LG 55QNED816QA

• Test panel 8.5 jun 2022
Bekijk 10 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 41 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

f*******@g******** 03-12-2023
Geschreven voor: LG 50QNED816RE

In de winkel proberen ze het kalibreren van de tv mee te verkopen. Dit zou de kleurinstellingen etc.. verbeteren omdat deze vanaf fabriek niet of onvoldoende goed zijn ingesteld. Het eindresultaat was dat er weinig tot geen aanpassingen nodig waren en dit dus weggegooid is. Als je dit dan zegt, wordt er achteraf gezegd dat deze schermen altijd vanaf fabriek al goed zijn ingesteld en dat het om de fijninstellingen gaat. Deze aanpassingen zijn echter zo minimaal dat dit met het menselijk oog niet eens te zien is.
Ja, dus echt een verkooptruc en weggegooid geld en was niet nodig geweest.
Voor Qled gekozen ivm. veel invallend licht in de woonkamer. De inkijkhoek is wel klein want als je er iets teveel schuin voor zit wordt het beeld slechter.
Het geluid is erg blikkerig.

t**l@g**l.com 07-10-2023

Prima tv, misschien met soundbar

Geschreven voor: LG 65QNED816RE

Een logisch stappenplan helpt om door het installatieproces heen te komen. De TV is hierbij meteen in te stellen op de persoonlijke voorkeur, zowel qua beeld als geluid. Een AI service helpt hierbij. Deze is beschikbaar voor allerlei instellingen en is desgewenst voor verschillende onderdelen aan en uit te zetten.

Bij ons is de TV aangesloten op de internetkabel, alles loopt soepel.

De menustructuur is zoals bij elke nieuwe tv even wennen maar is wel overzichtelijk. De ‘muisaanwijzer’ van de afstandsbediening werkt gemakkelijk, maar is wel even wennen.

Wanneer een gameconsole wordt aangesloten, wijzigt de menustructuur naar een ‘game’ menu en worden beeldscherminstellingen automatisch aangepast. Tijdens het gamen schakelt de tv automatisch over naar 60 fps. Er is tijdens gamen een extra optie voor donkere kamers beschikbaar: het beeld kan donker, donkerder en donkerst.

Games zoals formule 1 en voetbal hebben geen last van vertraging. Het beeld blijft vloeiend.

Tijdens het gamen kan ook gekozen worden voor zgn multi-view. Zo kan bv naast elkaar worden gekeken naar youtube en de game.

Multiview kan ook wanneer tv gekeken wordt: bv links tvzender, rechts youtube. Of met beeld-in-beeld. Er kan (voor zover wij hebben bekeken) niet naar twee kanalen tegelijk worden gekeken, behalve wanneer het tweede kanaal via internetapp wordt gestreamd.

Het beeld is glashelder, vanzelfsprekend wel afhankelijk van de bron. De zwarttonen zijn voor ons prima. Het is een 4K tv. Oudere beelden zien er dus iets minder strak uit.

De verversingssnelheid van 50 Hz levert geen problemen op. Tijdens sportuitzendingen zoals voetbal blijft het beeld scherp, er is geen vertraging in de bal bijvoorbeeld, iets wat we wel zagen bij een oudere tv.

Geluidskwaliteit: klinkt een beetje hol. Is wel helder en goed verstaanbaar.

Een soundbar is wellicht een goede optie.

De app Ziggo Go is niet te installeren. De KPN app wel, evenals de Tele2 en DeltaTV app.

Pluspunten

• Muisaanwijzer
  • Beeld scherpte
  • Grote kijkhoek

Minpunten

• Geluid wat hol

Nicole J. 28-10-2022

Mooi strak toestel passend bij ieder interieur.

Geschreven voor: LG 55QNED816QA

Ik wilde deze tv testen omdat ik op zoek ben naar een nieuwe tv waarop ik ook van de apps gebruik kon maken.
Heb dit toestel nu bijna 2 weken in bezit. Misschien wat kort om alles te testen maar de meeste functies heb ik toch kunnen uitproberen. Zodat ik toch tot een mooie review kan komen.

Als eerste vind ik het meteen al een mooi strak toestel op een lage poot. Past absoluut in ieder interieur.

De installatie was zo gebeurd. Insteken op het stroomnet, aansluiten op het modem en klaar. Je hebt geen kabelsoep om weg te werken. De rest werkt op WiFi.
Het aansluiten op het WiFi netwerk was simpel. En zo gebeurd.

