Philips AC1214 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 16 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

7,6

Jaapje88 24-05-2018

Werkt perfect!

Toen ik besloot mee te doen aan deze 'test', verwachtte ik een ventilator te krijgen met een filter er voor geplakt. Niks is minder waar! Het begon toen ik de handleiding opende, er werd gevraagd om een app te downloaden en de air purifier te verbinden via wifi. Dit te gekke apparaat laat op je smartphone (en ook op het display op het apparaat) precies zien hoe vuil de lucht is en of er veel allergenen in de lucht zitten op een schaal van 1 tot 12, waarbij 1 de schoonste lucht betekend. Je ziet het realtime, toen ik vanochtend deo onder mijn oksels spoot aan de andere kant van de kamer sprong hij gelijk naar 12 en begon automatisch in turbo modus de lucht te zuiveren. Met een half uurtje stond hij weer op 2, waar hij meestal op staat. (Zie foto's voor screenshot van de app) ook laat de app de luchtkwaliteit buiten in jouw omgeving ook zien .Hij ziet met een lichtsensor of het snschts is en gaat dan in nachtmodus waarbij hij minder lawaai maakt. Qua effect wat ik merkte is dat mijn vriendin aangaf dat ik niet meer snurk, en mijn vriendin met huisstofmijt allergie en hooikoorts word niet meer niesend wakker! Geweldig apparaat, en ik heb ook gelijk besloten hem te houden. Wat nog een geweldige funcite is dat hij precies laat zien wanneer het voorfilter gereinigd dient te worden, en de actievekoolfilter en hepa filter vervangen dienen te worden. Ideaal! Zeker een aanrader dus :-) Update: Nadat ik even ging zoeken naar filters, aangezien deze toch vervangen moeten worden na een tijdje, schrok ik aardig van de prijzen! Even omgerekend zo'n 200 euro per jaar. Dit laat mij wel twijfelen of ik het apparaat ga houden. Mijn stofzuiger van phillips heeft een wasbaar hepa filter, waarom dit apparaat niet? Jammer. Update: wij merken dat het apparaat de lucht een stuk droger maakt. Hij staat op de slaapkamer en we woeden beiden met een droge mond wakker. Zal er daarom een variant zijn met een luchtbevochtiger? Wat gek dat dit niet aangegeven werd, dat het apparaat de lucht schoon maakt maar ook droog maakt.

8ianca 03-06-2018

Geen merkbaar resultaat

Sinds half april heb ik het apparaat in huis. De doos was groter dan ik van te voren had verwacht, maar het apparaat ziet er netjes uit en stoort niet in het interieur. Het klaarzetten kost even een paar minuten maar de omschrijving is duidelijk en het is makkelijk in gebruik, daarnaast viel me op dat de filters lang meegaan dus dat je de stappen niet vaak hoeft te herhalen. Aangezien ik zelf last heb van hooikoorts was ik wel heel benieuwd naar het resultaat, zeker nu de lucht vol met pollen zit. De heb ik meteen geïnstalleerd en deze is fijn om alles in de gaten te houden. Ook leuk dat het de luchtkwaliteit in de omgeving bijhoudt. Na een paar dagen gebruik viel het me op dat mijn hooikoorts buiten erger leek, binnen was het misschien wat beter maar had ik er nog wel last van. Aangezien ik voor mijn werk veel buiten ben is het niet handig als het buiten dan ook nog heftiger wordt. Daarom heb ik het apparaat uitgeleend aan een collega die verschillende allergieën heeft waaronder huisstofmijt. Ze heeft me helaas laten weten ook weinig tot geen verschil te merken. Heel erg jammer want anders was dit voor haar een uitkomst geweest. Alles bij elkaar is het qua gebruiksvriendelijkheid een prima apparaat maar mijn ervaring is dat het helaas niet helpt en doet wat het beloofd.

