Philips AC1214 - Reviews

265 m³/uur
Type filter
koolstof, hepa
Ionisator

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 16 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AC1214 op Kieskeurig.nl.

Jaapje88 24-05-2018

Werkt perfect!

Geschreven voor: Philips AC1214

Toen ik besloot mee te doen aan deze 'test', verwachtte ik een ventilator te krijgen met een filter er voor geplakt. Niks is minder waar! Het begon toen ik de handleiding opende, er werd gevraagd om een app te downloaden en de air purifier te verbinden via wifi. Dit te gekke apparaat laat op je smartphone (en ook op het display op het apparaat) precies zien hoe vuil de lucht is en of er veel allergenen in de lucht zitten op een schaal van 1 tot 12, waarbij 1 de schoonste lucht betekend. Je ziet het realtime, toen ik vanochtend deo onder mijn oksels spoot aan de andere kant van de kamer sprong hij gelijk naar 12 en begon automatisch in turbo modus de lucht te zuiveren. Met een half uurtje stond hij weer op 2, waar hij meestal op staat. (Zie foto's voor screenshot van de app) ook laat de app de luchtkwaliteit buiten in jouw omgeving ook zien .Hij ziet met een lichtsensor of het snschts is en gaat dan in nachtmodus waarbij hij minder lawaai maakt. Qua effect wat ik merkte is dat mijn vriendin aangaf dat ik niet meer snurk, en mijn vriendin met huisstofmijt allergie en hooikoorts word niet meer niesend wakker! Geweldig apparaat, en ik heb ook gelijk besloten hem te houden. Wat nog een geweldige funcite is dat hij precies laat zien wanneer het voorfilter gereinigd dient te worden, en de actievekoolfilter en hepa filter vervangen dienen te worden. Ideaal! Zeker een aanrader dus :-) Update: Nadat ik even ging zoeken naar filters, aangezien deze toch vervangen moeten worden na een tijdje, schrok ik aardig van de prijzen! Even omgerekend zo'n 200 euro per jaar. Dit laat mij wel twijfelen of ik het apparaat ga houden. Mijn stofzuiger van phillips heeft een wasbaar hepa filter, waarom dit apparaat niet? Jammer. Update: wij merken dat het apparaat de lucht een stuk droger maakt. Hij staat op de slaapkamer en we woeden beiden met een droge mond wakker. Zal er daarom een variant zijn met een luchtbevochtiger? Wat gek dat dit niet aangegeven werd, dat het apparaat de lucht schoon maakt maar ook droog maakt.

NeoGee 27-06-2020

Top machine ( als hij werkt)

Geschreven voor: Philips AC1214

Machine doet wat er van gezegd word . Vroeger een eeuwige verstopte neus ...2dagen na plaatsen was deze wonderbaarlijk verdwenen.
1ster minder omdat hij wel al (e2) foutcode gegeven had en moest terug gestuurd worden maar was na grondig poetsen ook terug weg.
Maar zus en vader hebben ee ondertussen ook 1 dus zeker aanraader

mosselman72 02-06-2020

doet wat het moet doen

Geschreven voor: Philips AC1214

zuiverd de lucht geweldig schrik ervan wat telkens in het voorfilter zit.je merkt ook goed als je met de deken van de slaapkamer gooit dat hij harder begint te draaien omdat hij meer stof meet.s'nachts slapen gaat ook prima hij is zeer stil.

FrisoH 24-05-2020

Goede luchtzuiveraar maar gevoelig in metingen

Geschreven voor: Philips AC1214

Goed product maar is bij de automatische stand erg gevoelig. Voorbeeld: je zet hem in je slaapkamer aan een uurtje (op auto)voor je gaat slapen. De lucht is gezuiverd en het apparaat hoor je bijna niet meer na dit uurtje. Je komt heel rustig je kamer in en gaat stil in bed liggen en direct gaat het systeem registeren dat de Lucht ernstig verontreinigd is (Allergenen index 12) en gaat super hard weer blazen... je kan hem dus niet op de automatische stand zetten als je gaat slapen. . Je zal hem dan zelf stand 1 moeten zetten vóór je gaat slapen.Dan is het apparaat ook echt heel stil zodat je er goed mee kan slapen.

hooikoorts 14-04-2020

Geweldig. De lucht is weer heerlijk fris.

Geschreven voor: Philips AC1214

Alle vieze luchtjes zijn weg, de lucht is zuiver, in de nacht in de slaapkamer en geen last meer van een verstopte neus. En mijn hooikoorts is in huis veel minder. Echt een aanrader.

Patlips 18-10-2019

Waouw

Geschreven voor: Philips AC1214

Niveau de pollution détecté à la mise en route élevé comme on ne l'aurait jamais pensé. Après qq heures, chouette de voir le niveau mesuré baisser radicalement.

