De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Roomba s9+ op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

majapro 12-03-2024

Dora; mijn robot

na 3 jaar is de stofzuiger helaas kaopt met foutcode 15
deze is nu niet meer te repareen aldus iRobot® Klantenservice
ik kon een nieuwe kopen.

wel erg jammer, was best blij met mijn hulp in de huishouding
Het automatisch leegzuigen na gedane arbeid was ook erg nuttig
maar zo snel kapot is natuurlijk niet echt een aanrader

C******@h********** 30-07-2022

Kwaliteit nog niet op orde

Geschreven voor: iRobot Roomba s9+

Volgens de aanwijzingen geïnstalleerd en gebruikt. Helaas wordt de stofzuiger niet geleegd, zodra deze terug is in de toren. Helaas gaat hij weer retour.

Pluspunten

• Functies genoeg.
  • Goede app

Minpunten

• De afzuigtoren was defect
  • Zuigen maakt veel geluid

Tink89 15-02-2020

Vaak schoonmaken, maar zuigt goed

Geschreven voor: iRobot Roomba s9+

De roomba s9 is in de basis een prima robotstofzuiger. Hij maakt veel herrie, maar de zuigkracht is wel prima: waar hij komt, is het echt prima schoon. Het enige wat echt enorm vervelend is, is dat je de wieltjes echt heel vaak moet schoonmaken. Ik heb lang haar en zodra er één of twee haren in de wieltjes zitten, gaan ze haperen. De app werkt goed, maar de robot loopt wel regelmatig vast onder bijvoorbeeld een schuine tafelpoot of bij een kastdeur die niet helemaal dicht zit. Hij raakt dan in de war en stopt ermee, waardoor je bij thuiskomst nog geen schoon huis hebt.

Al met al is het een prima robotstofzuiger, maar zijn er zeker nog verbeterpunten.

Zoals te verwachten valt van een vierkant apparaat, moet je alle hoekjes alsnog zelf stofzuigen. De robot is dus zeker geen vervanging van je gewone stofzuiger, tenzij je kamer alleen maar rechte hoeken heeft.

Pluspunten

• Zuigt prima

Minpunten

• Maakt veel herrie
  • Vaak schoonmaken
  • Loopt regelmatig vast

Rozafamily 03-02-2020

KRACHTPATSER onder de Robot stofzuigers

Geschreven voor: iRobot Roomba s9+

Wij zijn nu sinds een week in het bezit van de iRobot Roomba s9+ nu verder te noemen Truus. Dit was voor ons niet de eerste keer dat we een robotstofzuiger in huis hadden, wij zijn reeds in het bezit van en iRobot / Kees die nu 2 jaar oud is. Door Kees zijn wij de Robotstofzuiger enorm gaan waarderen. Het enige minpuntje aan Kees is dat zijn opvangbak erg snel vol is waardoor het regelmatig gebeurd dat we Kees met een volle bak aantreffen waardoor er weinig meer gezogen kan worden. Dit euvel wordt door Truus volledig verholpen en nog veel meer. Truus beschikt over smart mapping, dit wil zeggen dat Truus de plattegrond van de te zuigen ruimtes volledig in kaart brengt. Het loont om hier bij in gebruik name de tijd voor te nemen zodat de ruimtes goed in kaart worden gebracht. Wij hebben zoveel als mogelijk voorwerpen uit de kamers gehaald, denk hierbij aan losse manden, stoelen, klimpaal van de katten etc. zodat Truus de ruimtes zo volledig en nauwkeurig als mogelijk kon vastleggen. Als het smart mappen is gedaan kan je de ruimtes een naam geven er kunnen dividers in worden aangebracht zodat je de ruimtes splitst en je kan zones toewijzen die vermeden moeten worden. Denk hierbij aan voer en drinkbakken van huisdieren maar ook losse snoeren die onder je bureau langs de muur liggen. Vervolgens kunnen de ruimtes allemaal een eigen naam krijgen. Als het smart mappen goed is gebeurd kun je daarna een efficiënt schoonmaak rooster maken waarop er gezogen gaat worden. Dit kan je per ruimte doen met iedere ruimte zn eigen schoonmaak frequentie. Maar dan natuurlijk het belangrijkste, hoe maakt Truus schoon? dit gebeurd super, de zuigkracht is zeer goed en echt alle kruimeltjes en haartjes en stof wordt meegenomen, let op ook de speelgoed muizen van de poezen worden opgezogen en verslonden, deze moet je dus wel weghalen. Er kunnen verschillende programma's gekozen worden intensief of licht reinigen. Door de vormgeving en het spinborsteltje aan de zijkant kan Truus ook in alle hoekjes en gaatjes komen en wordt echt alles meegenomen. Truus is vrij plat dus kan ook onder heel veel meubelen komen. Hierdoor worden de stofwolken die zich hier regelmatig verzamelen ook meegenomen en is het huis uiteindelijk vele malen schoner. De accu is ook zeer krachtig, na het reinigen van de gehele begane grond is deze pas half leeg. In tegenstelling tot de andere zuig robot heeft Truus geen rubberen rand maar plastic, dit plastic is kwetsbaarder dan de rubberrand en trekt ook veel stof aan doordat hij statisch geladen is. Als Truus haar ronde heeft gereden rijd ze terug naar de home base om daar vervolgens leeg gezogen te worden. Dit leegzuigen maakt behoorlijk wat lawaai, het zuigen door Truus zelf is redelijk. Wij zijn erg blij met Truus, ze maakt goed schoon, zo schoon dat onze andere stofzuiger bijna overbodig is.

