Panasonic Lumix DC-FZ82 zwart - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in 4K Ultra-HD
Optische zoom
60 x optische zoom

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 35 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

I-Know 24-06-2017

Superieure alles kunner

Camera nu een aantal weken in bezit, je kunt 100 reviews lezen maar het is de eigen ervaring dat geld!
En deze valt zeker niet tegen, camera schiet in RAW en JPEG. Met een superieure kwaliteit.
Hij is snel, marco functie vanaf 1cm is perfect. En niet onbelangrijk het schieten in het donker of schermer produceer deze camera zeer weinig ruis.
Heb een foto van de maan geschoten, maar mijn vrouw moest het eerst met eigen ogen aanschouwen om het te kunnen geloven dat dit werkelijk mogelijk was met deze Lumix DC-FZ82.

Het filmen in 4K gaat goed en levert een geweldig kwaliteit op.

Met de camera in een heuptasje is het prima vertoeven in de vakantie of waar dan ook, met de 60x zoom krijg je alles scherp in beeld. Met de accu kun je zo'n 200 foto maken of 40m filmen in 4K voordat hij weer op de lader moet bijtanken. Of je koopt gewoon een extra accu's erbij.

Kortom, werkelijk een aanrader.

Pluspunten

• Alles kunner
  • RAW en JPEG
  • 60x Zoom
  • 4k filmen bij 30 frames

Minpunten

• Nekriem is wat smal
  • Nog niet kunnen ontdekken

Fotomama 25-04-2017

Supertevreden, mooie foto's, maar momenteel wel een issue

Ik wilde net even een review schrijven over deze superfijne camera, want als hobby fotograaf wist ik door de camera toch al vlot bewonderenswaardige geluiden te oogsten van vrienden en familie. Alleen viel net plots de camera uit, en krijg ik hem niet meer aan de praat. Bij de FAQ's geen antwoord dat helpt. Batterij is het ook niet.
Goed, ik ga er van uit dat het een eenmalige hickup is. De camera heeft namelijk echt heel veel handige mogelijkheden, zoals de reeks foto's die hij kan maken waarna je zelf de beste eruit kiest en de rest wist. Als je net als ik een foto van een drukke 2 jarige wil maken, is dat erg handig qua timing!

Pluspunten

• Hele handige functies
  • Snel mooie foto's

Minpunten

• FAQ omvat niet alle vragen/issues
  • Snel de gebruiksaanwijzing nodig

INDO WILLIE 16-06-2018

WELKOM

mooie Camara pas wel op dat je NOOIT een micro SD kaart koopt van 256 GB!! maar een gewone SD kaart van 256, die doet het wel.

Minpunten

• 1 Batterij ipv 2
  • LET OP !!MICRO SD KAART 256 GB WERKT ECHT NIET !!

Sjaak 25-04-2018

Panasonic type DC-FZ82 digitale camera

Een prima camera. Licht in gewicht. Zeer handzaam. En, niet onbelangrijk, gemakkelijk in gebruik.
Van vele, automatische, functies voorzien.
Maar ook is het toestel op zowel sluitersnelheid als diafragma, handmatig in te stellen.
Ook is er een zgn. 'burst functie' aanwezig. Voor het maken van 4-k foto's
Verder is de camera te verbinden met uw Smartphone

Pluspunten

• Compact,
  • Licht in gewicht

Harald 06-07-2017

een aanrader

de Panasonic dmc-fz82 is geen slechte Camera hij is makkelijk in gebruik voor als je nog nooit zo'n Camera heb gehad.

zelf zonder de beschrijving te lezen kan je eigenlijk al mooie foto's maken.
maar het leuke is dat de scene zijn die maken het voor de amateur nog makkelijker om dat alles is voor ingesteld.

met de wifi heb je zo je foto's op je mobiel, zodat je eigenlijk gelijk de foto's op Facebook of iets dergelijks kan zetten.
een min puntje is dat er maar 1 accu bij zit en het opladen via de Camera gaat.

plus punt is dat hij snel inzoomt en uitzoomt je moet wel een vaste hand hebben als je helemaal heb in gezoomd ,makkelijker is dan om een statief te gebruiken
de Camera ziet er zwaar uit maar dit valt reuze mee.

de kwaliteit van de foto's zijn eigenlijk best wel top.
Ook erg handig is de 4k waarmee je prachtige actie foto's kan maken .
voor de gevorderden kan je ook nog zelf het een en ander instellen.

