Rowenta Intense Pure Air luchtreiniger met sensoren PU4020 - Reviews

170 m³/uur
Type filter
hepa
Ionisator

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta Intense Pure Air luchtreiniger met sensoren PU4020 op Kieskeurig.nl.

6,4

De cock 20-01-2019

Goede lucht kwaliteit

Geschreven voor: Rowenta Intense Pure Air luchtreiniger met sensoren PU4020

Ik heb deze rowenta intense pure air een aantal weken in gebruik. Het is een compact lucht zuiverder, die niet stoort als je het in de kamer neer zet.
Ik heb vooral baat bij gehad tijdens schilder werkzaamheden in het huis. Je zet het apparaat aan en vrij snel zijn de ongewenste geuren weg.
En wat te bedenken tijdens de feestdagen lekker gecourmet. Je weet dat dit erg gaat stinken. Je zet de rowenta intense air aan en het verbaasde mij hoe snel de nare geuren weg waren.
Maar voor mensen met allergie is het voor moeilijk te zeggen dat het ook extra voor hen goed is. Dit Is,vindt ik moeilijk te meten of te zeggen.
Mijn oordeel is dat de rowenta intense air mij zeker voldoet aan de eisen wat betreft als luchtververser. Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Uitstraling.
  • Snelheid

Minpunten

• De prijs

Max 12-01-2019

Schonere lucht?

Geschreven voor: Rowenta Intense Pure Air luchtreiniger met sensoren PU4020

Ik heb de Rowenta intense Pure air luchtreiniger nu al een tijdje in huis en Ik merk er niet zo veel van, maar eerst even naar het begin.

De installatie gaat erg gemakkelijk, er zitten duidelijke instructies bij en de luchtfilters zijn zo geplaatst. Hierna pak je hem handig aan de bovenkant vast en zet je hem neer waar je zelf wilt, al moet er wel wat ruimte tussen het apparaat en de muur zitten dus met kleine kamers opgepast. Eenmaal aangesloten kan je het aanzetten met de duidelijke aan knop en hij begint te filteren.
Hij heeft 4 verschillende filterstanden van onmerkbaar tot erg luid, maar ik heb hem meestal gebruikt in de automatische stand welke vaak een hoorbaar maar niet vervelend geluid maakte. Soms detecteerde hij wat meer vuil en ging hij op de luide stand.
Ik heb hem dus nu al een aantal weken maar merk geen verschil in de lucht, of dit komt doordat is veel lucht door de ramen open te hebben of doordat de lucht hier al redelijk schoon is weet ik niet.
Zelf heb ik hem ook genomen om te kijken of hij een verschil kan maken tijdens het pollen seizoen, maar dit moet ik nog even afwachten. Voor nu is het apparaat nog niet aan te raden.

Pluspunten

• Weinig geluid in automatische stand
  • Lichtjes kunnen uitgezet worden

Minpunten

• Veel geluid op de hoogste stand
  • Duur

Glabo 12-01-2019

Prima luchtreiniger

Geschreven voor: Rowenta Intense Pure Air luchtreiniger met sensoren PU4020

Ik heb deze luchtreiniger op dit moment in huis om hem te testen. Ik zelf ben gevoelig voor stof en honden en heb (op dit moment) een lichte vorm van bronchitis.. Ik heb al een langere tijd een luchtreiniger van Phillips uit dezelfde prijsklasse en moet zeggen dat deze Rowenta vrijwel dezelfde kwaliteit behaald. Over het algemeen gebruik ik de nachtmodus zodat hij zo min mogelijk herrie maakt. Alleen als er meer beweging in huis is merkt de sensor meer deeltjes in de lucht op en springt hij soms naar een snellere stand. Prima! De lucht ruikt schoon en ik heb geen kriebels in me neus en ben niet zwaar ademend. En daar draait het uiteindelijk om!

Pluspunten

• Verlichting
  • Stil genoeg

Minpunten

• Hij is wat aan de dikke kant

DR 07-01-2019

Schone lucht, veel geluid

Geschreven voor: Rowenta Intense Pure Air luchtreiniger met sensoren PU4020

Ik heb de Rowenta Intense Pure Air luchtreiniger met sensoren PU4020 voor een aantal weken in huis om te testen.

De luchtreiniger is gemakkelijk te installeren. De filters zitten logischerwijs goed verpakt, die moeten worden uitgepakt en aan de reiniger worden toegevoegd. Nadeel is wel de grote sticker met productinformatie op de voorkant van de reiniger - die kreeg ik er voor geen mogelijkheid goed af..dit tast het design toch wel aan (mogelijk speelde dit probleem zich alleen af bij mijn product).

De reiniger is erg makkelijk in gebruik en kent een aantal reinigingssnelheden. Daarnaast is er ook een automatische stand waarbij de luchtreiniger de ventilatie aanpast op basis van de gedetecteerde luchtkwaliteit. Handig is overigens de LED-indicator aan de bovenkant die aangeeft hoe schoon of vervuild de lucht is. Er is ook een nachtstand die ervoor zorgt dat het geluidssniveau lager ligt. De LED-verlichting op de bovenstand kan overigens ook handmatig worden aangepast of uitgezet.

Puntje van kritiek is voor mij de nachtstand. Het geluid gaat inderdaad omlaag, al blijft voor mij - in een kleine slaapkamer - het geluid te storend om te kunnen slapen. Ook bij sterk vervuilde lucht maakt het apparaat veel lawaai omdat het hard moet werken om het schoon te krijgen.

Al met al, ik heb wel het idee dat de lucht goed gereinigd wordt en daar is het product ook voor bedoeld. Dit gaat echter soms gepaard met meer geluid dan gewenst gedurende de nachtstand, maar dit is persoonlijk en afhankelijk van de grootte van de kamer. Daarom kan ik het product aanbevelen voor diegene die het niet in een te kleine slaapkamer gaan gebruiken. In dat geval is het een prima prijs-kwaliteitverhouding.

Pluspunten

• Eenvoudig te gebruiken
  • Schone lucht
  • Compact

Minpunten

• Geluid bij nachtstand

StellaUitGroningen 02-01-2019

Matige prestaties

Geschreven voor: Rowenta Intense Pure Air luchtreiniger met sensoren PU4020

Heb de Rowenta luchtreiniger nu al een aantal weken in huis en gebruik hem regelmatig. Ik heb huisdieren en zelf veel last van stofallergie en droge ogen/huid door slechte luchtkwaliteit. Op mijn werk heb ik ook een luchtreiniger vanwege dezelfde klachten. Om dezelfde reden nu thuis ook een luchtreiniger getest maar ik ben nog niet heel erg tevreden. Het is een mooi apparaat (wel groot en kort snoer) en handig in het gebruik. Ook de nachtmodus is perfect! Echter merk ik nog maar weinig verschil en dat vind ik jammer aangezien de prijs ook redelijk hoog is en qua onderhoud ook prijzig. Kleine teleurstelling dus maar ik zal hem nog blijven gebruiken. Het is dan toch beter dan niets.

Pluspunten

• ontwerp

Minpunten

• kort snoer
  • geluid