• Test panel 8 jun 2021
Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de OPPO Find X3 Pro op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

r**********@g******** 13-03-2024
Geschreven voor: OPPO Find X3 Pro

Deze smartphone is lekker snel en bevalt mij erg goed.
Het scherm is prima. Toen toestel viel was de achterkant direct gebarsten. Gelukkig zie je deze barst niet door mijn gekleurde hoesje
Goede opslag prima camera. Ben er blij mee

k**r@l**e.nl 11-09-2023
Geschreven voor: OPPO Find X3 Pro

Het is een snelle mobiel met een accu die heel snel op is en een batterij die hard achteruit gaat in een korte tijd. Scherm lijkt wel van porselein en krast en scheurt bij het minste geringste.

Thijs 28-06-2021

Bij de OPPO Find X3 Pro sta je als gebruiker centraal

Geschreven voor: OPPO Find X3 Pro

Ik heb een paar weken de OPPO Find X3 pro mogen testen. Het merk OPPO was mij nog onbekend, dus het was leuk om op deze manier kennis te kunnen maken met OPPO.

Mooi clean design
Het eerste wat direct opvalt bij het uitpakken van de OPPO Find X3 Pro is de strakke afwerking. Het scherm bedekt vrijwel de gehele oppervlakte van de telefoon en loopt ietsjes door over de randen wat de smartphone een mooie cleane look geeft. De telefoon lijkt echter op het oog, door het materiaalgebruik, vrij kwetsbaar. Mede daardoor is het fijn dat bij de telefoon een case geleverd werd. De smartphone ligt verder prettig in de hand.

Scherm
Het scherm en de display van de OPPO zijn zeer helder en de kleuren spatten van het scherm. OPPO biedt veel opties om de display en kleurenweergave naar eigen persoonlijke voorkeur aan te passen. Persoonlijk stel ik de helderheid van het scherm altijd wat lager in dan gebruikelijk, maar dit deed niets af aan de kleurenweergave.

Besturingssysteem
Het besturingssysteem van de OPPO, ColorOS, heeft veel weg van iOS en het lijkt ook alsof OPPO vooral naar Apple heeft gekeken bij het ontwerp van het besturingssysteem. De telefoon is gemakkelijk in gebruik en het besturingssysteem voelt prettig aan; het werkt intuïtief. Daarnaast biedt OPPO ook hier weer veel opties om het design en verdere instellingen volledig naar eigen voorkeur in te stellen en aan te passen wat ik als zeer prettig heb ervaren. Als gebruiker ben je volledig in controle en dat is bij concurrerende modellen en merken weleens anders.

Camera
Het hoogtepunt van de OPPO Find X3 Pro was voor mij de 50MP Quad Camera met maar liefst 4 lenzen. De camera biedt veel opties en heeft onder andere een portretmodus, nachtmodus en expertmodus (voor de echte pro’s) waarmee je de camera volledig kunt afstellen qua ISO waarde, sluitertijd en AF/EV. Zeker voor consumenten die hoge eisen stellen aan de camera van hun telefoon is de OPPO Find X3 Pro een uitkomst. De foto’s die je met de OPPO maakt zijn haarscherp en ook hier valt de kleurenweergave op. Vooral de nachtmodus sprong er voor mij uit. Het is met veel smartphones een uitdaging scherpe foto’s te maken bij weinig licht, maar voor de OPPO was dit dankzij de nachtmodus geen enkel probleem. Enige minpunt was wat mij betreft de beeldkwaliteit van de 60x zoom; je kunt objecten zeer dichtbij halen maar het resultaat is helaas een pixelige en onscherpe foto.
Oplader/Batterij
De OPPO wordt geleverd met een snellader. Bij het eerste gebruik was de telefoon binnen ongeveer een halfuur volledig opgeladen. Daarnaast gaat de batterij lang mee; bij intensief gebruik hield de batterij het gemakkelijk een hele dag uit en dankzij de snellader is de telefoon binnen 15 tot 20 minuten weer volledig opgeladen. Een enorm plustpunt!

Al met al heb ik de OPPO Find X3 Pro als een prettige telefoon ervaren met zeer veel opties. Ik raad daarom dit product zeker aan.

Pluspunten

• Display
  • 50MP Quad camera
  • Snellader
  • Batterijduur
  • Nachtmodus camera

Minpunten

• 60x zoom levert onscherp beeld op
  • Telefoon oogt kwetsbaar

Mrln! 26-06-2021

Mooie smartphone, met prachtige camera opties

Geschreven voor: OPPO Find X3 Pro

Ik heb de Oppo Find X3 Pro een aantal weken mogen testen voor Kieskeurig.nl. En vertel jullie graag meer over mijn bevindingen tijdens het testen. Misschien goed om daarbij te vermelden dat ik momenteel zelf in het bezit ben van een iPhone 6. Daarbij was ik totaal nog niet bekend met het merk Oppo. Dus dat maakte het extra interessant om deze telefoon te mogen testen.

