Philips Series 3200 EP3221/40 Volautomatische espressomachines

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Series 3200 EP3221/40 Volautomatische espressomachines op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,7

x***********@h********** 23-11-2023

Lekker koffie

Ik zocht al een tijdje naar een koffiemachine met koffiebonen en liefst met melk opschuimer. Tot ik deze philips espressomachine tegenkwam. Het is een redelijk indrukwekkende machine met alles erop en eraan. Al was het wel even zoeken hoe je zoiets moet installeren zonder handleiding tot ik door had dat je een app kan downloaden waar alles duidelijk in staat uitgelegd in verschillende stappen. Of je nu zin hebt in een ice coffee, laté of espresso het kan allemaal. Het enige nadeel aan deze machine is dat het redelijk veel water verbruikt. Steeds bij het op en afzetten van de machine loopt er een klein beetje water door om te spoelen, waardoor het spoelbakje heel snel vol zit en je het goed in het oog moet houden. Maar voor de rest ben ik zeer tevreden met mijn aankoop!

Pluspunten

• Smaak kan je aanpassen
  • zowel voor bonen als gemalen koffie

Minpunten

• verbruikt veel water

Adriana 30-05-2023

Geen kwaliteit voor het geld

Nog geen 3 jaar oud en nu slaan de stoppen door. kosten 143 euro voor reparatie. Ik had er meer van verwacht ..dacht er zeker 5 of 6 jaar mee te doen.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Warme koffie instelbaar

Minpunten

• Snel kapot
  • Geen service bij Philips

p********@g******** 29-12-2022

We hebben een koffiemachine latte go van philips in november 2020 gekocht.
Na een paar maanden apparaat voor reparatie aangeboden omdat er bij in en uitschakeling een hele harde knal in zat.en hij lekte onder de machine. Na een paar weken kregen we het apparaat terug en was er niks veranderd.
In de zomer het apparaat weer ter reparatie aangeboden om de reden hierboven beschreven en de koffie was lauw.
Deze keer is bijna alles vernieuwd in het apparaat.
Nu iets meer dan een jaar later stopte de machine er helemaal mee er kwam zelf rook boven de machine uit.
Contact met philips gehad en omdat de garantie een maand afgelopen was ,moest ik het ding op eigen laten maken.
Als dit de oplossing van philips is dan komt er bij ons nooit meer iets van philps in echt schandalig

Minpunten

• Knalt hard
  • Lekt veel
  • Slechte service

Leo 24-02-2022

Ik had er meer van verwacht gezien de recensies van anderen

Ik heb de EP3221 nu 1 jaar in gebruik.

Om te zien is het een fraai apparaat. Misstaat niet in je keuken.
Hij maakt wel erg veel lawaai. Vooral het malen, maar ook het mechaniek.

De verschillende smaak knoppen zijn wat overbodig. Er zit eigenlijk geen verschil tussen. Alleen Espresso wijkt duidelijk af.

En koffie in de horeca vind ik nog steeds lekkerder. Diverse bonensoorten uitgeprobeerd.

Groot minpunt is het waterverbruik. Bij het opstarten en afsluiten van het apparaat gaat er nogal wat water doorheen. Ook bij elk kopje verdwijnt er water richting de lekbak.

Het apparaat is al een keer terug geweest voor reparatie.
Toen liep het water onder het apparaat uit tijdens het zetten.

Ik zou hem niet meer kopen als ik alles van te voren had geweten.

Pluspunten

• Looks

Minpunten

• Waterverbruik
  • Herrie

Leike 10-05-2022

De eerdere review was dus van mij ;)

Leike 10-05-2022

Een jaar geleden moest het apparaat in reparatie omdat hij lekte.
Nu is het weer mis. De helft van het water loopt in de lekbak in plaats van in het koffiekopje.
Halve en dus sterke koppen koffie zijn het resultaat.
Er zit nu nog garantie op maar het is wel weer een gedoe omdat hij opgestuurd moet worden en het wel weer 3 weken wachten wordt. Terugkerend probleem die lekkage dus. Waardeloos.
Nu zou ik hem dus zeker niet meer kopen.

Leike 14-06-2022

Ik ben er nu achter hoe de lekkage wordt veroorzaakt.
Een rubber afdichtringetje om een pijpje in de wand van het apparaat (zie je zitten als je de zetgroep verwijdert) dat elke koffiezetbeurt meerdere keren in een trechterbuis van de zetgroep (uitstekend wit onderdeel) schuift en daardoor verslijt.
Door er wat siliconenvet aan te smeren gaat het ringetje langer mee en als het versleten is kun je het zelf met wat handigheid vervangen.
Ik kan me voorstellen dat deze klacht vaak bij Philips terecht komt. Daar had dan wel een oplossing of op zijn minst een aanwijzing om het zelf op te lossen voor mogen komen.
Om nu elk jaar het apparaat daarvoor in reparatie te doen is wel erg omslachtig (en prijzig waarschijnlijk na garantieperiode).
Misschien rekent Philips er wel op dat mensen om deze reden het apparaat afschrijven en een nieuwe kopen ;)

cadeautje 10-08-2020
  • Product gekregen

ik heb hem gekregen van mijn dochter en heeft het 3 weken goed gedaan ..nu doet de melkschuimer het niet meer.. krijg alleen maar als antwoord dat ik alles moet schoonmaken. Ook al diversen malen gedaan en goed laten doorstomen. Nu moet apparaat terug, zit ik 3 weken zonder koffiezetapparaat ..is er nu geen andere optie ..om een monteur langs te sturen ?? Ik was zo enthousiast dat 2 kennisjes dezelfde hebben gekocht..ook bij hun werkt de opschuimen niet! 3 weken van genoten, beetje duur voor 3 weken.

Pluspunten

• melkschuimer werkt niet
  • zeer warme koffie

Minpunten

• slechte service Philips 2 keer gebeld
  • 3 weken geen koffie zetapparaat

Armando 06-06-2020

Perfect design, gebruiksvriendelijk

Had al een Philips espresso van 4 jaar oud, maar door een fout van mij dacht ik dat hij kapot was. Via de philips webcare ben ik uitstekend geholpen en kreeg zelfs een hele mooie aanbieding om een nieuwe aan te schaffen met veel korting. Via de philips webshop had ik de volgende dag het apparaat al binnen. Gelijk geïnstalleerd. De installatie was eenvoudig en de instel mogelijkheden zijn prima. Het oog wil ook wat en ik vindt het design echt heel erg mooi.
Heb deze genomen omdat ik altijd espresso lungo drink en lungo standaard op het apparaat zit.
Nogmaals alle complimenten voor de dames van de Philips webcare. Vriendelijk, correct en kundig. Ik geef hen dan ook een virtuele "warme douche" (programma RADER)
De toekomst moet uitwijzen hoe tevreden ik blijf over deze pracht-machine.

• Gebruiksvriendelijk
  • Instelmogelijkheden
  • Prijs / kwaliteit verhouding

Minpunten

• Nog niet gevonden