Pluspunten

• snelle zoom mogelijkheid
  • wifi/bluetooth

Minpunten

• geen kantelscherm
  • 1 accu

Hpost 30-05-2018

Goede kamera

Groot zoombereik en scherpe foto’s. Ideale vakantiekamera. Niet zwaar en gemakkelijk te bedienen. Topper

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • Goede foto’s
  • Laag gewicht

Cathrien 20-02-2018

Compacte en lichte camera

Daar ik een zelfde (ouder type) had en die mij zeer goed beviel, heb ik deze camera gekocht. Hier is alles weer vernieuwd en handiger. Ik heb de camera pas in gebruik, maar merk dat de foto's helderder zijn en de camera ligt makkelijk in de hand. Ook het touchscreen vind ik geweldig in gebruik! Een goede aankoop, al heb ik alles nog niet uitgeprobeerd.

Pluspunten

• licht in gewicht
  • compact
  • touchscreen

Geer 01-09-2017

Verre zoom mogelijkheden

Deze camera bij Kamera-express aangeschaft. Een fijne camera met mooie zoommogelijkheden. Ik fotografeer veel landschappen en wolken, en zie dat de camera dit ook heel goed aankan. Maar ik gebruik wel mijn eigen instellingen. De scenemogelijkheden zijn leuk en heel handig om even snel in te stellen. ISO en belichting is ook supersnel te regelen zonder omslachtig menu. Alles dus duidelijk en overzichtelijk. De 4K knop om over te schakelen naar 4K film/fotografiemodus is ook prettig en werkt snel. De full HD films zien er mooi strak en scherp uit. Maar ik vind het een nadeel dat je het geluid van zoomen en scherpstellen zo overduidelijk op je films terug hoort. Dat is dus jammer. De stabilisatie werkt daarentegen fijn, zoomen gaat snel en autofocus is ook snel. Voor de prijs een hele goede camera. De meeste camera's blinken uit in een paar dingen en hebben toch de neiging iets aan boord te hebben wat tegenvalt. Deze camera van Panasonic is mooi geprijsd en is ook nog eens een alleskunner. Kwaliteit van de foto's is voldoende. Niet super,verwacht geen dslr foto's, maar ze zijn zeker niet slecht. De foto's die ik van de 4K films heb afgehaald zien er mooi uit. Toevallig een onweerslucht gefilmd en daar snapshots vanaf gehaald die er echt mooi en strak uitzien. Ik ben dus happy met de aankoop.

Pluspunten

• 60x zoom
  • 4K foto/filmmodus
  • veel instelmogelijkheden
  • Full HD op 50mps
  • Scene keuzes

Minpunten

• Soms onderbelichte foto's
  • Af en toe ruisvorming op foto's
  • Zoomgeluid op films is hinderlijk

Miriam 07-07-2017

Haarscherpe foto's, korte sluitertijd

Jaren geleden had ik een Lumix, al voor de tijd dat je mobiel goede foto's maakte. Toen die stuk ging (zoomfunctie deed het niet meer), dacht ik dat ik voldoende zou hebben aan mijn telefoon. Sinds een week ben ik echter toch weer om! Wat mijn telefoon niet kan, doet deze zeker wel: haarscherpe details! Een kind onopgemerkt fotograferen op afstand is geen enkel probleem. En omdat hij zo snel is, mis je ook niks als je toch nog ff wat wilt meepakken. Kortom: ik ben om!

Pluspunten

• snelle sluitertijd
  • scherpe details
  • goed contrast

Minpunten

• lastig achteraf scherp te stellen

Mamamaaktfotos 07-05-2017

Mooie camera met veel functies

Ongeveer twee weken heb ik deze camera nu in bezit. Gekocht omdat mijn camera stuk was.
Ik zocht een camera waar ik mooie foto's mee kan maken en ook wat mee kan filmen. Dit heb ik nu gevonden. Ik ben geen professional maar met deze camera leer ik toch om mooie foto's te maken.

