LG OLED55C16LA

• Test panel 8.9 mei 2021
Bekijk 4 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 79 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

t*****@h********** 10-02-2024

LG OLED65C16LA slechte levensduur

LG OLED65C16LA TV

Net een week voor de 2 jaar garantie is het beeldscherm kapot
Met heel veel moeite en onvriendelijke monteur is deze nog in de garantie vervangen door LG.
Maar nu 10 maanden later is is er geen beeld op de TV
Nu even afwachten wat er nu weer stuk is.
Dit vind ik van een TV van 1400,- euro toch wel snel.
Dus dit merk koop ik ook niet meer.

g*************@g******** 17-06-2022

Goede TV met erg mooi beeld voor een mooie prijs

Geschreven voor: LG OLED55C16LA

Mijn vorige philips tv was na 2,5 jaar kapot. Ik zag dat deze TV van LG populair was en raakte door de specificaties geïnteresseerd. Ik ben verrast wat het verschil van beeld kwaliteit deze TV geeft tov mijn vorige philips TV. Je ziet dat OLED echt een spap verder is. verder is de smartbediening een stuk sneller dan de android op de philips. Verder is deze tv erg dun en het basis geluid is goed. Handig is dat deze TV airpay2 compatibel is. Ik heb hem bij kamera express besteld omdat ze 5 jaar garantie bieden.

s*************@h********** 15-04-2022

goed TV, brand wel snel in

Geschreven voor: LG OLED55C16LA

goed tv beste beeldkwaliteit in zijn prijs. duurzaamheid is ondermaats. beeld brand snel in.

Pluspunten

• mooi beeld

Minpunten

• brand snel in

Michael37373 11-09-2022

Absolute flauwekul verhaal van Samsung liefhebber neem ik aan. Wij hebben in al onze vakantiehuisje 125 van deze tv’s staan en niet 1 is er ingebrand, ik hè thuis nog de 65c7 die al 6 jaar oud is en ook nog nooit ingebrand is.
Geen enkele angst hoor.
Ik beveel dit product al ruim 5 jaar aan!!
Vriendelijke groet en altijd bereid om hierop te reageren.
De Mt f dus de meN time between failured dus de dtotingsgevoeligheid ligt het laagst van alle op de markt zijnde tv’s op B & O na die cijfers heb ik niet. Maar zelden een storing.

Walter Jansen 10-01-2022

OLED schermen verouderen snel

Geschreven voor: LG OLED55C16LA

Pas op bij OLED tv! Prachtig beeld met een OLED scherm, beter kan haast niet. Helaas is het beperkt houdbaar en is de service van LG slecht? In 2016 high end OLED tv gekocht voor €3000, in 2017 paneel vernieuwd vanwege een streep in het scherm. Nu, 4,5 jaar later, veel retentie in het scherm dat betekent slechte kleuren en ingebrande logo’s bij tv kijken. LG geeft op dat reparatie €1269 inclusief coulance van €169.