Pluspunten

• zeer nauwkeurig in schoonmaken
  • gebruiksvriendelijk middels app
  • goede zuigkracht
  • leeft zichzelf in laadstation
  • smart mapping

Minpunten

• duur
  • maakt veel herrie bij leegmaken

Suzanne 01-02-2020

Fijne robotstofzuiger die zijn werk goed doet!

Geschreven voor: iRobot Roomba s9+

Ik heb de iRobot Roomba S9+ een week in gebruik en ik ben positief verrast. Wat een ontzettend fijn apparaat. De installatie is kinderlijk eenvoudig. Het laadstation sluit je aan op het stroom en je plaatst de Roomba in het laadstation. Via de app voeg je de Roomba toe. De app herkent de Roomba vrijwel direct. Binnen een paar minuten is de Roomba klaar voor gebruik.

De eerste keren verkent de Roomba de ruimte van de woning. Opvallend is dat een grote ruimte slechts twee keer kost en een kleine ruimte, zoals een gang, juist meerdere keren. De plattegronden die gemaakt worden zijn redelijk nauwkeurig. Wel heb ik kleine meubels even van de grond gehaald, zodat de stofzuiger een betere kaart kan maken. Je kunt de plattegronden een naam geven, scheidingen toevoegen tussen de ruimtes en zones instellen waar de stofzuiger niet mag komen. Het is niet mogelijk om de plattegrond verder aan te passen. Als de plattegrond niet klopt (de Roomba is een deel vergeten bijvoorbeeld), dan moet je de kaart verwijderen en opnieuw laten maken.

De app is erg gebruiksvriendelijk. Je kunt de Roomba aanzetten via de app, maar het kan ook op de stofzuiger zelf. Makkelijk zijn ook de schoonmaakschema’s, waarbij de Roomba op vaste tijden zijn ronde doet. Ik heb de Roomba tot nu toe iedere dag meerdere keren gebruikt. Op werkdagen heb ik de Roomba op afstand bediend. Dat werkt prima. Je krijgt een melding als de Roomba klaar is met zijn taak.

Het legen van de opvangbak maakt wel wat lawaai, maar dit duurt slechts een paar seconden. De Roomba zelf maakt ongeveer net zoveel lawaai als een normale stofzuiger. Dat valt dus mee, alleen de Roomba doet over onze benedenverdieping ongeveer drie kwartier. Je zit dus wel een tijdje in de ‘herrie’. Ik vind het zelf prettig om de Roomba aan te zetten op tijden dat ik niet thuis ben, maar dat is natuurlijk niet altijd mogelijk. Ik gebruik op vrije dagen wel vaker de mogelijkheid om een deel van de kamer te laten stofzuigen, bijvoorbeeld de eetkamer nadat er geluncht is. Dat kost niet veel tijd en het huis blijft daardoor erg netjes.

Voor het stofzuigen op de bovenverdieping hoef je alleen de Roomba daar te plaatsen. Het laadstation kan beneden blijven staan. De accu gaat ongeveer 2 uur mee. Binnen die tijd is de bovenverdieping wel gestofzuigd. Als je regelmatig laat stofzuigen is het opvangbakje ook groot genoeg om de ruimte te kunnen stofzuigen zonder tussentijds te legen. Het stofzuigen op de bovenverdieping is dan dus alleen een kwestie van ‘Roomba oppakken en boven neerzetten’. Inmiddels heeft de Roomba van alle verdiepingen en ruimtes plattegronden gemaakt en zien alle vloeren er stralend uit. De Roomba stofzuigt ook onder het bed, waar een gewone stofzuiger niet goed bij kan, heel handig dus.

