Sony KD75ZF9BAEP

Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marco74 13-03-2019

Geweldige kijkervaring

Geschreven voor: Sony KD75ZF9BAEP

Voorgaande tv's in chronologische volgorde:
2 maal Panasonic plasma, 37 en 42 inch, fijne tv's.
Sony KD-55X8505C, goed beeld maar kon niet wennen aan de slechte kijkhoek.
LG 65B6, geweldige tv met een top beeld, maar we wilden groter.

En dan nu de Sony 75ZF9.
Ook dit is een geweldige tv met gelukkig goede kijkhoeken. Contrast, zwartwaarden, kleur, snelheid v/h scherm, alles dik in orde, ben een kritische kijker en was een beetje bang om terug te gaan van oled naar lcd, maar van achteruitgang in beeldkwaliteit is geen sprake. Aangezien het beeld 10 inch groter is dan de oled en het beeld zeker zo mooi/scherp is gebleven een prima prestatie die waarschijnlijk voor een groot deel te danken is aan een vd beste beeldprocessoren momenteel in tv's aanwezig, de x-ultimate. Het beeld is mooi egaal zonder vlekken bij een grijs scherm wat komt door de goede beeldscherm verlichting. Van de local dimming nog niets gezien/gemerkt in negatieve zin, ik merk er gewoon niets van, prima. Het beeld zo uit de doos is prima maar heb zelf grotendeels de instellingen van Homecinema magazine aangehouden, vond ik net iets mooier. Installatie vd tv, internet en bediening vd tv allemaal lekker vlot. Het geluid voldoet maar gaat hier over een soundbar. Wel een minpuntje tov de oled, het beeldscherm reflecteerd iets meer licht.
Tot slot, ik wilde hem eigenlijk aanschaffen bij Smits in Arnhem waar ik goede ervaringen mee had bij de aanschaf vd voorgaande 2 tv's. Maar helaas was deze daar niet meer leverbaar en zodoende uitgekomen bij Von Burg te Rotterdam en ook hier heel goed geholpen met een onverwacht goede prijs.
Bij duurzaamheid goed aangevinkt maar hier is natuurlijk nog niets over te zeggen.

Pluspunten

• Algehele beeldkwaliteit, zelfs tov een oled.
  • Prijs (relatief)

Minpunten

• Lichtreflectie vh beeldscherm

Jeroen 18-11-2018

Prachtige tv

Geschreven voor: Sony KD65ZF9BAEP

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen. Wat is dit een prachtige tv is dit. Zowel qua beeld als qua design is dit een prachtige televisie. De ZF9 loopt een beetje bol aan de achterkant maar kan zonodig makkelijk aan de wand bevestigd worden. De rand van de tv is ongeveer 1cm dik. Aan de achterkant bevinden zich onder andere 4 hdmi en 3 usb aansluitingen. De tv beschikt ook over bluetooth. Meer dan genoeg om je randapparatuur aan te sluiten of draadloos via je headset tv te kijken. Maar veel belangrijker dan dat is natuurlijk het beeld. En daar valt echt wat mij betreft niets op af te dingen. Een serie op 65 inch in 4k hdr ziet er op dit scherm adembenemend uit. Ik heb geen ervaring met oled tv’s maar wel beter dan dit wordt het niet. De kleuren spatten van het scherm af en de zwartwaardes zien er ook echt zwart uit. Ook als je in het donker kijkt.

De ZF9 draait op Android tv en dat is een heel fijn besturingssysteem. Je kunt vanuit de playstore allerlei software installeren zoals bijvoorbeeld vlc player voor het afspelen van zo’n beetje elk denkbaar formaat media. Maar belangrijker nog: deze televisie reageert heel vlot op de afstandsbediening. Je hebt mede dankzij Android tv een compleet multimediasysteem tot je beschikking.

De afstandsbediening voelt stevig en degelijk aan en ligt prettig in de hand. Als enige nadeel zou je de speakers kunnen noemen. Deze voldoen prima voor ‘gewoon’ tv kijken maar als je naar een film of concert wilt kijken dan is een surround set aan te raden.

