Philips HD9651 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 2 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HD9651 op Kieskeurig.nl.

Emplogan 05-10-2018

Anti aanbaklaag na enkele maanden los. Product onbruikbaar!

Geschreven voor: Philips HD9651

Ik had deze review graag zelf gevonden op de diverse reviewsites. Ik heb de gezondheid van mij en mijn gezin met twee kleine kinderen zeer hoog in het vaandel en kan het niet toelaten dat ook andere mensen wellicht niet eens weten dat zij (en hun gezin) anti aanbaklaag eten wanneer zij gebruik maken van hun Philips Airfryer.

De anti aanbaklaag van het mandje van de Philips Airfryer XXL laat namelijk na enkele maanden gebruik op meerdere plekken los waarna u het direct opeet. Zoals algemeen bekend moeten pannen en andere kook- en bakapparaten welke zijn uitgevoerd met anti aanbaklaag direct niet meer worden gebruikt wanneer deze kankerverwekkende laag is beschadigd of los laat.

Ik heb de Philips Airfryer altijd uiterst voorzichtig met een microvezeldoek en zonder gebruik te maken van agressieve schoonmaakmiddelen gereinigd maar zelfs dat mocht niet baten en de anti aanbaklaag van het mandje liet al na enkele maanden gebruik op meerdere plaatsen los.

Ik heb direct na constatering van dit defect contact opgenomen met de klantenservice van Philips. Na enkele weken telefonisch en emailcontact bevestigt Philips dat het eten van anti aanbaklaag (in kleine stukjes!) geen probleem is voor de gezondheid en dat het loslaten van de laag onder normale slijtage valt, Ik neem hier absoluut geen genoegen mee en wil bij deze iedereen waarschuwen voor dit ernstige gezondheidsprobleem!

Voor de aanschaf had ik bijna 3 jaar een Tefal Actifry in gebruik waarbij de anti aanbaklaag na al die jaren nooit een spoortje van slijtage heeft laten zien. Er zijn in de jaren wel helaas meerdere onderdelen defect geraakt maar deze zijn altijd zonder gezeur onder garantie vervangen.

Los van dit grote euvel dat het product onbruikbaar maakt wil ik wel opmerken dat het apparaat snel is en knapperige frietjes maakt. Helaas zijn deze knapperige frietjes wel voorzien van een laagje anti aanbaklaag met teflon.

Anti aanbaklaag bestaat uit zeer schadelijk teflon. Zolang de laag intact blijft is er geen gezondheidsprobleem. Zodra deze laag los laat of beschadigd raakt dan komen deeltjes van deze stof in de darmen waar deze zich nestelen in de darmwand. Dit gaat vaak goed maar het is ook zeer goed mogelijk dat op deze plaats kanker ontstaat.

Minpunten

• Alle eigenschappen slecht: product onbruikbaar
  • Na enkele maanden geheel onbruikbaar

akker 30-11-2020

handleiding nederlands

Geschreven voor: Philips HD9651

voor deze prijs mag hier wel een nederlandse gebruikers handleiding bij geleverd worden, dit is kennelijk teveel moeite, pas daarvoor op als u dit product koopt.

Pluspunten

• ruim
  • goed schoon te houden

Minpunten

• zeer slechte informatie
  • geen Nederlandse handleiding

Gollem 13-06-2020

Jammer!!!!

Geschreven voor: Philips HD9651

Fijn apparaat alleen jammer dat een Nederlands bedrijf een gebruiksaanwijzing erbij doet in 4 talen BEHALVE IN HET NEDERLANDS.
Nu zal er altijd wel iemand zijn die zegt; "je kan het via internet downloaden" maar dat kan ook in die andere talen en toch zit er voor hun wel een gebruiksaanwijzing bij.
Ik vind een gebruiksaanwijzing op papier makkelijker om ernaast te leggen dan met je mobiel bezig te zijn.

Rickvdv90 06-05-2020

Mooi apparaat maar net niet perfect

Geschreven voor: Philips HD9651

Ik wou al langer een apparaat zoals deze als alternatief voor een heteluchtoven en traditionele frituurpan. En dat mocht best wat kosten omdat ik van plan was hem vaak te gebruiken.

Daarom deze Philips Airfryer aangeschaft. Met toch het idee dat bij goedkopere airfryers o.a. de distributie van hete lucht minder doorontwikkeld is dan bij apparaten van deze klasse.
Afbakbroodjes, aardappelproducten, vlees en al wat niet meer garen perfect in het mandje en daarom gebruiken we deze Airfryer nu haast dagelijks.
Werkt ook veel beter dan de combimagnetron met hetelucht functie die we ook hebben. Al gebruiken we die dan wel eerder als we bijv. een lasagne maken of andere ovenschotel.

