• Best Reviewed mei 2022
  • Test panel 8,7 jun 2022
Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 35 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG RC80V9AV4Q op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Leeuwerix 12-06-2022

Geweldige droger!

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

Wat ben ik blij dat ik deze droger enkele weken heb mogen testen! Allereerst ben ik blij verrast door de mooie strakke vormgeving. De laadopening is royaal en de buitenkant van deur is van getint kunststof en de binnenkant van glas. De droogsensor zit aan de binnenkant van de droger onder de opening van de deur. Deze is goed bereikbaar en dat is ook nodig want deze moet voor goed resultaat ook eens gereinigd kunnen worden met een sponsje. De pluisfilter bestaat uit een buitenfilter en een binnenfilter. De buitenfilter moet na elk droogprogramma gereinigd worden en de binnenfilter na ongeveer 10 droogprogrammas. Het instellen van het programma is een gemakkelijke handeling. Je hebt de droger snel op een gepast programma. De trommelverlichting kan je tijdens het drogen van de was aanzetten. Soms gebruik ik dit om even te checken of de doseerdop van het wasmiddel er per ongeluk in terecht gekomen is. De punten die ik het allermeest positief vind zijn de korte droogtijd (droog is ook echt droog), anti-allergie programma en de "stilte" tijdens het gebruik. Vergeleken met mijn oude droger (12 jaar oud) is deze fluisterstil. Ik vind het echt geweldig! De droger heb ik niet via wifi aangestuurd omdat in de handleiding staat dat dit alleen kan als deze ook gekoppeld is met een LG wasmachine. Deze heb ik niet. Qua energieverbruik ga ik af op de gegevens zoals die door de fabrikant aangegeven zijn. Deze zijn uiterst zuinig. Ik kan deze droger aan iedereen aanraden. Ik sta er echt versteld van!

Pluspunten

• Super geluidsarm
  • Snelle droogtijd
  • Anti-allergieprogramma
  • Makkelijke bediening

Patrick van de Liefvoort 09-06-2022

Energie Zuinig met goede prestaties

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

Mooie Afgewerkte Droger met een grote opening en makkelijk toegang tot de dubbele pluizen filter, de trommel is voorzien van verlichting.
De droger is makkelijk in gebruik via de draaiknop en touchscreen.
Veel extra Programma's zijn te downloaden via de app, de droger is erg stil en geeft niet extreem veel warmte af. alle aansluitingen om hem op je afvoer aan te sluiten zitten er bij. Wat een top apparaat.
De droogfuncties zijn erg goed, wat je natuurlijk ook mag verwachten van een droger, mijn beddegoed(240*220) komt er ineens goed droog uit (met droogballen) wat lang niet het geval was met de vorige droger.
Ik kan niet wachten tot mijn wasmachine vervangen kan worden en ik van alle functies gebruik kan maken.

Pluspunten

• Still droger
  • Makelijk schoon te maken dubbele pluizenfilter
  • Automatische Reiniging van Condensor

Fam Mulderij 30-05-2022

Zeker i.c.m. de LG Wasmachine, een top set!

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

Deze droger, is een genot!
Al helemaal i.c.m. de LG Wasmachine, waardoor beide apparaten met elkaar communiceren.
Is de LG Wasmachine klaar? Zet dan deze droger aan, je hoeft enkel de was er in te stoppen en aan te zetten. Het programma is immers al doorgegeven door de wasmachine ;)

De deur van de droger is om te draaien. (Hier ook gedaan)

Deze droger past prima naast de al bestaande wasmachine. Het vormt een mooie set ;)
Er kan voldoende in de droger, qua inhoud is hij met z'n 8KG ruim voldoende!

Qua energiezuinigheid, overtreft deze mijn verwachtingen.
Dankzij de ThinQ app (en ook zonder) is het gebruiksgemak echt super.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • ThinQ app
  • Communiceerd met je LG wasmachine
  • 8KG inhoud

Merlijn 23-05-2022

Aanrader

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

Prachtig design. Gemakkelijk in gebruik.
Waterreservoir is groot genoeg om iets nattere kleding volledig te laten drogen. Ikzelf heb twee honden en het is de eerste droogkast dat ervoor zorgt dat 99% van het hondenhaar niet blijft.
Een zekere aanrader.

