Rowenta Nanocaptur luchtreiniger PU3040 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta Nanocaptur luchtreiniger PU3040 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

PauHPT 03-07-2019

Mooi licht apparaat

De luchtreiniger staat zowel in de woonkamer als soms op de slaapkamer van mijn zoontje (astma). Als de luchtreiniger bij mijn zoontje staat maken we graag gebruik van de vertraagde start zodat het apparaat ruim voor het slapen aan de slag gaat zonder dat wij daar zelf aan hoeven te denken. Soms hebben we ‘m ook ’s nachts aanstaan en dit gaat prima door de prettige nachtstand. Nou vind ik het geluid al ontzettend meevallen op de reguliere stand, maar dit is nog een stukje zachter. Erg fijn voor tijdens het slapen!
Het is gemakkelijk om de luchtreiniger op meerdere plaatsen te gebruiken voor het lichte gewicht en de handige greep aan de achterkant. Je pakt ‘m zo op! Het vervangen van het filter gaat ook erg gemakkelijk. Al met al is het apparaat erg gebruikersvriendelijk.
De klachten van mijn zoon (en mijzelf) zijn aanzienlijk minder dus wij zijn erg tevreden!

Pluspunten

• licht in gewicht
  • mooi design
  • maakt geen herrie

Jeanalex 03-07-2019

Rowenta Pure Air Nanocatur Afmeting

Produckt lijkt eerst groot maar valt snel weg in het omgeving, we hebben hem altijd op de zachtste stand staan, Wij hebben hem in de kamer staan, wat ons prima bevalt. ik merk zeker verbetering in de lucht kwaliteit, normaal veel last de m'n neus dicht ging zitten vanwege mijn allergie maar inmiddels is dit stukken verbetert. Ook vind ik het frisser ruikeni

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • prima geluidsniveau
  • prima formaat

heuvi 03-07-2019

niet echt merkbaar

Deze luchtreiniger is voor mij een beetje een tegenvaller. design en gebruikersgemak is niets negatiefs over te melden, veel mogelijkheden zoals verschillende standen w.b geluidsniveau , etc.
ik test hem vanwege allergiën van jongs af aan echter daar is door de rowenta weinig verandering in gekomen.In verschillende ruimtes getest zoals huiskamer,slaapkamer, etc.
Dus over de aanwezige nano-filter kan ik weinig melden.
Nogmaals het design is mooi valt niet op in een moderne inrichting, maar ik zou hem dus persoonlijk niet aanschaffen gezien ook de wat forse aanschafprijs.

Pluspunten

• design
  • gebruikersgemak

Minpunten

• werking niet merkbaar

EmielN 01-07-2019

Hanig in gebruik

Goed apparaat, of hij echt werkt ben ik helaas nog niet overtuigd.

Apparaat is makkelijk te installeren. Alles spreekt voor zich, de filters laten zich makkelijk en duidelijk plaatsen. Daarna is het apparaat direct te gebruiken, handig dat je kan instellen of hij hard of zacht moet en dus evt veel geluid maakt.

Ik zou hem zelf niet kopen omdat ik helaas nog niet overtuigd ben.

Pluspunten

• Makkelijk
  • Snel

AlexC65 28-06-2019

Een schonere lucht

stil op 3 standen
schonere lucht

design is erg saai
luidruchtig op stand 4

Het design is strak, simpel en niet imposant. Het is aanwezig de eerste keer dat je 'm uitpakt. Daarna verdwijnt ie een beetje in je interieur en denk je eerder dat het een cooler is.
- De kwaliteit is netjes, gemakkelijk in elkaar te zetten en is stevig en voelt duurzaam aan.
- Het gebruiksgemak is heerlijk. Zo fijn als je een product in huis krijgt waar je eigenlijk geen handleiding voor nodig hebt, je klikt de filters erin en hij is startklaar. Ik gebruik hem in de woonkamer/keuken en daar staat ie goed, vieze luchtjes van het koken worden sneller opgelost en ook een frissere woning in het geheel. Hij staat de hele dag wel aan, meestal op een laag standje waardoor je 'm niet hoort. De klachten zijn lichtelijk minder geworden, mijn vriendin heeft last van huisstofmijt en ze niest nu een stuk minder.