Bediening van de afstandsbediening wijst zich eigenlijk vanzelf. Ik heb met weinig moeite de meeste instellingen kunnen aanpassen.

Het formaat (55inch) was voor mijn kleine woonkamer wat groot zodat ik wat met de tv moest schuiven om van het volle scherm te kunnen profiteren. Toch vond ik het een helder en scherp beeld, met mooie contrasten en diepe, verzadigde kleuren. Voorkeuren hierin zijn zelf in te stellen.

Geluid is ook prima. De tv heeft verschillende geluidsstanden. Ook die zijn makkelijk aan je persoonlijke voorkeur in te stellen.
Ook het instellen van een achtergrond ging makkelijk. Je hebt een ruime keuze van beelden. Wat ik leuk vind, je kunt ook je eigen foto's hiervoor gebruiken.

Aanmelden op verschillende extra's zoals netflix en disney ging makkelijk. Vond alleen het aanwijzen met de cursor wat lastig. Ik heb niet echt een rustige hand dus af en toe wat mikken om de juiste letter aan te klikken.

Het aanmelden van de voicecontrole is me nog niet gelukt. Niet echt een probleem omdat je met de afstandsbediening, alles makkelijk kunt bedienen.

Het enige wat ik niet heb kunnen uitproberen is de game ervaring. Dit lag niet aan de tv!!
Ik kreeg een foutmelding van mijn console die ik tot nu toe nog niet heb kunnen oplossen.

Ik vind deze tv een aanrader. Mooie kwaliteit en gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Beeld/geluidskwaliteit
  • Voorzien van de meest gangbare apps
  • Makkelijk te installeren

JanSL 26-10-2022

Veel TV voor een nette prijs

Geschreven voor: LG 55QNED816QA

Ik ben vrij kieskeurig als het gaat om geluid- en beeldkwaliteit. Voor deze test ben ik er dus goed voor gaan zitten.
Het begint bij het monteren van de beugel: dit is zeer eenvoudig. De achterkant van de beugel is hol, hier kun je alle kabels in wegwerken.
Er zit een afdekklepje bij maar om die dicht te drukken moet je 2 handen gebruiken. Omdat ik vrij korte kabels heb, staat de TV dicht bij de muur en dan kom je niet met 2 handen erbij.
Is uiteindelijk wel gelukt.

Het design van de TV is prima maar niks aparts: de rand om het beeld is dun, zwart en valt nauwelijks op. De standaard is half rond. Mocht je een soundbar voor de TV willen leggen, dan kan die beugel weleens in de weg zitten.
Die beugel voelt niet heel erg stabiel aan: als je het beeldscherm poetst, staat de TV enorm te wiebelen.
Het formaat van 55" leek in mijn gedachte enorm groot (had eerst 42"), maar zou niet kleiner meer willen.

Over het geluid van de TV kan ik dit zeggen: geluid heeft een klankkast nodig en die heb je niet met een platte TV (ooit een platte akoestische gitaar gezien ?). Van mijn vorige TV was het geluid matig, bij deze TV is het echt niet prettig om naar te luisteren.
Op zich niet erg, want ik luister vaak TV via de surroundset. En bij deze TV klinken de stemmen juist wat beter over de center speaker dan bij de vorige TV.
Handig is wel de HDMI-ARC: zodra de TV aangaat, schakelt hij zelf de surround-set in. Als je de TV uitzet, dat de surround-set ook weer uit.

Mocht je graag het geluid bij een film hard zetten, maar je huisgenoten (of buren) niet willen storen ? Ik heb mijn (Klipsch Sport) oordopjes gekoppeld met de TV (via Bluetooth) en geniet dan van enorm goed geluid !

Er zitten ook speciale instellingen op voor games, maar die speel ik nooit (dus heb ik ook niet getest).
De afstandsbediening is even wennen, maar je kan eenvoudig kiezen tussen knoppen gebruiken om te navigeren in menus, of je gebruikt de muis-pointer en beweegt de cursor zo over het scherm. Went heel snel.
Het fijne is ook dat deze niet met infrarood werkt (ik denk met BT of zo): dus als de afstandsbediening niet naar de TV wijst, kun je de TV er toch mee bedienen.
Je kan ook LG ThinQ App installeren en zo ook de TV bedienen. Werkt heel intuitief.

