De'Longhi EN 750.MB zwart, roestvrijstaal

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi EN 750.MB zwart, roestvrijstaal op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Lecoq 27-01-2023

GEWELDIGE KOFFIEMACHINE...!

Dit is echt het summum op het gebied van kwaliteit/smaak/onderhoud/keuzemogelijkheden...!

Ik heb in de loop der jaren van alles geprobeerd van een eenvoudig filtermaling koffiezetapparaat t/m de duurste espressobonenmachines, maar ik ben echt blijven hangen op deze superieure (nespresso) cupjes volautomatische machine. Maakt echt de lekkerste soorten koffietjes, cappuccino, Latte, etc...bovendien ook nog een heet waterafgifte voor thee of hete choco...!
Onderhoud is vrijwel niet nodig... af en toe het lekbakje legen en als de machine er om vraagt ontkalkingsmiddel in de watertank gooien, meer is het niet.
De machine is zeer compact en straalt kwaliteit af met het RVS...!
Voor mij nooit meer wat anders in elk geval....

Pluspunten

• Kwaliteit van de koffie
  • Goed heet
  • Professionele uitstraling
  • Zeer weinig onderhoud
  • Enorm veel mogelijkheden

radejong 12-10-2020

Prima cappucino/Latte

Het maken van een Latte of Cappucino is kinderspel en snel met het voorgeprogrameerde menu. Menu verteld je precies wat je moet doen, bv naspoelen/reinigen van de melkuitloop.
Kan nog niets zeggen over de duurzaamheidy, heb de machine pas een paar dagen.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Keuze menu
  • Maken van Latte en Cappucino

Benjamin 29-04-2020

Zeer fijn apparaat

Ik heb dit apparaat nu al 8 maanden in gebruik en geniet op moment van schrijven van een heerlijke latte macchiato en dacht, ik moet nog even een review schrijven, omdat ik een aantal vragen zelf niet kon vinden in de tijd dat ik me aan het oriënteren was. Dus hier mijn review.

De belangrijkste reden voor de aanschaf was voor mij de snelheid en het gemak van een kop koffie zetten. Toch vond ik de prijzen van nespresso aan de hoge kant en overal werd ik bang gemaakt met sprookjes over nieuwe kerfmesjes in het apparaat die alleen de capsules van nespresso kon openen. Ik wilde echter zelf bepalen welke capsules ik zou gebruiken. Nu heb ik inmiddels diverse capsules gebruikt en allen werken ze prima! Eerlijk is eerlijk, bij gebruik van de capsules van de lidl, zal je iets sneller je lekbak moeten legen. Dit is echter pas als het opvangbakje van de capsules vol zit. Dus op zich is dat niet zo'n probleem. Overigens vallen alle tot nu toe gebruikte capsules gewoon netjes naar beneden. Er passen zo'n 16 capsules in en dan moet je hem wel legen.

Ander punt dat ik belangrijk vond was de heet wateruitloop. Dit scheelde weer een waterkoker op het aanrecht. Voorwaarde was wel dat de temperatuur van het water voldoende hoog was om geen schuim op je thee tw krijgen. Ik kon nergens vinden wat de werkelijke temperatuur was en fabrieksopgave (84 graden dacht ik) valt soms nogal tegen. Ik naar een winkel en gevraagd om een kop thee uit dit apparaat. Pas na 2 minuten kon ik de thee voorzichtig naar binnen slurpen zonder mijn lippen of tong te verbranden. Ofwel, het water uit de uitloop, maakt een zeer hete kop thee.

Verder viel mij het onderhoud van bijvoorbeeld de melkkan erg mee. Na elke kop koffie (of na meerdere en je klaar bent met zetten) zet je een glas of kopje onder de uitloop en draai je de regelschijf naar clean en alles gaat vanzelf. Daarna kan ik de koelkast. Om de drie dagen even met een soppie afwassen en voila. Hij kan overigens in de vaatwasser, maar dat doe ik eigenlijk nooit omdat ik toch denk dat rubbertjes ed niet echt gemaakt zijn voor de agressieve schoonmaakmiddelen.

Ik wil een eerlijke review schrijven, dus nadelen zou ik ook zeker benoemen, maar ik heb er niet echt een. Als ik er dan echt een moet bedenken, is als je een verjaardag hebt en je moet meer dan 2 koppen thee zetten. Wij hebben grote theeglazen en heb dus de waterhoeveelheid aangepast naar 230 ml. Als je iets maakt met meer dan 150 ml, zou je volgens de gebruiksaanwijzing het apparaat 5 minuten moeten laten afkoelen na elke bereiding om oververhitting te voorkomen. Nu denk ik dat zij hier een veiligheidsmarge gebruiken en het zal wel meevallen allemaal, maar na 2 x thee zetten, wacht ik wel altijd even. Dus met een verjaardag toch even de waterkoker te voorschijn halen.

