Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in 4K Ultra-HD
Optische zoom
60 x optische zoom

Beoordeling op basis van 20 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Fotomama 25-04-2017 Product paar weken in bezit

Supertevreden, mooie foto's, maar momenteel wel een issue

Ik wilde net even een review schrijven over deze superfijne camera, want als hobby fotograaf wist ik door de camera toch al vlot bewonderenswaardige geluiden te oogsten van vrienden en familie. Alleen viel net plots de camera uit, en krijg ik hem niet meer aan de praat. Bij de FAQ's geen antwoord dat helpt. Batterij is het ook niet.
Goed, ik ga er van uit dat het een eenmalige hickup is. De camera heeft namelijk echt heel veel handige mogelijkheden, zoals de reeks foto's die hij kan maken waarna je zelf de beste eruit kiest en de rest wist. Als je net als ik een foto van een drukke 2 jarige wil maken, is dat erg handig qua timing!

Pluspunten

• Hele handige functies
  • Snel mooie foto's

Minpunten

• FAQ omvat niet alle vragen/issues
  • Snel de gebruiksaanwijzing nodig

Geer 01-09-2017 Product paar weken in bezit

Verre zoom mogelijkheden

Deze camera bij Kamera-express aangeschaft. Een fijne camera met mooie zoommogelijkheden. Ik fotografeer veel landschappen en wolken, en zie dat de camera dit ook heel goed aankan. Maar ik gebruik wel mijn eigen instellingen. De scenemogelijkheden zijn leuk en heel handig om even snel in te stellen. ISO en belichting is ook supersnel te regelen zonder omslachtig menu. Alles dus duidelijk en overzichtelijk. De 4K knop om over te schakelen naar 4K film/fotografiemodus is ook prettig en werkt snel. De full HD films zien er mooi strak en scherp uit. Maar ik vind het een nadeel dat je het geluid van zoomen en scherpstellen zo overduidelijk op je films terug hoort. Dat is dus jammer. De stabilisatie werkt daarentegen fijn, zoomen gaat snel en autofocus is ook snel. Voor de prijs een hele goede camera. De meeste camera's blinken uit in een paar dingen en hebben toch de neiging iets aan boord te hebben wat tegenvalt. Deze camera van Panasonic is mooi geprijsd en is ook nog eens een alleskunner. Kwaliteit van de foto's is voldoende. Niet super,verwacht geen dslr foto's, maar ze zijn zeker niet slecht. De foto's die ik van de 4K films heb afgehaald zien er mooi uit. Toevallig een onweerslucht gefilmd en daar snapshots vanaf gehaald die er echt mooi en strak uitzien. Ik ben dus happy met de aankoop.

Pluspunten

• 60x zoom
  • 4K foto/filmmodus
  • veel instelmogelijkheden
  • Full HD op 50mps
  • Scene keuzes

Minpunten

• Soms onderbelichte foto's
  • Af en toe ruisvorming op foto's
  • Zoomgeluid op films is hinderlijk

Miriam 07-07-2017 Product paar weken in bezit

Haarscherpe foto's, korte sluitertijd

Jaren geleden had ik een Lumix, al voor de tijd dat je mobiel goede foto's maakte. Toen die stuk ging (zoomfunctie deed het niet meer), dacht ik dat ik voldoende zou hebben aan mijn telefoon. Sinds een week ben ik echter toch weer om! Wat mijn telefoon niet kan, doet deze zeker wel: haarscherpe details! Een kind onopgemerkt fotograferen op afstand is geen enkel probleem. En omdat hij zo snel is, mis je ook niks als je toch nog ff wat wilt meepakken. Kortom: ik ben om!

Pluspunten

• snelle sluitertijd
  • scherpe details
  • goed contrast

Minpunten

• lastig achteraf scherp te stellen

I-Know 24-06-2017 Product paar maanden in bezit

Superieure alles kunner

Camera nu een aantal weken in bezit, je kunt 100 reviews lezen maar het is de eigen ervaring dat geld!
En deze valt zeker niet tegen, camera schiet in RAW en JPEG. Met een superieure kwaliteit.
Hij is snel, marco functie vanaf 1cm is perfect. En niet onbelangrijk het schieten in het donker of schermer produceer deze camera zeer weinig ruis.
Heb een foto van de maan geschoten, maar mijn vrouw moest het eerst met eigen ogen aanschouwen om het te kunnen geloven dat dit werkelijk mogelijk was met deze Lumix DC-FZ82.