Pluspunten

• Mooiste tv beeld
  • Prachtig design

Minpunten

• Na korte tijd (4,5 jaar) slecht beeld
  • LG slechte klantenservice

Son 16-12-2021
Geschreven voor: LG OLED65C16LA

Het uitpakken van de deze tv ging gemakkelijk wel heb je 2 paar handden nodig om de tv goed en veilig uit de doos te krijgen. Het paneel zat goed ingepakt, maar toch snel en makkelijk uit de doos te halen ondanks zijn grote van 165 cm diagonaal en zeer zware gewicht van ruim 33 kg incl als je de standaard mee rekent. Dit betekend dat je wel rekening ermee moet houden dat de kast waar je de tv op plaats wel sterk genoeg is. Out of the box ziet de tv erg mooi slim uit. De dunnen randen om het beeldscherm zijn nog geen cm dik. De achterkant heeft de kleurencombinatie wit met lichtgrijs accenten, maar niemand die daar naar kijkt. De tv standaard is van geborsteld staal wat goed en netjes wegvalt in het geheel. Je moet wel rekening houden dat je ongeveer 10cm nodig hebt om de tv op/in een standaard te plaatsen en dat er geen ruimte is voor een soundbar. Wat voor sommige mensen nadelig kan zijn als ze de tv niet kunnen en willen ophangen. Hang je de tv wel plat tegen de muur moet je rekening houden dat een deel van de kabel ingangen recht naar achter wijzen ipv beneden of de zijkant waardoor de tv niet altijd strak tegen de muur geplaatst kan worden. Dat vind ik persoonlijk een minpunt en niet van deze tijd. Ten opzicht van vele andere tv’s is de LG toch wel een stuk dunner/slanker en mooier afgewerkt met hoge kwaliteit materialen. Als je de TV dan vanaf de zijkant bekijkt zie je hoe dun de tv echt is, ongeveer 4mm en wat dikker daar waar de kabelaansluitingen zitten. Echt fantastisch.
Het installeren is een peace of cake alles spreekt voor zicht zelf. Het is erg straight forward en je bent er snel door heen. Het setup menu is eenvoudig en erg intuïtief. Mijn tips is wel sluit alle apparaten die je wel eens gebruikt aan op de tv voordat je begint met instellen. Deze zullen tijdens het instel proces herkent worden en meteen afgesteld voor gebruik. Het hoofd setup menu is snel te benaderen door de menu button lang in te drukken. Doe je het kort krijg je aan de linkerkant een hele rij met directe toegang tot setup items zoals het wel bekend is bij LG. Dit zorgt er voor dat je snel iets kan aanpassen zonder dat je erg veel moet klikken. Het menu verder duidelijk maakt goed gebruikt van “I”tjes (informatie knopjes) die uitleggen wat de instelling daadwerkelijk in houdt, waardoor alles net iets duidelijker is.
Mijn advies is wel de tv in te stellen op de manier het van jou het meest van toepassing is en niet in de standaard instellen laten staan. Je haalt het meeste uit de tv als het zo instelt dat het rekening houdt met of je in een lichte of donkere ruimte staat. De tv hebt opgehangen of op een standaard staat of je veel tegen licht hebt of niet. Ook adviseer ik je goed te kijken naar de energie savings instellingen. Dit heeft namelijk invloed op de helderheid en uit eindelijk het kijkgenot.
De LG OLED C1 heeft LG’s WebOS v6 wat moet concurreren met Google TV en ik moet zeggen ze komen aardig in de buurt. Het instellen van je smart apps en je streaming diensten kan op verschillende manieren o.a. via de telefoon of handmatig met de afstandsbediening. De hoeveelheid apps die beschikbaar zijn, zijn oneindig en zie je door de bomen het bos niet meer. Wel is hier goed te merken dat je de app store apps voor heel de wereld aanbiedt, met een sterke focus op de Aziatische markt. Wat jammer is dat je niet een selectie van apps kan maken die gericht zijn op de Nederlandse of Europese markt.(ik weet überhaupt niet of dat bij andere tv’s wel kan).Dan heb hoef je de apps die in Azië worden gebruikt niet te zien. Na het installeren van al jou apps zie je in de rij ‘Nu Trending’ alle trending items van de apps waarbij jij bent ingelogd en die je direct kan benaderen. Dit doet mij denken Google Tv. Ik mis de app MLB in de app store van LG waardoor ik genoodzaakt bent om op een andere manier de honkbalwedstrijden te bekijken en zo zullen er meerdere apps zijn die je zult missen, maar dat is persoonsgebonden. Naast snelkoppelingen naar de vele apps heb je de mogelijkheid om direct te schakelen naar je Thuisdashboard waar je alle aangesloten apparaten kan beheren. Grappig is de optie om IOT apparaten toe te voegen aan de TV zodat je deze vanaf de TV kan benaderen en kan bedienen.
Mocht je last hebben van vermoeide vingers kan je ook altijd nog de stembesturing gebruiken om app e.d. op te starten op de TV. Dit werkt zoals google home/alexa maar dan dmv een knop op de afstandsbediening. Wel bekend van de Ziggo afstandsbediening die dit ook heeft.
Als je kijkt naar de specificaties van de TV vs de praktijk klopt alles en werkt als een tierelier. Als ik aan het zappen ben en van een talkshow naar een film switcht die met 4K HDR uitgezonden wordt schakelt de tv naar film mode. Dit herken je aan de 4K HDR icoon die rechtsboven in verschijnt. Dit noemt men de Filmmaker mode. Dit zorgt ervoor dat je automatisch en direct kan genieten van de optimale instellingen van de tv zonder dat je iets daar voor hoeft te doen. Een stukje AI wat je wel in de setup moet enablen. Zelf heb ik een youtube playlist gebruikt waarin ik een hele rits aan 4K en 8K (met 120 hz en 60hz fimpjes) hebt geplaatsen om echt de kwaliteit van de tv kan ervaren, bekijken, vergelijken en te testen met meerdere mensen. Wat je helaas wel moet missen HDR10+, of het een groot gemis is weet ik niet, maar het is het benoemen waard voor de personen met zeer scherpen ogen.
Het beeld toon levensechte beelden, mits het signaal dit ook met 4K 120 hz doorgeeft. De kleuren springen van het beeld af en het OLED paneel doet zijn naam eer aan, het kleuren verloop kan wel een tikkeltje beter, vooral bij een zonsondergang merk je een kleine verschil met bijv een VA paneel. Het OLED-paneel zorgt voor realistische beelden en zwart is perfect zwart. Je merkt dat de α9 Gen4 AI processor 4K goed zijn werkt doet bij het bekijken van de testbeelden. Door de toegepaste local dimming zorgt donkere beelden voor een mooie heldere contrast. Wat ik wat minder vond was de brightness van het beeld op het moment dat er veel licht inval in de kamer.
De kijkhoek van de TV is fanatische als je op 180 graden staat ten opzicht van het scherm kan je het beeld nog steeds goed zien en heb je verbaas wekkend genoeg geen last van weerspiegeling door de extra laag coating op het OLED paneel.
Helaas heb ik geen game console om deze tv te kunnen testen met een game console. Om dit onderdeel te “testen” heb ik gebruik gemaakt van youtube en heb daar verschillende 4K Gaming filmpjes bekeken. De response tijd van bijna perfect, van wat je op de blote oog kan zien. Het beeld reageert snel, daar komt de processor weer kijken en de kleuren en overgangen gaan goed mee. Voor de gamers onder ons is de input lag een aandachtspuntje. Maar met 10.1ms bij 1080P @ 60 Hz, 10.0 ms @ 4K 60hz en 5.3ms @ 4K 120hz is het toch een genot om er naar te kijken. Door het ontbreken van bijv een gameconsole kan ik hier helaas niets over zeggen. Behalve mijn beleving met via youtube.
Het geluid van de tv is luid en helder genoeg. Het is niet fanatisch, maar doet zeker niet onder aan zijn concurrenten. Het is luid genoeg kraakt niet vervormt niet alleen mis je hier een daar een bas e.d. het is ook geen soundbar of 5.1. systeem dus kan je dat ook niet verwachten. Sluit je de tv aan op een Soundbar of iets dergelijks dan zorg je er wel voor dat de TV nog beter tot zijn recht komt. De tv heeft naast Beeld AI ook Audio AI met o.a. een functie die je geluid automatisch afvlakt of verhoogt in bepaalde situaties en dat is aangenaam scheelt weer een handeling met je afstandsbediening.
Over de afstandsbediening gesproken deze ligt lekker in de hand en voelt niet aan als een blok de meeste knoppen zijn in 1 beweging bereikbaar als je een volwassen hand hebt. De snelkoppelingen naar de verschillende streaming diensten en google assistent bevinden zich onderaan en die zijn wat lastiger te bereiken. Ik mis hier wel youtube als snelkoppeling deze had ik wel verwacht ipv bijv Rakuten TV wat Aziatisch is volgens mij. Voor de NL/EU markt had ik deze knop een andere functie gegeven bijv Youtube of een optie om het zelf een functie te geven. Sommige knoppen hebben en ook braille tekens waardoor slecht ziende en blinden mensen de afstandsbediening beter kunnen begrijpen. De stembesturing die met de afstandsbediening activeert en gebruikt werkt wel goed. Echter heb ik deze niet echt veel gebruikt. Uit gemak gebruik je de afstandsbediening meer zolang je de commando’s nog niet onder de knie hebt.
Kortom vanuit mijn oogpunt is de LG OLED C1 een van de betere tv op de markt momenteel. Misschien wel de beste in zijn segment. Ja het is niet perfect, maar je hebt ook te maken met verschillende omstandigheden en persoonlijke voorkeuren. Ik raad deze tv dan ook zeker aan.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit oa 4K 120Hz
  • Beeld IA oa Filmmaker mode
  • Design oa dunnen randen
  • Ruime kijkhoek
  • 4x HDMI 2.1

Minpunten

• kabel ingang achterkant
  • Audio
  • Geen HDR10+
  • Alle nadelen van OLED
  • (niet vlak tegen de muur te plaatsen)

Mr. Backup 13-12-2021

Beeld is fantastish, bediening en gebruiksgemak is matig

Geschreven voor: LG OLED55C16LA

Voordelen: De beeldkwaliteit is fantastisch. Perfecte kleuren en diep zwart. Het geluid van de tv is prima. Goede en duidelijke hoge tonen en flinke lage tonen.