Het installeren van Apps op de TV (zoals Disney+, Netflix en zo) is erg makkelijk. Je zet de meest gebruikte vooraan in het lijstje (hoef je niet zoveel te scrollen).
op de afstandsbedienig zitten 6 knopjes op direct een App te starten. Netflix en Disney zijn er twee van.
Ik heb er ook een externe hardeschijf op gekoppeld (die lag er nog van de vorige TV): dan kun je het beeld pauzeren (Pauze Live TV): al had ik dan graag een fysieke pauze-knopje op de afstandsbediening willen hebben.

Dan het beeld: uiteraard vergelijk ik deze TV met mijn vorige. Zo'n 12 jaar geleden moest ik mijn beeldbuid TV vervangen en toen heel bewust voor een plasma TV gekozen. Jarenlang bij familie en vrienden naar hun LCD/LED TV gekeken en steeds bleef ik blij met mijn plasma.
Nu LG deze QNED TV heeft uitgebracht, was ik zeer benieuwd naar de huidige techniek. Toch maar eens in de beeldtechnieken gedoken en werd me duidelijk dat de Quantom Dots filter voor de kleuren zorgen: en dat doet'ie erg goed.
De kleuren zijn veel voller dan op mijn oude plasma TV. Gezichten is ook altijd moeilijk (heel veel verschillende kleuren huidstinten) maar het ziet er werkelijk prachtig uit en haarscherp. Het beeld is ook enorm helder (veel licht) en dat is het voordeel van de backlight technologie.
Films en series die zich bij daglicht afspelen of in een goed verlichte studio of omgeving (bv. een ziekenhuis) zien er geweldig uit: het zwart, het wit, de heldere kleuren, geen 'jag' in bewegende beelden.
Eerste reactie naar mijn gezinsleden was: dit wordt een blijvertje.

De volgende avond een film opgezet en in mijn relax-stoel gaan zitten (zoals altijd). En dan heeft LG pech gehad dat ik niet recht voor de TV zit, maar behoorlijk aan de zijkant. En dan wordt mijn review ineens een stuk anders.
Zowel kleuren als het zwart is gemaakt voor als je recht voor de TV zit. Zit je te kijken onder een hoek, worden de kleuren een stuk minder vol en verschijnt er een witte waas over zwarte delen van het beeld. Dit is dan meteen een nadeel van backlight technologie, want het licht staat altijd aan en moet in donkere scenes gedimd worden. En aan de zijkant van de 'dimmers' komt altijd licht doorheen. Kijk je een film zoals Hocus Pocus (speelt zich voornamelijk 's nachts af) dan begint die witte waas enorm te storen.
Heb nog geprobeerd met een Monster Calibratie DVD de instellingen te optimaliseren (helderheid, contrast, kleuren, local dimming etc), die witte waas blijft enorm aanwezig.

Pluspunten

• Mooie diepe kleuren
  • Helder beeld
  • Fijne afstandsbediening
  • Eenvoudige menustructuur en App bediening

Minpunten

• Geluid
  • Contrast

soepah 24-10-2022

Prima toestel

Geschreven voor: LG 55QNED816QA

Ik heb dit product een paar weken mogen testen. Het is een mooi toestel met scherpe beeldkwaliteit. Zelfs in de eco modus heb je voldoende kijkplezier. Om het beeldscherm heen zit een mooie dunne rand, waardoor je over vrijwel de gehele breedte en hoogte naar het beeldscherm kunt kijken. De beste kijkervaring is toch wel als je op wat afstand van het toestel zit, dichterbij wordt de kwaliteit minder (is mijn ervaring). Over de geluidskwaliteit ben ik niet zo tevreden, dat klinkt toch wat blikkerig. Ik heb mijn dolby set er maar weer op aangesloten, dat klinkt een stuk beter!
Het toestel heeft een overvloed aan smart functies. Google assistent, Alexa, Airplay en diverse apps zoals YouTube en Netflix zijn er op beschikbaar. Je kunt overigens ook nog ouderwets met de kabel TV kijken. Al met al een top toestel!

Pluspunten

• mooi beeldscherm
  • veel smart functies

Minpunten

• geluid

Jeroen & Roanne 24-10-2022

Helder beeld, prettig om overdag te gebruiken

Geschreven voor: LG 55QNED816QA

Ik heb dit product een aantal weken mogen testen. Het gaat hier om een degelijk kaliber TV van LG. De QNED technologie vond ik met name interessant doordat onze woonkamer veel ramen (en dus lichtinval) bevat. Daardoor kon ik overdag slecht tot niet gamen (ik zag niks door de weerspiegeling). Met de QNED technologie is het beeld een stuk helderder. WebOS werkt goed. De pointer zullen veel mensen irritant vinden, of aan moeten wennen. Het geluid is matig, zoals bij bijna elke TV speaker. Ik zou de TV zeker aanbevelen als je een OLED niet kunt veroorloven (of willen betalen) en je last hebt van veel lichtinval.

