• JUL 2022
Bekijk 4 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

m**************@g******** 13-03-2024
Geschreven voor: LG OLED55C25LB

prima beeld, maar heel slecht geluid. Nederlandstalige series zijn slecht te verstaan. Heb er een passende LG luidspreker bij gekocht, maar geen resultaat. Doodzonde voor de rest prima.

c*****@z******* 10-04-2023

Snel en goed geregeld

Geschreven voor: LG OLED48C25LB

Na het stuk gaan van de vorige te gewoon weer een nieuwe tv bij hello tv gekocht met chatten een goed gesprek en ook nog een mooie korting de andere dag kwam de tv mooi met de post mee.

Pluspunten

• Weer een lg
  • Bevalt prima

Immerarm 04-11-2022

Hoogwaardige TV met veel mogelijkheden

Geschreven voor: LG OLED48C25LB

De geteste LC 55C2 is een 4K ,120 Hz OLED TV en beschikt over een scherp beeld met hoog contrast, heldere kleuren en diepe zwartwaarden.
In tegenstelling tot LCD TV's blijft het beeld bij dit OLED paneel vanuit verschillende inkijk hoeken goed zichtbaar.

Het geluid is wat vlak maar kan beperkt aangepast worden naar gebruiksdoeleinden (muziek, bioscoop, sport etc.) Er is helaas geen DTS-ondersteuning.

Het instellen is door de vele mogelijkheden en het ontbreken van een goede handleiding lastig. De meegeleverde Quick Guide is erg beknopt en mist uitleg bij de diverse instellingen. De digitale handleiding is pas beschikbaar na de eerste installatie.

De Magic Remote afstandsbediening is handig (1 afstandsbediening voor meerdere apparaten) maar de bewegende cursor maakt het wijzigen van instellingen lastig.

De LG beschikt over voldoende aansluitingen met 4 × HDMI, LAN-aansluiting , 3 × USB evenals 1 × optische aansluiting.

De LG maakt gebruik van WebOS, een eigen uniek besturingssysteem waarmee diverse apps zijn te downloaden.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Diepe zwartwaarden
  • Veel instelmogelijkheden
  • 4 x HDMI

Minpunten

• Handleiding
  • Geen DTS

m**********@k********* 28-10-2022

Erg mooi toestel!

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Ik heb deze tv mogen testen en wat een supermooi toestel! Mooi vlak en qua formaat groot genoeg. Toen de tv geleverd werd, schrok ik in eerste instantie wel van de grootte, maar toen hij eenmaal aangesloten was viel het reuze mee! De beeldkwaliteit is erg goed, scherp contrast en als je tv kijkt zie je heel erg de diepte. Dit kijkt erg fijn. Vanuit verschillende hoeken blijft het beeld scherp. Het geluid zou echter voor mijn gevoel wel wat beter mogen.
De apps zijn makkelijk te bedienen en de muis is een leuke gadget.

Ik raad deze tv zeker aan!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluidskwaliteit
  • Vormgeving
  • Gebruiksgemak

d*********@g******** 25-10-2022

Iedere dag weer een feestje om TV te kijken

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Toen deze LG Oled-TV bij mij thuis kwam, schrok ik in eerste instantie van de beeldgrootte om dat ik op een relatief kleine afstand TV kijk. Toen ik het toestel aangesloten had en werkend zag, viel deze schermgrootte enorm mee. Je went heel snel aan het formaat en je wordt helemaal ‘meegenomen’ in datgene wat je bekijkt. De sprankelende en levensechte kleuren maken TV kijken tot een echte belevenis. Iedere kleur is helder en exact zoals het in werkelijkheid is. Als liefhebber van films, muziekvideo’s en concerten kom ik dan ook geheel aan mijn trekken. Mocht je van tekenfilms houden dan gaat er ook een wereld voor je open; zo mooi en strak zijn de kleuren en overgangen in beeld. Een groot voordeel van deze TV is ook dat het niet uitmaakt vanuit welke hoek je kijkt. Het beeld blijft even duidelijk, hoewel het natuurlijk wel zo is dat de plaats recht voor de TV het prettigst kijkt. De afstandsbediening werkt erg prettig. Desgewenst kun je er ook voor kiezen om je eigen vertrouwde afstandsbediening van Ziggo te blijven gebruiken want ook hier is in voorzien om deze informatie van kanalen en geluidsinstellingen over te zetten.

Pluspunten

• fantastische en realistische kleuren
  • mooi design van de TV

Minpunten

• prijs ligt in het hoge segment
  • minder energiezuinig

baritonbart@gmail.com 23-10-2022

Wauw wat een beeld.

