De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA KI290ZT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Giel 28-01-2024

Tevreden gebruiker

Geschreven voor: ETNA KI290ZT

Deze plaat gekocht vanwege de eenvoud. Niet vol met toeters en bellen maar een hele fijne vervanger van de gaskookplaat. In andere reviews had ik gelezen over een slecht reagerende bediening (touch). Dat herken ik totaal niet. Maakt soms wat herrie zoals een brom of piepje. Maar dat is even wennen. Deze 3 fase uitvoering heeft meer dan voldoende vermogen.

Pluspunten

• Eenvoudig te bedienen
  • Ruim voldoende vermogen
  • Wokken gaat zonder moeite op het middelste vlak
  • Vermogen goed doseerbaar

Minpunten

• Nog niet ontdekt

webcare-7 29-01-2024

Beste Giel,

Bedankt voor het schrijven van deze review. Leuk dat je voor ETNA hebt gekozen bij de overgang van gas naar inductie. Fijn om te lezen dat de bediening goed werkt en dat het vermogen meer dan voldoende is.
We wensen je nog vele jaren kookplezier!

j*****************@g******** 28-01-2024

Zeker een aanrader

Geschreven voor: ETNA KI290ZT

33 jaar op gas gekookt nu op inductie. Een goede overstap. Apparaat werkt top en makkelijk in gebruik. Hadden eerder de overstap moeten maken. Dank je wel Etna!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Duidelijk beschrijving

webcare-7 29-01-2024

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor het schrijven van deze review. Wat leuk dat je voor de overgang van gas naar inductie hebt gekozen voor ETNA! Fijn dat de kookplaat goed werkt en ook makkelijk in gebruik is.
We wensen je nog veel kookplezier!

c************@g******** 24-01-2024

Compleet

Geschreven voor: ETNA KI290ZT

Al mijn nieuwe keuken apparatuur is etna
Het merk van Nederland op dit moment

webcare-7 25-01-2024

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor het schrijven van deze review. Leuk om te lezen dat al je nieuwe apparatuur van ETNA is. Wensen je nog veel plezier met al je apparatuur!.

De grootste kookplaat installateur van een klein dorp 20-12-2023

Een echte 3 fase kookplaat

Geschreven voor: ETNA KI290ZT

Een echte driefase inductie kookplaat
de meeste kookplaten zijn 2 x 230 en worden dan ook nog aangesloten met 1 nul draad.!!!!
Deze kookplaat is zijn 700 euro meer dan waard

Pluspunten

• Het vermogen en zijn verdeling
  • Disign
  • Makkelijk te installeren

• Totaal geen
  • Ik kan er echt geen verzinnen
  • Nee echt waar in 1 woord geweldig
  • Ik stop er mee anders geloven jullie mij niet

webcare-7 20-12-2023

Beste heer / mevrouw,

Wow, een 10! Bedankt voor deze topscore!
Fijn dat jij zo tevreden bent over het vermogen, het mooie design en het gebruiksgemak.

wallaartgilles@gmail.com 01-09-2023

tegenvaller kookplaat K1290ZT

Geschreven voor: ETNA KI290ZT

2 dagen geleden geleverd Etna K1290ZT, alleen middelste kookzone werkt, hebben allemaal nieuwe pannen gekocht van Villeroy en Boch (inductie), ook nog nieuwe koekepan werkt ook niet op 4 andere zones en geeft error, Dit valt mij zwaar tegen, heb klacht ingediend, duurt minimaal 4 werkdagen voor reactie, meoeten we nu 4 werkdagen bij de chinees o.i.d. eten en wie betaald dat?? Dit valt mij zwaar tegen van Etna.

