Bissell 17132 - Reviews

Stofopvang
zakloos
Type/soort
steelzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 34 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Sandra 28-08-2017

handig 2 in 1!!

We waren op zoek naar een nieuwe stofzuiger. We hadden een draadloze steelstofzuiger, wat ik erg fijn vond, omdat je zo'n ding veel sneller pakt dan een traditionele stofzuiger. Maar de accu gaat echt niet lang genoeg mee, dus wilden we nu een variant met snoer. Toen kwamen we deze toevallig tegen. Schoonmaken is niet mijn hobby, dus als hij tegelijk dweilt, ben ik erg blij! Ik had wel mijn twijfels, want over het algemeen zijn 2in1 apparaten toch minder goed dan 2 losse apparaten, maar ik ben er heel tevreden mee. Je moet geen schrob apparaat verwachten, want dat doet hij niet. Het is echt puur dweilen. Er zijn wel wat andere minpunten, maar voor mij wegen die niet op tegen de pluspunten. Bijvoorbeeld dat je na het dweilen wel even bezig bent met het opruimen/schoonmaken van de stofzuiger. Maar als je alleen zuigt, heb je dit allemaal niet.

Pluspunten

• dweilen en stofzuigen tegelijk
  • kan ook alleen stofzuigen
  • zuigt goed (de vorige verplaatste alles meer)
  • als je dweilt, is de vloer weer snel droog
  • hij dweilt goed, geen plakkerige vloer na de tijd

Minpunten

• het apparaat is best zwaar
  • hij maakt veel herrie
  • de randjes zuigt/dweilt hij niet goed.

CrossWave 26-07-2017

Geweldige 2 in 1 stofzuiger/dweil

Na lang zoeken toch de Crosswave gekocht nog maar een paar dagen in huis maar al heel enthousiast. Duidelijk gebruiksaanwijzing en gelijk aan de start.
Vloer goed schoon en bijna zo goed als droog. De extra garantie zegt genoeg van de gebruiksduur. Geweldig.

Minpunten: Motor maakt wel herrie

R. Kubat 26-01-2018

Bissell crosswave 17132

Hebben de Crosswave 24.12.2017 in gebruik genomen en waren tijdens het gebruik zeer tevreden over het apparaat, nu na ca. 15 keer gebruiken reeds defect en pomp geen water meer richting de borstels. Moet deze nu voor reparatie opsturen...... Even afwachten hoe dit afloopt..... Wordt vervolgd....

annet 05-06-2017

bissell crosswise 2in 1

zeer goed product makkelijk bediening maak goed schoon ook met huisdieren (katten) vloer is snel droog geen strepen ook even over het vloer kleed geen probleem super zeer blij mee

Pluspunten

• makkelijk
  • stofzuigen en dweilen in een keer
  • werk licht

Annelies 08-05-2017

Handig, tijdbesparing, zuinig met water

Ideaal dat stofzuigen en dweilen tegelijk kan. ik heb een grote oppervlakte met o.a. tegels, graniet, novilon en laminaat en het gaat bij alle vloeren super. Wij hebben huisdieren en er moet niet teveel haar liggen anders zit hij zo vol. Hij komt alleen niet helemaal bij de randen met dweilen. Met het snoer moet je een beetje handigheid krijgen, die zit nog weleens in de weg. Het schoonmaken kost zo'n tien minuten.

Pluspunten

• handig
  • snel
  • goed resultaat
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• komt niet bij de rand met dweillen

kflee8888 08-05-2017

dweilen is voorbij

de crosswave is makkelijk in bediening. alles is logisch en eigenlijk zonder gebruiksaanwijzing te lezen te gebruiken. fijn is ook dat je gewoon eigen schoonmaakreiniger kan gebruiken.
wij hebben het gebruik op een houten vloer en tegels. beide vloeren zijn schoon en redelijk droog (droger dan met dweil).
maar 2 maartjes: je kan niet helemaal tegen de rand schoonmaken en lange haren zitten vast in de borstels (deze moet je eruit draaien)
Maar zeer blij mee, huis (100m2) heb ik nu gedweild in 20 min, schoonmaken van de Crosswave duurt ongeveer 5 min.

Pluspunten

• snel
  • weinig onderhoud
  • snel droog
  • reinig vlekken goed

Minpunten

• komt niet tegen rand aan
  • lange haren zitten in borstels vast
  • lawaai

Joke 05-01-2018

BISSELL CrossWave 3 in 1

Onze glimmende zwarte vloer van 90 m2 heeft ons heel wat hoofdbrekens gekost, totdat we de BISSELL CrossWave ontdekten. De vloer is eindelijk goed schoon en kan een witte sokkentest doorstaan. Ideaal en relatief snel.

Pluspunten

• Zuigt en dweilt prima
  • Vlekken gaan er gemakkelijk uit.
  • De deurmatten gaan in 1 moeite mee.