Nekiram 29-05-2018

Neutraal

Mijn eerste reactie was: 'wow wat een groot ding, die zet je niet zomaar even uit het zicht!' De installatie ging makkelijk, de wifi instellen lukte uiteindelijk ook feilloos. In het begin vond ik hem veel geluid maken maar daarna werd ie gelukkig rustig. Ik heb hem in verschillende ruimtes uitgeprobeerd en overal stond ie binnen een paar minuten op code blauw. Heel fijn om te weten dat ik hem ondanks een huisdier dus niet niet nodig heb? Ik zal hem met mooi weer ook weer gaan testen. Voor mij heeft hij geen toegevoegde waarde; ik ga liever voor een kleiner model met luchtbevochtiger, dat heeft dit type niet.

Pluspunten

• makkelijk te installeren

Minpunten

• groot formaat
  • geen luchtbevochtiger

Tortadolci 28-05-2018

Stil apparaat

Mooi Design, makkelijk te installeren, je hoort hem bijna niet. Helaas merken wij Geen verschil met en zonder reiniger.

• Makkelijke bediening

Kevin van der Steen 24-05-2018

Goede luchtreiniger met handige app

De Air purifier 1000 series van Philips ziet er bij het eerste aanblik uit als een degelijk apparaat. De verpakking is goed maar minimalistisch. Na raadplegen van de handleiding heb ik de filters uit het plastic gehaald en teruggeplaatst. Enige wat rest is het aansluiten op het stopcontact en instellen met behulp van de knoppen op de bovenkant van het apparaat. In de handleiding staat wat de waarden betekenen die hij aangeeft. Echt leuk wordt het als je de air purifier aansluit op je thuisnetwerk en de app op je telefoon installeert. Je kan dan de luchtkwaliteit op afstand bekijken en je luchtreiniger instellen in de app. De kwaliteit van de buitenlucht wordt weergegeven en je ontvangt waarschuwingen wanneer pollen of vervuiling in de lucht zitten.
Bij eerste ingebruikname moest hij flink werken op de hoogste stand omdat de kwaliteit van de binnenlucht erg laag was. Hij maakt dan vrij veel lawaai, wat bij het televisiekijken kan storen. Maar zodra hij de lucht gezuiverd heeft en de waarden acceptabel zijn, werkt hij minder hard en hoor je amper dat hij ingeschakeld staat. Mijn eerste indruk van het apparaat is bijzonder positief. Hij voelt slim aan en je bent op een speelse manier bezig met de gezondheid van jou zelf en je gezin.
Na een tijdje de luchtreiniger in huis te hebben merk ik dat hij sterk reageert op sigaretten en het ook merkt als ik begin te poetsen in huis. Hij geeft een lagere luchtkwaliteit aan en begint harder te werken tot dit verholpen is. De nachtstand schakelt vaak te vroeg in en ook haal ik hem hier in de ochtend vaak zelf uit. Wellicht is dit te wijten aan het feit dat wij nog laat wakker zijn en in de ochtend weinig lichtinval is in huis. Volgens de handleiding wordt de lichtsterkte in de kamer gemeten om de nachtstand in en uit te schakelen. In huis maakt de app op mijn telefoon makkelijk verbinding maar op afstand werkt dit niet. Het zou een leuke toevoeging zijn als dit wel kan maar echt noodzakelijk is het niet.
Het is buiten lekker warm geworden en de allergie index geeft een verhoogt risico aan. Mijn partner heeft nog geen last van een allergische reactie gehad in huis en ook onze hond die vaak een rode huid krijgt heeft hier nog geen last van. Mijn conclusie is dat het apparaat doet wat Philips belooft!

Pluspunten

• Handige app
  • Snelle installatie
  • Bewustwording van luchtkwaliteit

Minpunten

• Geluidsniveau bij hogere standen

Syl2018 20-05-2018

Groot maar stil

We hebben de luchtreiniger nu 3 weken in gebruik en dat bevalt ons prima. Het apparaat is heel stil, zeker in de nachtmodus. In de nachrmodus merk je niet dat hij aanstaat behalve aan de luchtstroom. Het detecteert zelf de luchtkwaliteit en past het programma daar op aan. Je hebt er dus weinig omkijken naar!
De app is ook handig en m makkelijk in gebruik. Wel is het apparaat behoorlijk groot.

Eén nadeel: wat mijn man opviel is dat het apparaat (via de app?) steeds via ons netwerk steeds informatie probeert te verzenden. Dus niet alleen naar de app maar ook naar buiten. Wij hebben dit geblokkeerd, maar wat is het nut hiervan?