Pluspunten

• nog niet bekend
  • nog niet bekend

Minpunten

• na minimaal 4 werkdagen reactie op probleem
webcare-7 05-09-2023

Beste heer Gilles,

Vervelend om te lezen dat jouw ervaring met de kookplaat en onze service direct al zo teleurstellend is. Natuurlijk is het nooit onze bedoeling geweest om je dit gevoel te geven. Wij streven ernaar dat onze klanten veel plezier mogen beleven aan onze apparatuur en service. Wij betreuren het dan ook zeer wanneer een klant niet tevreden is. Mochten wij hierin nog iets voor je kunnen betekenen dan horen wij dat graag. Zo ja, zou je dan contact- en adresgegevens met een kopie van de geplaatste review willen mailen naar webcare@atagbenelux.com?

a******@c************************ 31-08-2023
Geschreven voor: ETNA KI290ZT

In de kleine anderhalf jaar dat we deze kookplaat hebben, zijn er 4 monteurs langs gekomen vanwege niet of traag werkende tiptoetsen en foutmeldingen. Alle chips zijn inmiddels vervangen, maar dit mag niet baten. De plaat wordt binnenkort omgeruild door ETNA (ATAG), voor eenzelfde exemplaar. Hopelijk was dit een productiefout en doet de nieuwe plaat wel wat ie moet doen...
Officiele reactie van Atag 01-09-2023

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor het schrijven van deze review. Wat vervelend dat er al verschillende monteurs nodig zijn geweest. Wij gaan ervan uit dat de problemen met de plaatsing van de nieuwe kookplaat tot het verleden zullen behoren en dat jij weer met veel plezier aan de slag kunt!

anoniem 19-08-2023

blij met nieuwe kookplaat

Geschreven voor: ETNA KI290ZT

Gister geinstalleerd door Hagoort experxt Boskoop, zeer mooie verdeling van de kookzonesneenvoudige bediening.
ziet er mooi en strak uit aangeschaft vanwege gebruik zonnepanelen

Officiele reactie van Atag 21-08-2023

Beste heer / mevrouw,

Dank je wel voor het schrijven van deze mooie beoordeling. Wat leuk om te lezen dat je zo tevreden met de inductie kookplaat.
We wensen je veel kookplezier toe.

Marijke

m*******@k********* 25-04-2023

Blij met mijn keuze

Geschreven voor: ETNA KI290ZT

Wat is het heerlijk koken op mijn inductie kookplaat was gemakkelijk te installeren, gemakkelijk en eenvoudig schoonmaken, en wat me zeer aanspreekt gemakkelijk te bedienen.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Eenvoudig te bedienen

Officiele reactie van Atag 26-04-2023

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor het schrijven van deze positieve review. Fijn dat je zo tevreden bent met de kookplaat. De installatie is soepel verlopen en ook het onderhoud is een fluitje van een cent. Ook het gebruiksgemak tijdens het koken bevalt gelukkig goed.

k********@g******** 23-04-2023

Etna KI290ZT

Geschreven voor: ETNA KI290ZT

Het apparaat doet zijn werk.
Maar het bedienpaneel is helaas niet verlicht waardoor het slecht afleesbaar is.

a*****@h********** 27-02-2023

Echt een aanrader

Geschreven voor: ETNA KI290ZT

De ETNA KI290ZT heeft een makkelijke bediening en werkt super snel. Gewoon een mooie aanwinst voor onze keuken en hadden geen betere inductieplaat kunnen wensen.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • werkt super snel
  • uitstraling
  • prijs/kwaliteit

Officiele reactie van Atag 28-02-2023

Beste heer / mevrouw,

Een 10! Topscores zien wij natuurlijk graag! Leuk om te lezen dat jij zo enthousiast bent en de kookplaat een aanwinst noemt. Het gebruiksgemak, mooie design en de prijs/kwaliteitsverhouding bevallen jou goed.

a************@g******** 05-11-2022

Tiptoetsen niet geweldig.

Geschreven voor: ETNA KI290ZT

We hebben dit product gekocht omdat die direct leverbaar was. Koken gaat prima, maar het bedienen mrt de tiptoetsen laat erg te wensen over. Die reageren vaak niet of te laat.

