Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in 4K Ultra-HD
Optische zoom
60 x optische zoom

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 51 reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart op Kieskeurig.nl.

I-Know 24-06-2017

Superieure alles kunner

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Camera nu een aantal weken in bezit, je kunt 100 reviews lezen maar het is de eigen ervaring dat geld!
En deze valt zeker niet tegen, camera schiet in RAW en JPEG. Met een superieure kwaliteit.
Hij is snel, marco functie vanaf 1cm is perfect. En niet onbelangrijk het schieten in het donker of schermer produceer deze camera zeer weinig ruis.
Heb een foto van de maan geschoten, maar mijn vrouw moest het eerst met eigen ogen aanschouwen om het te kunnen geloven dat dit werkelijk mogelijk was met deze Lumix DC-FZ82.

Het filmen in 4K gaat goed en levert een geweldig kwaliteit op.

Met de camera in een heuptasje is het prima vertoeven in de vakantie of waar dan ook, met de 60x zoom krijg je alles scherp in beeld. Met de accu kun je zo'n 200 foto maken of 40m filmen in 4K voordat hij weer op de lader moet bijtanken. Of je koopt gewoon een extra accu's erbij.

Kortom, werkelijk een aanrader.

Pluspunten

• Alles kunner
  • RAW en JPEG
  • 60x Zoom
  • 4k filmen bij 30 frames

Minpunten

• Nekriem is wat smal
  • Nog niet kunnen ontdekken

Fotomama 25-04-2017

Supertevreden, mooie foto's, maar momenteel wel een issue

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Ik wilde net even een review schrijven over deze superfijne camera, want als hobby fotograaf wist ik door de camera toch al vlot bewonderenswaardige geluiden te oogsten van vrienden en familie. Alleen viel net plots de camera uit, en krijg ik hem niet meer aan de praat. Bij de FAQ's geen antwoord dat helpt. Batterij is het ook niet.
Goed, ik ga er van uit dat het een eenmalige hickup is. De camera heeft namelijk echt heel veel handige mogelijkheden, zoals de reeks foto's die hij kan maken waarna je zelf de beste eruit kiest en de rest wist. Als je net als ik een foto van een drukke 2 jarige wil maken, is dat erg handig qua timing!

Pluspunten

• Hele handige functies
  • Snel mooie foto's

Minpunten

• FAQ omvat niet alle vragen/issues
  • Snel de gebruiksaanwijzing nodig

INDO WILLIE 16-06-2018

WELKOM

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

mooie Camara pas wel op dat je NOOIT een micro SD kaart koopt van 256 GB!! maar een gewone SD kaart van 256, die doet het wel.

Minpunten

• 1 Batterij ipv 2
  • LET OP !!MICRO SD KAART 256 GB WERKT ECHT NIET !!

Sjaak 25-04-2018

Panasonic type DC-FZ82 digitale camera

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Een prima camera. Licht in gewicht. Zeer handzaam. En, niet onbelangrijk, gemakkelijk in gebruik.
Van vele, automatische, functies voorzien.
Maar ook is het toestel op zowel sluitersnelheid als diafragma, handmatig in te stellen.
Ook is er een zgn. 'burst functie' aanwezig. Voor het maken van 4-k foto's
Verder is de camera te verbinden met uw Smartphone

Pluspunten

• Compact,
  • Licht in gewicht

Harald 06-07-2017

een aanrader

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

de Panasonic dmc-fz82 is geen slechte Camera hij is makkelijk in gebruik voor als je nog nooit zo'n Camera heb gehad.

zelf zonder de beschrijving te lezen kan je eigenlijk al mooie foto's maken.
maar het leuke is dat de scene zijn die maken het voor de amateur nog makkelijker om dat alles is voor ingesteld.

met de wifi heb je zo je foto's op je mobiel, zodat je eigenlijk gelijk de foto's op Facebook of iets dergelijks kan zetten.
een min puntje is dat er maar 1 accu bij zit en het opladen via de Camera gaat.

plus punt is dat hij snel inzoomt en uitzoomt je moet wel een vaste hand hebben als je helemaal heb in gezoomd ,makkelijker is dan om een statief te gebruiken
de Camera ziet er zwaar uit maar dit valt reuze mee.

de kwaliteit van de foto's zijn eigenlijk best wel top.
Ook erg handig is de 4k waarmee je prachtige actie foto's kan maken .
voor de gevorderden kan je ook nog zelf het een en ander instellen.