Wauw wat een beeld.

Uiterlijk;
Superslanke TV echt top, mooie verschijning aan de wand.

Bediening;
Met het opstarten start het installatiemenu wat moeiteloos te volgen is om tot een standaard instelling te komen. De AI instelling voor beeld en geluid heb ik uitgezet, het deed mijn geluidsgevoel niet echt deugd.

Beeldkwaliteit;
Zoals in de titel aan gegeven wat een spetterend beeld, het OLED is echt een kijkervaring. De kleuren spatten van het scherm en zwart is echt zwart, maar ja dat krijg je als je de lamp uit doet in een donkere kamer. Kijkhoek is ook geweldig goed, vanaf alle richtingen is het zicht goed.
De helderheid en het contrast zijn meer dan voldoende, wat opvalt dat ze vanaf fabriek wel enorm hoog staan. Kleuren zijn top, niet overdreven Chinees rood.

Geluid;
Oké, t.o.v. mijn huidige scherm een verbetering maar een echte beleving? Nee helaas krijg ik het niet voor elkaar om een "vet" cinema geluid te krijgen. Voldoende voor het dagelijkse TV kijken maar niet meer dan dat. Sommige voorkeursinstellingen zijn (sorry LG) echt niet mooi, te denken aan de Dolby Suround die echt op je oren drukt en het er niet mooier op maakt. Met de equalizer is een redelijk geluid te behalen maar het kan niet op tegen de soundbar.

Conlusie;
Top kijkervaring, geluid kan beter.

Pluspunten

• Dun
  • Superbeeld
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Geluid matig
  • Prijs aan de hoge kant

Jor1nde 21-10-2022

Mooie televisie

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

De tv is mooi dun dit maakt het makkelijk om hem ook op te hangen aan de muur. de steun van de tv is stabiel. De televisie geeft niet het gevoel snel om te vallen. Het is een lichtgewicht model, dus makkelijk op te tillen of te verplaatsen. De afstandsbediening is wel vrij grof en zwaar en werkt ook op batterijen. een oplaadbare afstandsbediening was beter geweest. Het scherm is erg helder en mooi. Het signaal werkt goed en de aansluitingen zijn makkelijk. Het formaat is natuurlijk afhankelijk van de ruimte waarin hij zich bevind of dit goed past.

Pluspunten

• Dun scherm
  • Mooi beeld
  • Makkelijk aan te sluiten

Minpunten

• zware afstandsbediening

TechWithBrian 20-10-2022

LG's bijna perfecte TV

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Ik heb deze TV een aantal weken mogen testen. Had van mij nog wel een tijdje mogen blijven hangen.

Look & Feel
De TV ziet er top uit. De tv is redelijk licht en erg dun , hij hangt hierdoor erg netjes aan de muur. De bezels zijn klein, met name aan de zijkanten van het scherm. De bouwkwaliteit is weinig op aan te merken. Ik heb geen gebruik gemaakt van de standaard maar heb de tv eenvoudig op kunnen hangen. Er komt geen Wall Mount mee met de TV 9/10

Beeldkwaliteit
Deze tv beschikt over een OLED paneel hierdoor kan elke pixel individueel aangestuurd worden. Het resultaat hiervan is dat zwartwaardes ook echt zwart zijn en dat de kleuren van je scherm spatten. Het nadeel hiervan is dat de oled technologie beperkt is in de brightness van het scherm. Deze Evo TV heeft al wel hogere brightness dan reguliere OLED panelen maar blijft nog steeds achter bij andere schermtechnologieen. Is dit nou echt een gemis? Persoonlijk vindt ik van niet, het scherm is naar mijn mening meer dan helder genoeg in donkere en lichte kamers.

De beeld kwaliteit deel ik verder op in 2 onderdelen. Native 4k en Upscaled 4k.

Native 4k
Het scherm met een native 4k bron is prachtig, scherp, kleurrijk met veel details en heeft een geweldig contrast. Bronnen zoals Netflix, blue-rays etc zien er dus fantastisch uit. Niks op aan te merken. 10/10