Pluspunten

• Snel op temperatuur

Minpunten

• Tiptoetsen reageren slecht

m*******@h********* 25-10-2022

Etna top kookplaat

Geschreven voor: ETNA KI290ZT

mooie kookplaat goede uitstraling voor de keuken na vervanging van de oude gaskookplaat
zeer tevreden over de kookplaat en scherp geprijsd top Etna

Pluspunten

• luxe uitstraling

Officiele reactie van Atag 26-10-2022

Beste heer/mevrouw,

Wij waarderen het zeer dat je de tijd hebt genomen om deze mooie review te plaatsten. Fijn om te lezen je zo tevreden bent over de kookplaat.

Wij wensen je veel kookplezier toe.

Met vriendelijke groet, Femke

j********@h********** 20-08-2022

zeker een aanrader

Geschreven voor: ETNA KI290ZT

Fijne kookplaat en super handig en eenvoudig in gebruik. wat wil je nog meer!

Pluspunten

• eenvoud
  • kinderslot
  • veiligheid aan uit kwa pan er op

Officiele reactie van Atag 22-08-2022

Beste heer / mevrouw,

Dank je wel voor het schrijven van deze review. Het doet ons goed om te lezen dat je tevreden bent met de werking en gebruiksgemak van de inductiekookplaat.
We wensen je veel kookplezier toe.

Marijke

Ries 05-07-2022

Slechte kwaliteit, slechte service

Geschreven voor: ETNA KI290ZT

Losse onderdelen in het apparaat, toetsen reageren slecht. Ventilatoren veel herrie.
Monteur twee weken na melding nog niet gezien.

Pluspunten

• Zelfde inbouwmaat als Atag platen

Minpunten

• Toetsen reageren slecht
  • Ventilator maakt veel herrie
  • Service is ronduit slecht

Officiele reactie van Atag 07-07-2022

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor het schrijven van deze review. Wat vervelend om te lezen dat uw kookplaat niet goed functioneert en de monteur nog geen afspraak met u gepland heeft. Wij willen u hierbij graag verder helpen. Graag ontvangen wij uw NAW-gegevens en een kopie van deze review, zodat wij contact op kunnen nemen met de monteur.
De gegevens kunt u doorsturen naar webcare@atagbenelux.com

Bas 02-07-2022

Slechte bediening

Geschreven voor: ETNA KI290ZT

Waardeloos apparaat, bediening is zwaar onvoldoende. Wanneer je de kookplaat aan wilt zetten neem daar minimaal 30 seconden voor. Het aanpassen van de temperatuur (stand lager/hoger) is compleet random en een medium steak is absoluut niet te doen op deze indictie plaat. Het kan tot 1 minuut duren voordat er iets gebeurd. Is heel erg onvoorspelbaar, soms werkt het direct en soms moet je eerst de plaat schoonwrijven of aan je vinger likken om de bediening te activeren. Er is een monteur geweest met een software/bedieningsmodule update. Iets van verbetering maar voor 700 euro verwacht ik een goed werkende inductieplaat en dat is is deze absoluut niet. Mijn advies, niet kopen!! Veel irritatie en aangebrande spullen (overkoken) omdat de temperatuur niet snel genoeg laag kan worden gezet.
We hebben het apparaat nu ondertussen 6 maande dus van gewenning is geen sprake meer. Ik pak de pan van het vuur af ipv te proberen de temperatuur naar beneden te halen omdat dat zekerder is en in ieder geval werkt.

