Sony α ILCE-7M2K - Reviews

Camera type
systeemcamera (kit)
Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

9,1

Romano 01-02-2018

sony a7ii

Mijn eerste keuze voor camera upgrade was de canon 6d, door veel te zoeken op YouTube voor reviews kwam ik er achter dat veel mensen nu over stappen naar systeem camera in plaats van spiegelreflex. Een paar voordelen zijn hiervan dat je een digitale zoeker heb, kleinere behuizing, scherpstellen via display. zodoende kwam ik op de sony a7ii

het uitgebreide menu is een beetje een rommel en voelt minder duidelijk aan als de Canon. tip is om paar filmpjes te kijken op YouTube hoe mensen hun camera instellen. vporal de custom buttons zijn echt een aanwinst. ook de 5 assige stabilisatie werkt erg goed.

daarnaast ruime aanbod lenzen,

Pluspunten

• digitale zoeker
  • kwaliteit

Minpunten

• menu opbouw
  • pink net niet goed kwijt zonder accugrip
  • baterij

Es 26-01-2018

Robuuste kwaliteit

Full frame in een systeemcamera, voor mij een nieuw niveau. Duidelijke knoppen, goede greep en vlijmscherpe foto's. Enorme objectiefkeuze.

Stefan 18-01-2018

full frame winnaar

De sony alpha A 7 mark twee is een van mijn droom camera's van Sony. Ik heb de rx100v (voor slomo en voor altijd bij de hand) de RX10m1 voor run and gun video en foto werk en de Alpha A7 mark 2 voor protret werk, vooral video.

het grote voordeel is de full frame sensor voor heel mooie scherpte diepte. De sensor is gestabiliseerd dus ik kan al mijn mooie oude vintage glas gewoon gebruiken: dit maakt zoveel mogelijk... eeen droom. En omdat ik meer inzet op het beeld biedt slog2 voor video en de RAW foto's ongeloofelijk veel mogelijkheden in post-processing.

Vooral de rpijs kwaliteit verhouding van de A7ii is ongeloofelijk. En de combinatie met de standaard zoom lens biedt ook veel voorbeelden. Voor het echte protret werk en hele (echt hele hele hele) mooie foto's en protret video's heb ik de sony zeis 55mm f 1.8 lens. Samen een ongeloofelijke combinatie en een welkom lid van mijn Sony familie.

Ik kan het iedereen aanraden die serieus aan de slag wil met foto en video (en vooral die combinatie). Zijn er dan geen nadelen. nadelen is niet het goede woord: het is kiezen. de A7ii maakt geen 4k, heeft geen slomo, er is geen aanraakgevoelig scherm (dus focussen is toch wel een puzzel met al die instellingen), geen slog3, geen hd 10bit 422 uitvoer (of leiver nog RAW video)... maar ja de ideale camera bestaat niet, maar Sony komt heel dicht in de buurt, vooral met deze prijs... en vergeet niet: full frame he - dus geen crop... haal al dat oude glas maar weer tevoorschijn...

Pluspunten

• full frame
  • gestabiliseerde sensor
  • slog2
  • goed prijs / kwaliteit
  • extra custom knoppen

Minpunten

• geen 4K
  • geen 10bit 422 uitvoer via hdmi
  • menu is wennen
  • geen aanraakscherm (touch focus)

Jan de Boer 17-01-2018

Scherm is handig voor laag of hoog standpunt te kiezen

Ik vind dit een fijne camera ligt goed in de hand en maakt uitstekende opname,s prima scherpte en erg goede kleuren en fijn overzichtelijk menu.
alles wijst zich vanzelf.

Pluspunten

• het kantelbare scherm
  • compacte camera en ligt toch goed in de hand
  • de scherpte is goed in te stellen met een loupe

Minpunten

• accuduur kan wat beter

P. Boogaard 13-01-2018

Zeer fijne full frame camera voor aantrekkelijke prijs

De Sony A7ii is de opvolger van de A7. Ik heb de camera gekocht met de 28-70 uitlens welke zeer goed is in vergelijking met bijvoorbeeld canon kitlenzen. De camera heeft heeft veel mogelijkheden m.b.t. voorkeursinstellingen. Sony en sony/zeiss hebben er veel lenzen bij te koop. Zelfs de oude Minolta lenzen zijn er op te gebruiken met een adapter. Kortom een complete camera met prachtige beelden en talrijke mogelijkheden.

