Panasonic DC-FZ82 zwart - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 107 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DC-FZ82 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Mr francois 20-03-2022

deze Lumix DCFZ 82 is een twijfelgeval

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Mooi toestel ,niet te zwaar ...heel veel mogelijkheden en die heb ik nog niet allemaal benut ,goede zoom en goed scherm en leuk aanraakscherm .Enfin ..je kan er mooie foto's mee maken en ook filmen , geluid is wel heel windgevoelig .Maar en nu komt het negatieve van mij , na een 15 maand had ik een probleem met de aan/uit schakelaar , er zat speling op en aanzetten was gokken...m.a.w. doet hij het of doet hij het niet .Het probleem is opgelost bij een Panasonic Lumix service centrum in Belgie onder garantie , ik stuurde het toestel op per post op een dinsdag en de week nadien ook op dinsdag belde de postbode aan met mijn DC-FZ82...perfecte service .Ik heb ook al een paar keer de melding gehad , dat het toestel blokkeert tijdens het fotograferen en dan krijg ik de melding schakel toestel uit en terug aan .Dus ik heb toch enige twijfel aan de betrouwbaarheid van deze Lumix DF-FZ 82. heeft iemand al problemen gehad ?? hoop van niet en anders ....ondertussen meerdere keren het probleem dat de zoom blokkeert , dus telkens uit en aanschakelen,ik gebruik voornamelijk deze camera om vliegtuigen te spotten ,als je moet uit en aanschakelen is ondertussen het vliegtuig al geland .Ben even op internet gaan zien ..en het is een bekand probleem , tientallen hebben dit probleem al gehad ...ik kan max een 6 geven ,Ik denk er aan om deze camera voor de 2é keer in herstelling te geven ,want in juni 2022 is gih 2 jaar .....ook wel vreemd dat CameraNu, niet weet wat het probleem is ,enfin dat beweren ze toch en dat is jammer ,want ik heb gelezen dat ze al camera's kregen met de vraag tot herstellen en ja met dit probleem.

Pluspunten

• niet zwaar
  • mooi uitgevoerd
  • mooi scherm
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• niet betrouwbaar
  • foutmelding zoom
  • mechanish probleem schakelaar aan/uit
  • blokkeert dus soms

- 18-02-2022
Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Goede kwaliteit foto's, zowel binnen als buiten. Makkelijk te gebruiken. Veel extra functies.

Pluspunten

• Mooie foto's

Mr francois 27-12-2021

Aanrader met bedenkingen

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Mooi toestel ,niet te zwaar ...heel veel mogelijkheden en die heb ik nog niet allemaal benut ,goede zoom en ja ,laat ons maar zeggen een bijna superzoom ! goed scherm en leuk aanraakscherm .Enfin ..je kan er mooie foto's mee maken en ook filmen , geluid is wel heel windgevoelig .Maar en nu komt het negatieve van mij , na een 15 maand had ik een probleem met de aan/uit schakelaar , er zat speling op en aanzetten was gokken...m.a.w. doet hij het of doet hij het niet .Het probleem is opgelost bij een Panasonic Lumix service centrum in Belgie onder garantie , ik stuurde het toestel op per post op een dinsdag en de week nadien ook op dinsdag belde de postbode aan met mijn DC-FZ82...perfecte service .Ik heb ook al een paar keer de melding gehad , dat het toestel blokkeert tijdens het fotograferen en dan krijg ik de melding schakel toestel uit en terug aan .Dus ik heb toch enige twijfel aan de betrouwbaarheid van deze Lumix DF-FZ 82. heeft iemand al problemen gehad ?? hoop van niet en anders hoop ik het toch te lezen.

Pluspunten

• zoom bereik
  • mooie foto's en filmpjes
  • veel mogelijkheden
  • mooi scherm

Minpunten

• mechanische schakelaar probleem
  • blokkeert soms,dit is niet leuk

Marcel De Vries 28-08-2021

Voor mij geen aanrader helaas....

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Ik heb dit toestel nu een jaar, maar hij gaat voor de 2e keer terug naar de verkoper. De reden is dat ik steeds een zoom error krijg. De camera moet dan aan en uit gezet worden. Hij is al eens terug gegaan voor reparatie, maar na een maand krijg ik weer dezelfde klachten. Weer bij het inzoomen een foutmelding . Misschien toch een maandagmorgen model? Als hij het wel doet, is het wel een prima camera, maar ik wil mijn geld terug

Pluspunten

• Compact
  • Zoombereik

Minpunten

• Te vaak defecte zoon
  • Slechte foto's in schemer

Astrid 04-06-2021

Compacte, complete camera

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Camera gekocht nalv test via Kieskeurig. Camera ligt makkelijk in de hand en heeft echt veel opties. Meteen een tas, extra batterij en een geheugenkaart bij besteld. De eerste foto's zijn al gemaakt, maar omdat ik nog niet zoveel kennis heb en eerst een cursus moet volgen kan ik nog niets zeggen van de kwaliteit.
Voordeel is wel dat hij via de WiFI werkt.

