wel op eigen kosten !
Je mag van z,on dergelijk apparaat toch wel mag verwachten dat hij langer dan 2 jaar mee zal gaan en dst hij dan niet stuk gaat net na 2 jaar !De kosten van repareren zal niet in redelijke verhouding zijn met de aanschaf van een nieuwe !Geen Bissell meer !
Van een deugdelijk merk en apparaat mag je toch verwachten dat de levensduur wel wat langer is zonder z,on defect.
Ik heb een mail terug gestuurd dat ik mee deze beslissing niet eens was en dst ze erop terug moeten komen .Heb er een hard hoofd in ,niks meer van gehoord week verder nu.
Zal een nieuw apparaat moeten kopen, vrees ik maar zal zeker geen Bissell meer worden slechte ondeugdelijke apparaten !

Pluspunten

• Minder zwaar dan met hand dweilen
  • Hygiënisch,vuil water gelijk opgezogen

Minpunten

• Komt niet onder kast of bank
  • Hard geluid .Motor snel stuk .
  • Onderdeel water tank snel stuk
  • Slechte of geen service van Bissell

r*********************@h********** 25-01-2023

Service bissel

Geschreven voor: Bissell CrossWave

Stofzuiger bissel crosswave stopt er opeens mee na een jaar. Stoppen slaan door. Na alles nagekeken te hebben is er een heel klein printplaat je (trafo) doorgebrand. Gebeld en een "telefoniste" geeft aan dat dit onderdeel er niet los is. Een voet nieuw kopen op onderdelensite van bissel. En als die er niet op staat vragen of die nog te krijgen is daar. WAT EEN ADVIES!! is volgens mij alleen een verkoper van Chinees spul die bissel. Verschrikkelijke service. Koop je een dacht ik goed apparaat.

j*********@h********** 15-04-2022

prima apparaat

Geschreven voor: Bissell CrossWave

Ja hij maakt lawaai maar niet zoals de aangedikte verhalen hier. Niet meer als de stofzuiger. Dit is mijn 2de . 1ste meegegeven aan mijn ex. De kap gaat kapot maar door eigen schuld bij plaatsen telkens de voet boven op de kap om hem in de juiste stand te klikken. Dit doe ik nog alleen op zijkant het blauwe gedeelte. Sindsdien heb ik de 2de al bijna een jaar. Wat ik ook geleerd heb bij de 2de is gelijk een extra borstel set en filterset bestellen. Terwijl het 1ste dilter droogd 2de erin en door. Gebruik hem nu al 2 maanden meerdere keren per dag (puppies in huis plas poep krantenpapier hop alles in de bissell. 1 keer per dag schoonmaken en door(filter 1 keer per week)

Pluspunten

• zuigt alles op

Minpunten

• extra set filter en borstel apart bestellen
  • geen extra versteviging voor de voetplaatsing

Waardeloze cross wave3in1 07-01-2021

Waardeloos apparaat

Geschreven voor: Bissell CrossWave

Het apparaat klinkt als een groot vliegtuig in de ruimte waar je er mee bezig gaat en eigenlijk heb je oorkappen nodig erg zwaar en maakt slecht schoon.
Als je een beroep op je garantie doet dan doen ze er niets mee. De speciale formule reiniger is troep en dat voor €15.

Pluspunten

• Is er niet

Minpunten

• Maak voegen en keramische vloeren slecht schoon
  • Slechte service
  • Schoonmaak middel te duur €15 p/liter
  • Slecht langs kanten en hoeken
  • Heel luid qua geluid

vanadium 21-06-2019

Prima schoonmaakresultaat

Geschreven voor: Bissell CrossWave

Gekocht als vervanging van onze oude machine, deze Philips machine had al na 3 jaar de geest gegeven. Via de ING rentepunten winkel voor een aardige prijs op de kop kunnen tikken en nu loopt er ook een actie om 10 jaar garantie te krijgen.