Pluspunten

• Helder beeld
  • WebOS
  • Degelijke bouwkwaliteit

Minpunten

• Geluid

Frank de Jong 21-10-2022

Gebruiksvriendelijke, grote, en kraakheldere televisie

Geschreven voor: LG 55QNED816QA

Voor 3 weken hebben wij deze LG televisie in huis om te testen. Ten opzichte van onze vorige televisie is dit scherm groot, maar eenmaal eraan gewend willen we niet anders meer. Naast dat het scherm groot is is de kwaliteit van het beeld heel goed, je ziet alle programma’s extra scherp en de kleuren zijn realistisch en fel. Hierdoor is kijken naar de televisie echt een beleving. Het product is ook smart en je kan heel gemakkelijk al je favoriete apps installeren, zoals Netflix en hbo Max. Het installatie proces wijst voor zich en de afstandsbediening is erg gebruiksvriendelijk. Je kan namelijk erg makkelijk navigeren over het scherm. Het geluid is ook prima, ja kan zelf instellen hoe je het geluid wilt horen, met veel ruis of weinig bijvoorbeeld. Wij zouden wel voor de ideale beleving adviseren de tv aan te sluiten op goede speakers. Al met al zijn we heel blij met dit product en kijken met veel plezier naar onze favoriete series en zenders.

Pluspunten

• Beeldschermkwaliteit
  • Gebruiksvriendelijkheid

Minpunten

• Geluidskwaliteit

r*********@h********** 18-10-2022

Een prachtige tv met veel opties!

Geschreven voor: LG 55QNED816QA

Ik heb de LG 55QNED816QA mogen testen en deze televisie heeft mij aangenaam verrast. Ten eerste ziet de tv er ontzettend mooi uit. Je kunt deze bevestigen aan de muur of met behulp van een mooie stevige standaard neerzetten. Deze tv komt in ieder interieur tot zijn recht. Het beeld is subliem. De kleuren en helderheid zijn scherp en het beeld is aan te passen naar wat de gebruiker prettig vindt. Er zijn verschillende opties voor het geluid. Bij het kijken van films krijg je echt 'n bioscoop gevoel. Het downloaden van apps is zeer gemakkelijk en het menu is overzichtelijk. De afstandsbediening ligt fijn in de hand en heeft veel mogelijkheden. Deze bevat directe knoppen voor Netflix, Prime video, Disney+ en Rakuten tv wat het gebruik nog gemakkelijker maakt. Ik persoonlijk zou deze tv zeker kopen.

Pluspunten

• Helder beeld
  • Makkelijk in gebruik
  • Mooi geluid

a*******@g******** 18-10-2022

Mooie tv vooral voor gamen

Geschreven voor: LG 55QNED816QA

Toen de doos kwam had ik wel even zoiets van wat een grote tv. Door het formaat is het wel iets dat je samen moet doen. Eerst de voet in elkaar gezet, dat is zo gedaan. Daarna samen voorzichtig de tv met 2 personen op de voet geklikt. Daarna moet je 4 schroeven vastdraaien.
Ik vind de tv best wat wiebelig op de poot.

Het verschil van 42” plasma naar 55 inch qned is enorm, wat een helder en groot beeld! Echt een aanrader.

Gamemodus werkt perfect met 120 fps in fortnite op de ps5. Scherp en helder beeld.
Weerspiegeling valt me reuze mee, minder dan de plasma. Ook qua kijkhoek zit ik schuin vanaf de tv en heb nog prima beeld.

Ik heb hem aangesloten op de kpn setup box en de afstandsbediening van kpn kan ook de tv bedienen. Handig!

Dualdisplay/splitscreen heb ik geprobeerd en is een leuke optie. Aan de ene kant kan je dan tv kijken en aan de andere kant youtube. Je kan uiteraard maar van 1 zender geluid luisteren, wat op zich wel logisch is.

Mooie tv en zeker een aanrader

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Goed geluid
  • Hdmi 2.1 voor 120fps gamen

Minpunten

• Tv raakt soms connectie met kon kast kwijt?