Upscaled 4k
Bij de upscaling heb ik mijn twijfels. Voornamelijk als je dicht bij de tv staat zie je dat het scherm ‘korrelig’ is. Als je voldoende afstand neemt van de TV zie je dit niet maar je voelt wel dat het scherm niet zo scherp is als bij reguliere 4k content. LG heeft verschillende (AI) opties en instelling om hier mee te spelen en het per model aan te passen. Ik heb persoonlijk deze TV getest zonder de AI opties en dergelijke om de standaard kwaliteit te testen. Voorbeelden van upscaled 4k (dus bronnen waarvan je geen 4k signaal ontvangt) zijn je mediabox van bijvoorbeeld Ziggo of KPN. Het overgrote deel van de zenders is in 1080p of zelfs 720p en wordt dus door de tv ‘upscaled’ naar 4k. Ook oudere dvd spelers en oudere consoles hanteren een lagere resolutie. 7/10

Geluid
Het geluid van de tv is over het algemeen prima. Als je TV speakers gewend bent dan is dit al een grote stap voorwaards en zal je dik tevreden zijn met het geluid van deze televisie. Geluid is helder met redelijke bas en heeft meer dan genoeg volume om een kamer te vullen. Natuurlijk kan het geluid niet tippen aan een echte surround set. Ik heb de tv dan ook aan een receiver gekoppeld.

Het koppelen van de tv aan de receiver gaat heel gemakkelijk. Mijn receiver en surround set zijn al flink verouderd maar toch wist de tv deze redelijk te koppelen zodat de afstandsbediening van de LG het volume kon regelen van de receiver. De aan/uit knop werkte helaas niet naar behoren voor de receiver. Mogelijk komt dit door de standby optie van LG ipv het volledig uitschakelen van de tv. 7/10

User Interface
Persoonlijk ben ik geen fan van de userinterface van LG. Het hoofdmenu is erg ‘cluttered’ met veel aanbevelingen qua content. De connectie met je setupbox voor reguliere tv valt hierdoor amper op. Als je eenmaal weet waar je moet kijken werkt het prima maar het werkt allemaal niet zo simpel en overzichtelijk als een aantal andere merken. 6/10

Performance
Ondanks dat ik geen fan ben van de userinterface van LG werkt alles wel naar behoren. De processor is krachtig genoeg om alles soepel te laten verlopen. Apps zijn snel geopend, updates zijn in een mum van tijd doorgevoerd en ik heb geen haperingen kunnen constateren. Ook de draadloze internet connectie werkt prima, het streamen van 4 tot 8k content verloopt vlekkenloos. Ook het gamen op dit scherm verloopt vloeiend en heeft lage input lag. 10/10

Afstandsbediening
De afstandsbediening is OK. Hij ligt prima in de hand, heeft shortcuts voor veelgebruikte apps zoals Netflix, werkt naar behoren en het gebruik van motion met een cursor in beeld werkt ook fijn. Het switchen van het gebruik met cursor naar gebruik zonder cursor loopt niet altijd even lekker en kan enkele seconden duren. Daarnaast mis ik toch wel verlichting op de afstandsbediening hierdoor is deze lastiger te gebruiken in donkere ruimtes. 7/10

Schermreflectie
Het scherm van LG is redelijk reflecterend maar is helder genoeg om ook in goed belichtte ruimtes een goed resultaat te geven. In donkere ruimtes komt de TV nog beter tot zijn recht. Zoek je een tv specifiek voor heldere/vel belichtte ruimtes dan raad ik aan om voor een andere beeldtechniek te kiezen die meer helderheid levert dan Oled. 9/10

Kijkhoek
De kijkhoek is top, je kunt van alle verschillende richtingen kijken zonder dat het beeld of de kleuren ‘vervormen’. 10/10

Price to performance
Oled is niet de goedkoopste schermtechnologie die er is. Toch vindt ik het prijskaartje van 1100-1300 euro voor deze TV enigszins meevallen. Met een beetje geduld kan je deze tv voor 1100 euro op pikken en dat is naar mijn inzien is prima prijs-kwaliteit verhouding. 8/10

Conclusie:
Mijn score voor deze TV komt uit op een 8.3 uit 10. Een prima resultaat voor een prima TV. Naar mijn mening een prima TV voor elk huishouden, al hangt er natuurlijk wel een Oled prijskaartje aan.

Pluspunten

• Prachtige 4k content
  • Hoog contrast
  • Oled dus goede zwartwaardes
  • Sterke processor alles verloopt soepel
  • Prijs/kwaliteitverhouding

Minpunten

• Upscaling niet dezelfde kwaliteit als Native 4k
  • Geluid is OK maar kan beter.
  • Brightness beter bij andere scherm technologieen

rm.zijlstra@gmail.com 16-10-2022

55 inc LG C25LB super TV OLED is echt heel goed..