• Groot waterreservoir
  • Geen hondenhaar op kleding

remam 22-05-2022

Zeer zuinige strakke droger.

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

Deze droger een aantal weken mogen testen via kieskeurig.
Deze machine heeft een erg mooie en luxe design. Dit sluit erg goed aan op onze LG wasmachine. De droger is erg eenvoudig in gebruik. Alles wijst voor zich met de programma’s. Daarnaast kun je nog wat kleine aanpassingen doen via het Touch screen. De machine een vocht en temperatuur sensor en detecteert hier de optimale droogtijd. De droogtijd is vele malen sneller dan onze oude machine. De trommel kan 8 kg was aan. Dit is iets minder dan de wasmachine maar omdat niet alles in de droger mag meer dan voldoende. De droger is te koppelen met de app van LG ThinQ. Deze geeft je een seintje als de was klaar is of je kunt zien hoe lang het nog duurt. Verder is de droger erg stil. Ook is hij voorzien van een lampje in de trommel. Deze gaat aan zodra je de deur opent. Met zijn energieverbruik zit het wel goed met een A+++ scoren. Een hele mooie machine!

• Energie verbruik
  • App
  • Resultaten

m**n@g**l.com 22-05-2022

Mooie Energiezuinige Warmtepompdroger

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

Wij hadden voorheen geen warmtepomp droger maar een gewone condens wasdroger.
Deze A+++ warmtepompdroger droogt beduidend beter dan onze vorige droger en daarbij is deze ook nog behoorlijk zuiniger in het energie verbruik. Qua geluidsniveau brengt deze ook minder geluid voort.
Voor het drogen kun je kiezen uit 3 droogniveaus (Strijk-, kast- en extra droog). Wil je nog meer energie besparen dan is er de optie EcoHybrid, en zou je je was snel droog willen hebben dan is er de optie Rapide 30.
Ook handig is de verlichting in de trommel die aanspringt zodra de je de mooie, grote glazendeur opent, die overigens ook zo kan worden gemonteerd dat de deur naar de andere kant opengaat.
De bediening is door de grote ronde knop eenvoudig te bedienen. In combinatie met het touchscreen werkt het super eenvoudig.
Een ander voordeel van deze droger is dat je hem eventueel ook kunt bedienen via een app, de LG Thinq app. Dit hebben wij helaas nog niet geprobeerd.
Wat ik mis bij het instellen is de temperatuur. Je kunt alleen de tijd instellen en het programma bepaald zelf op hoeveel graden de was gedroogd wordt. Tot op heden zijn de vooraf ingestelde temperaturen goed en komt de was droog uit de machine.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Energiezuinig
  • Verlichting in trommel
  • Programmakeuzes

Minpunten

• Tot dusver geen

LenTs 22-05-2022

Fijne machine met luxe uitstraling

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

Mijn huidige machine werkte niet meer optimaal en daarom besloot ik mee te doen aan het LG testpanel.
De machine staat nu een paar weken bij mij thuis en heb ik goed kunnen testen.
Elke keer als ik de was in de machine stop om te drogen wordt ik blij van de uitstraling van de machine. Het is toch ook leuk dat de machine er mooi uitziet.
Ik heb enkele programma's gebruikt en ben daar zeer tevreden over. De programma's duren niet al te lang en de was komt er super droog uit. Als je de was er gelijk uithaalt en opvouwt hoef je eigenlijk niet meer te strijken. Iets wat ik ook niet heel graag doe, dus extra pluspunt!
Ik heb ook geprobeerd te kleding van mijn kind erin te drogen maar toch doe ik dat liever niet meer. Een shirt welke mee is gegaan met de rest van de was is toch wel iets gekrompen heb ik het idee. Maar misschien zijn hier speciale programma's voor die wel goed werken.
Het is mij nog niet gelukt om de app te installeren omdat hij waarschijnlijk te ver weg staat waardoor hij de wifi niet goed pakt. Misschien zou een wifi versterker dan een oplossing zijn.
Blij dat ik deze machine heb mogen testen en ik weet denk ik wel wat mijn nieuwe machine gaat worden zodat mijn huidige machine het echt niet meer doet.

