Panasonic DC-FZ82 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 107 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DC-FZ82 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

- 18-02-2022
Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Goede kwaliteit foto's, zowel binnen als buiten. Makkelijk te gebruiken. Veel extra functies.

Pluspunten

• Mooie foto's
  • Prijs

Marcel De Vries 28-08-2021

Voor mij geen aanrader helaas....

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Ik heb dit toestel nu een jaar, maar hij gaat voor de 2e keer terug naar de verkoper. De reden is dat ik steeds een zoom error krijg. De camera moet dan aan en uit gezet worden. Hij is al eens terug gegaan voor reparatie, maar na een maand krijg ik weer dezelfde klachten. Weer bij het inzoomen een foutmelding . Misschien toch een maandagmorgen model? Als hij het wel doet, is het wel een prima camera, maar ik wil mijn geld terug

Pluspunten

• Compact
  • Zoombereik

Minpunten

• Te vaak defecte zoon
  • Slechte foto's in schemer

Astrid 04-06-2021

Compacte, complete camera

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Camera gekocht nalv test via Kieskeurig. Camera ligt makkelijk in de hand en heeft echt veel opties. Meteen een tas, extra batterij en een geheugenkaart bij besteld. De eerste foto's zijn al gemaakt, maar omdat ik nog niet zoveel kennis heb en eerst een cursus moet volgen kan ik nog niets zeggen van de kwaliteit.
Voordeel is wel dat hij via de WiFI werkt.

Pluspunten

• ligt makkelijk in de hand
  • niet zwaar
  • te verbinden met WiFi

Arnoud 09-02-2021

60x superzoom en heel veel opties voor weinig geld

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Ik was op zoek naar een bridge compactcamera met superzoom. De Panasonic DC FZ82 bleek een voordelige keuze met hele goede specs. Deze camera vervangt mijn oude Canon EOS 350D spiegelreflexcamera die inmiddels behoorlijk gedateerd is. Ik gebruik de camera vooral voor het fotograferen van vogels en dan komt de 60x optische zoom goed van pas. De video review van Kamera Express die ik online kon bekijken gaf de doorslag, in combinatie met het feit dat ze een winkel in mijn woonplaats hebben. Ik was wel wat overdonderd door de hoeveelheid opties die er zijn, in combinatie met het touchscreen op het apparaat. Normaal gesproken fotografeer ik of in de P-stand of in de A-stand met grote diafragma-opening voor een onscherpe achtergrond. Met de hoeveelheid extra opties die ik nu heb, ontkom ik er niet aan om de uitgebreide handleiding ook door te gaan lezen, heb ik al wel gemerkt. Het doorsturen van beelden via Wifi naar mijn smartphone vind ik één van de prettigste functies. Je kunt je beelden in RAW en JPG formaat opslaan. De camera kan ook in 4K filmen of je gebruikt een 4K-burst om een geschikt beeld uit op te slaan. Je kunt de burst ook gebruiken voor verschillende lichtinstellingen of.om dmv 'after focus' pas na de opname je scherpte te bepalen. Verder zijn er veel instellingen voor het bepalen van de lichtsterkte en scherpte. Het handige touchscreen kun je ook gebruiken voor aanvullende functies, bepalen van je focuspunt en het bekijke en nabewerken van je beelden. Legio opties, die je uiteraard alleen hoeft te gebruiken als je dat wilt. Via de iA-mode of P-mode kun je ook het werk aan de camera overlaten en vrolijk kiekjes schieten, waarbij de camera de meest ideale instellingen bepaalt.

Pluspunten

• 60x optische zoom
  • 4K filmen
  • Burstmode
  • Wifi functie

Minpunten

• Geavanceerd
  • Geen losse acculader

Henk S 12-01-2021

Uitgebreid, gemakkelijk te bedienen met touchscreen display

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Het hoge cijfer geef ik als eerste indruk. Ik heb deze camera nog maar een week in huis dus nog niet alles uit kunnen proberen. Maar de eerste foto's zonder optimale instellingen zijn al goed laat staan als de camera perfect wordt ingesteld. Een hele uitgebreide camera met veel mogelijkheden voor weinig geld. Een hele uitgebreide handleiding op het internet aanwezig om alle instellingen en mogelijkheden te doorgronden en dat zijn er heel veel.

Pluspunten

• Ligt fijn in de hand
  • Uitgebreid voor z'n geld
  • Foto kwaliteit
  • Doet heel degelijk aan

Minpunten

• Handleiding soms niet helemaal duidelijk

ilona 23-11-2020

wat een mogelijkheden!

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

een mooie camera, met veel mogelijkheden
fijn in gebruik, en erg handig, de online cursus.
zou alleen een uitgebreidere handleiding op papier praktisch vinden.

