Panasonic Lumix DMC-FZ2000 zwart - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in 4K Ultra-HD
Optische zoom
20 x optische zoom

Beoordeling op basis van 7 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

9,1

Kneom 14-08-2017 Product paar weken in bezit

Geweldige camera

Hiervoor een Panasonic FZ1000 gehad en was daar al zeer tevreden over. De FZ2000 is wat mij betreft nog een stapje hoger. Doet niet of nauwelijks onder voor de spiegelreflexen die ik heb gehad. De handzaamheid van 1 camera met een geweldig zoombereik en een geweldige beeldkwaliteit maakt deze camera bij uitstek geschikt voor onder andere de reisfotografie waar ik hem voor gebruik.

Pluspunten

• groot zoombereik
  • beeldkwaliteit
  • kwaliteit zoeker en display
  • instelmogelijkheden

Minpunten

• vooralsnog geen

Fedor 26-12-2016 Product paar dagen in bezit

Goede reiscamera

Deze camera gekocht als reiscamera i.p.v. een zware spiegelreflex met extra lenzen. Kwaliteit is prima tot ca ISO 1600, vrijwel vergelijkbaar met de Nikon d7000, waar ik lang mee heb gewerkt.. Door het grote zoombereik zeer veelzijdig in te zetten. Prima Leica lens en betere kwaliteit dan de gemiddelde compactcamera door de grotere sensor.

Pluspunten

• zeer veelzijdig
  • relatief licht en draagbaar
  • goede beeldkwaliteit over het hele zoombereik;

Minpunten

• nog geen gevonden

R Wagenaar 28-11-2016 Product paar weken in bezit

Zeer fijne camera voor scherpe foto's en video !!

Camera nog maar net in bezit gekocht als opvolger van de FZ1000 ook een zeer goede camera .
Deze heeft weer wat meer mogelijkheden vooral op video gebied maar ook voor foto's . Nu een iets groter zoom bereik . En prachtig touchscreen waar je ook het focus punt kunt bepalen . En de lens schuift bij opstart naar buiten en daarna zoomt de camera intern lens verschuift dus niet meer ! En postfocus waarmee je achteraf het scherpstelpunt kunt bepalen kan zeer handig zijn .
Camera heeft net als de FZ1000 zeer snelle autofocus . In de foto kwaliteit zit denk ik weinig verschil vergeleken met de fz1000 die was ook al top ! Maar je hebt meer mogelijkheden en meer zoombereik . Later een uitgebreider review daar heb ik hem te kort voor maar de eerste indrukken zijn heel goed . Op degelijkheid uitstekend geplaatst moet dit nog afwachten gezien korte bezit maar gezien van oa de FZ1000 heb ik hier geen enkele twijfel over .

Pluspunten

• Prachtige all in one camera !
  • Nooit meer lens wisselen !
  • Prachtige foto en video kwaliteit .
  • Razendsnelle autofocus .

Minpunten

• Camera is redelijk zwaar .

Ellen 15-08-2017 Product paar weken in bezit

Een topper deze Panasonic FZ2000

De camera ligt fijn in de hand en voelt stevig aan. Het volledig draaibare kantelbare Touchscreen is solide en via het Touchscreen kan je ook de foto maken. Door de 1 inch sensor is er voldoende licht voor de grote Leica zoomlens. Een plezier om met deze mooie zoomlens te werken zonder de objecten te hoeven wisselen. De FZ2000 werkt snel mits je SDXC 'UHS-I card U3 gebruikt.
En de snelle card heb je zeker nodig voor het filmen. Filmkwaliteit is goed. Heb geen pauze (voor onderbrekening film) kunnen ontdekken. Fotokwaliteit ben ik zeer tevreden over. Scherpe foto's, mooi van kleur. In de automaat stand makkelijk om mee te fototgraferen en uitstekend resultaat. Ik ben meer van de P stand en andere programma's. Dan is het raadzaam de
volledige gebruiksaanwijzing te downloaden. Filmen heeft wat oefening nodig als je dat nooit gedaan hebt. Mijn eerste filmpje hakte een beetje. Toch het kijken waard. Het is een plezier om met de FZ2000 te werken.

Pluspunten

• prettig touchscreen
  • ligt goed in de hand
  • scherpe foto's
  • goede kleuren
  • goede filmkwaliteit

Minpunten

• niet stof- en spatwaterbestendig
  • geen pauze ontdekt bij filmen

Sannie 02-08-2017 Product paar dagen in bezit

handige camera met veel opties

Ik heb de camera nog maar enkele dagen, maar tot dusverre ben ik zeer tevreden met deze camera. Mooi zoombereik, veel opties, de foto's zijn scherp, zelfs nog best scherp met digitale zoom. Ik heb er nog geen video-opnames mee gemaakt maar de recensies zijn veelbelovend.

Pluspunten

• foto en video in 1
  • groot zoombereik

JvG 02-08-2017 Product paar dagen in bezit

Een waardige opvolger van de FZ1000

Ik heb op voorhand de vele lovende reviews over de FZ2000 op het internet gelezen en ik moet zeggen dat ze kloppen. Hiervoor had ik de FZ1000 en dáár was ik al zeer tevreden over, maar deze FZ2000 heeft nog meer en betere mogelijkheden. Verwacht geen lichte kleine camera, want hij is redelijk fors en weegt bijna een kilo. Maar dan heb je ook wat. Wat is ie snel en de foto's en video's zijn van uitstekende kwaliteit. Ik heb 'm net.. maar tot nu toe heb ik niks negatiefs kunnen ontdekken. Nou ja.. 1 klein minpuntje, maar wellicht heb ik het niet ontdekt: Ik berg mijn foto's al járen op nummer op, ook omdat al mijn voorgaande digitale camera's van Panasonic waren en alle fotonummers beginnen met een P. Dan is het fijn dat ik het volgnummer zelf in kan stellen. Dat gaat op de camera blijkbaar niet, dus ik moest met kunstgrepen op het SD kaartje de camera foppen, door in de getoonde fotomap het nummer te veranderen, eindigend op 999, zodat een volgende foto in een nieuwe map terecht kwam. Een aardig klusje, maar het is gelukt.

Pluspunten

• snelheid
  • degelijkheid, zoomt inwendig
  • uitgebreide mogelijkheden
  • ongekende videokwaliteit
  • touchscreen kantelbaar

Minpunten

• gewicht
  • grootte, zeker met uitgeschoven lens + zonnekap
  • fotonummering niet handmatig in te stellen
  • fors geprijsd

ger van lierop 09-12-2016 Product paar weken in bezit

Topkwaliteit

Topkwaliteit Bridge kamera met ongelofelijk veel functies die iedere (semi-) pro zal kunnen waarderen. Licht camera met mooie 1" opnamechip en fijne zoombereik.

Pluspunten

• Zoom
  • Licht
  • 1" beeldsensor
  • veel functies