Bianca 02-01-2018

Handige alleskunner voor de vloer

In een huis in de polder met meer huisdieren dan een kleine kinderboerderij is de vloer al snel vies.
Ik was op zoek naar een product wat snel te pakken is en alles relatief goed schoonmaakt.
In filmpjes zag ik dat vergelijkbare apparaten snel vuil verplaatsen in plaats van op zuigen, wat letterlijk dus verplaatsen van het probleem is.
Een goed filmpje over de Crosswave gezien en dus uiteindelijk toch besteld.
De Crosswave is niet hetzelfde als een stofzuiger, sommige grote stukken vuil laat hij liggen maar zelfs de houtsnippers (bodembedekker bij knaagdieren en vogels) en alle haren van honden en katten worden zonder problemen opgezogen.
De vloer is gelijk licht vochtig gereinigd (bij vuile plekken gewoon even 2 of 3x over de vlek gaan) en is daardoor snel schoon en snel droog.
Daarnaast heeft hij ook een stand voor carpet, dus de matten bij elke deur neem je ook gelijk even mee waardoor echt alles schoon is.
Hij staat bij ons "ready for action" in de keuken, waardoor je hem ook heel snel pakt. Het enige wat dit product nog kan verbeteren is dat er een accu op komt in de toekomst (nu 9 meter snoer dus lang zat, maar een accu zou nog net wat makkelijker zijn).
Gewicht valt ook mee: ik heb vroeger een Kirby gehad en die was zwaarder.

Overigens zit er een mooie houder bij, waar het apparaat op geplaatst wordt en waar je de borstel (max 2 stuks) in kan zetten om te drogen. Borstel komt ook behoorlijk schoon uit het apparaat waardoor je niet elke keer een vieze borstel schoon hoeft te spoelen en mocht ie nou echt vies zijn kan de borstel gewoon in de wasmachine.

Pluspunten

• makkelijke alleskunner voor alle type vloeren
  • borstel komt er vrij schoon uit
  • houder voor apparaat en (max 2) natte borstel
  • zuigt beter dan vergelijkbare apparaten
  • Niet zwaar voor stofzuiger en dweilmachine in één

Minpunten

• meer lawaai als een stofzuiger
  • maakt niet strak langs de plinten schoon
  • Reinigen is even een handigheidje

Astrid 22-12-2017

fijne manier om je vloer snel goed schoon te maken

Ik heb deze stofzuiger en dweil in 1 gekocht op 9 december bij ons in het dorp bij de elektra winkel.
Het is op zich een prima apparaat, je kunt heel snel de vloer stofzuigen en dweilen in één keer. Scheelt een hoop tijd en de vloer wordt ook mooi schoon.
Ons apparaat werkt alleen niet goed. Als de opvangbak nog maar voor 1/3 gevuld is met vuil water dan loopt de vlotter vast en gaat hij veel lawaai maken en laat dan het vuile water liggen. Hierover heb ik Bissell gebeld en alles doorgenomen, volgens de telefoniste zat het probleem in de software. Binnen 1 week ben ik terug gegaan naar de winkel, hier dacht de verkoper dat het aan de vlotter lag en heeft een nieuwe besteld. Na 1 week het apparaat weer opgehaald, maar het probleem is nog niet opgelost. Is precies hetzelfde gebleven. Nu heb ik het apparaat weer teruggebracht en men gaat hem nu retour sturen. Jammer want ik mis hem wel. De vloer wordt mooi schoon. Maar ik moet te vaak de opvangbak legen op deze manier. Een accu was handiger geweest bij dit apparaat , het snoer zit vaak in de weg, maar dan moet het wel een hele krachtige accu zijn anders is hij zo leeg.
Wordt verkocht met 10 jaar garantie maar er wordt niet verteld in de winkel hoe dat in zijn werk gaat. Je moet eerst een review schrijven op een website en deze dan samen met de bon en de streepjes code van de doos opsturen. Dit is niet terug te vinden op de site van Bissell zelf.
Hiervoor moet je echt Google gebruiken.

Pluspunten

• snel de vloer dweilen en zuigen
  • scheelt een hoop tijd
  • maakt goed schoon

Minpunten

• defect apparaat
  • snoer
  • onduidelijk hoe je aan 10 jaar garantie komt

Janet 01-12-2017

Geweldig, zuigen en dweilen met een apparaat.

De crosswave werkt fantastisch. Ik ben er zeer enthousiast over. Mijn houten vloer wordt niet te nat, hij maakt goed schoon en de vloer is snel weer droog. 1 keer de gebruiksaanwijzing lezen en je weet hoe je het apparaat moet gebruiken. Simpel te bedienen en schoon te maken. Geen gesleep meer met emmers water en vloerwissers/moppen. Vooraf zuigen is niet direct nodig. Het beetje lawaai, weegt niet op tegen het gemak.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Goed resultaat
  • Zuigen en dweilen tegelijk

Minpunten

• Klein beetje lawaaierig

Brigitte 24-11-2017

crosswave 3 in 1

ik heb hem pas 1 x gebruikt maar ben er nu al enthousiast over.
makkelijk in gebruik, en als je ziet hoe schoon je vloer wordt.
geen strepen en hij de vloer voelt super schoon aan.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • ziet er ook nog mooi uit
  • zwaarte valt mij reuze mee

Minpunten

• maakt nogal veel lawaai
  • even manoevreren met de kabel

Cor & Lia 02-11-2017

Goed apparaat, ook voor de wat ruwere vloer

We hebben ca. 70 m2 vloer van niet gepolijst travertin. Vanwege de wat langere haren van de borstel reinigt dit apparaat ook de putjes die in deze vloer zitten. De bediening is eenvoudig en ook het schoonmaken is geen ingewikkelde klus. Met de borstel kom je niet tot helemaal aan de wand maar als je de wand recht van voren benadert dan valt dit reuze mee.

