De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 72 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA KIV160RVS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

n**s@g**l.com 18-11-2022

Verwarmings kachel

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Prima verwarming kachel, mooie uitstraling. We hebben het behaaglijk warm. Alleen de knop aan en uit is lastig te bedienen.

Pluspunten

• Mooie uitstraling
  • Neemt niet veel ruimte in beslag

Minpunten

• Aan en uit knop is lastig te bedienen

j**m@l**e.nl 03-11-2022

Top kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Ken Etna uit het verleden ,en weet dat het een zeer betrouwbaar merk is . Verder ben ik zeer tevreden over inductie koken. Wat ik ook een grote pre vond dat deze kookplaat drie kookzones heeft. Hierdoor heb je veel meer ruimte voor je pannen.
Top kookplaat.

Pluspunten

• Drie kookzones
  • Inductie
  • Eenvoudige bediening

Officiele reactie van Atag 04-11-2022

Beste heer/mevrouw,

Een top kookplaat, kijk dat lezen wij uiteraard graag. Het doet ons goed om te lezen dat je zo tevreden bent over de kookplaat. Bedankt voor de mooie beoordeling.

k**l@w**e.com 23-10-2022

Wordt een rechthoekige grillplaat van 29cm op 18 cm helemaal opgewarmd op de grote plaats rechts?
Want volgens de officiële gegevens moet daar een pot met een minimum diameter van 29 cm geplaatst worden.
Officiele reactie van Atag 25-10-2022

Beste heer/mevrouw,

Op de rechterzone kan zeker een grillplaat van dit formaat worden geplaatst. Wij verkopen deze alleen zelf niet, het ligt even aan de grillplaat zelf of het resultaat ook voldoet aan jouw verwachting. Mocht je verder nog vragen hebben adviseren wij je om contact op te nemen met onze klantenservice? Dit kan via telefoonnummer 088-8821803 op werkdagen van 08:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 08:00 tot 16:30 uur.

d**k@p**t.nl 23-10-2022

Echt een aanrader

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Inductie kookplaat 3 zones aangesloten en het werk perfect, grootste zone met de booster is alles heel snel warm. Makkelijk in gebruik en schoon te houden.
Ik zeg een top product voor een betaalbare prijs, en als je het omrekent.goedkoper dan met gas koken.

Pluspunten

• Snel warm
  • Makkelijk schoon te houden

Officiele reactie van Atag 25-10-2022

Beste heer/mevrouw,

Wow een 10! Daar zijn wij heel erg blij mee! Fijn om te lezen dat de kookplaat zo goed bevalt. Bedankt voor de mooie feedback.

p**n@o**e.nl 15-10-2022

ETNA INDUCTIEPLAAT VRIJSTAAND MET KWALITIJD

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Na eerst een inductie met 4 pitten heb ik nu een etna inductie plaat met 3 pan plekken
Deze gaat snel ,handige tiptoetsen,zeer weinig geluid
Deze bevalt mij zeer goed,ziet er ook nog mooi uit

Pluspunten

• Mooi model
  • Goede indeling
  • Zeer stil
  • Genoeg ruimte voor grote pan
  • Goede prijs

Minpunten

• Tiptoetsen niet verlicht
  • Panplek afbeelding teklein en te weinig zichtbaar

Officiele reactie van Atag 17-10-2022

Beste heer / mevrouw,

een fantastische reviewscore, bedankt!
Wat fijn dat de 3-zone kookplaat jou zo goed bevalt.
Het gebruiksgemak, lage geluidsniveau en natuurlijk het mooie design bevalt jou goed.

