Sony 10 Xperia 10 64 GB / zwart / (dualsim) - Reviews

Opslag
64 GB opslag
Besturingssysteem
Android 9.0

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 68 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony 10 Xperia 10 64 GB / zwart / (dualsim) op Kieskeurig.nl.

Adem 10-06-2019

De perfecte mini-cinema!

Beste lezers,

Hierbij wil ik een review achterlaten van mijn Xperia 1. Voordat ik begin te vertellen over de specificaties van de smartphone wil ik het hebben over de aandacht. Zodra ik de smartphone uit mijn broekzak haal waar anderen bij zijn zie je meteen al alle blikken naar de telefoon. Dat lange/grote scherm en de premium looks valt ontzettend veel op. Meteen krijg je al vragen van welke telefoon is dat? En dan begint het al.

Al snel ga je de gesprek aan 'het is een Sony Xperia 1'. De nieuwe vlaggenschip van Sony. 21:9 scherm, 4k opnames en 4k beeldscherm,Triple camera, super kwaliteit speakers, de cinema pro app waar je met ISO waardes kunt spelen en je eigen filmpjes mee kunt opnemen. Vooral als men aan je telefoon mag voelen, als ze het even in handen mogen hebben is het klaar. Dat is het moment waar ze de verschil beseffen... Dit is geen standaard Samsung of Apple.

Inmiddels bezit ik mijn 3e Sony. In begin wilde ik graag een waterdichte telefoon. De Xperia Z1 was de eerste op de markt toen. Een 21 megapixel camera. Waterdichte telefoon met een best wel groot scherm wat aandacht trok. Toen wist ik al zeker ooit ik weer een nieuwe Sony wilde. Zo is het ook gebeurt. Na 4 jaar de Z1 gebruiken kwam De XZ PREMIUMH uit. D(Z1 word nog steeds gebruikt door een kennis inmiddels al 6 jaar verder.) De XZ PREMIUM was voor mij te gek voor woorden. Weer een super camera waar je voor het eerst met een smartphone 4k kunt opnemen. Looks van de telefoon ook weer verbeterd, krachtigere processor wat vele malen sneller telefoon bied. Dat was ook weer een geslaagde aankoop bij SONY. Na 2 jaar werd de Xperia 1 geïntroduceerd. Ik mocht dus binnenkort ook mijn abonnement verlengen met een nieuwe toestel. Als trouwe klant ging weer kijken naar de nieuwere modellen Sony's. De XZ3 was er al maar dat was niet wat ik zocht. De Xperia 10 kwam uit en nee dat wilde ik ook al niet. Dus ik besloot te wachten op de Xperia 1. Heeft me beetje tijd gekost maar ik had mijn trouwe XZ PREMIUM nog. En ja na een tijdje kwam de Xperia 1 op de markt. Meteen bij T-Mobile geweest en de telefoon in handen gekregen daar ook meteen goed bekeken. Dit wilde ik gewoon. Als iemand die veel foto's maakt vond ik de portret mode van de nieuwe smartphones wel leuk. Sony kwam er wat later mee. Maar geen ramp. Voor mijn aankoop van de Xperia 1 heb ik wat foto's gemaakt in de winkel. Het beviel me ook meteen dus geen seconde getwijfeld en gekocht.

