De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SEL1018 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Hans Bernink 11-08-2020

Uitstekende groothoek, scherp beeld, heel licht van gewicht

Geschreven voor: Sony SEL1018

Deze groothoek is met zijn 10-18 mm een geweldige aanvulling op mijn 18-200 mm lens. Hij is ook nog heel licht dus je neemt hem makkelijk mee, en toch F/4. Geweldig. De kwaliteit van het beeld is heel mooi. Erg tevreden over.

Pluspunten

• Goed beeld
  • Licht van gewicht

Harald 16-12-2018

Sony 10-18mm Super lens!

Geschreven voor: Sony SEL1018

Ik zocht een groothoek voor mijn A5100 en A6000 en na vergelijk van enkele prime lenzen waaronder Sigma 14mm en Samyang heb ik gekozen voor deze Sony 10-18mm. Voordeel tov andere lenzen is de ingebouwde beeldstabiliteit en scherpstelling. Een f4 lichtsterkte lijkt weinig maar is ruim voldoende als je toch bij 5.6 en 8 instelt.
Het groothoekbereik van 10-18mm is een aanbeveling voor architectuur- en interieurfoto's zonder dat je last hebt van een hinderlijk fish-eye effect.
Een haarscherpe lens, licht, compact en handelbaar. Zijn geld meer dan waard. Echt een aanrader

Pluspunten

• optical steady-shot
  • interne scherpstelling
  • compact, licht en degelijk
  • zoombereik ideaal voor architectuur/interieur

Druppie1961 28-07-2018

Scherp

Geschreven voor: Sony SEL1018

Gekocht als aanvulling op mijn SEL18200 voor landschap- en bosfotografie. Geeft mooi scherp beeld, alleen bij 10mm iets minder scherp aan de randen.

Pluspunten

• Scherpte
  • Beter dan zijn concurrenten

Minpunten

• Redelijk prijzig

Albert Kampermann 30-01-2018

Meer creatief met groothoek

Geschreven voor: Sony SEL1018

Zeer scherpe en veelzijdige groothoekzoom die uitstekend past bij de 6000 systeemcamera's door compactheid en (licht) gewicht. Inherente groothoekvertekeningen (zoals bij 10 mm) worden mooi gecorrigeerd door de ultieme combinatie van camerasoftware en lens. Lens blijft er bij standaard op zitten, omdat je net dat beetje extra in je creativiteit kunt toevoegen door de werkelijkheid breder te benaderen. Zelfs met portretten. Mooie en solide afwerking. Snelle en trefzekere AF.

Pluspunten

• compactheid en gewicht
  • scherpte en optische kwaliteit

Minpunten

• stevige prijs

Wietze Bron 24-12-2017

Super lens voor steden architectuur en landschappen

Geschreven voor: Sony SEL1018

Super lens voor het fotograferen in steden en landschappen! Door het lage gewicht van de lens (225gram) is de camera perfect in balans met deze lens.

AP 15-11-2017

Top objectief!

Geschreven voor: Sony SEL1018

Mooi, compact objectief voor op de A6300. Ragscherpe foto's. Mooie kleuren! Perfect voor architectuur- en landschapsfotografie.

Pluspunten

• Compact
  • Stille autofocus
  • Scherp