De batterij is makkelijk en snel op te laden en aansluiten op de computer/laptop gaat ook heel soepel.

De Panasonic FZ82 vind ik mooi, gebruiksvriendelijk, ligt goed in de hand, de foto's zijn van mooie kwaliteit en er zitten zoveel functies op dat er bij iedere gelegenheid/locatie mooie foto's gemaakt kunnen worden.
Zelf van mijn spelende kinderen (die niet lang stilzitten) maak ik mooie foto's.

Aanrader is om de handleiding goed te lezen. Hierdoor kom je erachter hoe veelzijdig de camera is.
Bij het gebruik van de zoom functie valt het mij op hoe goed de kwaliteit is (dat is vaak minder als je flink inzoomt).

Ik ben heel blij met mijn keuze en raad deze camera zeker aan!
De prijs/kwaliteit verhouding is naar mijn mening goed.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Kwaliteit fotos
  • Prijs/kwaliteit

Bas 14-08-2018

schitterend toestel

ik ben een beginnend fotograaf als hobby, en heb na het lezen van de test bij "kieskeurig"
dit toestel Panasonic Lumix DC-FZ82 aangeschaft en eerlijk is eerlijk wat ze hebben geschreven over dit toestel is niet overdreven hij licht lekker in de hand zoomlens werkt fantastisch er zitten vele mogelijkheden op die ik nog moet verkennen en proberen maar met dit toestel gaat het zeker lukken een toestel wat met je meedenkt !

Pluspunten

• het vriendelijke gebruik
  • de elektronica die meedenkt

Minpunten

• kan ik nog niet echt aangeven .

Ed 23-05-2018

Groot optisch zoombereik en veel instelmogelijkheden

Naast de uiterst comfortabele intelligente automaat (alleen richten en foto nemen) heeft de camera ongekend vele instelmogelijkheden zodat ik me als “herintredende” amateur fotograaf volledig uit kan leven. Heb al vele instellingen geprobeerd en zeer geslaagde opnames van dichtbij (macro) tot veraf (landschappen zowel in de 20mm stand als in de 1200mm stand) gemaakt. Belichting en scherpte van opnames is gewoon goed.
De stabilisatie werkt goed want opnames maken met 60x optische zoom zonder statief geeft geen bewogen beelden.

Pluspunten

• Niet zwaar
  • 60x optische zoom
  • Veel instel mogelijkheden
  • Lichtsterke lens

Minpunten

• Accu niet buiten camera op te laden

Hendrikse 20-05-2018

Lumix DC-FZ82: 60X zoom & 4K video voor een mooie prijs

Normaal gebruik ik een Telefoon of onze Lumix compact camera, maar op advies van een goede vriend voor onze vakantie toch maar eens een camera gekocht met wat meer opties. Deze camera is gekocht bij kamera-express na uitvoering afspeuren op internet zoals kieskeurig en consumentenbond en natuurlijk advies van een goed vriend. Deze camera is voor iemand niet veel van fotografie af weet goed te gebruiken en begrijpbaar. De 60x zoom is zo lekker om mooie foto van de natuur te maken en dan super 4K video die 50frames /s maakt waar je mooie sportfoto's en video's mee kunt maken! Zou wel een extra batterij aanschaffen want dat is wel een min puntje althans vergeleken de lumix compact camera dus dat is misschien niet helemaal een eerlijk vergelijk. Deze extra batterij kreeg ik overigens cadeau bij de aanschaf van de camers op Kamera-express