Arie 05-10-2020

gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Het product werkt naar verwachting en de prijs/kwaliteit verhouding is goed. Het product gekocht omdat de kamera een groot zoombereik heeft en voor een beginner, zeker gezien de prijs, veel mogelijkheden biedt.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijkheid
  • zoombereik
  • kwaliteit foto's

Minpunten

• nog niet tegengekomen

J.Schipper 26-08-2020

Prima aankoop voor weinig geld

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

ik heb deze camera nu 3 weken en moet zeggen dat ik er geen spijt van heb. Er zijn heel veel mogelijkheden en heb de handleiding gedownload (311 pagina's!) dus het kost nogal wat tijd voordat je weet hoe het werkt.
De gemaakte foto's heb ik bekeken op een groot smart tv scherm en zien er super uit.
Wat ik minder handig vind is het instelwieltje achter op de camera waarmee je o.a.de sluitertijd of diafragma handmatig kunt intstellen, want bij het verdraaien druk je het wieltje gemakkelijk in en staat deze weer op een andere instelling, maar voor de rest is deze camera een aanrader.

Pluspunten

• groot zoombereik
  • vele mogelijkheden
  • prijs kwaliteit

Minpunten

• instelwieltje achter op camera
  • accu opladen met kabeltje op camera

Inge 06-06-2020

Fijne camera

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Prima camera voor een mooie prijs. Pas 2 weken in bezit dus heb alleen nog maar op de auto mode fotos gemaakt, maar die zijn allemaal kwalitatief erg goed. Camera ligt fijn in de hand en heeft heel veel mogelijkheden. Ik heb nog veel te leren.

Pluspunten

• Zeer mooie fotos in auto mode
  • Ligt fijn in de hand en is niet te zwaar.

Minpunten

• Nog geen

N.Musolff 20-05-2020

Zeer leuke camera!

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Zeer goed kamera met een laag prijs! Maakt vlug een nieuwe foto, deze is veel vluger dan de Sony camera. Ook de binnenopnames zijn goed, dit was ook minder goed dan bij de Sony camera.

Pluspunten

• vlug nieuwe foto
  • Lage prijs!

Minpunten

• geen

Marco Oele 01-05-2020

Super camera

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Zeer complete en gebruiksvriendelijke camera. Je er snel mee uit de voeten door de vooraf ingestelde functies. Heel blij mee.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Prijs kwaliteit

Gerdine 22-02-2020

Prachtige foto's en veel functies!

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Deze camera voldoet volledig aan mijn verwachtingen! Ligt fijn in de hand, niet te zwaar en heel veel functies! Stelt goed scherp, ook met maximaal zoombereik. Daarbij hoef je niet te slepen met verschillende objectieven. Touchscreen werkt fijn en bij gebruik van de zoeker geen last dat je met je neus bijvoorbeeld instellingen veranderd. Tot nu toe geen minpunten gevonden!

Pluspunten

• Zoombereik!
  • Veel functies
  • Lichtgewicht
  • Ligt fijn in de hand, compact

H. Sinke 21-02-2020

Veel waar voor "weinig" geld.

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Ik was al een tijdje aan het zoeken naar een goede en makkelijkere vervanger voor mijn Canon 350D. Het gedoe met allerlei lenzen en een losse filmcamera was ik zat.
Uitgekomen op de Kim is fz82.
Ben er nu een twee weken mee aan het experimenteren. Een voorzichtige conclusie? Wat een een camera. Dezelfde mogelijkheden, maar veel makkelijker te bedienen door de goed doordachte menustructuur. En direct het resultaat zien voordat je afdrukt.
Daar naast meer megapixels dan mijn oude toestel en vooral alles in 1 i.p.v. met drie lenzen, een camera en een grote rugtas te moeten sjouwen.
1 klein minpuntje in mijn geval tot nu toe.... Als ik het voetje van mijn statief heb gemonteerd dan kan ik niet meer bij de batterij en geheugenkaart. Daar moet ik nog wat op verzinnen.
Maar al met al super tevreden tot nu toe.

Pluspunten

• Licht
  • Makkelijke bediening

K. C. A. M. 19-02-2020

Mooi apparaat met veel opties ook beginnende fotografie

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Ik wilde graag me hobby verbreden ipv alleen me telefoon met opzet lensen te gebruiken en dit toestel is daar geschikt voor ook voor de beginnende fotograaf of als je toch even dat stapje verder wil maar niet meteen duizenden euro's wil uitgeven.