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Apparaat die ik getest hebt : LG C25 LB 55 inc De C2 is beschikbaar in 42”, 48”, 55”, 65”, 77” en 83”

heeft een heel helder Ultra HD
Mijn eerste ervaring met OLED zodra deze review is afgelopen ga ik deze TV aanschaffen op 65 inc.

en heeft 1 tuner maar kan eventueel een ci kaart (ziggo) in de tv

HDR en SDR wordt super goed weergegeven (youtube) en games! opties Dolby Vision, Dolby Vision IQ, HDR10, Hybrid Log Gamma

De Tv heeft een mooi groot scherm 55 inc

De installatie:

* menu van de tv is lekker snel en alles is makkelijk te bereiken, ook kan je de afstandbediening gebruiken als pointer,. (handig voor vergaderingen)

* er zijn 4 hdmi poorten aanwezig op de tv waarvan een een arc

* er zijn 3x USB 2.0 aansluitingen voor HDD of andere apparaten.

* installatie van de tv ging makkelijk er was een menu (wizard) die je helpt bij installeren van wifi en apps (o.a youtube
netflix, disney.).

Testen (aan een pc) 4k

Youtube 4k beelden : * Super mooi helder beeld
door de 120hz optie ziet het er nog mooier uit (pc)

Spellen : * heb wat spellen geprobeerd en de tv laat alles op het scherm super scherp door ben onder de indruk!

Geluid van de Tv klinkt er goed maar zou wel een versterker en/of soundbar aanraden. Geen DTS-audio helaas.

kwa stevigheid van de Tv deze is goed ziet er luxe uit grijze poot zwarte bezel.

Pluspunten

• helder beeld
  • geluid van de TV is erg goed
  • het opschalen van content word heel goed gedaan

Minpunten

• geen dts
  • denk de prijs

Ruud 12-10-2022

Goede TV en uitstekend geholpen.

Geschreven voor: LG OLED48C25LB

Gisteren, 11-10-2022, heb ik bij hello-TV een OLED TV gekocht bij de vestiging Doetinchem.
Ik kreeg advies van Paul de B. voor een goede TV. Hij heeft mij een Philips, Sony en een LG OLED laten zien. De keuze van mij was de LG OLED naar een goede demo van de toestellen en prijs kwaliteit.

De keuze werd de LG OLED48C25LB.

Paul bedankt voor het advies!!! top cijfer 9.

Pluspunten

• Werd zeer goed geholpen om een keuze te maken.

m********@h********** 11-10-2022

Met dit toestel haal je een bioscoop in je huis

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Prachtig helder beeld, kleuren heel realistisch en natuurlijk
Geluid is mooi en kun je ondersteunen met een soundbar, optioneel voor de liefhebbers.
Door het formaat van 55 inch krijg je het gevoel alsof je in de bioscoop bent, veel diepte kijkplezier.
Televisie is heel dun dus makkelijk te plaatsen.
Prijs/kwaliteit vind ik echt wel een 10.

Pluspunten

• Helder mooi beeld
  • Geluid is goed

Minpunten

• Geen minpunten

b*******@g******** 08-09-2022
Geschreven voor: LG OLED55C25LB

De fraaie LG OLED55C25LB (model 2022) heb ik een aantal weken mogen testen. In tegenstelling tot het eerder geteste G2 (Gallery edition) is deze TV voorzien van een stevig aluminium niet draaibare voet. Voor mij persoonlijk vervelend vanwege 2 reden. Reden 1, wij draaien de TV thuis regelmatig. In plaats van draaien moeten wij nu de voet draaien. Staat je TV altijd in éen positie dan is dit uiteraard geen issue. Reden 2, de voet steekt redelijk naar voren waardoor een soundbar, als je deze hebt ook wat verder naar voren komt te liggen. Dit is persoonlijk en hoeft voor een ander dus geen issue te zijn.
De TV is mooi afgewerkt, waarbij de achterzijde wit is en de rand om het scherm lekker dun is. Omdat de TV laag op zijn voet staat past de TV met 1cm speling precies in mijn TV model en oogt erg fraai in het meubel. De setup is eenvoudig even de QR code scannen en een filmpje legt je alles uit. Uiteraard wordt ook een beschrijving meegeleverd.

