Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sonos Five op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Dirk© 24-03-2022

Veel te duur voor een middelmatig geluid.

Geschreven voor: Sonos Five

Superlatieven te over op internet over deze Sonos Five. Dat wekte mijn nieuwsgierigheid om er een te kopen. Ik heb al redelijk wat ervaring met een ander produkt van Sonos, de Sonos Connect, puur omdat het voor mij de ideale oplossing was om mijn bestaande hifi installatie incl. luidsprekers te kunnen blijven gebruiken, en toch internet radio en spotify te kunnen beluisteren.
Nu dus deze Five gekocht, en wat ik al had verwacht, het valt me niet mee. Het is weliswaar degelijk gebouwd, maar het is niet goed. Na een paar uur luisteren, werd ik doodmoe van de zwaar overheersende bas tonen. Het midden is redelijk en de hoge tonen is niet meer dan redelijk.
Wanneer ik op een versterker een loudness knop tegen kom, ben ik meteen weg, maar hij schijnt op deze speaker via de app, uit te schakelen te zijn.
De grootste teleurstelling vond ik persoonlijk dat Trueplay alleen beschikbaar is met een iphone en dat is een grote teleurstelling. Deze speaker is veel te duur om alleen compatible te zijn met Apple.
Van te voren gaf een medewerker van Sonos te kennen dat trueplay wel degelijk werkt op android, niet dus..Kortom teleurstellend, middelmatig geluid en veel te duur.

Pluspunten

• Snel geinstalleerd
  • Degelijk gebouwd

Minpunten

• Geluid matig
  • Trueplay alleen op Iphone app bedienbaar