Omdat we een tweetal weken niet konden dweilen, en we hebben een klein kind en een hond, was de vloer redelijk vuil. Meteen dus een goede test voor de Crosswave. De crosswave is wendbaar en ligt lekker in de hand, vele malen beter als onze oude. Het resultaat is prima, de vloer is erg schoon geworden en plekjes die opgedroogd zijn dweilt/boent de Crosswave erg goed weg. Kortom zeer tevreden over onze aankoop!

Pluspunten

• Goed resultaat droog als nat
  • Handzaam

Minpunten

• Snoer mag langer zijn

Gait 13-06-2019

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Bissell CrossWave

Maakt geweldig schoon, we dachten dat de vloer al redelijk schoon was tot we de vloer gingen schoonmaken met de crosswave, wat een smeer er nog vanaf kwam.
Zelfs de haren van de hond zuigt ie allemaal op van de vloer en van tapijt.
crosswave ook al aanbevolen bij vrienedn van ons, hebben er ondertussen ook al een gekocht
in een woord geweldig apparaat.

Pluspunten

• maakt super schoon
  • handig in gebruik

Minpunten

• een beetje lawaaierig

Rene Esvelt 28-05-2019

Werking goed, service slecht

Geschreven voor: Bissell CrossWave

Besteld via Bol.com, werkt prima. Geluid wat hard en wat zwaar maar maakt prachtig schoon. Bij ons ging er een hoekje van het mondstuk af waardoor wij de Bissel niet meer konden gebruiken. Na contact met Bol.com moest ik het hele ding opsturen (geen doos meer) dus in een soort plastic zak met bubbeltjes plastic verstuurd. Bissel geeft aan dat het niet valt onder de garantie. Dus na 4 maanden moeten wij zelf kosten maken voor reparatie. Waardeloos

Pluspunten

• maakt prima schoon

Minpunten

• lawaaierig
  • zwaar
  • niet in hoekjes bruikbaar
  • service
  • service

Edwin 18-03-2019

Bissell crosswave

Geschreven voor: Bissell CrossWave

De Bissel crosswave doet wat het belooft, tegelvloer en voegen worden perfect schoon
Erg makkelijk in gebruik, en zo weer schoongemaakt
Pas een paar keer gebruikt, dus de duurzaamheid moet nog blijken

Pluspunten

• degelijk apparaat
  • reinigd perfect
  • snel gebruiksklaar

Michelle 17-03-2019

Bissel klantenservice reageert niet als er wat kapot gaat

Geschreven voor: Bissell CrossWave

Toen we de Bissel net hadden vonden we het een feest, precies wat je leest in de reviews. We gebruikten hem 1-2 keer per maand. Al snel kwam er een barst in de kap die over de rollende borstel zit. Het is een duur apparaat dus we knallen er echt niet mee tegen de muren. Al snel werd de scheur een gat en sindsdien maakt de bissel minder goed schoon.

Melding bij de klantenservice leverde enkel links v websites op waar ik onderdelen kan bestellen. Op mijn vraag over of het niet onder de garantie valt kreeg ik geen antwoord.

Het schoonmaken is best n smerig klusje, haren vast om de roller en filter met 20 plooien en daarna zit je nog met filters die in de zon moeten drogen.
Ik twijfel dus of ik nog 75,- ga spenderen aan n nieuwe kap, extra filter en roller.
En nou ik toch aan het klagen ben, de bissel maakt een enorme herrie. De kids vluchten hier naar boven en ik denk aan oordoppen als ik bezig ben

En allesreiniger werkt prima. Hoeft echt niet die superdere v bissel zelf te zijn

Pluspunten

• Handig 2 in 1

Minpunten

• Kap snel kapot, klantenservice reageert niet
  • De bissel kan niet tot de randen
  • Bissel kan niet onder het dressoir
  • Herrie
  • Schoonmaken is n smerig klusje

Hennie 24-02-2019

Zuigen en dweilen in één.