Nog geen week de trotse eigenaar van deze Xperia 1 en de complimenten kunnen al komen. Wat voelt dit mobiel toch heerlijk in handen. Zeer snel, super helder beeldschermen met net zo heldere foto's. Ook de portret mode werkt ontzettend goed. Speakers sterk verbeterd in vergelijking met de XZ PREMIUM. 4k opnames doen het weer super. Halve scherm met 2 apps tegelijkertijd draaien is absoluut geen probleem. Zeer fijn aangezien ik veel met de auto rij. Halve scherm YouTube en halve scherm navigatie, dat gaat super! De cinema pro app is ook weer een hele leuke optie waardoor je je eigen filmjes kunt opnemen. Ben er zeer tevreden mee. Had alleen maar echt één minpuntje gemerkt. En dat was de oproep volume. Die was bijna niet verstaanbaar. Als ik werd gebeld kon ik de persoon aan de lijn niet verstaan het geluid was zo erg zacht terwijl hij op hardste volume stond... Na twee dagen is dat vanzelf weer opgelost vraag me niet hoe... Ik kan nu weer gesprekken voeren aan de lijn zonder dat ik het op luidspreker hoef te zetten. Klinkt op dit moment weer Super goed.

Kortom wil ik alle lezers duidelijk maken dat Sony het weer heeft gedaan! Dure iPhone's, Samsung's, Huawei's,LG'S, Nokia's kunnen werkelijk waar nog niet eens de buurt komen. Ik blijf zeker nog bij Sony!! Zeker een aanrader!

Pluspunten

• 21:9 Beeldscherm
  • Triple Camera
  • Cinema Pro
  • 4k opnames
  • Gameverbetring

Minpunten

• Niet

Baris Yilmaz 21-03-2019

Mooi scherm. Lekker in de hand. En goed accuduur

Geschreven voor: Sony 10 Xperia 10 64 GB / zwart / (dualsim)

Ik heb dit toestel ten eerste om de prijs gekocht. Heb 'm met meerdere mobielen vergeleken in de zelfde prijs klasse. Ik vond de xperia 10 het beste eruit komen telefoon ligt goed in je handen batterij is goed en heeft een helemooie beeldscherm. Voor dit prijs vind ik het een uitstekend telefoon.

Pluspunten

• Beeldscherm
  • Accuduur
  • Kwaliteit
  • Camera

Minpunten

• Flits
  • Geen gezicht herkenning

Robert Piekar 03-10-2019

Sony Experia 1 4k foto,s

Geschreven voor: Sony 10 Xperia 10 64 GB / zwart / (dualsim)

Met pijn in mijn hart heb ik mijn afscheid genomen van de zeven jaar oude Experia ultra en de Experia 1 aangeschaft. Dit hoofdzakelijk voor de excellent werkende 4k foto en video opnames en in 4K afspelen van video. Het model van de Experia 1 leent zich uitstekend, door de lengte van het scherm, voor het invoeren van tekst. Ook het in twee delen van het scherm is een uitkomst. Zowel een ontvangen tekst of bestelling als de te verzenden tekst of betaling. op 1 scherm. Verder is de kwaliteit ,zoals verwacht van een Sony product, uitstekend.

Pluspunten

• De afmetingen van het scherm
  • De camera's
  • het delen van het scherm

Minpunten

• De prijs

A. Wenzel 11-09-2019

Dhr

Geschreven voor: Sony 10 Xperia 10 64 GB / zwart / (dualsim)

Onlangs heb ik de sony eperia 1 gekocht. dit is mijn eerste ervaring met een adroid toestel. voorheen heb ik een iphone 6 gehad, en ik moet zeggen dat ik er heel tevreden over ben. de sony heeft een prachtige scherm en werk naar volle tevredenheid. ik het jullie allemaal dit toestel aan raden.

Pluspunten

• scherpbeeld
  • Maak goeie foto,s
  • Makkelijk te beheren en bedienen
  • En een goed programa voor de PC

klein maar fijn 08-09-2019

Klein maar erg fijn

Geschreven voor: Sony 10 Xperia 10 64 GB / zwart / (dualsim)