Nadelen: de bediening is omslachtig en minder eenvoudig dan Samsung. Handleidingen zijn vanuit de oorspronkelijke taal (chinees/japans? geen idee waar LG vandaan komt) vermoedelijk vertaald naar het engels en dan weer naar het Nederlands. Bijzonder onduidelijk.

Pluspunten

• Perfect beeld
  • Goed geluid.

Minpunten

• Bediening omslachtig
  • Handleidingen onduidelijk/ slecht

Damy_Reviewer 08-12-2021
Geschreven voor: LG OLED65C16LA

Ik heb deze LG OLED voor 2 weken mogen testen en heb hier gebruik van gemaakt en ook de mooiste films op gekeken om het goed te testen.

Als eerste de beeldkwaliteit:
Echt pracht, het is op alle mogelijke manieren aan te passen aan datgene wat je aan het kijken bent.
Ik dacht eerst dat oude films erg uitgerekt zouden worden op een 65inch tv maar hier is niks van te zien.
Ook de functie om het beeld bij films te laten aanpassen aan de instellingen van de filmmaker was ideaal. Hiermee kun je optimaal van het scherpste beeld genieten.
Of je nu recht voor de tv zit of er schuin voor heeft hierop geen/weinig invloed op de beeldkwaliteit.

Het geluid:
Hierover ben ik redelijk neutraal, het geluid is goed maar niet uitmuntend maar ook absoluut niet slecht. Hiervoor heb ik normaal een home cinema system wat natuurlijk in een andere categorie zit.
Voor het geluid van een televisie is dit prima en duidelijk te verstaan.
Ook een mooie functie hiervan was dat je het geluid kon aanpassen of je muziek luisterde, film keek of bijvoorbeeld een praatprogramma op had waar je juist de spraak meer naar voren wilde laten momen.

De spraak functie op de afstandsbediening was op sommige momenten heel handig omdat het vanaf het startscherm bij het inspreken van een film direct aangaf op welke app je deze kon kijken. Maar hier
Beeldkwaliteit OLED:

Smartfuncties:
Net als de meeste nieuwe televisies kon je hierop verschillende apps downloaden en installeren. Ik heb ook direct de bekende streamingsprogramma's en radioprogramma's geinstalleerd wat voor mijn gevoel erg makkelijk en snel ging. In plaats van in te moeten loggen via de afstandbediening kon je een QR code scannen en via je mobiel inloggen, dit maakt het veel makkelijker.

Als laatste het Design:
Echt een prachtige tv, bijna geen rand eromheen en verbazingwekkend dun. Echter wel een vrij zware poot welk niet te draaien is, dit maakte het lastig om na het plaatsen van de tv in de achterkant nog wat kabels te plaatsen. Nu is dit maar iets wat een enkele keer voorkomt en is er verder aan het design echt niks op te merken. Dit is wel de LG die op een voet geplaatst wordt en je kunt je later niet meer bedenken dit op te hangen, hier moet je namelijk een andere versie voor hebben. Als dit nog te combineren is met een ophangingsysteem zou het helemaal mooi zijn.

Conclusie:
Echt een aanrader, super beeld, mooi design en makkelijk in gebruik. Echter moet je van te voren wel zeker weten of je de tv gaat ophangen of op een kast wil plaatsen.

mavical 06-12-2021

Uitstekende TV met erg scherp beeld.

Geschreven voor: LG OLED65C16LA

Ik heb de LG 65 inch C! (Oled) twee weken mogen testen. Wat me meteen opviel was de scherpte van het beeld. Uiteraard ook de goede wit/zwart waarden. Deze C1 is voorzien van het nieuwe WEBOS. Het nieuwe WEBOS werkte op deze tv soepel en is makkelijk in gebruik. Design van deze TV is prachtig. Mooi dun. Een heel groot pluspunt van deze TV is dat er door LG gebruik wordt gemaakt van logodetectie. Door deze logodetectie wordt alleen het logo wat in beeld is (Bijv NPO) gedimd. Een andere groot TV merk met Oled dimt daarentegen het hele beeld. Dat is echt een groot nadeel omdat dan bijvoorbeeld een journaal uitzending steeds donkerder wordt. LG heeft dit super goed opgelost. Conclusie een uitstekende televisie.

Pluspunten

• Mooie zwart waarden
  • Uitstekende wit waarden
  • Uitstekende logo detectie

Minpunten

• Geen eigenlijk

ron@z**o.nl 27-11-2021
Geschreven voor: LG OLED48C16LA

mijn vorige tv ( van ander merk )na kreeg vlekken in het scherm na 4 jaar, wilde daarom ander systeem, kijkhoek is heel belangrijk en is bijzonder goed, helderheid van scherm is super, en de uitvoering heel compleet en makkelijk te bedienen met de pointer afstandbediening, de weerspiegeling valt ons mee en is goed te omzeilen. M.a.w. wij zijn in ons nopjes met Oled i.p.v. Qled.

Pluspunten

• kijkhoek
  • helderheid, mooi beeldkwaliteit
  • bedieningsgemak
  • airplay standaard
  • pointer mogelijkheid afstandbediening

Minpunten

• geen tot nu toe

r***********@h********* 06-11-2021

eerste indruk

Geschreven voor: LG OLED48C16LA

heb deze tv aangeschaft na het lezen van de goede beoordelingen en omdat die goed uit de test kwam en ik moet zeggen dat het beeld fantastisch is en het geluid ook goed rekening houdende dat het nooit zo goed zal klinken als met een soundbar

Pluspunten

• beeld
  • geluid

ShaZòya 22-10-2021

Fijne tv met diepe zwart tinten!