Pluspunten

• Komt er bijna strijkvrij uit
  • Droogtijd niet al te lang
  • Uitstraling machine

Minpunten

• Sterk wifi signaal nodig voor installatie app

rimk1190 20-05-2022

Zeer stil en ecologish A+++

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

Ik heb deze machine een aantal weken kunnen testen en wat ik kan zeggen is dat LG al zijn technologie inzet om van drogen een luxe te maken. Met 3 kinderen wassen en drogen we veel kleren per week en wat ik kon merken dankzij de technologie van het drogen geleverd door LG dat de kleren goed worden gedroogd. Ik beveel deze droogkast LG

Pluspunten

• Zuinig

AJM 18-05-2022

LG warmtepompdroger

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

De wasdroger heb ik een aantal weken mogen testen. Onze eigen warmtepompdroger is inmiddels 8 jaar oud en als ik de energieklasse vergelijk is deze LG warmtepompdroger weer een stuk energiezuiniger, wat ik zeker gezien de huidige energieprijzen van belang vindt. Wat mij opviel is dat het wasgoed veel "zachter"uit de droger komt. Ook het LG app heb ik gedownload en geïnstalleerd, helaas is deze continu de verbinding kwijt, waardoor ik de app niet optimaal kan gebruiken. Als hij wel verbonden is, werkt de app zeer prettig. Ook loop ik niet meer onnodig naar de droger, hij geeft een signaal als de was droog is, en op dat moment kan ik de was verwijderen. Het droogresultaat is goed en de was voelt er zacht aan.

Pluspunten

• zachte was
  • energezuinig
  • prettig geluid
  • Prima droogtijd

Minpunten

• de app verliest de verbinding

Sandra 18-05-2022

Mooi vormgegeven slimme droger

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

We hebben deze droger een aantal weken mogen testen en zijn er erg tevreden over. Nadat de droger geleverd was, konden we heel makkelijk de deur naar de andere kant omzetten. Makkelijk omdat we dan zo de was uit de wasmachine in de droger kunnen doen. De droger ziet er prachtig uit en zodra je de deur opent, springt de verlichting aan.

Het enige minpuntje vind ik dat het pluizenfilter er kwetsbaar uitziet. Alsof het snel stuk kan gaan. Maar, dat moeten we nog ontdekken of dit zo is.

Omdat we ook een wasmachine van LG hebben, maakten we al gebruik van de ThinQ App. De droger hieraan toegevoegd en net als de wasmachine, fluitje van een cent. De App geeft een seintje op je telefoon als de droger klaar is. Efficiënt! Het instellen van het droogprogramma kan ook via deze App. Nu vinden zelfs de kinderen het leuk om de droger aan te zetten ;-)

De mooiste feature vind ik de Auto Cleaning Condensor. Onderhoud is erg belangrijk en bij onze vorige droger was dat wel een klusje wat je dan vaak uitstelt. Wat voor de machine niet goed is natuurlijk. Het condenswater wordt opgevangen en gebruikt voor de reiniging. Hoe slim!

Er is keuze uit verschillende drooginstellingen en de Sensor Dry zorgt ervoor dat de droogtijd aangepast wordt aan de was die in de machine zit. Het lijkt ook minder gekreukt dus dat scheelt weer strijken. We zijn er erg blij mee.

Pluspunten

• mooie vormgeving
  • relatief korte droogtijd
  • zelfreinigende functie
  • aansturing via ThinQ App

Minpunten

• pluizenfilter ziet er kwetsbaar uit

Anoek 17-05-2022

Droogt goed!

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

Sinds enkele weken staat deze prachtige droger naast mijn wasmachine. Het is wat design betreft een plaatje om te zien! De mooie donkere deur, de trommelverlichting, en niet te vergeten de vrolijke geluidjes bij aan/uit/klaar geven net dat beetje extra aan deze droger. Nu gaat het natuurlijk om de prestaties, maar het oog wil ook wat.
De droger is uitgebreid in te stellen op energiezuinigheid en droogniveau. Daarnaast is er een groot aanbod aan droogprogramma’s, die je nog kan uitbreiden via de app. Via deze app krijg je ook een signaal op je telefoon als de droger klaar is, en kun je zien hoe lang die nog moet draaien. Groot voordeel van de droger is de lekker grote trommel. Ook bij een klein wasje prima, want dan wordt de droogtijd hierop aangepast omdat hij meet hoe vol en hoe nat de was is.
Zoals ik al aangaf is uitgebreid de keuze te maken tussen droogtijd en energieverbruik. Energieverbruik omlaag is droogtijd omhoog, dus hier is uitgebreid de keuze in te maken aan de hand van hoeveel haast je hebt. Het geluidsniveau is laag en als je een deur ertussen hebt, hoor je de droger niet meer. Wat ook ideaal is, is dat er een afvoerslang aan te sluiten is (wordt meegeleverd) zodat je nooit meer de waterlade hoeft te legen. Met een beetje proppen paste dit bij ons in dezelfde afvoer als de wasmachineslang, dus zeker het proberen waard!