Anton 12-10-2022

Fantastische kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

In één woord een fantastisch apparaat voor een zeer lage prijs. Het is kwalitatief hoogwaardig met een zeer goede afwerking. Lange aansluitsnoer, werkt gewoon op 220 volt, dus geen krachtstroom nodig. Gekozen voor deze '3-plaats' uitvoering omdat we toch nooit 4 pannen tegelijk gebruiken en bovendien is dit een betere plaatverdeling voor de pannen waarvan 1 met groot oppervlak en vermogen voor de wokpan. Bovendien geeft Etna 5 jaar garantie na registratie van het apparaat. Kortom voor ons de ideale kookplaat. Ik zou het een ieder aanbevelen, zeker in deze tijden van astronomisch hoge gasprijzen. Het is een investering die zichzelf in een kort tijdsbestek terug verdient.

Officiele reactie van Atag 13-10-2022

Beste Anton,

Wow, een 10. Dank je wel voor het schrijven van deze mooie beoordeling. Wat leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent over de inductiekookplaat en deze aanbeveelt voor andere. Dat jij tevreden bent is waar wij het allemaal voor doen.

Charlotte 11-10-2022

Fijne kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Heel fijne kookplaat. De kookplaat wordt snel warm en door de grote pit is er ook ruimte voor grotere pannen. De plaat heeft een glad oppervlak en is daardoor makkelijk schoon te maken. De ventilator in de kookplaat is hoorbaar, maar niet storend. De warmte-indicatie is handig, zodat je weet wanneer je de plaat kan schoonmaken. Minpuntje is dat de kookstand van een kookpit direct naar stand 9 gaat als je een pit inschakelt. Voor de veiligheid zou het beter zijn als het bij stand 1 begint.
Tot slot, kookplaat bevalt beter dan verwacht. Ik houd hem ook zeker na de verbouwing in ons huis als onze definitief nieuwe kookplaat.

Pluspunten

• Glad oppervlak
  • Grote pit voor grotere pannen
  • Snel warm

Minpunten

• Ventilator is hoorbaar, niet storend
  • Kookstand bij inschakelen direct naar maximaal

Officiele reactie van Atag 12-10-2022

Beste Charlotte,

Wat leuk dat jij gekozen hebt voor ETNA tijdens de verbouwing van jouw woning.
Fantastisch natuurlijk dat jij zo enthousiast bent over de kookplaat dat dit jouw definitieve kookplaat wordt!
Het mooie design en de ruimte van de plaat bevallen jou goed.
Ook het eenvoudige onderhoud is natuurlijk ideaal.

k**v@z**t.nl 29-09-2022

Fijne kookplaat met goede wok'pit'

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Ik ben onlangs van een 4 pits gaskookplaat met wokbrander naar deze Etna KIV160RVS 3 pits inductie kookplaat overgestapt. Ik was al bekend met het koken op inductie vanwege mijn werk dus dit maakte de stap ook wat makkelijker voor me. Daarnaast heb ik onlangs zonnepanelen laten plaatsen dus wilde eigenlijk nu ook wel overstappen op elektrisch koken. En ik moet zeggen: ik heb er totaal geen spijt van!

Wat voor mij de reden was om deze kookplaat te kopen was voornamelijk de extra grote inductiepit en de fase 1 aansluiting. Gewoon plug en play zonder hiervoor eerst een installateur te moeten laten komen. Mijn oude gaskookplaat stond ook gewoon bovenop de vaatwasser.
Ik wok graag dus was een extra sterkte pit wel een must. Verder heb ik eigenlijk nooit meer dan 3 pannen tegelijk in gebruikt dus ik kwam al snel uit op deze kookplaat.
Het gemak van schoonmaken t.o.v. mijn oude gasstel met zware gietijzeren pannendrager erg prettig en de mogelijkheid om voor elke pit afzonderlijk een kookwekker in te stellen is ideaal.
Wat even wennen was dat je niet alle pitten gelijk op vol vermogen kunt zetten. Dit is ook logisch en vraagt gewoon even wat planning in het koken maar eigenlijk ben je daar zo aan gewend en merk je ook dat alles niet altijd voluit hoeft. In ieder geval heb je met deze kookplaat wel genoeg vermogen tot je beschikking om vlot te kunnen koken/wokken.
Qua pannen was er geen probleem. Deze kon ik zo gebruiken op de kookplaat. Moet er wel bij zeggen dat deze ook nog een zeer goede staat waren. Ik kan me voorstellen dat oude pannen die al een lang leven op een gasfornuis hebben doorgebracht het wellicht niet meer zouden doen.