Geschreven voor: LG OLED55C16LA

Deze tv heb ik een paar weken mogen testen en wauw wat een beeld! Dit beeld is fijn aan je ogen, de diepe tinten zwart zijn super mooi. Bij onze vorige tv moesten wij vaak stoppen met de serie omdat hij zo donker was, dat wij het beeld met daglicht niet konden zin. Bij deze tv kun je ook met daglicht een serie of film kijken die donkere beelden heeft. Ook alle andere kleuren zijn fantastisch! Heel scherp beeld, maar niet te fel.

Het uiterlijk van deze tv is super mooi! Ik verbaasde mij dat het scherm zo dun is. Dat deze technologie in zo’n dun schermpje past, onvoorstelbaar maar waar. De achterkant van deze tv is wit, iets wat ik eerst apart vond maar nu heel blij mee ben. Hij valt mee weg voor onze muur en het lijkt alsof ik de HDMI poorten nu beter kan vinden omdat ze niet wegvallen op een wit oppervlak. De scherm randen zijn heel erg dun, het beeld is dus optimaal in breedte.

De hoeveelheid apps die al op de tv staan zijn erg handig. Wel hebben wij met een aantal apps problemen, dit hoeft niet zo zeer met de tv te maken te hebben en kan ook aan de app liggen. Wel is het jammer. Zo werkt bij Disney de ondertiteling vaak niet. Je kan met je iPhone naar je tv streamen met AirPlay. Wel merk ik dat deze soms wegvalt terwijl dit niet de bedoeling is. Dus ook al is dit een smarttv hebben wij toch onze chromecast weer in gebruik met deze tv. Wel erg jammer aangezien je wel verwacht van deze tv dat je gewoon moet kunnen streamen zonder problemen.

Het geluid van deze tv is best goed, soms verbaas ik mij over hoe vol het geluid klinkt. Helaas klinkt het geluid bij sommige series of programma’s juist slechter. Het kan helpen om het geluid dan te veranderingen bij de instellingen, maar het blijft bijzonder hoeveel dat kan wisselen.

Al met

Pluspunten

• Diepe zwart tinten
  • Fijn beeld voor de ogen

Minpunten

• Geluid niet altijd mooi
  • Streamen werkt niet altijd even goed

Melissa de Vries 22-10-2021

Fantastisch beeld en een echte aanrader!

Geschreven voor: LG OLED55C16LA

Vanuit Kieskeurig hebben wij de kans gekregen om de LG OLED55C16LA te testen. Meteen merkten wij groot verschil met onze huidige televisie. De LG C1 55 inch beschikt over een flinterdun design en het OLED scherm komt echt tot zijn recht. Wat ons gelijk opviel is hoe scherp en kleurrijk het beeld is. Zwart is ook echt zwart en de andere kleuren springen er net zo goed uit. De kijkhoek is ook goed, blijft scherp aan alle kanten. Enige nadeel is dat de televisie bij donker beeld reflecteert. Daarnaast kan je de helderheid en beeldmodus aanpassen naar jouw wensen.
Met de HDMI 2.1 poort is de tv zeer geschikt voor de next gen gaming consoles. De televisie ondersteunt HDR en in combinatie met het OLED-scherm merk je verschil in het kleurenpalet tijdens het gamen.
De tv heeft een oké geluid. Je kan makkelijk wisselen tussen verschillende geluidsinstellingen. Voor ons is de kwaliteit van het geluid voldoende.
De afstandsbediening ligt lekker in de hand. Het fijne is dat je direct kan switchen naar de streamingsdiensten.
Al met al heeft deze LG C1 tv ons in goede zin verrast.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • oled-scherm
  • gaming

Minpunten

• geluid

ViSassie 16-10-2021

Mooi beeld, maar mist de extra’s

Geschreven voor: LG OLED55C16LA

Wat is het toch altijd leuk om een ervaring te mogen delen na een testperiode. We hebben de tv een paar weken in huis en die weken hebben we ook wel echt nodig gehad om de tv een beetje door te krijgen. Daar zeggen we eigenlijk al genoeg mee. Het beeld is prachtig, de tv is ontzettend dun maar niet alles vinden wij prettig. Het geluid is om te huilen. Instellingen veranderen kwam niet tot een gewenst geluid. Dan maar proberen aan te sluiten op onze soundbar. Dit heeft heel wat irritaties gegeven, omdat het niet mogelijk leek. Het is uiteindelijk gelukt en dat maakt het kijken een stuk aangenamer. De afstandsbediening die erbij zit is voor een vrouw met nagels geen fijne afstandsbediening. Ik kon het middelste knopje niet indrukken en daardoor was het menu niet lekker te gebruiken.
Wat ik persoonlijk ook jammer vind is de
grote van de voet waar de tv op staat. Is je tv mega dun, heb je een enorme voet eronder.
De apps installeren ging snel en goed. Netflix, Disney allemaal prachtig beeld. Je kunt ook soort van schilderijen laten afspelen op de tv. Hier zit wel een heel irritant muziekje bij die ik niet wegkreeg.
Conclusie aan het beeld ligt het niet, maar alles er om heen voldeed niet aan mijn verwachtingen.

Pluspunten

• Beekd
  • Dun

Minpunten

• Afstandsbediening
  • Geluid
  • Koppelen met andere apparaten
  • Voet waar de tv op staat
  • Geluid bij schilderijen

Michaelg 15-10-2021

Prachtige LG 4K OLED TV

Geschreven voor: LG OLED55C16LA

Ik heb deze (erg mooie) TV mogen testen voor 2 weken, zelf heb ik een LG42LB650V en die vind ik al dun, maar bij het openen van deze OLED55C16LA viel me toch wel op hoe strak en dun dit design is en dat voor een 55Inch TV. Het toestel heeft een stevige standaard voor de stabiliteit en past goed bij het design in het geheel, je zou hem ook aan de muur kunnen hangen natuurlijk.

HDMI en Beeld:
Met de 4 x HDMI-aansluitingen gelijk al mijn apparaten aangesloten, PS4, Firestick 4K power over USB, NDS en een mediaspeler en eens vergeleken wat de beeldkwaliteit is.

In een woord “Subliem” op alle toestellen vond ik het beeld erg mooi, er was natuurlijk wel wat verschil omdat niet alle toestellen een 4K doorgave hebben, maar deze TV geeft het beeld erg mooi weer.
Ik heb niet de tuner gebruikt omdat ik de ziggo app via internet gebruik, dus de TV verbonden met internet via een kabel, ter info, de wifi geeft hetzelfde beeld dus ik heb geen verschil gezien met kabel of wifi.