Pluspunten

• snelle zoom mogelijkheid
  • wifi/bluetooth

Minpunten

• geen kantelscherm
  • 1 accu

Richard 06-01-2019

Top superzoomcamera niet te verlslaan in prijs kwaliteit

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Ik heb deze camera gekocht bij kamera express in Rotterdam. vriendelijk en deskundig geinformeerd. is een zeer makkelijk te bedienen camera die voor de prijs zeer mooie foto's maakt.
dit kan volledig automatisch, maar ook handmatig is er voldoende in te stellen. Prijs / kwaliteit gezien is deze camera niet te verslaan en ook de 60 x optische zoom en lens van 20 tot 1200 mm zal je niet snel ergens anders vinden. kortom een aanrader

Pluspunten

• Prijs / kwaliteit
  • Grote zoom bereik
  • 4K video en foto

Minpunten

• nog niet gevonden

Hpost 30-05-2018

Goede kamera

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Groot zoombereik en scherpe foto’s. Ideale vakantiekamera. Niet zwaar en gemakkelijk te bedienen. Topper

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • Goede foto’s
  • Laag gewicht

Cathrien 20-02-2018

Compacte en lichte camera

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Daar ik een zelfde (ouder type) had en die mij zeer goed beviel, heb ik deze camera gekocht. Hier is alles weer vernieuwd en handiger. Ik heb de camera pas in gebruik, maar merk dat de foto's helderder zijn en de camera ligt makkelijk in de hand. Ook het touchscreen vind ik geweldig in gebruik! Een goede aankoop, al heb ik alles nog niet uitgeprobeerd.

Pluspunten

• licht in gewicht
  • compact
  • touchscreen

Geer 01-09-2017

Verre zoom mogelijkheden

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Deze camera bij Kamera-express aangeschaft. Een fijne camera met mooie zoommogelijkheden. Ik fotografeer veel landschappen en wolken, en zie dat de camera dit ook heel goed aankan. Maar ik gebruik wel mijn eigen instellingen. De scenemogelijkheden zijn leuk en heel handig om even snel in te stellen. ISO en belichting is ook supersnel te regelen zonder omslachtig menu. Alles dus duidelijk en overzichtelijk. De 4K knop om over te schakelen naar 4K film/fotografiemodus is ook prettig en werkt snel. De full HD films zien er mooi strak en scherp uit. Maar ik vind het een nadeel dat je het geluid van zoomen en scherpstellen zo overduidelijk op je films terug hoort. Dat is dus jammer. De stabilisatie werkt daarentegen fijn, zoomen gaat snel en autofocus is ook snel. Voor de prijs een hele goede camera. De meeste camera's blinken uit in een paar dingen en hebben toch de neiging iets aan boord te hebben wat tegenvalt. Deze camera van Panasonic is mooi geprijsd en is ook nog eens een alleskunner. Kwaliteit van de foto's is voldoende. Niet super,verwacht geen dslr foto's, maar ze zijn zeker niet slecht. De foto's die ik van de 4K films heb afgehaald zien er mooi uit. Toevallig een onweerslucht gefilmd en daar snapshots vanaf gehaald die er echt mooi en strak uitzien. Ik ben dus happy met de aankoop.

Pluspunten

• 60x zoom
  • 4K foto/filmmodus
  • veel instelmogelijkheden
  • Full HD op 50mps
  • Scene keuzes

Minpunten

• Soms onderbelichte foto's
  • Af en toe ruisvorming op foto's
  • Zoomgeluid op films is hinderlijk

Miriam 07-07-2017

Haarscherpe foto's, korte sluitertijd

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Jaren geleden had ik een Lumix, al voor de tijd dat je mobiel goede foto's maakte. Toen die stuk ging (zoomfunctie deed het niet meer), dacht ik dat ik voldoende zou hebben aan mijn telefoon. Sinds een week ben ik echter toch weer om! Wat mijn telefoon niet kan, doet deze zeker wel: haarscherpe details! Een kind onopgemerkt fotograferen op afstand is geen enkel probleem. En omdat hij zo snel is, mis je ook niks als je toch nog ff wat wilt meepakken. Kortom: ik ben om!

Pluspunten

• snelle sluitertijd
  • scherpe details
  • goed contrast

Minpunten

• lastig achteraf scherp te stellen

Mamamaaktfotos 07-05-2017

Mooie camera met veel functies

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Ongeveer twee weken heb ik deze camera nu in bezit. Gekocht omdat mijn camera stuk was.
Ik zocht een camera waar ik mooie foto's mee kan maken en ook wat mee kan filmen. Dit heb ik nu gevonden. Ik ben geen professional maar met deze camera leer ik toch om mooie foto's te maken.

De batterij is makkelijk en snel op te laden en aansluiten op de computer/laptop gaat ook heel soepel.

De Panasonic FZ82 vind ik mooi, gebruiksvriendelijk, ligt goed in de hand, de foto's zijn van mooie kwaliteit en er zitten zoveel functies op dat er bij iedere gelegenheid/locatie mooie foto's gemaakt kunnen worden.
Zelf van mijn spelende kinderen (die niet lang stilzitten) maak ik mooie foto's.

Aanrader is om de handleiding goed te lezen. Hierdoor kom je erachter hoe veelzijdig de camera is.
Bij het gebruik van de zoom functie valt het mij op hoe goed de kwaliteit is (dat is vaak minder als je flink inzoomt).

