Inventum GF400HL - Reviews

Aantal pannen
Regelbare thermostaat

Beoordeling op basis van 18 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Rovape1969 02-09-2015 Product paar weken in bezit

Aangezien wij een gezin hebben met 3 kinderen, wilde ik een heteluchtfriteuse met een zo groot mogelijke inhoud. Alle andere merken hebben maar 0,8 tot 1,2 kg. Totdat ik de Inventum GF400HL zag met zelfs 1,5 kg inhoud.
Ik wilde ook een makkelijk te bedienen apparaat, zonder display en allerlei programma's, die je in de praktijk toch nooit gebruikt.
De GF400HL voldeed in eerste instantie aan alle eisen. Gewoon een makkelijke timer / draaiknop en een temperatuurknop en de grootste inhoud. Meer had ik niet nodig.
Thuis uitgepakt en wat me meteen opviel was de duidelijke Nederlandse handleiding. Het apparaat is moeiteloos te bedienen en de onderdelen kunnen allemaal in de vaatwasser !
De opwarmtijd was zeer kort, ongeveer 4 minuten en na 18 minuten hadden we al voor het hele gezin verse gezonde en echt knapperige frietjes op tafel. En geen stank in huis van verbrand vet. Daarna een megapak partysnacks van een bekend merk erin en ook die waren boven verwachting echt krokant. Ik had wat de snacks betreft echt slappe hap verwacht, maar niets was minder waar !
Een echte aanrader dus deze GF400HL, zeker omdat hij vele tientjes goedkoper is dan menig vergelijkbare modellen.

Miranda-c 02-10-2015

Ik zou graag weten of ook het maximum gewicht knapperig wordt in de friteuse. Ik twijfel tussen de grote en de kleinere namelijk.

SabK 02-02-2016 Product kwartaal in bezit

Ik gebruik deze airfryer nu al ruim 4 maanden en heb er elke week plezier van. Die rare lucht de eerste keer is, omdat de binnen- en buitenpan behandeld zijn met een teflonlaag (vetafstotend)
Ik maak hem elke keer met wat keukenpapier schoon. Als je er met een schuursponsje overheen gaat, snap ik dat de teflonlaag loslaat.
Er zit een duidelijke Nederlandse gebruiksaanwijzing bij (maar die moet je wel lezen)
Voor elk gerecht gelden andere tijden en vooral temperaturen. Hou je je daar niet aan, heb je idd slappe hap of taaie friet. Maar ik niet...

Jacq72 10-12-2015 Product paar weken in bezit

4,3
Slecht product zeg.Grootste miskoop ooit. Mijn huis stinkt verschrikkelijk na gebruik.Echt heel erg chemisch. Heb m nu 5 keer gebruikt en ik ben er klaar mee. Frieten zijn slap of te hard. Ik blijf schudden tijd bij draaien.Snackjes komen er bleek uit. En ja ik gebruik oven frieten+snackjes.
Geprobeerd om groenten chipjes te maken. Die waren taai. Dit is zonde van mijn geld geweest

Sra 30-11-2015 Product paar weken in bezit

5,2
Voordelen:
compact, makkelijk in gebruik en prijs
Nadelen:
bij eerste gebruik meer dan een uur moeten aanzetten om de plastic stank (nieuwigheid) uit het apparaat te krijgen.
De onderste pan met anti-aanbak laag begint na 5 x al los te laten. er ontstaan allemaal luchtbellen onder. Niet in de vaatwasser geweest maar gewoon met de hand afgewassen. Met een nagel krap je zo de beschermlaag los.
Nee, het valt enorm tegen. Helaas.

Inventum Huishoudelijke Apparaten b.v. 03-12-2015

Geachte Sra,

De geur van nieuwigheid zal na verloop van tijd verdwijnen. Helaas kunnen we daar niets aan doen.