Ak79 14-10-2022

Mooie tv

Geschreven voor: LG 55QNED816QA

Helemaal mooie en grootte televisie. Het beeld is scherp en helder. De installatie is ook erg makkelijk.

Pluspunten

• Helder groot

Niii 13-10-2022

Top televisie

Geschreven voor: LG 55QNED816QA

Wat een fijne mooie en grote televisie. Het scherm is heel helder (het gevoel als of je in een elektronica winkel loopt maar dan thuis) het geluid is goed. Klinkt erg helder. De soundbar hoef ik niet aan te sluiten. De optie om het geluid in te stellen (stemmen duidelijk bijvoorbeeld) vind ik echt een pluspunt. Dit zorgt ervoor dat ik de televisie goed kan volgen zelfs als de televisie vol mensen zit. De afstandsbediening van lg is prettig te bedienen. De muis functie werkt ook eenvoudig. De smart functie is erg fijn. Binnen no time kijk ik video land en netflix is bijvoorbeeld met maar 1 druk op de knop te kijken. Een goede kwaliteit een goede thuisbioscoop

Pluspunten

• Helder beeld
  • Fijn in gebruik

Minpunten

• Het koppelen met mijn provider lukt me nog niet

Jeroen 09-10-2022

LG tv

Geschreven voor: LG 55QNED816QA

Deze mooie TV nu een paar dagen in gebruik. Vormgeving is zoals TV moet zijn met mooie strakke lijnen. Installeren ging erg makkelijk. Voetje monteren stekkers erin en vervolgens wordt je erg gemakkelijk door de installatie geleid. Heel fijn hoe de apps kunnen worden geïnstalleerd. Aantal apps via knop op de afstandsbediening direct te starten. Beeldkwaliteit en geluid zijn top. Extra soundbar niet nodig. Een echte aanrader.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluid
  • Vormgeving
  • Gebruiksgemak

Chanti 05-10-2022

Fijne tv

Geschreven voor: LG 55QNED816QA

Ik heb de LG tv nu een paar weken in mijn bezit en het is een hele fijne tv. Beeld is mooi scherp waardoor het een fantastisch beeldkwaliteit heeft. Ook heel fijn dat je zelf het geluid kan kiezen bij bijvoorbeeld een film of voetbalwedstrijd. Maakt het geluid echt door je woonkamer gaan. Ook het gebruik van de apps is super. En je kan makkelijk alle apps installeren die je gebruikt. Als je lekker ligt op de bank en niet wilt opstaan voor de afstandsbediening kan je heel makkelijk via de app van LG via je telefoon alles doen. Vond ik fijner want enigste minpuntje vind ik afstandsbediening. Het knopje om op oké te drukken is ook om naar beneden en boven te scrollen dus als je niet goed drukt gaat die scrollen. Plus het knopje is na mij gevoel iets te diep waardoor je hem dus niet makkelijk in kan drukken. Maar verder een hele fijne tv.

Pluspunten

• Geluid
  • Beeld
  • Apps

Minpunten

• Afstandsbediening

Veronique 05-10-2022

Zeker een aanrader om aan te schaffen

Geschreven voor: LG 55QNED816QA

Heb deze televisie mogen testen. Wauw wat is die groot. De kleuren zijn fantastisch. Om deze kleuren te krijgen heb ik wel de spaarstand moeten uitschakelen. Het geluid is goed en moet niet hoog staan om het goed te horen. Instaleren is heel gemakkelijk gewoon de instellingen volgen op het scherm. De apps die erop geïnstalleerd zijn, zijn gemakkelijk in te loggen. Films, series muziek zijn heel goed te bekijken. De afstandsbediening heeft verschillende knoppen voor de apps die je kunt bekijken. Gewoon een fantastische televisie,

Pluspunten

• Gemakkelijke bediening
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Geluid

selma123 22-09-2022

Zeker een aanrader!

Geschreven voor: LG 55QNED816QA

Na mijn 10-jarig oude tv, was ik ook toe aan een nieuwe tv. Had wat mankementen, en begon zelfs de internetverbinding niet meer te pakken. Hooguit tijd voor een nieuwe.
Ik heb de LG 55Qned met veel plezier kunnen uittesten.
De design is erg plat en modern. Je hebt een afstandsbediening met ''mouse'' control. Zeg maar het idee van een muis.
De software zelf is erg snel, loopt niet vast en instellen was ook snel gedaan.
Het instellen was makkelijk te doen via een QR-code en via een app. Instructies erg duidelijk en makkelijk.