Geschreven voor: Bissell CrossWave

Omdat we drie honden hebben is de vloer snel vies. Stofzuigen en dweilen is veel en intensief werk. De machine doet goed zijn werk. Zuigt best goed en maakt erg goed schoon. Kan het stofzuigen en dweilen niet helemaal vervangen, omdat zo af en toe de moeilijk te bereiken plekken onder meubels en langs de plinten ook gereinigd moeten worden. Het gaat niet snel, maar wel grondig. Maar als je bedenkt dat je niet telkens hoeft te stofzuigen valt het wel weer mee.
De eerste keer wist ik niet wat ik zag. Zo zwart was het afvalwater, terwijl ik dacht dat de vloer niet zo erg vuil was. Even wennen, maar dan is de machine ook eenvoudig te reinigen.
Groot nadeel is de prijs van het bijbehorende reinigingsmiddel. Ik probeer te ontdekken of er ook gewoon Ajax of zo iets in mag, maar daar ben ik nog niet achter.

Mar 16-02-2019

Krachtpatser, echt een goede aankoop

Geschreven voor: Bissell CrossWave

Met 3 huisdieren is er behoefte aan een goede zuig- en dweilmachine. Waar mijn Dyson veel haar laat liggen op , het kleed bij de achterdeur, zuigt de Cross Wave deze in een beweging weg.
Heel zuinig in gebruik, maar bij wat achterstand in het huishouden wel aan te raden om eerst te stofzuigen. Maar dat is meer voor het behoud van je machine, want hij kan het wel.
Droogt streeploos op, laat geen vuil liggen.
Heel jammer, er zijn geen extra rolsoorten (hout, parket) te bestellen in Nederland waardoor de inzetbaarheid wat wordt beperkt. Tot nu toe heel tevreden.

Pluspunten

• Goed resultaat
  • Vloer droogt snel
  • Tegels, tapijt, beide een goed resultaat
  • Tijsdbespaarder

Minpunten

• Geen variatie in de soort vloerrollen
  • Minder goed onder meubels
  • bij overgangen vloer /randen minder effectief
  • Vies water in toilet gooien ivm haren/verstopping

p.dekker 20-12-2018

bissell crosswave 17132

Geschreven voor: Bissell CrossWave

Gekocht op 50 + beurs, inclusief 10 jaar garantie. Ze hebben niet verteld wat je allemaal moest doen om de garantie te krijgen. Het geleverde apparaat veroorzaakten kortsluitingen na een paar minuten en een enkele maal na ongeveer 10 minuten. Na goed overleg retour gestuurd voor reparatie of een nieuw apparaat. Het apparaat terug sturen gaf problemen. Ik moest zelf na enkele weken contact opnemen. Het was administratief fout gegaan en ze zouden het apparaat meteen opsturen. Weer een foutje want 10 minuten later werd hete apparaat bezorgd. Geen opgave van de storing. Bij navraag was het de elektronische moederplaat te zijn. De (telefonische)contacten met de medewerkers verliep steeds op een zeer goede manier. Wanneer het apparaat naar behoren blijft werken zijn we er erg blij mee. We gebruiken van het apparaat niet alleen de stofzuiger.

Pluspunten

• vloer snel droog
  • eenvoudige bediening
  • tevreden met het resultaat

Minpunten

• geluid erg hard
  • kan niet langs plinten e.d. schoonmaken
  • geen info over 10 jaar garantie

Lida 18-12-2018

Slechte service

Geschreven voor: Bissell CrossWave

Door mijn eigen vergissing zijn er elementen van de Bissell onbruikbaar geworden. ( Ik had ze in de vaatwasser gedaan om ze schoon te krijgen en de temperatuur bleek te hoog ..... het plastic raakte zo vervormd dat ze niet meer op het apparaat passen).
Kontakt opgenomen met Bissell om te informeren naar de mogelijkheid om onderdelen te bestellen. Dat kan helaas niet. Het hele apparaat staat dus nu onbruikbaar in de schuur!
Niet leuk dus en een grote nutteloze uitgave.

