Samsung Rb38c7b6b12/ef - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Rb38c7b6b12/ef op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Berend72 09-02-2024

Kwalitatieve ruime koelkast met slimme opties

Geschreven voor: Samsung Rb38c7b6b12/ef

Ik heb deze koelkast een aantal weken mogen testen. Wat me direct opviel was de enorme grootte en vooral dan ook de vele ruimte in de koelkast. De koelkast is vrij zwaar en voelt heel solide aan met openen/sluiten. Ik ben zelf een (kleinere) inbouwkoelkast gewend en alleen het openen/sluiten is al een wereld van verschil. Duidelijk kwaliteitsverschil. Ik heb genoten van de no-frost lades in de vriezer, want in mijn eigen vriezer onstaat er in loop van tijd een extra ijslaag rondom de lades, waardoor deze soms moeilijk open gaan. Bij de Samsung geen enkel probleem, alsof je een keukenla opent.

De ruimte binnenin de koelkast heb ik niet volledig kunnen benutten, aangezien ik genoeg space over had. Er is genoeg bergruimte en de plankjes zijn verstelbaar zodat je evt ook flessen rechtop kunt zetten. Daarnaast een heel prettige plank met geribbelde bodem, ideaal voor liggende flessen die nu prima blijven liggen in plaats van de hele koelkast doorrollen.

Op de 2 lades staan humidity fresh en optimal fresh, voor extra langere houdbaarheid van groente of vlees. Daar bovenop is er ook nog een mogelijkheid om de optimal fresh lade apart in te stellen door dual temp en single temp zodat je bijv groente of vlees in de ene lade of beide tegelijk koeler kan instellen dan de normale koelkasttemperatuur.

Je kan zelfs ook nog je koelkast aansluiten op je Wifi en van afstand de vriezer-en koelkasttemperatuur wijzigen.

Tot slot over het geluid van de koelkast; helemaal niets! Concluderend wordt ik ook zelf letterlijk stil van deze fantastisch ruime, kwalitatieve koelkast met prima opties.

Pluspunten

• ruimte
  • no frost lades
  • ribbellade voor liggende flessen
  • apart instelbare lades
  • wifi

Miriam 30-01-2024

Ruime, energiezuinige koelkast

Geschreven voor: Samsung Rb38c7b6b12/ef

Deze koelkast heb ik enkele weken mogen testen.
Wat als eerste opviel was hoe groot hij is. Ik ben 1.66 en de bovenste plank heb ik bewust een positie lager geplaatst om overal bij te kunnen. Maar wat een ruimte heb ik daardoor zeg! Deze ruimte is zowel van toepassing op het koel als het vriesgedeelte.
De dag voor levering had ik vast de app gedownload en toen de koelkast er stond kon ik hem makkelijk verbinden met de app. Je kunt met de app makkelijk instellen op welke temperatuur je de koelkast wil hebben. Het enige wat ik mis is de terugkoppeling op welke graden de koelkast en vriezer zich op dit moment bevinden. Mogelijk een optie voor de toekomst.
In gebruik is de koelkast prettig. De deur valt makkelijk dicht, waardoor je ook je verbruik beperkt.
Daarnaast is de koelkast ook erg stil, zeker in vergelijk met de koelkast die ik normaal in gebruik heb.

Pluspunten

• Ruim, veel inhoud
  • Stil
  • Handige app om doeltemperatuur in te stellen
  • energiezuining

Minpunten

• App geeft niet de huidige temperatuur aan

r***************@g******** 01-01-2024

Mooie, zeer ruime, moderne en stille koel-vries combinatie.