Het feit dat de anti-aanbaklaag loslaat, kunnen we wel verhelpen. Dit is iets wat niet mag gebeuren. Het is mogelijk dat het onderdeel niet goed gereinigd is waardoor de laag niet goed vast zit. Wil je ons je naam en adresgegevens mailen en daarbij refereren aan jouw review op Kieskeurig? helpdesk@inventum.eu We zullen je dan kosteloos een nieuwe pan toezenden.

Met vriendelijke groet, team Inventum

erik_ 07-03-2016 Product kwartaal in bezit

update: Heb apparaat nu 4 maanden in bezit. Patat bereiden is hopeloos. Duurt een half uur en je krijgt ze nooit gelijkmatig bruin. Heb speciaal deze grote variant gekozen (voor de kinderen) maar je hoeft echt geen kilo erin te doen want een kwart blijft slap dus met heel veel schudden of kleinere porties nemen maar dan ben je een uur bezig voor een kilo totaal. Snacks gaan prima trouwens dus bak nu patat in de frituur en snacks in de Inventum. Vlees en brood bakken gaat trouwens ook heel goed. Dus gebruik hem nog veel maar niet voor patat helaas

dolfijntje33 25-08-2016

Hoe bak je de patat dan? Ik krijg de patat altijd lekker en krokant. Zowel diepvries (direct uit de vriezer), als bijvoorbeeld de voorgebakken verse patat van bijv. Lidl. 200 graden 10-15 minuten, halverwege een keer omschudden en klaar.
Met verse aardappelen heb ik het nog niet geprobeerd, maar dan zal het zeker een stuk langer duren aangezien de aardappels nog helemaal rauw zijn.

Herman 17-07-2016 Product kwartaal in bezit

Inventum gf 400 hl air fryer

Apparaat aangekocht nadat we eerst de kleinere versie hadden, de 250 hl. Deze vonden we een prima apparaat, maar was toch te klein voor ons. werkt fantastisch, hier hoef je geen duurdere air fryer voor aan te schaffen.

richie04 13-06-2016 Product paar dagen in bezit

mooie grote airfryer

Lekker grote airfryer, goede vervanger van de frituurpan.

Begon niet goed had de airfryer ontvangen maar kon de bak niet openen. Gelukkig heeft fabrikant goede service en kreeg kosteloos een nieuwe opgestuurd.

Deze uitgepakt en inderdaad een Airfryer is een goed alternatief voor de vette frituurpan. Nu is het niet echt gezonder want het blijft een vette hap. Je kan alle snacks die je normaal in de frituurpan deed ook in deze airfryer bereiden.

Voor de fricandellen e.d. heb je een handig rekje en deze inventum is zo groot dat je in een keer ook een behoorlijke hoeveelheid kan bereiden. Moet nog wel wennen aan het instellen van dat tijdsklokje. Als je namelijk perongeluk te ver doordraait kan je het niet aanpassen.

Ander nadeel is bij het opbergen de handle van de bak steekt uit, bij de frituur kon je deze makkelijk inklappen.

Zeer tevreden tot nu toe al een paar keer gebruikt.

Birdieboy 01-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Had hier meer van verwacht

Aangezien de Philips airfryer te klein was voor ons gezin gekeken voor een grotere variant.
Na de vele positieve verhalen te hebben gelezen op verschillende sites had ik besloten om de Inventum Airfryer 400 GL te kopen.
Voordeel van deze airfryer is een handige vierkante mand, en de grotere inhoud. De verwachting was dat ik hiermee tijd zou besparen en sneller frites en snacks op de tafel kon toveren. Helaas, ook bij mij de frites overwegend slap (ook na schudwerk) en de snacks speciaal voor de airfryer komen er ook week uit. Contact hierover gezocht met Inventum,
en een nieuw exemplaar ontvangen. Echter met dit exemplaar dezelfde resultaten.
Intussen bak ik weer met de kleine Philips airfryer. Frites weer krokant en de snacks wel weer krokant. Ook ben ik ondanks het kleine mandje uiteindelijk veel minder tijd kwijt als met de Inventum.
Broodjes afbakken gaat wel prima met de Inventum, maar voor de rest staat deze airfryer nu stil.
Spijt dat ik niet langer door gespaard heb. Het lijkt me sterk dat het 2e exemplaar nu ook niet warm genoeg wordt. Het lijkt eerder op een tekortkoming.