• Eenvoudig gebruik

Minpunten

• Groot
  • Data verzending

Tortadolci 20-05-2018

Merk Geen verschil

We hebben dit Product mogen testen Maar we merken totaal geen verschil qua lucht in huis. Het design is mooi, Geluid is erg Stil wat Heel fijn is, en makkelijk te bedienen.
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

yorroy 19-05-2018

Ideaal tegen hooikoorts

Eerlijk is eerlijk, ik had niet gedacht dat een luchtzuiveraar veel uit zou maken en was dus wat sceptisch over het product. Gelukkig kon ik het product 60 dagen op proef gebruiken en terugsturen als het niet beviel. Toch heb ik besloten deze luchtzuiveraar te houden.
Na een paar weken gebruik merk ik toch wel behoorlijk verschil tussen de avonden/nachten dat ik het apparaat wel of niet gebruik. Ik heb nogal veel last van hooikoorts en merk dat ik met de luchtzuiveraar aan veel prettiger wakker wordt met een heel stuk minder last van niezen en jeukerige ogen.

Enige nadeel is dat om de zoveel tijd de filters vervangen moeten worden en dat de eerste aanschafprijs nogal fors is. Verder erg tevreden en een aanrader voor mensen met allergieklachten.

Pluspunten

• Handige app
  • Licht en dus makkelijk verplaatsbaar
  • Stil tijdens nachten

Minpunten

• Aanschafprijs
  • Filters vervangen

Papyg 19-05-2018

Zeer stil en mooi design

De eerste ingebruikname gaat zeer vlot. De handleiding leest makkelijk en de filters uitpakken en plaatsen is ook helemaal niet moeilijk. Nadat ik de zuiveraar aan de wifi had gekoppeld kon ik hem aanzetten. Het display op de Air Purifier is zeer duidelijk en goed leesbaar. In nachtmodus is de ventilator ook heel stil en zeker niet storend tijdens het slapen. Ik heb de Philips de eerste 2 weken op de slaapkamer gezet en heb gemerkt dat de luchtkwaliteit veel verschilt afhankelijk van het weer. De lucht is in het algemeen wel zuiverder dan ik gedacht had in huis langs een drukke steenweg. Nu ga ik de zuiveraar in de woonkamer zetten om eens te kijken hoe de luchtkwaliteit hier is. Tot nog toe ben ik tevreden over het product!

Pluspunten

• Zeer stil

Gwyllion 19-05-2018

Werkt goed

Via Insiders mag ik deze luchtreiniger testen, hieronder mijn ervaring:

Zoals ik al bij anderen heb gelezen dacht ik ook, jemig wat een grote doos en apparaat! Toch is hij niet te dominant aanwezig in de woonkamer. Het in gebruik nemen van het apparaat was makkelijk, totdat ik bij de Wi-Fi installatie aankwam.
Eerst moest ik de 5Gh van mn router uitschakelen, want hij kon niet verbinden. Nah zo gebeurd. Het volgende probleem is dat ik geen netwerk 'PHILIPS Setup' kan vinden. Hij zoekt wel, schakelt de wifi van mn telefoon uit en gaat over op 4G. Alles gereset, ook de luchtreiniger 10 minuten van de stroom gehaald. Maar nog steeds geen succes.
Verder merk ik wel goed het verschil, had net die dag alles gepoetst en dacht dat het stofvrij was. Lucht kwaliteit was 'redelijk' gaf ie aan. En toen.... Toen mochten er twee valkparkieten uit hun kooi. Een hoop gefladder en Hallo stof!!! Gelijk schoot het apparaat van een 2 naar 8! Allergenen stand ingeschakeld en na 2 uur fladderen mochten de valkparkieten weer hun kooi in. Moet zeggen dat hij vrij snel weer zakte naar 4... 2...
Ik zal eens kijken of de Philips helpdesk me kan helpen met de app.....
Update: De helpdesk heeft het probleem doorgezet naar een product specialist. Ik wacht op feedback.
Update 30 april: nog steeds niets vernomen van Philips. Heb inmiddels 5ghz op de router weer aangezet omdat andere apparaten slechte verbinding hebben via 2.4ghz. Beetje jammer dat ik dus geen gebruik zou kunnen maken van de app al zou hij wel werken.
Ondertussen ben ik er achter dat ik de allergenen huisdieren stand te heftig vind. Natuurlijk stoft het flink als er hier rond gefladderd wordt.... maar hij gaat dan op volle toeren staan blazen. Vindt ik niet zo prettig en de huisdieren ook niet.
Merk wel het verschil in stof wat neerdwarreld! Ook veel minder last van een verstopte neus. Mijn moeder wat astma en hooikoorts heeft merkte ook heel duidelijk het verschil!
11 mei: Inmiddels heb ik nog steeds niets gehoord van Philips. Valt me erg tegen. Zou fijn zijn als ik de app kon gebruiken. Ondanks dat.... schrok ik best wel toen ik het filter ging schoonmaken! Wat een stof! Heel veel mini veertjes ook van de vogels, het viel me al op dat ik die veel minder op de vloer zag liggen. Hoef niet meer elke dag te stofzuigen. Hooikoorts heb ik nog steeds geen last van gehad!