De TV wordt geleverd met een Magic Remote (cursor besturing door te richten en scroll wieltje voor door de men’s) die ik heel fijn vind werken. Een minpuntje is dat de LG afstandsbediening niet in staat is de bluetooth afstandsbediening van mijn TV aanbieder te koppelen waardoor ik soms 2 AB’s moet gebruiken. Hopelijk lost LG dit in een update op. WEB OS 2.2 werkt snel en soepel wat erg fijn is voor de beleving

Het beeld van deze 4k TV is heel mooi en lekker helder waarbij zwart ook zwart is, heel wat anders dan mijn vorige TV. Mijn vrouw haar eerst reactie was, wouw wat een helder beeld, dat wil wat zeggen. Voor het beeld heb je diverse voorkeuze instellingen, mijn favoriet zijn standaard en filmaker modus.
Het geluid is met 40W 2.2 voldoende voor mijn huiskamer maar blinkt zeker niet uit. De AI mode geeft bij mij de lekkerste klank. Wil je echt een vol geluid dan ontkom je niet aan een goede soundbar.
Met 4 HDMI en 3 USB connectoren kan ik alles kwijt. Ik zelf heb de TV via WiFi aangesloten. Streamen werkt perfect. Via de LG desktop mode heb ik mijn LG wasmachine gekoppeld en kan ik zien hoe lang de was nog duurt ook kan ik mijn HUE smartlampen bedienen. Via Miracast kan ik de inhoud van mijn smartphone presenteren. Ook Airplay werkt fijn.

Erg prettig is de voice control. Kom ik ‘s morgens de kamer binnen dan zeg ik: “hi LG zet TV aan” en floep de TV gaat aan. Uitzetten, volume aanpassen en van input wisselen het is kinderspel.
De TV is zeker een aanrader

Pluspunten

• Beeld
  • Aantal aansluitingen
  • Magic Remote AB
  • Koppelings mogelijkheden

Minpunten

• geen draaibare voet

p*******@o********** 08-09-2022

Geweldige TV

Eerste indruk
Het monteren van de voet is wat omslachtig door de vele delen, maar met de instructies kom je er wel uit. Korte 240V kabel.
Mooie dunne TV. De omlijsting is mat aluminium en ook lekker dun.

Het beeld
Het beeld is erg scherp en gedetailleerd, zoals je van een 4K OLED-TV mag verwachten. De kleuren zijn voor mij wat te vel en verzadigd “out of the box”, dit is bij alle Tv’s zo en is schijnbaar wat “de wereld” wil. Ik zie liever realistischer kleuren. Maar na een klein beetje spelen met de settings heb ik het beeld perfect gekregen. Dat lukt me niet vaak maar bij dit scherm wel.
Grote inkijkhoek zonder vertekening.

Het geluid
Meestal is het geluid bij zo’n dunne kast problematisch. Deze TV heeft echter een zeer acceptabel geluid. Natuurlijk klinkt het via de versterker en volwaardige speakers nog beter maar vanuit de TV is al prima.

De interface
De gebruikersinterface van de TV prima, de pointer op de afstandsbediening werkt gemakkelijk en in de settings wordt aangegeven wat de betreffende setting doet.

Pluspunten

• beeld
  • gebruik afstandbediening
  • geluid
  • Inkijkhoek

Minpunten

• prijs
  • korte 240V kabel

Rajah 08-09-2022

Goede beeldkwaliteit

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Via Review.nl heb ik deze televisie een paar weken mogen testen.
De beeldkwaliteit van de televisie is heel goed. Het scherm komt helemaal tot de rand van de televisie, ook van het OLED-scherm ben ik van onder de indruk. Het geeft een goed, helder beeld. Zwarte kleuren zijn nu ook echt zwart. De “frequentie” van het beeld is ook zeer prettig, waardoor bijvoorbeeld voetbalwedstrijden erg prettig te bekijken zijn. De helderheid is ook 20 tot 30% hoger dan “normale” OLED Tv’s. Wij hebben de televisie vlakbij een raam staan, dan zie je helaas bij zonnig weer nog wel een weerspiegeling bij donker beeld, maar dit houdt je waarschijnlijk altijd wel een beetje.

Pluspunten

• Goede beeldkwaliteit
  • OLED scherm
  • Veel aansluitpunten (HDMI en USB)
  • Knoppen streamingsdiensten op afstandsbediening
  • Kabels goed weg te werken

Minpunten

• Prijs

Yix 07-09-2022

Fantastisch beeld, laat als TV geen steken vallen

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Fantastisch beeld, de tv scoort op praktisch alle vlakken goed of beter.
Deze OLED tv doet het mijns inziens op alle vlakken goed tot uitstekend:
• Het beeld in normale modus (SDR) is prima.
• Het beeld in HDR werkt heel goed en levert erg mooi beeld op. OLED schermen zijn daarin gewoon erg goed omdat de pixels ook echt uitgaan als zwart moet worden weergegeven, en omdat pixels met kleur erg helder kunnen worden)
• Gamen gaat ook uitstekend vanwege de OLED technologie die voor een enorm goede response tijd, zeer weinig smearing / schermverversingsartefacten, een best hoge schermverversingssnelheid van 120Hz (best hoog) en weinig input lag zorgt. Ik denk dat schermen zonder OLED technologie of een variant hierop zich hier niet meer mee kunnen meten (vanwege de smearing die je zelfs met die schermen hebt op hoge schermverversingssnelheid), ook niet voor competitieve gamers.