Ik las ergens dat de Ziggo app ook aanwezig zou moeten zijn op de TV zelf, maar ik vond hem niet dus ik heb via de 4Kstick Ziggo gekeken en zoals al vermeld “subliem” beeld mogen aanschouwen. De 4K weergave geeft naar mijn gevoel genoeg diepte om een soort van 3D gevoel te krijgen, erg prachtig en rustig voor de ogen.

Beeld instellingen:
Je kunt of voorgeprogrammeerde beeld instellingen gebruiken of om zelf iets in te stellen. Zelf heb ik gekozen om de Vivid (user) setting alles te kijken, haarscherpe kleuren en helderheid zoals al gezegd “subliem” beeld voor mijn ervaring op films en op tv series.

Geluid:
Ik heb wat zitten spelen met het geluid om te kijken welke het beste is omdat met films vaak de stemmen overstemd worden door ander geluid en dan het dialoog niet echt te volgen is de “All sound Pro” instelling vond ik het beste bij mij passen dit zowel met spellen als met TV kijken.

Muziek mode vond ik persoonlijk niet zo goed, ik heb via de ingebouwde mediaspeler (ik hoefde dus mijn eigen niet te gebruiken) mijn mp3 beluisterd welke op mijn interne netwerk staan, maar de kwaliteit vind ik niet zo goed in die mode, dus terug gezet naar “All sound Pro”.

Web OS:
Deze Web Os vond ik iets te veel van het goede, maar als je eenmaal je applicaties geïnstalleerd hebt dan kun je met sneltoetsen (open de applicatie en druk op bv 1 voor een paar seconden dan zet hij deze vast als sneltoets) heel snel navigeren zonder eigenlijk nog in dat menu te hoeven gewoon weer een paar seconden de sneltoets indrukken, behalve natuurlijk om nieuwe apps te installeren.

Spraak:
De OLED55C16LA heeft spraakbediening welke nog een mogelijkheid is om de Web OS eigenlijk te omzeilen, je roept gewoon met “open app” je applicatie aan en deze begint te spelen.

De spraak van het toestel zelf, oftewel de vrouwelijke stem om te zeggen dat de applicatie geopend wordt, vond ik een beetje raar klinken, daar zou zeker nog wel het een en ander aan verbeterd kunnen worden, misschien een keuze uit stemmen. Overal wel makkelijk, knop indrukken en praten.

Spellen:
Natuurlijk de PS4 uitgeprobeerd (helaas geen 4K PS) dus het beeld was iets minder met opstarten, maar de spellen zelf waren (vet) gaaf en gaven gewoon het gevoel wat je nodig hebt voor sommige spellen. Ik heb hier echt genoten van met een paar snelle actie spellen ditzelfde effect had ik op de NDS (gewoon mooi).

Magic remote:
De remote kun je als muis gebruiken, gewoon richten en drukken om snel te typen. Mocht de pijl niet goed staan even naar het beeld wijzen en schudden komt het vanzelf goed. Ik heb hier eigenlijk maar een paar knoppen van gebruikt omdat ik of de sneltoetsen gebruik of de spraak.

Iets wat me opviel en wat ook gezegd zou moeten worden is dat deze remote, als hij op je bank ligt, een soort van antislip heeft, tenminste op mijn leren bank merkte ik dat, waardoor hij niet snel van de bank afvalt je voelt het met je vingers niet, kan natuurlijk zijn dat ie nieuw is.... maar ik vind het toch een plus punt waard.

Opmerkingen:
Op de een of andere manier springt hij wel eens over naar een ander HDMI toestel en of zelfs een USB connectie melding komt naar voren terwijl ik er niks op heb zitten. Ik denk hier nog een kleine “ bug” in de software zit.

Voor de rest niks op aan te merken gewoon een erg mooi toestel genoeg functies en applicaties en zeker een aanrader om aan te schaffen.

Pluspunten

• 4K geeft Diepte gevoel
  • Ingebouwde Mediaplayer
  • Remote Control met spraak
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Geluid kon beter
  • Verbruik wat hoog

kscheur 15-10-2021

absoluut het geld waard.

Geschreven voor: LG OLED55C16LA

Deze LG tv bewijst wel echt dat het de moeite en extra centen waard is om voor een OLED te kiezen. De beeldkwaliteit is geweldig of je nou via een streamingsdienst kijkt of gewoon TV. Vooral bij de diverse natuurdocumentaires en de nieuwste films is het een geweldige ervaring. De connectiviteit van de tv is ook erg goed te noemen. Apple, Android apparaten hebben geen enkel probleem om diverse foto's en video's te streamen naar de tv. De diverse streamingsdiensten zijn snel te openen via de afstandsbediening snelknoppen en via de ingebouwde WIFI die ruim voldoende snelheid heeft zeer goed te gebruiken. De smart afstandsbediening is erg handig bij het invoeren van wachtwoorden en email adressen bijvoorbeeld. Tevens kan er via een handig menu zeer snel de afstandsbediening ingesteld worden zodat de ook je tv ontvanger kan bedienen. De TV staat erg mooi op de voet, een echt zwevend effect, maar ook erg mooi aan de muur hangend. al met al heeft LG met deze tv een zeer goed prijs/kwaliteit kunnen leveren en zeker aan te raden.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • connectiviteit
  • geluid
  • smartmenu

Minpunten

• aan de zware kant

Michaelg 14-10-2021

Prachtige LG 4K OLED TV

HDMI en Beeld:

Beeld instellingen:
Geluid:
Web OS:

Spraak:
De spraak van het toestel zelf oftewel de vrouwelijke stem om te zeggen dat de applicatie geopend wordt, vond ik een beetje raar klinken, daar zou zeker nog wel het een en ander aan verbeterd kunnen worden, misschien een keuze uit stemmen. Overal wel makkelijk, knop indrukken en praten.
Mediaplayer:
Deze TV kon mijn eigen NAS bereiken dus ik hoefde mijn eigen mediaspeler niet te gebruiken (mooi gedaan LG ). Ik heb 2x 4K films getest op deze speler en heb geen lag ondervonden en natuurlijk weer “subliem” en snel beeld.
Muziek afspelen werkt ook zoals al omschreven hierboven, je kunt tijdens het spelen de tv op zwart zetten dat is mooi meegenomen om achtergrondmuziek te beluisteren zonder dat de TV aanstaat.
Spellen:
Magic remote:

Opmerkingen:

Pluspunten

• Ingebouwde Mediaplayer
  • 4K geeft Diepte gevoel
  • Remote Control met spraak
  • Snelle internet WIFI en Kabel

Minpunten

• Verbruik wat hoog
  • Geluid kon beter

mirjam 14-10-2021

Mooie OLED t.v. met veel handige functies

Geschreven voor: LG OLED55C16LA

via kieskeurig kreeg ik de kans om deze LG OLED55C16LA te testen.
Wat als eerste opvalt als de t.v. uit de doos komt is het dunne scherm en de witte achterkant. De voorkant ziet er heel mooi uit, een bijna rand loos design, de witte achterkant vind ik wat minder, maar het is maar net wat je mooi vind. Helaas paste onze soundbar er niet onder omdat de t.v. te laag is.
Ik denk dat deze t.v. het beste tot zijn recht komt als hij aan de muur hangt, dan is het zicht op de achterkant weg en kan de soundbar eronder.

