ASUS K6602ZC-N1107W

• Test panel 8.3 mei 2023
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ASUS K6602ZC-N1107W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Vaya_1 30-07-2023

Goede werklaptop

Geschreven voor: ASUS K6602ZC-N1107W

Sinds enkele weken heb ik dit laptop in gebruik als een test.
Het is een prima werklaptop. Wat betreft de design alleen maar lof. Mooi strak, dun en erg licht. Erg prettig als je het vaak moet meenemen.
Grotte van de scherm is ideaal. Nvidia GeForce RTX 4050 grafische kaart geeft een super beeld, snel en helder. Films en video kijken is geweldig. Fotobewerking is zeer goed te doen.
Echte games spellen is minder geschikt voor.
Laptop staat super snel door SSD schijf en heeft meer dan voldoende opberg ruimte.
Wat ik als storend ervaar sinds paar dagen is de touch scherm. Het reageerd niet niet goed , happert .
Installatie van de laptop was super snel. Leterlijk binnen 15 minuten klaar voor gebruik.
Baterij duur is erg naar tevredenheid. Houd echt bijna een werkdag vol. Ideaal. Hij krijgt wel snel warme onderkant.

Pluspunten

• licht van gewicht
  • mooi design
  • stil
  • licht van gewicht

Minpunten

• wordt snel warm

Demian2006 08-06-2023

Top laptop!

Top laptop!

Deze laptop is zeer degelijk en heeft een mooi beeldscherm.
De laptop is ook erg snel en je er alle dagelijkse bezigheden mee doen, waaronder gamen, Word, of gewoon je werk of voor school. Op dit moment heb ik nog niet meegemaakt dat de laptop ergens op vasthing of te sloom voor was.

Voordelen:
- Mooi beeldscherm, erg helder (resolutie: 1920x1200)
- Opslag is erg snel
- Kan er prima games op spelen
- Laad snel op

Nadelen:
- Weinig opslag (512 GB)
- Batterij gaat vrij snel leeg

Buiten de nadelen is het echt een top laptop.
Ik zou hem aan iedereen kunnen aanbevelen!

Pluspunten

• Mooi beeldscherm (resolutie: 1920x1200)
  • Opslag is snel
  • Kan er prima games op spelen

Minpunten

• Weinig opslag (512 GB)
  • Batterij gaat snel leeg

wessel-van-der-waa 07-06-2023

Een lust voor het oog, en een beest onder de motorkap

Samenvatting
Via Review.nl kreeg ik de mogelijkheid om deze laptop te testen. De Asus Vivobook Pro 16 inch. Een lust voor het oog! Wat deze Asus zo'n prettige laptop maakt is allereerst zijn uiterlijk. Zijn metalen look samen met het logo van Asus dat op de deksel staat geeft je een premium gevoel. Het is voorzien van een numpad en een vingerscanner, die je toegang geeft tot je account (als hij werkt). Verder is het voorzien van speakers van Harman/Kardon. Het geluid van de laptop is niet naar mijn smaak. Het klinkt schel en bezit geen lage tonen. De accu gaat maximaal 7 uur mee, wat prima is. Er zit 16GB werkgeheugen in en een 4GB videokaart. Je kan met deze Asus gamen, maar niet op hoge settings! Het is een prima laptop voor school en videobewerking. Maar als je meer een gaming laptop zoekt zou ik iets bijbetalen en bijvoorbeeld gaan voor een laptop met een 3080 kaart erin. Maar zit deze laptop meer in de range van je budget, krijg je er zeker geen spijt van!

Voordelen
16GB DDR4 Werkgeheugen
120Hz IPS scherm
Dunne randen scherm
512GB SSD
Anti reflectie
Scherpe 1080 webcam
Lange accuduur (7u max)
Intel Deca Core I7 (Alder Lake)
Bluetooth 5.3

Nadelen
Muispad ‘klik’ voelt goedkoop aan
Vingerscan werkt niet altijd
Geen displayport
Slechte geluidsweergave
GPU maar 4GB

Specificaties
Windows 11 Home besturingssysteem
Intel®Core™ i7-12650H Processor 2.3 GHz (24M Cache, tot 4.7 GHz, 10 cores)
NVIDIA® GeForce® RTX™ 3050 Laptop GPU (4GB)
16GB (8GB + 8GB) DDR4 geheugen (max 32GB)
512GB M.2 NVMe™ PCIe® 3.0 SSD opslag
16.0" WUXGA (1920 x 1200) 16:10 120Hz 300nits scherm
FingerPrint-sensor
1080p FHD camera met privacy schuifje

Design
De Asus Vivobook Pro 16 inch. Een lust voor het oog! Wat deze Asus zo'n prettige laptop maakt is allereerst zijn uiterlijk. Zijn metalen look samen met het logo van Asus dat op de deksel staat geeft je een premium gevoel. Het lijkt gemaakt te zijn van aluminium maar dit is niet zo. Als je de deksel opent krijg je een mooie indeling van toetsen te zien.

Bouwkwaliteit
Er is gebruik gemaakt van een plastic behuizing die prima bescherming biedt. Hij is robuust en kan prima in je laptoptas. Wel kan het plastic snel krassen. Een sleeve kan ook een oplossing bieden. Het keyboard is ook voorzien is van een numpad. Erg prettig. De Escape (esc) knop heeft een stoere fluor orange look. De toetsen voelen prima aan tijdens het typen. Het zijn geen mechanische toetsen, maar toch is het prettig typen. De toetsen zijn voorzien van verlichting. De mousepad geeft bij het klikken een goedkoop gevoel. De werking is top, maar het klikje geeft je het gevoel dat het plastic van de mousepad rechtstreeks op het knopje drukt.