Pluspunten

• ligt makkelijk in de hand
  • niet zwaar
  • te verbinden met WiFi

Arnoud 09-02-2021

60x superzoom en heel veel opties voor weinig geld

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Ik was op zoek naar een bridge compactcamera met superzoom. De Panasonic DC FZ82 bleek een voordelige keuze met hele goede specs. Deze camera vervangt mijn oude Canon EOS 350D spiegelreflexcamera die inmiddels behoorlijk gedateerd is. Ik gebruik de camera vooral voor het fotograferen van vogels en dan komt de 60x optische zoom goed van pas. De video review van Kamera Express die ik online kon bekijken gaf de doorslag, in combinatie met het feit dat ze een winkel in mijn woonplaats hebben. Ik was wel wat overdonderd door de hoeveelheid opties die er zijn, in combinatie met het touchscreen op het apparaat. Normaal gesproken fotografeer ik of in de P-stand of in de A-stand met grote diafragma-opening voor een onscherpe achtergrond. Met de hoeveelheid extra opties die ik nu heb, ontkom ik er niet aan om de uitgebreide handleiding ook door te gaan lezen, heb ik al wel gemerkt. Het doorsturen van beelden via Wifi naar mijn smartphone vind ik één van de prettigste functies. Je kunt je beelden in RAW en JPG formaat opslaan. De camera kan ook in 4K filmen of je gebruikt een 4K-burst om een geschikt beeld uit op te slaan. Je kunt de burst ook gebruiken voor verschillende lichtinstellingen of.om dmv 'after focus' pas na de opname je scherpte te bepalen. Verder zijn er veel instellingen voor het bepalen van de lichtsterkte en scherpte. Het handige touchscreen kun je ook gebruiken voor aanvullende functies, bepalen van je focuspunt en het bekijke en nabewerken van je beelden. Legio opties, die je uiteraard alleen hoeft te gebruiken als je dat wilt. Via de iA-mode of P-mode kun je ook het werk aan de camera overlaten en vrolijk kiekjes schieten, waarbij de camera de meest ideale instellingen bepaalt.

Pluspunten

• 60x optische zoom
  • 4K filmen
  • Burstmode
  • Wifi functie

Minpunten

• Geavanceerd
  • Geen losse acculader

Henk S 12-01-2021

Uitgebreid, gemakkelijk te bedienen met touchscreen display

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Het hoge cijfer geef ik als eerste indruk. Ik heb deze camera nog maar een week in huis dus nog niet alles uit kunnen proberen. Maar de eerste foto's zonder optimale instellingen zijn al goed laat staan als de camera perfect wordt ingesteld. Een hele uitgebreide camera met veel mogelijkheden voor weinig geld. Een hele uitgebreide handleiding op het internet aanwezig om alle instellingen en mogelijkheden te doorgronden en dat zijn er heel veel.

Pluspunten

• Ligt fijn in de hand
  • Uitgebreid voor z'n geld
  • Foto kwaliteit
  • Doet heel degelijk aan

Minpunten

• Handleiding soms niet helemaal duidelijk

ilona 23-11-2020

wat een mogelijkheden!

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

een mooie camera, met veel mogelijkheden
fijn in gebruik, en erg handig, de online cursus.
zou alleen een uitgebreidere handleiding op papier praktisch vinden.

Arie 05-10-2020

gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Het product werkt naar verwachting en de prijs/kwaliteit verhouding is goed. Het product gekocht omdat de kamera een groot zoombereik heeft en voor een beginner, zeker gezien de prijs, veel mogelijkheden biedt.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijkheid
  • zoombereik
  • kwaliteit foto's

Minpunten

• nog niet tegengekomen

J.Schipper 26-08-2020

Prima aankoop voor weinig geld

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

ik heb deze camera nu 3 weken en moet zeggen dat ik er geen spijt van heb. Er zijn heel veel mogelijkheden en heb de handleiding gedownload (311 pagina's!) dus het kost nogal wat tijd voordat je weet hoe het werkt.
De gemaakte foto's heb ik bekeken op een groot smart tv scherm en zien er super uit.
Wat ik minder handig vind is het instelwieltje achter op de camera waarmee je o.a.de sluitertijd of diafragma handmatig kunt intstellen, want bij het verdraaien druk je het wieltje gemakkelijk in en staat deze weer op een andere instelling, maar voor de rest is deze camera een aanrader.

Pluspunten

• groot zoombereik
  • vele mogelijkheden
  • prijs kwaliteit

Minpunten

• instelwieltje achter op camera
  • accu opladen met kabeltje op camera

Inge 06-06-2020

Fijne camera

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Prima camera voor een mooie prijs. Pas 2 weken in bezit dus heb alleen nog maar op de auto mode fotos gemaakt, maar die zijn allemaal kwalitatief erg goed. Camera ligt fijn in de hand en heeft heel veel mogelijkheden. Ik heb nog veel te leren.

Pluspunten

• Zeer mooie fotos in auto mode
  • Ligt fijn in de hand en is niet te zwaar.

Minpunten

• Nog geen

N.Musolff 20-05-2020

Zeer leuke camera!

