Rowenta Pure Air luchtreiniger met sensoren PU4020 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta Pure Air luchtreiniger met sensoren PU4020 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Henk Groot 13-06-2019

Weinig resultaat

Na ongeveer een maand gebruik te hebben gemaakt van de Rowenta merk ik vrij weinig verschil. De installatie gaat er makkelijk. Er zitten een aantal bedieningsknoppen op met een klein feedback scherm. Geluid en licht sterkte zijn beide aan te passen om het paneel. In de nachtmodus vond ik het apparaat niet erg stil, en heb ik om die reden besloten 'm 's nachts uit te zetten.
Het eerste filter vangt wel degelijk stof, na een week zat het filter vol en is het een kwestie van uitkloppen en weer terug plaatsen. De fijnere filters hoeven niet uitgeklopt te worden.
Ik vind het apparaat erg duur voor wat het kan, ik merkt geen verschil in luchtkwaliteit en ik had er graag een lucht bevochtiging functie op gezien.

Pluspunten

• Vangt veel stof

Minpunten

• Zoemend geluid nachtmodus
  • Weinig verschil

Brendaj 28-05-2019

Geweldig apparaat!

Heel fijn apparaat die ik iedereen aanraad!
Sinds ik hem heb, kan ik de nacht weer doorslapen. Hij staat bij ons in de slaapkamer omdat ik daar het meest last heb van mijn allergieen en daarmee de beste plek om te testen of het apparaat zijn werk zou doen en dat deed hij!!! Ik kan niet anders zeggen dat ik na een paar dagen al verschil merkte. Ik kon weer door mijn neus ademen.
Verder is het een mooi en praktisch design die niet misstaat in het interieur vanwege zijn compacte formaat. Prettig is ook dat de verlichting uitgezet kan worden zodat je geen onbedoeld nachtlampje hebt.
Wanneer er al een minpunt aan het apparaat te vinden is, dan is het dat hij in nachtstand niet geheel geluidloos is. De sensor slaat zo nu en dan aan.
Hij moet, om zijn werk goed te kunnen doen wel ca 50cm van de muur/gordijnen gezet worden. Het was wel even puzzelen waar hij het best kon staan.

Pluspunten

• Doet echt wat hij moet doen
  • Mooi compact design
  • Verlichting kan volledig uitgezet worden