Pluspunten

• Scherm
  • Veelzijdigheid
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Geluid
  • Prijs

Franseijgelshoven 14-11-2018

Waar voor je geld!

Geschreven voor: Sony KD65ZF9BAEP

Oké een televisie van €3000 koop je niet iedere dag. Tenminste ik niet in ieder geval. Ik heb dagen lang het internet en YouTube bekeken en vergeleken om zo een geschikte televisie te kopen. Uiteindelijk is het deze tv van Sony geworden. Waarom? Omdat deze tv geweldig is! Hij is afgewerkt en heeft een prachtig design. Het beeld is fenomenaal en idioot scherp. Doordat Google Chromecast pro geïntegreerd is, is het mogelijk zelfs YouTube op 4k af te spelen. Ook wanneer je het duurdere abonnement van Netflix hebt zie je films in het verbluffende 4k kwaliteit. Helaas zijn er nog maar weinig films in 4k. Wat ik ook een groot voordeel vindt is het Android besturingssysteem op deze televisie. Tijdens de installatie worden alle instellingen van je telefoon gekopieerd en hoef je verder zelf niets meer te doen. Werkelijk ideaal! Wat ik in de praktijk ook erg veel gebruik is de zoekfunctie die je met je stem kunt bedienen. Kortom zeer veel waar voor je geld en ik kan dit model erg aanbevelen.

Pluspunten

• 4k kwaliteit
  • Android tv
  • Afwerking

Paul 12-11-2018

Prachtig beeld, handige apps

Geschreven voor: Sony KD65ZF9BAEP

Ik heb dit prachtige exemplaar enkele weken getest. Het zeer grote scherm van 65" is echt geweldig. Het is een bioscoop in huis met heldere kleuren en echte zwarte achtergrond. Vanuit alle hoeken blijft het beeld prima. De TV heeft android wat makkelijk installeert en er zit chromecast in! Dit maakt het heel eenvoudige om vanuit je telefoon films en video's te streamen.

De 4K resolutie heb ik met youtube content gekeken en dan zie je pas echt wat een verschil dit is met HD. Met zo'n formaat TV en dan gewoon haarscherp beeld is toch wel bijzonder te noemen. De afstandbediening heeft een spraakfuntie voor youtube video's, handig maar werkt (nog) niet met bedienen van de andere functie van de TV. Ook de netflix knop en gebruikersgemak is een dikke plus. Alles reageert lekker snel en er zit geen vertraging op als je switcht tussen uitgangen.

Met de PS4 (helaas geen professional voor de 4K) het scherm gebruikt. Dit is ook erg gaaf, je zit echt in de game en moet opletten dat je in de avonduren niet teveel en te dicht op het scherm zit ivm verstoren van de slaapritme...

Als ik dan een verbeterpuntje moet noemen is dat het geluid. Dit lijkt wat vlak te klinken. Ik heb daarna de soundbar erop aan gesloten en dan is je thuis bioscoop wel compleet.

Pluspunten

• groot scherm
  • gebruikersgemak
  • resolutie

Minpunten

• geluid

Erwin.S 11-11-2018

Levensechte kleurweergave, geen microstutter,Android TV

Geschreven voor: Sony KD65ZF9BAEP

Als fervente plasma kijker ben ik jarenlang verpest met een ongeevenaarde kleurweergave en beeldkwaliteit. Met de huidige technieken zou je denken dat de keus voor een nieuwe TV enorm moet zijn. Ik kan je vertellen dat dat zwaar tegenvalt. De kleur/helderheid/zwartweergave in de huidige generatie tvs (inclusief de oleds) is niet zoals bij de plasma en ook de bewegende beelden hebben vaak last van stutter bij langzaam bewegende beelden. Toen was daar de Master Serie van Sony, de KD65ZF9. Met 65 inch ga ik er een paar beeldmaten op vooruit en dat was wel nodig gezien de kijkafstand. .De beeldkwaliteit is in een woord adembenemend te noemen. Levensechte kleuren en een waanzinnig goede zwartwaarde. Bij de BBC docuserie LIFE viel mn mond afentoe open van verbazing. Wit en zwart gradaties werden moeiteloos weergegeven. Wat mij ook opviel is dat deze tv bij pan beweging geen microstutter heeft. Qua opties heeft het toestel ook veel te bieden. De tv is voorzien van Android TV en daarmee zijn streaming apps zoals Kodi gemakkelijk te installeren. Chromecast is ingebouwd waarmee je makkelijk content vanuit telefoon of tablet kan versturen naar de TV. Spraakbesturing is eventueel ook mogelijk, ik heb Google Home maar moet me daar eerst eens in verdiepen om dit alles aan elkaar te knopen.
Het design is recht toe recht aan,gewoon degelijk Geluidskwaliteit is zoals bij alle platte tv's, daar gebruiken wij de Marantz receiver voor. Kort samengevat, voor alle plasma adepten die een goede vervanger voor hun tv zoeken en die niet warm lopen voor het kleurengeweld van een Oled.. Dit is zeker een optie.