Pluspunten

• Goed droogresultaat
  • afvoer-aansluiting
  • energieverbruik

Minpunten

• Lange droogtijd bij energiezuinig programma

Esmeralda 16-05-2022

LG RC80V9AV4Q WASDROGER

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

De LG droger is qua aangezicht een aanwinst ziet er mooi uit met zijn donker getinte glas. De warmtepompdroger is super zuinig A+++
Dat is prettig met de tegenwoordige prijzen van elektra.
Ook de opening is handig en kan zowel links als rechts bevestigd worden.
En 8 kg kan deze machine hebben dus ideaal voor beddengoed dekens en grote stukken.
Hij maakt een heel rustig stil geluid wat je bijna niet hoort.
Staat op de badkamer boven de LG Wasmachine.
Droger is heel makkelijk te bedienen.
De knop geeft  aan op welk programma je hem zet.
Ook kan je via het touchscreen extra functies kiezen.
Droger beschikt over meerdere fijne functies zoals:
Donzen dekbed
Wol
Alleen warme lucht
Alleen koude lucht
Strijkvrij
Easycare (overhemden )
Etc etc.
Ook de peperdure truien en vesten van zoonlief gaan in de droger zonder te krimpen.
Via touchscreen kan je tijd kiezen of energie.
Bij energie duurt de droger langer maar bespaart wel energie.
Superzuinig dus.
Ook kan je verschillende opties kiezen qua droogte
Strijkdroog
Kastdroog
Extra droog
Perfect dus.
Het pluizenfilter heeft 2 filters die makkelijk schoon te maken zijn.
Zit een lampje in dus ook erg fijn.
Ook zit er een allergie programma op wat alle huistofmijt verwijderd/ dood tijdens het programma.
Ook geeft de droger de tijd aan.
En met de smart app LG THINQ helemaal ideaal geeft de telefoon aan hoelang het programma nog duurt.
Ideaal is ook via de app dat wanneer je met de LG wasmachine wast de droger automatisch aangeeft welk droogprogramma de was nodig heeft.
Even luchten en opfrissen van kleding/beddengoed kan ook middels koude lucht.
Kortom het is een fijne machine met veel mogelijkheden en kan gekoppeld worden aan de wasmachine.
Vind het wel een prijzige machine dus dat is een punt.
Wordt vergeleken met Miele ...daar kan ik niks over zeggen ...nooit een Miele gehad

Pluspunten

• Zuinig

Wema 14-05-2022

Stille droger met een handige app

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

Ik heb de LG RC80V9AV4Q wasdroger een aantal weken mogen testen. Doordat hij paste op de plek van mijn oude condens droger, hoefde ik hem alleen maar inschakelen en toen kon ik beginnen. Het is een mooie droger met een grote trommel die makkelijk is te bedienen via een draaiknop en een touchscreen display. Aangezien ik thuis veel met smartapparaten werk, heb ik ook meteen de bijbehorende ThinQ app geïnstalleerd. Het duurde echter even voordat ik door had dat alleen het onderste gedeelte van het display touchscreen was, via waar je de droger met de wifi kon verbinden. De app zelf is erg handig, omdat je goed in de gaten kan houden of de droger al klaar is aangezien je deze niet zo goed hoort als onze vorige.
Verder kan je via de app de droger aanzetten op verschillende standen en je kan zelfs je eigen droogstanden invoeren. De lengte van het droogprogramma vind ik erg meevallen en op de mix-stand wordt het wasgoed niet zo verschrikkelijk warm maar wel goed droog. Wat ik wel mis, is een standaardstand om bijvoorbeeld heel even T-shirts in de droger op te warmen zodat ze op een hanger verder kunnen drogen en daardoor bijna geen kreukels hebben.
De droger geeft nagenoeg geen warmte af. Ik zal nu ook sneller de droger aanzetten tijdens de zomermaanden, aangezien het koel blijft in huis. Ook maakt de droger, ten opzichte van mijn oude condens droger, aanzienlijk minder geluid. ik had veracht dat hij veel meer geluid zou maken, aangezien ik negatieve berichten hierover had gehoord, maar dit viel dus erg mee.