Qua levensduur kan ik niets zeggen. Dat is altijd een verrassing. Ik heb eens een volautomatisch apparaat gehad die ik na drie keer terug sturen niet meer terug wilde, maar ik heb er ook wel eens een gehad die na 8 jaar nog steeds prima koffie zette voordat hij kuren vertoonde.

Mijn koffie is inmiddels op en hoop dat iemand hier iets aan heeft.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik en onderhoud
  • Zeer heet theewater
  • Voldoende groot waterresevoir
  • Geschikt voor gebruik andere capsules
  • Heel makkelijk koffievarianten maken met melk

Minpunten

• Vervangt geen waterkoker bij veel theedrinkers

K. muizelaar 01-05-2018

2 keer retour gestuurd.

Het lijkt mij een heerlijk apparaat , maar we hebben hem helaas 2 keer retour gestuurd naar BCC omdat bij heet water gebruik de lekbak vol loopt met water. Nu twijfels of we hem nog eens bestellen , en zeker nadat ik gelezen heb dat hij het maar 5 jaar doet.

E. Bon 09-06-2018

Als u uitgaat van de duurste prijs € 380 en u rekent dat om over 60 mnd. dan komt u uit op kosten van € 0,22 per dag, tja wat wil u nog meer !!

Anne 05-06-2017

melkschuimer word niet warm .

Ik vind het ronduit een waardeloos apparaat, heb het nu 2 jaar en 5 mnd en de melkschuimer word niet warm. ze zeggen bij klantenservice dat t apparaat maar hooguit 5 jaar meegaat. Als ik dit had geweten had ik t nooit gekocht.
nu kan ik het laten maken ( kost me meer als 100 euro) of ik kan het inruilen met korting van 80 euro ( terwijl er acties zijn van 90 euro korting) dit klopt toch niet he.
echt waardeloos nespresso.
Ik raad dit apparaat niemand aan of koop een apparte melkschuimer!!

Minpunten

• de melk schuimer word niet warm. waardeloos.
  • slechte service

Maarten Meeuwes 18-10-2017

Hoezo melkschuimer wordt niet warm? Om melk op te kunnen schuimen, moet deze koud zijn. De melk die in je cappuccino of latte gaat, wordt daarom alleen lauw. Is heel normaal.

E. Bon 09-06-2018

Als u uitgaat van de duurste prijs € 380,= en u rekent dat om over 60 mnd. dan komt u uit op kosten van nog geen € 0,23 per dag !! Tja wat wil u nou eigenlijk nog meer verwachten

Wim 02-01-2017

Zeer goed.

Zeer goed apparaat.
Heb deze gekocht omdat mijn vorige apparaat van het zelfde merk was en was ong. 2 types hiervoor. Deze voldoet na 5 jaar ook nog steeds erg goed en heb daar een ander mee blij gemaakt.
Dit app. aangeschaft omdat deze een heet water (handig voor oplos soep) functie heeft en dat je ook enkel opgeschuimde melk kan laten maken wat weer ahndig is voor chocolade melk.
Alles is per soort koffie te programmeren en een pluspunt is dat je hem ook terug kan zetten naar de fabrieks instelling.

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Groot water reservoir.
  • Duidelijk display
  • Grote opvakbak voor gebruikte cups
  • Markering voor wateropvangbak.

Minpunten

• GEEN

gzjt22 24-06-2018

Beste Wim,

Kun jij zeggen hoe dit apparaat functioneert met niet NESPRESSO cup's? Dus Douwe Egberts of andere merken cups.

Groet, Hans.

Ronald 24-11-2016

Nespresso

Met deze machine mijn eerste ervaring met Nespresso opgedaan. Wat een mooie, geweldige en gemakkelijk te bedienen apparaat. Super uitstraling en een aanwinst voor onze keuken. En boven alles zet deze machine ook nog een heerlijke cappucino en latte machiato !
En de kers op de taart : zelfreinigend ! Dus onderhoudsvrij....

gzjt22 24-06-2018

Beste Ronald,

Groet, Hans.

tomvanlook 11-12-2014

Het toestel werkt prima
Ik denk wel dat hij de beste geïntegreerde melkfunctie ooit heeft op een Nespresso toestel.
Heel mooi vast schuim maakt ie.
Koffie is goed heet.
Hoeveelheden zijn mooi af te stellen bij koffie alleen, hete melk, melkrecepten en heet water