Minpunten

• In nachtstand niet geheel geluidloos

Ezra’s oma 19-05-2019

Goede kleine luchtreiniger

Wij hebben de Rowenta Intense Pure Air PU4020 luchtreiniger testen nu ongeveer 3 weken in huis en zijn niet ontevreden tot nu toe.
De filters van deze luchtreiniger moeten nog geplaatst worden. Het is vrij eenvoudig.
Het staat ook duidelijk in de handleiding hoe dit moet en op welke volgorde.
Het apparaat heeft vier filters, waarvan er 3 om de zoveel tijd vervangen moeten worden. Het Allergy+ filter wat om de 2 jaar vervangen moet worden kost €30,00.
Het Actieve kool filter wat jaarlijks vervangen moet worden kost €15,00.
Er is ook het NanoCapture filter waarin een soort grote korrels zitten die verkleuren.
Hoe lang dit filter mee gaat is onduidelijk maar kost €28,00.
Het vierde filter moet maandelijks huishoudelijk schoon gemaakt worden.
Op de doos staat dat de luchtreiniger geschikt is om huisdier haren, sigarettenrook, pollen en schimmel, fijnstof, schoonmaak producten en verflucht weg te filteren. Uiterst geschikt dus voor mensen met o.a. Hooikoorts of astma.
Onze kleinzoon heeft sinds kort dus het zou erg fijn zijn als deze luchtreiniger echt werkt. We hebben een hond en mijn man rookt helaas (nog). Weliswaar wel in een goed afgesloten ruimte waar mijn kleinzoon niet komt maar er zal ongetwijfeld wel eens een beetje sigarettenrook uit de afgesloten ruimte ontsnappen.
Er moest iets geschuurd worden in huismus er dwarrelde nogal wat stof door de lucht. Ik heb de luchtreiniger in dezelfde ruimte gezet en hij sloeg meteen rood aanduw hij ving het stof meteen op. Dat is wat je hoopt en verwacht.
Het apparaat ziet er mooi uit en is vrij klein namelijk 54 x 30 x 28,5 cm. Ik vind het in ieder geval niet in de weg staan. Het geluid vind ik ook vrij rustig. Omdat de luchtreiniger vrij klein is verplaats je hem makkelijk naar een andere kamer
De luchtkwaliteit wordt in kleuren aangegeven door de controlelamp. Blauw is uitstekend, paars is middelmatig en rood is slecht.
Het rooster van de luchtreiniger kan verzet worden. De lucht die eruit komt voelt best koel aan. Of de luchtreiniger echt koelt weet ik niet. Dat heb ik nog niet echt goed kunnen testen. Rond het rooster zit een blauwe lichtrand die je kan dimmen of uitzetten. Wel handig wat het licht is vrij fel, ik kan mij voorstellen dat dit vervelend is als de luchtreiniger in de slaapkamer staat. Ook de controlelamp kan je dimmen of uitzetten maar dan zie je niet meteen hoe de luchtkwaliteit is. Er is verder een slaapstand waarin het apparaat weinig geluid maakt.
Je kan de luchtreiniger handmatig instellen en er zit een automatische stand op.
De vraag is nu wel op de luchtreiniger ook echt de lucht zuivert. Volgens de kleur die de luchtreiniger aan geeft wel. Het feit is wel dat onze kleinzoon in ieder geval niet extra benauwd werd nadat hij bij ons is geweest. Ik ben dus wel positief op de prijs van de filters na die toch regelmatig vervangen moeten worden.

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Reinigt lucht goed

Minpunten

• Kosten vervagen filters kan oplopen

De cock 20-01-2019

Goede lucht kwaliteit

Ik heb deze rowenta intense pure air een aantal weken in gebruik. Het is een compact lucht zuiverder, die niet stoort als je het in de kamer neer zet.
Ik heb vooral baat bij gehad tijdens schilder werkzaamheden in het huis. Je zet het apparaat aan en vrij snel zijn de ongewenste geuren weg.
En wat te bedenken tijdens de feestdagen lekker gecourmet. Je weet dat dit erg gaat stinken. Je zet de rowenta intense air aan en het verbaasde mij hoe snel de nare geuren weg waren.
Maar voor mensen met allergie is het voor moeilijk te zeggen dat het ook extra voor hen goed is. Dit Is,vindt ik moeilijk te meten of te zeggen.
Mijn oordeel is dat de rowenta intense air mij zeker voldoet aan de eisen wat betreft als luchtververser. Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Uitstraling.
  • Snelheid

Minpunten

• De prijs

Max 12-01-2019

Schonere lucht?

Ik heb de Rowenta intense Pure air luchtreiniger nu al een tijdje in huis en Ik merk er niet zo veel van, maar eerst even naar het begin.

De installatie gaat erg gemakkelijk, er zitten duidelijke instructies bij en de luchtfilters zijn zo geplaatst. Hierna pak je hem handig aan de bovenkant vast en zet je hem neer waar je zelf wilt, al moet er wel wat ruimte tussen het apparaat en de muur zitten dus met kleine kamers opgepast. Eenmaal aangesloten kan je het aanzetten met de duidelijke aan knop en hij begint te filteren.
Hij heeft 4 verschillende filterstanden van onmerkbaar tot erg luid, maar ik heb hem meestal gebruikt in de automatische stand welke vaak een hoorbaar maar niet vervelend geluid maakte. Soms detecteerde hij wat meer vuil en ging hij op de luide stand.
Ik heb hem dus nu al een aantal weken maar merk geen verschil in de lucht, of dit komt doordat is veel lucht door de ramen open te hebben of doordat de lucht hier al redelijk schoon is weet ik niet.
Zelf heb ik hem ook genomen om te kijken of hij een verschil kan maken tijdens het pollen seizoen, maar dit moet ik nog even afwachten. Voor nu is het apparaat nog niet aan te raden.