Pluspunten

• Maakt niet veel lawaai
  • App is makkelijk

Minpunten

• Korte, verwarmende stand mist

BesteBroer 13-05-2022

Fijne wasdroger, mooi design en makkelijk te bedienen

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

Na het ontvangen van de LG RC80V9AV4Q wasdroger ben ik direct dezelfde avond gaan testen met een was. Ik had een wat ouder apparaat, dat niet energiezuinig was, herrie maakte en ook best wel lang duurde qua programma’s en er zeker niet kastdroog uitkwam. Met deze LG is dat wel wat anders.

Ten eerste heb ik deze LG wasdroger in combinatie met een LG wasmachine en ziet deze combinatie (op elkaar) er bijzonder mooi uit. Het heeft een grote laadklep en 8 kg vulcapaciteit, geweldig. De bediening is gemakkelijk, de timer met tijdsindicatie is fijn. Alsmede heb ik de LG ThinQ app geïnstalleerd, waarmee verbinding maken heel makkelijk ging. Daarop kun je het wasprogramma zien, andere programma’s downloaden, de machine op afstand starten én zien hoe lang hij nog moet draaien. Een fijne applicatie.

De handleiding is duidelijk qua droogprogramma’s en voor de eerste was die ik gewassen had (katoen), is er gebruik gemaakt van het programma “Katoen” + “Kastdroog” + “Energie”. De kleding kwam er heerlijk droog uiten rook fris. Deze was kon ik direct opvouwen en in de kast leggen, geweldig. Ik had geen wasrek meer nodig welke ik altijd nodig had en in de woonruimte had staan.
Volgens LG is er een grote plus en dat is de Dual Inverter Heat pomp. Dankzij deze pomp kies je of je extra snel of extra zuinig droogt. Hiermee bespaar je óf energie óf tijd tijdens een droogbeurt. Tevens heeft deze droger onder andere hierdoor Energielabel

De Auto cleaning condensor spoelt zich automatisch schoon. De condensor wordt minimaal 3 keer per programma onder druk schoongespoeld dus hoef zelf bijna niets te doen.

Er is ook een “slimme koppeling” mogelijk met de LG wasmachine. De droger kan cyclusinformatie ontvangen van jouw LG-wasmachine (Wi-Fi) en stelt automatisch een juiste drogercyclus in om jouw kleding de bescherming te geven die ze verdienen.

De Sensor Dry vergemakkelijkt de droogprestatie. De vochtsensor en temperatuursensor van het apparaat detecteren automatisch de vochtigheidsniveaus om de optimale droogtijd in te stellen. Het beschermt jouw kleding tegen overmatige schade door hitte.

Ik heb jammer genoeg niet alles kunnen testen en kunnen downloaden maar weet zeker dat dit een hele fijne wasdroger voor mij is!

Pluspunten
• Mooi design (zeker in combinatie met LG wasmachine)
• Vele programma’s en te downloaden via App.
• Slimme functies
• Vrij geluidsarm
• Mooie prestaties
• Verlichting in de trommel
Minpunten
• dikke kledingstukken soms nog vochtig

Pluspunten

• Mooi design (in combinatie met LG wasmachine)
  • Vele programma’s en te downloaden via App.
  • Vrij geluidsarm
  • Mooie prestaties
  • Verlichting in de trommel

Minpunten

• Dikkere kledingstukken soms nog vochtig

P. Mariska 05-03-2021

Mooie droger, lekker straks design.

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

Deze LG droger heb ik nu een paar weken hier in huis en ben hier ontzettend blij meegenomen!

Voor het eerst in tijden loop ik niet extreem achter met de was. Een mooie Droger en easy in gebruik. Heb ook de LG think app bij gedownload.