Ik ben erg tevreden. Van tevoren dacht ik dat de Roomba geen echte vervanging zou zijn voor een gewone stofzuiger, maar daar moet ik toch op terugkomen. Sinds de Roomba hier staat, heb ik de gewone stofzuiger alleen gepakt voor het stofzuigen van de trap.
Kortom, een goed en nauwkeurig apparaat. Een aanrader!

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Goed uitwisselbaar op andere verdieping
  • Handig laadstation met opvangbak
  • Gebruiksvriendelijke app

Minpunten

• Geluid
  • Loopt af en toe vast bij bepaalde meubels

JL-77 02-01-2020

Dramatisch slecht (maandagmorgen?) geval.

Geschreven voor: iRobot Roomba s9+

Tsja, dit gaat helaas geen positieve review worden, ben ik bang.

De Roomba ziet er echt grandioos uit, het design en het concept an-sich zijn echt geniaal.

Helaas is de uitwerking en ook afwerking ver beneden alle peil.

Laat ik vooropstellen dat ik hoop dat het bij mij een uitzondering betreft.

De Roomba komt in een vrij compacte doos. Inhoud is de zuil en de stofzuiger zelf. Daarnaast wat accessoires. Helaas geen halo’s of virtual walls. Alles zou straks moeten worden ingeregeld in de app als de kaart in beeld is gebracht.

Het viel mij op dat het vrij lang duurde om de map compleet te krijgen. Ook de reinigingscyclus zelf duurt, in mijn ogen, vrij lang.
Ik vergelijk dit met mijn huidige Roomba (980).
Qua geluid meet deze zich met andere Roomba’s. Enkel het leegmaken van de opvangbak op het basisstation maakt behoorlijk veel herrie.

Een groot nadeel, hier bij mijn model in ieder geval, is dat de Roomba, zonder enige uitzondering, nog nooit zelf zijn Dick heeft kunnen terugvinden. Het Dock is 4 keer verplaatst, zelfs naar een vrije muur op een wand van 12 meter. Hier had de Roomba ruim 2 meter links én rechts en vrije ruimte van ruim 4 meter voor het Dock. Zelfs daar eindigde de Roomba in een error state (“de vastgelopen taak is beëindigd”).

Ook ging de “bin lid” aan de bovenzijde continu open, bij iedere botsing met enig object.

Qua resultaten, hetgeen dat de Roomba zuigt, ben ik redelijk tevreden. Ondanks dat de Roomba echt stukken compleet overslaat.
Ik heb zelfs de Roomba 2 keer opnieuw alles opnieuw laten mappen. Maar helaas.

Ik wil het product niet afkraken of het bedrijf zwart maken maar dit geval is zo uitzonderlijk slecht en teleurstellend geweest dat ik mijn ervaring toch wilde delen.

De potentie is er, zeker. Het lijkt, in dit geval dan, echt een gemiste kans.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Leging opvangbak

Minpunten

• Prijs
  • Bouwkwaliteit
  • Komt nooit terug op Dock
  • Werkt niet in donker

deTester 02-01-2020

Top product!

Geschreven voor: iRobot Roomba s9+

De iRobot Roomba s9+ is een erg goeie toevoeging aan mijn appartement. Naast mijn drukke werkleven heb ik vaak geen tijd om te stofzuigen, maar de robotstofzuiger is de oplossing gebleken. En ik zal uitleggen waarom.

Allereerst, het gebruiksgemak van de Roomba is top. De robotstofzuiger 'leert' hoe je woning eruit ziet, zodat het precies weet waar het wel en niet kan rijden. Je hoeft hierdoor niet perse iets aan de kant te leggen. Het enige is wel dat je moet opletten dat de stofzuiger niet vast loopt in kleine dingen die op de grond liggen (enige kleine minpunt). Dus enige voorbereiding is wel vereist. T.o.v. zelf stofzuigen is dit een kleine moeite.

