Melitta Caffeo Solo Limited Edition - Reviews

Type
espresso machine

Djim 31-08-2016 Product paar weken in bezit

Klein maar fijne koffie

Mooi apparaat qua vormgeving. Smal, maar wel diep qua omvang. Maakt prima koffie, met mooie schuimlaag en sterke aroma smaak. Geluid van molen en koffiezetten is redelijk stil. Koffiemolen altijd op fijnste stand zetten (alleen tijdens malen aanpassen). Zou wat mij betreft iets fijner mogen malen de koffiebonen, maar is wel goed. Instellingen simpel en voldoende voor o.a. maalgraad, waterhardheid, aantal bonen, water hoeveelheid en eco stand. Water -en bonenreservoir beetje klein, maar gaat. Een echte aanrader voor leuke prijs. Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Smaak
  • Bediening en instellingen
  • Smal apparaat

Minpunten

• Bonenreservoir
  • Waterreservoir
  • Diepte apparaat

Patrick 25-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

Kwaliteit

Het apparaat zet heerlijke expresso of koffie. De apparaten met melk toevoegingen zijn niet aan mij besteed. Voor de knop twee koppen zet het apparaat ook daadwerkelijk twee koppen, wat de smaak ten goede komt. Inmiddels een tweede Caffeo Solo gekocht. De eerste was binnen 1 jaar al defect. Een bepaalde terugslagklep werkte niet meer naar behoren. Uit het gehele apparaat stroomde water behalve uit de uitstroomopening. Deze garantiekwestie werd netjes opgelost. Apparaat werd opgehaald en ik kreeg een leenapparaat. Perfect! Inmiddels weer het apparaat defect. Natuurlijk buiten de garantieperiode. Na het openen van het apparaat blijkt het een elektronisch defect te zijn. Reparatie met de kosten voor verzending is niet de moeite waard. Conclusie: Goede koffie voor een betaalbare prijs. De kwaliteit van het apparaat mag beter. Gezien de prijs van het apparaat beveel ik het apparaat aan. Zou het apparaat duurder zijn dan zal ik het apparaat niet aanbevelen.

Pluspunten

• Goede smaak
  • Makkelijk gebruik
  • Makkelijk onderhoud
  • Handig formaat
  • Geen overbodige knoppen

Minpunten

• Te kleine waterbak
  • Levensduur!!
  • Lawaaierig

Klaas 17-07-2016 Product paar dagen in bezit

Genieten van je koffie

Nadat onze vorige koffieautomaat de geest had gegeven zijn we gaan zoeken naar een waardige vervanger. We zijn via de site van Kieskeurig uitgekomen op de Melitta Solo Caffeo. Omdat het oog ook wat wil zijn we gegaan voor de limited edition. Bij aflevering bleek ons dat deze machine in 2010 beloond is met de Red Dot design award. Wat ons betreft terecht. Deze machine is echt een toonbeeld van het principe, Less is More. Eenvoud optima forma.
Installatie was zo gepiept en dan waar het eigenlijk om gaat, de koffie. Het eerste voordeel is dat je eenvoudig, per kopje, de sterkte en hoeveelheid kan bepalen. Het tweede voordeel is dat er maar 1 soort koffie uit komt. Zwarte koffie, dat is ook precies wat we graag willen. De smaak van de koffie overtreft die van onze vorige machine (waarover overigens ook niets dan lof). Heerlijke koffie die door de machine met zorg bereid is. Kortom, wij zijn blij met de aanschaf van deze machine, die ook nog eens razendsnel geleverd werd door de Koffiediscounter.