LG RC80V9AV4Q - Reviews

tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht
Droogsysteem
warmtepompdroger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten voor de LG RC80V9AV4Q op Kieskeurig.nl.

7416bram 05-12-2019

Grote droger met veel programma's

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

Ik heb deze droger namens Reviewclub mogen testen. De droger kan een behoorlijke lading was in één keer drogen. Echter is de droger niet de snelste, een normaal programma duurt gauw 2,5 uur. De kortere programma's - bijvoorbeeld één uur warme of koude lucht - is vaak niet voldoende voor meerdere stukken textiel. Een groot pluspunt van de droger is, is dat hij niet mega hard zoemt, hij heeft dus een laag geluidsniveau. De droger staat in de woonkamer en tv-kijken gaat daarom prima. Het energielabel is A+++ en dat straalt de machine ook uit. Het bedieningspaneel vergt enige instructie, maar werkt uiteindelijk prima. De app kan gedownload worden op een smartphone waarmee de droger te pauzeren en te starten is. Verder heeft de WiFi-verbinding niet echt een toegevoegde waarde. Het reservoir kan zwaar zijn als deze vol is met water, maar het is ook een grote droger. Ik beveel dit product aan, zeker voor de 899,- is dit een prima droger met voldoende capaciteit.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Weinig geluid
  • Veel programma's
  • Op afstand bedienbaar met app
  • Accurate tijdsindicatie

Minpunten

• Programma's duren lang
  • Reservoir kan zwaar zijn
  • Kortere programma's vaak niet voldoende

maaike 30-11-2019

Fijne, gebruiksvriendelijke droger

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

Een aanrader, deze droger! Heel gebruiksvriendelijk, het bedieningspaneel spreekt eigenlijk al voor zich. In de handleiding worden de 14 programma's nog duidelijker beschreven, precies voor welk type wasgoed het programma geschikt is. Bij de meest gangbare programma's kun je kiezen uit 3 droogniveau's: strijkdroog-kastdroog-extra droog. Ik hou van goede droge was, dus kies zelf vaak extra droog. En dan is het ook echt kurkdroog.
Wanneer je de tijd hebt, gebruik je de energiebesparende optie (EcoHybrid). Wil je de was snel droog, is er het snelle programma (Rapide 30). Je kunt de droger ook bedienen met een app, maar daar heb ik (nog) geen ervaring mee.
De droger heeft een ruime trommel en een grote deuropening met handige verlichting.
We hebben de droger aangesloten op de afvoer. Ideaal, geen buis meer uit het raam en geen waterreservoir die geleegd moet worden. Enkel het pluizenfilter moet geleegd worden, maar dat is een kort en eenvoudig klusje. De pluisjes vormen een laagje de filter, die je er zo aftrekt.
Ook is de droger erg stil en energiezuinig.
Heel tevreden met deze droger dus!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Ruime trommel met verlichting
  • Energiezuinig

ebro 27-11-2019

Goede droger

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

Ik heb deze Dual Inverter Heat Pump mogen testen. De droogtijd verschilt per programma. We hebben diverse programma's getest en zijn tot nu toe tevreden over het droogresultaat. De droger geeft zelf aan of de was kast-, of strijkdroog is. Dit is afleesbaar van de display maar je moet het wel gaan aflezen. De droogtijd wordt door een sensor eventueel ingekort. Het pluizenfilter is iets moeilijker open te maken maar daarna makkelijk schoon te maken. De wateropvangbak is best groot en indien gevuld moet je deze echt met 2 handen vasthouden en legen. Dit is op te lossen door de droger op de waterafvoer aan te sluiten.

Pluspunten

• droogkwaliteit
  • grote trommel en vulopening
  • verlichting in de trommel
  • makkelijk programma's instellen