Pluspunten

• Kleurweergave
  • Zwartweergave
  • Beeldverversing
  • Android TV

Minpunten

• Geluid

Tomas 11-11-2018

Haarscherp beeld met redelijk geluid

Geschreven voor: Sony KD65ZF9BAEP

Mooi formaat scherm met een haarscherp beeld. Vanuit elke kijkhoek heldere kleuren en goed zicht. Het geluid valt me ook zeker niet tegen, ook al zal dit nooit top worden in een flatscreen. Ingebouwde chromecast zeer makkelijk in gebruik. Afstandbediening voelt wel een beetje goedkoop aan. Design van de poten van de televisie had ook wat strakker gemogen.

Pluspunten

• Chromecast functie
  • Geluid

Minpunten

• Design poten
  • Afstandbediening

Raymond 10-11-2018

Sony master series ZF9 zuigt ons mee in de film !!

Geschreven voor: Sony KD65ZF9BAEP

Ik ben niet zo van de opties en specs, want het gaat mij om het beeld. Dat moet goed zijn, dat moet aanspreken. Dat kan je niet in een winkel ff bekijken, maar dat doen wij thuis op ons gemak zonder verkoper in de nek. Thuis kun je rustig enkele verschillende films helemaal uitkijken. Dan weet je wat voor vlees je in de kuip hebt. Dan weet je of het goed is of niet. Zo hebben wij in het begin van onze zoektocht naar een vervanger van de Pioneer Kuro twee Samsung 4k schermen in huis gehad en beiden vonden we echt niet goed. Maar nu, de Sony Master Series ZF9….. dat is tv kijken op het hoogste niveau!! Wat een genot. Het beeld staat als een huis. Zo scherp, zo gedetailleerd, dat hebben wij nog niet eerder op deze manier meegemaakt. Het geluid gaat via een HDMI rechtstreeks de AV receiver in die een indrukwekkende home cinemaset aanstuurt. Deze combinatie met een ‘passende’ subwoofer doet je vergeten thuis op de bank te zitten. Met een kijkafstand van ±2,80m naar een beeld dat 1,45 meter breed is wordt je in de actie gezogen. Het geluid doet de rest. Wij kijken niet meer naar films, wij ervaren het. Zo laat de Sony zich het beste omschrijven.
Nog wat meer praktijk ervaringen zijn de kijkhoek. Schuin op het beeld kijken gaat perfect, vrijwel net zo mooi als recht tegen het scherm aankijkend. De kleurenweergave was niet naar onze smaak, maar de menustructuur is dermate goed te begrijpen dat we binnen 15 minuten een mooi gekleurd beeld hadden. Het kan nog wel mooier, maar dan moet je het beeld laten kalibreren. Na enkele films te hebben bekeken blijkt de scherpte in combinatie met snelle scenes perfect te blijven. Natuurdocumentairec die je kan vinden op Youtube in 4k zijn overweldigend. De onderwaterwereld bijvoorbeeld zijn zo natuurgetrouw dat je jezelf een scubadiver waant (bij wijze van spreken dan).
Kortom deze tv blijft!!

Pluspunten

• zeer stabiel beeld
  • enorm scherp
  • erg veel details
  • strakke vormgeving
  • grote kijkhoek

Minpunten

• kost veel geld