Geschreven voor: Samsung Rb38c7b6b12/ef

Wij hebben deze koelkast mogen testen. Het is een hele moderne machine. Mooi design en zeer ruim. Mooie antraciet kleur aan de buitenzijde. De installatie was even onhandig. Bij het aanzetten ging er een constante irritante piep af die ik niet zo snel kon stoppen. De meegeleverde handleiding is erg onhandig en summier. Bijna niet te lezen. Daarom eerst op internet opgezocht wat te doen. Dat raad ik iedereen aan. Het bleek dat het te maken had met het instellen op het digitale display. Als je dat eenmaal door hebt, is die erg handig. Zo kan je de temperaturen zien die ingesteld staan, en makkelijk veranderen. De wifi bediening en het instellen daarvan was ook even zoeken. Uiteindelijk ben ik er uit gekomen, maar voor iemand die niet handig daarin is zoals mijn vrouw, is het lastig. Na het installeren van de Smart Things app en scannen van QR code in de koelkast ging het goed. De koelkast is heel ruim en erg stil. Vooral vergeleken bij onze oude van 14 jaar oud. Vier geharde glazen plateaus zijn fijn. Een glazen plateau kan je dubbel openklappen zodat je er flessen in kan zetten. Wel jammer dat je de plateau's niet kan verstellen in hoogte. Je kan er wel een weghalen, maar dan mis je die toch. De twee lades zijn erg prettig, en de onderste lekker diep. Een optimal fresh + en een humidity fresh +. Het was niet direct duidelijk wat het verschil was tussen die twee. Waarom niet in het Nederlands? Ook hier weer op moeten zoeken op internet. De optimal fresh lade bestaat uit 2 delen. Het voordeel zie ik niet, maar het tussenschot kan je weghalen zodat er weer 1 vak ontstaat. De humidity fresh lade klinkt mooi, maar ik zie hiervan ook het de meerwaarde niet in. Wist eerst niet wat humidity was, en de draaiknop is verwarrend. Welke producten welke vochtigheid nodig hebben is mij niet duidelijk, Wij doen al jaren alles in 1 lade, en dat gaat goed. De lades schuiven erg soepel en prettig. Het flessen plateau over de hele breedte is erg handig. Die is heel vlak, zodat er ook platte spullen op kunnen liggen. Flessen liggen er ook goed op zonder dat die weg rollen. Vier deurvakken is erg handig. Het flessenrek is lekker diep, hoog en stevig. De deur valt ook prettig dicht, en opent ook makkelijk. Dat voelt goed aan. Met grote stevige deurrubbers. De ledverlichting in de koelruimte is goed. Jammer dat er nooit een lampje in de vriesruimtes zitten. Dat zou wel handig zijn. Als alles tegenwoordig toch zo modern wordt, waarom dan daar geen verlichting. De diepvries ruimte met drie lades is goed ruim. Handig is misschien dat je de diepvries stand kan uitzetten zodat je die ruimte kan gebruiken voor koelen. Daar zullen wij echter nooit gebruik van maken, omdat de diepvries altijd vol ligt. Handig dat je via de app de temperatuur van de koelruimte en vriesruimte kan zien en aanpassen. De Power cool and freeze optie om snel producten in te vriezen of koelen is misschien voor sommige handig, maar zal ik niet gebruiken. Omdat de temperatuur toch altijd constant is, zie ik de voordelen daar niet van in. Heb dit ook nooit gemist bij onze oude huidige koelkast. Hoewel ik het een erg mooie en ruime koel-vriescombinatie vindt: de prijs vind ik aan de hoge kant. Meer dan 1300 euro voor een koelkast, dat heb ik er niet voor over omdat de extra's niet aan ons besteed zijn. Een koel vriescombinatie moet voor mij goed koelen en vriezen, ruim zijn, stil en zuinig in gebruik, en een lange levensduur hebben. Al die extra dingen die er tegenwoordig opzitten hebben voor ons geen meerwaarde. Die electronica kan snel stuk gaan, en zorgt er dan voor dat de levensduur verkort wordt. Maar voor mensen die wel gaan voor modern en telefoonbediening is het een mooi apparaat.

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Stil
  • Mooie design
  • Handig in gebruik
  • Veelzijdig

Minpunten

• Hoge prijs
  • Geen lampje in vriesvak