Pluspunten

• 60x ZOOM
  • 4K video/foto
  • Compact
  • Goed scherm

Minpunten

• Batterij
  • Behuizing is plastic
  • Scherm niet roteerbaar

Edward 17-05-2018

Bijzondere zoomlens met veel instelmogelijkheden

Ik maak het liefste foto's in de natuur, dus koos ik voor het enorme zoombereik van de FZ 82.
Na het uitpakken dadelijk enkele testfoto's genomen, dan had ik al snel door dat het belangrijk is om de juiste scherpstelmodus te selecteren vooral dan bij het maximum inzoomen.
Breedbeeldfoto's zijn mooi, volledig ingezoomde foto's zijn ook mooi en scherp maar om die te nemen heb ik een steuntje nodig, dan leun ik op mijn fietszadel of tegen een boom of zo.
Een vaste hand is wel handig.
Foto's die binnen genomen zijn, zijn bijzonder goed, scherp en in natuurlijke kleuren, ook bij tegenlicht van het open raam. Voor mijn interesses is het een heel goed toestel, gemakkelijk te gebruiken in auto-modus.
Om al de instellingen te begrijpen en te gebruiken heb ik de uitgebreide gebruiksaanwijzing
gedownload. Kortom: gezien de prijs kwaliteitsverhouding is het een aanrader.

Pluspunten

• zoombereik
  • ook binnen genomen foto's verassend goed
  • natuurlijke kleuren
  • gebruiksgemak in auto modus
  • prijs kwaliteitsverhouding

Minpunten

• bij diep inzoomen veel licht nodig

Dennis 15-05-2018

Snel autofocussysteem

Mooie en zeer snelle camera. Veel mogelijkheden maar ook op de auto stand maakt hij goede foto’s echt een aanrader

Pluspunten

• Snelle focus

rvv 28-04-2018

super zoom

goede camera met heel veel mogelijkheden,ook in auto. stand mooie foto,s
macro werkt uitstekend .
4k filmen en 4 k foto . 30 foto.s per seconde en zoek daarna de beste uit.
60x zoom is geweldig
laden accu niet zo handig ,kabeltje erg kort

Pluspunten

• prijs
  • 60x zoom
  • groothoek
  • vele mogelijkheden
  • 4k film

Minpunten

• accu laden

Loe 17-04-2018

Snel zoomen en scherpstellen

Mijn vorige camera was een Lumix DMC FZ-45. Ik vond die camera wat traag in zoomen en vooral automatisch scherpstellen.
Ik heb een aantal camera's bekeken in de prijscategorie rond de 400 euro (Sony, Canon, maar ook de Nikon B700).
Uit de reviews van die camera haalde ik dat ze traag scherpstelden of dat de batterij niet lang mee zou gaan, zaken die bij de Lumix DC-FZ82 wel in orde leken.
Zeker gezien de prijs en mijn eerdere ervaring met Panasonic (en dat de accu van mijn oude camera ook past in de nieuwe) heb ik gekozen voor de Lumix.
Eerste ervaring is positief, er zitten een paar erg interessante speeltjes op (die ik nog niet uit heb geprobeerd), maar de bediening via de app op de smartphone werkt iig prima.

Pluspunten

• grote zoom
  • snel

Minpunten

• nog niet ontdekt

Caspar 20-02-2018

Prettige camera

Dit is mijn tweede bridge camera, daarom zijn de meeste functies snel duidelijk.
Voor alle bedieningen ruim 300 pagiona's handleiding lezen.
Verder een prettige camera met een redelijk scherpe lens.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand

Minpunten

• Scherpte van de lens zou nog wat beter kunnen

de Bruin 15-02-2018

Mooie foto's

Heb de kamera 3 dagen in bezit. Maakt prima foto's, het menu scherm is een aanraakscherm, handig en snel. Wel weer een hele dikke handleiding gedownload met allerlei aanwijzingen, waar je maar met moeite uit komt.

Pluspunten

• Fotokwaliteit
  • Gewicht, niet zwaar

Minpunten

• Ingewikkelde handleiding

Diana 10-01-2018

Lichte camera met veel mogelijkheden

Mooie camera met veel mogelijkheden, zowel automatisch als handmatig. Mega zoom van 60x waarvoor ik de camera gekocht heb. Mogelijkheid van 4K foto's en filmen. De camera heeft wifi voor makkelijk foto's overzetten naar mijn mobiel. dat is tegenwoordig toch wel een must. Het uitzoeken van alle mogelijkheden vind ik niet heel eenvoudig maar heb dan ook niet zoveel verstand van camera's daarvoor ga ik een cursus volgen.

Pluspunten

• lichte kamera
  • grote zoombereik
  • wifi

Minpunten

• verdiepen in de functies