Het filmen in 4K gaat goed en levert een geweldig kwaliteit op.

Met de camera in een heuptasje is het prima vertoeven in de vakantie of waar dan ook, met de 60x zoom krijg je alles scherp in beeld. Met de accu kun je zo'n 200 foto maken of 40m filmen in 4K voordat hij weer op de lader moet bijtanken. Of je koopt gewoon een extra accu's erbij.

Kortom, werkelijk een aanrader.

Pluspunten

• Alles kunner
  • RAW en JPEG
  • 60x Zoom
  • 4k filmen bij 30 frames

Minpunten

• Nekriem is wat smal
  • Nog niet kunnen ontdekken

marmisaro 11-09-2017 Product paar dagen in bezit

Fijne camera voor een beginnend fotograaf.

Fijne camera voor een beginnend fotograaf...
Handig in gebruik, fijn dat je geen losse lenzen hoeft mee te nemen, ligt makkelijk in de hand.

Pluspunten

• duidelijke gebruiksaanwijzing
  • ligt goed in de hand
  • WIFI

Minpunten

• nog niet tegen gekomen tekort in bezit

Heidi 02-09-2017 Product paar dagen in bezit

Perfecte allrounder voor een goede prijs

In deze camera zitten veel high end functies zoals touchscreen, 4K en afterfocus en een enorm zoom- en wideangle-bereik. Hij is handzaam en degelijk. Gebruikersvriendelijk, duidelijke menu's, werkelijk alles erop en eraan. Ik zweer bij Panasonic Lumix en deze overtreft mijn verwachtingen.
Camera gekocht bij Kamera Express: zeer aan te bevelen, zowel online als de winkels zelf. Vriendelijk, vakkundig personeel, open sfeer, geen verkooppraatjes maar eerlijke, objectieve informatie en goede service. Ik ben er blij mee!

Pluspunten

• Veel functies
  • Enorm zoombereik
  • Gebruikersvriendelijk

haijo 31-08-2017 Product paar weken in bezit

Super camera met zeer veel mogelijkheden

Heb deze camera nu een paar weken in gebruik, en ben zeer tevreden over deze camera.
Als beginner kun je direct aan de slag, met alles op automatisch.
De fotoos en het filmen op hoogste kwaliteit, 4 k , en het resultaat is uitstekend.
Handig is de functie om gemaakte fotoos te bewerken op dit toestel.
Er zit wifi op en zo kun je verbinding maken met je telefoon via de image app van panasonic.
Je kunt via de zoeker als ook via het scherm kijken, waarbij het scherm helaas niet kantelbaar is.
Kortom een fantastische camera met oneindig veel mogelijkheden.

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • Lichtgewicht
  • Wifi
  • zoombereik 60x
  • Fotoos en filmen in 4k

Minpunten

• scherm niet kantelbaar

Frank Verberckt 17-08-2017 Product paar weken in bezit

Ideale camera voor de beginnende fotograaf

Dit is een super fijne camera voor de beginnende (amateur) fotograaf of recreatief fotograaf. De camera heeft veel opties welke handmatig of automatisch in te stellen zijn. Met de Intelligent Auto Mode functie is het een kwestie van richten en schieten voor een mooie foto. Daarnaast is het mogelijk met de andere modes om verschillende functies handmatig of automatisch in te stellen. De zoomfunctie van deze camera maakt het mogelijk om hele scherpe foto's te maken van personen of voorwerpen die erg ver weg zijn maar ook van erg dichtbij, dankzij de AF macro en macro zoom, maak je super mooie, scherpe foto's. Wat ik zelf nog wel de beste functie van deze camera vind is de 4K modus waarbij je niet alleen super scherpe foto's kunt maken maar ook gemakkelijk foto's kunt maken van bewegende dingen zoals (sport)wedstrijden of onvoorspelbare kinderen. Hierbij maak je een serie foto's met 30 fps waaruit je later de beste foto kan opslaan of zelfs meerder frames kunt samenvoegen voor de perfecte foto.