Na van een iPhone SE naar een giga grote telefoon te zijn gegaan , wat alle fabrikanten denken dat wij dat willen. Een groter scherm is fijn , maar had ik toch wel enorm spijt. Ik miste het kunnen bedienen met 1 hand van mijn toestel enorm. De Sony heb ik nu een paar dagen in mijn bezit en het is een erg fijn toestel in gebruik . het toestel is even lang als mijn Sony ZX3 , maar is veel smaller en ligt daar door erg lekker in de hand en ik kan weer met 1 hand typen. Tevens zit de vinger afdruk sensor aan de zijkant van het toestel is wel een verademing , ook levert Sony vrij stock android met weinig bloatware hier door zit alles op de plek waar het zou moeten zitten de telefoon is uptodate met android 9 . Ik kom van een high end toestel maar , ook op deze telefoon loopt alles erg netjes geen haperingen in de menu's het toestel doet prima wat hij moet doen. app openen snel foto's zijn niet de beste maar ook niet slecht. foto's is voor mij ook niet het belangrijkste punt.

Het scherm is een ips paneel maar ondanks het geen oled is , is het prima kwalitijd . de 21:9 ratio is erg fijn zeker bij websites waar je veel naar beneden doet scrollen. en bij video's al youtube en Netflix kun je het volledige scherm benutten door de zoom functie . en ja deze telefoon komt met een headphone jack. en tijdelijk met een bundel krijg je er ook nog een draadloze koptelefoon van Sony er bij in de kleur.
voor de prijs is het zeker een aanrader

Pluspunten

• smal toestel, goed scherm , headphone jack
  • lang scherm, vingerafdruk scanner aan de zijkant

Minpunten

• kleinere accu dan grote broer

Marieke 04-09-2019

Minder dan het vorige model

Geschreven voor: Sony 10 Xperia 10 64 GB / zwart / (dualsim)

Het vorige model vond ik fijner in gebruik. De fotokwaliteit was beter. Dit model heeft geen knopje aan de zijkant om snel en gemakkelijk een foto te maken. Dit moet nu op het scherm en om de foto te maken heb je nu 2 handen nodig. Verder werkt het touchscream minder goed.

erwin gramberg 02-09-2019

groot scherm licht lekker in de hand

Geschreven voor: Sony 10 Xperia 10 64 GB / zwart / (dualsim)

omdat ik bijna alles van merk sony in huis heb
fijn toestel lekker groot licht lekker in de hand
genoeg opslag geheugen

Hoffa 01-09-2019

Geweldig 21:9 4K Oled scherm

Geschreven voor: Sony 10 Xperia 10 64 GB / zwart / (dualsim)

Met dit toestel had ik de meest geweldige kijk- en voel(vibratie)ervaring via de unieke 21:9 4K OLED scherm van (muziek)video's en ander 4K/UHD content in vergelijking met (flagship) mobiele apparaten van andere (top)fabrikanten. Ook de Dolby Atmos maakt de cinematografische beleving compleet.

Pluspunten

• Unieke 21:9 beeldverhouding 4K OLED scherm
  • Dolby Atmos
  • Multi tasken

Minpunten

• Geen wireless charging
  • Toestel wordt gauw warm/heet bij intensief gebruik

Ad Emmers 30-08-2019

Mooi duidelijk groot scherm

Geschreven voor: Sony 10 Xperia 10 64 GB / zwart / (dualsim)

Ik ken bijna alle Sony producten en ik ging er van uit dat deze telefoon ook weer goed zou zijn en dat klopt ook. Instellen vanaf een eerdere gekochte Sony telefoon was een fluitje van een cent

Pluspunten

• Groot scherm
  • duidelijk scherm

Minpunten

• lange opstarttijd

Judith 29-08-2019

Heerlijke lichte, grote telefoon

Geschreven voor: Sony 10 Xperia 10 64 GB / zwart / (dualsim)

Ik mocht langs een nieuwe telefoon uitzoeken om mijn Xperia X te vervangen, maar gezien de goede gebruikerservaring met Sony mobiele telefoons wilde ik toch graag merktrouw blijven.