Vervolgens kan je de Roomba s9+ aan het werk zetten via een hele handige app. Hierbij kun je de Roomba zelfs opdracht geven bepaalde stukken van je woning te stofzuigen als dit nodig is. Ik laat bijvoorbeeld eens per zoveel dagen de ruimte rond de kattenbak stofzuigen. Erg handig dat ik dit niet meer zelf hoef te doen. Daarnaast kan ik die opdracht ook nog eens geven terwijl ik niet zelf in de ruimte aanwezig ben, via de handige app. Als de stofzuiger klaar is rijdt het terug naar het stationnetje en stort het afval af.

De enige minpuntjes die ik kan bedenken is de duur van het stofzuigen. Het lijkt soms wat langer te duren dan nodig, maar dan is de woning in ieder geval wel goed schoon. Als je thuis bent, kan het wel nog eens wat lawaaierig zijn.

Verder echt een top product en een aanrader voor mensen die zelf weinig tijd hebben om te stofzuigen, of er gewoon een hekel aan hebben.

Pluspunten

• Alles goed schoon
  • Op afstand bedienbaar
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Neemt veel tijd
  • Lawaaierig

Gremsems 02-01-2020

Prima apparaat! Doet precies wat het hoort te doen!

Geschreven voor: iRobot Roomba s9+

De iRobot Roomba 9+ doet precies wat van het gevraagd wordt. Het stofzuigt je huis. Na een paar keer zuigen weet de iRobot hoe je huis eruit ziet. Dat heeft meerdere voordelen. Ten eerste past de iRobot zich daardoor aan waardoor het omstoten van dingen of het vastlopen tegen bijvoorbeeld tafelpoten niet gaat gebeuren. Ten 2de kun je nu de via de app instellen welke kamer hij precies moet zuigen. De app is trouwens ideaal. Of je nou thuis bent of van huis. De app openen en hij gaat aan de slag.
De accuduur is prima. Kan prima een verdieping zuigen zonder te moeten laden. Na het zuigen gaat de iRobot terug naar zijn laadstation en dan laadt het zich vanzelf weer op.
Wat ik wel aanraadt is het apparaat te gebruiken wanneer je zelf niet thuis bent, want erg rustig is het apparaat niet. Tijdens een welverdiende nachtrust zul je de iRobot niet aan willen zetten, laat staan als ne tv kijkt of thuiswerkt. Hou dat dus in je achterhoofd bij aanschaf.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Accu

Minpunten

• Herrie

Ray 23-12-2019

Welkom iRobot!

Geschreven voor: iRobot Roomba s9+

De komst van kunstmatige intelligentie is een angstwekkend beeld voor menig persoon. Zo ook voor mijn gezin. De komst van Bob heeft daar voor nu verandering in gebracht. Wie is Bob? Bob is onze nieuwe Roomba S9+ robot stofzuiger.
De kinderen hadden een spandoek gemaakt om Bob te verwelkomen. Bob heeft een camera om te navigeren door het huis, en als robots ooit de wereld overnemen, redeneerden mijn kids, dan zullen ze in ieder geval zien dat wij ze met open armen hebben ontvangen.
Je installeert Bob met een eenvoudige app die je download in de appstore (als je een iPhone hebt) of playstore (als je een Android telefoon hebt). Je verbindt je nieuwe huismaatje aan het Wifi netwerk en geeft hem (of haar) een naam. Bij ons is unaniem voor Bob gekozen.
Bob is een aanwinst voor het gezin, met een zuigkracht van 2200 Pa, is dit een van de krachtigste robot stofzuigers ooit gemaakt. Wij wonen redelijk groot en Bob neemt er de tijd voor om elk hoekje in huis te vinden. Doordat Bob is uitgerust met een navigatiecamera en zelflerend is merk je dat de route die Bob aflegt steeds effectiever wordt. Bob stuurt na elke dienst een appje met een plattegrondoverzicht om te laten weten waar hij allemaal is geweest.
We waren vergeten Bob te vertellen dat we de kerstboom gingen opzetten en dat er een kerststal (met hooi) naast zou staan. Onze fout dus dat Bob de kerststal inreed en alle hooi uit de kerststal zoog. Die fout maak je gelukkig maar één keer. Je kunt in de app aangeven wat de no-suck-zones zijn en nu gaat Bob netjes om de kerststal heen. Sorry Bob.
Bob kan meerdere plattegronden maken. Als de S9+ beneden klaar is, breng je ‘m naar boven en gaat hij daar zijn ronde doen. Maak je ook niet druk over de trap, net als de meeste robotstofzuigers is Bob uitgerust met anti-drop/cliff sensor, waardoor hij niet van de trap zal vallen.
Bob is een waardevolle uitbreiding voor ons gezin en wij verwelkomen onze nieuwe robot overlords hartelijk.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Hoekige vorm en komt zo overal
  • Eigen schema's maken
  • Groot vuilopvangstation
  • No-Go Zones

