Philips Premium HD9653/90 Airfryer XXL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Premium HD9653/90 Airfryer XXL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

De Philips Avance Collection HD9653 is een echte keukenprins. Met zijn vermogen van 2225 watt en zijn capaciteit van 1,4 kg bereid je snel en eenvoudig de lekkerste snacks en frietjes. Daarbij is het natuurlijk ook heel fijn dat je die snacks via het digitale display eenvoudig tot wel 30 minuten warm houdt. Eens zin in wat anders? Met de Philips Airfryer-app heb je honderden ideeën, tips en tutorials tot je beschikking. Dankzij de Rapid Air-technologie is elke maaltijd een succes. Maar dan natuurlijk wel met maar liefst 90 procent minder vet dan bij een gewone friteuse.

Willem_annevelink@hotmail.com 08-08-2023

Signaal probleem

Het is een prima airfryer. Het is inmiddels de 2e die ik heb.
Maarr et is 1 manko
Zodra hij op de gewenste tdmperatuur is geeft hij een signaal af. Echter dir signaal heeft een tehoge frequentie zodat het voir ouderen niet te horen is. Bij het vorige type knipperde het aantsl graden scherm
Zoxt hik op tdmperatuur was hield het knipperdn op.
Dat is veel beter en duidelijjer zichtbaat.
Verder functioneert hij orima

w****************@h********** 20-04-2023

Erg goed maar met 1 manco

Ik vind het een prima apparaat maar..
Hij heeft 1 manco.
Zodra hij de opgegeven temperatuur heeft bereikt geeft hij een signaal.
Helaas is dit signaal te hoog voor personen die hoge frequenties niet horen.
De vorige airfryer van Philips die ik versleten heb, had een lager signaal en daarom wel hoorbaar.
Dit vind ik lastig omdat ik nu steeds aan een ander moet vragen of de temp is bereikt.
Bij de vorige versie bleef hij gewoon ook knipperen tot de juiste temp was bereikt.
Kortom hier kan Philips een verbetering doorvoeren.

Pluspunten

• veelzijdig zelfs eieren koken gebak en brood
  • Kippenpoten blijven byzonder sappig

Minpunten

• Het temperatuur signaal is slecht hoorbaar

willem_annevelink@hotmail.com 31-12-2022

Temperatuursignaal niet goed hoorbaar.

Ik heb toch een manco gevonden voor dit product.
Het is de 2e airfryer van Philips die ik heb. Functioneert prima. Maarrr op 1 punt scored hij slecht.
Namelijk het tingeltje dat klinkt als hij de gewenste temperatuur heeft bereikt is voor mij niet hoorbaar door de te hoge toon. De vorige airfryer hoorde ik wel tingelen. Wie al gehoorapparaten gebruikt heeft een probleem. Bij het oude type stopte hij ook met knipperen als de juiste temperatuur was bereikt. Graag hier een verbetering doorvoeren Philips.

Minpunten

• Temperatuur signaal

Robin 07-11-2022

Groot, snel en veelzijdiger dan gedacht

Blij met onze grote snelle frietmachine. Veelzijdig apparaat, kleine baksels als croissantjes of quiche hoeven nu niet meer in de grote oven. Scheelt tijd en energie. Geen fatsoenlijke handleiding, maar wel heel veel papier met daarop de eeuwige waarschuwingen in belachelijk veel talen. Op de voorkant van dat papier staat overigens geen enkele aanwijzing wat er in welke taal in staat, zoek dat maar lekker zelf uit. Of spaar je de moeite, er staat eigenlijk alleen juridische blabla.

Pluspunten

• Snel
  • Veelzijdig
  • Minder vaak de grote oven nodig

Minpunten

• Geen fatsoenlijke handleiding

Ap 03-01-2019

Prima aaraat

Doet het prima. Maar in de vaatwasser gaat het ergste vet er wel af, maar wordt het apparaat miet echt schoon.
Brandt heel erg in, zelfs met schuurspons niet echt schoon te krijgen.

Pluspunten

• Doet prima wat het moet doen
  • Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Schoonmaken
  • Wordt niet echt schoon

EllaGarms 09-07-2018

Super apparaat!

Ik was wat sceptisch, maar na positieve geluiden bij mijn buren vandaan, toch maar de sprong gewaagd. En wat ben ik er blij mee! De Airfryer is veel veelzijdiger dan ik had gedacht. Mijn favoriete recept: Zalm Pesto met gepofte tomaatjes: in 9 minuten op tafel!

Drie kritische mannen in huis, maar nog geen negatief bericht gehoord. Ik had niet gedacht dat de patatjes door deze strenge test heen zouden komen, maar ze zijn smakelijk ontvangen!