Het instaleren is heel eenvoudig en ook inloggen op streamingdiensten als Netflix en Amazon gaat makkelijk.
Het beeld is heel erg mooi, superscherp en diepe zwarttinten. Wat ons opviel was ook dat het beeld vanuit alle hoeken gewoon goed was dus ook als je niet recht voor de t.v. zit kan je het goed zien.

De afstandsbediening is om te zien misschien niet zo mooi maar hij is wel erg handig in gebruik, vooral de magic remote is heel prettig om mee te werken In plaats van scrollen kan je nu gewoon aanwijzen wat veel sneller gaat. Dit is vooral handig bij Youtube of Netflix.

Wat wel tegenviel was het geluid, ik vind het schel klinken en heb diverse instellingen geprobeerd maar ik kreeg het niet naar mijn zin. Je kan er gelukkig wel een soundbar of losse boxen op aansluiten en dan is het geluid een stuk beter.

Voor gamen is deze t.v. een absolute aanrader, alles gaat snel en ziet er fantastisch uit, en in combinatie met een soundbar is het helemaal geweldig.

De smart functie bied een grote collectie aps waarmee je nog veel meer uit je t.v. kan halen met t.v. zenders, games en zelfs een haardvuur.

Verder kan je via de usb ingang ook nog films of ander beeldmateriaal bekijken met een usb stick of harde schijf.

Pluspunten

• scherp beeld
  • magic remote
  • ruime collectie aps
  • veel instelmogenlijkheden
  • mooie game t.v.

Minpunten

• geluid
  • lage voet

Judith S 14-10-2021

Haarscherp beeldkwaliteit

Geschreven voor: LG OLED55C16LA

Ik heb de LG OLED55C16LA televisie een paar weken mogen testen.

Wat mij als eerste opviel toen ik de tv aan deed was de scherpte en helderheid, dit vond ik meteen al erg mooi.

Savonds bij het kijken van onze series merkte wij al meteen op dat de scherpte en kleurenweergave zonder te overdrijven zeer helder over komen, ook vanuit verschillende hoeken blijven de kleuren hetzelfde zo ook de diepe zwarttinten, wat dus erg fijn is. Dit omdat wij een groot gezin zijn en we dus niet met ons allen vlak voor de tv kunnen zitten.

Het geluid vinden wij persoonlijk wat blikkerig (wel luid genoeg) maar dit komt omdat wij gewend zijn om met een soundbar tv te kijken, nadat wij onze soundbar hadden aangesloten was voor ons het plaatje compleet.

De smartfuncties zijn zeer uitgebreid en met streaming services. Ideaal voor ons als gezin en dus voor ieder wat wils, van een spannende film tot mooie muziek of zelfs een fijne kinderfilm voor de kleintjes.

De filmmaker mode is ook een mooie bijkomstigheid, zo kun je zonder teveel gedoe films en series kijken.

Deze tv is zeer gebruiksvriendelijk en het menu is goed overzichtelijk. De stembesturing is nieuw voor mij, maar enorm handig! Zelfs voor de kinderen een zeer handige optie om op deze manier de apps simpel te lokaliseren en te bedienen.
De afstandsbediening is zeer fraai niet teveel poespas en handig met de snel toetsen voor bepaalde apps.

Zijn gameprestaties zijn uitmuntend!
Dit omdat de kwaliteit van het beeld haarscherp is en zo ook het geluid, op deze manier heb je een zeer realistische ervaring van het spel.

Het design van de tv is mooi plat, alleen de voet waar hij op staat vind ik wel vrij aanwezig in zijn formaat.

Pluspunten

• Geluidsniveau
  • Beeldkwaliteit
  • Opties
  • Voicemodus

Minpunten

• Aanwezige voetsteun

roy_alguard@hotmail.com 14-10-2021

De kracht van de LG OLED55C16LA televisie

De kracht van de LG OLED55C16LA televisie

Ik heb de LG OLED55C16LA televisie mogen testen en man, wat een verschil, in vergelijk met mijn huidige televisie!

Het meest geschikte woord dat in mijn hoofd komt als ik over de beeldkwaliteit denk is…wow! Man, wat een scherpte! Je kan echt elk detail en zelfs poriën van de afgebeelde gezichten zien. En voor het eerst zie ik zoveel details: het patroon van een jurk of een blad structuur. Samen met de mooie maar toch natuurlijke kleuren geeft het een krachtig beeld. Wat ook echt handig is, is de mogelijkheid om de beeldmodus te kiezen. Mijn favoriete zijn met name de ‘filmmaker mode’ en ‘bioscoop’. Dat omdat ik (en mijn ogen) niet zo van felle beelden houden.

Ik ben zeer tevreden over de geluidskwaliteit. Het klinkt natuurlijk niet als het beste geluidssysteem ooit, maar goed genoeg om plezier te hebben. Radio via tv luisteren gaat i.i.g. prima! ;) het menu besturen is voor mij nog niet zo makkelijk, maar ik test de LG OLED55C16LA pas net. De televisie heeft stembesturing maar de werking van deze optie is wisselend. Duidelijke opdrachten als ‘Disney’ of ‘Netflix’ herkent die nog wel, maar ‘KPN’ werd tot ‘kapen’ omgetoverd en ik heb dus piraten filmpjes op het scherm gekregen ;) het menu besturen vanuit de afstandsbediening en met de cursor heeft dus mijn voorkeur.
De televisie heeft een mooi, compact design en is gemakkelijk in gebruik. Sinds de tv in mijn huis staat zit ik veel vaker voor de buis. En dat bevestigt de kracht van de LG OLED55C16LA.

