Sony XR-55X90J 2021 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

RonaldS 20-06-2021

Geweldige televisie! Aanrader

Prachtige tv.
Groot haarscherp scherm.
Wat een beleving om te gamen, op de PlayStation is het helemaal super met deze tv. Zo scherp en realistisch.
De apps op de tv zijn snel en makkelijk te bedienen.
Het geluid is echt goed. Extra speakers of soundbar zijn niet benodigd.
Mooi design met dunne strakke omranding.
Top tv, aanrader!

Pluspunten

• Apps en de snelheid daarvan
  • Haarscherp

Anoniem 13-06-2021

Scherp en helder de EK tegemoet.

Geschreven voor: Sony XR-55X90J 2021

Wat een genot is het kijken geworden met deze TV. Scherp beeld zeker als je een uitzending in 4K mag bekijken. Ten opzichte van mijn oude TV is dit een verschil van dag en nacht. Dat ligt er zeker niet alleen aan dat hij wat groter is maar zeer zeker aan de nieuwe techniek (K Ultra HD | Full Array LED) die hier gebruikt is. Dat zorgt ervoor dat het contrast in het beeld veel scherper is en verschil van dag en nacht (lichte en donkere delen) echt veel beter tot zijn recht komt.
Installatie was ook erg makkelijk en mijn ziggo next mediabox werd goed herkent door de TV. ZOrg er wel voor dat bij het uit de doos halen je met zijn 2en bent, dan is het echt makkelijk door de wijze van verpakking. Vervolgens de kabels juist insteken (wat niet zo moeilijk is) en je kunt gelijk TV kijken. De apps die erop voor geinstaleerd zijn kun je nog aanvullen met de apps waar jezelf al toegang toe hebt. Nogmaals een genot om TV te kijken en met de WK die in 4K wordt uitgezonden verheug ik mij er zeker op.

Pluspunten

• Uitsekend contfast
  • Makkelijk aan te sluiten
  • Geluid erg goed
  • spraakbedeining en koppeling met Google home

Blokkie 13-06-2021

Mooie tv met helder scherp beeld

Geschreven voor: Sony XR-55X90J 2021

Het is een mooie strakke tv om te zien en het beeld is helder en scherp met een natuurlijke kleurweergave. Ik was bang dat een 55 inch te groot zou zijn voor onze woonkamer, maar het is juist heerlijk om naar te kijken en het formaat went heel snel :). De installatie van de tv was makkelijk en het instellen van apps (Netflix en NPO plus) ging ook zonder problemen. Het geluid van de tv-speakers is prima, maar we gebruiken toch onze soundbar die perfect onder de tv past. Het instellen van de interactive tv box van KPN was ook makkelijk en de tv en de interactieve tv box kunnen met één afstandbediening bediend worden. Het gebruik van apps op de tv is ook fijn, helaas crasht Netflix en de NPO app bij ons tijdens het streamen (na ongeveer 5-10 minuten), dus gebruik ik een chromecast om programma's van deze apps te streamen. Alles samenvattend zijn we tevreden over de Sony XR-55X90J en zouden we hem zeker aan bevelen.

Pluspunten:
– Mooi ontwerp
– Helder, scherp beeld met een mooie kleurweergave
– Bedieningsgemak
– Google tv

Minpunten:
– Netflix en NPO app crasht tijdens het kijken
– Aanschafprijs

Pluspunten

• Ontwerp
  • Beeld
  • Google tv

Minpunten

• Aanschafprijs

TG 10-06-2021

Top TV

Geschreven voor: Sony XR-55X90J 2021

Ik ben zeer tevreden over het gebruiksgemak, de installatie met Google en de prestaties van de XR contrast booster