Loes Janssen-Broens 03-12-2018

Bissell 17132 vloerreiniger. Dweil en Stofzuiger in 1

Geschreven voor: Bissell CrossWave

Grandioos apparaat. prijs/qualiteit verhouding uitmuntend. Dweilt en zuigt tegelijk. Is handig in gebruik. Ik ben 68 en vind m geweldig is voor niet te zwaar en ook niet luidruchtig. Na een half jaar ging het stuk er kwam geen water meer. Ik heb m wel elke dag gebruikt met uitzondering van een paar dagen niet. Ik heb Bissell gebeld en werd meteen grandioos geholpen. Ze stuurden een email naar mij zodat ik met DHL een afspraak kon maken om m op te laten halen. Ze kwamen de volgende dag. En 2 dagen later de bel ging. En daar was ie alweer terug. De waterpomp was vervangen. Die was dus stuk. Een net briefje erbij en ik weer helemaal blij. Ik heb er 2 inmiddels voor boven en beneden. Mijn dochter heb ik er 1 kado gegeven. En er zijn zeker 4 mensen die dat ding ook al gekocht hebben. En zijn allemaal tevreden. Hij laat af en toe strepen water maar dan ga je er weer overheen en weg is het. De vloer droogt ook waar je bijstaat. En de vloer ziet er egaal uit naderhand. Tapijt is heel erg goed te doen met dit app. Het schoonmaken is een kleinigheidje. Dat doe ik wel elke keer. Grandioos. Ik vind het dweilmiddel wel duur. 25 euro voor een liter. Dat is niet normaal vind ik. Daar moeten ze wel iets aan doen.

Pluspunten

• dweilt en zuigt in 1
  • vloer is snel droog
  • kan bijna overal bij
  • waterreservoir is genoeg voor 60 m2
  • snel schoongemaakt

Minpunten

• Dweilvloeistof is veel te duur 25 euro per liter

hanny 16-10-2018

Bissell crosway

Geschreven voor: Bissell CrossWave

Het is een prima stofzuiger voor zowel droog als nat.
ik stond versteld van de hoeveelheid poezen haar die hij opzuigt van een gladde vloer.
hij is wat zwaar in gebruik en jammer dat je niet onder lage meubels kunt komen, zoals kasten .

Pluspunten

• zuigt goed

Minpunten

• veel lawaai
  • je kunt niet onder kasten en in hoekjes

Lida 29-08-2018

Wwarschuwing

Geschreven voor: Bissell CrossWave

Helaas ,helaas. Ik heb de crosswave een paar maanden in gebruik en hij beviel goed. Totdat ik bij het schoonmaken er voor koos om een paar onderdelen in de vaatwasser te doen. Ik kan hem nu niet meer gebruiken want de onderdelen zijn helemaal vervormd.....
Geld weg, crosswave weg.

Pluspunten

• Schone stenen vloer

Minpunten

• Onderdelen kunnen niet in de vaatwasser!
  • Snoeren onhandig tijdens gebruik

Marcel 30-06-2018

Top en perfect resultaat met de Bissell CrossWave 17132

Geschreven voor: Bissell CrossWave

Sinds vandaag een ervaring in schoonmaken rijker. De Bissell CrossWave na aankoop meteen uitgeprobeerd op onze parket-en tegelvloer.
Voorheen hadden we (2x !) een gelijksoortige machine van de bekende concurrent in het gele jasje en beginnend met de letter K. De eerste was al na 2 weken kapot de tweede hetzelfde probleen met de motor en dat bij 7 maanden.
Dus afwachten hoe de Bissell CrossWave zich door het wekelijks gebruik houdt.

