Panasonic DMC-FZ2000 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 33 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DMC-FZ2000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

e***************@o********** 09-03-2023

Mooie camera met alle functies en goede zoom

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ2000

Wij waren op zoek naar een groter camera dan een compact camera, maar niet losse lenzen. Bij Kamera Express in Breda werden we vakkundig geholpen met onze wensen voor een nieuwe camera. Deze Panasonic LUMIX DMC-FZ2000 heeft alle functies, wifi en goede zoom. Ondanks dat we de camera nog maar een maand in huis hebben, hebben we al hele mooie foto's gemaakt.

Pluspunten

• zoom
  • stevige camera
  • gemakkelijk in gebruik
  • kantelbaar scherm

Minpunten

• iets zwaarder

a***********@g******** 30-03-2022

De ideale wandelcamera

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ2000

Mede door de pandemie trok ik alsmaar meer de wandelschoenen aan. Omdat ik mijn spiegelreflex van Nikon te zwaar vond om in een stevig ritme te stappen, schoot ik beelden met mijn GSM. Totdat een collega me aanbood haar bridgecamera van PANASONIC uit te proberen. Wat een verademing! Compact én met een zeer groot zoombereik. Ik bracht een reigerjong, dat ik met het blote oog niet goed kon waarnemen gedetailleerd in beeld. Je wisselt vlot van elektronische zoeker naar kantelbaar aanraakscherm. Met de monitor kan je vanuit de meest onmogelijke posities een close-up nemen. Geen lenzengewissel. Bij het verkennen van de scène-modus werd ik meteen fan van 'glinsterend water' en 'bewegende dieren'. Ik ben nu vooral benieuwd naar de videomodus. De FZ2000 zou zich uitstekend lenen voor filmopnames. De camera stimuleert me vanuit zijn eenvoudige bediening tot meer. Het toestel zet je aan tot ontdekken. Ik voel dat ik er alsmaar enthousiaster mee op pad zal gaan. Zeer blij met mijn aankoop. Prima verhouding prijs-kwaliteit.

Pluspunten

• zoombereik
  • kantelbaar touchscreen
  • scène-modus
  • video-modus

Bert Kamperman 04-03-2021

Schitterend

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ2000

Dit is mijn eerste luxe camera en ben zeer tevreden over de kwaliteit van de foto’s en de vele opties. Ben alle opties nog aan het ontdekken. Het is zeker een aanrader. We hebben deze camera in Almelo gekocht en zijn vriendelijk geholpen en goede service. Bij Kamera Express...

Frank 18-05-2020

Panasonic lumix fz2000

Geweldig mooie camera.
Goede service van Kamera-Express.
Netjes geholpen om de beste keuze te maken.
En niet te vergeten 5 jaar garantie.

Paul 01-05-2020

Mooie camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ2000

Mooie camera, maakt mooie fotos en is makkelijk te bedienen ook makkelijk voor een beginner. Top camera

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Scherpe fotos

Minpunten

• Zwaar
  • Prijzig

Cees Oudenaarde 12-02-2020

Geweldige camera, met heel veel instelmogelijkheden

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ2000

Gisteren gekocht bij Kamera-Express Capelle aan den IJssel. Foto/video-kwaliteit nog niet echt kunnen beoordelen, omdat eerst de grote hoeveelheid instelmogelijkheden van de camera bekeken moest worden.
Deze camera heeft alles in zich wat de fotograaf zich kan wensen. 20x zoom met een lichtsterke lens, een elektronische zoeker die niet onderdoet voor een zoeker uit een spiegelreflex. Video mogelijkheden van HD tot 4K. Kortom, de overstap van een spiegelreflex met 15x zoomlens naar deze compact met alles er op en er aan lijkt me niet verkeerd.

Pluspunten

• Lichtsterke lens
  • Compact en goed handelbaar
  • Veel instelmogelijkheden
  • Vervangt ook de videocamera

Minpunten

• Relatief zwaar

Overdijk 25-01-2020

Panasonic Lumix DMC-FZ2000

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ2000

Compacte camera, is prettig vasthouden. Groot voordeel ten opzichte van onze vorige spiegelreflex is dat we nu maar een vaste lens hebben in plaats van twee. 1 Dus is het constant wisselen van lens niet meer nodig. Met deze camera is het ook mogelijk om te filmen. Super handig.

