Liebherr CBNes 5775 Premium - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Liebherr CBNes 5775 Premium op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

a******@i********* 23-12-2022

Zuinige duurzame koelvriescombinatie

Geschreven voor: Liebherr CBNes 5775 Premium

Zoekend naar de meest duurzame koelvriescombinatie, ben ik bij Liebherr uit gekomen. Bouwstijl is goed voor een langdurig gebruik, met het laagste energie verbruik in deze klasse. 2 nul graden vakken, waardoor je geen groente of vleeswaren meer weg gooit omdat het veel langer vers blijft. Je kunt bij 0C je vlees laten rijpen, zodat het meer wordt!

Ronja 10-11-2022

Fijne, grote, zuinige koelkast

Geschreven voor: Liebherr CBNes 5775 Premium

Liebherr werd ons door een witgoedmonteur als het beste en duurzaamste merk voor koelkasten aanbevolen. Een van de weinige met energielabel B en genoeg volume voor ons gebruik. Hij staat mooi in de keuken, maakt weinig geluid, koelt erg goed en is zeker groot genoeg. We zijn tot nu toe erg tevreden.

Pluspunten

• groot
  • koelt goed
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• onderste vriezer la is iets te klein

f********@g******** 04-10-2022

Zeer professionele uitstraling

Geschreven voor: Liebherr CBNes 5775 Premium

Prachtige koelkast/vriezer combinatie. Zeer professionele uitstraling. Zuinig met energie en koelt fantastisch. Had dit eerder moeten doen. Ook handig de automatishe sluiting van de deur.

Pluspunten

• Zuinig in energie
  • Ziet er goed uit
  • Handig voor groenten en fruit
  • No frost
  • Stil

AJL 27-03-2022

Even wennen

Geschreven voor: Liebherr CBNes 5775 Premium

Twee grote "groentelades" die naar voren geplaatst zijn, met als gevolg daar geen plaats voor flessen in de deur. Ik heb de halve plank beneden gebruikt om genoeg hoogte te krijgen om de melkpakken neer te zetten.
Het dagelijkse gebruiksgedeelte van de koelkast zit ook bovenop de groentelades en dit ligt dus een stuk hoger.
En dat merk je wel, je zit continu 20cm lager met je hand.
Verder is de kast heel ruim, prachtig uitgelicht. Het effect van de groente, kaas en fruitlades moet ik nog merken.

Pluspunten

• prachtige led verlichting

Minpunten

• hoge inleg
  • weinig plek voor drinkpakken in de deur

F. 27-03-2022

Liebherr ongeëvenaarde kwaliteit in Koel-vriescombinaties

Geschreven voor: Liebherr CBNes 5775 Premium

Drieëntwintig jaar geleden zochten wij een koel-vriescombinatie. Naast een hele hoop voor ons toen bekende merken zagen we ook een mooie hoge RVS kast staan van het voor ons toen nog onbekende Liebherr. We vroegen de verkoper om de prijs van deze fraaie koel-vriescombinatie. Die lag ten opzichte van de andere koelkasten beduidend hoger en dat voor een merk dat "onbekend" was. De verkoper verzekerde ons dat dit merk zo beetje de beste koel-vrieskasten ter wereld maakte. Het was een professioneel merk dat indertijd ook voor de "gewone" consument producten ging leveren. Waar andere merken een keur aan producten leveren, specialiseert Liebherr zich "enkel" in koelen.
Hoewel we de kast heel erg mooi vonden, twijfelden we nog wel omdat we het merk (toen) nog niet goed kende en de prijs hoog was. Na het doorlezen van een folder en wat navraag bij kennissen en familie, toch opnieuw naar de winkel. Tja die kast was echt heel veel mooier afgewerkt dan alle andere koelkasten. De verkoper gaf aan dat hij ten opzichte van de rest ook nog eens heel zuinig was en dat dit merk heel veel langer zou meegaan dan welke koelkast we ook zouden kopen. We besloten de gok te wagen en kochten de koelkast. Daar hebben we geen seconde spijt van gehad.