Pluspunten

• snelle autofocus
  • stevige body
  • vriendelijk geprijsd
  • veel lenzen voor beschikbaar

Johan 10-01-2018

veel mogelijkheden maar toch eenvoudig te gebruiken

Professioneel toestel dat ook in de automatische modus heel goede foto's neemt. Zo waren de eerste foto's die ik nam vlijmscherp en met perfecte belichting. Batterij kan enkel in het fototoestel opgeladen worden wat bij gebruik van meerdere batterijen niet handig is: bij aanschaf van een extra batterij zal ik dus best ook meteen een externe lader aanschaffen. Ik koos voor de standaard kit lens 28-70 omdat je voor een kleine meerprijs meteen een eerste prima lens in huis hebt.

Pluspunten

• full frame
  • trekt prima fotos in "auto" mode
  • heel veel mogelijkheden
  • ligt goed in de hand

Minpunten

• batterij enkel op te laden in toestel

Albert 30-12-2017

Perfect Camera For Me!

Very good camera for street photography! Due to the small size, I always carry it with me whenever I'm travelling.

Pluspunten

• Small size
  • Full frame

Minpunten

• Limited budget telephoto lens

Rana Dogan 26-12-2017

echt aanrader

een heel compacte camera, ligt heel goed en vlot in je hand. Zeer snelle camera en de prijs valt nog goed mee!

Pluspunten

• snelle camera
  • compacte camera

Mylene 07-12-2017

Een grote stap vooruit!

Ik heb de camera nu enkele dagen in bezit en direct naast mijn vorige systeemcamera (samsung NX20) gelegd. Wat een verschil in kwaliteit! Zowel de fotokwaliteit, vnl ook in donkere situaties als het bedieningsgemak is super. Ik vind het tot nu toe fijn werken met de aparte instelwielen voor diafragma en sluitertijd. Alle knopjes zitten op logische en snel te vinden plaatsen.
Heb me van tevoren flink ingelezen in allerlei camera's (voor mij vnl voor portretfotografie) en uiteindelijk tot deze camera gekomen en zoals ik het nu zie ga ik daar geen spijt van krijgen. Nu sparen voor uitbreiding van de lenzen collectie!

Pluspunten

• Hoge kwaliteit bij hoge iso
  • Kantelbaar scherm
  • Overzichtelijke bediening

Minpunten

• Geen touchscreen

Lucky Shot 28-10-2017

Systeemcamera met FullFrame

Na een omweg van diverse camera's Compact (Nikon) point-and-shoot (Sony) en Hybride (Panasonic FX300) uiteindelijk uitgekomen op de Sony A7 met 24-70 lens OSS. Mijn doel was echt superscherp beeld te krijgen voor mijn werk en website en daarvoor is een grote sensor toch het meest geschikt. Filmen kan ook. Zowel Macro als landschapsfotografie. De Sony A7 ligt perfect in de (dames) hand. Superblij mee.

Pluspunten

• beeld stabilisatie
  • Grote sensor
  • Menu

Minpunten

• Accuutje / oplader
  • LCD scherm kan wel kiepen maar niet draaien

ro.es 27-10-2015

Mijn Sony camera assortiment uitgebreid met de A7II plus Sony CZ FE35mm F2.8 lens. Al met al een prachtige combinatie. Ik ben helemaal over op de prime lens met hoge licht gevoeligheid, je gaat er beter van fotograferen en is de kwaliteit beter als de zoom lenzen. Met deze combinatie schiet je mooie foto´s die uitblinken in details en kleuren. Lees de vele lovende gebruikers reviews van deze combinatie maar eens na op het Internet.

Voor het telewerk gebruik ik de RX10 met CZ 18-200mm F2.8 (2 jaar in gebruik) en als compact de Sony RX100 III eveneens met een zeer goede CZ F1.8 lens. Hiermee kun je alle situaties aan zonder van lens te hoeven wisselen.

De Sony A7II is een pracht van een camera met een aantal handige zelf instelbare snel toetsen. Als flitser gebruik ik de krachtige en compacte Nissin i40 welke ik iedereen kan aanraden.