Pluspunten

• geen

Minpunten

• bediening slecht, onvoorspelbaar en langzaam
  • na reparatie werkt het nog steeds niet goed
  • Etna is bekend met de fouten van dit apparaat

Officiele reactie van Atag 02-09-2022

Beste Bas,

Vervelend om te lezen dat jouw ervaring met de kookplaat en onze service zo teleurstellend is. Natuurlijk is het nooit onze bedoeling geweest om je dit gevoel te geven. Wij streven ernaar dat onze klanten veel plezier mogen beleven aan onze apparatuur en service. Wij betreuren het dan ook zeer wanneer een klant niet tevreden is. Mochten wij hierin nog iets voor je kunnen betekenen dan horen wij dat graag. Zo ja, zou je dan contact- en adresgegevens met een kopie van de geplaatste review willen mailen naar webcare@atagbenelux.com?

Bas 02-09-2022

Beste Ellen (ATAG/Etna),

Alle informatie inclusief de mailwisseling met Kieskeurig is al naar jullie gestuurd. Reden om deze review door te zetten is dat er geen reactie van ATAG komt. Het probleem loopt al een tijd.
Hieronder de data en ik zal nogmaals alle informatie naar jullie sturen. Alle mailwisseling is reeds gestuurd naar servicenl@atagbenelux.com

Data:

Bas

g***********@q********** 04-05-2022

eindelijk induktie heerlijk

Geschreven voor: ETNA KI290ZT

omdat wij al een tijdje van het gas af waren en de gaskookplaat op butagas ging hebben we besloten om een induktieplaat te kopen en het bevald ons prima werkt praktiesch het zelfde als gas en geen afvalstoffen in je huis en een mooi design.

Pluspunten

• geen afvalgassen meer in huis met koken
  • net zo snel dan gas
  • mooi design

Officiele reactie van Atag 05-05-2022

Beste Gerard,

Hartelijk bedankt voor deze goede beoordeling.
Wat fijn dat de overstap naar inductie zo goed bevalt.
Schonere lucht in huis en natuurlijk het mooie design.

Theo 07-04-2022

Mooie kookplaat

Geschreven voor: ETNA KI290ZT

Gekocht omdat hij mooi bij onze nieuwe keuken past. Werkelijk een plaatje.
Of hij goed en makkelijk kookt kan ik nog niet zeggen omdat Liander nog niet is geweest voor de juiste stroom voorziening.

Officiele reactie van Atag 08-04-2022

Beste Theo,

Bedankt voor deze mooie beoordeling.
Erg fijn te lezen dat de kookplaat zo mooi in uw keuken staat.
Hopelijk is de stroomvoorziening snel klaar en kunt u volledig genieten van alle functies van de kookplaat.
Heel veel kookplezier gewenst!

c***********@h********** 02-01-2022

Heel snel maar trage reactiesnelheid van de tiptoetsen

Geschreven voor: ETNA KI290ZT

Mooie uitstraling, veel mogelijkheden maar de plaat reageert traag/niet/slecht op touch met als gevolg verbrand vet, overgekookte melk, enz. De booster pakt hij hierdoor ook vaak niet. We dachten dat het een kwestie van wennen was maar twijfelen nu niet meer aan onszelf. Hij reageert echt slecht. Eerder ben ik dit probleem niet in de reviews tegengekomen dus ga ik contact opnemen met Etna om te checken waar het aan ligt…..

Pluspunten

• Groot ruim opgezet
  • Pit in het midden
  • Flexibele zones

Minpunten

• Trage reactiesnelheid van de tiptoetsen

Officiele reactie van Atag 04-01-2022

Beste heer/mevrouw,

Vervelend om te lezen dat naast jouw enthousiasme over het design en de vele functies je zo teleurgesteld bent over de reactiesnelheid van de bediening, Natuurlijk is het nooit onze bedoeling geweest om je dit gevoel te geven. Onze apparatuur wordt altijd uitvoerig getest. Wij streven ernaar dat onze klant veel plezier mag beleven onze apparatuur. Goed dat je hiervoor contact met ons hebt opgenomen. Wij kijken graag met je verder. Mocht je nog geen contact met ons hebben opgenomen. Onze serviceafdeling is te bereiken via telefoonnummer 088-8821803. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 08:00 tot 16:30 uur.