• Perfect scherp beeld
  • Mooie kleuren

Minpunten

• Stembesturing werkt niet altijd

Thirz 12-10-2021

aanrader!

Geschreven voor: LG OLED55C16LA

Deze OLED televisie heb ik een week mogen uittesten en het overtreft al mijn verwachtingen.
Mijn eerste indruk van het design is heel goed. Het scherm is groot, zwart en dun. Ik vind het heel fijn dat er geen omlijsting om het scherm zit. Daardoor toont hij niet te groot of storend in mijn interieur. Ook de brede voet waar hij op staat vind ik heel mooi in verhouding met het scherm.
De beeldkwaliteit is heel scherp. Kleuren worden heel mooi weergegeven. Waar ik vaak gebruik van gemaakt hebt is de mogelijkheid om de beeldinstellingen aan te passen aan het geen wat je kijkt. Bijvoorbeeld bioscoopinstelling voor het kijken van een film of game optimizer voor een aangepast beeld voor tijdens het gamen. Het enige nadeel vind ik de weerkaatsing van het zonlicht in het scherm. Zelf kan ik dit oplossen door mijn zonnescherm naar beneden te doen en dan heb ik er geen last van.
De geluidskwaliteit vind ik heel goed en mooi. Ik heb zelf nog nooit zo’n mooi geluid gehoord uit een televisie. Je hoort ook goed het bass geluid. Ook bij het geluid kan je makkelijk switchen tussen verschillende standen van het geluid. Bij praatprogramma’s is het heel fijn om hem op heldere stem te zetten of bij een film op bioscoop geluid.
Ik vind de afstandsbediening overzichtelijk en eenvoudig in gebruik. Niet teveel knoppen (die je meestal niet gebruikt). Wat ik op de afstandsbediening handig en prettig vind is de magic remote. Hiermee scrol je met de cursor makkelijk over het scherm. Er zitten ook sneltoetsen op de afstandsbediening voor verschillende apps. Zoals bijvoorbeeld Netflix en Disneyplus.
Eindoordeel is dat ik erg tevreden ben over de LG OLED55C16LA televisie!

Pluspunten

• scherp en helder beeld
  • goed aanpasbaar geluid
  • mooi design

Minpunten

• licht weerkaatsing in scherm

m********@h********** 11-10-2021

Helder en duidelijk beeld

Geschreven voor: LG OLED55C16LA

Deze televisie mogen testen en mijn indruk is zeer positief. De televisie is mooi van design, groot beeldscherm en niet te diep. Het beeldscherm heeft een scherp en helder beeld en een goed geluid. Daarnaast beschikt het over diverse functies voor SmartTV met apps naar streaming diensten en is met de afstandsbediening makkelijk te bedienen middels o.a. spraak herkenning. Ook voor het gebruik tijdens het gamen op de PS blijft het beeld zeer krachtig.

Pluspunten

• Scherp en helder beeld
  • Spraak herkenning op afstandsbediening
  • Smart TV met apps naar streaming diensten

patrickAA 23-09-2021

Prachtige mooie TV!

Geschreven voor: LG OLED65C16LA

Mijn 1ste indruk toen de tv bij mij binnen kwam, was dat ik met verbazing keek naar het grote dunne scherm, dat zoiets tegenwoordig kan is ongelooflijk.

De Beeldkwaliteit:
Het OLed is superscherp met een prachtige beeld, alsof je zelf aanwezig bent, bij waar je naar kijkt.
En vanuit welke hoek je ook zit of staat te kijken, de Beeldkwaliteit blijft hetzelfde.

Geluidskwaliteit:

Het geluid is verbluffend goed en heeft een perfecte surround sound!
Zo nu en dan kijk ik uit reactie zelfs achterom, omdat ik denk dat er iets zit of aankomt.
"Je kunt letterlijk een speld horen vallen".

De SMARTfuncties:
Deze zijn zeer uitgebreid en helpen je eenvoudig alles in te stellen naar je eigen wensen.

Gebruiksgemak:
MENU is in aparte kopjes opgedeeld, waardoor het erg gebruiksvriendelijk en overzichtelijk en makkelijk wordt om alles te vinden om je tv in te stellen naar eigen wens.

STEMBESTURING maakt alles nog makkelijker.
Bijvoorbeeld "schakel kanaal ESPN1 in".
Maar je diend wel duidelijk te praten.

AFSTANDSBEDIENING is overzichtelijk ingedeeld en makkelijk in gebruik.
En je kunt deze ook als "pointer " gebruiken.

Het DESIGN van deze randloze tv, is naar mijn eigen mening..... Prachtig en verbluffend mooi.
Ik kijk en luister nu met nog veel meer plezier naar films en programma's door dit mooie grote scherm.

Vriendelijke groet,

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen.
  • Schitterend beeldscherm.
  • Verbluffend goede surround sound.

Bart Meuffels 18-09-2021

Uitstekende slanke TV, met "room for improvement"

Geschreven voor: LG OLED65C16LA

Vooropgesteld: dit is een uitstekende TV! Zeker een aanrader. Toch heb ik er ook enigszins gemengde gevoelens bij, is het hem voor mij ook weer... nét niet. Wellicht heeft dit ook te maken met bepaalde verwachtingen. Voor het eerst een OLED TV in huis: superdun, hartstikke gaaf! Beeld echt prima, mooi groot (niet té!), maar... ook weer niet zo fenomenaal dat ik er in het bijzonder van onder de indruk ben. Koppelingen met externe apparaten: op het eerste oog netjes. Spelconsoles worden op naam herkend. Via AirPlay is SmartPhone te koppelen. Zelfs diverse ander apparaten (waaronder mijn lampen) zijn te koppelen / bedienen via de TV. Met de afstandsbediening is de TV decoder te bedienen. Onder de "Guide" knop op de afstandsbediening lukt het echter met geen mogelijkheid om de zenders van de decoder over te nemen. Blijkbaar wordt hierin slechts één provider gekend (die ik dus niet heb). Uiteindelijk blijkt het alsnog mogelijk om de afstandsbediening van de decoder aan de kant te leggen maar... het zit allemaal niet al te logisch onder de knoppen. Apps / streaming diensten koppelen: wisselend resultaat, soms blijft ie hangen gedurende de inlog procedure. Gekozen ondertitelings opties blijven in bepaalde gevallen niet onthouden worden, waardoor je ze telkens opnieuw moet selecteren. Smart AI instellingen: klinkt heel mooi, maar zonde dat wanneer je dit aanzet het stemgeluid binnen films en series wegvalt in het volume van de achtergrondmuziek, zodat je maar geen gebruik meer maakt van deze optie. Tot zover mijn kritische opmerkingen, want nogmaals: een mooi ogende, prima werkende TV die qua beeldgrootte een bioscoopgevoel in je huiskamer biedt. Mooie pointer bediening, redelijke snelle installatie procedure, en een afstandbediening met veel gebruikte apps direct onder de knop. Top TV dus, maar met "room for improvement".