Al met al een fijn apparaat. Hopelijk wordt het Wi-Fi/app probleem nog opgelost.

Pluspunten

• Werkt snel

Minpunten

• Wi-Fi installatie niet werkend
  • Blaast soms erg hard

hanneke1981 17-05-2018

goed systeem

Een paar weken geleden het pakket uitgepakt. Wat een groot apparaat. Na een uur viel me de grootte mee. Hij past mooi in een hoekje van de huiskamer. Het duurde even voor ik het had kunnen installeren. De handleiding was helder en duidelijk. Het enige nadeel van deze handleiding vond ik dat de tekst vrij achterin stond en de afbeeldingen waarnaar je moest kijken, voorin. In het begin kreeg ik de WIFI niet op het apparaat. Gelukkig is mij dat nu wel gelukt. Het blaast fijne lucht en je hoort het nauwelijks. Ook vind ik het leuk dat de ring kleuren aangeeft hoe de luchtkwaliteit in huis is. Heb al veel gekeken naar de app. Grappig is het wel om te zien wanneer ik kook dat dan de luchtkwaliteit naar beneden gaat. Laatst stond hij op 12. Dat was hard blazen zeg. Ik vind het ook fijn om te zien of er veel pollen in de lucht zitten. Van de week ga ik hem uitproberen in de slaapkamer. Ben benieuwd of hij daar ook fijn is. Ik merk nu wel dat de lucht lekker zuiver is. Als je er naast zit adem je lekker frisse lucht in. Het lijkt ook of ik minder hoef te niezen. Hopelijk blijft dat zo. Ik ben er tot nu toe erg blij mee.

Pluspunten

• vieze lucht snel weg

Minpunten

• groot apparaat

Noeke 13-05-2018

Zeer gebruiksvriendelijk!

De Philips Luchtreiniger AC1214/10 valt ons zeer goed in de smaak. Het heeft heel wat pluspunten. Het toestel kan snel in werking na het verwijderen van alle verpakking. Er zitten 2 grote filters in het toestel, die alle vuile luchtdeeltje zullen opvangen. De luchtreiniger is compact en licht en heeft een handig handvat zodat jet het toestel snel en eenvoudig kan verplaatsen naar een andere ruimte. Het design is strak in wit en zwart, hoeft niet meer te zijn.
Wat ik erg positief vind aan het toestel is de bediening, een touchpanel. Geen 101 knoppen waarvan je de functies al snel vergeten bent, nee slechts 4 knoppen: Aan/uit, kinderbeveiliging, automatische modi en de nachtmodus. Gemakkelijk eenvoudig en door iedereen te bedienen! De luchtkwaliteit wordt in één oogopslag weergegeven door zeer herkenbare kleuren, van blauw(goed) tot rood(slecht). Bovendien kan je het toestel koppelen aan een app en alles met de app bedienen. De app geeft eveneens de luchtkwaliteit van buiten weer.
Ik kan met zekerheid zeggen dat het toestel ook zijn werk doet. Ik stond namelijk in de badkamer (met deur open) en spoot wat haarlak op. Ineens hoorde ik het toestel harder draaien. Hetzelfde bij het spuiten van deo. Het is dus snel en efficiënt in werking.
Bij duisternis gaat het toestel automatisch in nachtmodus en is hij erg stil. Wanneer de lucht zeer vuil is en het toestel in hoge toeren gaat, kan het wel wat geluid maken.
Voor onze woning is het zeker geschikt, voor slaapkamers en kleine leefruimte. Het toestel is namelijk geschikt voor ruimte tot 18,85 m2.
Ik stel me wel nog enkele vragen: wat is het verschil met de allergeenmodus? wat doet hij dan anders?
Hoeveel is het verbruik van dit toestel?