Wij wensen je veel kookplezier toe.

Met vriendelijke groet, Femke

p*********@s******** 05-09-2021

Dit hadden we eerder moeten doen!

Geschreven voor: ETNA KI290ZT

Geweldig! Eenvoudige bediening, makkelijk schoon maken en 5 jaar garantie!!

Officiele reactie van Atag 06-09-2021

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor uw mooie en positieve review. Wat fijn om te lezen dat u zo tevreden bent met de kookplaat. Wij wensen u nog jaren van kookplezier toe.

Marijke Webcareteam Etna

renevandeneynden50@gmail.com 07-08-2021

Eindelijk koken op inductie.

Geschreven voor: ETNA KI290ZT

De inbouwmaat was maatgevend in onze keuze. Daarbij opgeteld de specificaties en de service van verkopende partij (Van Duppen Helmond) heeft de doorslag gegeven. Wij kiezen voor dit soort apparatuur doorgaans Nederlands merk en lokale partij. Soms wat duurder maar dat vinden wij niet opwegen tegen al meer dan 45 jaar ondervonden services.

Pluspunten

• 5 plekken met wokplek
  • Ruim werkvlak
  • Super makkelijk schoon te maken

Minpunten

• wat ventilatorlawaai en inductiegebrom

Officiele reactie van Atag 09-08-2021

Beste Rene,

Hartelijk dank voor je review, leuk om te lezen dat je voor ETNA hebt gekozen. We wensen je nog veel kookplezier!

Groet,
Marijke Webcareteam ETNA

Eleanora 25-07-2021

koken hoeft niet ingewikkeld te zijn!

Geschreven voor: ETNA KI290ZT

Makkelijk te bedienen in tegenstelling tot andere inductie platen. Connect goed met de pannen, ook als ze niet volledig op de afgebeelde plek staan.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • genoeg ruimte voor grote pannen
  • met timer geen kookwekker meer nodig

Officiele reactie van Atag 26-07-2021

Beste Eleanora,

Wat fijn dat je voor ETNA hebt gekozen en dat deze inductiekookplaat zo goed bevalt! Bedankt voor je mooie beoordeling en wij wensen je veel plezier van deze aankoop.

Met vriendelijke groet, Claudia
Webcareteam ETNA.

Eric 28-04-2021

Ontevreden over KI290ZT en over Etna

1 inductiezone werkt slecht:
1: gaat niet aan met pan erop.
2: blijft aan zonder pan.
3: aan/uit sensor werkt moeilijk.
De plaat is nu 3 weken in gebruik. Kan gebeuren.
Reactie Etna:
1) Voorrijdkosten berekenen . (na behoorlijke discussie alsnog niet uit "coulance")
2) Monteurbezoek gehad: constateert dat plaat in orde is, zonder zelfs maar opengemaakt te hebben. Zijn conclusie: oorzaak zijn de pannen. (die op andere kookplaten allemaal wel werken)

Een defect kan gebeuren, maar wat mij irriteert is de houding en gedrag: afschuiverij. Zwaar teleurgesteld.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• gedeeltelijk defect
  • Defect wordt niet opgelost

Officiele reactie van Atag 29-04-2021

Beste Eric,

Bedankt voor uw bericht. Wij vinden het vervelend om te horen dat onze service zo teleurstellend is geweest! Wij begrijpen uit uw verhaal dat onze monteur geen defect heeft kunnen constateren en dat u uw pannen reeds getest heeft en dat niet de oorzaak is van het probleem?
Wilt u zo vriendelijk zijn uw gegevens te mailen naar webcare@atagbenelux.com dan kunnen we dit probleem ook even voorleggen aan onze technical support en kijken wat wij hierin nog voor u kunnen betekenen. Bij voorbaat dank voor de genomen moeite.

Met vriendelijke groet, Claudia
Webcareteam ETNA.

