Philips Avance Collection HD9653 - Reviews

Regelbare thermostaat
Kleuren
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Fritje1 17-06-2018

Fritjes zijn top

Voor mij een veel beter alternatief dan oven-fritjes, want principieel komt er bij ons geen friteuse in.
Ook oneindig veel andere mogelijkheden, top!

Pluspunten

• Snel proper
  • Krokant

Minpunten

• Groot toestel

Karolien0484 16-06-2018

Mooie aanvulling van keukenapparatuur

Het is een groot toestel dat ook behoorlijk zwaar is, dus je zet de airfryer niet zomaar weg in een kast. Hij staat wel netjes en minimalistisch op het aanrecht, dus het stoort niet echt dat hij blijft staan. Naar mijn ervaring wordt een toestel dat zichtbaar is ook vaker gebruikt. Verse frietjes waren een beetje een zoektocht om ze goed gebakken te krijgen. Als het mandje helemaal vol is vind ik dat ze niet allemaal goed gebakken zijn, dus best niet meer dan +-750 g per keer. De airfryer diepvriesfrietjes die ik de volgende keer probeerde waren wel zeer geslaagd en prima gebakken volgens de instructies op de verpakking. Bij Zweedse gehaktballetjes deed hij ook perfect zijn werk. Er zat een lekker korstje aan de buitenkant en binnenin waren ze warm en smeuïg. Verder heb ik hem gebruikt voor kleine porties ontbijt waarbij het erg handig is dat je niet steeds de oven hoeft voor te verwarmen.
Alle onderdelen zijn ook makkelijk schoon te maken, ze mogen in de vaatwasser maar nemen daarin veel plaats in, maar ook manueel is alles snel en makkelijk schoon.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • snel klaar, hoeft niet voorverwarmd te worden
  • veelzijdig
  • geen geurhinder
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• groot en zwaar
  • 1.4kg verse frieten zijn niet gelijkmatig gebakken

Linda0001 15-06-2018

Zo eenvoudig!

Wat een mooi apparaat!
De bediening is eenvoudig en friet en snacks smaken prima. Friet is iets droger dan uit de frituur, maar wel lekker knapperig! Het zal ook even uittesten zijn welk merk en welke bereiding het beste is.

Ook afbakbroodjes zijn binnen no time klaar, de Airfryer hoeft ook niet voorverwarmd te worden, dus het gaat veel sneller dan in de oven. Ook het bereiden van vlees is kinderlijk eenvoudig. Dat lukt mij in de pan vaak niet.

Echt een multifunctioneel apparaat wat voor veel meer dan snacks en friet gebruikt kan worden!

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Prijzig

pingpong 15-06-2018
  • Product gekregen

De airfryer....zoveel mogelijkheden!!!!

Ik ben heel blij met mijn Airfryer XXL: hij is al niet meer weg te denken uit mijn keuken. Stuk voor stuk lekkere dingen in klaargemaakt ,zowel gemarineerde satés, provençaals vleesbrood als pommes duchesse, fish sticks.... zacht vanbinnen en krokant vanbuiten, net zoals het moet. Zelfs groenten zijn heerlijk! Op internet zijn heel veel lekkere recepten te vinden, hmmmm dat wordt nog smullen de komende maanden/jaren! Ik vind de bakvorm wel heel gemakkelijk, dit zou ik er zeker bij kopen. Het toestel is heel gemakkelijk schoon te maken (ik doe het wel niet in het afwasmachine, neemt mij teveel plaats in). Geurtjes zijn veel minder dan frietketel, natuurlijk ruik je wel nog dat je gekookt hebt, maar dit is niet storend. Wat ik bij het openen van de doos miste was een handleiding, deze vind je online....maar ik moet zeggen: het toestel is zo gemakkelijk in gebruik dat je deze echt niet nodig hebt! Mijn grill en oven worden bijna niet meer gebruikt! Ik ben een echte fan!