Pluspunten

• 1 lens
  • Compacte camera

Minpunten

• Wat zwaarder dan spiegelreflex

Martijn79 14-10-2019

Panasonic Lumix DMC-FZ2000

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ2000

Ik was op zoek naar een goede vervanger voor mijn Nikon Spiegelreflex, maar dan met meer gebruiksgemak. Ik wil niet meer met verschillende lenzen en een tas slepen. Maar omdat we naar Zuid Afrika gaan wil wel een fatsoenlijke camera met zoom.
Eerste indruk van de camera is zeer goed, degelijk gebouwd, menu even wennen, maar verder makkelijk in gebruik. Bijgekochte tasje van Lumix is niet helemaal passend, met filter zit deze er erg straks in.

Pluspunten

• Superzoom
  • Degelijk gebouwd
  • Gebruiksgemak
  • Mooi compromis voor een Spiegelrefelx

Minpunten

• Tasje niet passend
  • Nog geen gevonden.

J.EL.T. 15-09-2019

Zeer veelzijdig toestel met lichtsterke lens en sensor 1"

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ2000

Dit toestel werd me meermaals aangeraden in diverse winkels, ik had 10 jaar geleden al een Lumix en nu schakel ik probleemloos en herkenbaar over. Prettig ook de ringen op de lens voor handbediening. Wel een beetje groot, maar allicht onvermijdelijk met een sensor van 1 inch en zo'n lichtsterk objectief. De zoom lijkt me voldoende sterk, en met close-up kom je ook zeer dichtbij.

Pluspunten

• bediening
  • lichtsterke lens

Minpunten

• toch wat groot

Henk 10-08-2019

Zeer veelzijdige camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ2000

Ik was het een beetje zat om steeds weer een grote tas met camera en objectieven mee te slepen. Daarom de Panasonic DMC FZ2000 gekocht. Heb hem nu een paar dagen in mijn bezit en wat uitgeprobeerd. Kwaliteit van de foto's is prima. Camera is weliswaar redelijk zwaar, maar ligt stevig in de hand en knoppen zitten logisch. Touchscreen is heel handig. De basisfuncties heb je snel onder de knie en de overige (veel) zal wat langer duren. Ik denk dat mijn DSLR een beetje gaat verstoffen.

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • Beeldkwaliteit
  • Touchscreen
  • Customizen functietoetsen
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Nog niet ontdekt

MJHS 09-08-2019

Panasonic LUMIX DMC-FZ2000

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ2000

Bij Kamera Express in Maastricht gekocht. Vriendelijke behulpzame verkoper. Camera ziet er degelijk uit met zeer veel mogelijkheden. Ga hem z.s.m. uitproberen.

DJ 04-08-2019

Briljante zoeker

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ2000

Na wat rondkijken op diverse sites, met de goede ervaringen van Panasonic/Leica combinatie in het achterhoofd (kleine cameraatjes, dat wel) kwam ik terecht bij de FZ1000, de FZ1000 Mk2 en de FZ2000. Uiteindelijk gekozen voor de laatste, en o man, wat een camera! Niet alleen een enorm heldere zoeker (ook voor brildragers, lijkt wel of het beeld 'voor' de camera staat!) maar naast mooie foto's hoef ik ook nooit meer een camcorder te kopen. Semi professioneel? Laat dat semi maar weg! De sensor is ook geweldig. En als je bedenkt dat, doordat deze camera alweer 2 jaar 'oud' is, de camera bijna gehalveerd is in prijs, dan ben je een spekkoper! Op een van de sites die ik bekeek las ik 'this camera means business!'. Zo is het!

Pluspunten

• Heldere zoeker
  • Beste prijs/kwaliteitsverhouding
  • Leica lens

Rosa 14-07-2019

Prima bridgecamera

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ2000

De FZ2000 is mijn vierde Panasonic-camera. Ik schafte die, na vijf jaar positieve ervaringen met de FZ1000, aan vanwege de extra mogelijkheden zoals verder inzoomen, aanraakscherm (terwijl je door de zoeker kijkt kun je met je andere hand op het schermpje schuiven en het gewenste scherpstelpunt vastleggen en dat zie je dan ook in de zoeker), de 4K-functie en het ingebouwde ND-filter met 4 standen (geen last meer van overbelichte foto’s bij zonnig weer). Het schermpje dat onbeperkt naar alle kanten gedraaid kan worden kende ik al en dat blijft een feest om mee te werken. De zoeker is groot, helder en duidelijk. Ik maak loeischerpe foto’s met deze camera, in prachtige kleuren, van macro tot het uiterste bereik in de verte. De bedieningsknoppen zitten allemaal binnen handbereik. Je hoeft tijdens het fotograferen in principe nooit het menu in. Ik fotografeer bijna uitsluitend in de M-stand en pas voor bijna elke foto de instellingen aan. Dat gaat razendsnel. Voor handmatig scherpstellen zit er een fijne bedieningsring op de camera. Dat werkt heel prettig. Met een tweede ring kun je langzaam in- en uitzoomen, maar er zit ook een wieltje bovenop de camera om het sneller te doen. De lens schuift een eind naar buiten zodra je de camera aanzet blijft op die plek, wat je verder ook doet, want zoomen gebeurt binnenin de lens. De camera ligt prettig in de hand en heeft een heel fijne grip. De camera is intussen flink in prijs gezakt. Ik betaalde € 799,00 en voor dat geld krijgt je een topcamera met zeer veel mogelijkheden en prachtige foto’s. De videofunctie gebruik ik niet; daar kan ik dus niets over zeggen. Over de degelijkheid kan ik na een paar weken gebruik eigenlijk nog niet zoveel zeggen, maar de indruk is uitstekend en ik heb er alle vertrouwen in, gezien ook mijn goede ervaringen met de voorganger van deze camera.