Minpunten

• pluizenfilter iets moeilijker open te maken

Nina Z 25-11-2019

Superfijne droger

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

Deze droger is kwalitatief echt fantastisch. Hij is ongelooflijk stil, wat voor mij echt belangrijk is. Nadat hij klaar is, schakelt hij na een kwartiertje uit, dus daar heb je geen omkijken meer naar. Hij heeft veel verschillende soorten standen dus voor elke was is er een perfect programma. Ook kun je bij sommige programma’s de optie ‘snel’ of ‘zuinig’ kiezen. Wat ook ideaal is, is de anti-allergie programma, bijna alle allergenen worden hiermee verwijderd. Er zijn nog zo veel verschillende opties en programma’s waar ik nog niet eens aan toe ben gekomen. Ik weet alleen dat deze droger met gemak mijn kussens, dekens, jassen, handdoeken en katoenen was heeft gedroogd.
Wat eigenlijk voor mij het belangrijkste is, is dat het een A+++ label heeft. Dus in mijn energie-app, kon ik gelijk het verschil van het verbruik zien van deze droger ten opzichte van mijn oude apparaat.
Ook wel fijn; als je was kleiner is dan een volle trommel, hoewel het ‘gewone katoen’ programma misschien 2.10 uur weergeeft, toch meet hij de inhoud van de trommel aangezien mijn wasje vorige keer na een kort uurtje weer droog was.

Pluspunten

• A+++ label
  • Veel programma's
  • Vaak opties voor eco of snel

Damiët 24-11-2019

Super gebruiksvriendelijke droger

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

Wat een fijne droger is dit!
De bediening is eenvoudig. De omschrijving van het programma is zo eenvoudig dat je snapt wat wel en niet met dat programma kan. Voor vrijwel iedere soort textiel is er een programma. Ook voor synthetische kleding zoals sport kleding. Heel fijn. Op zich niet nodig om in de droger te stoppen maar wij hebben in ons gezin met 2 sportende kids en zelf ook redelijk sportief nog wel eens “file” op het droogrek. Fijn om zo’n backup te hebben.
Wat daarnaast super fijn is is dat de trommel heel groot is. Onze tweepersoons donzen dekbed past er in! Dit in combinatie met het speciale donsprogramma zorgt voor een heerlijk zacht en fris ruikend dekbed. Mijn ervaring is als je dons aan de lucht laat drogen dit vrij lang duurt waardoor de frisheid van de was weer snel verdwenenen is en het dons niet meer zo luchtig is als toen je het aanschafte.
Ik heb hem aangesloten op de afvoer dus het enige wat ik hoef te doen is het pluizenfilter schoonmaken. Makkelijker kan niet!
Hoewel de trommel groot is is het apparaat an sich helemaal niet groter dan anders volgens mij (heb het niet nagemeten).
Als hij klaar is maakt hij een geluidje (muziekje) maar dat kan je (gelukkig) uitzetten.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Grote trommel
  • Energiezuinig

Efenco 21-11-2019

Droger met veel pluspunten

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

Een droger met veel opties en veel pluspunten. De technische specificaties gaven al aan dat de droger zeer zuinig is omwille van de dual Inverter Heat Pump, maar hij heeft me alsnog verrast. Meestal gebruik ik het programma katoen. Daarbij geeft de droger bij de start een tijd aan van 2:30 uur, maar hij past de tijd aan de vochtigheid en de hoeveelheid van de was. Hij heeft verder meerdere programma’s (katoen, delicaat, wol, sportkleding…). Ik gebruik de droger daardoor nu ook voor spoedwasjes die normaal niet in de droger mogen. De programma’s zijn aanpasbaar en worden duidelijk weergegeven op een mooi display, met vermelding van droogtijd, opties, … De droger heeft een groot laadvermogen van 8 kilo. Ideaal dus voor een gezin en sluit mooi aan op het laadvermogen van mijn wasmachine. De droger heeft een dubbele filter welke makkelijk schoon te maken is. Hij heeft ook Wifi en de mogelijkheid om hem via Wifi te koppelen aan de wasmachine, maar daar maak ik geen gebruik van. Naast alle opties, enorme gebruiksgemak en het energiezuinig karakter is het geluidsniveau toch wel de mooiste ervaring. Hij is zo stil, dat ik soms kijk of hij wel aanstaat. Echt een aanrader voor wie een goede droger zoekt.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Duidelijk display
  • Meerdere programma's

Damiët 21-11-2019

Super gebruiksvriendelijke droger

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

Wat een fijne droger is dit!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Grote trommel
  • Energiezuinig

Vl113 21-11-2019

Onmisbaar onderdeel van ons huishouden..!

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

Inmiddels heb ik de LG droger 8 kg - RC80V9AV4Q nu bijna 3 weken in bezit. Tot op heden ben ik behoorlijk tevreden over deze fijne droger.