Het enige kleine minpuntje is het geluid voor mij, het klinkt alsof er iets voorzit. Maar ik denk dat je het via bepaalde instellingen nog kan veranderen. Maar het was niet storend voor mij.
Al en al, erg tevreden over de tv. Geen min punten verder.

Pluspunten

• Modern design
  • Snelle instellingen
  • Scherp mooi beeld

Minpunten

• geluid wat minder

s***********@g******** 16-09-2022

Goede tv

Geschreven voor: LG 55QNED816QA

Ik kreeg de kans om deze TV een aantal weken te testen.

Onze oude TV was 4x kleiner en geen smart TV dus dit was gelijk een verschil. De LG TV is dun en staat stevig op de standaard. Wat ik heerlijk vond was het feit dat je met de afstandsbediening echt alles kon doen. Er staan veel apps al ingebouwd in het systeem en wat je mist, kan je heel makkelijk opzoeken en toevoegen. Handig om geen telefoon meer te hoeven gebruiken.

Veel mensen klagen over het geluid maar ik vond het heel fijn. Er zijn verschillende opties voor het geluid en de namen zijn niet duidelijk, maar er zit een soort van evenwicht in de volume (denk aan luide reclames).

Echt een aanrader.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Ingebouwde apps

Minpunten

• Verbinding valt soms uit

Casper 13-09-2022

Uitstekende tv

Geschreven voor: LG 55QNED816QA

De lg 55QNED81 heb ik gebruikt voor televisie, streamen en gamen. waar ik reeds 4 jaar al een 43 inch lg tv heb gebruikt, wilde ik graag een grotere (55 inch) uitproberen.

Wat mij direct opviel is het gebruiksgemak. In combinatie met de magic remote kan je soepel en snel overgaan naar verschillende apps, ingangen en menu’s.
De beeldkwaliteit is goed en beter dan ik zelf had verwacht voor een tv van deze prijsklasse. Zowel dichtbij als veraf heeft de tv een scherp en helder beeld. Ik heb hier dan ook met plezier op gegamed.
Een punt van kritiek is het geluid. De tv heeft verschillende mogelijkheden voor geluidsuitgangen. Zelf ik heb ik de tv-luidspreker gebruikt. Waar ik deze redelijk vind klinken voor het kijken van televisie (via ziggo), doet het dit niet bij bijvoorbeeld het streamen. Hierdoor zou ik een soundbar aanraden bij aanschaf van deze tv.

Het design vind ik ook mooi. Ik heb de standaard gebruikt en op mijn tv meubel gezet. Echter heb ik wel gekeken hoe die hangend eruit ziet. Mits je de juiste beugel gebruikt kan de tv strak tegen muur geplaatst worden (wat ik persoonlijk mooi vind).

Kortom vind ik gezien de adviesprijs deze tv uitstekend. Jammer dat het geluid niet altijd even goed klinkt, maar de beeldkwaliteit en het gebruiksgemak zijn goed.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Geluid

j*@c********** 13-09-2022

Smart tv anno 2022 die bij de tijd is

o Beeldkwaliteit
- Scherpte en helderheid:
Een scherp en helder beeld waar de kleuren vanaf spatten. Wat een verschil met de oude tv. Zelfs de kleinste details zijn nu te zien

- Kleurweergave:
Wat 4 jaar vooruit qua leeftijd met kleurweergave kan doen, de ontwikkelingen gaan razendsnel en de kleuren zijn echt mooi en zijn zeer levendig
- Diepe zwarttinten:
Zwart is ook echt zwart en niet grijs zoals op andere tv’s (oudere)
- Contrast
Je hoeft niet recht voor de tv te zitten om goed beeld te hebben. Vanaf alle hoeken in de kamer is het beeld scherp, zelfs wanneer de zon schijnt is het beeld prima.
- Beeldkwaliteit vanuit verschillende hoeken
Je kan (bijna) naast de tv zitten en nog een goed beeld hebben. De kwaliteit is volgens mij niet minder.

o Geluid:
Het geluid is prima maar kan me voorstellen dat je veel films kijkt of games speelt een soundbar of extra boxen wilt, maar voor de gewone tv-kijker is het geluid goed

o Gebruiksgemak:
De tv uitgepakt, standaard er onder geschroefd, aangesloten (WIFI) en je komt op je homescherm. Hier heb je gelijk alle opties met de gebruiksvriendelijke WebOS software.
Op het beginscherm zijn apps van de meeste streamingsdiensten al beschikbaar. Verder op het homescherm wat trending is, apps (voor de rest zie Smart TV functionaliteiten). Je moet je natuurlijk nog wel aanmelden. Aan de afstandsbediening moet je even aan wennen maar eenmaal hieraan gewend werkt het erg handig.

