Philips Avance Collection HD9651 - Reviews

Kleuren
zwart
Bakcapaciteit mand 1
1,4 kg

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de Philips Avance Collection HD9651 op Kieskeurig.nl.

Emplogan 05-10-2018

Anti aanbaklaag na enkele maanden los. Product onbruikbaar!

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9651

Ik had deze review graag zelf gevonden op de diverse reviewsites. Ik heb de gezondheid van mij en mijn gezin met twee kleine kinderen zeer hoog in het vaandel en kan het niet toelaten dat ook andere mensen wellicht niet eens weten dat zij (en hun gezin) anti aanbaklaag eten wanneer zij gebruik maken van hun Philips Airfryer.

De anti aanbaklaag van het mandje van de Philips Airfryer XXL laat namelijk na enkele maanden gebruik op meerdere plekken los waarna u het direct opeet. Zoals algemeen bekend moeten pannen en andere kook- en bakapparaten welke zijn uitgevoerd met anti aanbaklaag direct niet meer worden gebruikt wanneer deze kankerverwekkende laag is beschadigd of los laat.

Ik heb de Philips Airfryer altijd uiterst voorzichtig met een microvezeldoek en zonder gebruik te maken van agressieve schoonmaakmiddelen gereinigd maar zelfs dat mocht niet baten en de anti aanbaklaag van het mandje liet al na enkele maanden gebruik op meerdere plaatsen los.

Ik heb direct na constatering van dit defect contact opgenomen met de klantenservice van Philips. Na enkele weken telefonisch en emailcontact bevestigt Philips dat het eten van anti aanbaklaag (in kleine stukjes!) geen probleem is voor de gezondheid en dat het loslaten van de laag onder normale slijtage valt, Ik neem hier absoluut geen genoegen mee en wil bij deze iedereen waarschuwen voor dit ernstige gezondheidsprobleem!

Voor de aanschaf had ik bijna 3 jaar een Tefal Actifry in gebruik waarbij de anti aanbaklaag na al die jaren nooit een spoortje van slijtage heeft laten zien. Er zijn in de jaren wel helaas meerdere onderdelen defect geraakt maar deze zijn altijd zonder gezeur onder garantie vervangen.

Los van dit grote euvel dat het product onbruikbaar maakt wil ik wel opmerken dat het apparaat snel is en knapperige frietjes maakt. Helaas zijn deze knapperige frietjes wel voorzien van een laagje anti aanbaklaag met teflon.

Anti aanbaklaag bestaat uit zeer schadelijk teflon. Zolang de laag intact blijft is er geen gezondheidsprobleem. Zodra deze laag los laat of beschadigd raakt dan komen deeltjes van deze stof in de darmen waar deze zich nestelen in de darmwand. Dit gaat vaak goed maar het is ook zeer goed mogelijk dat op deze plaats kanker ontstaat.

Minpunten

• Alle eigenschappen slecht: product onbruikbaar
  • Na enkele maanden geheel onbruikbaar

Gollem 13-06-2020

Jammer!!!!

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9651

Fijn apparaat alleen jammer dat een Nederlands bedrijf een gebruiksaanwijzing erbij doet in 4 talen BEHALVE IN HET NEDERLANDS.
Nu zal er altijd wel iemand zijn die zegt; "je kan het via internet downloaden" maar dat kan ook in die andere talen en toch zit er voor hun wel een gebruiksaanwijzing bij.
Ik vind een gebruiksaanwijzing op papier makkelijker om ernaast te leggen dan met je mobiel bezig te zijn.

Rickvdv90 06-05-2020

Mooi apparaat maar net niet perfect

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9651

Ik wou al langer een apparaat zoals deze als alternatief voor een heteluchtoven en traditionele frituurpan. En dat mocht best wat kosten omdat ik van plan was hem vaak te gebruiken.

Daarom deze Philips Airfryer aangeschaft. Met toch het idee dat bij goedkopere airfryers o.a. de distributie van hete lucht minder doorontwikkeld is dan bij apparaten van deze klasse.
Afbakbroodjes, aardappelproducten, vlees en al wat niet meer garen perfect in het mandje en daarom gebruiken we deze Airfryer nu haast dagelijks.
Werkt ook veel beter dan de combimagnetron met hetelucht functie die we ook hebben. Al gebruiken we die dan wel eerder als we bijv. een lasagne maken of andere ovenschotel.

Nu we de Airfryer ca. een half jaar in gebruik hebben merken we wel dat de bak steeds minder goed sluit aannde voorkant waardoor wat lucht via een kier aan de voorkant ontsnapt. We weten ook niet goed waardoor dat komt, haast alsof er iets vervormd is. Maar toch doen we hier geen rare dingen mee. Dit kan er ook toe leiden dat het verwarmingselement niet geactiveerd wordt, als de bak niet goed sluit. Dit vind ik toch erg jammer voor een apparaat van deze klasse.