Pluspunten

• korte baktijden en toch krokant
  • gemakkelijk in onderhoud en gebruik
  • zeer veel recepten op internet te vinden

Minpunten

• redelijk zwaar en groot dus moeilijk weg te zetten

mamavanharleyenelvis 13-06-2018
  • Product gekregen

veel inhoud, mooi design, makkelijk in gebruik

ik was wat huiverig om een airfryer aan te schaffen omdat ik hier en daar hoorde hoe klein ze zijn en hoe lang het dan duurt voordat eten klaar is voor een heel gezin... Dat blijken voor deze kanjer onwaarheden. Wat een grote inhoud, mandje is groter dan bij onze oude frietpan. gelukkig staan er veel recepten online (en ook al zoveel in het receptenboekje dat met de airfryer geleverd werd) want hij word hier dagelijks gebruikt. wat fijn ook dat je er zoveel kanten mee op kan; cake bakken, friet maken, groente bereiden...allemaal vers en indien gewenst krokant.

Pluspunten

• mooi design
  • groot mandje
  • makkelijk in gebruik
  • groot genoeg voor gezin

Minpunten

• groot om op te bergen

dara_uasg 08-06-2018

Positief verrast

We hebben thuis een erg goede hetelucht/stoomoven die we voor bijna alles gebruiken. Omdat we al jaren geen frituur meer hebben doen we hier af en toe ook oven frites in. Op zich kan dat prima maar echt goed werkt het niet in de oven, het is of te hard met zwart verbrande stukjes of te sompig.

We hadden al eens eerder aan een airfryer gedacht maar met name de hoge prijs weerhield ons ervan om een airfryer aan te schaffen. Dus voor het eventuele snacken gingen we heel af en toe naar de lokale snackbar. Tot dat de mogelijkheid kwam om via the insiders een airfryer te testen. We hebben de XXL varainat toegestuurd gekregen.

Bij het uitpakken viel het op dat er weinig documentatie bij de airfryer zit. Maar op zich wijzen de functies van de knoppen zichzelf. Verder viel op dat er onder in de anti-aanbak bak een soort los rooster lag. Bij nader onderzoek is deze bedoeld voor vet reductie. Erg jammer dat deze niet met bescherming was ingepakt want het rooster heeft veel scherpe punten wat er voor gezorgd heeft dat de anti-aanbak bak al gekrast was voordat we hem in gebruik namen.

Hierna de eerste test. We hadden Aviko oven frites en Mora oven snacks gekocht. Op beide verpakkingen staan de ideale temperatuur en tijd voor de airfryer. Omdat de friotes de meeste tijd nodig hadden (14) zijn we daarmee begonnen. Hop de frites in de mand zonder olie en fryen maar. Na 14 minuten was ik zeer positief verrast, de frites zagen er mooi goudbruin uit en hadden de ideale krokantheid! Dit komt echt heel dicht in de buurt van gefrituurde frites. Hierna de oven snacks in de airfryer voor 8 minuten. Ook deze kamen er verrassend genoeg nagenoeg perfect uit. Onze dochter van 5 jaar welke zeer kieskeurig is met het eten vond de frites heerlijk. Ook wij zelf vonden de fites erg lekker.

Kortom de airfryer is niet goedkoop maar in combinatie met de airfryer/oven producten van verschillende fabrikanten maakt de airfryer zijn beloftes meer dan waard!

We zijn heel erg positief verrast :)

Pluspunten

• Minder baktijd dan oven
  • Geen nare geurtjes

Minpunten

• Hoge prijs

Dencreatief 16-03-2018

Goed apparaat.

Het is een goed apparaat, maar min puntje is, te zachte piepsignaal en niet achterelkaar zoals XL, niet handig voor zwaar slechthorend. Stond en staat nergens bij de beschrijvingen en ook niet bij reviews.
Oorspronkelijk gepost op philips.nl