De Bissell CrossWave mag je niet vergelijken met die van de gele concurrent. Waarom? Al was het maar om het schoonmaakresultaat dat stukken beter is met de Bissell CrossWave doordat de borstel veel sneller roteert, en daarnaast wat ik een extreem groot voordeel vind bij de CrossWave is dat er 2 tanks inzetten die gescheiden van elkaar functioneren. 1 voor het schone water met schoonmaakmiddel en de andere voor opvang van het vuilwater. Overigens zijn de borstels van Bissell goedkoper dan die van de gele concurrent.
Het schoonmaakmiddel van Bissell ( multi-surface) vindt ik persoonlijk echt veel te kostbaar. Er zit overigens 1 flesje standaard in de doos erbij.

De CrossWave vind ik voldoende handteerbaar en wendbaar ondanks dat het niet de lichtste machine is. De rubberwielen rollen pefect en stil over de vloer alleen de zuigmotor maakt wel relatief veel lawaai, maar ach dat vind ik niet een echt heel groot probleem. De steel heeft voor mij (1,85m lichaamslengte) voldoende hoogte om geen onnodig bukken en rugklachte tijdens de schoonmak te krijgen.

Aan/uit gaat gemakkelijk met de 2 keuzeknoppen (hardevloer/tapijt) boven het handvat. Tevens zit een sproei-dosseringsknop onderop in het handvat voor het schone water en reinigingsmiddel te activeren, wat zonder veel kracht moeite in te drukken is voor moment of continue dosering.

Het eindresultaat vond ik verbluffend beter dan die van de concurrent. Mijn inziens is de zuigkracht voor het opzuigen van de vuile water stukken beter. De borstel is goed hoewel ik graag gezien had dat ze speciaal voor tegelvloeren een tweede type met hardere en meer borstelharen in het assortiment hadden.
De huidige voldoet wel maar heeft bij sommige iets diepliggende voegen in de tegelvloer wat problemen om een optimaal resultaat te behalen. Op zowel het parket als de tegels blijven geen strepen achter. Bij iets meer vastzittend vuil is een aantal keren erover heen gaan met de borstel voldoende om ook dit te laten verdwijnen, dit in tegenstelling tot de gele concurrent.

Een klein nadeel van de Bissell CrossWave is dat hij een beperkte ruimte heeft met de zuigmond om onder een kast, bank en stoel te komen, zo ook heeft hij zowel links als rechts van de borstel/zuigmond een zgn, dood uiteinde zitten waardoor en langs een object, of plint geen volledig raakvlak van de borstel te behalen is. De zuigmond is wel tijdens gebruik zowel links als rechts draaibaar.

De CrossWave is zowel een schrobmachine als stofzuiger hoewel ik persoonlijk hem niet als stofzuiger zie zitten of zal gaan gebruiken. Voor mij persoonlijk zal hij alleen als schrobmachine gebruikt gaan worden. Het zuigresultaat van stof en losliggend vuil op de vloer is wel verbluffend beter dan die van de concurrent. Zand, blad, stof zelfs grote deeltjes wordt vele malen beter opgezogen vind ik.

Beide tanks hebben een indicatieniveau voor vulniveau water en een niveau aanvulling voor het reinigingsmiddel, voor zowel kleine oppervlaktes en grote oppervlaktes en de vuilwatertank heeft een indicatieniveau op de tank met een max. niveau tot waar vuilwater opgevangen mag worden.

Na gebruik is het schoonmaken ook een simpele klus, zowel de vuilwatertank met speciaal Hepa filter als ook de zuigmond en de borstel ziijn snel en simpel te reinigen.
Nadeel is dat als het filter schoongemaakt wordt je deze wel minimaal 24 uur moet laten drigen alvorens je hem weer inbouwd en de CrossWave kunt gaan gebruiken. Mijn advies is dan ook om een 2e filter los erbij te kopen.