Ook vind ik de onderdelen niet heel vaatwasservriendelijk. Als je alle onderdelen in een normaal formaat vaatwasser stopt ben je best veel ruimte kwijt. De handgreep van het mandje is niet makkelijk verwijderbaar dus zit altijd in de weg. En de metalen bak is best fors dus neemt ook veel plaats in beslag.
Aan de andere kant, de Airfryer voorkomt gebruik van diverse pannen en schalen die ongeveer hetzelfde aan ruimte in beslag zouden nemen.

Ook opletten met 'lichtgewicht' dingen die je in de Airfryer wilt stoppen. Plakjes kaas als garnering moet je bijvoorbeeld niet doen, want dan wordt gelijk de kracht van het turbinesysteem gepresenteerd - die worden zo naar boven gezogen tegen het verwarmings-element aan. Een paar losse wraps snel opwarmen? Beter niet los in het mandje leggen want die stijgen ook op. Uiteindelijk best logisch maar daar denk je achteraf pas over na... ;)

Verder tevreden over het apparaat, maar door een kwaliteits-issue toch niet de 5 sterren waard helaas.

Msp63 01-09-2020

Grotere en uitneembare rooster zijn een vooruitgan

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9651

De mand is een hele vooruitgang maar de werking is minder dan de vorige die er helaas mee ophield om te verwarmen.

DJAI 17-08-2020

Mijn favoriete keukenassistent

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9651

Ik ben super tevreden met mijn Philips Airfryer XXL. Ik gebruik hem elke dag ! ook de bijhorende accesoires komen goed van pas. Alleen een spatdeksel mis ik maar ik weet niet welke bij de XXL past

haarlem023 05-08-2020

snel warm en werkt heel fijn

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9651

de airfryer is snel op temperatuur, werkt heel makkelijk en gerechten komen er goed uit, er kan veel tegelijk in en toch dan nog krokant

Anoniem 30-07-2020

Zeer tevreden

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9651

Door de grote oppervlakte kan ik nu voldoende frieten bakken voor het ganse gezin, en hoef ik mijn frietketel niet meer te gebruiken.

E_L_M_O 19-07-2020

Na 5 jaar toch maar een Philips Airfryer...

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9651

Super! Wat een verschil met onze vorige!
We hebben al veel uitgeprobeerd en zijn nog lang niet klaar. Wel jammer dat er maar weinig accessoires standaard voor zo’n duur apparaat erbij zitten en deze best duur zijn...
De losse onderdelen kunnen in de vaatwasser, maar een XXL is wel vaatwasser vullend..

Sungur 21-06-2020

Super apparaat

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9651

Ik heb een lange tijd getwijfeld of ik wel of niet een airfryer moest aanschaffen. Ik heb zelf een heteluchtoven waar ik ook weleens ovenfriet in maak, maar vond het niet echt lekker, omdat het toch te slap was met verbrandde puntjes of juist te droog werd. Ik dacht dat ik dat met de airfryer ook hetzelfde resultaat zou hebben. Ik heb toch een poging gedaan en de airfryer aangeschaft. Ik dacht als het precies hetzelfde zou doen als mijn heteluchtoven, dan ga ik de airfryer weer retour sturen. Maar tot mijn grote verbazing was het geweldig! Alsof ik het friet had gefrituurd!!!! Terwijl
dat niet zo was! Het was heerlijk, mooi goud van kleur en lekker knapperig zoals friet hoort te zijn! Ik ben superblij met mijn aankoop en heb zeker geen spijt! Ik maak er ook andere dingen in zoals snacks, broodjes, kip en noem maar op. Het is ook veel sneller klaar en natuurlijk GEZOND. De airfryer zal nooit meer ontbreken uit mijn keuken!

Van de Putte 15-05-2020

Super, diner voor twee klaar in 18 min.

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9651

Ik kan deze airfryer aanbevelen aan iedereen en vooral aan mensen die gezond willen eten en iedereen die met een dieet bezig is, je kookt echt vetarm!
Snel een gezonde maaltijd op tafel kan in slechts 18min.

river-ghost 01-05-2020

echt een zeer goede aankoop

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9651

Heb zeer lang getwijfeld om dit apparaat aan te kopen, maar ja. Eindelijk via ww toch de aankoop gedaan en later nog enkele hulpstukken, zoals de grill en het bakmandje. Ik heb het me nog geen minuut beklaagd. Alles is vlug klaar, toestel laat zich gemakkelijk bedienen. Een volledig maaltijd is in een mum van tijd klaar om op tafel te zetten.
Ben nu ook begonnen met het bakken van brood hierin en ook dit is op iets meer dan een half uur klaar. Het meeste werk daaraan is eigenlijk het kneden en laten rijzen.
Zo dit toestel niet meer willen missen. O ja het onderhoud is ook zeer gemakkelijk, daar alles uit elkaar kan genomen worden. En zelfs afwassen mer de hand is gemakkelijk