Pluspunten

• Google TV smartplatform
  • XR Contrast Booster

Minpunten

• Verbinding met T-mobile Interactieve TV Box

Caro1984 09-06-2021

Zeer mooie tv

Geschreven voor: Sony XR-55X90J 2021

Prachtige tv, mooi design! Het is een grote tv maar oogt door het ontwerp toch elegant.
De tv is zeer eenvoudig te installeren en te bedienen.
De beeldkwaliteit is erg goed, zeer helder beeld. Het beeld is erg scherp, ook bij snel bewegende beelden.
De geluidskwaliteit is ook erg goed, wij zijn enorm tevreden over deze tv

Pluspunten

• Eenvoudig te installeren
  • Goede geluidskwaliteit
  • Eenvoudig in gebruik
  • Goede beeldkwaliteit

Mike Goes 09-06-2021

Sony Bravia

Geschreven voor: Sony XR-55X90J 2021

Het is een hele mooie tv en heel erg gemakkelijk in het gebruik zoals ook het installeren. Het mooie is dat onze Bose soundbar precies onder de tv past waardoor hij ook gelijk mooi is weggewerkt. Het geluid was al perfect en de soundbar had niet echt nodig geweest. Het beeld is helemaal top. Helaas wordt nog niet alles in 4K uitgezonden maar het normale beeld ziet er al geweldig uit. Het is een grote maar niet te veel een opvallende televisie. De prijs/kwaliteit is heel erg goed, het is een kwalitatief hele goede tv voor een mooie prijs. Ik zal deze tv zeker aanbevelen bij vrienden het is echt een super tv.

Pluspunten: beeld; geluid; platte tv
Minpunten: Iets duurdere tv maar zeker het geld waard

Pluspunten

• Beeld
  • Afmeting

Minpunten

• Niets

Maurice84 08-06-2021

Mooie HDR LED TV zonder poespas!

Eerste indruk:
Wat een prachtig groot scherm, mooi design en dunne randen! De voetstukken zijn wat eenvoudig van aard, maar misstaat het scherm niet. De TV was absoluut niet zwaar om op te zetten en was eenvoudig te installeren en aan te sluiten zonder onnodige poespas. Wat me opviel is dat er geen volume-knoppen en een standby-knop zijn. Er is dus geen manier om de TV met een schakelaar echt uit te schakelen.

Ervaring:
De setup wizard en deze was vlot en erg mooi in beeld gebracht. Dankzij de optie om de TV middels Google Home en je mobiel (via Bluetooth) te activeren werd het draadloos netwerk automatisch ingesteld. Door de aanwezigheid van Android 8.0 geeft het browsen door de verschillende menu opties tevens een hele fijne en snelle ervaring. Vervolgens heb ik de decoder aangesloten en de TV detecteerde dit en kwam met de optie om deze met dezelfde afstandsbediening te gaan gebruiken zonder dat ik dat daarom vroeg, dit was erg handig en werkte meteen! Vervolgens vernam ik wel dat alle kleurenregisters standaard vol open stond ingesteld en dat is uiteraard niet de bedoeling. Ik heb deze naar Bioscoop stand ingesteld wat vaak wel het meest natuurgetrouwe beeld oplevert. Het geluid klonk standaard best ok, en dankzij de optie om aan te geven of deze op voetstukken staat gaf deze daarmee meer laag en daarmee een aangenaam voller geluid!

Vervolgens keken we naar de beeldkwaliteit en ook hoe het 1080P signaal werd ge-upscaled naar 4K en dit ziet er naadloos uit, geen artifacts en met variabele refreshrate door de snelle XR videoprocessor. Naast HDR10 wordt ook Dolby Vision ondersteund en dat verklaard te prijs t.o.v. goedkopere modellen. Vervolgens heb ik de Smart functies getest door een prachtige 4K HDR video te streamen via de ingebouwde Chromecast functionaliteit en dit werkte direct out-of-the-box. Daarna Netflix ingesteld en dit ging erg vlot en snel samen met het Netflix Calibration video profiel wat als optie naar voren kwam voor nog meer contrast bij donkere scenes.