Pluspunten

• Kwaliteit foto
  • Superzoom met 1 (vaste) lens
  • WiFi
  • Ruime beeldhoek

Minpunten

• Nog geen gevonden

Sander Huiberts 07-07-2017 Product paar weken in bezit

Goede camera, makkelijk in gebruik

Het leek me leuk om zelf ook eens mooie foto’s te kunnen maken, vooral na een aantal vakanties met mensen die zelf ook zo’ n mooie camera hebben. Ik wilde me hier ook wel in verdiepen maar twijfelde tussen een spiegelreflex en een systeemcamera, ik kreeg de kans om deze camera eens uit te proberen. Nou ben ik geen kenner maar ik heb de camera een aantal dagen kunnen testen en de foto’s die hij maakt zijn echt mooi, ook kan je heel ver inzoomen maar dat maakt het wel lastiger om scherpe foto’s te maken, ik denk dat je dan ook een statief nodig hebt. Verder kan je ook heel veel instellen met deze camera zoals de iso waarde en de sluitertijd. Echter heb ik nog niet genoeg tijd gehad om hiermee te kunnen spelen. Maar de automatische modus doet het goed. Ook kan je een app op je telefoon zetten om instellingen te wijzigen en foto’s over te zetten. Al met al een mooie camera die mooie foto’s maakt, je neemt hem echter niet makkelijk mee doordat ie best groot is. Het is eigenlijk een systeemcamera met een vaste lens.

Pluspunten

• Snelle camera
  • Touchscreen

Minpunten

• App IOS oubollig
  • Geen gps

Harald 06-07-2017 Product paar dagen in bezit

een aanrader

de Panasonic dmc-fz82 is geen slechte Camera hij is makkelijk in gebruik voor als je nog nooit zo'n Camera heb gehad.

zelf zonder de beschrijving te lezen kan je eigenlijk al mooie foto's maken.
maar het leuke is dat de scene zijn die maken het voor de amateur nog makkelijker om dat alles is voor ingesteld.

met de wifi heb je zo je foto's op je mobiel, zodat je eigenlijk gelijk de foto's op Facebook of iets dergelijks kan zetten.
een min puntje is dat er maar 1 accu bij zit en het opladen via de Camera gaat.

plus punt is dat hij snel inzoomt en uitzoomt je moet wel een vaste hand hebben als je helemaal heb in gezoomd ,makkelijker is dan om een statief te gebruiken
de Camera ziet er zwaar uit maar dit valt reuze mee.

de kwaliteit van de foto's zijn eigenlijk best wel top.
Ook erg handig is de 4k waarmee je prachtige actie foto's kan maken .
voor de gevorderden kan je ook nog zelf het een en ander instellen.

Pluspunten

• snelle zoom mogelijkheid
  • wifi/bluetooth

Minpunten

• geen kantelscherm
  • 1 accu

psouv 05-07-2017 Product paar dagen in bezit

Vlotte camera met mogelijkheden

De Panasonic Lumix FZ82 nu een week in huis. Een camera die vrij snel in gebruik te nemen is. Eerst volledig opladen en dan kan je van start. Het is een gemakkelijke camera wanneer je de makkelijkste functies gebruikt. Het is daarmee ook direct een camera waarmee je als beginner even kan starten. De simpelste opties, zoals lichtinstellingen en de knoppen worden uitgelegd in de bijgeleverde handleiding. Voor een verdieping kan je online de handleiding downloaden voor meer verdiepende informatie. Camera ondertussen ook kunnen testen om en rond het huis. Daarin maakt de camera scherpe foto’s en is het met de simpelste knoppen erg leuk om te oefenen wat deze camera allemaal kan. Spelen met de lichtbalans is gemakkelijk en daardoor krijg je ook in ruimtes met veel zonlicht opeens erg mooie foto’s. In huis de huisdieren nog nooit zo gemakkelijk vastgelegd op foto. De camera schiet zo vlot en stelt snel scherp, dat je momenten die je vast wil hebben liggen ook goed kan vastleggen. Een camera die vlot reageert en licht in gebruik is. Fijne camera om mee te nemen en leuk om verder de duiken in de opties die deze camera heeft. Top apparaat voor een beginner.

Pluspunten

• Degelijk
  • Snel met fotograferen
  • Functies simpel in te stellen

Minpunten

• Batterij niet los op te laden

Nils 01-07-2017 Product paar dagen in bezit

Doet wat hij hoort te doen

Sinds een week heb ik de Lumix DC-FZ82 in gebruik. De camera is makkelijk in te stellen en te gebruiken. De standaard instellingen voldoen voor de simpele foto's.

De camera is goed te gebruiken, de waardes zijn simpel aan te passen waardoor je het maximale uit de camera kan halen (mits je weet wat je doet uiteraard).