Er zijn vier standen, allemaal vrij subtiel behalve de turbo. Dit klinkt als een vliegtuig dat opstijgt, deze laat ik ook meestal links liggen.

- De NanoCaptur+ filter vernietigt blijvend formaldehyde, de meest schadelijke vervuiler die je normaal gesproken in huizen aantreft. Dit is een van de selling points van dit product, helaas merk ik hier zelf weinig van, heeft dit te maken dat ik er zelf minder gevoelig voor ben of dat het heel subtiel is?

Er zitten allerlei vernuftige snufjes in op basis van detectie. Het systeem probeert de lucht schoon te maken en dit geeft ie aan door middel van kleurcodes, simpel te lezen. Blauw is goed, rood slecht en paars is er midden in. De filter is na een paar weken nog zo goed als nieuw.

De sfeer verlichting voor de nachtstand heb ik zelf niet ervaren maar hier schijnt een optie voor te zijn.

Ik was heel enthousiast van te voren, vind het een prima apparaat maar zou zelf voor een kleinere variant kiezen, veel merk ik er zelf niet van maar geloof wel dat de luchtkwaliteit beter is geworden.

Pluspunten

• Schonere lucht
  • muisstil op 3 standen

Minpunten

• saai design
  • luidruchtig op stand 4

Lisa 24-06-2019

Schonere lucht

Sinds enkele weken heb ik de Rowenta luchtfilter in huis. Bij binnenkomst was hij makkelijk te installeren en kon ik de instructies goed volgen in de beschrijving.

De eerste dagen van gebruik merkte ik al gelijk op dat ik minder last heb van mijn allergieën. Ik kan dan snel last krijgen van jeukende ogen en niezen. Wanneer ik de luchtfilter in gebruik heb heb ik aanzienlijk minder last van mijn klachten. Helaas heeft de luchtfilter de jeukende ogen vervangen voor droge ogen. Ik merk dat door gebruik de lucht in de woonkamer een stuk droger is geworden. Dat vind ik persoonlijk een belangrijk minpunt. Hierdoor gebruik ik de luchtfilter niet meer in de slaapkamer maar alleen in de woonkamer. ( Slapen met droge ogen is niet fijn!)

Los hiervan heeft hij een mooi design en is het geen sta in de weg in onze woonkamer.

Een ander pluspunt is dat de filter de etensluchten van het koken ook filters waardoor de geuren niet tot lang na het eten blijven hangen. Dus ook een voordeel als je afzuigkap niet optimaal werkt!

Pluspunten

• Ervaar snel de schone lucht
  • Minder last van allergieën
  • Niet te groot

Minpunten

• Zorgt voor droge lucht
  • Geluidsniveau kan zachter

Env 24-06-2019

Mooi apparaat

Het design van deze Rowenta luchtreiniger is zeker fraai. Echter is het een beetje aan de grote kant maar dat is in het algemeen geen probleem. Installatie van het product is enorm eenvoudig. Achterklep open, filter er in, stekker in het stopcontact en klaar om te gebruiken. De gekleurde lampjes op het apparaat geven de kwaliteit van de lucht aan. Dit is voor mij natuurlijk wel moeilijk om te meten maar ik heb wel het gevoel dat het effect heeft. Ik laat de luchtreiniger meestal enkele uren per dag tot de hele nacht aan staan in de slaapkamer en krijg altijd perfecte blauwe lichtjes te zien.
Met de vier filterniveaus kan je ook de snelheid van de luchtreiniger instellen. De nachtmodus is ideaal en maakt in het algemeen geen lawaai. Ook zijn de lichtjes op het dashboard te dimmen dus prima als je gevoelig ben voor licht in de nacht. De Timer en on-off functie heb ik nog niet geprobeerd maar is wel een aanrader als je in het algemeen rode lichtjes te zien krijgt en een schone kamer wilt hebben voordat je in de kamer bent.
Al met al ben ik wel tevreden over de Rowenta luchtreiniger en denk ik dat het werkt.

Pluspunten

• Makkelijke installatie