Al snel kwam vanwege de goede prijs/kwaliteitverhouding en na het lezen van diverse reviews dit model naar voren. Bij het openen van de verpakking ook echt een genot om deze telefoon in de hand te hebben, gezien zijn lichte gewicht en slanke uiterlijk. Wat mij wel gelijk opviel is dat hij minder robuust aanvoelde, een goede eigenschap waar ik van mijn oude telefoons aan gewend was. De initiële setup was snel gedaan en ik was alweer snel verbonden met de cloud voor mijn foto's.

Pluspunten

• Groot en helder scherm
  • Lichtgewicht
  • Goede prijs
  • Snelle setup

Minpunten

• Mag robuuster aanvoelen
  • Niet spatwaterdicht
  • Diverse standaard apps

Edward 28-08-2019

Handelbaar formaat scherm

Geschreven voor: Sony 10 Xperia 10 64 GB / zwart / (dualsim)

Leuke prijs voor wat je krijg, vorige Xperia heeft bij mij jaren fijn gewerkt, mooie 32Gb intern geheugen, fijn scherm, niet te groot formaat tijgerprint herkenning. Accu die bij mij ruimschoots een dag meegaat. Ik ben er blij mee met nu een maand in gebruik

Pluspunten

• Degelijk
  • Mooie prijs voor wat je krijgt

Minpunten

• Nog geen tegen gekomen met een maand gebruik

Marco 19-08-2019

Ligt prima in de hand en is super overzichtelijk

Geschreven voor: Sony 10 Xperia 10 64 GB / zwart / (dualsim)

Strak uiterlijk, ligt goed in de hand, lichtgewicht toestel en is vrij dun. Prettig werken met duo screen, super films kijken en in combinatie met een headset een ultieme beleving. Super toestel.

Pluspunten

• Gewicht
  • Gebruiksvriendelijk
  • Super beeld
  • Prijs kwaliteit

Minpunten

• Nog niet gevonden

QBAB 17-08-2019

Voor de PS4 gamer de ideale telefoon!

Geschreven voor: Sony 10 Xperia 10 64 GB / zwart / (dualsim)

Na 8 jaar maak ik de overstap van Sony en dat bevalt tot zover zeer goed. Toestel ligt lekker in de hand en heeft een fijne bediening. Qua voorgeinstaleerde apps heb je het voor het zeggen, oftewel weinig rommel op je telefoon wat je niet vaak zal gebruiken.
Ik vind het wel jammer dat je niet gewoon een normale koptelefoon aansluiting hebt. Zo'n adapter raak je wellicht kwijt. Ook onpraktisch als je muziek wilt luisteren terwijl je telefoon opgeladen moet worden.

Persoonlijke grote plus is de remote play. Als PS4 gamer vind ik dit wel een must have toestel. Dat werkt wel makkelijk en goed.

Pluspunten

• Licht lekker in de hand
  • Prachtig scherm
  • Mooi Design
  • PS4 compatible
  • Weinig voorgeinstaleerde apps

Minpunten

• Geen aparte aansluiting voor een koptelefoon
  • Bedrade koptelefoon en tegelijk opladen kan niet

bertie 17-08-2019

even wennen toch een fijn scherm

Geschreven voor: Sony 10 Xperia 10 64 GB / zwart / (dualsim)

heb deze telefoon gekocht omdat mijn contr. kon verlengen. heb nu nog een z1 maar bel weinig ,en ga nu voor een goedkopere. eerlijk gez. toen ik hem uit pakte vond ik hem smal maar niet lang.na ingebruikname vind ik het toch een mooie afmeting ,een keer iets anders . waar ik hem voor ga gebruiken is hij zeker goed .