De sluiterknop is voor mij iets te dichtbij geplaatst, mijn natuurlijke houding/vingerstand zorgt ervoor dat ik de knop elke keer moet "opzoeken" door.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goede kwaliteit
  • Wifi
  • Bereik

Minpunten

• sluiterknop niet op de ideale plek

WillemijneBosveld 01-07-2017 Product paar weken in bezit

Veel kwaliteit, maar erg groot

Het is een mooi (maar erg zwaar en groot) toestel. Hij heeft heel erg veel verschillende standen, waar je dan ook uitgebreid de tijd voor moet nemen om te bestuderen. Film en foto stand makkelijk met een knopje te bedienen. Het is wel even wennen al die knopjes en het touchscreen.
WIFI overdraagbare foto's zijn heel prettig, t staat zo op je telefoon. Je installeert een appje op je telefoon en hebt ze er zo op staan. Ook kun je heel erg makkelijk vanaf je telefoon het fototoestel besturen. Bijvoorbeeld foto maken van de hele familie op afstand. Ook kun je met de app zorgen dat de foto’ s te zien zijn op de de televisie.
Het is wel een heel groot en zwaar toestel. Handig dat er maar 1 kabel bij zit waarbij je kunt opladen en kunt verbinden door middel van usb met pc, als die nog niet via de wifi overdraagbaar is.

Pluspunten

• Kwaliteitsfoto' s
  • WIFI
  • Film en fotostand

Minpunten

• zwaar en groot
  • veel tijd nodig om alle opties te begrijpen

Rickie 30-06-2017 Product paar dagen in bezit

Compacte camera

Mooie compacte camera met veel mogelijkheden!
Camera maakt mooie opnames en je kunt ver inzoomen. Er zijn heel veel mogelijkheden met deze camera, ik zou wel een cursus over de camera willen om er nog meer uit te halen dan zomaar foto's maken.

Pluspunten

• Compact
  • Veel mogelijkheden
  • Goede fotos

Mamamaaktfotos 07-05-2017 Product paar weken in bezit

Mooie camera met veel functies

Ongeveer twee weken heb ik deze camera nu in bezit. Gekocht omdat mijn camera stuk was.
Ik zocht een camera waar ik mooie foto's mee kan maken en ook wat mee kan filmen. Dit heb ik nu gevonden. Ik ben geen professional maar met deze camera leer ik toch om mooie foto's te maken.

De batterij is makkelijk en snel op te laden en aansluiten op de computer/laptop gaat ook heel soepel.

De Panasonic FZ82 vind ik mooi, gebruiksvriendelijk, ligt goed in de hand, de foto's zijn van mooie kwaliteit en er zitten zoveel functies op dat er bij iedere gelegenheid/locatie mooie foto's gemaakt kunnen worden.
Zelf van mijn spelende kinderen (die niet lang stilzitten) maak ik mooie foto's.

Aanrader is om de handleiding goed te lezen. Hierdoor kom je erachter hoe veelzijdig de camera is.
Bij het gebruik van de zoom functie valt het mij op hoe goed de kwaliteit is (dat is vaak minder als je flink inzoomt).

Ik ben heel blij met mijn keuze en raad deze camera zeker aan!
De prijs/kwaliteit verhouding is naar mijn mening goed.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Kwaliteit fotos
  • Prijs/kwaliteit

Janneke 04-05-2017 Product paar dagen in bezit

Verrassend licht en handzaam

het eerste wat me opviel was het gewicht, een heerlijke lichte camera met een hele berg optie's, waar je wel de tijd en het geduld voor mag hebben om alles uit te vinden, maar gaande weg gaat het steeds beter. Ik vind het alleen jammer dat de batterij niet genoeg power heeft om een hele dag foto's te maken. Maar oplossing of laden in de auto, powerbank of extra batterij erbij te bestellen.

Pluspunten

• Gewicht
  • Bereik

Minpunten

• batterij

Saar 01-05-2017 Product paar weken in bezit

Makkelijk in gebruik met veel mogelijkheden

Ik heb zelf nog niet zo veel ervaring met fotografie maar ik moet zeggen dat dit een camera is die perfect is om alle verschillende functies onder de knie te krijgen. Hij heeft een super goede zoom waarmee je zowel ver weg als dichtbij hele mooie, scherpe foto's kunt maken. De camera is behoorlijk licht en niet erg groot, dus hij is gemakkelijk overal mee naar toe te nemen. Deze camera is vooral heel geschikt om actie foto's mee te maken. In de 4K modus kun je een hele reeks foto's snel achter elkaar schieten en daar achteraf de beste uit kiezen. Ideaal dus voor onvoorspelbare momenten (kinderen!) en actiemomenten. Daarnaast heeft hij de mogelijkheid om één foto te maken met verschillende focus punten. Hier kun je dan later het beste focus punt uit kiezen of meerdere punten samenvoegen tot één foto. Het toestel beschikt over een groot touch screen. Dit is heel gemakkelijk in het gebruik maar deze is helaas niet te kantelen en zeker in de zon soms slecht leesbaar. Er zijn nog een hoop functies die ik uit moet proberen maar met deze camera kan ik nu al super mooie foto's maken!