Pluspunten

• Net een echte camera in de hand
  • Grote zoom capiciteit

Minpunten

• Nog niet zover om echt een duidelijk

Erik van der Velde 16-02-2020

Veel kwaliteit voor niet al te veel geld.

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Ik zocht een niet al te dure camera waarmee ik zowel makkelijk automatisch kon filmen en foto's nemen en ook nog af en toe wat handmatig kon instellen. Hier voldoet deze camera helemaal aan! Verder is, voor de prijs, zowel de beeldkwaliteit als bouwkwaliteit erg goed!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit en bouwkwaliteit
  • Prijs
  • Aanraakscherm
  • 50mm opzet uv-lens om camera lens te beschermen
  • Opladen van accu met standaard usb powerbank

Minpunten

• Geen beweegbaar scherm op achterkant

Onno Misset 26-01-2020

Panasonic LUMIX DC-FZ82

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Perfecte compact camera. Makkelijk te bedienen. Mooie, scherpe en heldere foto's. Vooral de optische zoom van 60x is natuurlijk fantastisch. Al fraaie foto's gemaakt van de groene specht in onze tuin - en natuurlijk onze kleinzoon!!!.

Pluspunten

• Optische zoom
  • Lichtgewicht
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Nog niet gevonden

Bob de Jonge 26-01-2020

Top camera voor weinig geld

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Ik heb een tijdje gezocht op internet om een keuze te kunnen maken en vele reviews van experts en gebruikers gelezen. Ik zocht naar een handzame camera met een groot zoom bereik. Mijn oude camera had een 10x optische zoom en dat was te weinig. Nu 60x plus een grote hoeveelheid aan instellingen opties. De uitleg gevonden op YouTube, erg handig en volledig om alle instellingen en gebruik hiervan goed te begrijpen.
Erg blij met de aankoop en de afhandeling bij de aankoop bij Kamera Express.

Pluspunten

• zoom bereik
  • talloze opties
  • geschikt voor amateur als pro

Minpunten

• nog niets gevonden

Ruud.vd.P 18-01-2020

Licht, practisch en superzoom

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

De camera is licht en handzaam, heeft een enorme zoom met zeer goede stabilisatie. Goede grip, wisselen tussen foto's nemen met scherm en door sluiter is ook makkelijk. touchscreen, heel fijn en wifi dus alles naar telefoon of tablet is supergemakkelijk

Pluspunten

• Licht
  • Goede grip
  • prijs

Minpunten

• nachtfoto's korrelig

Jordy 23-12-2019

Camera met veel value for money!

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Toestel nu 1 week in bezit en erg blij mee. Heeft een zeer groot zoombereik , mooi beeld. je kan er snel foto's mee schieten. Camera is lichter dan concurrent en Panasonic staat al jaren garant voor kwaliteit. Achteraf de juiste foto's kiezen is makkelijker dan ooit in de 4k modus. Dus wil je niet slepen met een spiegelreflex met zn losse tele lenzen neem dan een FZ82!

Pluspunten

• Zoom
  • Licht
  • 4K film

Pilot_Frans 17-11-2019

Veelzijde camera met veel optische zoom

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Ik heb deze camera zo'n 1,5 jaar geleden gekocht.
Door de goede ervaring met Panasonic Lumix camera.

Na een jaar kreeg ik steeds zoom error. Tijdens onze vakantie waar hoge temperaturen waren kwam de fout steeds vaker voor. Om toch foto's te kunnen maken geblazen langs de lens of door het batterij luikje (even gegoochled wat de foto was). Hierdoor kon ik dan toch weer een paar foto's kunnen schieten.

Na de vakantie kwam toch steeds weer de fout zoom error en/of system error.
Ik twijfel nu om eenzelfde camera nogmaals te komen, want verwacht dat de reparatie duurder is dan nieuwe.
Zou ik maandag ochtend model hebben of komt dit vaak voor bij dit type. (Er staat namelijk nogal wat hierover op het internet.

Pluspunten

• Foto kwalitiet
  • zoom bereik

Minpunten

• kwetsbaar

jane 14-11-2019

fijne camera

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Logisch dat deze camera zo goed beoordeeld word. Moet na een paar weken nog veel meer oefenen en ontdekken, maar de gemaakte foto's zijn goed, en ook een filmpje maken is al gelukt. Kortom : ik heb zin om verder met deze camera aan de slag te gaan !

Belinda 06-10-2019

Vervanging van Panasonic FZ-90

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Helaas was ik met mijn nieuwe camera Panasonic FZ-90 gevallen. De schade was zo groot dat ik besloot een nieuwe camera te kopen. Omdat ik altijd nog wel eens een 'echte' camera wilde hebben, is de keus op deze gevallen. Er zijn veel overeenkomsten met de FZ-90. De voordelen zijn het grote zoombereik en de groothoeklens van 20mm en de prijs (264 t.o.v. 350). Het nadeel is het gewicht en het afwezige kantelscherm.