JR 17-08-2019

Ligt heerlijk in de hand

Geschreven voor: Sony 10 Xperia 10 64 GB / zwart / (dualsim)

Het toestel is vlot, goede kleurweergave en de accu zal ook voldoende zijn voor wat ik er mee doe. Ik heb hem gekocht omdat ik steeds meer moeite kreeg met afmetingien van de nieuwe telefoons. Ik heb kleine handen kon geen geschikt toestel vinden om met 1 hand te bedienen. Tot ik bij Sony uit kwam. Een verademing.... Ik raad hem iedereen aan met kleine (of grote), handen

Pluspunten

• Formaat
  • Goede thetering
  • Makkelijk te installeren
  • In meerdere kleuren de krijgen, grijs is aanrader

Minpunten

• Achterkant een beetje glad

Angelique 16-08-2019

Top telefoon groot scherm

Geschreven voor: Sony 10 Xperia 10 64 GB / zwart / (dualsim)

Top scherm makkelijk in gebruik en goed leesbaar gemakkelijk in gebruik een echte aanrader. Maakt super mooie foto’s.

Aanrader! 15-08-2019

Heerlijke mobiel

Geschreven voor: Sony 10 Xperia 10 64 GB / zwart / (dualsim)

Ik gebruik de telefoon nog maar net, maar het is een heerlijk werkende telefoon. Mooi groot scherm, vele opties, handige instellingen voor 1 handig werken etc. Etc. Mooie camera en duidelijk beeld. Is mijn geld zeker waard! Grootte is overigens wel even wennen.

Pluspunten

• Mooi helder groot scherm
  • Fijn in gebruik
  • Vinger afdruk is super handig

jaelani 14-08-2019

beste scherm, geluidskwaliteit en camera

Geschreven voor: Sony 10 Xperia 10 64 GB / zwart / (dualsim)

Ik ben al lang geleden fan van de mobiele telefoon van Sony. Ik koop Sony Xperia 10 omdat het een geweldige prijs heeft met een fatsoenlijke prijs, de beste beeldverhouding, een zeer goede camera en ik ben ook dol op de geluidskwaliteit van deze telefoon.

Pluspunten

• goed scherm
  • geluidskwaliteit
  • camera

Minpunten

• batterijduur

Olu 14-08-2019

Slank en terk

Geschreven voor: Sony 10 Xperia 10 64 GB / zwart / (dualsim)

Mijn vriendin maakt graag goede foto's. Ik heb de telefoon gekocht omdat ze dol is op de kwaliteit van de camera. ik heb het voor haar gekocht zodat ze goede foto's kan maken. ze houdt ook van de slanke telefoon, ook de prijs is een goede deal.

Pluspunten

• Slank
  • Sterk
  • Camera kwaliteit

Minpunten

• Glad bij de hand

Remco 12-08-2019

Xperia 10 - Helder beeld, dual sim en vlor

Geschreven voor: Sony 10 Xperia 10 64 GB / zwart / (dualsim)

Verknocht aan Sony ook deze keer wederoom een Xperia gekocht. Waar mijn vorige modellen redelijke topmodellen waren (Z5, Ultra) van hun tijd waren voldoet deze 10 nu prima, met als bonus de dual-sim ondersteuning waardoor een extra werktelefoon overbodig wordt.

De 10 is relatief lang en slank. Het scherm is helder en het apparaat ligt lekker in de hand, maar is bijna te glad. De telefoon is vlot genoeg, maargoed: ik gebruik nagenoeg geen social-media applicaties. Dat heeft wel als voordeel dat de telefoon zo goed als 2 dagen meegaat. En bij een volledige lading volgens Sony's eigen app 11 dagen standby kan staan.

Een nadeel dan? De software om je telefoon met één hand te bedienen... Dat gebruikt toch niemand? Koop dan een kleinere telefoon.

Voor de rest: Een toestel met een goede kwaliteit-/prijs-verhoudig die het makkelijk een paar jaartjes uithoudt.

Pluspunten

• Kwaliteit/prijs verhouding.
  • Batterijduur, en de instel mogelijkheden daarvoor.
  • Helder scherm

Minpunten

• Een app om je telefoon met één hand te bedienen?