Pluspunten

• Weinig geluid in automatische stand
  • Lichtjes kunnen uitgezet worden

Minpunten

• Veel geluid op de hoogste stand
  • Duur

Glabo 12-01-2019

Prima luchtreiniger

Ik heb deze luchtreiniger op dit moment in huis om hem te testen. Ik zelf ben gevoelig voor stof en honden en heb (op dit moment) een lichte vorm van bronchitis.. Ik heb al een langere tijd een luchtreiniger van Phillips uit dezelfde prijsklasse en moet zeggen dat deze Rowenta vrijwel dezelfde kwaliteit behaald. Over het algemeen gebruik ik de nachtmodus zodat hij zo min mogelijk herrie maakt. Alleen als er meer beweging in huis is merkt de sensor meer deeltjes in de lucht op en springt hij soms naar een snellere stand. Prima! De lucht ruikt schoon en ik heb geen kriebels in me neus en ben niet zwaar ademend. En daar draait het uiteindelijk om!

Pluspunten

• Verlichting
  • Stil genoeg

Minpunten

• Hij is wat aan de dikke kant

DR 07-01-2019

Schone lucht, veel geluid

Ik heb de Rowenta Intense Pure Air luchtreiniger met sensoren PU4020 voor een aantal weken in huis om te testen.

De luchtreiniger is gemakkelijk te installeren. De filters zitten logischerwijs goed verpakt, die moeten worden uitgepakt en aan de reiniger worden toegevoegd. Nadeel is wel de grote sticker met productinformatie op de voorkant van de reiniger - die kreeg ik er voor geen mogelijkheid goed af..dit tast het design toch wel aan (mogelijk speelde dit probleem zich alleen af bij mijn product).

De reiniger is erg makkelijk in gebruik en kent een aantal reinigingssnelheden. Daarnaast is er ook een automatische stand waarbij de luchtreiniger de ventilatie aanpast op basis van de gedetecteerde luchtkwaliteit. Handig is overigens de LED-indicator aan de bovenkant die aangeeft hoe schoon of vervuild de lucht is. Er is ook een nachtstand die ervoor zorgt dat het geluidssniveau lager ligt. De LED-verlichting op de bovenstand kan overigens ook handmatig worden aangepast of uitgezet.

Puntje van kritiek is voor mij de nachtstand. Het geluid gaat inderdaad omlaag, al blijft voor mij - in een kleine slaapkamer - het geluid te storend om te kunnen slapen. Ook bij sterk vervuilde lucht maakt het apparaat veel lawaai omdat het hard moet werken om het schoon te krijgen.

Al met al, ik heb wel het idee dat de lucht goed gereinigd wordt en daar is het product ook voor bedoeld. Dit gaat echter soms gepaard met meer geluid dan gewenst gedurende de nachtstand, maar dit is persoonlijk en afhankelijk van de grootte van de kamer. Daarom kan ik het product aanbevelen voor diegene die het niet in een te kleine slaapkamer gaan gebruiken. In dat geval is het een prima prijs-kwaliteitverhouding.

Pluspunten

• Eenvoudig te gebruiken
  • Schone lucht
  • Compact

Minpunten

• Geluid bij nachtstand

StellaUitGroningen 02-01-2019

Matige prestaties

Heb de Rowenta luchtreiniger nu al een aantal weken in huis en gebruik hem regelmatig. Ik heb huisdieren en zelf veel last van stofallergie en droge ogen/huid door slechte luchtkwaliteit. Op mijn werk heb ik ook een luchtreiniger vanwege dezelfde klachten. Om dezelfde reden nu thuis ook een luchtreiniger getest maar ik ben nog niet heel erg tevreden. Het is een mooi apparaat (wel groot en kort snoer) en handig in het gebruik. Ook de nachtmodus is perfect! Echter merk ik nog maar weinig verschil en dat vind ik jammer aangezien de prijs ook redelijk hoog is en qua onderhoud ook prijzig. Kleine teleurstelling dus maar ik zal hem nog blijven gebruiken. Het is dan toch beter dan niets.

Pluspunten

• ontwerp

Minpunten

• kort snoer
  • geluid