Het enige grote minpunt dat ik ervaar, en dat komt omdat ik deze tv op mijn pc heb aangesloten en daarmee ook als monitor gebruik (voor YouTube, Netflix en gamen), is dat LG’s OLED technologie of OLED technologie wat mij betreft niet zo geschikt is op grotere formaten voor regulier PC gebruik, waarbij veel tekst en vlakken van 1 kleur worden weergegeven. Dat komt door de subpixel layout (een pixel wordt normaliter weergegeven door een rode, een blauwe en een groene subpixel, en door deze in verhouding zwakker of feller te laten branden krijgt de pixel de gewenste kleur). Bij OLED liggen deze subpixels niet zoals bij de meeste LCD schermen netjes in een vierkant, maar hebben een iets andere layout, waardoor juist bij vlakken met 1 kleur en bij tekst je gekleurde randjes krijgt (meestal roze, groen of gelig). Op dit grote 55” formaat valt het mij in ieder geval vaak genoeg op en ben bang dat dit ook nog het geval zal zijn op 42”. Voor dat doeleinde is dit dus zeker niet mijn ultieme tv/monitor.

Voor al het andere TV, gaming en entertainment (daarvoor is deze tv natuurlijk ook bedoeld), komt deze tv wel in de buurt van het perfecte scherm en laat het dus te weinig te wensen over. Het enige waar ik dan nog rekening mee zou houden is dat deze tv het beste in gemiddelde en donkere ruimtes presteert. De tv kan niet constant enorm fel worden om daarmee veel omgevingslicht te compenseren. Dit is nog steeds een beperking van OLED om de pixels niet te lang te hard te laten branden zodat ze inbranden. Over een paar jaar zullen OLED tv’s hier nog beter mee om kunnen gaan, ook omdat er betere koeling aan sommige modellen wordt toegevoegd (het heeft te maken met de warmteontwikkeling in zo’n pixel, aangezien de pixels zelf verlichten, i.p.v. dat ze een backlight nodig hebben zoals bij LCD schermen (vandaar de naam LCD scherm)). Dus in erg verlichte ruimtes waarbij licht slecht geblokkeerd kan worden door bijv. donkere gordijnen zal dit scherm het ook minder doen dan de concurrentie zonder OLED technologie.

Ik lees dat de coating op deze tv’s iets beter met reflecties omgaat dan het gemiddelde glanzende tv scherm. Desalniettemin is het nog steeds een behoorlijk glanzend oppervlak en ook daarmee in sterk verlichte ruimtes of als monitor voor kantoorgebruik iets minder.

Een ander minpuntje vind ik nog de snelheid waarmee het mij lukt om instellingen te wijzigen. Wederom denk ik dat deze TV voor een TV hier prima scoort en het niet slechter doet dan een gemiddelde TV. Tijdens mijn tests en gebruik had ik echter de behoefte om vaker dingen in te stellen, zoals de helderheid overdag hoog zetten en ’s avonds lager. Deze opties zitten wat mij betreft net iets te ver in de settings verstopt en duurt het met laden van sommige menu’s net iets te lang. Allicht valt dit op te lossen op een andere manier, bijv. door een andere afstandsbediening met meer selectiemogelijkheden.

Dus, als TV, gaming en entertainment device is dit een superscherm. Voor PC gebruik, in welk formaat je het dan ook gebruikt, zou ik toch naar andere schermen kijken.

Pluspunten

• Goed beeld in SDR
  • Fantastisch beeld in HDR
  • Uitstekend voor gaming
  • 4 HDMI 2.1 kabels

Minpunten

• Minder goed voor weergeven van tekst van PC
  • Niet ideaal voor ruimtes met veel licht

Tom123 07-09-2022

Zeer snelle en mooie televisie

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

We hebben deze televisie mogen testen via Review.

Beeld:
De televisie was beter dan we hadden verwacht. Het heeft hoge contrasten en diep zwart beeld en door de OLED techniek is het helder in elke kijkhoek. De kleuren zijn standaard wat fel ingesteld maar dat kun je door een andere setting prima naar eigen wens instellen. De tv staat bij ons in een lichte kamer met veel ramen dus een enig minpuntje is dat je wat last van de zon kan krijgen overdag.