Pluspunten

• grote inhoud
  • bakt afbakbroodjes goed af

Minpunten

• slappe frites
  • slappe snacks
  • bereiding duurt allemaal lang

Petra Koesveld 13-10-2016 Product paar dagen in bezit

Makkelijk bedienen

in 1 woord TOP.
Simpel met bedienen.
Heerlijk friet en snacks nog lekkerder dan uit de ouderwetse frituurpan.
Alles lekker knapperig.
En je kunt er nog zo veel meer mee doen.
Echt een aanrader voor iedereen.

Dick 13-02-2016 Product paar dagen in bezit

Prima apparaat, waar de kwaliteit vooralsnog hetzelfde is als frites, snacks e.d. uit een normale friteuse.

Erik 11-11-2015 Product paar dagen in bezit

Fantastisch product. Mocht het vet van je oude friteuse aan vervanging toe zijn. Niet doen maar investeren in een airfryer.

Jurriaan Tobias 18-12-2016 Product paar dagen in bezit

Uitstekend aparaat

Uitstekend apparaat eenvoudig te bedienen en geen overdreven baklucht je kan er van alles mee zooals snacken als oliebollen in bakken etc,, we zijner erg blij mee.

Annelies 10-08-2017 Product paar maanden in bezit

Hot Air Fryer

Snel Handig Prima ding bespaart energie en alles een stuk minder vet apparaat neemt niet veel plaats in beslag.

Pluspunten

• gebuik

Marion 26-06-2017 Product paar dagen in bezit

voldoende vermogen mooie grote bakpan

de kwaliteit prijsverhouding is perfect, het apparaat ziet er mooi uit en is een goed aanzicht op mijn aanrecht.
Het boekje waar bv de kooktijden in staan zij reëel met prima uitleg, voor een beginner zeker een prima aanvulling.
Verder vind ik de extra's bij de XL perfect, bij het andere merk moet ik daar dik voor betalen, alleen daarom heb ik voor deze inventum gekozen.

Pluspunten

• goede prijs
  • mooie uitstraling
  • hoog vermogen
  • makkelijke bediening

Minpunten

• nog niet kunnen vinden

Winny 10-06-2017 Product paar weken in bezit

Superfijne Airfryer

Na 2 actifryers van tefal te hebben versleten op aanraden van buren en familie de Inventum gekocht. Een super apparaat. Doet zeker niet onder voor de tefal actifryer. Alles komt er veel knapperiger uit en heeft een mooie kleur. Wij zijn er blij mee.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Makkelijke bediening.

Kim 04-06-2017 Product paar dagen in bezit

Snel op temperatuur en de patat was heerlijk knapperig.

was snel op temperatuur en de patat was erg knapperig en heet. makkelijk schoon te maken. handleiding erbij is super makkelijk en goed uitgelegd.

Pluspunten

• groot
  • snel op temperatuur
  • makkelijk schoon te maken
  • knapperige patat
  • kan er erg veel mee doen

Lia Veenendaal 26-05-2017 Product paar dagen in bezit

Airfraier

Ik heb deze na lang wikken en wegen toch gekocht, weg met de pan met olie.
super blij, heerlijke gerechten in te maken en wat zo fijn is geen vet meer. SUper

Annelies 19-04-2017 Product paar weken in bezit

Hot Air Fryer

Prima Air Fryer goede vormgeving voldoende inhoud en gemakkelijk schoon
te maken en zeer goed in diverse gebruik!!

Pluspunten

• gebruik
  • prijs