Pluspunten

• bediening
  • compact en licht
  • kinderbeveiliging

Minpunten

• voor beperkte oppervlakte
  • verbruik?

Zonnie 13-05-2018

Makkelijk in gebruik

We hebben nu een paar weken deze luchtzuiveraar in huis. Apparaat is makkelijk te instaleren en samen met de app goed te bedienen. Fijn dat er een speciale pollenstand op het apparaat zit.

Wat ons vooral opvalt is dat na bv het koken de etensluchtjes heel snel weg zijn. Dat vinden we echt een groot plus punt.

Het is in het begin even wennen aan het geluid, ook op stand 1, maar eigenlijk was dat al binnen 1 dag gebeurd.

Wij ervaren dat de lucht koeler is in huis. Met warme dagen is dat zeker fijn.

Het ontwerp is mooi, licht en makkelijk schoon te houden.

Pluspunten

• luchtjes snel weg

Minpunten

• Apparaat is groot

VickyDirk 12-05-2018

Top Toestel

Deze luchtreiniger is zeer efficiënt in gebruik....
Makkelijk te installeren en te bedienen, manueel of met een app op je telefoon.
Op zeer korte tijd zorgt dit toestel voor een betere luchtkwaliteit.

Pluspunten

• Op afstand te bedienen dmv app
  • Energie zuinig

SG2207 04-05-2018

Gezonde lucht!

Deze luchtfilter is tamelijk licht gewicht en daardoor gemakkelijk verplaatsbaar in de verschillende woonruimtes. Bovendien heeft deze een vrij strak, modern design waardoor deze ook in elke woonruimte past. Aan de voorzijde bevinden zich lichtgevende ringen, die de luchtkwaliteit weergeven. Het toestel kan tot 63m2 aan, perfect voor een kleine woonruimte en/of slaapkamer. Op het scherm bovenaan bevindt zich een cijfer met de bijhorende luchtkwaliteit en de verschillende gebruiksmodi (algemeen, allergeen en night sensing). De installatie van de verschillende filters binnen gaat redelijk vlot en staat duidelijk geïnstrueerd op de doos en binnenin. De luchtfilter kan je tevens aansluiten op een app van Air Matters, die de allergie risico's weergeeft en van waaruit je het toestel ook kan bedienen. De app verwittigt ook bij een verandering in luchtkwaliteit en vermeldt wanneer je al de filters dient te vervangen/schoonmaken. Doch, de verbinding met de app is een must, maar de luchtfilter werkt ook perfect zonder deze app. Het toestel zelf maakt weinig lawaai, ook in night sensing modus, waardoor je ook 's nachts in zuivere lucht kan slapen, zonder hoestbuien. Dit toestel is voor mensen met zware allergieën zeker zijn prijs waard.

Pluspunten

• makkelijk verplaatsbaar
  • weinig lawaai
  • app Air Matters
  • perfect voor slaapkamer
  • mooi design

Minpunten

• dure filters in aankoop

Lorreen 26-04-2018

Geruisloos en makkelijk

Mooi design, eerder groot maar dit stoort niet. Ook makkelijk te verplaatsen omdat hij zeer licht is en makkelijk hanteerbaar. Aansluiten op wifi was even zoeken, maar eens aangesloten heel gemakkelijk te gebruiken. Na enkele dagen merk je al duidelijk verbetering van de lucht kwaliteit.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Springt automatisch op nachtstand bij schemering