Pluspunten

• Mooie grootte, bioscoop beleving
  • Remote van TV decoder niet langer nodig
  • Pointer bediening, apps snel beschikbaar
  • Herkent spelconsoles en externe apparaten

Minpunten

• AI geluid doet stemmen wegvallen
  • Afstandsbediening onlogisch uitgewerkt
  • Kanaalherkenning slechts bij één provider

Angélique D. 18-09-2021

Super grote, haarscherpe en levensechte kleuren, super TV

Geschreven voor: LG OLED65C16LA

Ik heb de tv nu 4 dagen mogen testen, helaas 1,5 week te laat afgeleverd, dus nog niet meer tijd gehad.
Maar ik kan er al wel het één en ander over vertellen.
Qua design erg strak, enorm plat, groot en zwart. Helaas met pootjes ipv een slanke voet in het midden, maar zo kan er wel ons tv-kastje van de zender provider ondergezet worden.
Het uitpakken en installeren hebben we zelf gedaan. We zijn best handig en dan doe ik dat allemaal liever zelf.

Uit de doos halen ging prima, wel wat zwaar, maar met z’n tweeën ging het goed. En dan, tja hoe zet je hem neer. Ik schrok wel even, want ik zag nergens een gebruiksaanwijzing, of pootjes, of afstand bediening. Ik dacht even dat er nog een doos afgeleverd had moeten worden, maar gelukkig bovenin de doos die we eraf getild hadden zaten nog de benodigde onderdelen.
Heel voorzichtig op een tafel gelegd, pootjes eronder en op de kast gezet waar eerst onze tv stond. Het is best eng hoor, hij is best flexibel, komt natuurlijk door het ontzetten dunne scherm. Stekker in stopcontact, utp en provider stekker in tv en verder.

En dan aanzetten, even gebruiksaanwijzing gekeken, maar daar haal je verder niks uit. Maar het wijst zich vanzelf. Wat meteen opvalt is de helderheid van het beeld (en enorm groot beeld). Maar ook de spiegeling overdag. Wat ik nu gemerkt heb is dat ik in de avond, als het donkerder is, het prettiger vindt om tv te kijken dan overdag.

De instelling liep ik gemakkelijk door. Wijst zich vanzelf. Of het al de juiste instellingen zijn ivm beeld en geluid, moeten we nog een beetje uitzoeken. De meeste functies staan nu op AI ingesteld, even gemakkelijkste en beste denk ik. Ook de afstandsbediening werkt gemakkelijk. Ik heb nog niet alles uit kunnen proberen, maar tot nu toe werkt het prima. Snel naar de instellingen en ook naar de streaming services is super gemakkelijk. Naar N. voor films kon ik al, maar nu kan ik ook naar D. met deze tv.
Wat zeker opvalt is dat hij gemakkelijk aan en uitgezet kan worden, snel en de afstandsbediening duidelijke en gemakkelijk.

Wat ik al zei dat overdag het beeld voor mij niet helemaal goed is, maar ik moet wel zeggen dat waar je ook zit, dichtbij of verder weg, recht ervoor of links of rechts, het beeld is overal scherp/helder zichtbaar. Ook dichtbij is goed. Dat valt mij echt op, ik heb genoeg grote tv’s gezien waar het beeld dichtbij echt waardeloos is. De kleur is ook echt goed instelbaar. Dat moet je ook wel even doen, als hij niet goed is ingesteld dan krijg je al snel een overbelicht beeld met fletse kleuren. Maar na wat puzzelen bij de instellingen hebben wij nu een levendig, warm beeld, helder en zwart is ook echt zwart. Dat valt echt op moet ik zeggen. Je kunt zelfs de blauwe tonen uitzetten, dat hebben wij niet gedaan. Het menu om oa de instellingen te vinden werkt gemakkelijk, het werkt prima.

Geluid is ook prima, nog niet echt heel goed uit kunnen testen en wil hem graag nog uitproberen met een goeie film. Dit weekend misschien maar eens een kijken. Omdat we hem te laat hebben gekregen, heb ik nog niet alles kunnen testen. Hoe games over komen is nog niet duidelijk en de stembesturing wil ik nog uitproberen.

Dit waren vooral positieve punten die ik tot nu toe opgenoemd heb. We hebben ook een paar dingen die we iets minder goed vinden. Voor enkele in het gezin is het beeld te groot. En wat ik ook al eerder schreef, dat ik overdag het beeld niet zo goed vind als in de avond. Ook merk ik bij sommige films/series dat het beeld te snel is, het geeft rare streepjes. Of mijn hersenen moeten nog wennen aan het grote, scherpe beeld.

Overall is het een fijne tv, gemakkelijk te bedienen, ook de smart functies. Beeld is supergoed en geluid prima voor een tv.

Pluspunten

• zwart is echt zwart
  • levendige kleuren
  • haarscherp beeld
  • vanuit alle hoeken duidelijk beeld
  • mooi strak design

Minpunten

• groot
  • zwaar
  • spiegelend scherm/reflectie overdag

Mart 03-09-2021

Geweldige tv en fijn om naar te kijken

Geschreven voor: LG OLED55C16LA

Helder beeld en super scherp. Deze tv gekocht ter vervanging van een 42 inch Toshiba led tv.
Verschil is niet te beschrijven. Zelfs het geluid is een enorme verbetering mede door de verschillende instellingen. Het installatie menu loop je soepel door en je kunt tv kijken. Het selecteren met de aanwijzer van de afstandsbediening is even wennen , kost even tijd maar dan heb je ook wat.
Aan alle kanten een geweldige ervaring , kortom, een aanrader

Pluspunten

• Sublieme beeldkwaliteit
  • Voor een platte tv goed geluid
  • Goede kijkhoeken

Minpunten

• Hoogte poot
  • Geen gebruiksaanwijzing op papier