Nu we de Airfryer ca. een half jaar in gebruik hebben merken we wel dat de bak steeds minder goed sluit aannde voorkant waardoor wat lucht via een kier aan de voorkant ontsnapt. We weten ook niet goed waardoor dat komt, haast alsof er iets vervormd is. Maar toch doen we hier geen rare dingen mee. Dit kan er ook toe leiden dat het verwarmingselement niet geactiveerd wordt, als de bak niet goed sluit. Dit vind ik toch erg jammer voor een apparaat van deze klasse.

Ook vind ik de onderdelen niet heel vaatwasservriendelijk. Als je alle onderdelen in een normaal formaat vaatwasser stopt ben je best veel ruimte kwijt. De handgreep van het mandje is niet makkelijk verwijderbaar dus zit altijd in de weg. En de metalen bak is best fors dus neemt ook veel plaats in beslag.
Aan de andere kant, de Airfryer voorkomt gebruik van diverse pannen en schalen die ongeveer hetzelfde aan ruimte in beslag zouden nemen.

Ook opletten met 'lichtgewicht' dingen die je in de Airfryer wilt stoppen. Plakjes kaas als garnering moet je bijvoorbeeld niet doen, want dan wordt gelijk de kracht van het turbinesysteem gepresenteerd - die worden zo naar boven gezogen tegen het verwarmings-element aan. Een paar losse wraps snel opwarmen? Beter niet los in het mandje leggen want die stijgen ook op. Uiteindelijk best logisch maar daar denk je achteraf pas over na... ;)

Verder tevreden over het apparaat, maar door een kwaliteits-issue toch niet de 5 sterren waard helaas.

Piet 12-09-2019

Gezonder met Airfryer

Geschreven voor: Philips HD9651

Het is gezonder dan de frietpan en de friet is er net zo lekker uit.
Het is vaatwas bestendig maar het komt er niet droog uit dus je moet het wel nadrogen.

Frederike88 23-10-2017

Geweldig apparaat, aanwinst in de keuken.

Geschreven voor: Philips HD9651

Wat ben ik blij met mijn Airfryer! Hiervoor al fan van de Airfryer XL, maar de iets grotere variant zorgt ervoor dat ik met een groter gezin (2 volwassenen en 3 kinderen) net wat meer gerechten kan maken. Daarnaast maakt het feit dat de XXL niet voor hoeft te verwarmen het een waardige vervanger.

Ik heb de Airfryer ondertussen gebruikt voor het maken van friet, snacks, aardappeltjes, vlees en om broodjes en cake/taart in te maken. Vooral de snelheid van het bakken en het gemak met omschudden (mandje) maakt dat ik ondertussen voor dit soort gerechten de oven niet meer gebruik.

De Airfryer maakt minder geluid dan verwacht, meer dan een zacht gebrom komt er niet uit de keuken. De onderdelen zijn makkelijk in gebruik en (misschien wel nog fijner) makkelijk schoon te maken, alles is vaatwasserbestendig. Vet van de producten loopt makkelijk naar de bodem van de bak en blijft daar door de vorm in plasjes liggen, waardoor het ook met een doekje makkelijk schoon te maken is.

Het is soms even puzzelen met de baktijden en temperaturen, maar gelukkig zijn er genoeg tabellen online te vinden, gemaakt door behulpzame gebruikers.

Samengevat: de Airfryer heeft een vaste plek gekregen om mijn aanrecht :)

andieke 13-03-2021

beste aankoop

Geschreven voor: Philips HD9651

Super tevreden over dit toestel. Is gebruiksvriendelijk en voldoet aan alle verwachtingen.
Wil je gezond koken en heb je niet steeds zin om aan de kookpotten te staan, is dit toestel een aanrader. Topproduct !

Moppeke 02-03-2021

tot nu toe alles gelukt wat ze erin gemaakt hebben

Geschreven voor: Philips HD9651

ik heb dit aan mijn dochter en schoonzoon cadeau gedaan met kerstmis, ze zijn er super tevreden over , ze kunnen er heel veel mee klaar maken en alles is ook tot nu toe goed gelukt. Ik hoop dat we nu ook het andere kookboek erbij krijgen zoals ze beloofd hebben.

Isgrimnir 10-02-2021

Overtreft de verwachtingen

Geschreven voor: Philips HD9651

Bij de Airfryer dacht ik altijd voornamelijk aan frieten en snacks, maar ik had me ook de accessoires erbij gekocht en de machine is super, appeltaartjes (klein) brood. het gaat allemaal. even vlug een paar ovenbroodjes afbakken, niet wachten tot de oven heet is. Paar minuutjes in de Airfryer en lekker smikkelen. Echt super aanschaf.