Fellie 31-07-2019

Doet wat ie moet doen

Geschreven voor: Philips AC1214

Heb de luchtzuiveraar gekocht om de luchtkwaliteit in huis te verbeteren. Woon in Amsterdam waar je in een oude woning nog wel is last kan hebben van kookluchtjes van buren en veel verkeer. De luchtzuiveraar doet echt wat ie moet doen, hij zuivert in nog geen half uur de woonkamer en je merkt het meteen. Kookluchtjes ruik je niet meer, maar een fijne frisse lucht. Ook opgevallen dat rooklucht niet blijft hangen. Als je ‘m een half uurtje voor het slapen gaat aan zet dan heeft ie ook je kamer lekker gezuivert en ik slaap er wel lekkerder door. S’nachts is ie geluidloos en merk je nauwelijks dat ie aan staat. Wel een puntje, zet het niet te dicht bij je bed want je kan wel degelijk een beetje kou vatten van de ventilatie. Maar hoe dan ook geweldig apparaat, blij met mijn aankoop!

Meirhaeghe Regina 14-03-2019

zeer goed

Geschreven voor: Philips AC1214

Ik ben zeer tevreden , vooral voor s'nachts. Door mijn allergie werd ik meerdere malen wakker
met hoestbuien . Vooral in het voorjaar ( stuifmeelpollen) Ik zou het zeker aanraden!

Pluspunten

• veel betere lucht

Roos21 02-12-2018

Een modern apparaat met merkbaar verschil

Geschreven voor: Philips AC1214

Enkele weken geleden ontvingen wij dit apparaat van Philips. De luchtreiniger ziet er modern uit en is zeker geen doorn in het oog. Het instaleren ging snel en gemakkelijk en na het lezen van de handleiding is de app te vinden die overigens niet van Philips is. Het verbinden van de luchtreiniger met de app ging niet altijd even soepel. Via de app zijn dan niet direct de gegevens van de luchtreiniger in te zien. Om te proberen installeerden we de luchtreiniger in onze woonkamer en schrokken wel even van de mate waarin de lucht daar 'vervuild' was. Binnen no time ging de kwaliteit van lucht van 5 naar 1. Het apparaat maakte in het begin wel even flink kabaal. Daarna merkt ik bij inademen dat de lucht gewoon frisser was, ongelofelijk dit had ik niet verwacht! De luchtreiniger staat om en om op onze slaapkamer en die van onze kindjes. Nare luchtjes zijn sneller verdwenen en we zijn tevreden over het product. Het zou mooi zijn als de luchtreiniger in de toekomst stiller zou worden, al maakt hij alleen even in het begin veel lawaai.

Fem2426 01-12-2018

Uitstekende luchtreiniger voor de kamer kinde met astma

Geschreven voor: Philips AC1214

Sinds 2 weken heb ik de luchtreiniger AC1214/10 in gebruik. In eerste instantie vond ik het product wel wat groot. Het installeren van de luchtreiniger evenals de bijbehorende app lukte mij snel. De app vind ik echt een plus. Via deze app kon ik alles nauwkeurig bijhouden en het gaf een melding toen het filter gereinigd moest worden. Het reinigen ging makkelijk. De kinderbeveiliging vond ik erg handig, omdat dit er voor zorgt dat het kind de instellingen niet zomaar kan wijzigen. Het geluid dat de luchtreiniger maakt is in de laagste stand nauwelijks waarneembaar tot op de hoogste stand een zoem vergelijkbaar met een ventilator. Mijn kind ondervindt geen hinder van het geluid. Mijn conclusie: Ik zie duidelijk een verbetering van de luchtkwaliteit in de kinderkamer dankzij de luchtreiniger, met name de nachtrust van mijn kind is verbeterd, doordat zij geen hoest en astma aanvallen meer heeft in de nacht. Of de luchtreiniger ook goed werkt bij hooikoorts kan ik in de winter niet beoordelen.

lach09 23-09-2018

prima investering voor goede nachtrust

Geschreven voor: Philips AC1214

We slapen veel beter sinds de luchtzuiveraar in de nachten aanstaat. Neusademhaling sterk verbeterd, minder moe en lekker fris hoofd na nachtrust.
We wonen in landelijke omgeving met deze zomer door droogte veel stofdeeltjes. Verder hebben we veel huisdieren die hun haren overal en nergens naartoe gedragen krijgen.
Top investering

MartinB 09-09-2018

Niet voor ons...

Geschreven voor: Philips AC1214

Dit apparaat is mooi vormgegeven, en hoewel de maat van de verpakking indrukwekkend is valt het apparaat niet zoveel op wanneer het op de vloer staat. Het is zelfs bijna elegant te noemen.

Voor ons doeleind uiteindelijk niet geschrikt. De kamer waarin dit apparaat moest functioneren heeft ramen aan de noordzijde, waardoor het apparaat eigenlijk continue in night sensing mode stond (en daardoor amper werkte).