Twee verhuizingen en 23 jaar trouwe dienst verder ziet de kast er nog steeds fantastisch uit en functioneert nog als een zonnetje. Na al die jaren nog steeds een eye-catcher in de keuken. Nooit hebben we maar ook één probleem of defect gehad. Enkel het stroomgebruik is 23 jaar na aanschaf niet meer van deze tijd. Daarnaast moesten we de vriezer iets vaker ontdooien ivm ijsafzetting aan de binnenzijde.
Duidelijk was dat als we ooit weer een koel-vriescombinatie zouden moeten kopen, dat dit 100% zeker weer een Liebherr zou worden. Geen twijfel mogelijk. De rest van de familie is sinds onze aanschaf in de loop der tijd ook fan geworden.

Omdat onze keuken een upgrade kreeg, wilde toch ook gelijk ook een nieuwe "koelkast", ondanks dat de huidige het nog prima deed. De nieuwe moest wel zo zuinig mogelijk zijn en uiteraard een LIEBHERR.
We hebben nog even getwijfeld of we de zwarte CBNbs 4875 zouden nemen ipv een RVS. Maar na een bezoek aan de showroom in Uithoorn vonden we RVS toch mooier. Daarnaast wilde we het liefst een iets bredere kast en die was er niet in zwart.
De keuze ging toen tussen de Liebher CBNes 5778 Premium en de Liebherr CBNes 5775-20 Premium.
Het display aan de buitenzijde van de 5778 sprak ons niet zo aan. Die kon wel gelijk geleverd worden. Op de 5775 zat een behoorlijke wachttijd. Omdat onze "oude" Liebherr nog steeds functioneerde was dat geen probleem.

Inmiddels staat de Liebherr CBNes 5775-20 Premium in onze nieuwe keuken. Wat een geweldige kast. Superzuinig met energielabel B (erg prettig met de huidige hoge energieprijzen), zelfs de meest zuinige kast in deze klasse die je kunt kopen. Concurrerende merken lopen minimaal 2 labels achter.
Heel veel ruimte in de kast die fantastisch is verlicht met witte led verlichting.
De laden die je helemaal kan uitrekken op kogellagers/rails zijn zo handig. Deze laden trekken zichzelf het laatste stukje naar binnen en zijn tevens zacht sluitend.

De deuren zijn zelfsluitend en door de speciale handgreep erg gemakkelijk te openen. Het "vacuum" zuigen waardoor je wel eens kracht moest zetten om een deur te openen, behoord hiermee tot het verleden. De deur opent met je pink.
Bovendien zijn de deuren soft sluitend. We hebben het in de showroom mogen proberen om de deur zo hard mogelijk dicht te gooien. De deur sluit simpelweg zachtjes.
Mocht een deur langer dan 1 minuut openstaan, dan klinkt een waarschuwing.

Het edelstaal laat inderdaad geen vingerafdruk zien. Dat scheelt schoonmaken.
Ook hoeft deze kast niet ontdooit te worden. Heerlijk.
Wederom een keur aan perfect passende accessoires (botervloot/eierrekje/lekvrije ijsblokjes mal etc) erbij.

We gaan ervanuit dat we ook van deze kast weer 20+ jaar kunnen genieten.
Vooralsnog zijn wij er harstikke blij mee.

En onze "oude" RVS kast heeft een tweede leven gekregen bij kennissen, die er heel erg blij zijn. Nu we de kwaliteit van Liebherr kennen, gaan we ervan uit dat onze kennissen ook nog een flink aantal jaren probleemloos zullen genieten.

Pluspunten

• Zuinig B-label
  • Geen vingerafdrukken RVS
  • Zelfsluitende en zacht sluitende deuren
  • NoFrost
  • BioFresh

Minpunten

• Geen enkele

d***@t****************** 31-01-2022

Super mooie rvs koel-vrieskast.

Geschreven voor: Liebherr CBNes 5775 Premium

Super mooie koel-vries kast, door het rvs is het echt een aanwinst in de ruimte. De 2 biofresh lades zijn super groot en daardoor heel praktisch.

Pluspunten

• uiterlijk
  • inhoud koelgedeelte

Minpunten

• inhoud vriesgedeelte