Met een groot gezin met 3 pubers, 2 peuters nog in huis (allemaal boys) had ik de bodem van mijn wasmand al maanden niet gezien. Om het weekend 1 van de oudste (al volwassen) ook hier maar zelfs met haar hulp niet te redden. Nu met deze droger zo fijn dat ik na het wassen, hup! zo de was in de droger kan doen. Afstellen naar het juiste programma en je was komt er droog en zacht uit. Heerlijk! Het maakt ook een leuke deuntje zodra het klaar is met drogen. Wel vond ik het jammer dat ie nog best luid is en anno 2021 had ik wel een ander soort stof filter verwacht.
Super fijn dat er zelfs een allergies programma is aangezien hier in huis iedereen wel een allergies heeft of gevoelig is. En in mijn wasmachine tegenwoordig nu ook de droger een speciale programma hiervoor hebben.
Met de A+++ label is hij super zuinig, simpel in gebruik en mooi design.

Ook fijn wanneer de was klaar is en je de deur opent het licht in de trommel aangaat, handig wanneer het donker is.

Beste eigenschappen zijn: Stijl/Design, Prestatie, Makkelijk te gebruiken.

• Programmakeuze
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Filter

Rim 28-02-2021

Mooie stiller droger, eenvoudig in gebruik

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

We hebben de LG RC80V9AV4Q een aantal weken in gebruik en de droger bevalt echt hartstikke goed. De droger heeft een mooi design met een verwisselbare deur. Daarnaast is de droger gemakkelijk te installeren en eenvoudig te bedienen via een touchscreen en de gebruiksvriendelijke draaiknop. Zodra je de droger gaat gebruik vallen een aantal zaken op. De droger heeft een grote opening en bij het openen van de deur gaat het licht in de droger aan. Niet noodzakelijk maar wel erg handig en iets wat we nu stiekem missen bij onze wasmachine. De droger heeft een uitgebreid assortiment oftewel veel verschillende droogprogramma’s voor (bijna) alle type kleding. Kijkend naar de snelheid is deze droger niet super snel daarentegen is deze wasmachine wel super zuinig met een A+++ label. Aangezien we ook een TV hebben van LG maken we ook gebruik van de LG ThinQ app. In deze app kun je zien hoe lang het programma van de droger nog duurt en krijg je een push notificatie zodra de droger klaar is. Daarnaast kunnen er via de app verschillende cyclussen gedownload worden met extra programma’s. Al met al zijn we erg tevreden over deze droger en bevelen wij dit product aan.

• Licht in de droger

Minpunten

• Snelheid

Evie 23-02-2021

Onmisbaar

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

Mooi uiterlijk. Bediening van het menu is handig, overzichtelijk en wordt ondersteund met geluidjes en licht. Wij gebruiken een aantal programma's veel zoals onder andere handdoeken en mix was. We zijn met 5 mensen en iedereen sport. We hebben dus veel was en de machine draait elke dag. Het is dus fijn om te weten dat de was droog en fris uit de machine komt.

Marcin 21-02-2021

mooie droger

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

Ik heb deze LG wasdroger 3 weken gehad en we zijn er 3 weken erg blij mee. We zijn een gezin met een klein kind en we hebben dergelijke apparatuur erg nodig. Al met al ziet hij er erg mooi uit, heeft een moderne uitstraling, een grote trommel en is super stil! De zelfreinigende condensor is een groot pluspunt, dus ik hoef hem niet vaak te onderhouden. Een mooi touchscreen dat bestuurbaar is en een intelligente LG SmartThinQ applicatie, waardoor ik altijd kan zien hoeveel tijd mijn wasgoed zal drogen. Het heeft een breed scala aan programma's, maar liefst 14 droogprogramma's. Zodat ik het drogen kan aanpassen aan mijn behoeften. Kleding is droog en niet gekreukt.We hebben onze dikke kleren nog niet gedroogd, maar dat ligt nog voor ons. Ik vind het erg leuk, en mijn vrouw vindt het geweldig omdat ze nu niet zo veel hoeft te strijken.

Pluspunten

• mooi design
  • zwijgt
  • zuinig
  • makkelijk te gebruiken

Paula&Dawid 19-02-2021

Doet alles wat wij werwacht !