Pluspunten

• Goede zoom
  • Touch screen display

Minpunten

• geen kantelbaar scherm

Hennie79 27-04-2017 Product paar weken in bezit

Super camera

Toestel nu 2 weken in bezit en erg blij mee wat een groot zoombereik en toch blijven je foto's scherp ook bij weinig licht alleen jammer dat er geen kantel scherm op zit zodat je soms in rara bochten moet wringen op goede foto te maken maar dan heb je ook wat. Ook erg handig is de 4k waarmee je prachtige actie foto's kan halen uit film

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • Wifi
  • 4k functie

Minpunten

• Geen kantelbaar scherm

efenco 25-04-2017 Product paar weken in bezit

Super zoom

Gezocht een toestel met meer mogelijkheden dan een compact camera. Gevonden de Panasonic Lumix DMC-FZ82. Hij ligt lekker in de hand door een goede grip. De zoomlens is indrukwekkend. Door een optische zoom van 60x of 20-1200 mm heb je echt een groot bereik. Er zitten 24 programma's op, zoals sport, landschap, tegenlicht, nachtopnames, ... welke zeker een pluspunt vormen. Deze geven je de mogelijkheid foto's te maken, zonder dat er veel technische kennis van diafragma's en sluitertijd is vereist. Verder biedt het toestel nog creatieve mogelijkheid zoals monochroom, sepia, ... Ik ben zeker verrast over de snelheid in de sportfunctie. Wat meer dan goed van pas kwam bij een voetbalwedstrijd. Ook was ik verrast door optie landschappen. Bij mijn compact camera, moet ik beeld per beeld nemen, met de DMC-FZ82 hoef je alleen 1 keer te klikken en je toestel verder bewegen. Hij doet al het werk voor je.
Handig is het touch screen. Ik had het eerst niet door en zat met de knoppen te werken, maar het scherm werkt veel handiger. Het toestel heeft ook WiFi, zodat je foto's kunt delen met bv. je smartphone. Op je smartphone kun je dan weer foto's bewerken in de Panasonic foto app. Geen reden dus om niet creatief te kunnen zijn. Klein minpuntje is de traagheid als je de post focus optie gebruikt. Voor de filmliefhebbers; er zit een filmoptie op de camera. Het filmen in HD levert echt haarscherpe beelden op. Ook vermeldenswaardig is het gewicht. Geen zware fotozaak met dit toestel. Al met al een leuk toestel om creatief mee aan de slag te gaan.

Pluspunten

• Zoom
  • Wifi
  • Creatieve opties

Minpunten

• Snelheid post focus

Marja 23-04-2017 Product paar weken in bezit

Fijne, veelzijdige camera, makkelijk in gebruik

De camera heb ik nu een week in mijn bezit en valt zeker niet tegen. Het in gebruik nemen voor de eerste keer wijst zich vanzelf. De batterij moet eerst even helemaal worden opgeladen en de tijd moet worden ingesteld. Daarna kan je gelijk aan de slag. Ondanks dat er een film optie opzit heb ik deze nog niet gebruikt. Ik fotografeer nml. meer dan dat ik film. Maar ga het zeker snel eens onderzoeken.
De camera bezit een zoeker en een scherm om te kijken wat je compositie is. Met een knop op de achterkant van de camera kan je switchen tussen zoeker en scherm. Het gebruik van de zoeker vind ik niet fijn met deze camera maar het scherm werkt prima. Dit geeft een helder beeld zodat je goed kan zien wat je fotografeert. In de hogere ISO waarden worden de foto’s wat grover in korrel, maar met de ingebouwde flits kan je de hoge ISO makkelijk omzeilen.
Ik heb zeker geen spijt van deze camera, hij is licht in gewicht, redelijk klein en ligt prima in de hand. Een fijne camera om er op te trekken en deze in je tas mee te nemen.

Pluspunten

• gewicht
  • grootte

Minpunten

• zoeker