Hoef 26-01-2021

Eet smakelijk

Geschreven voor: Philips HD9651

De eerste paar keer van gebruik werd de Airfryer weer opgeborgen, nu staat deze constant op het aanrecht zoveel wordt hij gebruikt. Van aardappels koken, frietjes en gebakken aardappels tot het bereiden van vlees.

Fontinus 19-01-2021

une vraie révolution

Geschreven voor: Philips HD9651

je change ma façon de cuisinerait si un aliment à de la graisse comme une saucisse ou quelque chose qui a déjà été frit, l'appareil arrive encore à en enlever plus, très facile à nettoyer

Anoniem 04-11-2020

Nog niet veel gebruikt, maar wat 'ie doet, is goed

Geschreven voor: Philips HD9651

Het apparaat is mooi vormgegeven, praktisch en makkelijk in gebruik en doet wat 'ie beloofd te doen. Tot nu toe weinig gebruikt, maar voor het bakken van zoete aardappelfriet uit de vriezer is het uitstekend gebleken! Volgende stap is grillen.

Anoniem 28-10-2020

Perfect voor friet,stokbroden,tamme kastanje enz..

Geschreven voor: Philips HD9651

Onwijs makkelijk en snel in gebruik; wordt direct warm. Eigenlijk een supersnelle en efficiënte hetelucht oven. Heel handig om bijv snel een afbakbroodje op te warmen...

Naloy74 05-10-2020

XXL

Geschreven voor: Philips HD9651

heel tevreden van, we nemen hem ook mee op vakantie.
Het rekje ook al gebruikt, dit vergroot de capaciteit.
Vnl frietjes erin gebakken en partysnacks maar we kijken wel uit naar andere bereidingen ook!

Msp63 01-09-2020

Grotere en uitneembare rooster zijn een vooruitgan

Geschreven voor: Philips HD9651

De mand is een hele vooruitgang maar de werking is minder dan de vorige die er helaas mee ophield om te verwarmen.

DJAI 17-08-2020

Mijn favoriete keukenassistent

Geschreven voor: Philips HD9651

Ik ben super tevreden met mijn Philips Airfryer XXL. Ik gebruik hem elke dag ! ook de bijhorende accesoires komen goed van pas. Alleen een spatdeksel mis ik maar ik weet niet welke bij de XXL past

haarlem023 05-08-2020

snel warm en werkt heel fijn

Geschreven voor: Philips HD9651

de airfryer is snel op temperatuur, werkt heel makkelijk en gerechten komen er goed uit, er kan veel tegelijk in en toch dan nog krokant

Anoniem 30-07-2020

Zeer tevreden

Geschreven voor: Philips HD9651

Door de grote oppervlakte kan ik nu voldoende frieten bakken voor het ganse gezin, en hoef ik mijn frietketel niet meer te gebruiken.

E_L_M_O 19-07-2020

Na 5 jaar toch maar een Philips Airfryer...

Geschreven voor: Philips HD9651

Super! Wat een verschil met onze vorige!
We hebben al veel uitgeprobeerd en zijn nog lang niet klaar. Wel jammer dat er maar weinig accessoires standaard voor zo’n duur apparaat erbij zitten en deze best duur zijn...
De losse onderdelen kunnen in de vaatwasser, maar een XXL is wel vaatwasser vullend..

Sungur 21-06-2020

Super apparaat

Geschreven voor: Philips HD9651

Ik heb een lange tijd getwijfeld of ik wel of niet een airfryer moest aanschaffen. Ik heb zelf een heteluchtoven waar ik ook weleens ovenfriet in maak, maar vond het niet echt lekker, omdat het toch te slap was met verbrandde puntjes of juist te droog werd. Ik dacht dat ik dat met de airfryer ook hetzelfde resultaat zou hebben. Ik heb toch een poging gedaan en de airfryer aangeschaft. Ik dacht als het precies hetzelfde zou doen als mijn heteluchtoven, dan ga ik de airfryer weer retour sturen. Maar tot mijn grote verbazing was het geweldig! Alsof ik het friet had gefrituurd!!!! Terwijl
dat niet zo was! Het was heerlijk, mooi goud van kleur en lekker knapperig zoals friet hoort te zijn! Ik ben superblij met mijn aankoop en heb zeker geen spijt! Ik maak er ook andere dingen in zoals snacks, broodjes, kip en noem maar op. Het is ook veel sneller klaar en natuurlijk GEZOND. De airfryer zal nooit meer ontbreken uit mijn keuken!