Wanneer ik deze modus uitschakelde viel het me tevens op dat het apparaat erg lang deed over het verbeteren van de luchtkwaliteit in een kamer van 30m2. In een andere, veel grotere kamer (70m2) hebben wij een i5000 (ook van Philips) dat veel veel veel beter functioneert.

8ianca 03-06-2018

Geen merkbaar resultaat

Geschreven voor: Philips AC1214

Sinds half april heb ik het apparaat in huis. De doos was groter dan ik van te voren had verwacht, maar het apparaat ziet er netjes uit en stoort niet in het interieur. Het klaarzetten kost even een paar minuten maar de omschrijving is duidelijk en het is makkelijk in gebruik, daarnaast viel me op dat de filters lang meegaan dus dat je de stappen niet vaak hoeft te herhalen. Aangezien ik zelf last heb van hooikoorts was ik wel heel benieuwd naar het resultaat, zeker nu de lucht vol met pollen zit. De heb ik meteen geïnstalleerd en deze is fijn om alles in de gaten te houden. Ook leuk dat het de luchtkwaliteit in de omgeving bijhoudt. Na een paar dagen gebruik viel het me op dat mijn hooikoorts buiten erger leek, binnen was het misschien wat beter maar had ik er nog wel last van. Aangezien ik voor mijn werk veel buiten ben is het niet handig als het buiten dan ook nog heftiger wordt. Daarom heb ik het apparaat uitgeleend aan een collega die verschillende allergieën heeft waaronder huisstofmijt. Ze heeft me helaas laten weten ook weinig tot geen verschil te merken. Heel erg jammer want anders was dit voor haar een uitkomst geweest. Alles bij elkaar is het qua gebruiksvriendelijkheid een prima apparaat maar mijn ervaring is dat het helaas niet helpt en doet wat het beloofd.

Nekiram 29-05-2018

Neutraal

Geschreven voor: Philips AC1214

Mijn eerste reactie was: 'wow wat een groot ding, die zet je niet zomaar even uit het zicht!' De installatie ging makkelijk, de wifi instellen lukte uiteindelijk ook feilloos. In het begin vond ik hem veel geluid maken maar daarna werd ie gelukkig rustig. Ik heb hem in verschillende ruimtes uitgeprobeerd en overal stond ie binnen een paar minuten op code blauw. Heel fijn om te weten dat ik hem ondanks een huisdier dus niet niet nodig heb? Ik zal hem met mooi weer ook weer gaan testen. Voor mij heeft hij geen toegevoegde waarde; ik ga liever voor een kleiner model met luchtbevochtiger, dat heeft dit type niet.

Pluspunten

• makkelijk te installeren

Minpunten

• groot formaat
  • geen luchtbevochtiger

Tortadolci 28-05-2018

Stil apparaat

Geschreven voor: Philips AC1214

Mooi Design, makkelijk te installeren, je hoort hem bijna niet. Helaas merken wij Geen verschil met en zonder reiniger.

• Makkelijke bediening

TanteFie 27-05-2018

Mooi design, handig in gebruik

Geschreven voor: Philips AC1214

Ik heb dit toestel gebruikt om te kijken of ik een verbetering zou merken in luchtkwaliteit.
Het installeren is ongelooflijk snel en makkelijk: gewoon alles uit de verpakking halen, een mooi plekje uitkiezen, de app installeren en aanzetten.
De eerste plaats die ik uitgekozen had, bleek niet echt de juiste plaats te zijn daar ik hem onder mijn thermostaat had geplaatst en hierdoor de verwarming plots aansloeg daar de luchtreiniger uiteraard koude lucht blaast.
Het design is mooi en paste volledig binnen mijn interieur en omdat hij vrij licht is kan je hem ook heel makkelijk verplaatsen.
Van zodra je de luchtreiniger aanzet moet je er eigenlijk niet meer naar omkijken, daar hij zelf bepaald wanneer hij wat harder moet werken (bv: als je aan het koken bent geweest of overdag de ramen even openzet) en de nachtmodus is ook heel handig daar hij zichzelf uitschakelt maar wel nog wat blijft doorwerken indien nodig.
De app zelf heb ik jammer genoeg niet echt gebruikt, maar zou dit zeker wel aanraden om zo een beter beeld te krijgen van het gebruik en de voordelen.
Daar ik zelf geen last heb van allergie, kan ik dus niet echt zeggen of dit inderdaad een verbetering is. Maar het is wel een goed gevoel om te weten dat je net iets schonere lucht kan inademen in de binnenstad.
Het geluid dat het toestel maakt valt heel goed mee als hij op de laagste stand staat, maar zal natuurlijk luider zijn wanneer hij op volle toeren draait. Daar deze periodes echter van korte duur zijn, heb ik dit niet echt als storend ervaren.
Personen die een hogere luchtvervuiling hebben of een allergie, zou ik zeker aanraden dit toestel uit te proberen.