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Zeer goed kamera met een laag prijs! Maakt vlug een nieuwe foto, deze is veel vluger dan de Sony camera. Ook de binnenopnames zijn goed, dit was ook minder goed dan bij de Sony camera.

Pluspunten

• vlug nieuwe foto
  • Lage prijs!

Marco Oele 01-05-2020

Super camera

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Zeer complete en gebruiksvriendelijke camera. Je er snel mee uit de voeten door de vooraf ingestelde functies. Heel blij mee.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Prijs kwaliteit

Gerdine 22-02-2020

Prachtige foto's en veel functies!

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Deze camera voldoet volledig aan mijn verwachtingen! Ligt fijn in de hand, niet te zwaar en heel veel functies! Stelt goed scherp, ook met maximaal zoombereik. Daarbij hoef je niet te slepen met verschillende objectieven. Touchscreen werkt fijn en bij gebruik van de zoeker geen last dat je met je neus bijvoorbeeld instellingen veranderd. Tot nu toe geen minpunten gevonden!

Pluspunten

• Zoombereik!
  • Veel functies
  • Lichtgewicht
  • Ligt fijn in de hand, compact

H. Sinke 21-02-2020

Veel waar voor "weinig" geld.

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Ik was al een tijdje aan het zoeken naar een goede en makkelijkere vervanger voor mijn Canon 350D. Het gedoe met allerlei lenzen en een losse filmcamera was ik zat.
Uitgekomen op de Kim is fz82.
Ben er nu een twee weken mee aan het experimenteren. Een voorzichtige conclusie? Wat een een camera. Dezelfde mogelijkheden, maar veel makkelijker te bedienen door de goed doordachte menustructuur. En direct het resultaat zien voordat je afdrukt.
Daar naast meer megapixels dan mijn oude toestel en vooral alles in 1 i.p.v. met drie lenzen, een camera en een grote rugtas te moeten sjouwen.
1 klein minpuntje in mijn geval tot nu toe.... Als ik het voetje van mijn statief heb gemonteerd dan kan ik niet meer bij de batterij en geheugenkaart. Daar moet ik nog wat op verzinnen.
Maar al met al super tevreden tot nu toe.

Pluspunten

• Licht
  • Makkelijke bediening

K. C. A. M. 19-02-2020

Mooi apparaat met veel opties ook beginnende fotografie

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Ik wilde graag me hobby verbreden ipv alleen me telefoon met opzet lensen te gebruiken en dit toestel is daar geschikt voor ook voor de beginnende fotograaf of als je toch even dat stapje verder wil maar niet meteen duizenden euro's wil uitgeven.

Pluspunten

• Net een echte camera in de hand
  • Grote zoom capiciteit

Minpunten

• Nog niet zover om echt een duidelijk

Erik van der Velde 16-02-2020

Veel kwaliteit voor niet al te veel geld.

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Ik zocht een niet al te dure camera waarmee ik zowel makkelijk automatisch kon filmen en foto's nemen en ook nog af en toe wat handmatig kon instellen. Hier voldoet deze camera helemaal aan! Verder is, voor de prijs, zowel de beeldkwaliteit als bouwkwaliteit erg goed!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit en bouwkwaliteit
  • Aanraakscherm
  • 50mm opzet uv-lens om camera lens te beschermen
  • Opladen van accu met standaard usb powerbank

Minpunten

• Geen beweegbaar scherm op achterkant

Onno Misset 26-01-2020

Panasonic LUMIX DC-FZ82

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Perfecte compact camera. Makkelijk te bedienen. Mooie, scherpe en heldere foto's. Vooral de optische zoom van 60x is natuurlijk fantastisch. Al fraaie foto's gemaakt van de groene specht in onze tuin - en natuurlijk onze kleinzoon!!!.

Pluspunten

• Optische zoom
  • Lichtgewicht
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Nog niet gevonden

Bob de Jonge 26-01-2020

Top camera voor weinig geld

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

Ik heb een tijdje gezocht op internet om een keuze te kunnen maken en vele reviews van experts en gebruikers gelezen. Ik zocht naar een handzame camera met een groot zoom bereik. Mijn oude camera had een 10x optische zoom en dat was te weinig. Nu 60x plus een grote hoeveelheid aan instellingen opties. De uitleg gevonden op YouTube, erg handig en volledig om alle instellingen en gebruik hiervan goed te begrijpen.
Erg blij met de aankoop en de afhandeling bij de aankoop bij Kamera Express.

Pluspunten

• zoom bereik
  • talloze opties
  • geschikt voor amateur als pro

Minpunten

• nog niets gevonden

Ruud.vd.P 18-01-2020

Licht, practisch en superzoom

Geschreven voor: Panasonic DC-FZ82 zwart

De camera is licht en handzaam, heeft een enorme zoom met zeer goede stabilisatie. Goede grip, wisselen tussen foto's nemen met scherm en door sluiter is ook makkelijk. touchscreen, heel fijn en wifi dus alles naar telefoon of tablet is supergemakkelijk

Pluspunten

• Licht
  • Goede grip
  • prijs

Minpunten

• nachtfoto's korrelig