Bananenbrood gemaakt, heerlijk smeuig, snel klaar.

En ook altijd een pluspunt: Alle onderdelen kunnen in de vaatwasser!

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Snel klaar
  • Schoonmaken in de afwasmachine

Cruela 02-07-2018

Ideaal

Wat een fijn apparaat! Warme broodjes als we uit de kerk komen op zondagmorgen. Cake bakken, koken (al vinden we dat nog zoeken omdat niet alles tegelijk klaar is) en uiteraard de snacks. Handig bij visite of verjaardag want er kan veel in. En geen geurtjes en vette toestanden

Pluspunten

• Friet en snacks niet vet
  • Geen geur
  • Snel klaar

Minpunten

• Verschillende assecoires was even n gezoek

Ris81 23-06-2018

Top apparaat

Mijn eerste indruk is wooww wat een mooi, groot en praktisch apparaat. Ik heb er nog niks in gebakken maar heb wel gelezen wat je er allemaal mee kan doen. Veel functies in 1 apparaat, wat wil je nog meer. Ik heb een combi oven, ik verwacht dat ik nog heel weinig gebruik zal maken van mijn oven. En frituren in een pan is ook verleden tijd voor mij. Echt een top apparaat! We hadden frietjes gebakken en nog een paar snacks. We konden gewoon een hele zak patat (750gram) in 1x bakken. Dit pastte nooit in de pan. Scheelt dus enorm veel tijd. Het bakken ging ook vrij snel en de smaak was gewoon zoals altijd, ik merkte er geen verschil in. Er hing ook geen baklucht in huis, dat was erg fijn.

Kitty1985 23-06-2018

Geweldig apparaat

Na een kleine airfryer gehad te hebben van bestron.. ben ik totaal verrast dat deze zoveel beter, gemakkelijker en fijner is om mee te koken. Alles is super snel klaar en de smaken blijven in de producten zonder dat het in het vet pruttelt! Gebruik is heel gemakkelijk en spreekt bijna voor zich. Ondanks dat ik de prijs hoog vind, is het dit zeker waard voor dit product.

Pluspunten

• Snelle bereiding producten
  • Gemakkelijke bediening
  • Gemakkelijk schoon te maken

Minpunten

• Zwaar apparaat

Jenn010 20-06-2018

Makkelijk in gebruik!

Makkelijk bedienbaar voor het hele gezin. Tienerzoon gebruikt het vaak voor een snelle hap en doet er verschillende producten in. Van een frietje tot een pasteitje.
Ik heb er onlangs cake in gebakken. Het functioneert precies hetzelfde als een oven of als een friteuse. Aan de smaak zal het niet liggen!! Het schoonmaken gaat ook zeer gemakkelijk, onderdelen kunnen in de vaatwasser.

Pluspunten

• Je kan bijna alles erin bakken
  • Makkelijk bedienbaar
  • Goed schoon te houden
  • Geen nare geurtjes in huis

Minpunten

• Groot apparaat

Wendy1982 20-06-2018

Super handig apparaat

Sinds 2 weken in het bezit van dit prachtige product. Van krokante frietjes tot het grillen van een heerlijk stuk vlees. Bakken van een bananenbrood. Met dit product wordt het je wel heel makkelijk gemaakt. Een echte aanwinst voor in de keuken.

Nog geen minpunt kunnen ontdekken.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Kunt er bijna alles in maken

Minpunten

• Geen gebruiksaanwijzing aanwezig in de doos

Moon7 18-06-2018
  • Product gekregen

Verrassend veelzijdig en makkelijk te gebruiken!

Sinds vorige week hebben we de Philips Avance Airfryer XXL in huis en we zijn positief verrast. Niet alleen frites en snacks ku je hier gemakkelijk in bereiden, maar ook vlees, broodjes en uienringen. Smelten van kaas op rundrburhers ging ook perfect door het het laatste minuutje erop te doen.
We gebruikte in het verleden veelal de over voor sit soort dingen, maar dat is toch minder lekker en de bereidingswijze is enorm verkort doordat je de airfryer niet hoeft voor te verwarmen.
De bakvorm werkt ook prima (wel jammer dat de vorm va;het baksel wat minder aantrekkelijk is. Ook hebben we de accesoireset met de verdeler en en het rekje voor een extra laag inmiddels besteld om meer tegelijktijd klaar te kunnen maken. De XXL is daar absoluut groot genoeg voor!