Gestroomlijnd design
Toen ik de Oppo Find X3 Pro voor het eerst in mijn handen had viel me op hoe licht hij is in vergelijking met de grootte van de telefoon. Het design is strak vormgegeven en prachtig gestroomlijnd. De achterkant van de telefoon is volledig van glas en dat is doorgetrokken tot over de randen van het toestel, waarbij het naadloos aansluit op het frame aan de zijkant. Verder ligt hij lekker in de hand en is zeker niet lomp voor de grootte van het toestel.

Indrukwekkend display
Het blijkt dat dit toestel de eerste Android smartphone is dat voorzien is van een 10 bit display. Dit betekent dat het display in staat is om 1 miljard kleuren weer te geven. Hierdoor zouden de kleuren vloeiender in elkaar over moeten lopen. In vergelijking met mijn iPhone 6 is het display van deze Oppo werkelijk indrukwekkend. De heldere kleuren van het scherm spatten van het scherm. Zelfs in mijn omgeving waren ze te spreken over de prachtige kleuren in de foto’s en video’s die met het toestel waren gemaakt tijdens een bruiloft. Een nadeel van het toestel is dat de vingerafdruk ontgrendeling net even te laag op het display wordt weergegeven. Hierdoor kan ik er niet gemakkelijk bij komen met mijn vinger.

4 camera’s, waaronder microscooplens
In totaal zitten er 4 camera’s op de Oppo, waaronder een primaire camera, een groothoekcamera, een telelens en microscooplens. Met de telelens kun je slechts tweemaal optisch zoomen en 13 megapixels, dus dat viel wat mij betreft een beetje tegen. Ook van de microscooplens had ik hoge verwachtingen. Het is lastig om met deze lens een goede scherpe foto te maken, dus dat vergt nog enig oefening. Het beste is om een zo vlak mogelijke achtergrond te nemen, omdat bij diepte de foto grotendeels onscherp wordt. Het is een leuke extra optie, vooral omdat dit met andere camera’s nog niet mogelijk is. Leuk om een beetje mee te spelen. Maar ik maak toch vooral foto’s met de primaire camera en de groothoekcamera en ben tevreden met het resultaat. Ik heb ook al een aantal foto’s geprint (20x15cm) en ik was tevreden met het resultaat. Ook de video’s zijn van prima kwaliteit, ook als ik ze op mijn laptop afspeel.

Performance
Qua prestaties ben ik ook te spreken over de Oppo Finx X3 Pro. Ik merk dat mijn favoriete apps snel laden. Ook is een internetpagina zo geladen en kan ik gemakkelijk heen en weer scrollen over een pagina. De telefoon reageert snel. Wel is het Android even wennen voor mij, maar gelukkig kon ik er redelijk snel mee uit de voeten komen.

Opladen/levensduur batterij
In eerste instantie heb ik de smartphone opgeladen met een normale kabel, omdat ik per ongeluk het juiste kabeltje niet had meegekregen. Het opladen ging toen niet zo snel. Toen ik in het bezit was van de juiste kabel merkte ik pas echt verschil. Met iets meer dan een halfuur was de Oppo Find X3 Pro opgeladen. De levensduur van de batterij is ook prima. Als ik de telefoon in de ochtend oplaadt, kan ik hem de hele dag gebruiken. Wanneer ik veel filmpjes en foto’s maak gaat de telefoon wel wat sneller leeg, maar dat is logisch. En niet erg, omdat deze weer snel opgeladen is. Wel heb ik gelezen dat de accuduur van de concurrenten in hetzelfde segment vele malen beter scoren. Maar ik vergelijk deze telefoon dan ook met mijn iPhone 6, en voor mij is de accuduur een hele vooruitgang.

Kortom: een aanrader!
Wanneer je op zoek bent naar een nieuwe telefoon, zou ik deze Oppo zeker in overweging nemen. Wanneer je net zoals ik houd van fotografie en video’s maken, dan is het zeker een meerwaarde. Qua prestaties vind ik hem ook goed, wanneer ik de telefoon vergelijk met mijn iPhone 6. Je kunt er prima filmpjes op kijken en de telefoon is ook snel opgeladen. Gebruik wel hiervoor altijd het bijgeleverde kabeltje, anders duurt het alsnog heel lang. Al met al ben ik tevreden over de telefoon.

Pluspunten

• camera
  • snelladen
  • design
  • display

Minpunten

• ontgrendeling te laag op toestel

B. Derks 25-06-2021

Gigantisch ding lost gigantische potentie niet in

Geschreven voor: OPPO Find X3 Pro

Ik mocht deze telefoon testen en ben eerlijk met je: na een week heb ik mijn oude telefoon teruggegrepen. Veel te bang om de OPPO Find X3 kapot te laten vallen, omdat hij boven de broekzak van mijn normale jeans uitkwam. Dit ding is echt gigantisch (misschien ben ik dat gewoon niet gewend).