Kortom ik ben zeer tevreden met de KIV160RVS kookplaat en hoop hier lang plezier van te hebben!

Officiele reactie van Atag 30-09-2022

Beste heer / mevrouw,

Hartelijk bedankt voor deze leuke, uitgebreide review. En wat een mooie score, een 10!
Wij zijn blij dat jij gekozen hebt voor ETNA.
Door wat ervaring was de overstap voor jou niet zo groot, natuurlijk altijd fijn als je al een beetje hebt kunnen oefenen. ;-)
Fijn dat het wokken op de kookplaat zo goed gaat.

arshak 28-09-2022
Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Het is een handig en overzichtelijk apparaat. Gemakkelijk in gebruik

En Heel gemakkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• Kookt fijn
  • gemakkelijke bediening

Minpunten

• nog niet gevonden

Officiele reactie van Atag 29-09-2022

Beste Arshak,

Hartelijk bedankt voor het achterlaten van deze positieve review.
Wat fijn dat de kookplaat zo goed bevalt.
Jij bent tevreden over het gebruiksgemak, het mooie design en natuurlijk het eenvoudige onderhoud.

muchecate 21-09-2022

TOP KOOKPLAAT

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

We hadden wat twijfels over een inductie kookplaat met 1-fase aansluiting, maar het werkt perfect en deze kookplaat voldoet dan ook volledig aan onze verwachting. Vroeger hadden we 4 kookzones, waar je er ook maar max. 3 zones van kon gebruiken als je met grotere kookpotten aan de slag moest. Drie kookzones zijn zoveel praktischer. Koken op inductie t.o.v. keramisch is heel comfortabel en geen warmteverlies als je kookpot kleiner is dan de kookzone. De timmerfunctie is ook heel praktisch.

Pluspunten

• makkelijk zelf aan te sluiten
  • voldoende krachtig

Officiele reactie van Atag 22-09-2022

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor het schrijven van deze review. Goed om te lezen dat je zo tevreden bent met het gebruik van deze kookplaat en wat fijn dat de functies ook goed bevallen.
Wij wensen u nog veel kookplezier.

Kim

Marieke 17-09-2022

Alles wat je nodig hebt!

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Deze Etna kookplaat is superfijn om op te koken. Ik heb al eerder een inductieplaat gehad maar deze voelt qualitatief gezien een stuk beter en de standjes vind ik ook helemaal top. Heerlijk dat er ruimte is met dat derde pitje om een grotere pan op te zetten, dit miste ik bij mijn vorige kookplaat. Verder gebruik ik inductie beschermers onder de pannen om krasjes te voorkomen. Dit helpt ook tegen het glijden van de pannen tijdens het koken. Het enige wat ik jammer vind is dat het apparaat best wel zwaar is en daarom moeilijk te verplaatsen, daarnaast is het ook redelijk hoog. Ondanks dat ben ik wel super tevreden!

Pluspunten

• groot pitje
  • veel standen
  • drie pitjes
  • fijne bediening

Minpunten

• zwaar
  • relatief hoog

Officiele reactie van Atag 19-09-2022

Beste Marieke,

Dank je wel voor het schrijven van deze mooie en uitgebreide review. Het doet ons goed om te lezen dat je zo tevreden bent met de werking en ruimte op de inductiekookplaat. We wensen je vele jaren met kookplezier toe.

Marieke 15-09-2022

Kook supersnel met inductie

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Heel verrast ben ik naar gas gewend te zijn geweest, om nu met inductie en te koken. Dat gaat zo supersnel, veel sneller dan met gas. Ben dus ook heel blij met mijn drie pits inductie kookplaat van Etna.

