Sharp Home Appliances R-243S - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sharp Home Appliances R-243S op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

martinus1987 24-05-2020
  • Product gekregen

Simpele magnetron

Geschreven voor: Sharp Home Appliances R-243S

Ten eerste het merk Sharp. Ik ken dit niet als een merk wat keukenapparatuur verkoopt. Deze magnetron van Sharp lijkt erg op een magnetron van Etna die op mijn werk staat. Ik weet niet of dit hetzelfde bedrijf net als bij Bosch en Siemens het geval is maar het lijkt er wel op. Het Japanse Sharp is in 2016 overgenomen door het Chinese Foxconn.

Deze magnetron heeft een zilverkleur behuizing en zwart plastice deur en bedieningspaneel. De buitenkant is van metaal maar de deur en hendel zijn van plastic. De binnenkant is wel mooi van emaille. Hij is ook vrij licht en niet heel groot.

De bediening is vrij simpel. Er zitten niet veel knoppen wat er wel voor zorgt dat de knoppen meerdere functies hebben. Meestal afhankelijk of je het draaiwiel naar links of naar rechts draait.

Er zit een draaiplateau in die een beetje gammel aanvoelt. Ook zit er natuurlijk een lampje in maar die is niet te zien als de deur dicht zit. Dus als je iets opwarmt en door de deur in de gaten wil houden of het niet overkookt bv. dan is dat niet mogelijk. Dit vind ik wel een groot nadeel.
Ook is het lampje niet zomaar te vervangen. Volgens de gebruiksaanwijzing MOET je hiervoor naar een gecertificeerde Sharp monteur. Tja dan ben je waarschijnlijk meer geld kwijt dan wat dit ding kost.

Verder verwarmt de magnetron wel goed. Ik heb hem een week in bezit en dus nog niet heel veel getest. IK zal de review aanpassen als ik iets tegen kom. Hij rook in het begin wel behoorlijk naar plastic.

Ten slot wil ik zeggen dat ik het een bruikbare magnetron vind maar niet meer dan dat. Hij voelt wat goedkoop aan. Sharp is geen ouderwets Japanse kwaliteitmerk meer maar Chinese massaproductie.

Pluspunten

• Werkt simpel
  • licht

Minpunten

• plastic
  • tijdens gebruik niks kunnen zien