SophiaP 25-05-2018

Onder de indruk

Geschreven voor: Philips AC1214

Toen ik de luchtreiniger uitpakte, was ik verbaasd hoe licht hij was. Ook het formaat valt goed mee en zijn moderne uiterlijk zorgt ervoor dat het geen storend element in je interieur is. De reiniger is heel gebruiksvriendelijk en gemakkelijk te installeren. Ook de app is een groot pluspunt. Het effect is ook duidelijk merkbaar. Ik heb heel veel last van hooikoorts (ook binnen), maar heb nog geen last gehad sinds we de luchtreiniger in huis hebben. Ik ben officieel onder de indruk!

Kevin van der Steen 24-05-2018

Goede luchtreiniger met handige app

Geschreven voor: Philips AC1214

De Air purifier 1000 series van Philips ziet er bij het eerste aanblik uit als een degelijk apparaat. De verpakking is goed maar minimalistisch. Na raadplegen van de handleiding heb ik de filters uit het plastic gehaald en teruggeplaatst. Enige wat rest is het aansluiten op het stopcontact en instellen met behulp van de knoppen op de bovenkant van het apparaat. In de handleiding staat wat de waarden betekenen die hij aangeeft. Echt leuk wordt het als je de air purifier aansluit op je thuisnetwerk en de app op je telefoon installeert. Je kan dan de luchtkwaliteit op afstand bekijken en je luchtreiniger instellen in de app. De kwaliteit van de buitenlucht wordt weergegeven en je ontvangt waarschuwingen wanneer pollen of vervuiling in de lucht zitten.
Bij eerste ingebruikname moest hij flink werken op de hoogste stand omdat de kwaliteit van de binnenlucht erg laag was. Hij maakt dan vrij veel lawaai, wat bij het televisiekijken kan storen. Maar zodra hij de lucht gezuiverd heeft en de waarden acceptabel zijn, werkt hij minder hard en hoor je amper dat hij ingeschakeld staat. Mijn eerste indruk van het apparaat is bijzonder positief. Hij voelt slim aan en je bent op een speelse manier bezig met de gezondheid van jou zelf en je gezin.
Na een tijdje de luchtreiniger in huis te hebben merk ik dat hij sterk reageert op sigaretten en het ook merkt als ik begin te poetsen in huis. Hij geeft een lagere luchtkwaliteit aan en begint harder te werken tot dit verholpen is. De nachtstand schakelt vaak te vroeg in en ook haal ik hem hier in de ochtend vaak zelf uit. Wellicht is dit te wijten aan het feit dat wij nog laat wakker zijn en in de ochtend weinig lichtinval is in huis. Volgens de handleiding wordt de lichtsterkte in de kamer gemeten om de nachtstand in en uit te schakelen. In huis maakt de app op mijn telefoon makkelijk verbinding maar op afstand werkt dit niet. Het zou een leuke toevoeging zijn als dit wel kan maar echt noodzakelijk is het niet.
Het is buiten lekker warm geworden en de allergie index geeft een verhoogt risico aan. Mijn partner heeft nog geen last van een allergische reactie gehad in huis en ook onze hond die vaak een rode huid krijgt heeft hier nog geen last van. Mijn conclusie is dat het apparaat doet wat Philips belooft!

Pluspunten

• Handige app
  • Snelle installatie
  • Bewustwording van luchtkwaliteit

Minpunten

• Geluidsniveau bij hogere standen

Syl2018 20-05-2018

Groot maar stil

Geschreven voor: Philips AC1214

We hebben de luchtreiniger nu 3 weken in gebruik en dat bevalt ons prima. Het apparaat is heel stil, zeker in de nachtmodus. In de nachrmodus merk je niet dat hij aanstaat behalve aan de luchtstroom. Het detecteert zelf de luchtkwaliteit en past het programma daar op aan. Je hebt er dus weinig omkijken naar!
De app is ook handig en m makkelijk in gebruik. Wel is het apparaat behoorlijk groot.

Eén nadeel: wat mijn man opviel is dat het apparaat (via de app?) steeds via ons netwerk steeds informatie probeert te verzenden. Dus niet alleen naar de app maar ook naar buiten. Wij hebben dit geblokkeerd, maar wat is het nut hiervan?

• Eenvoudig gebruik

Minpunten

• Groot
  • Data verzending

Tortadolci 20-05-2018

Merk Geen verschil

Geschreven voor: Philips AC1214

We hebben dit Product mogen testen Maar we merken totaal geen verschil qua lucht in huis. Het design is mooi, Geluid is erg Stil wat Heel fijn is, en makkelijk te bedienen.