Ik ben heel blij met mijn keuze en raad deze camera zeker aan!
De prijs/kwaliteit verhouding is naar mijn mening goed.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Kwaliteit fotos
  • Prijs/kwaliteit

Nico 17-01-2019

Fantastische camera

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Dit is al mijn 4de Lumix van dit type. Ze worden steeds beter met steeds meer mogelijkheden! Een heerlijke camera. Vooral de zoomfunctie is geweldig. Je kunt er zelfs kleine vogels mee fotograferen en het is nu ook makkelijker scherpstellen dan met de vorige modellen.

Gea Kradolfer 02-01-2019

Prima camera voor weinig geld

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Prima camera, met veel mogelijkheden, groot zoombereik en toch ook goede foto's. Ook de service en advies van camera Expres was uitstekend. Tot nu toe zeer tevreden.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • Zoombereik

H. van Beek 31-12-2018

fijne handzame camera met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Gekocht naast mijn Canon 80D spiegelreflex. Geen gedoe met losse lenzen maar wel een toestel dat goede foto's afleverd en met een hele fijne zoom. Heel fijn op vakantie. Lekker handzaam en licht. En veel snufjes en mogelijkheden. Zoals post focus en 4K. Deze Panasonic doet dat voor zover ik nu heb kunnen testen. Wel levert de kwaliteit van de foto's behoorlijk in bij slechte lichtomstandigheden. Naar aanleiding van goede reviews en alle mogelijkheden gezien bij iemand die samen met ons op vakantie was. gekocht bij Kamera-express.

Pluspunten

• super zoom
  • goede heldere foto's
  • veel extra opties post focus, 4K
  • lekker licht en handzaam
  • goede prijs-kwaliteit verhouding

Minpunten

• mindere prestaties bij slechte lichtomstandigheden

De Schreut 31-12-2018

Beste prijs-prestatie

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Ik wilde een camera met een grote zoom en een maximale lichtsterkte met zo'n zoomlens. En dan nog betaalbaar ook. De DC-FZ82 overtreft mijn verwachtingen. De zoomlens is met 60x ruimschoots sterk en met F2,8 op maximale groothoek heb je toch voldoende in huis om niet meteen te hoeven flitsen. De remote-control app van Panasonic bleek een plezierig en eenvoudig te bedienen pluspunt. Het filmen in 4K is een echte bonus. Daarbij weegt de camera maar net een pondje en dat is als je er een dag mee rondloopt erg prettig. Point-and-shoot met daarnaast toch ruime manuele instel-mogelijkheden maken voor de package compleet.

Pluspunten

• prijs-prestatie verhouding
  • sterke zoomlens
  • gewicht
  • remote control-app

Minpunten

• scherm niet kantelbaar

Arwin van der Meer 30-12-2018

intuitief

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Prima camera, werk intuitief. , ligt goed in de hand. Kwaliteit foto's (zeer) goed. Nog niet alles uitgeprobeerd, maar tot nu toe erg tevreden

anno 28-12-2018
  • Product gekregen

Perfecte brugkamera

Vandaag gekocht.
Een van de weinige brugcamera's met RAW functie 50 x zoom en ontzettend veel goede extra mogelijkheden

Pluspunten

• RAW
  • 50x zoom
  • licht en handelbaar
  • ontzettend veel goede mogelijkheden

Minpunten

• geen gevonden

Zeetsen 28-12-2018

Super Kamera

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Onze oude Lumix FZ7 doet het na meer dan 10 jaar nog steeds prima! Omdat we een moderner toestel wilden kwamen we daarom automatisch terecht bij de Panasonic Lumix-FZ82. We hebben het toestel nu bijna een maand en het bevalt, zoals verwacht super. Vooral het zoom bereik is enorm en de macro opnames zijn van bijzondere kwaliteit. Ook kamera-Express Eindhoven heeft waar gemaakt wat ze beloofd hebben. Niets dan lof!

Pluspunten

• Zoombereik
  • Macro opnames
  • Lijkt wat groot maar dat valt reuze mee
  • Reserve accu tegen gereduceerde prijs
  • Gratis nabewerkingscursus

Minpunten

• Niets kunnen ontdekken

Gerry 28-12-2018

Gemakkelijke bediening

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Super strakke camera met een heel gemakkelijke bediening en een ongelooflijk zoom-bereik.
Deze Lumix FZ82 Serie WU8SB002730 kan ik iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• gemakkelijke bediening
  • niet te zwaar
  • geweldig zoom-bereik

H.Dekker 22-12-2018

veelzijdig toestel

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart

Omdat onze dochter dit toestel al een half jaar in gebruik heeft, en het haar heel goed bevalt, hebben wij daar ook voor gekozen. Je kunt heel ver inzoomen, heel handig.
In de automatische stand heel vlot te gebruiken, zelfs zonder handleiding.

Pluspunten

• veelzijdig
  • groot zoombereik
  • grote beeldhoek mogelijk

Minpunten

• geen kantelbaar scherm
  • opladen in toestel