De extra bijgeleverd vloerstandaard waarin de CrossWave geplaats gaat worden na gebruik of in rustpauze is een voordeel ook al omdat een natte borstel stilstaand op parket anders kringen/vochtplekker kan geen geven. Tevens zit er op de vloerstandaard een extra beugel waar je 2 borstels rechtop in kunt plaatsen om te drogen. De vloerstandaard staat zeer stabiel en vast daar onderop rubber doppen zitten die wegglijden voorkomen. Leuk voordeel van de vloerstandaard is dat deze ook gebruik kant worden voor een snelle tussendoor reinigingsbeurt van CrossWave. Eenvoudig warmwater in de standaard gieten tot het maximale niveauindicator, dan de CrossWave aanzetten op zuigen en vervolgens zuig deze het water op voor reinig van de zuigmond, borstel en zuigmonduitgang.

De CrossWave heeft een snoerlengte van ca. 7 meter wat voor mij doen voldoende is, maar ik kan mij voorstellen dat andere dit langer hadden willen zien. Overigens is het snoer niet automatisch op te rollen maar moet opgewonden worden om 2 snoerhaken aan de steel en machine.

De CrossWave is niet de goedkoopste in verhouding tot de concurrent maar persoonlijk vind ik hem wel beter op alle fronten, voor mij is het dat meerbedrag wel waard geweest inmiddels.

Conclusie:
De voordelen
+ verbluffende goed schoonmaakresultaat
+ gescheiden schoon- en vuilwatertank
+ snelheid van borstelrotatie
+ goed en simpel te reinigen
+ stabiele stand in rustfase

De nadelen
+ relatief luidruchtig
+ maar 7 meter spanningskabel
+ zuigmond kan niet onder meubel of lage kasten komen
+ duurder dan de concurrent
+ Bissell schoonmaakmiddel Multi-surface is wel aan de dure kant.

Pluspunten

• verbluffende goed schoonmaakresultaat
  • gescheiden schoon- en vuilwatertank
  • snelheid van borstelrotatie
  • goed en simpel te reinigen
  • stabiele stand in rustfase

Minpunten

• relatief luidruchtig
  • maar 7 meter spanningskabel
  • zuigmond kan niet onder meubel of kasten komen
  • duurder dan de concurrent
  • Bissell schoonmaakmiddel aan de dure kant

Dick bakker 29-06-2018

Bissell Crosswave supper

Geschreven voor: Bissell CrossWave

Bissell Crosswave gekocht na een demonstratie in de bij kennissen . Makkelijk te bedienen en ook makkelijk te dragen naar boven aangezien de crosswave niet zwaar is. Het grote voordeel is het zuigen en dweilen gelijk tijdig dit scheelt een hoop tijd met schoon maken thuis. Een aanbeveling aan anderen personen om dit te kopen!! en het schoonmaak middel die er bij zit ruikt ook lekker

Pluspunten

• niet zwaar
  • ruikt lekker

Minpunten

• duur maar waart
  • stekker

Mirjan 18-06-2018

Super handig apparaat

Geschreven voor: Bissell CrossWave

Ik was al een tijdje op zoek naar een goed apparaat om mijn siergrindvloer schoon te maken. Dweilen en daarna drogen was een enorme klus met de gangbare producten. Dus heb ik de stap genomen om de Bissell Crosswave aan te schaffen.
Eenmaal in huis, ben ik gelijk door mijn hele huis gegaan. Zo handig, stofzuigen en dweilen in een handeling. Ik hoef daarna ook niet meer allerlei kunst en vliegwerk uit te halen om de vloer te drogen want ten eerste maakt hij supergoed schoon en de vloer is heel snel droog. Ook de kurkvloer boven en de inloop mat bij de voordeur maakt hij in een keer schoon. Ik was verbaasd hoeveel vuil er van je vloer komt terwijl ik alles netjes had bijgehouden.
Als je klaar bent met de schoonmaak, even alles goed afspoelen en laten drogen, dat is alles.
Ik ben heel blij met mijn aankoop en zie niet meer op tegen de wekelijkse dweilklus

Pluspunten

• dweilen en stofzuigen tegelijk
  • heel goede zuigkracht
  • mat en/of vloerbedekking ook schoon
  • snel droog na het dweilen
  • zeer lang snoer