Besturingssysteem werkt vloeiend en het is heerlijk dat je alle zooi gewoon eraf kan gooien, zodat je puur overhoudt wat je zelf wil hebben. Ook zijn de cameralenzen die als spinnenogen achterop de telefoon zitten van zeer goede kwaliteit. Iets wat ik erg apprecieer, omdat ik dan altijd en overal foto's kan maken van heerlijke herinneringen. Het snelheidsverschil t.o.v. mijn oude Galaxy S8 telefoon valt me eigenlijk beetje tegen. Je zou voor 1000+ euro verwachten dat alles supersupersupervloeiend gaat (mocht je al overal bij kunnen komen met je duim), maar ik merk niet zo heel veel verschil. Ben ook niet zo heel veeleisend (speel een filmpje af en open WhatsApp, dan ben je al mijn mobiel-to-go).

Helaas kan ik niet veel meer zeggen, omdat ik tijdens het testen erachter kwam dat het totaal niet mijn type telefoon is.

Pluspunten

• Alle overbodige apps eraf gooien
  • Camera

Minpunten

• Supergroot scherm, steekt boven je broekzak uit
  • Niet merkbaar snel voor de prijs
  • Prijzig

MvS 24-06-2021

Smartphone die super snel oplaad

Geschreven voor: OPPO Find X3 Pro

De afgelopen tijd heb ik de OPPO Find X3 Pro mogen testen. Oppo was voor mij een nog relatief onbekend merk. Maar na wat research gedaan te hebben, kwam ik erachter dat OPPO in de afgelopen jaren is uitgegroeid tot een van de vijf grootste smartphone merken in Europa. Tijd voor een review.

Design
Wanneer je de OPPO Find X3 Pro uit het doosje haalt, valt natuurlijk als eerste het design op. De achterkant bestaat uit een geheel, waarin ook de camera’s zijn verwerkt. Bij mijn eigen smartphone is de camera op de achterkant als het ware op de achterkant geplakt. Dat dit bij de Find X3 Pro als een geheel doorloopt, geeft direct een strakke feeling. Aan de voorkant zijn de randen van het scherm mooi afgewerkt. Verder voelt de Find X3 Pro stevig en afgewerkt aan, terwijl deze wel licht qua gewicht is, en ligt deze lekker in de hand.

Scherm
Het OLED scherm van de OPPO Find X3 Pro is prachtig en vanuit alle hoeken goed leesbaar. In de instellingen van de telefoon kun je voor verschillende opties kiezen om de schermkleurmodus aan te passen. Voor mij persoonlijk ga de modus Levendig de mooiste kleurweergave, maar voor iemand anders, kan dit natuurlijk een andere modus zijn. Mijn tip is, speel met deze instellingen om alles uit de prachtige scherm te halen. Tevens is het scherm goed leesbaar tijdens zonnige weersomstandigheden.

Camera
Het camera systeem is het unique selling point van de OPPO Find X3 Pro. De groothoekcamera maakt prachtige foto’s, de camera kan 10bit-raw foto’s maken en er zit een microscoopcamera op. Zowel de groothoekcamera als de hoofcamera maken foto’s waarbij vooral het zeer mooie kleurenpallet opvalt. OPPO lijkt een goede middenweg gevonden te hebben tussen realistische en levendige kleuren. Wel zijn de foto’s van de groothoekcamera in het donker iets minder scherp dan die van de hoofdcamera. De microscoopcamera is een leuke toevoeging, maar helaas heb ik het nut van deze camera, op een leuke gimmick na, nog niet kunnen vinden.

Oplader en accu
Bij intensief gebruik (veel gebruik van apps en het kijken van filmpjes) lijkt de OPPO Find X3 Pro het net geen hele dag uit te houden op een volle batterij. Voor een toptoestel, zou dit wel moeten kunnen. Wat hier tegenover staat is het supersnel opladen wat deze telefoon kan. Van 0% naar 90% batterij gaat binnen een half uurtje en een volledig volle batterij heb je binnen 40 minuten. Dit compenseert natuurlijk ruimschoots voor de wat korte accuduur.

ColorOS
De software waar de OPPO Find X3 Pro op draait, is ColorOS 11. Een prettig besturingssysteem, maar niet altijd overzichtelijk. Zeker in het begin had ik moeite met het vinden van bepaalde instellingen, zoals verbergen van apps in mijn app-lijst. Naarmate je meer gebruik maakt van ColorOS, kom je steeds meer achter het sterke punt van ColorOS en dat is de hoeveelheid aan instellingen die je hebt, om de smartphone helemaal naar jou hand te zetten.

Pluspunten

• Mooi en slank design
  • Scherm met goede kleurweergave
  • Prima camera
  • Zeer snelle oplader

Minpunten

• Korte accuduur
  • ColorOS erg wennen

m.r.van.doorn@hotmail.com 23-06-2021

Mooie telefoon en ideaal voor mooie foto's

Geschreven voor: OPPO Find X3 Pro

Ik vond het een fijne telefoon om te testen. De kwaliteit van de foto's is erg goed. Het enige nadeel vind ik dat de telefoon iets aan de grote kant is en dat de microscoop functie matig is. Je moet de camera heel erg dicht bij het object plaatsen.Ook vond ik het besturingssyteem fijn om mee te werken
Persoonlijk zou ik er wel zoveel geld voor over hebben om deze telefoon aan te schaffen

• Goede camera's
  • Goed besturingssystem

Minpunten

• Iets te groot
  • Microscoop functie