Rob 01-03-2021

Zeer tevreden over deze inductieplaat

Geschreven voor: ETNA KI290ZT

Eenvoudige bediening en groot kookgemak. Zelfs voor grotere groepen koken is nu geen probleem meer. En dankzij het gladde oppervlak is schoonmaken een fluitje van een cent. Geen flex zones, maar is geen gemis. Let wel op de aansluitwaarde van 11 kW. Een krachtstroomaansluiting is noodzakelijk.

Pluspunten

• Automatische panherkenning
  • Timer
  • Eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• Werkt niet op een standaard fornuisgroep 2 fasen

Officiele reactie van Atag 02-03-2021

Beste Rob,

Bedankt voor het plaatsen van deze mooie review. Met deze cijfers zijn wij natuurlijk heel blij!
Goed te lezen dat je meer dan tevreden bent. Daar doen we het voor.

Wens je dan ook nog heel veel en lang kookplezier toe.

Groet Ursula van Webcareteam ETNA

Angela 28-02-2021

Top!

Geschreven voor: ETNA KI290ZT

We hebben nieuwe keuken de keukenspecialist heeft ons deze inductie kookplaat geadviseerd i.v.m. Ik vaak niet genoeg plek had. Zo fijn ik kan 5 pannen erop kwijt. Zo makkelijk in gebruik. Was keramisch gewend wat is inductie fijn. Zeker deze hoef helemaal niet hoogste stand te zetten eten is zo klaar. Ook als je omlaag doet zie je water minder borrelen dus overkoken is me deze week dan ook niet gebeurt. Heb hem nu 1 week. Maar vind het geweldige kookplaat ook schoonmaken super makkelijk. Vaatdoek af doen en daarna met droge doek droog wrijven klaar. Wil je fijn koken veel ruimte en snel kies deze. Wel advies zet hem alleen op 1 groep in je meterkast.

Pluspunten

• Degelijk en snel
  • Kookt/bakt super
  • Eenvoudig
  • Veel ruimte voor 5 pannen
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Touchscreen soms reageert ie niet. 2x drukken

Officiele reactie van Atag 01-03-2021

Beste Angela,

Bedankt voor het plaatsen van deze uitgebreide en mooie review. Wat fijn dat deze kookplaat zo naar wens is.

Jouw mening is ook enorm belangrijk om ons te blijven verbeteren. Onze apparatuur wordt altijd uitvoerig getest, op gebruiksgemak en kwaliteit. Alle feedback is welkom en zal ook zeker door ons worden meegenomen.
Met zoveel vermogen is een 3-fase aansluiting inderdaad wel noodzakelijk.
We wensen je heel veel (kook) plezier van deze aankoop.

Groet Ursula van Webcareteam ETNA

laura 28-10-2020

5 kookzones inductiekookplaat

Geschreven voor: ETNA KI290ZT

Mooie, gemakkelijk schoon te houden kookplaat. Fijne grote plaat met genoeg kookzone’s en veel werkruimte. Helemaal blij met mijn kookplaat ik kan deze iedereen aanraden. Naast de plaat zelf wil ik nog even iets kwijt over de service van ETNA, in het begin had ik wat moeite met het gebruik van de kookplaat, wanneer ik belde met de klantenservice werd er echt naar me geluisterd en met me mee gedacht. Er is zelfs nog iemand langsgekomen van de technische dienst op verzoek van de klantenservice. Echt top.! Waar zie je dat tegenwoordig nog? Kunnen veel bedrijven iets van leren.

Pluspunten

• Verwarmt snel
  • Gemakkelijk in onderhoud

Officiele reactie van Atag 29-10-2020

Beste Laura,

Bedankt voor je review. Behalve een overvloed aan ruimte heeft deze kookplaat ook een overvloed aan power. We hechten erg veel waarde aan onze service, we vinden het daarom ook fijn om te horen dat je tevreden bent over onze service. Ik wens je heel veel kookplezier toe.

Groet Heidi