Pluspunten

• In app veel recepten beschikbaar
  • Direct klaar voor gebruik, niet voorverwarmen
  • Gezonder dan frituren
  • Veelzijdig, er kan van alles in

Minpunten

• Kort snoer
  • Beperkte handleiding bijgesloten
  • In app zijn baltijden niet goed vindbaar

Gaitrie Soekhan 18-06-2018

Mooi en handig apparaat

Ondertussen al meerdere producten uitgeprobeerd. Bijna geen verschil met het bakken in olie. De smaak is dezelfde en het blijft ook lekker krokant. Enig nadeel is de rookontwikkeling. De rookmelder ging zelfs af daardoor! De volgende keer maar onder de afzuigkap zetten.

Pluspunten

• vormgeving
  • makkelijk in onderhoud
  • lekker krokant

Minpunten

• veel rookontwikkeling

Linda0001 15-06-2018

Zo eenvoudig!

Wat een mooi apparaat!
De bediening is eenvoudig en friet en snacks smaken prima. Friet is iets droger dan uit de frituur, maar wel lekker knapperig! Het zal ook even uittesten zijn welk merk en welke bereiding het beste is.

Ook afbakbroodjes zijn binnen no time klaar, de Airfryer hoeft ook niet voorverwarmd te worden, dus het gaat veel sneller dan in de oven. Ook het bereiden van vlees is kinderlijk eenvoudig. Dat lukt mij in de pan vaak niet.

Echt een multifunctioneel apparaat wat voor veel meer dan snacks en friet gebruikt kan worden!

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Prijzig

mamavanharleyenelvis 13-06-2018
  • Product gekregen

veel inhoud, mooi design, makkelijk in gebruik

ik was wat huiverig om een airfryer aan te schaffen omdat ik hier en daar hoorde hoe klein ze zijn en hoe lang het dan duurt voordat eten klaar is voor een heel gezin... Dat blijken voor deze kanjer onwaarheden. Wat een grote inhoud, mandje is groter dan bij onze oude frietpan. gelukkig staan er veel recepten online (en ook al zoveel in het receptenboekje dat met de airfryer geleverd werd) want hij word hier dagelijks gebruikt. wat fijn ook dat je er zoveel kanten mee op kan; cake bakken, friet maken, groente bereiden...allemaal vers en indien gewenst krokant.

Pluspunten

• mooi design
  • groot mandje
  • makkelijk in gebruik
  • groot genoeg voor gezin

Minpunten

• groot om op te bergen

dara_uasg 08-06-2018

Positief verrast

We hebben thuis een erg goede hetelucht/stoomoven die we voor bijna alles gebruiken. Omdat we al jaren geen frituur meer hebben doen we hier af en toe ook oven frites in. Op zich kan dat prima maar echt goed werkt het niet in de oven, het is of te hard met zwart verbrande stukjes of te sompig.

We hadden al eens eerder aan een airfryer gedacht maar met name de hoge prijs weerhield ons ervan om een airfryer aan te schaffen. Dus voor het eventuele snacken gingen we heel af en toe naar de lokale snackbar. Tot dat de mogelijkheid kwam om via the insiders een airfryer te testen. We hebben de XXL varainat toegestuurd gekregen.

Bij het uitpakken viel het op dat er weinig documentatie bij de airfryer zit. Maar op zich wijzen de functies van de knoppen zichzelf. Verder viel op dat er onder in de anti-aanbak bak een soort los rooster lag. Bij nader onderzoek is deze bedoeld voor vet reductie. Erg jammer dat deze niet met bescherming was ingepakt want het rooster heeft veel scherpe punten wat er voor gezorgd heeft dat de anti-aanbak bak al gekrast was voordat we hem in gebruik namen.

Hierna de eerste test. We hadden Aviko oven frites en Mora oven snacks gekocht. Op beide verpakkingen staan de ideale temperatuur en tijd voor de airfryer. Omdat de friotes de meeste tijd nodig hadden (14) zijn we daarmee begonnen. Hop de frites in de mand zonder olie en fryen maar. Na 14 minuten was ik zeer positief verrast, de frites zagen er mooi goudbruin uit en hadden de ideale krokantheid! Dit komt echt heel dicht in de buurt van gefrituurde frites. Hierna de oven snacks in de airfryer voor 8 minuten. Ook deze kamen er verrassend genoeg nagenoeg perfect uit. Onze dochter van 5 jaar welke zeer kieskeurig is met het eten vond de frites heerlijk. Ook wij zelf vonden de fites erg lekker.

Kortom de airfryer is niet goedkoop maar in combinatie met de airfryer/oven producten van verschillende fabrikanten maakt de airfryer zijn beloftes meer dan waard!

We zijn heel erg positief verrast :)

Pluspunten

• Minder baktijd dan oven
  • Geen nare geurtjes

Minpunten

• Hoge prijs