Sony α ILCE-7M2K - Reviews

Camera type
systeemcamera (kit)
Kleur(en)
zwart

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

9,4

Lucky Shot 28-10-2017

Systeemcamera met FullFrame

Na een omweg van diverse camera's Compact (Nikon) point-and-shoot (Sony) en Hybride (Panasonic FX300) uiteindelijk uitgekomen op de Sony A7 met 24-70 lens OSS. Mijn doel was echt superscherp beeld te krijgen voor mijn werk en website en daarvoor is een grote sensor toch het meest geschikt. Filmen kan ook. Zowel Macro als landschapsfotografie. De Sony A7 ligt perfect in de (dames) hand. Superblij mee.

Pluspunten

• beeld stabilisatie
  • Grote sensor
  • Menu

Minpunten

• Accuutje / oplader
  • LCD scherm kan wel kiepen maar niet draaien

ro.es 27-10-2015

Mijn Sony camera assortiment uitgebreid met de A7II plus Sony CZ FE35mm F2.8 lens. Al met al een prachtige combinatie. Ik ben helemaal over op de prime lens met hoge licht gevoeligheid, je gaat er beter van fotograferen en is de kwaliteit beter als de zoom lenzen. Met deze combinatie schiet je mooie foto´s die uitblinken in details en kleuren. Lees de vele lovende gebruikers reviews van deze combinatie maar eens na op het Internet.

Voor het telewerk gebruik ik de RX10 met CZ 18-200mm F2.8 (2 jaar in gebruik) en als compact de Sony RX100 III eveneens met een zeer goede CZ F1.8 lens. Hiermee kun je alle situaties aan zonder van lens te hoeven wisselen.

De Sony A7II is een pracht van een camera met een aantal handige zelf instelbare snel toetsen. Als flitser gebruik ik de krachtige en compacte Nissin i40 welke ik iedereen kan aanraden.