Geluid
Het geluid is meer dan prima voor zo'n slanke tv. Maar voor echt goed geluid kun je het beste een soundbar of iets dergelijks aansluiten. Verder is de televisie erg gemakkelijk te bedienen via het webOS platform van LG. De muis is altijd handig en apps die nog niet geïnstalleerd zijn kun je makkelijk opzoeken.

Waarin deze televisie uitspringt is de scherpte en de processor. 4K beelden via streamingdiensten kan zijn waanzinnig qua beeld en dynamiek. Daarin helpt natuurlijk de 120 hz beeldfrequentie maar ook de snelle processor.

Pluspunten

• Processor
  • OLED beeld
  • Diep zwart

Minpunten

• Last van zonlicht
  • Goedkope standaard

Nzuijkerbuijk 06-09-2022

Super ervaring

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Wat een prachtig beeld heb je met deze televisie. We hadden zelf nog een hele oude en wat is dit een verrijking voor je ervaring als gamer/tv gebruiker. Het beeld is Ook scherp en groot dat het net lijkt of je zelf aanwezig bent in de film. Hierdoor trekt je de game wereld naar een heel nieuw niveau. De afstandsbediening vond ik minder handig met het pijltje die alle kanten op gaat door het richten op de tv. Ook hebben we ervaren dat de tv soms uit zichzelf dingen opneemt ook al zit niemand aan de tv. Waardoor het voelt alsof je gecontroleerd word. Het design van de tv ziet er een beetje goedkoop uit voor de prijs die je ervoor betaald maar als je hem ophangt zie je er vrij weinig van. Ik zou deze tv zeker aanraden als je op zoek ben naar een goede tv voor de ultieme ervaring.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit beeld
  • Geluid heel goed

Minpunten

• Design beetje goedkoop
  • Afstandsbediening is wennen

Crazy88 05-09-2022

Prachtige game ervaring

Prachtige game ervaring

Ik heb de tv ruim een maand getest met een PS5 en de laatste games. De game ervaring is veel beter dan op mijn oude tv die geen 4K was en ook geen HDR ondersteunde. Dankzij de supersnelle processor van deze tv (a9) is er geen enkele vertraging merkbaar. Niet bij het opstarten van de console of dergelijke, maar belangrijker, geen enkele vertraging (lag) te merken bij de framerate. De beelden zijn gewoon supersnel.

Je zit precies in de game. Dit komt vooral door de HDR (High Dynamic Range). De beelden zijn veel levendiger, veel intenser. Licht en effecten komen veel beter tot hun recht dankzij deze tv.

Een aanrader voor gamers. maar natuurlijk ook voor mensen die gewoon een zeer snel werkende tv willen.

Pluspunten

• zeer snel
  • perfecte beeldkwaliteit
  • 4 HDMI aansluitingen

Minpunten

• stand niet pivoterend
  • geen ambilight

p*******@o********** 05-09-2022

Deze TV is een aanrader

Eerste indruk:
Mooie dunne TV De omlijsting is mat aluminium en ook lekker dun. De witte achterkant vind ik minder mooi. Ik ben bang dat deze op termijn gaat verkleuren. Het is wel makkelijker om de connectoren te vinden dan bij een zwarte achterkant. Het monteren van de voet is wat omslachtig maar met de instructies kom je er wel uit.

Beeldkwaliteit

Geluid:

Bedieningsgemak
De gebruikersinterface van de TV prima, de pointer op de afstandsbediening werkt gemakkelijk en in de settings wordt aangegeven wat de betreffende setting doet als je er met de pointer boven hangt zonder hem aan te klikken. Na een paar dagen verscheen op het scherm de melding dat de Ziggo afstandsbediening was ingesteld voor de TV (automatisch, had ik niet om gevraagd) Ook de Ziggo afstandsbediening werkt dat prima.

Conclusie
Dit is echt een hele mooie TV, zeker de moeite waard om te kopen. Aanrader.

Pluspunten

• beeld
  • geluid
  • gebruik afstandbediening
  • Inkijkhoek

ryan_noppen@hotmail.com 04-09-2022

Prachtig contrast en mooi scherp!

