Sony KD75ZF9BAEP - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
6,70 cm dikte
75,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de Sony KD75ZF9BAEP op Kieskeurig.nl.

Marco74 13-03-2019

Geweldige kijkervaring

Geschreven voor: Sony KD75ZF9BAEP

Voorgaande tv's in chronologische volgorde:
2 maal Panasonic plasma, 37 en 42 inch, fijne tv's.
Sony KD-55X8505C, goed beeld maar kon niet wennen aan de slechte kijkhoek.
LG 65B6, geweldige tv met een top beeld, maar we wilden groter.

En dan nu de Sony 75ZF9.
Ook dit is een geweldige tv met gelukkig goede kijkhoeken. Contrast, zwartwaarden, kleur, snelheid v/h scherm, alles dik in orde, ben een kritische kijker en was een beetje bang om terug te gaan van oled naar lcd, maar van achteruitgang in beeldkwaliteit is geen sprake. Aangezien het beeld 10 inch groter is dan de oled en het beeld zeker zo mooi/scherp is gebleven een prima prestatie die waarschijnlijk voor een groot deel te danken is aan een vd beste beeldprocessoren momenteel in tv's aanwezig, de x-ultimate. Het beeld is mooi egaal zonder vlekken bij een grijs scherm wat komt door de goede beeldscherm verlichting. Van de local dimming nog niets gezien/gemerkt in negatieve zin, ik merk er gewoon niets van, prima. Het beeld zo uit de doos is prima maar heb zelf grotendeels de instellingen van Homecinema magazine aangehouden, vond ik net iets mooier. Installatie vd tv, internet en bediening vd tv allemaal lekker vlot. Het geluid voldoet maar gaat hier over een soundbar. Wel een minpuntje tov de oled, het beeldscherm reflecteerd iets meer licht.
Tot slot, ik wilde hem eigenlijk aanschaffen bij Smits in Arnhem waar ik goede ervaringen mee had bij de aanschaf vd voorgaande 2 tv's. Maar helaas was deze daar niet meer leverbaar en zodoende uitgekomen bij Von Burg te Rotterdam en ook hier heel goed geholpen met een onverwacht goede prijs.
Bij duurzaamheid goed aangevinkt maar hier is natuurlijk nog niets over te zeggen.

Pluspunten

• Algehele beeldkwaliteit, zelfs tov een oled.
  • Prijs (relatief)

Minpunten

• Lichtreflectie vh beeldscherm