Minpunten

• even wennen om met het snoer om te gaan

Sophie 17-06-2018

Bissell Crosswave (17132)

Geschreven voor: Bissell CrossWave

Ik heb jaren lang gebruik gemaakt van de VAX (waterstofzuiger) om plavuizen vloeren te reinigen. Dit apparaat werkte OK maar het werd tijd voor een beter alternatief aangezien de VAX een stuk minder gebruiksvriendelijk en minder efficiënt reinigt dan de Crosswave. Na een aantal reinigingsbeurten kan ik vaststellen dat de Crosswave een waardige opvolger is van mijn oude VAX, die inmiddels is afgevoerd. Over de duurzaamheid kan ik eigenlijk weinig melden aangezien de bedrijfstijd nog erg kort is geweest.

Pluspunten

• efficiente reiniging
  • gebruiksvriendelijk
  • 10 jaar garantie
  • goede bouwkwaliteit

Minpunten

• maakt redelijk veel lawaai
  • De geadviseerde zeep is niet voordelig

Catarina 14-03-2018

Bissell Crosswave

Geschreven voor: Bissell CrossWave

I bought this product because I wanted something which made it easier to clean laminate.
While I am happy with it the fact that there are no clear instructions besides a leaflet with drawings annoys me a bit. Nevertheless the product is not too difficult to use (it only has 3 buttons...). It took a large amount of dust and animal fur, so seems to be doing its job. But I still think that perhaps it leaves the floor a bit to wet and there were also some marks on the floor after the cleaning which I am not very pleased about. That's why I am giving it at 7 and not 8 or 9. Besides it's quite expensive...
-----
Ik kocht dit product omdat ik iets wilde dat het gemakkelijker maakte om laminaat te reinigen.
Hoewel ik er blij mee ben, irriteert het feit dat er geen duidelijke instructies naast een folder met tekeningen zijn, me een beetje. Desondanks is het product niet al te moeilijk te gebruiken (het heeft maar 3 knoppen ...). Het vergde een grote hoeveelheid stof en dierenbont, dus lijkt het zijn werk te doen. Maar ik denk nog steeds dat het misschien de vloer een beetje te nat maakt en er waren ook enkele sporen op de vloer na het schoonmaken waar ik niet erg tevreden over ben. Daarom geef ik het om 7 en niet 8 of 9. Bovendien is het vrij duur ...

Grace 01-03-2018

Stofzuiger en dweil in 1

Geschreven voor: Bissell CrossWave

Wij hebben besloten de Bissell croswave aan te schaffen wegens de vele goede reviews die wij gelezen hadden. Wij wilden graag voor onze laminaatvloer een stofzuiger en dweil in 1 voor het gemak en om tijd te besparen. Met kleine kinderen is het fijn om zo een apparaat in huis te hebben. Wat wij prettig vinden is dat je de stofzuiger en dweil afzonderlijk van elkaar kan gebruiken. Waar Bissell naar zou kunnen kijken is om deze draadloos te maken en de zuigmond platter te maken zodat je onder tafels en banken kan. Voor de rest een mooie uitvinding.

Pluspunten

• tijdbesparend
  • handig
  • 2 in 1
  • goed resultaat
  • kan afzonderlijk van elkaar gebruikt worden

Minpunten

• niet snoerloos
  • maakt veel lawaai
  • kan niet op trappen en onder banken en meubels
  • zwaar
  • het lekt af en toe water bij het dweilen

R. Kubat 26-01-2018

Bissell crosswave 17132

Geschreven voor: Bissell CrossWave

Hebben de Crosswave 24.12.2017 in gebruik genomen en waren tijdens het gebruik zeer tevreden over het apparaat, nu na ca. 15 keer gebruiken reeds defect en pomp geen water meer richting de borstels. Moet deze nu voor reparatie opsturen...... Even afwachten hoe dit afloopt..... Wordt vervolgd....

Luuk G 07-01-2018

Erg goed, maar zeker niet perfect.