Pluspunten

• Fotokwaliteit
  • Gebruiksgemak
  • Gebruiksmogelijkheden
  • Degelijkheid

Ben 15-04-2019

Veelzijdige camera met hoge scores

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ2000

Ik heb deze camera gekocht ter vervanging van mijn oude FUJI HS20EXR camera. Gezien de leeftijd (10 jaar) is er toch veel veranderd. Het wordt even wennen, maar gezien het enthousiasme van iedereen heb ik er het volste vertrouwen in.
Met de camera heb ik de keus om alles volautomatisch te laten regelen, maar aangezien zelf de regie behouden veel leuker is, draait het daar wel op uit. Een lichtsterke lens, een mooi zoombereik met daarbij een snelle reactietijd kan niet anders dan mooie plaatjes opleveren. Kort gezegd, dat worden mooie plaatjes komende vakantie(s).

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • prijs

KvdH 25-02-2019

Fijne service bij Kamera Express

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ2000

Wat een geweldige camera, de Panasonic Lumix fz2000. Veel functies, duidelijke handleiding en, het belangrijkste, prachtige foto's en video's (in 4K)!

nvankempen 29-01-2019

Veelzijdig en betrouwbaar

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ2000

Ondanks dat ik nog niet alle functies af ben gegaan kan ik nu al zeggen dat kwaliteit, veelzijdigheid en mogelijkheden aan instellingen (manueel maar ook met hulp van de instellingen van de camera) mij overtuigd hebben van juiste aankoop.

Pluspunten

• veelzijdigheid
  • kwaliteit

Minpunten

• accuduur

Roel 23-01-2019

Zeer goede camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ2000

Heel fijne camera met veel mogelijkheden. Uitstekende lens met prima zoom mogelijkheden. Het 4k filmen gaat fantastisch. Voelt aan als een een spiegelreflex camera en is ook wat zwaarder dan een compact camera. Het is een ultieme reiscamera; meer heb je niet nodig. De autofocus is supersnel! Aanrader! Tip, lees de handleiding (downloaden van Panasonic website) goed door. Er zijn veel mogelijkheden welke niet in de bijgevoegde beknopte handleiding staan

Pluspunten

• Snelle autofocus
  • Veel instelmogelijkheden
  • 1 inch sensor dus lichtsterk
  • Voelt degelijk aan en goede materialen
  • 4k filmen in uitstekende kwaliteiteit

Minpunten

• Vreemde zonnekap
  • Batterijduur
  • Beperkte zoom ivm concurrenten

Astrid 13-01-2019

Mooie scherpe foto's

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ2000

Een mooie camera met veel mogelijkheden. Heb 'm vooral uitgekozen vanwege de macrofotografie. Hier ben ik dan ook erg tevreden mee. Tenminste op dit moment. Ik heb de camera net een dag. Het zoombereik valt wel wat tegen, maar misschien wil ik teveel.

Pluspunten

• mooie scherpe macrofoto's
  • scherpe nachtfoto's
  • mooie filmpjes

Minpunten

• zoombereik

Kanters 13-01-2019

Veelzijdige camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ2000

Ik heb deze camera nog niet erg lang in bezit, maar het is een heel veelzijdige, handige camera. Ook in donkere dagen nog erg mooie foto's te maken. Tot zover geen enkel negatief punt. Nog veel functionaliteiten te ontdekken.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Goede licht opvang
  • Zoombereik

Minpunten

• Wat groot

Joop 28-12-2018

De perfécte hybrid / all-round (video)camera

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ2000

Ondanks de systeemcamera's en lenzen die ik al heb toch óók deze hybride alleskunner aan de werkpaarden toegevoegd vanwege (met name voor de B-roll opnames):
1. bijzonder uitgebreide videomogelijkheden
2. all-in-one model, geen gedoe, 'point and shoot'
3. groot focus bereik en (relatief) lichtsterke lens

Panasonic camera’s hebben een zéér duidelijk en praktisch menu-systeem: gezien de ontelbare (video-)mogelijkheden van deze camera een niet te onderschatten voordeel in de praktijk.