Pluspunten

• groothoeklens van 20 mm
  • 60 x zoom
  • gunstige prijs 264 euro

Minpunten

• geen kantelscherm
  • zwaar en groot ten opzichte van de FZ90

Belinda 17-05-2020

Hi Francois,

De FZ90 heeft wel een oogsensor. Eigenlijk vond ik dat af en toe verwarrend, omdat de camera dan bepaalt wanneer je door de kijker kijkt (deze functie kun je geloof ik wel uitzetten). Idd knopje naast de zoeker en een wieltje om je oog scherp te stellen op het kijkvenster. Ik heb de camera bij Cameranu.nl gekocht en heb geen ervaring met Kamera Express.
De zoom is wat mij betreft de grote plus aan deze camera. Hij kan heel dichtbij halen en redelijk snel scherp stellen. Wel is het lastig om met zoom een onbewogen beeld te krijgen. Voor top kwaliteit betaal je denk ik een andere prijs.
Een antwoord geven vereist toch even moeite en aandacht (ik wist bijvoorbeeld mijn inlogcode niet meer) en begrijp het wel wanneer mensen hier niet aan toe komen.
Succes met het vliegtuig spotten. Dat is op dit moment denk ik zonder camera al een uitdaging.. ;-)

Vriendelijke groet,
Belinda

Belinda 16-05-2020

Beste Mr francois,
Ik had er nog geen last van gehad en heb het net even geprobeerd. Naast het kijkvenster zit een knopje om van scherm naar kijkvenster te veranderen en terug. Als ik door het kijkvenster kijk, raak ik met mijn neus het scherm niet aan, zowel niet als ik met mijn linker- als met mijn rechteroog door het venster kijk. Het kijkvenster steekt ook een paar cm uit. Als ik door het oog kijk en ik raak toch tegelijkertijd het scherm aan, gebeurt er niets.
Ik geloof dus niet dat dit een issue is. (en ik word niet door Panasonic betaald.. ;-)) Hopelijk maakt het je keus makkelijker.
Vriendelijke groet,
Belinda

Mr francois 16-05-2020

Hallo,

Heb interesse aangaande deze Camera,maar ik lees op een paar sites dat de instellingen kunnen veranderen als je neus het scherm raakt , ik gebruik bij mijn Nikon P530 meestal het kijkvenster ( oog venster ) en dan kan je neus inderdaad het scherm raken ,hier een aanraakscherm raken ! is dat zo ? persoonlijk zou ik denken, als je kiest voor het kijkvenster ,wordt het grote scherm uitgeschakeld en vervalt de functie van aanraak scherm .Vandaag gemaild met Camera nu en die weten het niet ! hopelijk kan je het testen en ik hoop op een antwoord
groeten ...françois

Mr francois 16-05-2020

Dag Belinda ,
dank voor de reactie op mijn mail , dan zal het identiek zijn zoals op mijn Nikon P530 ...knopje naast de zoeker om dus om te schakelen , zoeker of display .Dan geeft Camera express toch niet echt goede info , een andere Nederlandse zaak ,schreef mij zelfs dat het kijkvenster een oog sensor heeft ,en als je dan hier door kijkt dat het groot scherm wordt uitgeschakeld ...ze verkopen het en blijkbaar kennen ze hun product niet .Nog een laatste vraagje ...doet de zoom het goed en stelt ze snel scherp ...voor mij is het vooral om vliegtuigen te spotten ...en die staan uiteraard niet stil . In ieder geval al dank voor je antwoord , want het lukte maar niet om van andere gebruikers een antwoord te krijgen en dan denk ik toch maar een kleine moeite hé.

groeten
françois

Anoniem 28-08-2019

Goede eerste indruk

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Ik heb deze camera gekocht als aanvulling op onze spiegelreflexcamera en. Vooral vanwege de zoomoptie. Nog weinig ervaring op kunnen doen maar de eerste indruk is goed! Nu nog even alle mogelijkheden ontdekken en handigheid krijgen.

Pluspunten

• Zowel groothoek als grote zoommogelijkheid
  • 4K en post focusoptie

Chris 17-08-2019

heerlijke camera

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

ideale camera met uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. De mogelijkheid om zelf alles in te stellen maar de automatische stand is ook een goede optie. Super zoom

ella 13-08-2019

zoom lens

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

prima prijs/kwaliteit verhouding. Mijn oude FZ200 was kapot en toch weer voor een Lumix gekozen ivm grote zoombereik