Conclusie
Mijn eerste indruk is dat het een erg fijne TV is met prachtige kleuren en scherpte. Het kleurbereik is erg breed, zowel HDR10 als Dolby Vision komt erg mooi uit de verf en zwart is aardig donker en dat zie je niet veel bij traditioneel (weliswaar full array local dimming) LCD techniek!

Pluspunten

• Geen overbodige functies
  • Mooie kleuren en scherp beeld

Minpunten

• Geen volume/standby knoppen

Sander 08-06-2021

Prachtig beeld

Geschreven voor: Sony XR-55X90J 2021

Het instaleren ging redelijk makkelijk.
Helaas lukte het mij niet om hem te verbinden met de ziggo box. Dus ik gebruik hem nu met 2 afstandsbedieningen.
De apps die er op staat werken super en snel. Apple TV werkt beter op de tv dan met een Apple tv zelf.
De beeldkwaliteit is echt prachtig. Hij heeft een mooi helder en scherp 4k beeld.

Pluspunten

• mooi beeld
  • apple tv

Minpunten

• geen scart

Bastiaan 07-06-2021

mooi contrast in beeldweergave

Geschreven voor: Sony XR-55X90J 2021

De televisie is binnen geleverd en als je hem uit de doos haalt is het een heel verschil om van 42 naar 55 inch te gaan. De pootjes onder de tv plaatsen is erin klikken en klaar. de installatie loopt ook prima behalve de connectie maken met Google home ging niet soepel. Na meerdere malen proberen uiteindelijk wel gelukt. Beeld is mooi helder en strak, mooie contrasten. Ondanks dat er gesproken wordt van XR Surround vind ik het geluid vlak, er zit weinig diepte in.

Pluspunten

• beeld
  • bedieningsgemak

Minpunten

• geluid
  • connectie maken Google home

fordrick89 07-06-2021
Geschreven voor: Sony XR-55X90J 2021

Ik mag deze tv een maand testen, het was meteen genieten. Ik vond de manier om de tv in te stellen heel fijn. Je kan kiezen om via je google account (google home app) je tv in te stellen. Meteen al mijn apps (zoals netflix, disney+ enz) waren meteen geinstalleerd en gebruiksklaar. De revolutionaire processor XR Picture maakt gebruik van menselijke perspectiefanalyse om in een oogwenk honderdduizenden elementen te analyseren en te optimaliseren, ik vond dit zeer prettig kijken. De speakers zijn voorzien met XR Surround Met BRAVIA XR, het geluid is mooi en geeft een surround effect wat goed klinkt. De motionflow xr zorgt voor scherpe details, ook bij bewegende delen. Het systeem voor de voetjes is ook fijn, normaal moet je met schroeven werken. Deze tv heeft een klik systeem, je schuift de voetjes er gewoon in. Dit vond ik een fijn systeem. Ik ben blij dat ik deze tv nog even mag testen.

TG 07-06-2021
Geschreven voor: Sony XR-55X90J 2021

Ik heb de mogelijkheid gekregen om deze tv een maand lang te testen. Mijn hoge verwachtingen worden ruimschoots overtroffen. De helderheid, het brede kleuren scala en de diepe zwarttinten zijn buitengewoon. Het is duidelijk merkbaar dat de processor XR Picture het beeld analyseert en optimaliseert.
Ook het installeren van de tv was een fluitje van een cent. Je kan er zelf voor kiezen om de tv te installeren met Google smartplatform, of niet. Ik heb er voor gekozen om het Google platform te gebruiken. Na het connecten met Google home wijst de rest zich eigenlijk vanzelf. De interface met al de app’s is super eenvoudig en overzichtelijk.

Minpuntje. Bij het installeren van de tv moet er aangevinkt worden welke tv provider je hebt. T-mobile Thuis staat niet bij de opties. De Sony afstandsbediening maakt vooralsnog ook geen verbinding met mijn T-mobile Interactieve TV Box. Ik hoop dat dit met een update opgelost kan worden.