Pluspunten

• Snel
  • Schoon

Officiele reactie van Atag 16-09-2022

Beste Marieke,

Wat leuk om te lezen dat de KIV160RVS heeft kunnen dragen aan een positieve overstap ervaring. Fijn dat de kookplaat geheel naar wens is.

Heel veel kookplezier!

Mw Lee 14-09-2022

Plezierig koken!!

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Ik heb echt geen spijt dat ik deze apparatuur gekocht heb. Koken gaat zo snel!! En na het koken bespaar ik zoveel energie met het schoonmaken!! Een echte aanrader!!!

Pluspunten

• mooie uitvoering

Officiele reactie van Atag 15-09-2022

Beste mevrouw Lee,

Bedankt voor het schrijven van deze mooie beoordeling. Leuk om te lezen dat het gebruik bevalt en dat het schoonmaken daarna zo snel gaat!
Wij wensen je nog jaren kookplezier.

Kim

Edwin 13-09-2022

Plug and Play

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Het aan sluiten was echt Plug and Play! En 15 minuten later had ik het eerste eten al opgebakken.
Mijn eerste indruk is dat dit sneller ging dan op gas. Het ziet er mooi uit en hij is toch groter dan ik had verwacht. Wat niet erg is want er is daardoor mooi ruimte tussen de pannen.
Dit is mijn bijdrage die ik (financieel) kon doen om minder gas te gaan gebruiken.

Pluspunten

• Groot met maar 3 pitten
  • Werkt op 1 fase

Officiele reactie van Atag 14-09-2022

Beste Edwin,

Wat een mooie review met een topscore, een 10! Bedankt!
Wat leuk om te lezen dat jij zo tevreden bent over de kookplaat.
Het koken bevalt jou goed, lekker snel een heerlijk gerecht op tafel.
Ook het mooie ruime design en het gebruiksgemak bevallen jou goed.

Nel 75 jaar 12-09-2022

Gebruiker 75 jaar.

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Ik heb de kookplaat een half jaar in gebruik en ben er zeer tevreden over ,ik heb niet meer dan 3 warmtepitten nodig en voor de wok,die ik veel gebruik , is veel plaats.
Ons gasgebruik is mede hierdoor omlaaggaan ,en makkelijk en snel schoonmaken ,beter dan de gaspitten en gasstel.
Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Snel schoonmaken
  • Makkelijk in gebruik

Officiele reactie van Atag 13-09-2022

Beste Nel,

Wij waarderen het zeer dat je de tijd hebt genomen om deze enthousiaste review te schrijven. Een maximale score van een 10! Daar zijn wij uiteraard erg blij mee. Fijn om te lezen dat de kookplaat aan al jouw wensen voldoet.

m**a@h**e.nl 13-08-2022

Heerlijke kookplaat, zeker een aanrader

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

We hebben voor deze vrijstaande inductie kookplaat gekozen om het 4 pits gasstel te vervangen. Bij de keuze ben ik vooral afgegaan op de reacties in de reviews. De kookplaat voldoet zeer goed, is gemakkelijk te bedienen en voldoet zeer zeker aan de productomschrijving.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Makkelijk schoon te maken

Officiele reactie van Atag 15-08-2022

Beste heer / mevrouw,

Dank je wel voor het schrijven van deze mooie beoordeling. Het doet ons goed om te lezen dat je voor ETNA gekozen hebt, bij jouw overstap van gas naar inductie koken en we dit op een positieve manier hebben kunnen beïnvloeden.

z**a@t**t.nl 05-08-2022

Mooi, handig en functioneel, blij met m'n keuze

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Het product ziet er mooi en degelijk uit en misstaat niet in mijn keuken. Enige minpuntje wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat het handig was geweest als er een 'gootje' oid was geweest aan de achterkant voor de stroomkabel.

Groot pluspunt is dat de Etna op een gewoon (geaard uiteraard) stopcontact kan worden aangesloten. Dus geen gedoe met kabels verleggen en nieuwe stroompunten oid aanleggen.