Geschreven voor: Bissell CrossWave

Wij hebben deze machine aangeschaft omdat we niet goed wisten wat we nou het beste konden gebruiken voor het onderhoud van onze gietvloeren.
Wij hebben "last" van een vlekkerige vloer. De hond drupt soms nog wat na, na het drinken. Dit blijft liggen op de vloer en dit droogt in. Zorgt uiteindelijk voor kringen.

Aangezien er voor een giervloer best geen zeephoudende reinigingsmiddelen moeten worden gebruikt, waren wij overgeleverd aan onze dweil met warm water, en een scheutje schoonmaakazijn.

Om ons wat zweet te besparen (150m2 met de hand dweilen is een flinke inspanning) zagen wij deze machine voorbij komen. Wat reviews gelezen/gezien en uiteindelijk tot aanschaf over gegaan.
Na ontvangst natuurlijk direct mee aan de slag gegaan.

Conclusie: De machine maakt goed, oppervlakkig schoon. De reviews waren over bepaalde zaken eenduidig; de randjes langs wanden blijven onbehandeld. Je zal daardoor vaak met een doekje achter de machine aan moeten gaan. Machine is erg luidruchtig.

Vervuiling die wat langer de tijd heeft gehad om te blijven liggen, gaat pas na een aantal keren over de plek(ken) te zijn heen geweest weg. Sommige hardnekkige plekken moet je toch echt met een doekje wegpoetsen.
Let wel: dit is zónder enig schoonmaakmiddel, enkel een scheut schoonmaakazijn. Wellicht dat een schoonmaakmiddel deze plekken makkelijker weg krijgt/losweekt.
Ook schoot de machine met regelmaat in een overdrive status, hoog geluid, alsof een stofzuiger op de kop ligt? Dit bleek achteraf te maken te hebben met het vuil water reservoir dat "vol" bleek te zijn.
Hou rekening met regelmatig legen van dit reservoir en vullen van schoon water reservoir.

Het eindresultaat is, voor ons, tweezijdig.

De vloeren zijn echt schoon, de gympjes piepen op de vloer.

De vlekken, die wij graag hadden zien verdwijnen, zijn nog grotendeels aanwezig. Dit zal ongetwijfeld met het type vloer te maken hebben.

Wij zijn nog niet uitgetest en zullen waarschijnlijk een specifieke zeepvrije reiniger gaan gebruiken voor de gietvloeren. Slechter kan het zeker niet worden.

Of ik dit product zou aanraden?

Het is zeker géén boenmachine. Het is wellicht sneller om even een dweil door te tent te rammen, maar de vloeren trekken best mooi droog met deze machine. Tijdsbesparing is er zeer zeker niet.
De machine is ook zeker niet stil. Maar de overdreven reacties op sommige review websites waren wat over the top.

Ik zou zeggen; voor laminaatvloeren, tegelvloeren en andere harde vloeren met gemiddelde vervuiling: dikke prima. Helemaal als je met regelmaat de machine gebruikt.
Op tapijt heb ik de machine niet gebruikt, simpelweg omdat wij dit niet hebben. Daarover dus geen mening.

Pluspunten

• Gemak
  • Dweilt en zuigt tegelijk
  • Makkelijk in gebruik, uitpakken en gebruiken
  • Mooie machine om te zien

Minpunten

• Prijzig voor wat het doet
  • Luidruchtig
  • Werkt matig zonder toevoeging reinigingsmiddel

Joke 05-01-2018

BISSELL CrossWave 3 in 1

Geschreven voor: Bissell CrossWave

Onze glimmende zwarte vloer van 90 m2 heeft ons heel wat hoofdbrekens gekost, totdat we de BISSELL CrossWave ontdekten. De vloer is eindelijk goed schoon en kan een witte sokkentest doorstaan. Ideaal en relatief snel.

Pluspunten

• Zuigt en dweilt prima
  • Vlekken gaan er gemakkelijk uit.
  • De deurmatten gaan in 1 moeite mee.

Minpunten

• Geluid