o Design:
Moderne tv, heel plat met een standaard, deze leek me een beetje wiebelig maar al snel bleek dat, wanneer de tv eenmaal staat de beugel prima in orde is. Zelf hou ik meer van een tv met een beugel aan de muur..

o Gaming ervaring:
Ik ben geen gamer maar kan me voorstellen met zo’n groot helder scherm het een feestje is te gamen

o Smart TV functionaliteiten:
Wanneer je de tv aan zet krijg je apps te zien en je gelijk met bijgeleverde afstandsbediening (een soort aanwijzer/muis) naar jouw favoriete app kunt. Op het startscherm kun je naar je thuisdashboard, verbindingshandleiding, Airplay, TV / inputs en opslag. Streamingsdiensten zoals Netflix, Disney e.d. zijn hier al geïnstalleerd.
Thuisdasboard: De aansluiting(en) van jouw aansluitingen zoals een soundbar, Set-Top box, mediaserver en meer.
Sportalarm: Registreer jouw favoriete team / speler en krijg alle updates
Webbrowsing: Standaard kun je naar Facebook, Markplaats, Funda. Dit is te wijzigen
Nu aan het streamen: Kies YouTube, Amazon of Rakuten en kijk wat er gestreamd wordt

Pluspunten

• WebOS bediening AB
  • Voor geïnstalleerde apps
  • Thuisdasboard

Maturitas 12-09-2022

Zeer fijne tv

Geschreven voor: LG 55QNED816QA

We hebben deze tv een paar weken mogen testen.
Het js een Qled en dat is heel fijn met veel licht inval. Er is nauwelijks weerspiegeling, wat het kijken zeer aangenaam maakt. Het beeld is heel scherp en de kleuren hebben een realistisch contrast. Rustig voor de ogen.
De bediening van de tv is heel makkelijk, de afstandsbediening fungeert als een soort muis, waardoor je heel makkelijk door het menu kan gaan en je ook makkelijk de apps kan bedienen. Kortom wij bevelen deze tv erg aan en kunnen geen minpunten vinden.

Pluspunten

• Helderheid
  • Bediening

Valerie 09-09-2022

Een aanrader

Geschreven voor: LG 55QNED816QA

Wij mochten deze LG 55QNED816QA een aantal weken testen en dat is heel goed bevallen.
Het installeren was heel simpel. Mijn man heeft de voet onder de tv gemonteerd en dat was snel gebeurd.
Daarna heb ikzelf de installatie van de LG gedaan. Dat ging heel eenvoudig. Je volgt gewoon de instructies die op het beeld verschijnen en binnen 10 minuten konden we al genieten van het prachtige beeld op dit grote scherm van 55 inch. Wat ik als heel erg handig heb ervaren is de cursor waardoor je snel tekst bijvoorbeeld je emailadres kunt invoeren of apps kunt installeren. Je kunt zelf heel makkelijk de kleuren bijstellen of het geluid.
Veel apps staan al op het beeldscherm en die kun je heel snel downloaden.
Het beeld van de tv is heel erg scherp, ik vind de kleuren mooi. Kortom een heel goede tv voor een goede prijs.

Valerie 09-09-2022

Pluspunten

• Beeld
  • Cursor
  • Installatiegemak

d*****@g******** 08-09-2022

Prettig televisie kijken.

Geschreven voor: LG 55QNED816QA

Uitpakken en monteren van de voet geen probleem. Voet is wat wiebelig. Ik schrok wel wat van de grootte van de tv.

Het zelf instellen van deze televisie bleek erg gemakkelijk. Het menu volgen en alles wijst zich zelf.

In vergelijking met mijn 11 jaar oude 36 “ televisie is er qua beeldkwaliteit ook heel veel verbeterd en die kun je helemaal naar eigen voorkeuren instellen. Beeld is scherp vanuit iedere gezichtshoek. Ik wilde deze tv vooral testen voor dit aspect, omdat ik dit miste bij mijn oude tv. Ondertiteling van niet Engelse films of series waren op mijn oude tv vaak niet duidelijk leesbaar en daardoor verlies je vaak de clou van de gesprekken die gevoerd worden. Nou dat probleem is met de LG verleden tijd.