De pannen op deze 3-pits inductieplaat hebben voldoende ruimte, met drie pannen tegelijkertijd koken gaat dus goed. Mijn wok past er ook prima op. Ik had nog niet eerder op inductie gekookt, dus op deze manier koken was voor mij volledig nieuw. Het omschakelen van gas naar deze Etna ging eigenlijk bijzonder soepel.

Het apparaat werkt bijna intuïtief en kort de handleiding doornemen is voldoende. En dan vooral zelf leren welke temperatuur / stand het beste werkt.

Handig zijn de twee soorten timers. Een timer voor de betreffende kookpit waarna deze uitschakelt en een timer voor het hele apparaat die als kookwekker dient.

Zelf vind ik het ook prettig dat de kookplaat in zijn geheel uitgeschakeld kan worden.

Schoonmaken gaat ook handig. Heb mezelf geleerd vuil meteen af te nemen na het koken zodat het ook niet aan kan koeken. En ter extra bescherming tegen krassen en voor extra ruimte in mijn toch wel kleine keuken een 'beschermmat' dat ik er opleg nadat de plaat is afgekoeld.

Al met al ben ik blij dat ik voor deze mooie Etna driepitter heb gekozen. Nu bijna een maand in gebruik en bevalt goed.

Pluspunten

• mooi
  • handig
  • pieptonen in acceptabel volume
  • diverse timers

Minpunten

• weinig ruimte voor kabel

Officiele reactie van Atag 08-08-2022

Beste heer / mevrouw,

Een uitgebreide review, erg leuk om te lezen!
Wij zijn blij dat de ETNA kookplaat jou zo goed bevalt.
Jij bent erg tevreden over het mooie design, het gebruiksgemak en handige timers.
Ook het schoonmaken en onderhouden gaat jou goed af!
Fijn dat je na een maand gebruik zo tevreden bent!

f**f@l**e.nl 23-07-2022

Zeker een aanrader

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Ik ben erg tevreden met deze aankoop. Een 3 pits is voor mij voldoende, meestal gebruik ik maar 2 pannen tegelijk.
Het is me opgevallen dat koken op inductie een stuk heter is dan gas. Bij het koken van eieren adviseer ik om de inductiekookplaat niet hoger te zetten dan stand 7, anders koken de eieren kapot!
Dit apparaat is makkelijk in gebruik, makkelijk schoon te maken en het is goedkoper dan gas. Zeker in combinatie met zonnepanelen.
Het enige kleine minpuntje is dat het apparaat een raar geluid maakt. Het beste te omschrijven als een fluit/pieptoon.
Maar dit is eigenlijk niet storend.

Pluspunten

• heter dan gas
  • makkelijk in gebruik
  • plug & play
  • 1-fase stroom
  • makkelijk mee te nemen op vakantie

Minpunten

• geluid

Beste heer / mevrouw,

Dank je wel voor het schrijven van deze mooie en uitgebreide review. Het doet ons goed om te lezen dat je tevreden bent met de werking van de inductiekookplaat.

h**6@g**l.com 22-07-2022
Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Ideaal, die drie pitten. Voldoet volledig aan de verwachtingen en ziet er mooi uit. Wel even wennen , inductie .

Beste heer / mevrouw,

Dank je voor deze review. Wat leuk om te lezen dat je tevreden bent met de inductiekookplaat en deze voldoet aan alle verwachtingen.

A.J.T.Kok 22-07-2022

Grandioos!!! Mijn vrouw is er niet meer weg te slaan.

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Deze inductie kookplaat voldoet werkelijk aan alle eisen. Het werk zo eenvoudig, dat zelfs een kind het kan bedienen, alleen voor de veiligheid niet doen. Alle drie pitten kunnen te gelijk gebruikt worden. In een woord subliem.

Pluspunten

• schoon koken

Beste heer / mevrouw Kok,

Dank je wel voor het schrijven van deze positieve review en het mooie cijfer. Het doet ons goed om te lezen dat je tevreden bent met de werking van de kookplaat, dat jij blij bent met jouw aankoop is waar wij het allemaal voor doen.