Minpunten

• Lawaaiig bij het zelf legen

Manon 19-12-2019

Krachtige stofzuiger met veel gemak

Geschreven voor: iRobot Roomba s9+

Ik heb de stofzuiger nu ongeveer twee weken in huis. Het kostte de Roomba drie stofzuigbeurten om de benedenverdieping in kaart te brengen en kan ik vanaf nu een no-go zone instellen. Aan het begin waren deze drie stofzuigbeurten lastig want ik heb een bepaald gedeelte in mijn woonkamer waar de Roomba vastloopt. Dit stuk moest ik blokkeren met stoelen om ervoor te zorgen dat de stofzuiger zijn werk kon doen. Nu de benedenverdieping in kaart is hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken en kan ik de stofzuiger ook gebruiken als ik niet thuis ben! Ideaal, want ik vind het heerlijk dat de Roomba al het werk doet zonder dat ik er moeite voor hoef te doen :) Het is een krachtige stofzuiger die echt goed schoonmaakt en in alle hoekjes komt. Ik hoor nog wel eens dat je bij een robotstofzuiger zelf eens in de zoveel tijd moet zuigen maar dat is bij deze niet het geval. Ik vind hem wel behoorlijk wat lawaai maken. Nu is dit natuurlijk bij een gewone stofzuiger ook maar mijn verwachting was dat deze wat stiller zou zijn (al mag dat de pret niet drukken).

Het design vind ik prachtig! De stofzuiger ziet er fancy uit en wordt daarmee makkelijk onderdeel van je huiskamer. De Roomba is daarnaast makkelijk te bedoelen via de app en biedt daarmee gebruikersvriendelijk gemak. Wat ik ook fijn vind is dat wanneer de batterij leeg is de Roomba zelf terug gaat naar zijn station en daar oplaadt en vervolgens weer verder gaat. Weinig moeite, veel profijt.

• Gemak
  • Krachtige stofzuiger

Minpunten

• Lawaai

Miloukie 15-12-2019

Mooi design, slimme stofzuiger

Geschreven voor: iRobot Roomba s9+

Goede zuigkracht, maakt wel redelijk wat geluid. Dit is echter een stuk minder dan een gewone stofzuiger! De robot maakt automatisch een plattegrond van je woonkamer en creeërt zo een stofzuigroute. Dit gaat goed. Makkelijk te bedienen vanuit een app waardoor je zelfs op afstand de stofzuiger kan aanzetten. Gaat goed langs alle randen. Klein minpuntje, we hebben een dun kleed in de gang liggen, hier loopt hij op vast. (hij stopt op dat moment wel automatisch).

• Handige app
  • Aan te sturen op afstand

Minpunten

• Niet over alle drempels
  • Bij verplaatsen dock opnieuw kaart instellen

dutchgirl 13-12-2019

Snelle stofzuiger die goed z'n werk doet

Geschreven voor: iRobot Roomba s9+

Deze stofzuiger mag ik 4 weken testen en gelukkig zijn er nog maar een kleine 2 weken voorbij, want hij bevalt goed! Hij maakt nog best wel wat geluid bij het zuigen zelf, maar dat kan je in de app zachter zetten (dan wordt de zuigkracht ook minder dus hebben wij niet gedaan). En na elke zuigbeurt dan zuigt het basisstation het vuil uit het tijdelijke opvangbakje van de robotstofzuiger, dat maakt wel een behoorlijk lawaai maar duurt maar een seconde of 10. Ik vind het wel een nadeel dat er weer een apart stofzuigerzakje nodig is in het basisstation. Onze huidige robotstofzuiger heeft een behoorlijk groot opvangbakje in de stofzuiger zelf zitten (niet in het z’n basisstation) en dat hoeven we ook maar eens in de zoveel keer te legen zonder weer aparte zakjes te hoeven kopen. Hij maakt goed schoon, ook in de hoekjes dankzij een soort kwastjes die aan één kant uitsteken en flink ronddraaien als de stofzuiger aan het werk is.

Pluspunten

• snel
  • maakt goed schoon

Minpunten

• best veel lawaai
  • losse zakjes nodig