De powerknop is tevens een vingerscan. Dit werkte bij mij niet altijd even goed. Verstandig is het om meerdere vingers toe te voegen, al zal je rechter wijsvinger toch vaak de vinger zijn die je wilt gebruiken. Het probleem bij deze scanner is denk ik dat het knopje lager ligt dan de Numlock knop die eronder gevestigd is. Daardoor druk je niet volledig op de powerknop of deels de Numlock knop in.

De volgende aansluitingen zitten er op de laptop:
Adapteraansluiting lader,
2 USB-C Thunderbold 4,
2x USB-A 3.2,
HDMI 2.1,
3,5mm Audiojack,
SD 4.0 kaartlezer en een
LAN ingang.

Verder zitten er speakers in van Harman/Kardon. Hier had ik meer van verwacht want het geluid was mijns inziens schel en zonder lage tonen.
Het scherm van de Asus Vivobook Pro 16, heeft mooie dunne randen, waardoor het scherm groter oogt. Wel is het scherm iets wat wiebelig. Wel is het scherm erg mooi qua helderheid en scherpte. Het heeft een resolutie van 1920x1200 (WUXGA) met een helderheid van 300 nits. Hoe hoger de nits, hoe helderder het scherm. Om je beeld te geven hoe helder dit scherm is, er worden amper schermen gemaakt die 500 nits bezit. 400 is boven gemiddeld. De verversingsnelheid
De accu gaat zo'n 7 uur maximaal mee. Dit is prima voor gebruik op werk of school. Hierdoor kun je een lange tijd zonder stroom werken.

Standaard wordt de laptop geleverd met 16GB DDR 4 werkgeheugen dat uit te breiden is tot 32GB. Het opslaggeheugen is 512 GB SSD met nog 1 extra slot aanwezig voor een extra SSD. Er zit een Bluetooth 5.3 kaart in waarmee je muziek kunt streamen naar je bluetooth apparaten.

De GPU (videokaart) is een NVIDIA® GeForce® RTX™ 3050 met 4GB werkgeheugen. Dit is voor videobewerking prima. Voor gaming is dit aan de lage kant. Zoek je dus een laptop waarmee je ook games met hogere settings kunt spelen? Zoek dan een laptop met een 3080 kaart. Dit geeft je het dubbele aan geheugen voor een paar honderd euro meer.

Pluspunten

• 16GB DDR4 Werkgeheugen
  • 120Hz IPS scherm
  • Dunne randen scherm
  • 512GB SSD
  • Lange accuduur (7u max)

Minpunten

• Muispad ‘klik’ voelt goedkoop aan
  • Slechte geluidsweergave
  • Vingerscan werkt niet altijd
  • GPU maar 4GB
  • Geen displayport

d*********@g******** 12-04-2023

Erg mooie beeldweergave

Geschreven voor: ASUS K6602ZC-N1107W

Ik heb deze Asus Vivobook pro 16 een paar weken mogen testen en ik moet zeggen dat deze erg goed bevalt. Allereerst is deze laptop erg dun en licht in gewicht door de behuizing die van aluminium is. Hierdoor is de laptop niet te zwaar en goed mee te nemen. Er zijn dunne randen om het scherm waardoor het schermoppervlak optimaal benut wordt. Het 16 inch scherm (ruim 40 centimeter in diameter) is erg prettig qua grootte en daarnaast is de beeldweergave erg scherp met diep gestoken kleuren. Iedere kleur wordt weergegeven zoals deze ook echt hoort te zijn. Met name foto’s en video’s komen daardoor erg mooi naar voren.

Pluspunten

• scherpe en kleurrijke beeldweergave
  • krachtpatser

Rickert1993 27-03-2023

veelzijdige laptop voor krachtige prestaties

Geschreven voor: ASUS K6602ZC-N1107W

Mooie laptop, mooi strak design.
Kan programma's als Adobe premiere, photoshop, after effect etc. en Flight simulator zonder enige moeite aan.
Ips scherm is meer dan voldoende om fatsoenlijk beelden te kunnen bewerken, erg gedetailleerd.
Met het 16inch scherm welke is weggewerkt in een net zo grote behuizing (lees: kleine randjes) en zijn net geen 2 kilo, is deze laptop perfect mee te nemen en heb je erna geen last van een schouderblessure.

Deze laptop kun je ook als "vaste" pc gebruiken, via 1 van de 2 usb-c en de hdmi kun je 2 beeldschermen aansluiten, aan 1 van de 2 usb poorten kun je een externe muis en toetsenbord koppelen, en je hebt een mooie setup voor diverse doeleindes, mocht je onderweg verder willen photoshoppen, kun je er met de accu makkelijk een paar uur mee vooruit.

Wanneer je de laptop gebruikt zonder bijzondere beeld en denkkracht, kun je met een volle accu makkelijk 6 uur vooruit, op het moment van schrijven, ben ik muziek aan het luisteren via youtube, heb ik een extra beeldscherm aangesloten, is mijn accu 60% en kan ik nog 4 uur en 22 minuten vooruit.

wanneer je een laptop wilt waarmee je alle kanten op kunt, is dit een laptop waar je heel goed mee uit de voeten kunt.

Pluspunten

• krachtige processor
  • uitstekende accu

Minpunten

• je hebt een microsoft account nodig