De vormgeving van de FZ2000 is misleidend: het is eigenlijk een semi-professionele camcorder (met built-in ND filters, supersmooth zoom (!), en vele functiebuttons voor instellen 'on-the-fly'). Dat dit allemaal verpakt zit in DSLR-look zet je op het verkeerde been.

Mocht je eventueel je wenkbrauwen fronsen over de afmeting van deze camera vergeet dan niet dat je met deze camera de rugzak met lenzen thuis kunt laten (van wide tot super tele). De camera vind ik zelfs licht van gewicht gezien het gebodene! Hij weegt nu 1090 gram: inclusief de lenskap, batterij, filter (67mm), ARCA statiefmount, en de PeakDesign clips.

Meteen de V-Log er op gezet (separate aankoop) en nú al aan het genieten van de waanzinnige mogelijkheden van deze camera. Wat te denken van een boterzachte zoom terwijl tegelijkertijd ook nog eens zeer gelijkmatig de lensopening wordt geregeld. Wat een feestje! Ik verbaas me steeds meer over de mogelijkheden (én kwaliteit!) van deze alleskunner.

Pluspunten

• uitgebreide videomogelijkheden
  • zeer goede menustructuur
  • alle knoppen te programmeren als pre-sets
  • in prijs/prestatie NIET te verslaan

Minpunten

• Bij 4K crop naar 36mm (dus geen 24mm wide)
  • Kan geen zwaarwegend minpunt bedenken

Thijmen 09-12-2018

Fantastisch zoom en kwaliteit

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ2000

Waanzinnige kleuren. Goede zoom en makkelijk in het gebruik. Absolute aanrader! Gekocht vanwege de goede zoeker en het zoombereik. Ideale vakantie camera

Pluspunten

• Zoom
  • Sensor

Minpunten

• Gewicht

marcandries 08-12-2018

Kwaliteitsfoto's

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ2000

Prijs kwaliteit evenwaardig met vele duurdere spiegelreflexcamera's
Goed in de hand liggende camera met groot zoombereik

Pluspunten

• groot zoombereik

Minpunten

• redelijk zwaar

Hans 13-11-2018

Uit doos meteen, na opladen accu, goede foto's te maken.

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ2000

Uitstekende camera met zeer veel mogelijkheden. De bediening sluit aan bij eerder uitgebrachte Panasonic camera's. Meteen zeer goede foto's te maken. Instel mogelijkheden moeten nog wel bestudeerd worden. Zoals gewend is de Leica lens absolute top. En de lens is toch bepalend voor de foto resultaten.

Pluspunten

• lens
  • zeer veel instelmogelijkheden
  • bediening overzichtelijk

Roger Torfs 04-04-2018

vormgeving goed scherm & oculair goed handig toestel

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ2000

Veelzijdig en praktisch. Handig om mee te werken Prachtig toestel voor op reis .Alles in de camera aanwezig geen lenzen wisselen en is snel scherpstellen & andere.

strike66 01-04-2018

Mega zoombereik, ergonomisch, profi en toch simpel

Geschreven voor: Panasonic DMC-FZ2000

Heb na lang speuren en vergelijken op internet dit toestel gekocht. Zat wel aan bovenkant van mijn budget range maar zeer compleet. Enorm zoombereik, super foto kwaliteit, ergonomisch, super touchscreen en zoeker. Heb bewust gekozen voor hybride camera omdat ik bij mijn vorige camera het wisselen van lenzen toch erg onhandig vond. Bovendien gevoelig moment voor stof ed.
Bediening is behoorlijk intuitief. Wel veel knoppen maar deels dubbel uitgevoerd om in andere houding ook goed te kunnen bedienen. Zoom zit bv op lens en naast afdrukknop.
App op Iphone er bij is ook behoorlijk handig. Als afstandsbediening, voor geotag en om foto's over te zetten op je telefoon.

Pluspunten

• Enorm zoombereik/ super lens
  • Oled zoeker
  • Handig touchscreen
  • Grote sensor -> super kwaliteit
  • Ergonomisch

Minpunten

• Relatief groot en zwaar
  • Lens schuift altijd helemaal uit