Melitta CAFFEO SOLO ORGANIC SILVER Volautomatische espressomachine E950-111 - Reviews

Soort apparaat
koffiebonen
tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zilver

Beoordeling op basis van 7 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Klaas 17-07-2016

Genieten van je koffie

Nadat onze vorige koffieautomaat de geest had gegeven zijn we gaan zoeken naar een waardige vervanger. We zijn via de site van Kieskeurig uitgekomen op de Melitta Solo Caffeo. Omdat het oog ook wat wil zijn we gegaan voor de limited edition. Bij aflevering bleek ons dat deze machine in 2010 beloond is met de Red Dot design award. Wat ons betreft terecht. Deze machine is echt een toonbeeld van het principe, Less is More. Eenvoud optima forma.
Installatie was zo gepiept en dan waar het eigenlijk om gaat, de koffie. Het eerste voordeel is dat je eenvoudig, per kopje, de sterkte en hoeveelheid kan bepalen. Het tweede voordeel is dat er maar 1 soort koffie uit komt. Zwarte koffie, dat is ook precies wat we graag willen. De smaak van de koffie overtreft die van onze vorige machine (waarover overigens ook niets dan lof). Heerlijke koffie die door de machine met zorg bereid is. Kortom, wij zijn blij met de aanschaf van deze machine, die ook nog eens razendsnel geleverd werd door de Koffiediscounter.

Patrick 25-08-2016

Kwaliteit

Het apparaat zet heerlijke expresso of koffie. De apparaten met melk toevoegingen zijn niet aan mij besteed. Voor de knop twee koppen zet het apparaat ook daadwerkelijk twee koppen, wat de smaak ten goede komt. Inmiddels een tweede Caffeo Solo gekocht. De eerste was binnen 1 jaar al defect. Een bepaalde terugslagklep werkte niet meer naar behoren. Uit het gehele apparaat stroomde water behalve uit de uitstroomopening. Deze garantiekwestie werd netjes opgelost. Apparaat werd opgehaald en ik kreeg een leenapparaat. Perfect! Inmiddels weer het apparaat defect. Natuurlijk buiten de garantieperiode. Na het openen van het apparaat blijkt het een elektronisch defect te zijn. Reparatie met de kosten voor verzending is niet de moeite waard. Conclusie: Goede koffie voor een betaalbare prijs. De kwaliteit van het apparaat mag beter. Gezien de prijs van het apparaat beveel ik het apparaat aan. Zou het apparaat duurder zijn dan zal ik het apparaat niet aanbevelen.

Pluspunten

• Goede smaak
  • Makkelijk gebruik
  • Makkelijk onderhoud
  • Handig formaat
  • Geen overbodige knoppen

Minpunten

• Te kleine waterbak
  • Levensduur!!
  • Lawaaierig

LoekH 30-11-2017

Tevreden met slag om de arm

Omdat we van onze eerder Delonghi’s de melkopschuimer nooit gebruikten –we verkozen apart geklopte melk- twijfelden we tussen een volautomaat en een apparaat dat alleen koffie zet. We togen naar de koffiediscounter.nl van de familie Coronel en kregen daar uitstekend advies. Bij alle reviews lees je dat (nogal prijzige) volautomaten vrij lauwe melk geven en de adviseur bevestigde dat. Hij raadde ons dan ook aan te kiezen voor een simpelere ‘alleen-koffie’ apparaat en adviseerde de Melitta Solo Caffeo. De compacte en strakke machine beviel ons. Ervaring na een half jaar gebruik: het zeer betaalbare apparaat is eenvoudig in te stellen en geeft prima koffie. Maar er zijn wel wat minpunten: de afvalwaterbak is nogal klein en moet met kracht worden verwijderd. Gevolg is dat je daarbij je best moet doen om niet te knoeien. Ontkalken is nogal omslachtig vanwege de vele handelingen. Om de zetgroep te reinigen (frequent nodig) moet de zijplaat verwijderd. Die zit zo stevig bevestigd dat je je afvraagt of je de boel niet sloopt bij het eruit halen. Dat had beter gekund en ik vraag me af of dat lang heel blijft. Koffie malen zal nou eenmaal altijd lawaai geven, bij welk apparaat dan ook; ik vind het geluid verder acceptabel.

Pluspunten

• goede koffie
  • betaalbaar apparaat

Minpunten

• te klein afvalwatereservoir
  • vervelend kliksysteem zijplaat
  • ontkalken omslachtig

Officiele reactie van Melitta 01-12-2017

Beste Loek, bedankt voor deze review. Om het reinigen en ontkalken van je Caffeo Solo gemakkelijker te maken raden we je aan om onze Melitta Companion app te downloaden. Hiermee zie je in duidelijke afbeeldingen wat je moet doen. We wensen je nog veel koffiegenot! Het team van Melitta

Pieter 28-11-2017

Espresso zoals espresso bedoeld is.

Nu ruim een week deze Melitta Coffeo Solo in het bezit. Na een uitvoerige onderzoek naar een geschikt volautomatisch espresso apparaat zonder opsmuk maar gewoon een echte straffe espresso kan produceren, gekozen voor dit apparaat. Dus zonder al die melktoevoegingen...
13 jaar heb ik mogen genieten van een Siemens Nespresso S40 apparaat die 19000 (!) espresso's heeft gemaakt. De motor was overleden en de maalschijven waren aan vervanging toe, dat was het apparaat niet meer waard.
Deze Melitta nu een week in gebruik en na wat afstelwerk (temparatuur, maalgraad en waterhoeveelheid) komt er een geweldig lekkere espresso uit. Precies zoals ie hoort te zijn. lekker straf en een pittige smaak. Voor deze prijs is het echt een topproduct. Of ie net zo lang mee gaat als mn Siemens gaan we ervaren. Service van de Koffiedicounter en Melitta voor de nodige informatie waren top.

Pluspunten

• echte goede espresso
  • compact en stijlvolle vormgeving
  • bijvullen van bonen en water is goed te doen

Minpunten

• is niet echt stil
  • maalinstelling zou nog fijner mogen

Hilco 04-10-2017

Melitta solo

Mooie machine functioneerd perfect
Mooi klein formaat,de koffie is lekker heet.
Zijn erg blij met deze machine

Pluspunten

• Warme koffie
  • Makkelijke bediening

Bart 02-03-2017

Kwalitatief goed apparaat met goede koffie

Ik heb dit apparaat al vele jaren. Nog nooit een probleem mee gehad en perfecte koffie,keer op keer. Een aanrader voor iedereen die een zeer goede volautomatische koffiezetter zoekt zonder verdere poespas

Pluspunten

• Goede koffie
  • Schoonmaken makkelijk
  • eenvoudig in gebruik

Djim 31-08-2016

Klein maar fijne koffie

Mooi apparaat qua vormgeving. Smal, maar wel diep qua omvang. Maakt prima koffie, met mooie schuimlaag en sterke aroma smaak. Geluid van molen en koffiezetten is redelijk stil. Koffiemolen altijd op fijnste stand zetten (alleen tijdens malen aanpassen). Zou wat mij betreft iets fijner mogen malen de koffiebonen, maar is wel goed. Instellingen simpel en voldoende voor o.a. maalgraad, waterhardheid, aantal bonen, water hoeveelheid en eco stand. Water -en bonenreservoir beetje klein, maar gaat. Een echte aanrader voor leuke prijs. Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Smaak
  • Bediening en instellingen
  • Smal apparaat

Minpunten

• Bonenreservoir
  • Waterreservoir
  • Diepte apparaat