Wat betreft het geluid heb ik de tv aangesloten op mijn soundbar en dat klinkt naar mijn mening veel beter dan het geluid van de tv zelf.

Wel heb ik moeten wennen aan de afstandsbediening, die je als een soort muis kunt over je scherm kunt laten bewegen. Maar het bleek oefening baart kunst. De Rakuten knop is overbodig.

De TV heeft vind ik voor deze tijd wel een hoog energie-label; G.

Pluspunten

• installatie
  • beeld

Minpunten

• formaat
  • geluid

Cookie 08-08-2022

Geweldige televisie

Geschreven voor: LG 55QNED816QA

Ik ben bij LG uitgekomen omdat ik de kans kreeg om deze tv te testen. Ik vond hem aanvankelijk een beetje groot, maar toen ik eenmaal gewend was staat deze 55 inch tv toch echt wel mooi in de woonkamer. Mooie maat om films te kijken en te gamen. Heel erg makkelijk in te stellen, je volgt gewoon het menu en dan is alles binnen no time goed aan het werk. De standaard waar het geluid op stond vonden wij niet mooi klinken, beetje blik geluid, maar nu staat hij zo dat wij het fantastisch vinden. Zonder sound bar of andere hulpmiddelen bijna vergelijkbaar met surround sound. Hele mooie heldere kleuren en zwart is ook echt zwart. Zelfs de smart box is te bedienen via de afstandsbediening van de tv. Alles op één afstandsbediening dus. Helemaal genieten van deze tv.

Pluspunten

• Heldere kleuren
  • Gebruikersgemak
  • Alles op 1 afstandsbediening
  • Zwart is ook echt zwart
  • Heel weinig weerspiegeling van licht

Minpunten

• Lelijke afstandsbediening

pgerrits 30-06-2022

Fijne tv, mooi beeld

Geschreven voor: LG 55QNED816QA

Toen de tv bezorgd werd schrok ik van de grootte. Nadat ik 'm had uitgepakt, wat ik niet heel makkelijk vond, moest de poot er nog onder geschroefd worden. Het voelde niet heel solide aan en de omschrijving had duidelijker gekund, maar toen hij eenmaal in elkaar zat bleek hij toch heel stevig te staan. Fijn! Het installeren van de basisfunctionaliteiten bleek heel makkelijk te zijn, gewoon de aanwijzingen op het scherm volgen. Het beeld en de kleuren vind ik verrassend goed voor het kijken van films, muziek en tv-programma's. Ik vind het geluid echter heel erg blikkerig klinken, daar kon ik niet aan wennen. Ik heb een soundbar die ik daarna heb aangesloten, dat was stukken beter. Het lukt alleen niet om de bediening van het geluid ook met de afstandsbediening van de tv te bedienen. Dat is jammer. Ook de afstandsbediening van het kastje van de provider blijft nodig. Het is óf te ingewikkeld om ingericht te krijgen, óf het kan gewoon niet. Daar ben ik nog niet uit. Hoewel ik nog hoop houdt dat het met de 'magic remote' kan gaan lukken.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • eerste installatie makkelijk

Minpunten

• geluid

s**************@g******** 29-06-2022

LG 55QNED816QA

Geschreven voor: LG 55QNED816QA

Goedemiddag, ik heb deze mooie tv van LG mogen testen.

Ik ben super tevreden met dit product

Mooie diepe kleur zwart.

Helder beeld.

Tv is zeer makkelijk in te stellen

Kortom een fijne tv die makkelijk is aan te sluiten en te installeren

Smart tv werkt ook super snel en makkelijk.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Mooie diepe heldere kleuren
  • Snel te downloaden
  • Super mooi beeld

Ineke77 25-06-2022

Geweldige kijk/luister ervaring.

Geschreven voor: LG 55QNED816QA

Wij hebben geen tv abonnement kijken alles via internet. De tv kan snel worden ingesteld. Kwaliteit kleuren en scherpte geweldig. Instelling naar eigen voorkeur. Geluid van de tv is goed in te stellen naar je persoonlijke voorkeur. Ik heb er nog 2 boxen op aangesloten dan is het surround. De prijs van de tv vind ik behoorlijk. Maar dat persoonlijk. Hij verdient zeker veel sterren.

Pluspunten

• scherp beeld
  • Instellen eigen voorkeur

Minpunten

• prijs hoog.