Het design is prachtig: ziet er strak en luxe uit zonder onnodige fratsen. Zeker wanneer de set volledig gemaakt wordt met de LG wasmachine is het een paar om te aanschouwen in de badkamer.

8kg is voor mijn gevoel de perfecte maat voor een klein huishouden - niet te groot, niet te klein. Er past voldoende kleding in om een gezin van 3-4 te onderhouden. Daarbij is de droger eenvoudig qua gebruikersgemak - een tal aan voorgeprogrammeerde programma’s voor iedere was die gedroogd moet worden. In het begin kan het even zoeken zijn gezien de vele mogelijkheden, maar een korte blik op de handleiding brengt hier snel meer duidelijkheid in.

De A+++ energie label is één van de redenen waarom deze droger zo aantrekkelijk is voor ons huishouden. Enige aandacht voor duurzaamheid en energiebesparing is voor ons erg van belang. Op de lange termijn zal de zuinigheid behoorlijk wat schelen qua energiekosten, zeker als er zoals bij ons vaak een wasje gedraaid wordt! Met de dual inverter heat pump kun je daarbij nog kiezen voor ofwel superzuinig, ofwel supersnel drogen. Mocht je dus toch een keer een snelle droogbeurt wensen, dan wordt je niet beperkt door de zuinige aard van deze droger. Deze flexibiliteit is erg aangenaam en de uitgebreide keuzes zorgen ervoor dat het gebruik geindivialiseerd kan worden op de benodigdheden per huishouden.

Voor de tech-liefhebbers is er als bonus de Wifi smart pairing, welke gebruikt kan worden indien je in het bezit bent van de LG wasmachine van dezelfde lijn. Hierbij weet de droger automatisch welk wasprogramma er zojuist gedraaid is, zodat de natte was direct de droger in kan waarbij het juiste programma automatisch wordt geselecteerd. Eenvoudiger kun je kleding wassen en drogen bijna niet maken! Een kind kan letterlijk de was doen.

Enige minpunt wat ik tot nu toe heb mogen ervaren: het waterreservoir dat geleegd moet worden na een droogbeurt is erg zwaar. Dit probleem is echter op te lossen door de droger aan te sluiten aan de afvoerpijp, wat wij in de nabije toekomst zeker zullen doen. Hierdoor hoeft niet manueel het waterreservoir na elke droogbeurt geleegd te worden, maar gaat dat automatisch.

Aldus, na deze 3 korte weken ben ik nog steeds erg tevreden met de droger. Inmiddels is ze een onmisbaar onderdeel van ons huishouden geworden!

Pluspunten

• Strak design
  • Veel keuzes/mogelijkheden qua wasprogramma’s
  • Duurzaam in gebruik
  • Wifi smart pairing mogelijk

Minpunten

• Waterreservoir erg zwaar om te legen

Inge Willemsen 20-11-2019

Een echte aanrader!!