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

Ik heb deze LG apparat laatste 6 weken getest en dit is wat ik heb geobserveerd . De droger heeft een mooi en strak design en is makkelijk bedienbaar d.m.v. de draaiknop. Je heb 14 programma's om te kiezen voor alle sort materialen( boven op kan je via de LG Thinq app extra programma's downloaden en de status van je droging checken) .Mooi en grote glas deur en binnen verlichting helpt bij het laden en lossen van je wasgoed. Afhankelijk van de gemaakte keuze verschijnt de droogtijd in de display. Inmiddels heb ik beddengoed gedroogd en deze waren goed droog na circa 2 uur en 40 min(dit was en nieuw program van de app). In de display kun je zien of de droger de status strijkdroog of kastdroog heeft bereikt. Zeker en grote plus in deze tijden is de dual inverter pomp welke zorgt voor je portemonnee omdat de droger heft A+++ label dus hij is erg zuinig in gebruik.
De Auto cleaning condenser spoelt zich automatisch schoon dus hoef bijna niets te doen.
,,At last but not at least'' het visueel indruk is zeker een pluspunt en ik denk dat de droger gaan passen bij elke huis .
Deze droger van LG is zeker het geld waard!

Pluspunten

• Zeer zuinige( A+++)
  • De auto cleaning condenser
  • Stijl

R&R 15-02-2021

Mooie zuinige droger met veel verschillende programma's

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

Deze LG droger ziet er super mooi uit met zijn donker getinte glas. Waardoor het alleen al een apparaat is wat gezien mag worden.

Deze warmtepompdroger is heel zuinig nl A+++, waardoor wij hem bij ons hoog en laag tarief ook overdag aanzetten.

Hij maakt een constant zoemend geluid, wat je bijna niet hoort. Niet dat het geluid af en toe onderbroken wordt zoals ik vroeger gewend ben van mijn droger, waardoor je die juist heel goed hoorde. Hij staat bij ons in de bijkeuken maar hoor het geluid van de LG droger niet door de deur.

De droger is heel gemakkelijk te bedienen, de grote draaiknop geeft goed aan op welk programma je hem zet. Je kan daarnaast nog voor verschillende functies kiezen op het touchscreen.
Het pluizenfilter bestaat uit 2 filters die makkelijk schoon te maken zijn.

De droger heeft veel verschillende programma's voor verschillende soorten kledingstukken. Zelfs voor een donzen dekbed en wol. Ook heeft hij een easy care programma voor overhemden van polyester. Ik gebruik dit programma ook voor dikke truien en hoodies van 50% polyester en 50% katoen. Dan merk je wel dat het nog vochtig er uit komt. Maar de LG heeft ook het programma warme lucht, ideaal! Als iets nog vochtig uit de droger komt dan draai ik het nog 10 minuten op warme lucht en is het alsnog droog.
Bij normale kledingstukken zoals shirts, sokken ed komt alles wel droog uit het easy care programma.

Je kan op het touchscreen ook nog kiezen voor tijd of energie. Wanneer je voor energie kiest duurt het programma langer maar heb je wel de meest zuinigste stand. Dan kan het katoen programma met extra opties als energie en extra droog drie uur duren.

Wanneer je de deur opent gaat er een trommellampje branden, erg handig voor sokken die anders vaak achterblijven. Zelfs tijdens de droogbeurt kan je het lampje aanzetten om even in de trommel te kunnen kijken.

Bij het programma wordt alleen aangegeven hoe lang het duurt, maar niet wat de temperatuur is. Maar zelfs ondergoed van kant gooi ik er in en dat komt er net zo mooi weer uit. Dus ondanks dat de temperatuur niet wordt aangegeven zijn de programma's goed ingesteld op temperatuur.

Voor de wolwas kan je er een rek bij kopen die je in de droger kan klikken, zodat je ook je kledingstuk liggend kan laten drogen.

Ook kan je via LG Thinq de droger met je smart phone bedienen, dit heb ik nog niet geprobeerd.

Pluspunten

• mooi design
  • stil
  • verschillende programma's
  • bediening
  • grote trommel met lampje

Minpunten

• dikke kledingstukken soms nog vochtig
  • programma's duren lang