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Wij hebben deze prachtige TV via review.nl mogen testen. Tijdens deze periode viel ons op dat de kwaliteit van het beeld erg goed was, maar dat het op sommige punten wel te veel werd geprocessed waardoor sommige dingen soms weg vielen, of dit daadwerkelijk een probleem is, of dat het iets is dat in de toekomst met een software update verholpen kan worden gaan we daarentegen nog mee maken.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Contrast
  • Strak design

Minpunten

• WebOS/Software
  • Geluid
  • Prijs

vallinnylovel@gmail.com 03-09-2022

Aanrader.

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Ik heb ervoor gekozen om te testen om te kijken als Oled het wel is voor ons.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Lekker lichte tv
  • Snel in gebruik

Minpunten

• Disneyplus app
  • Geen backlit

laurensdeman 03-09-2022

Helemaal geweldig!

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Erg mooie tv, beeldkwaliteit spat echt van je scherm af. Opties om apparaten ermee te verbinden zijn ook helemaal top!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Opties om apparaten te verbinden

Minpunten

• Installatie is wat omslachtig

Schipper87 03-09-2022

Erg goed! Aanrader voor iedereen!

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Ik heb de kans gekregen dit product een aantal weken te mogen testen. En ik moet zeggen, wat een verademing. Om te beginnen bij het product zelf. Het is een vrij mooie televisie om te zien, ziet er super degelijk uit en is met de verkorte handleiding prima in elkaar te zetten. Zorg wel dat je met z’n tweeën bent zodat het goed te tillen is. De installatie is vrij simpel en wijst zichzelf. En dan gaat het testen beginnen.

Begonnen met het beeldkwaliteit. Hiervoor meerdere streamaanbieders gebruikt welke ondersteuning gaven in HD of UHD. En wat een beeldkwaliteit! Hier komt het OLED evo echt in terug! Supermooie diepe zwarttinten wat een diepte geeft aan het beeld die ik nog niet eerder gezien heb. Door de ‘evo’ evolutie is het beeld helder en worden de fellere kleuren mooi weergegeven. Het beeld loopt soepel, is zeer helder en bizar scherp! Echt onder de indruk. Het beeld is ook nog in te stellen op je eigen voorkeur waardoor iedereen voor zichzelf kan bepalen wat prettig is. Zeer goede kwaliteit beeld!

Dan het gebruiksgemak. Het is een smarttelevisie en heeft dus genoeg aanbod van verschillende apps. De meest gebruikte apps staan al op de afstandsbediening wat superhandig is. De muis die op de afstandsbediening zit kan handig zijn maar heeft niet mijn voorkeur. Verder duidelijk menu, instellingen en apps die gemakkelijk te vinden zijn. Het nadeel bij mij was dat de afstandsbediening niet alles mogelijkheden erop had om bijv. mijn decoder te bedienen. Hiervoor gebruikte ik de afstandsbediening van de decoder voor omdat het omslachtig was met de originele afstandsbediening van de tv. Klein minpuntje.

Echt een aanrader deze televisie. Super helder beeld, bizarre dieptes en prima gebruiksgemak.

Pluspunten

• Diepe zwarttinten
  • Helder beeld
  • Scherp beeld
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Afstandsbediening werkt niet goed met decoder

Marjolein 26-08-2022

Mooie LG OLED (55 inch) TV

Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Wij hadden de eer om deze LG OLED via Review.nl te testen. Het een strak en mooi design vanuit LG welke past in de modernere huishoudens, al zouden wij hem wel ophangen aan de muur I.p.v. zetten op de meegeleverde voet. In het begin moesten wij erg wennen aan de OLED kwaliteit t.o.v. onze eerdere LCD TV, echter wen je hier snel aan waardoor het prettig kijken is. Het geluid van deze OLED TV viel ons wel erg tegen (getest in meerdere instellingen), wij zouden deze dus altijd gebruiken in combinatie met een soundbar. De software op deze OLED TV werkt snel en prettig, net als de “muis” welke je via de afstandsbediening toewijst.

Pluspunten

• Mooi en strak design, inclusief voet.
  • Helder beeld en goed kleurenbereik

Minpunten

• Geen ingebouwde Chromecast, enkel AppleTV.
  • Geluid van deze TV zelf niet optimaal

k*********@h********** 17-06-2022
Geschreven voor: LG OLED55C25LB

Deze tv getest via review.nl. De tv is erg makkelijk te installeren. Ook geen problemen met Netflix, Disney en Primevideo. Mooi beeld. De tv heeft 1 nadeel. Het geluid. Dat klinkt als blik. Hebben het vergeleken met de stereo-instalatie. Dat viel tegen. Verder geen op of aanmerkingen.

Pluspunten

• Installeren makkelijk
  • Beeld is mooi

Minpunten

• Geluid