HuberdinaB 23-04-2020

Ovenvervangend apparaat

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9651

Toen onze halogeen combi-oven kapot ging zijn we de airfryer voor steeds meer gerechten gaan gebruiken. Een paar maanden geleden hebben we de keus gemaakt een nieuwe oven aanschaffen of een grotere airfryer. De keuze is op de Philips Premium Airfryer XXL gevallen en daarnaast gebruiken we een simpele magnetron. Frituurpan weggedaan. Wij zijn heel blij met deze keuze. Dagelijks wordt de airfryer gebruikt om gerechten klaar te maken waarvoor we voorheen de oven gebruikten. De kleinkinderen vinden Opa's frietjes het lekkerst, die komen uit de airfryer. We maken ook ovenschotels. Afbakbroodjes gaan sneller dan in de oven. Smaken prima. Een karbonaadje bakken gaat heel goed. Oliebol en appelbeignet opwarmen, heerlijk. Het schoonmaken van de airfryer is veel gemakkelijker dan de oven schoonmaken. Wij hebben geen oven meer nodig.

Anoniemdenhaag 01-02-2020

Alles snel bereid!

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9651

Wij zijn zeer tevreden met onze Airfryer! Er kan lekker veel in en hij wordt snel heet.
Wat ik wel een nadeel vind is dat hij ruikt tijdens gebruik. Dus baklucht. De afzuiger moet echt wel aan als ik patat bak, ook al is het verse friet. En hij is zwaar en groot. Maar voor 4 personen is de grootte ook juist een voordeel. Dus net wat je wilt. Makkelijk te bedienen, en maakt niet veel geluid vind ik.

Velzen 22-01-2020

Zeer goed product

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9651

Geweldig product. Alles is snel gaar. Van de week zalm gemaakt normaal in de oven duurt het dik een half uur. Nu binnen 15 minuten gaan. Echt ideaal.

isme______ 18-01-2020

geweldig apparaat

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9651

Na lang twijfelen (wat is de meerwaarde van een airfryer als je een oven hebt?) toch deze airfryer gekocht. Hadden we het maar eerder gedaan!
Alles is snel klaar maar ook lekkerder en minder vet je hebt niet zoals bij eten van een frituur een vervelend gevoel in je maag.
Echt een aanvulling op onze bestaande keukenapparatuur.

Yas3min 24-12-2019

De Airfryer xxl is TOP!

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9651

De Airfryer xxl is echt een super machine, omdat wij niet zo van dat erge vet of olie houden in de producten. een beetje olie prima maar een friteuse is toch heel iets anders en ook de geur als je binnenhuis frituurt ruik je daangs erna nog al met al zijn wij zeer tevreden met de xxl van philips :-)

Vliet 15-12-2019

Prima Airfryer

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9651

Eerst een Tefal Airfryer gehad, was hem niet, maakte oa de frietjes stuk met de omscheparm. Nu heel blij de XXL Philips variant. Lekkere niet vette frietjes. Moet hem verder nog uitproberen, want hij heeft veel meer mogelijkheden.

Anoniem 10-12-2019

Heerlijk en verantwoord koken met deze airfryer!

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9651

Mijn schoonouders hadden het kleinere formaat Philips airfryer al en hier waren wij dus al bekend mee. Gezien het gemak en de gezondere maaltijden die je ermee kunt bereiden hebben wij bijna meteen deze airfryer aangeschaft toen wij zijn gaan samenwonen. Frieten en snacks worden gewoon krokant en goudbruin, maar dan zonder vet! Ook kun je er veel andere gerechten mee bereiden. Wij zijn zeer tevreden met deze airfryer en gebruiken deze bijna dagelijks! Ik vind het persoonlijk wel jammer dat de accessoires voor de airfryer prijzig zijn. Je betaald voor de airfryer zelf namelijk al een flink bedrag. Ondanks dat, toch een aanrader! Zeker als je gezonder wilt gaan koken maar toch alles wilt blijven eten (zoals frieten).

Piet 12-09-2019

Gezonder met Airfryer

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9651

Het is gezonder dan de frietpan en de friet is er net zo lekker uit.
Het is vaatwas bestendig maar het komt er niet droog uit dus je moet het wel nadrogen.

Viceroy 08-08-2019

Prima mee te werken

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9651

Niet alleen dat het frituren wordt vervangen, maar dat ook, en misschien wel vooral, dat het apparaat kan worden gebruikt voor koken en bakken.