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

“Hoe kan dat? Met 3 jonge kinderen van 4, 6 en 8. En geen droger?!?” Mensen kijken ons verbaasd aan als we vertellen dat we net een droger hebben aanschaft.
Al jaren hangt onze zolder vol met droogrekjes en is het trappengat vol met beddengoed. Met ons tweetjes was dit prima, met 1 kindjes ook nog, met 2 ook nog en zelfs met 3 ging het ons goed af. Dat was tenslotte beter voor het milieu. En de rekening!! Maar na een vakantie in Denemarken dachten we hier anders over. Ons vakantiehuisje had een droger en ik (mama van 3 jongens) was verkocht!! Dit scheelde zooooooo veel tijd!!
Na wat uitzoekwerk kozen we voor deze droger. Het design is simpel, strak en overzichtelijk. Makkelijk te bedienen, ook als je de omschrijving niet leest. Je kunt meteen aan de slag!
De kwaliteit is goed. Was komt eruit zoals op de beschrijving van het programma staat. Het gebruiksgemak is goed. En waar ik eerst wasrekjes tekort kwam om 2 machines was na elkaar op te hangen, doe ik nu moeiteloos 5 programma’s achter elkaar, zonder maar een wasrekje te gebruiken. Die staat inmiddels opgeklapt in de hoek. De zolder is nog nooit zo leeg geweest! En de kasten nog nooit zo vol! Kocht ik eerst altijd extra kleren, omdat het wassen (maar vooral drogen) soms wel wat extra tijd in beslag kon nemen. Zo heb ik nu juist teveel was! Maar dan schone! Hahaha. In plaats van manden vol vuile was.
De verschillende programma's zorgen voor veel variatie, waardoor alles in de droger kan. Ideaal!! Dus ook echt alles gaat erin! En dit lukt perfect!
De Dual Inverter Heat Pump waarmee je kunt kiezen tussen supersnel of superzuinig drogen is voor ons ideaal. Zeker omdat we een beetje milieubewust willen zijn. Hoe minder energie we verspillen, hoe beter we het vinden.
De zelfreinigende condenser zodat je nooit meer het filter hoeft te vervangen is ook top. Gewoon gebruiken en niet nadenken over welke handelingen je moet verrichten om het apparaat in goede staat te houden is zo fijn.
Het anti allergie programma dat 99,9% van de meest voorkomende allergenen verwijdert is ideaal. Zeker in een gezin met een gezinslid met forse huisstofmijtallergie. De pluizenfilter vangt zoveel op dat zijn hoest en proestbuien aanzienlijk zijn verminderd.
Het energielabel: A+++ is top!! Nauwelijks extra kosten! Behalve die eerste week; toen ik zo blij was met de droger dat ik express veel gewassen heb, speciaal om met de droger te kunnen “spelen”! Het leek wel kerstmis. En dat voor een vrouw die een hekel heeft aan het huishouden! Heel bijzonder!!
Er is ook een optie voor Smart Pairing: met een Wi-Fi wasmachine van LG kan deze droger zelf bepalen welk programma het beste gedraaid kan worden. Maar wij hebben geen LG wasmachine, dus die kunnen we helaas niet gebruiken. We zijn wel wifi-fan, dus wellicht switchen we in de toekomst nog wel van wasmachine. Zeer fijn apparaat! Die wil ik niet meer missen. En ja: nu vraag ik me ook af: Hoe kon ik eerst zonder??

Pluspunten

• Energie zuinig
  • Anti allergie functie

• Nvr

Corry 20-11-2019

Ideale droger makkelijk in gebruik

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

Heb deze mooie warmtepompdroger sinds een paar weken in gebruik .
Hij heeft zoveel variatie met het programmeren, je kunt b.v verschillende soorten was op het programma mix draaien en dan komt het er bijna kreuk vrij eruit.
Er zit een goed leesbaar digitaal scherm op zodat je goed kunt zien wat je hebt in geprogrammeerd.
Er zit ook nog en Programma op dat je met je WiFi kunt instellen.
Hij kan aangesloten worden via een afvoer of je kunt het waterreservoir legen.
De droger maakt bijna geen geluid alleen een leuk muziekje wanneer hij klaar is.
Sinds ik deze droger heb hoef ik minder te strijken.
Het fijne van deze droger is dat hij weinig warmte afstoot .
Ook fijn is het dat er verlichting in de trommel zit.
De droger heeft een energie label met A+++ dus goed voor het milieu.
Wij zijn erg enthousiast over deze droger en hopen nog lang hiervan te genieten

Pluspunten

• Rustig
  • Grote trommel

Minpunten

• Pluizenfilter

Bart Koper 19-11-2019

Stille en vooral zuinige warmtepompdroger

Geschreven voor: LG RC80V9AV4Q

Ik heb de LG warmtepompdroger inmiddels 2 weken in gebruik. de machine is zeer zuinig (A+++) wat voor een droger uitzonderlijk is. Via het duidelijk led scherm kun je informatie aflezen over het gekozen programma en tijdens het drogen over het huidige programma. er zijn een behoorlijk aantal voorgeprogrammeerde keuzes te maken maar je kunt indien gewenst ook aanvullende downloaden. via de smartphone kun je de droger verbinden aan de app waarbij je de huidige status kan bekijken, je krijgt een bericht als de droger klaar is. ik vind de droger vooral opvallen door zijn stilte, hooguit het gestommel van de was die gedroogd wordt is hoorbaar. In de machine is een led-lampje geplaatst, wanneer je de deur opent verlicht deze, handig pluspunt! Verder is de machine handig voor grote gezinnen, er kan 8kg wasgoed in!

Pluspunten

• Zuinig
  • Duidelijk led scherm
  • Via app te verbinden met smartphone
  • grote inhoud

Minpunten

• Duur