Pluspunten

• degelijk
  • borstel beweegt gemakkelijk mee

Minpunten

• (nog) niet

Marlee 01-11-2017

Zuigen en dweilen met één apparaat

Aangeschaft omdat onze oude schrobmachine stuk was na veel googelen op Internet.
Valt absoluut niet tegen, wel even wennen, waar het snoer te houden.
Maakt naar tevredenheid schoon

Pluspunten

• Een apparaat voor zuigen en dweilen
  • Reinigt de vloeren goed
  • Goed hanteerbaar

Minpunten

• drempel, kokosmat en hoekjes bijven lastig
  • reinigingstank moet vaak vervangen
  • wel wat lawaaierig

Barbara 13-10-2017

super apparaat voor mijn tegevloer!

Zeer fijn product! Normaal was het eerst stofzuigen en dan met de stoomreiniger. Kreeg mijn vloer nooit echt schoon en het was tijdrovend. Nu kan ik in 1 keer stofzuigen en dweilen! Mijn vloer heeft er nog nooit zo mooi uitgezien!

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • goed op te bergen

Minpunten

• geluid

Pierre 08-10-2017

Goed apparaat, ook voor grindvloer.

Het is een wat zwaarder apparaat, maar het werkt perfect. Ook op onze open structuur grindvloer.
Gekocht bij Mediamarkt Breda met de belofte voor 10 jaar garantie, maar helaas weet men bij zowel mediamarkt als Bissel niets af van deze actie? Na veel gedoe eindelijk via de leverancier van Mediamarkt de oplossing gekregen met als hele vervelende en rare eis dat ik ook verplicht ben een afgedrukte review mee te sturen. Belachelijk gewoon. Maar doet niks af aan het apparaat!

Pluspunten

• Goed degelijk
  • Werkt goed

Minpunten

• Beetje zwaar

clks 25-09-2017

De vloer in 1x schoon

Nu in 1 beweging de vloer gezogen en gedweild. De vloer is droger dan met de gewone dweil en daardoor sneller beloopbaar. Machine is ook makkelijk te vullen en te reinigen.

Pluspunten

• In 1 handeling gezogen en gedweild
  • vloer niet te nat na het dweilen
  • Vloer sneller droog

Herman 09-09-2017

2 in 1 zuigen en dweilen zeer handig en prettig in gebruik

Lichter dan gewone stofzuiger. Makkelijk schoon te maken. Sneller dan dweilen. Voorkomt pijn in de polsen.

Pluspunten

• Praktisch
  • Licht in gewicht
  • Hoge zuigkracht
  • makkelijk schoon te maken van filters
  • Geen pijn in de polsen

Rocco 08-09-2017

Zeer tevreden

Ik was wat sceptisch over de filmpjes op Youtube, maar ze blijken echt waar.
Eindelijk een apparaat dat doet wat doet wat er beloofd wordt.

Enige nadeel is het enorme lawaai. Het kan aan mijn gevoelige oren liggen, maar zonder oordoppen kan ik de snerpend hoge toon van het apparaat niet langer dan 5 minuten aanhoren.
Het zuig en dweil resultaat is zeer goed. Ook fijn dat de vloer vrijwel droog achterblijft.
Opmerkelijk was te zien hoeveel zwart water er nog van een vloer kwam die op het oog nog schoon was.
Een vier dagen oude koffie vlek verdween zonder moeite uit het tapijt.

Pluspunten

• Ook geschikt voor tapijt
  • Uitstekend resultaat

Minpunten

• Lawaai
  • Vrij zwaar

Marcel 23-08-2017

ergonomisch verantwoord

Product voldoet zeker aan de verwachtingen en is de prijs waard. Groot oppervlak 100 vierkante meter Belgisch hardsteen met daarvoor speciaal geschikt schoonmaakmiddel werkt prima met de CrossWave! Ook zeer geschikt voor grindvloeren.

Pluspunten

• Duidelijke gebruiksaanwijzing
  • Eenvoudige bediening
  • Effectief

Minpunten

• Snoer is lang maar had nog langer gemogen.

Harrie Das 27-07-2017

Zeer degelijk en multifunctioneel inzetbaar.

voor mij is de combinatie van stofzuigen en dweilen doorslaggevend. Het levert een aanzienlijke tijdsbesparing op en het eindresultaat mag er zijn. Ook de kwaliteit/prijs verhouding is prima. Kortom, een verantwoorde aankoop.

Pluspunten

• multifunctionaliteit
  • eindresultaat
  • degelijke constructie
  • kwaliteit/prijs verhouding

Minpunten

• bereikbaarheid langs plinten en op trappen